Levná herní mašina Realme 14: jak obstojí proti iPhonu 16e? | Kapitola 2
Seznam kapitol
Čínská společnost Realme dnes odhalila svůj základní model, novinku Realme 14. Ta velmi šikovně maskuje, že se jedná o střední třídu. Vypadá totiž jako herní telefon. Výbavou nejde o žádný zázrak, přesto jsme telefon vyzkoušeli v našich klasických herních testech a benchmarkových aplikacích. Je opravdu o tolik horší než iPhone 16e, který stojí dvojnásobek?
Jak se na Realme 14 hraje?
Jak už zaznělo, telefon se velmi pohodlně drží – ať už pro běžné používání na výšku, tak i pro hraní na šířku. Má rovná záda i přední displejovou plochu, zarovnané boky a mírně zkosené hrany. To znamená, že neřeže do rukou ani při delší herní seanci. Zároveň váží 196 gramů, takže není ani přehnaně těžký.
Samotný výkon je velmi zvláštní kapitolou. Již z výčtu tabulkových specifikací je patrné, že nejde o žádný „trhač asfaltu“. Na mírná zaškobrtnutí narazíte i přímo v systému: občas se sekne animace uživatelského rozhraní, aplikace se spouští pomalu. Lepší vhled do „herního výkonu“ nabízí naše oblíbené benchmarky:
- AnTuTu v10 – 758 707 bodů (z toho GPU 185 077 bodů)
- 3DMark Wild Life Extreme – 991 bodů
- 3DMark Steel Nomad Light – 355 bodů
Namísto na ray-tracing a odlesky zaměřeného Solar Bay jsme tentokrát museli využít benchmark Steel Nomad Light, protože první zmíněný Realme 14 ani nepodporuje. Benchmarky probíhaly s aktivním režimem GT, což je zdejší alternativa klasického herního módu, který alokuje výkon pro potřeby hraní her.
Výkon telefonu jsme testovali na několika v současnosti nejoblíbenějších bezplatných hrách dostupných v Google Play: asijském RPG Genshin Impact, podobně laděném Wuthering Waves a battle-royale střílečce PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG). Měření vždy probíhalo s maximálním možným grafickým nastavením:
- Genshin Impact – FPS: 40–60, teplota zařízení: 39–42 °C
- Wuthering Waves – FPS: stabilních 60, teplota zařízení: 40–42,5 °C
- PUBG Mobile – FPS: 30–40, teplota zařízení: 37–40 °C
Udané hodnoty platí během 1hodinové seance strávené s každou hrou, žádný významný throttling se však neobjevil. Teplota byla měřena widgetem aplikace AnTuTu, ale i klasickým přikládacím „pistolovým“ teploměrem na zádech telefonu. Hodnoty byly odlišné zhruba o 1–2 °C, proto ta odchylka. Po naměření byl telefon ponechán v klidu, aby se stihl ochladit na výchozí teplotu zhruba 30 °C.
Sluší se též připomenout, jak hraní snáší baterie. Akumulátor moderního typu s křemíko-uhlíkovou anodou slibuje kapacitu 6 000 mAh, což telefon reálně udrží v chodu dva velmi náročné dny, při mírném odříkání 2,5 dne. Jak je to ale při hraní? Za každou hodinu zmizelo zhruba 10–12 % čili bez přestávky hrát můžete zhruba 8 hodin.