megatest-unreal-2-a-graficke-karty
Hardware Článek Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Megatest: Unreal 2 a grafické karty | Kapitola 2

Dudek Jan

Dudek Jan

26. 3. 2003 00:00 75

Seznam kapitol

1. Exteriéry 2. Interiéry 3. Závěr

Teorie je jedna věc a praxe druhá. Těmito slovy by se daly shrnou všechny benchmarky, které ve většině případů vyjadřují jen určitý, v některých případech i "pochybný" výkon. Nejlepší testy jsou založeny na reálných hrách jako je Quake III či UT2003. V únoru se objevil nový Unreal 2. Na grafické karty je poměrně náročný a tak jsme se podívali jak se dnešní grafické karty chovají v této hře.

Reklama

Nyní se vrhneme na scény, které se povětšinou odehrávají uvnitř budov.

Hala

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Rozsáhlou halu netřeba příliš komentovat, ale jedná se spíše o lehčí scénu než o něco náročného.

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

Hala bez Anti-Aliasingu 4x

Podle toho se chovají i akcelerátory. Výsledky jsou podobné jako u předcházejících testů. Dokonce i na integrované grafice jde v uzavřených prostorech hrát.

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz


Hala s Anti-Aliasingem 4x

Anti-Aliasing snižuje výkon, ale jen u graf. karet nVidia. Radeony se drží znatelně ve předu. Int.grafika je nepoužitelná.

Ohe

ň

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Další scéna "uvnitř" obsahuje hořící oheň, který odhaluje možností akcelerátorů zejména co se týče práci s barvami a efekty.

Oheň bez Anti-Aliasingu 4x


Oheň s Anti-Aliasingem 4x

Zajímavé je, že u Radeonu 9700 Pro nešel dolů ani při zapnutém anti-aliasingu.

Kanál

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Tato scéna je kuriózní. Je sice graficky velmi hezká, ale ne natolik, aby byl výkon tak slabý.

Kanál bez Anti-Aliasingu 4x

Výkon je pravděpodobně držen u země procesorem. I když nechápu proč, když zde není žádný efekt, pohybující se objekt či něco podobného. Je to veskrze primitivní scéna. Chyba bude pravděpodobně ve špatně naprogramovaném enginu.


Kanál s Anti-Aliasingem 4x

Chodba

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Podobná scéna jako ta předcházející, ale bez vody.

Chodba bez Anti-Aliasingu 4x

Zde jsou výsledky velmi podobné jako u předcházející scény. Jen jsou o 10 fps vyšší a tím se zvyšuje i hratelnost. Stále ale nechápu, co zapřičiňuje tak slabé výsledky, když je daná scéna poměrně primitivní. To nešlo naprogramovat trochu lépe


Chodba s Anti-Aliasingem 4x

Člověk

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Postava, která je složená v řádu stovek až tisíců polygonů. Na první pohled velmi primitivní scéna.

Člověk bez Anti-Aliasingu 4x

Přesto jsou výsledky poměrně slabé a všechny karty vykazují velmi podobné výsledky, kromě těch "slabších".


Člověk s Anti-Aliasingem 4x

Kámen

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Jedna z nejsložitějších scén před vstupem do "mimozemské" lodi.

Kámen bez Anti-Aliasingu 4x

I zde se opakuje situace z předcházejících scén. Víceméně primitivní objekt, ale výkon i na těch nejvýkonnějších kartách dneška stojí po psa.


Kámen s Anti-Aliasingem 4x

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama