megatest-unreal-2-a-graficke-karty
PCTuning Článek

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

dudek-jan
Dudek Jan
25. 3. 2003 23:00 75 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Exteriéry 2. Interiéry 3. Závěr

Teorie je jedna věc a praxe druhá. Těmito slovy by se daly shrnou všechny benchmarky, které ve většině případů vyjadřují jen určitý, v některých případech i "pochybný" výkon. Nejlepší testy jsou založeny na reálných hrách jako je Quake III či UT2003. V únoru se objevil nový Unreal 2. Na grafické karty je poměrně náročný a tak jsme se podívali jak se dnešní grafické karty chovají v této hře.

Reklama
Reklama

Nebudu rozpitvávat hru samotnou, která je poměrně dobrá a po grafické stránce zvládnutá, i když mnozí určitě čekali víc. Já se zastavím jen u enginu, který je velmi podobný s tím, který používá UT2003.

S Unreal 2 se velmi složitě benchmarkuje. Verze, kteru jsme měli k dispozici neměla možnost ukládání demo sekvencí, a tak jsme byli odkázání na testování výkonu na statických snímcích. Je to trochu atypický, ale díky tomu, že jsme v testech použili mnoho scén, tak jsme dokázali odhalit, které grafické karty se na Unreal 2 nejvíce hodí. tak se do toho pustíme!

Anisotropické filtrování

S anisotropickým filtrováním

Bez anisotropického filtrování

Než začneme s benchmarky, tak bych vám  chtěl ukázat jak vypadá anisotropické filtrování v praxi. V našich testech jsme ho používaly vždy v kombinaci se zapnutým anti-aliasingem. U moderních akcelerátorů se na výkonu příliš neprojeví, ale za to se viditelně zlepší obraz.

jak se ale přesně anisotropické filtrování projevuje? Jedná se o techniku vyhlazování textur, díky níž jsou i vzdálené textury ostré. Dříve používané techniky Bi-linearního a Tri-linearního filtrování pracovaly, tak že kvůli snížení nároku na paměť akcelerátoru se vzdálené textury od hráče rozmazávaly.

Přistání na Hellu

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

První scéna je podle mého názoru jedna z nejnáročnější, protože představuje přistání na ledové planetě, kde právě probíhá silná vánice a k tomu je vidět obrovské prostranství s objektem vzadu.

Přistání na Hellu bez Anti-Aliasingu 4x

Scéna bude kromě grafické karty náročná i na procesor, protože rozdíly mezi akcelerátory nejsou velké. A kupodivu NVidia svoji "brutální" silou vede a směle konkuruje novým Radeonům. Bohužel na integrované grafice je tato část hry nehratelná. Jen na nejvýkonnějších kartách dneška je tato scéna plynulá, pokud použijete anti-aliasing, tak se budete muset smířit se sekáním, které odstraní až NV35 nebo R400.


Přistání na Hellu s Anti-Aliasingem 4x

Při zapnutým anti-aliasingu výkon klesá u moderních akcelerátorů asi o 50 %. U starší generace s čipem GeForcy 3 ale výkon padá o 80 %.

V celém testu kupodivu vítězí Ti4600, která papírově, ale i v ostatních benchmarcích nemá proti Radenům šanci.

Kobulus

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Další scéna není tak složitá, protože obsahuje jen skalisté hory a sluníčko. Přesto je, ale zde mnoho hran, které v anti-aliasingu sníží výkon.

Kobulus bez Anti-Aliasingu 4x

Opět celkem boduje Ti4600, ale Radeony jsou v těsném závěsu. Dokonce i int. grafika ze sebe něco vypotí. Tato mise je perfektně hratelná i na slabších kartách ...


Kobulus s Anti-Aliasingem 4x

... a to i když ke slovu příjde anti-aliasing, který však všechny nVidie deklasuje a naopak Radeonům téměř nesníží výkon.

Severnaya

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Jedna z nejkrásnějších scén v Unreal 2 je ve světě plném jezer - Severnaya. Pro mě byly exteriéry této mise překrásné a opravdu jsem se nemohl "vynadívat". Scéna je velmi náročná hlavně z důvodu obrovského počtu polygonů.

Severnaya bez Anti-Aliasingu 4x

Díky velkému počtu polygonů jsou grafické akcelerátory bržděny procesorem a rozdíly se prakticky stírají ...


Severnaya s Anti-Aliasingem 4x

... Přesto v anti-aliasingu nVidie docela znatelně ztrácejí na vedoucí Radeony.

Přistání na Janu

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Tuto scenérii jsem vybral zejména kvůli stromům, které při zapnutém anti-aliasingu mohou pro akcelerátory být celkem oříšek.

Přistání na Janu bez Anti-Aliasingu 4x

Bez anti-aliasingu jsou výsledky celkem vyrovnané a prakticky odpovídají výkonu karet, ale ...


Přistání na Janu s Anti-Aliasingem 4x

.. zapnutým anti-aliasingem jde výkon rapidně dolů a Radeony nahoru, avšak i ony přicházejí o pořádnou "porci" výkonu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning