Zpět na článek

Diskuze: Společnost MSI potvrdila, že dává přednost RTX kartám před Radeony

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
1. 5. 2024 16:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ani se tomu nedivim.Sam bych doma AMD kartu nechtel.(Vyjimka je jen integrovana 780M) Nvidia je proste lepsi volba bez ohledu na cenu.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 39 Level 39
3. 5. 2024 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roman2277 @roman2277 ten duvod bude zrejme vetsi konkurence jako je sapphire apod, ne mozne ze nv lepe maže. Osobne mam v kompu radeona a spokojenost.

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
12. 12. 2024 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Maximumspeed77 problém je zde u emulace Xboxu tam prostě AMD karty nefungují.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 4. 2024 08:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sám ó, nejobjektivnější Stach už se ke kauze také ráčil vyjádřit. Stručně řečeno MSI prý zbaběle poslechla diktát Nvidie a vykašlala se na AMD. Tak se AMD vykašlala na MSI. Ovšem vysvětlení pokulhává na obě nohy. Za prvé není vysvětleno, proč se údajnému diktátu Nvidie podřídila jen MSI. Za druhé, údajná degradace partnerského statusu MSI ze strany AMD trochu zavání nekalosoutěžním jednáním (alespoň na půdě EU). Je vůbec možné, že by se ušlechtilá AMD k něčemu takovému snížila? Za třetí, není vysvětleno, proč MSI údajně nedostává AMD GPU, ale vesele vyrábí motherboardy pro CPU AMD. Pokud ASRock nahradil pozice MSI v oblasti grafik, proč se to nestalo v oblasti MB?

Není prostě jednodušší a logičtější vysvětlení, že GPU AMD nefrčí, tak je MSI nevyrábí, zatímco CPU frčí, tak je MSI vyrábí?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
30. 4. 2024 09:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 „i díky tomu se GPP dočkalo zveřejnění“

Tvl, nikde jsem nenašel z GPP od roku 2018 zveřejněný ani řádek. Jediné, co bylo, byla hromada spekulací, co si někdo domýšlel na základě toho, že někteří výrobci oddělili Radeony do jiné řady než GeForce.

A MSI nebylo jediné, kdo to udělal. A v návaznosti na to se objevovaly zprávy o vyšetřování, ale nemám dojem, že by pak někdy někdo něco vyšetřil.

Prioritním partnerem AMD v grafikách není nikdo, kdo má tu drzost, že vyrábí i GeForce.

Komické je, že navzdory tomu, že se ani za tu dobu k GPP neobjevilo od nikoho nic nového, dnes všichni přesně vědí, o co tam šlo. :D

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 4. 2024 10:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Já mám pocit, že neznáte zákulisí. Jediný objektivní patrně členem zákulisí je, tak se s námi občas může dostatečně tajemně podělit o to, co se tam děje. 😃

"Ti, kteří znají zákulisí a sledují situaci dlouhodobě, tak přesně vědí, kde je zakopaný a pes a co se děje"

"Samozřejmě všechno tohle výše napsané, berte jako neoficiální zákulisní vysvětlení. Ani AMD ani MSI téměř jistě nebudou věc veřejně komentovat a nekomentují ji dlouhodobě, ale v zákulisí prostě všichni máme oči a uši a není to prostě velké tajemství."

Samozřejmě to je prostě všechno prostě téměř jistě neověřitelné, ale prostě je to určitě samozřejmě fakt. Miluji ten jeho styl psaní!

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
30. 4. 2024 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Slusnak123 Mě vždycky pobaví, jak vystupuje v roli někoho, kdo veškerou tu zákulisní šuškandu zná, ale nikdy o ničem neinformuje jako první. Vždycky až poté, co se něco provalí na zahraničních webech. A v současnosti spíš až poté, co to rozmázne no-X na Diitu. Akorát DD k otmu přidá ještě další kopu hnoje.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 4 Level 4
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 4. 2024 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Slusnak123 a pocul si ho uz rozpravat? balzam na usi...😃

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 4. 2024 12:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @RickyAFF Slyšel jsem ho zde.
https://www.youtube.com/watch?v=ORYbGbRr7-Q

Z toho "tchedchipch (threadripper)" jsem byl do vrtule. Ten člověk, neumí psát, neumí mluvit, prezentuje nesmysly. Je mi záhadou, že ho jeho práce uživí.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
29. 4. 2024 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je zajímavé, že pokud by Nvidia diktovala, jestli a jaké můžou výrobci dělat karty s konkurenčními čipy, že to ještě nikdo nehnal k soudu. Intel za podobné monopolní praktiky dostal tučnou pokutu. Jestli to prostě není tím, že se jim nevyplatí vyrábět karty, o které není zájem.

Někdy je fakt vhodné zapojit mozek a Occamovu břitvu, než se hned chytat konspirací, co sdílejí MLID a podobné existence. Tím nijak nechci zpochybňovat, že Nvidia nedělá žádné sviňárny. Už jen to, že začla dělat vlastní Founders Edition, které prodává za stejnou či nižší cenu než Asus, Gigabyte a spol., je na pováženou.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 19:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @TomMaly spis je to tim ze ty smlouvy nikdo nevynesl ven na svetlo.. a nikdo nedal podnet urcitym organum. Vsak v OEM segmentu INTEL s Nvidii lobuji uz roky a zadnej prislusnej organ to neresi, pritom pokud by sel nekdo do hloubky urcite by tam urcity veci nasli.. vsak to ze 90% OEM sestav je postavenych na Intelu je uz samo o sobe podezrele kdyz je AMD ve vsech ohledech lepsi a aktualne ma i mnohem lepsi miru reklamaci nez 13 + 14 rada procesorů intel ktery odchazej jak na bezicim pasu..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
29. 4. 2024 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Podnět můžeš podat i ty a neprskat tu v diskuzích. Proč ho nepodají sami výrobci karet nebo AMD (to už si v minulosti úspěšně stěžovalo na Intel), když oni sami musí vědět, jaké podmínky jim ti producenti GPU dávají. To je nějaký druh stockholmského syndromu, kde je Nvidia únosce a ostatní oběti?

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
29. 4. 2024 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Urciti ludia by mali dat podnet urcitym organom a urcite veci by tam urcite nasli.

S urcitou urcitostou si dovolim tvrdit, ze tomu urcite dost urcito rozumies a dokazes s urcitostou urcit, kde je problem. AMD by po spravnosti malo dominovat v OEM zostavach co sa tyka cpu aj gpu. Cokolvek ine nedava zmysel a musi byt za tym urcite spiknutie proti amd.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2024 06:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @TomMaly vyrobci karet co delaji AMD i Nvidia ccipy jsou jenom tri, a ti uz v minulosti podlehli GPP programu a nikdo se neodvazil jit proti Nvidii.. AZ kdyz nekdo vynesl na svetlo podminky za jakych GPP funguje se Nvidia ze strachu stahla, ovsem na pozadi uz pripravovala podminky na GPP 2.0 a udelala to mnohem ale mnohem opatrneji.. https://diit.cz/clanek/uzivatele-nabadaji-k-bojkotu-geforce-partner-program

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2024 06:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @CertaVeritas to neni spiknuti proste kdo vic podplati ten jede.. nebo kdo vic vyhrozuje ten jede.. Kdysi davno INTEL vystrkoval AMD z OEM segmentu tak ze vyhrozoval svym partnerum ze kdo bude prodavat AMD nedostane od nich tolik cipu kolik potrebuje nebo jim zvedne ceny.. Tehda za to byl INTEL odsouzenej protoze to opet nekdo vynesl na svetlo a hlavne to INTEL delal uz hodne okate.. Podobny praktiky byly i v programu GPP 1.0 od Nvidie, kdo tehda nepuposlechl a nepresel na podminky aby prestal delat TOP modely s čipy od AMD, tomu nvidia hrozila ze doda mene cipu apod. Samozrejme nikdo nemel ty koule Nvidii odporovat takze ASUS, MSI i GB zklopili hlavy a proste TOP modely s čipy od AMD přejmenovali než aby meli u Nvidii "pakárnu" viz AREZ od ASUS namisto STRIX :) https://www.svethardware.cz/asus-v-reakci-na-nvidia-gpp-pripravil-radeonovou-serii-arez/46391

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
30. 4. 2024 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Pořád neodpovídáš na otázku, proč si to AMD nechá líbit, když jej Nvidia údajně poškozuje. Má to čtyři možné odpovědi, jsou to tyto tři:
1. Nvidia jej nepoškozuje.
2. AMD má vlastní program, kde si diktuje podmínky šikanující jiným způsobem.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
30. 4. 2024 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo A směl bych vidět ty podmínky vynesené na světlo? „podle dostupných zdrojů“ nezní něco jako informace, kterou by si někdo mohl být jistý, tahle formulace se naopak používá ve chvíli, kdy chce mít člověk krytý záda pro případ, že by „dostupný zdroj“ žvanil kraviny.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 4. 2024 19:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @TomMaly Nevím. U té Founders Edition bych připomněl, že v první generaci měly ceny sto dolarů nad MSRP, a Nvidia zdůrazňovala, že je to karta z prémiových materiálů s cenou vyšší než MSRP, aby měli výrobci prostor na levnější karty za doporučenou cenu.

Jak to dopadlo, víme – výrobci k tomu přistupovali, jako by FE byla reference, a karty, co pustili na trh, srovnávali s FE a nabízeli vlastní modely za stejné nebo vyšší ceny. Karty levnější než FE začali prodávat až po několika týdnech. A v takové situaci se vždycky rozjede shitstorm na Nvidii, že za vysoké ceny grafik může Nvidia, a to, že karty za MSRP nejsou, je důkaz, že za MSRP se to nedá vyrobit a výrobci to musí dotovat. (nebo se taky žvanilo, že MSRP je jenom virtuální cena kvůli dobrému hodnocení v recenzích, a reálně to za ty prachy nepůjde koupit).

Řeší se to s každým launchem, Nvidia má problém výrobce přimět, aby na zahájení prodejů nabízeli i nějaké levnější modely, protože proč si zkraje podkopávat modely, na kterých jsou vyšší zisky, tím, že zároveň začnete prodávat i ty levnější, že jo. Do recenzí jdou taky automaticky prémiové modely, ty levnější většinou nejsou ochotní posílat, čest výjimkám. Že by výrobci navzájem sváděli nějaký zuřívý konkurenční boj, se taky říct nedá, cenotvorba je u highendu většinou taková, že na nadstandardní nereference si všichni přirazí 80–100 dolarů proti MSRP, na prémiové 150–200 dolarů, a tím je nějaký konkurenční boj vyřízený.

Z toho, že FE bývaly po většinu času spíš nedostupné než dostupné, se mi nezdá, že by se Nvidia snažila přebírat partnerům kšefty.

Vidím to spíš tak, že FE vznikly jako „konkurence“, aby byl na výrobce nějaký tlak a měli i nějakou motivaci nabízet i ty levnější modely ve chvíli, kdy jsou GeForce na trhu dominantní a Nvidia nemůže výrobcům přímo diktovat, za kolik mají prodávat své karty.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
29. 4. 2024 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) GeForce dělá přes 10 výrobců, kteří si mohou cenou a kvalitou dostatečně dobře konkurovat sami mezi sebou. Proto nechápu, proč začala karty vyrábět i Nvidia.

Ad MSRP, to už se dnes u GeForce ani neudává, ne? Resp. MSRP je cena FE. Naposledy u RTX 4070 Super sama Nvidia při uvedení říkala, že jo stojí od 599 dolarů a za tolik byla i FE. Na webu Nvidie jsou partnerské karty a žádná není levnější. Pod 599 není žádná ani v USA na Best Buy. Fakt mi přijde divné, že nejlevněji tu kartu prodává sama Nvidia.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 4. 2024 21:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @TomMaly Konkurovat. To je relativní, dodávky čipů taky nejsou neomezené, a každý výrobce má nejspíš předem nasmlouvané nějaké objemy, u kterých předpokládá, že to prodá. O ten trh se spíš nějak dělí, než že by se jeden snažil urvat podíl na úkor ostatních, takže těžko mluvit o nějakém lítém konkurenčním boji. Prodá se v podstatě vše, co se vyrobí, jenom to někdo vyprodá dřív a někdo později. Je to asi podobná konkurence jako u mobilních operátorů, všichni prodávají podobné produkty za podobné ceny, a nikdo z nich nevidí důvod dávat něco extra výhodněji než ten druhý.

U GTX 1080 byly první Pascaly z Founders Edition. Tehdy dali MSRP 499 dolarů a Founders Edition udělali za 599, tedy dražší. Místo klasických plasťáků a jednoduchého pasivu tam dali kryt z hliníku, vapour chamber, sklíčko a podobné voloviny s tím, že to je jakože prémiový model, co má konkurovat lepším nereferencím, a výrobci budou mít prostor pro cenotvorbu a budou nabízet i nějaké ty levnější. No, a jim se do toho moc nechtělo. Obecně je problém s tím, že po launchi nebývají levné modely moc k sehnání.

Někde od RTX 20 (nebo možná už od GTX 1080 Ti) už jsou FE za MSRP, možná proto, že dát na GTX 1080 FE +100 dolarů se poněkud neosvědčilo.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2024 07:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @TomMaly Nvidia s tema MSRP cenama vyrobcum dost zavarila.. https://diit.cz/clanek/jak-je-s-cenou-geforce-rtx-4070-aneb-spor-nvidie-vyrobcu-o-599-749 to ze by nekdy vyrobci takto bojovali s cenou s AMD aby na kartach vubec neco vydelali jsem nikdy a nikde necetl.. AMD totiz prodava vyrobcum ty cipy levneji a ti pak maji vetsi pole pusobnosti s cenou tak aby s tim mohli hejbat i smerem dolu ale stale na tom v pohode vydelavali. https://www.hwcooling.net/geforce-rtx-4070-zlevni-nvidia-snizi-vyrobcum-ceny-cipu-ad104-rebate/

n3v3r3k
n3v3r3k
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

proc vyrabet neco o co je neni zajem ? mozna je nakonec msi rado, ze jim to nvidia "zatrhla" a nemusi investovat peníze do kotvy v podobe amd grafik.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 19:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @n3v3r3k kdyby to nikdo nekupoval tak to zabalej vsichni, ovsem cisla mluvi jasne, AMD prodalo v retailu o vic jak 100% vic hernich grafik nez rok predtim, takkze prodeje jim stouply celkem razantne a 7800XT je vice mene prodejni uspech jako prase... defakto tak 1/3 vsech prodeju u AMD aktualne udava prave 7800XT rada. takze o nezajmu lidi to rozhodne nebude, na mindfactory je 7800XT nejprodavanejsi grafika, na CZC je na 3. a 10., na 2, miste je 7700XT ktera ted po slevach taky zacala dost stoupa nahoru zebrickama. Takze v prodejich opravdu problem nebude.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 4. 2024 20:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Jenom jestli ten prodejní trhák náhodou nevznikl tak, že lidi, co zvažovali nákup RX 7600 XT, RX 7700 XT RX 7800 XT a RX 7900 GRE koukli na ceny a výkon a řekli si, že ty ostatní nemají smysl a vezmou radši RX 7800 XT.

Prodeje RX 7700 XT a RX 7600 XT na Mindfactory stojí tak trochu za starou belu.

RX 7600 XT... 60
RX 7700 XT... 80
RX 7800 XT... 245
RX 7900 GRE... 120

RTX 4060 Ti... 190
RTX 4070... 90
RTX 4070 Super... 335
RTX 4070 Ti... 180

Tak si říkám, jestli je nějaká velká výhra, když se jeden model dobře prodává na úkor tří jiných.

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
29. 4. 2024 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Vysledky predajov z jedneho mensieho nemeckeho eshopu hovoria jasne. Aktualne umiestnenie amd gpu v top czc to len podporuje. AMD by malo na zaklade tychto cisel lobovat u svojich partnerov, aby zacali vyrabat len a vylucne 7800XT. Kazdy aspon v 30 roznych ediciach a modeloch! Predajnostou by prevalcovali cely trh a o nvidie by nikto ani nezakopol.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2024 07:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) tak zrovna v tomhle poslednim tydnu ma AMD mirny pokles

https://twitter.com/TechEpiphanyYT/status/1783204870167703945/photo/2

ovsem tyden predtim a dalsi tydny predtim to bylo uplne jinak

cisla na 1Q/2024 jsou nasledujici:

RX 7800XT - 6975ks

RTX 4070 - 2510ks

RTX 4070 Super - 3250ks

Takze jenom 7800XT se prodava vic jak 4070 a 4070 Super dohromady z pohledu Q1 a to samy platilo i pro Q4/2023

To samy plati i pro 7900XTX vs 4080/4080Super

RX 7900XTX - 2885ks

RTX 4080 - 70ks

RTX 4080 SUper - 1620ks

https://www.reddit.com/r/AMD_Stock/comments/1c3vykp/graphics_card_sales_statistics_mindfactory_q12024/

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2024 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka https://www.3dcenter.org/dateien/abbildungen/GPU-Add-in-Board-Market-Share-2002-to-Q4-2023.png
otázka honzíku, když amd mělo 10%, a zlepšilo se skoro o 100%, kolik to je, popleto? 😆
a jak rika slusnak, nejsou to herni gpu.
uz ti to dava naprosto logiku

hele a ty zijes v nemecku ,ze te najednou zajima maly obchod v nemecku? to jsou tak smesne cisla oproti celemu svetu, ze se tu amd musím smát :D :D

gratulace zelených, že si roky už drží 80% market sharu všech čipů, asi něco dělají dobře, nebo spíš lisa špatně.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
1. 5. 2024 00:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo No tak je celkem jasný, že prodáš jenom šestnáct set RTX 4080, když vedle nich prodáš dalších čtrnáct set RTX 4090. :D

Jakub
Jakub
Level 0 Level 0
29. 4. 2024 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Upřímě Stratosi a teď zkus fakt bez omáčky a příkras.Za co tady vlastně denně bojuješ a trávíš tady doslova hodiny psaním?Co je tvou motivací ?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jakub @Lachtan008 Nic smysluplného v tom není. Je to prostě jen magor a notorický lhář.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vagi @vagi srat na intel a top procesory :D pre vetsinu ludi nezaujimave. dnes stacia 12500/600/700 13500/60/700 popripade 14. ale ryzeny 5600x/5700x/5800x/7600x/7700x kdo ma navyse peniaze s 3D. pokial niekdo nejde hry co extremne su nbarocne na cpu, tak si s tymto vystacis. este sa mi nestalo ze my mi 5800x nieco neutiahla na 4k/wqhd

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @JankoBelnicek Pod to, co jsi napsal, se ti klidně podepíšu. 👏Nikdo se zdravým rozumem si výkonný Intel dnes nekoupí. Stejně jako jako nikdo normální si nekoupí Radeon. Buď je to fanatik nebo chce ušetřit.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @urbis83 ved to,ze cpu dost predbehli grafiky. na bezne hranie maju bezne cpu v ramci 100e-250e dost vykonu.

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vagi @vagi intel je nestastnej no, jsem zvedavej co vymyslej za kravinu dalsi gen, protoze tohle nebyla moc ferovka, uprimne bych rekl, ze vina je tak na třech stranách, 33 intel, 33 výrobci desek a 33 chudaci, co si koupi takovou elektrarnu a chladej to normalnim aio

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 19:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 bohuzel hodne lidi to chladi i vzduchem.. Vsak i v OEM trhu je tehle sestav az az... a kupuji to BFU co tomu rposte vubec nerozumi, oni kupuji hotovy produkt a to ze procak zere az 400W oni defakto ani nevedi

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
29. 4. 2024 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Stratossimo Mas pravdu! Tie neskutocne mnozstva 14900K a 14900KS s odstranenymi powerlimitmi v oem zostavach na vzduchovom chladeni... Ked si predstavim tie neskutocne zastupy chudakov, ktori tymto trpia a ani o tom vlastne nevedia... Niekto by mal intel zazalovat.

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 23:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Stratossimo tak ty taky nerozumíš, že skoro o 100% více prodejů z 10% je 19%, nevím proč se tu směješ stejným lidem :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čekal jsem, kdo bude prvnií. Nezklamal.

MSI udělalo přesně to, co chtělo. Hodilo přes palubu zátěž. Proč vyrábět něco, co za to nestojí. A brečet si tu může kdo chce, nic s tím neudělá.

Bertram
Bertram
Level 31 Level 31
29. 4. 2024 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @urbis83 A takovýto výplod tady dostane 7 palců nahoru. To opravdu svědčí o kvalitách místních diskutérů. Ono od tohoto neobjektivního serveru se asi víc nedá čekat. Jediná kotva jsou pouze fanatici, co si nekupují gk podle poměru cena/výkon/spotřeba, ale rovnou šáhnou po něčem, na co nvidia dá zelenou nálepku. Všichni pořád brečí, proč jsou oproti předchozí generaci nvidia karty o tolik dražší. Proč? Protože to kupujete za jakoukoliv cenu. Proto.

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
29. 4. 2024 21:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram Ale uz nevidim brekot, ze amd ta situacia vyhovuje. Bez problemov sa prisposobia trendu a napalia si cenu do vysin tiez.

Ked sa pozriem na ten tvoj pomer cena/vykon/spotreba:

- spotreba je vzdy v prospech gpu od nV
- cena / vykon je ovela zlozitejsi... ak si fanaticky zastanca amd a zaujima ta len vykon v rastri (spotrebu do toho radsej moc netahaj), tak ti asi dava zmysel grafika od amd. Otazka ako velmi dava zmysel, ked pri triezvom porovnani ti obvykle vyjde par jednotiek % v prospech amd (max do 10%). Akonahle zacnes brat do uvahy cokolvek dalsie, vyjde ti lepsie porovnatelny produkt od nvidie. Nejdem sa rozpisovat, v com vsetkom ma nvidia navrch. Je toho dost. V pripade zaujmu ti to zhrniem v dalsom prispevku.

Urbisov prispevok sa ti nemusi pozdavat z pohladu formy, ale obsahovo bude na mieste. MSI pravdepodobne vyhodnotilo, ze pri danom objeme predajov sa im neoplati vyrabat kartu s amd gpu.

A medzi riadkami implikovat urcitu nadradenost a snad objektivitu tym, ze si kupis amd gpu tiez nebude 100% ok.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
29. 4. 2024 21:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram Já mám třeba rád žlutou a marně čekám, až se nějaký žlutý výrobce objeví na trhu. Od něj bych to koupil za jakoukoliv cenu, fakt.

Raději k tomu dám smajlík, lidi jsou schopni to brát vážně :-D

Akorát tedy nevím, jaké barvě bych stranil, kdybych si koupil třeba toto, zda zelené nebo bílé:

ASUS TUF Gaming GeForce RTX™ 4070 Ti SUPER 16GB GDDR6X White OC Edition

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 22:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram já naopak vybíral s rozumem. Chtěl jsem tichou kartu a rozumnou spotřebou a hlavně dobrým výkonem v RT a DLLS. Battlefield 2042, Starfield a Cyberpunk jsou hry které z těchto technologií těží maximum. Tam mi AMD nabídne hovno a já si to chci zahrát bez trápení s ovladači a bez nutnosti sahat do úspor kvůli vyúčtování elektřiny. 7800XT byla druhá volba. Ale jak jsem psal. Hrubý výkon mi nestačí. Chci i moderní technologie ( upscale videí, HDR, výkon v DaVinci). A vstupní pořizovací náklady jsem úplně neřešil. Pár tisíc navíc jsem při celkové ceně sestavy nepocítil.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2024 07:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @urbis83 pokud chces DLSS tak AMD ani koupit nemuzes, DLSS je proprietní technologie Nvidie a konkurence to proste pouzivat ani nemuze, protoze by okamzite priletela zaloba k soudu..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 4. 2024 07:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @urbis83 Protože není žádný žlutý výrobce GPU, tak jsem také vybíral rozumem, a nikoliv srdcem. Vzhledem k tomu, že hraji strategie a tam RT ještě tolik nefrčí, vzal jsem za výprodejovou cenu AMD.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
29. 4. 2024 14:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Patrně dojeli staré zásoby čipů a nové už nekoupili. Teoreticky si dokážu představit, že měli zájem třeba o 7800XT, ale podmínky nákupu mohly spočívat v tom, že by si k nim museli koupit ještě 100 tisíc jiných čipů, které se prodávají málo, tak se na to celkově vybodli.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 takove praktiky ma spis Nvidia a rada vyrobcu si na to uz stezovala..

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
29. 4. 2024 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo A napriek staznostiam rady vyrobcov to robi nvidia znova a este vyraznejsie! Uz by im mal niekto za tieto praktiky definitivne a poriadne klepnut po prstoch. Amd by sa k niecomu podobnemu nikdy neuchylilo.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
29. 4. 2024 21:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @CertaVeritas Já jenom nechápu, když Lisa a Jensen jsou prý vzdálení příbuzní, jak jedna může být tak ušlechtilá a druhý tak podlý.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2024 07:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 nvidia vzdycky podvadela viz jejich snizovani kvality v ovladacich, podvadeni v 3D marku apod.. a to jeste v dobach kdy souperili s ATI, ta spolecnost se proste nezmeni. https://arstechnica.com/civis/threads/nvidia-cheating-blatantly-with-42-72-drivers.711389/ moc dobre se to tenkrat resilo u jedny znamy hry kde proste nvidia defaultne zapinala 16bit kvalitu v defaultu namisto 24/32bit.. obraz vypadal vuci ATI o dost hnusnejsi ale proste potrebovali nahnat vykon do recenzi.. https://games.tiscali.cz/hardware/nvidia-zase-podvadi-s-ovladaci-catalyst-3_4-15231

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A já potvrzuji, že po letech, kdy jsem jel 90 procent MSI ... dávám od teď přednost/šanci jiným. Jedině, že by byla varianta TrioX u 5070 řady ... a i tak se budu rozhodovat.. protože pokud bude třeba o 2tis levnější nějaké iChill, Phantom apod., nebudu váhat.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 me osobne pridou nezajimave i ty jejich desky posledni roky, radeji ASUS nebo GB pripadne ASROCK

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
29. 4. 2024 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Vymenoval si vsetkych ostatnych hlavnych vyrobcov motherboardov. Neskutocne! Tvoj prehlad a vedomosti o trhu su bezkonkurencne. Som vdacny, ze sem prispieva kacacita ako ty.

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @CertaVeritas :D jó to je pravý mozek operace

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @CertaVeritas dekuji

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
29. 4. 2024 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Vobec nemas za co. Doslova.

Je mi ctou, ze mozem bezplatne citat prispevky jedneho z najvacsich myslitelov nasej generacie.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 23:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @CertaVeritas Je mi ctou, ze mozem bezplatne citat prispevky jedneho z najvacsich myslitelov nasej generacie.

👍😂

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 4 Level 4
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 4. 2024 00:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @CertaVeritas uz sa plz na toho magora uplne vyser...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
29. 4. 2024 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426

Jsme zapomněl v pátek pogratulovat k 45. výročí, tak dodatečně přeji, ať to obzvlášť letos stojí za to.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 13:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

GPP 3.0 v akci :) da se ocekavat ze brzy se stane to samy u ASUS a Gigabyte..

vice mene GPP 1.0 kdysi uteklo na povrch a vzhledem k tomu ze se to provalilo s obrovskou nevoli verejnosti, Nvidia to radeji v tichosi zrusila ovsem nadale v tomto programu viditelne pokracovala jenom v tajnosti vetsi nez predtim a s vetsi opatrnosti.. takze u RX 5000/6000 se to neprojevilo vubec..

https://diit.cz/clanek/uzivatele-nabadaji-k-bojkotu-geforce-partner-program

nasledne prisla uz v tichosti GPP 2.0 v dobe RX 7000 proto prestali vsichni z teto trojice výrobcu najednou delat TOP edice bez vysvetleni s čipy od AMD a nyni probiha, nebo jaksi zacina GPP 3.0 tj finalni zruseni vyroby AMD grafik kompletne a prvni, kdo na to jde je tradične MSI, coz je takova nejvetsi "vlezdoprdelka" Nvidie za posledni roky.. Ovsem vzhledem ke klesajici kvalite jejich grafik s cipy AMD toho asi ani litovat nemusime, u ASUS nebo GB to bude mnohem vetsi skoda a jenom to ochudi zdravou konkurenci na trhu, aktualne proste 7900XTX STRIX nebo AORUS MASTER na trhu proste chybí.. u 6000 rady to byly velmi povedene edice a velmi popularni.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 4. 2024 13:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Divný, že někdo hodí přes palubu Radeony, ze kterých má takový vývar, aby vyráběl GeForce, který musí dotovat, co?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 13:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) tohle neni o penezich ze by se na AMD cipech nedalo vydelavat to je kravina nejvetsiho zrna.., zde je tlak z jine strany.. MSI svoji 7900XTX potopilo zcela zamerne, chladic na jejich 7900XTX je total OUT a jeste byla jejich edice celou dobu jedna z nejdrazsich vuci Gigabyte i ASUS, zde proste uz nebyla zadna snaha neco delat uz po skonceni 6000 rady ani ty u nich nebyly nejak super dostupny..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 4. 2024 13:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo A už jsi přemejšlel nad tím, že jediný, kdo nabízí dobré Radeony za rozumnou cenu, jsou výrobci, kteří mají Radeony exkluzivně? Neslyšels už některého z výrobců, co dělají i GeForce, že by si stěžovali, že Sapphiru nemůžou cenou konkurovat? Nemůže být problém třeba v nějakém AMD Partners Program? Myslíš, že se MSI vyplatí dělat Radeony, když všichni kupují karty od Sapphire? :D

Nebo myslíš, že někdo záměrně dělá drahé Radeony s levným chladičem, aby se pak neprodávaly? Fakt myslíš, že by se v managementu našel nějaký kretén, který by záměrně potápěl produkty, které vyrábí?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) nemyslim si, ASUS taky dokaze obcas drzet dobry ceny viz treba 7600 DUAL, ktera byla skoro celej minulej rok za super penize a prodavala se uplne luxusne.. Gigabyte mel taky dobre nacenene GAMING edice akorat TUFKY byly trosku drazsi ale stale to bylo o dost levnejsi nez TUFKY na podobne vykonnejch Nvidiich.. Letos se proste povedla NItro+ rada a proto to byl takovej prodejni trhak, proste nejvetsi progress udelal sapphire a to jak se zminenou Nitro+ tak i s Pulse edici..

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Chudák Honzík vymýšlí výmluvy pro mezinárodní loupež a domluvu, přitom je to prosté.

Křivka mluví jasně, Poměr trhu v oblasti AMD padá a nic nenasvědčuje tomu, že se to zvedne. Tak je snad logické, že se to AIB nebude chtít dělat, když stačí udělat to samé na nvidii a prodat 9x více.

"a proto to byl takovej prodejni trhak " tady už samozřejmě všichni víme, že je pouze v jedné hlavě.
https://www.3dcenter.org/dateien/abbildungen/GPU-Add-in-Board-Market-Share-2002-to-Q4-2023.png

z 12-19% čipů prodejní trhák bohužel neuděláš.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 14:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Darth36 ano 7800XT kterou MSI vubec nezacal delat je prodejni trhak.. https://www.hardwaretimes.com/amd-radeon-rx-7800-xt-was-the-1-bestseller-in-nov-mf-selling-2-3x-more-than-the-rtx-4070/ i V CR je velmi popularni a plni stabilne prodeje v TOP10, na CZC aktualně na 3. miste a 10. miste. a na 2 miste je 7700XT, rozhodne se nejedna o nejake lezaky na kterych se nevydelava protoze se neprodavaji..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 4. 2024 14:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Akorát je u těch vyšších modelů tak trochu problém s tím, že TUFy jsou obvykle o několik tisíc dražší než Nitro+, a Gamingy od Gigabyte jsou provozními vlastnostmi spíš na úrovni Pulse, ale jsou víc než o litr dražší.

Takže člověk musí vysloveně milovat značku, aby ty karty koupil místo Sapphire nebo PowerColoru.

Ad CZC, Ano, a taky je v první dvacítce nejprodávanějších Radeonů v podstatě jen Sapphire a ASRock. Asusy jsou tam jen tři s lowendovým chladičem a jedna karta od Gigabyte.

Přemejšlej, proč to při takových prodejích výrobce nebaví dělat.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 14:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) ano protoze Sapphire udelal od 6000 generace nejvetsi skok se svymi chladici, rozhodne u 6000 rady tolik nevynikal, spis naopak vuci TOP edici Gigabyte nebo ASUS mirne zaostaval rekl bych.. vsak sapphire celkem prekopal ten chladic celkem brutalne ostatni yvrobci na to moc nesahli.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 4. 2024 14:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Už ses díval, jaké chladiče umějí stejní výrobci dávat na GeForce?

Fakt myslíš, že problém je v tom, že jediný Sapphire umí udělat dobrý chladič? Nemůže být problém třeba v tom, že aby se dostali na stejnou cenu jako Sapphire, musejí tam prostě dát levnější chladič?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 14:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) nemyslim si, vyvoj u ASUS je u chladice spise levnejsi protoze stacilo mirne upravit STRIX chladic z 4080 a jenom ho predelat na 7900XTX nenmuseli ten chladic vyvijet zcela od zakladu, vsak drive to tak bylo u ASUS zcela bezne nebo u Gigabyte ze se ty chladice ze stejne edice nelisily skoro vubec mezi verzi pro AMD a Nvidii. Vsak u 6000 generace ano u 5000 generace s tim ASUS GB ani MSI problemy nemelo.. takova 5700XT NITRO+ stala defakto stejny penize co STRIX nebo AOSUR MASTER nebo MSI edice, moc dobre to vim protoze jsem je tenkrat stavel celkem dost a cenove se lisily naprosto minimalne.. u 6000 rady to srovnani moc udelat pak neslo kdyz nam ceny poskakovaly nahoru a dolu podle toho jak lital kurz krypta.. Ale z historického hlediska s tim ASUS MSI ani GB nikdy problem nemeli tak proc tak najednou?

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 43 Level 43
29. 4. 2024 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo jj jasne MSI ZAMERNE vyrobi predrazenou grafiku s mizernym chlazenim aby se neprodavala a prodelali na tom prachy protoze .... aha proc ze to vlastne?

A mel bych jeste jednu otazku - jakozto nejvetsi zijici expert na HW, SW, management a ekonomiku korporaci - nemas nejaky rady ohledne chemtrails?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 14:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @theyarealldeaddave ano MSI schvalne nevyrobi jednu z nejprodavanejsich grafik za posledni roky jako je 7800XT :) to dava naprostou logiku zvlast kdyz u te karty nebylo moc co vymyslet chlazeni je vice mene stejne jako u 6800XT. 7800XT je nejprodavanejsi grafikou na mindfactory uz asi 7-8 mesic v kuse coz se zadny karte na tomto eshopu nikdy nepodarilo za celou jeho historii

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 4. 2024 14:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Na chladiči je nedražší plech a měď, co na něj musejí dát.

Kolik stojí vývoj, je při desetitisícových sériích naprosto šumák. Gigabyte dělá u hromady modelů dvě revize stejného modelu, i těch pár ušetřených žeber a jedna heatpipe jim stojí za to vyvíjet druhou verzi chladiče. Asus má to samé s EVO.

Sapphire může při stejné ceně dát na chladič víc plechu a heatpipe, a má lepší chladič. Až tak jednoduchý to je.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 14:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) pokud je ten chladic z 99% stejny tak co na nem chces menit max zmenis umisteni cipu apod.. vsak driv to tak vyrobci MSI/ASUS a GB delali bezne a nikomu to problem nedelalo, proc je to problem az ted? co se pro vyrobce zmenilo vuci AMD vuci predchozim radam? tos tu stale nebyl schopen rici.

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 14:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner "jednu z nejprodavanejsich grafik za posledni roky jako je 7800XT "

ajajaj, honzík se zase rozjel. 7800 xt opravdu není jedna z nejprodávanějších karet za poslední roky. ani kdyby v czc bylo v top 10 jen same 7800 xt, je to bohužel nic honzíku, ta karta nemá ani svojí kartu na steamu, až tak málo lidí jí má :D

Ale z historického hlediska s tim ASUS MSI ani GB nikdy problem nemeli tak proc tak najednou "
halo halo, proč asi?
https://www.3dcenter.org/dateien/abbildungen/GPU-Add-in-Board-Market-Share-2002-to-Q4-2023.png
AMD je v grafikách na historickém minimu, zatímco nvidia má 80% čipů.

ignoruj si pravdu jak chceš, ale aspon tady nelzi.

A pokud chces posilat clanky, co cituji maly obchod v nemecku, tak ti tady muzeme poslat po 100x top50 prodavaných gpu z asie. 7800 xt se tam zatím za leden a unor ani nedostala :D

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
29. 4. 2024 14:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Není to problém. Problém výrobců s GeForce je, že za stejnou cenu nedokážou dát na karty chladič se stejným množstvím kovu jako výrobci, co mají AMD Partners Program. A tak dávají menší pasivy, nebo dají podobný, ale pak ty Radeony mají dražší.

Druhá možnost je, že jsou tak zmlsaní z marží na GeForce, že chtějí mít na Radeonech stejné marže, zatímco Sapphire, ASRock, XFX a PowerColor se spokojí s málem. Ale vzhledem k vaší tezi, že výrobci na GeForce prakticky prodělávají a dělají je jen proto, aby jim nestály linky, zatímco na Radeonech mají královské marže, něco takového nepřipadá v úvahu.

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
29. 4. 2024 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo "ano MSI schvalne nevyrobi jednu z nejprodavanejsich grafik za posledni roky jako je 7800XT 😌 ..."

Je to tak! MSI zamerne nevyraba absolutny hit, ktory na jednom mensom nemeckom eshope totalne valcuje predaje. Keby MSI vydalo skvely model 7800XT a predalo ich na mindfactory niekolko stovak kusov tyzdenne, tak sa im to okamzite oplati.

Vedenie MSI by take nieco nedopustilo, keby za tym neboli uplne ine tajne dohody s cielom poskodit amd.

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
29. 4. 2024 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Sapphire, PowerColor a inych s exkluzivnym dealom s amd ale nemozno oznacit za vlezdoprdelkov, na rozdiel od blbeho MSI. To su naopak genialni strategovia, ktory ryzuju na skvelych predajoch vybornych produktov. 20% celosvetovych predajov im vsetkym staci, aby sa nabalili a mali sa ako prasata v zite.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @CertaVeritas no nevim ale zrovna MSI kvalitou celkem upada posledni roky, jak desky tak grafikama..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @CertaVeritas 7800XT se prodava dobre i u nas, na CZC je na 3 a 10. miste prodejnsoti a drzi se v TOP10 cele mesice v poctu 2-3 ruznych modelu. takovy uspech na CZC s AMD grafikou nepamatuju hodne dlouho.. RTX 4070/4070 Super jakoz to nejblizsi konkurence se v TOP10 objevuje sporadicky..

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
29. 4. 2024 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Ano, je to tak! MSI ide dlhodobo dolu vodou. AMD je vlastne rado, ze sa ich zbavilo. Mali by im zatrhnut aj vyrobu zakladnych dosiek, nech MSI svojou nekvalitou neposkodzuje dobry image AMD.

Vdaka teba uz vieme, ze 7800XT (a potazmo daslie amd gpu) su predajny hit v jednom mensom nemeckom eshope, v czc a dokonca aj na heureke. V sulade s tymto trendom sa bude trhovy podiel amd gpu urcite dalej raketovo zvysovat, ako tomu bolo posledne roky.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2024 07:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @CertaVeritas tak MSI jako jedina firma mela pruser i s vydanim SUPER rady u Nvidie a musela u vsech dodat opraveny BIOSy, ta firma je jedna bota za druhou posledni roky. Celkem to nechapu driv nemeli problem souperit s ASUS i Gigabyte, dneska jsou z techto tri nejhorsi. Vice mene i to je asi duvodem proc posledni roky ani nedavaj svy produkty moc na recenze...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 4. 2024 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @CertaVeritas v retailu se jejich podil zvedl celkem rapidne, vsak za 2023 dodalo AMD o vic jak 100% vic hernich diskretnich GPU nez v roce predchozim a to prave nejvic v retailu, v OEM je situace stale tristní a 90-95% sestav je s grafikou od Nvidie.

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
29. 4. 2024 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Esteze ta tu mame! Vdaka, ze nam osvetlis realne fungovanie trhu.

Jeden by si mohol mysliet, ze amd gpu sa AIBs neoplati vyrabat, lebo su to horsie produkty a predavaju sa malo. Resp. nvidia ma momentalne lepsie gpu a predavaju sa vyrazne viac, ako konkurencia. Ale nie, realne je za tym nejake spyknutie a obrovska konspiracia v podani nvidie a jej partnerov. Som rad, ze mas v merku dokonca verziu tejto konspiracie a informujes nas o tom.

Musi byt za tym tlak odpornej nvidie, pretoze amd predava svoje cipy AIBs vyrazne vyhodnejsie nez nvidia a marze na gpu s amd cipmi su neskutocne. Zavedeny vyrobca ako MSI, ktory ma vyrieseny vyvoj, vyrobu, logistiku, distribuciu atd. by nenechal taky neskutocny deal plavat len tak. Musi byt za tym konspiracna dohoda s nvidiou, ktora to cele urcite financuje. Inak by sa to msi nemohlo oplatit.

Chcel by som mat tvoju hlavu a vediet si tak uzasne pospajat suvislosti a odhalit temnu pravdu. Ticho ti zavidim.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 14:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CertaVeritas @CertaVeritas ze by se AMD prodavalo spatne se rozhodne rici neda.. naopak aktualne se dari AMD v retailu mnohem lepe nez v dobe 6000, vsak minuly rok se herni diskretni grafiky u AMD zvedly o vic jak 100% v prodejich.. takze naopak 7000 rada prodeje dost "nakopla" coz potvrzuji i cisla u Mindfactory kde se uz 8 mesic v rade prodava nejlepe 7800XT s obrovskym naskokem pred vsemi ostatnimi edicemi. Na CZC je aktualne v TOP10 hned dva modely 7800XT a jeden model 7700XT tj i v CR se prodavaji 7000 karty velmi dobre.

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
29. 4. 2024 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CertaVeritas @Stratossimo Mas pravdu, je to tak!

AMD v skutocnosti nezaujima celkovy objem cipov, ktore preda. Zaujima ich, ako sa predavaju modely partnerov, ktorym tie cipy predali. A relevantne su statistiky z jedneho mensieho nemeckeho eshopu a top10 na czc. Nie je ani podstatne, ze na nemeckom trhu maju nvidie o 10 - 20 percentualnych bodov lepsie predaje ako na MF.de

Ze Lisa Su sama cituje statistiky JPR, podla ktorych ma amd pod 20% trhu, je tiez len spinava hra nvidie. Ze su Lisa a Huang vzdialeni pribuzni je tiez hodne podozrive.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 4. 2024 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CertaVeritas @Darth36 a proto prodalo AMD o vic jak 100% vic hernich GPU nez v predchozim roce a 7800XT plni prodejni zebricky :) to dava naprostou logiku :)

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
29. 4. 2024 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CertaVeritas @Stratossimo Presne tak! Trhovy podiel AMD pod 20% je len vymysel, ktory zaskodnicky tlaci do povedomia marketingove oddelenie nVidie. V AMD vedia, ze realita sa ma uplne inak. A je to jasne aj vsetkym priaznivcom amd, ktory sa o dianie na trhu zaujimaju. Denne refreshujem heureku a je to absolutne zjavne. Nvidie sa skoro vobec nepredavaju.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
29. 4. 2024 21:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CertaVeritas @CertaVeritas To je jinak, AMD má 19 % v čipech, ale v hotových kartách je to cca 50/50. Zázrak!

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
1. 5. 2024 22:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CertaVeritas @Darth36 Stratosa aj keby si kopol do guli, tak by ti dooci tvrdil, ze si ho nakopal do zadku :P Majster slova a fabulacii :P

Reklama
Reklama