Legendární herní série v průběhu dekád
i Zdroj: id Software
Novinka Legendární herní série v průběhu dekád

Legendární herní série v průběhu dekád

Chlebyn

Chlebyn

4

Od magických dobrodružství s Geraltem, přes démonické boje na Marsu, až po archeologické výpravy Lary Croft. Tři ikonické herní série, které formovaly herní průmysl a přinesly nespočet nezapomenutelných momentů.

Reklama

Zaklínačská dobrodružství nás provázejí již tři desetiletí, během nichž CD Projekt Red úspěšně přetvořil Geralta do digitální podoby. Série Doom, která začala v roce 1993, se stala synonymem pro frenetickou akci a boje s démony, zatímco Lara Croft v sérii Tomb Raider přinesla hráčům nezapomenutelné archeologické výpravy od svého debutu v roce 1996. Každá z těchto sérií prošla výrazným vývojem, přičemž všechny stále ovlivňují současné herní standardy svými inovacemi v grafice, příběhu a hratelnosti.

Článek vznikl díky podpoře INNO3D a NVIDIA. Děkujeme! Modely INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER X3 OC 16GINNO3D GeForce RTX 4060 Ti Twin X2 stojí za pozornost.

Legendární herní série v průběhu dekád
i Zdroj: INNO3D

Vývoj Zaklínačské série od CD Projekt Red

Zaklínačská dobrodružství už známe tři dlouhé dekády, během nichž se CD Projekt Red úspěšně podařilo přetvořit Geralta do digitální podoby. Zatímco děti mají prázdniny a maturanti slaví nebo truchlí nad svými výsledky, můžeme připomenout jednu z nejlepších herních sérií, kterou mají na svědomí naši polští sousedé. První díl, vydaný v roce 2007, nás uvedl do světa Geralta z Rivie, který ztratil paměť a postupně objevoval své schopnosti v RPG vytvořeném na Aurora Enginu od Bioware. Hra zaujala komplexním příběhem a morálními dilematy, přestože trpěla technickými problémy a těžkopádným ovládáním. Pokračování, Zaklínač 2: Vrahové králů z roku 2011, přineslo výrazně zlepšenou grafiku a hratelnost díky Red Enginu a složitý, politicky laděný příběh. Hra se mohla pochlubit vysokou znovuhratelností, ačkoli byla zatížena občasnými bugy a složitostí příběhu. Třetí díl, Zaklínač 3: Divoký hon z roku 2015, je mnohými považován za nejlepší hru dekády, díky svému otevřenému světu, detailní grafice a rozsáhlému příběhu, kde každé rozhodnutí ovlivňovalo děj. Hra obdržela dvě rozsáhlá rozšíření, která byla chválena pro svůj obsah a vylepšení. V roce 2021 vyšel Next Gen update, který přinesl nové grafické vylepšení, včetně ray tracingu a podpory pro DLSS 3. I když další díl už nebude mít Geralta jako hlavního hrdinu, CD Projekt Red plánuje pokračovat v práci na této ikonické sérii.

zaklinac-je-na-nasich-monitorech-jiz-17-let-jake-byly-jeho-pribehy
i Zdroj: Spite.cz

Zaklínač je na našich monitorech již 17 let, jaké byly jeho příběhy?

Zaklínačská dobrodružství už známe 3 dlouhé dekády. Bylo tu spoustu pokusů předělat Geralta na digitální interaktivní podobu…

Jakub Dohnanský
Obsah z Spite.cz

Od revolučního začátku k moderní klasice a očekávanému středověkému pokračování

Doom je tu přes tři dekády, provázený kontroverzí a akcí plnou démonů, a stal se jednou z nejvlivnějších a nejznámějších herních sérií, kterou svět kdy poznal. Série začala v roce 1993, kdy ID Software s Johnem Carmackem a Johnem Romerem vydal první díl, jenž přinesl revoluci díky své 3D grafice a rychlé, brutální akční hratelnosti. Příběh o mariňákovi na Marsu, bojujícím proti démonům, byl jednoduchý, ale hra zazářila svou intenzitou a soundtrackem. Pokračování Doom II: Hell on Earth (1994) přidalo nové nepřátele, dvouhlavňovou brokovnici a komplexnější level design, přičemž si zachovalo úspěšný recept. Doom 64 (1997) pro Nintendo 64 přinesl temnější atmosféru a upravený design zbraní. Doom 3 (2004) změnil směr k hororové atmosféře a příběhu, což rozdělilo fanoušky, ale oslovilo nové hráče. DOOM (2016) se vrátil ke kořenům s akční hratelností, novou mechanikou "Glory Kill" a energickým soundtrackem od Micka Gordona. Doom Eternal (2020) posunul hratelnost ještě dál, s frenetickou akcí, správou inventáře a vylepšenou grafikou s podporou ray tracingu a DLSS. Série se neustále vyvíjí a těšíme se na další díl, Dark Ages, který nás zavede do středověkého prostředí s krvavou řežbou za doprovodu industriálního metalu, jak to známe a máme rádi.

pekelny-doom-je-s-nami-uz-31-let-jake-byly-jeho-hry
i Zdroj: Spite.cz

Pekelný Doom je s námi už 31 let, jaké byly jeho hry?

Doom je tu přes tři dekády doprovázený nejednou kontroverzí a akcí plnou démonů. ID Software vytvořil nezapomenutelnou a…

Jakub Dohnanský
Obsah z Spite.cz

Od pionýra 3D akce k moderní legendě s Larou Croft

Série Tomb Raider je s námi už dlouho a každý hráč se s Larou Croft setkal alespoň jednou. Ať už jsme se s jejími dobrodružstvími seznámili jako děti nebo až později v temnějším rebootu, faktem zůstává, že Lara okouzlila nejednoho hráče. První hra vyšla v roce 1996 a přinesla skvělou 3D grafiku, zajímavou hratelnost a menší parkour, což bylo na tu dobu velmi inovativní. Následovaly další díly jako Tomb Raider II (1997) a Tomb Raider III (1998), které sice přinášely lepší grafiku a větší úrovně, ale stále trpěly problémy s kamerou a ovládáním. Po několika dílech, které začaly být stereotypní a nenabízely výrazné inovace, přišel Tomb Raider: The Angel of Darkness (2003), který zkusil nový přístup, ale technické problémy a průměrný příběh způsobily, že se hra neprodávala dobře. Skutečný zlom přišel s Tomb Raider: Legend (2006), kdy se vývoj ujali Crystal Dynamics a přinesli nový styl hratelnosti, vynikající grafiku a poutavý příběh. Tento úspěch pokračoval s modernizací původního dílu v Tomb Raider: Anniversary (2007) a následným dílem Tomb Raider: Underworld (2008). Největší změnu však přinesl reboot série s Tomb Raider (2013), kde jsme se setkali s mladou Larou bojující o přežití na ostrově Yamatai. Pokračování Rise of the Tomb Raider (2015) a Shadow of the Tomb Raider (2018) nabídla graficky propracovanější svět, větší otevřené prostory a hlubší příběh, čímž se série stala jednou z nejpropracovanějších dobrodružných her všech dob. Každý díl přinesl něco nového a i přes některé opakující se problémy zůstává série Tomb Raider kultovní klasikou, která si udržuje věrné fanoušky po celém světě.

Technologie RTX od Nvidie výrazně zlepšila vizuální stránku Shadow of the Tomb Raider (2018). Díky Ray Tracingu se do hry dostalo realistické nasvícení a stíny, což vytvořilo působivější a živější prostředí. DLSS (Deep Learning Super Sampling) pomohlo zlepšit výkon hry, umožňující plynulejší zážitek. Ray Tracing zvýraznil detaily a hloubku scén nejen v obydlených oblastech, ale i v divočině, kde přirozené světlo vytvořilo atmosférické scény. Hra, původně vydaná pro grafické karty GeForce RTX 20, dnes běží bez problémů i na novějších grafikách RTX 40, což dokazuje, jak pokročilá byla tato technologie už při svém uvedení. RTX tak posunulo vizuální kvalitu hry na novou úroveň a poskytlo hráčům intenzivnější zážitek.

Ray-Traced Sunlight Shadows: On (vlevo) vs. Off (vpravo)
Ray-Traced Sunlight Shadows: On (vlevo) vs. Off (vpravo)
i Zdroj: NVIDIA / Square Enix
i Zdroj: NVIDIA / Square Enix
Ray-Traced Sunlight Shadows: On (vlevo) vs. Off (vpravo)
Ray-Traced Point Light Shadows: On (vlevo) vs. Off (vpravo)
Ray-Traced Point Light Shadows: On (vlevo) vs. Off (vpravo)
i Zdroj: NVIDIA / Square Enix
i Zdroj: NVIDIA / Square Enix
Ray-Traced Point Light Shadows: On (vlevo) vs. Off (vpravo)
od-trojuhelniku-k-14-skvelym-hram-jaky-byl-cely-tomb-raider
i Zdroj: Spite.cz

Od trojúhelníků k 14 skvělým hrám, jaký byl celý Tomb Raider?

Série Tomb Raider je tu s námi už sakra dlouho. Ať už jsme si Laru zamilovali jako děti, nebo až později, faktem zůstává, že…

Jakub Dohnanský
Obsah z Spite.cz
Reklama
Reklama

Sponzorovaný redakční článek

Autorem článku je redaktor našeho webu. Text reprezentuje názory autora, vychází z našich nezávislých testů a obsahuje výsledky našich měření. Mohl vzniknout díky finanční podpoře partnera. Děkujeme!

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama