Zpět na článek

Diskuze: Na této mašině teď bude probíhat testování grafických karet

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

dim0n
dim0n
Level 24 Level 24
6. 1. 2025 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Náhodou, za mě bedna ideal, řekl bych že to je asi nejblíže k tomu, jak to bude používat většina smrtelníku, jen 2 věcičky jsou mi proti srsti, zaprvé nesnáším ADATA a s jejich spolehlivosti má svoje zkušenosti, ať se jednalo o RAMky, flashky, sata ssd, uvidíme co jejich m2, a za druhé po fiasku gigabyte s jejich zdroji bych se tady tak trošku bál též... Vsadím botky, že deska a zdroj je sponzoring... No a to nejdůležitější, seženete si 9800x3d, protože na to budou testovat všichni teď a vy budete prostě generaci po zadu a ano, budete muset přetestovat... Jinak to vypadá, jako typické chudé Česko...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2025 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dim0n @dim0n na me ta sestava taky pusobi na to "co dum dal" coz by proste bejt nemelo.. procak bych jeste prezil ale tu predpotopni skrin totalne nevhodnou na testovani velmi vykonnych karet tu uz fakt ne..

dim0n
dim0n
Level 24 Level 24
12. 1. 2025 21:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos co se týče skříně, já jsem za ní naopak rád, jinak už můžou testovat rovnou na open benchi...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 1. 2025 07:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @dim0n testovat na open benchi je to nejhorsi co muze recenzent udelat, totalne to nevypovida tomu, jak se bude karta chovat u 99% zakazniku.. Ja grafiky testuju v kvalitni skrini od Lian li O11 Dynamic EVO XL ktera nema problem zvladnout i ty nejvykonnejsi a nejvice topici grafiky aktualni generace a to ta skrin neni kdovijak draha..

Madlax
Madlax
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 12. 2024 09:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Som cakal nejaky fesny open bench.. :)
Toto je hrozne mala skrina..ale to je len moj nazor..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 12. 2024 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Madlax @Madlax hele ne jenom tvuj :)

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 12. 2024 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos tak si poplacte spolu

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @mato tatuso pokud bys procetl diskuzi nejsme tu jenom dva, je nas tu tak 10 :)

petrohrad
petrohrad
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Madlax @Madlax Aspoň tam pořádně otestují chlazení.

satanxerxes
satanxerxes
Level 25 Level 25
16. 12. 2024 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Volba skrine mi kvuli velikosti prijde ponekud nestastna a jak uz tady nekolikrat padlo, obri Noctuu na CPU bych taky nahradil nejakym AIO vodnikem - jak kvuli vykonu, tak kvuli manipulaci.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@satanxerxes @satanxerxes divny ze se k tomu zatim nikdo z redakce nevyjadril proc padla takovato volba..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
17. 12. 2024 10:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos maju ta vseti v pi**, na co by sa k tebe vyjadrovali. komentare su tu len na zabavu

TheCenda
TheCenda
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 12. 2024 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos jasný, všichni se tam celý třesou na vyjádření se dvornímu šaškovi...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

wow amd zdrazilo 9800x3D cpu , najlacnejsia je alza s 630€ a ceny idu do 800€. mindfacktory ich bude mat koncom decembra za 570+ dopravne.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 15:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak AMD nezdrazilo nic, spise se pakuje distribuce (VO) nebo rovnou koncovi obchodnici(MO). Co jsem koukal na nektere zahranicni shopy, nekde si dovoli prodavat ten procak i s 100% prirazkou.. Divny je to ze to lidi za tu cenu stale kupuji.. Pritom tech procaku se prodavaji vsude stovky, neli tisice tydne, ta poptavka je doslova silena.. AMD uz ohlasilo ze navysili vyrobni kapacity ale projevi se to az v Lednu/Unoru (par tydnu trva nez se procak z vyroby dostane na prodejni pult)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos amd urobilo launch iba na papiery, vydalo par cpu, vsetci recenzenti sa stazuju, ze ich v rakusku a nemecku uz dlho nieje. predajcovia dostali par kusov kazdy.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @zeldiak paper launch jsou jednotky kusu na zahajeni prodeje, nebo spise vubec zadny.. Pokud jenom Mindfactory.de dostal v Nemecku na launch 1000ks a prodal je vice mene behem jednoho dne tak se rozhodne nejedna o paper launch.. Do alzy jich chodi stovky tydne... zajem je ale obrovsky a i kdyby jich AMD vyrabelo 100x vic stejne to nebude stacit. A vyrobni kapacity u TSMC proste nejsou nafukovaci

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos 1000 kuspv pre 100.000.000 nemcov, to je ako nastat do jazera a povedat, ale stupla hladina. paperlaunch

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
17. 12. 2024 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @mato tatuso mindfactory predstavuje zhruba 20% retail trhu, takze pro cely Nemecko tech procesoru bylo spise 10 000+

Madlax
Madlax
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 12. 2024 09:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @zeldiak jak na papieri... ja som si 9800x3d kupil, a kamos kupil 4ks pre svojich ludi... z alzicky day1
Bohuzial je o tie CPU extremny zaujem tak sa hned predaju :-/

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
17. 12. 2024 09:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Madlax jemu to nevysvetlis pro nej vsechno od AMD je spatny.. Ja bych celkem pripomel "paper launch" ktery doprovazel treba RTX 3080 ve svy dobe.. do CR prislo na launch cca 20-30ks karet na celou republiku, to byla panecku tenkrat sranda :) a pak se mesic cekalo nez prisly dalsi, ovsem uz s cenou 5000,- drazsi.. Ovsem na tohle on asi taky zapomel, protoze to prece byl produkt od jeho "svate" zelene spolecnosti..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
17. 12. 2024 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos je to len ma papiery, amd uz priznalo, te ich vyrobili velmi malo.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
17. 12. 2024 11:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @zeldiak ano a tech 2000ks+ prodanych procesorů jenom na ALze je vlastne taky jenom na papire :)

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
17. 12. 2024 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos boze co je to 2000 kusov ? inokedy sa ohanas s desattisicmi tyzdenne

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
17. 12. 2024 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos zase klames. nikdy som nepovedal ze amd cpu su zle, sam ich od 3700x pouzivam ty potrat.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 11:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K sestave mam celkem dost výtek ohledne chlazeni komponent uvnitr... a nejsem asi podle me sam..

Zvolena PC skrin mi prijde z pohledu recenznta proste silene nedostatecna pro testovani opravdu vykonnych GPU jako je treba RTX 4090/5080/5090... Nebo aktualni RX 7900XTX od AMD.

Už jenom volba vzduchoveho chladice se mi zda dosti nestastna, AiO by byl mnohem lepsi + na strope skrine by se rovnou staral i o poradny odsun horkého vzduchu od grafiky, treba takovy Arctic Freezer III 420 by tohle zvladnul mnohem lepe a vice mene i ta mene penez nez ta Noctua.. Hlavne ta obri noctua bude celkem prispivat k akumulaci horkého vzduchu přímo nad grafickou kartou, což taky není moc ideální.

Oficialni specifikace:

Noctua NH-D15 - Height (with fan) 168 mm

Lian-Li Lancool 215 - maximum CPU cooler: 166mm

takze oficialne by ta skrin nesla ani zavrit...

Dále pokud se podivam na fotku, o prisun vzduchu pod grafickou kartu se stara jenom jeden 120mm ventilator... Pokud by se dala Lian Li O11 Dynamic XL, mohly by pod grafickou kartou byt 3x140mm ventilátory, které by nasavaly studeny vzduch z pod skříně a foukaly by tak přímo do chladiče na grafice, na strope by pak zase tři 140mm vetraky na AiO tento ohřáty vzduch foukaly ze skrine hned ven.. A to zde mame dalsi 4 pozice pro 140mm ventilatory s kterými bysme to jeste mohli odladit do jeste lepsich moznosti a vykonu, tj stale je tam rezerva..

Výsledny airflow by tak byl mnohem lepsi než to co zde poskytuje zcela podprumerna Lian-Li Lancool 215, tuto skrin bych doporucil tak maximalne nekomu kdo planuje RTX 4070/4070 Super nebo RX 7800XT apod.. Vsak Sám výrobce ji prezentuje jako "bugdet PC Case".

Rozhodne se nehodi jako referencní PC skrin pro testovaní celého portfolia GPU co na trhu aktuálně máme, nebo ty které mají teprve vyjit a u tech víme že se spotreba bude bohuzel celkem rapidne zvysovat az k 600W TDP s modelem RTX 5090 (i RTX 5080 nam se spotrebou celkem povyroste).. Rozhodne si nedokazu moc predstavit jak tato pidi skrinka tuto herní "bestii" s 600W uchladi..

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Hele, ty vítku, spíš se zkus doučit mateřštině.

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
16. 12. 2024 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Tu Noctuu si taky budu porizovat na muj 9950x3d ale jen protoze skladam comp na ktery nebudu 10 let sahat maximalne vymena GK po nejakych 5+ letech. V testovaci sestave kde se GK stridaji jak ponozky se mi to zda docela opruz. Je to dost velke a prekazi to. Maly vodnicek by to stridani urcite ulehcil.

Ohledne tech vetraku tu byly i testy jestli je vetrak na spodku skrine k necenemu. Puvodne jsem ho tam nechtel davat protoze se navic zasira spodni filter a musim to obcas cistit ale docela to podle testu pomaha, takze ho tam dam. U tech jejich testu tezko rict, mozna budou mit otevrenou case nekde na stole a neni to treba.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mikye @Mikye tak mit otevrenou case nekde na stole postrada smysl tu skrin vubec mit :) Freezer III ma jeste tu vyhodu vuci jinejm vodnikum ze aktivne chladi okoli soketu a presne jak rikas, menit grafiky neustale ve skrini s timto obrovskym chladicem je proste voprus + to muze i zkreslovat vysledky teplot na grafice diky te akumulaci nad grafikou. s AiO by tento problem odpadl zcela a ty jako tester chces mit proste tehle "problemu" co mozna nejmene a pri priprave testovaci sestavy se vzdy snazit vsechny problemy eliminovat jeste predtim nez tu sestavu sestavis, tj trosku premyslet uz pri jejim navrhu.. jediny co me napada, ze se proste musela Noctue udelat reklama, nebo zadny jiny AiO chladic v redakci nebyl volny, coz je ale divny, protoze se tu posledni dobou celkem testuji a naky proste zbejt musel.. maximalne by se napsalo par vyrobcum zda by nakej neposlali.. vsak ten vodnik je ve vysledku celkem mala fincnani polozka v cely sestave zvlast v pripade dosti levneho freezer III..

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
15. 12. 2024 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proc jste na systemovy disk pouzily pomalejsi SSD a rychlejsi SSD jste prdli jako storage?

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 12. 2024 23:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mikye @Mikye Protože hry budou načítat z rychlejšího?

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
16. 12. 2024 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 To si delas srandu ze?

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 12. 2024 13:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To mě poser... když jsem psal o core isolation apod. (osobně to mám vyplé, zvyšuje to fps), tak jsem vypadá to právě vyřešil problém se stutteringem ve win11. Pokud by někomu pomohlo, vypněte ve win11 rychlé bootování (v ovládacích panelech pod správou napájení). Jsem z toho teď trochu v šoku, zkoušel jsem tolik věcí, protože občas nějaká hra zlobila a nic a tohle teď vyřešilo, zdá se.. zkouším už druhou hru, kde byly problémy a zatím vše ok :)

roob
roob
Level 36 Level 36
15. 12. 2024 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to s tou noctuou je blbost. Treba tam dat teda sirsiu bednu, ked sa s original vrtulami neda nasadit bocnica. Najvacsi benefit g2 su prave tie vrtule!

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 10:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob oficialne dle specifikaci NOCTUY a Lian Li chybi 2mm :)

roob
roob
Level 36 Level 36
16. 12. 2024 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos "oficialne" je nedolezite, lebo prednu vrtulu kludne osadis, ak mas nizke ramky a neosadis, ak mas vysoke.. Takze musis mat napr. 1cm rezervu, aby si nasadil bocnicu. Ak je oficialne 168, tak nestaci 168, to je idealny pripad.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @roob samozrejme rezerva je nutna.. souhlasim, ja jenom narazel na to ze tenhle chladic nema v tyhle bedne co delat..

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 12. 2024 07:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mimochodem kdo vypíná core isolation, Virtual machine apod.?

Abby
Abby
Level 21 Level 21
Procesor: ARM
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: macOS
14. 12. 2024 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To bude sestava na jeden rok? Já jen, že Windows 10 končí 14. října 2025. A osobně by mě zajímaly testy na Windows 11, protože je na herním PC mám také. A ač mám Ryzen (5950x v desktopu a 7535HS v notebooku), tak hry jsou ve Windows 11 plynulejší a mají víc fps. Ne o moc, ale i ty jednotky se počítají. A hlavně testovat na starém systému, když je tu nový mi přijde dost hloupé.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 30 Level 30
14. 12. 2024 21:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Abby @Abby Schválně koukni na Youtube a najdi si nedávné testy Win10 vs Win11 game performance. Skoro vždy a všude jsou na tom Win10 o něco líp. Docela mě to překvapilo, ale nic, co by podporovalo tvrzení že, 11 jsou lepší, jsem nenašel. Spíš naopak. Popravdě jsem tohle nečekal.

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 12. 2024 02:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @fgfc830 hledal jsem testy prosinec a nenašel. Link prosím

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 12. 2024 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @fgfc830 ano, ale i kdyby to byla pravda, mělo by se to testovat na aktuálním systému. Výsledky budou lépe vypadat, když komponenty nebudou narvané v mini skříni, ale jsou. Možná by někdo ocenil i Windows 7.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 30 Level 30
15. 12. 2024 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Alixon Doslova jsem napsal "windows 10 vs 11 gaming" a na první stránce se podíval na videa z poslední doby. Nejzajímavější je to, kde mají 22h2 23h2 a 24h2, tam to vypadá, že už by 11 začaly být lepší (i když ty čísla jsou furt plicha v rozmezí chyby měření). Já bych taky radši testování na 11, desítky už nikde nemám, ale nepřijde mi, že by 10 byly s ohledem na testy ještě nějakou dobu problém.

https://www.youtube.com/watch?v=abXKDUESFKs&t=479s

https://www.youtube.com/watch?v=79tLW5iIJSk

https://www.youtube.com/watch?v=JCsRgej0cvY

Abby
Abby
Level 21 Level 21
Procesor: ARM
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: macOS
16. 12. 2024 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @fgfc830 divné. Ale i tak, ukončení Windows 10 je známé a možná o důvod víc, proč přejít na 11 a tlačit na Microsoft.

RHW
RHW
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
14. 12. 2024 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tym HWinfo co meriate?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 12. 2024 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RHW @redhawk75 HWinfo se pouziva na mereni teplot procesoru, desku nebo grafiky.. Proste je to komplexni nastroj na monitoring celkem dost hodnot z celyho PC a vsech komponent.. (spotreba procaku, spotreba grafiky, teplota VRM, teplora Ramek apod..) Je to opravdu hodne sikovnej nastroj pouzivam ho roky taky..

RHW
RHW
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
15. 12. 2024 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ja viem, ale na co ich pouziva redakcia PCT.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 12. 2024 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @redhawk75 na co asi na monitoring teplot :) kdyz neco testujes monitorujes i teploty, nebo spotrebu apod..

Jan Novák
Jan Novák
Level 31 Level 31
14. 12. 2024 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A dostaneme i nové testovací hry? Třeba Elden ring, Indiana Jones, Wukong, KCD (ideálně druhý díl)..

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 12. 2024 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Novák @Jan Novák K čemu prosím tě, máš tam nejnovější pecky F1 2022, Witchera trojku nebo poslední GTA 5, to ti nestačí? ... :)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 12. 2024 19:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 zapomel si na horkou novinku v podobe Alien vs Predator :)

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 12. 2024 02:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Stratos 🤣 a Max pain

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 12. 2024 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Alixon max pain nevim co je, myslis asi Max Payne

Majky666
Majky666
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 12. 2024 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 To je BDSM hra 😁

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 12. 2024 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Majky666 :D no kdo ví, co a kde hraje ouchyla jeden ..

huby99
huby99
Level 25 Level 25
14. 12. 2024 10:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

super sestava

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@huby99 @huby99 si myslel ironicky ne? :)

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
14. 12. 2024 03:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nechápu dvě věci, stačilo chvíli počkat a měli byste 9800X3D. Druhý fail je Win10. Kdyby to bylo tak rok zpátky ještě proč ne. Ale když už Desítky končí tak to vypadá opravdu divně.

POGman Trlol
POGman Trlol
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 12. 2024 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin @mloveckyorigin ano Win10 maji ve hrach lepsi vykon,ale ja bych take prece jen volil aktualnejsi Win11.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 12. 2024 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@POGman Trlol @POGman Trlol posledni updaty uz ty WIN 11 celkem poladily..

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 12. 2024 02:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@POGman Trlol @Stratos je někde reálný test new patch W11 vs w10 pro hry s amd procakem?

CaesarF1CZ
CaesarF1CZ
Level 23 Level 23
13. 12. 2024 17:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hoj, proč píšete: "Počítač jsme museli mít k dispozici již na začátku října pro první sběr dat grafik starších generací" ?? Prostě napíšu: " Aby jsme si mohli hrát"😀

Leoš Siegel
Leoš Siegel
Level 23 Level 23
Operační systém: Windows
14. 12. 2024 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CaesarF1CZ @CaesarF1CZ Předpokládám, že by něco takového nenapsali. Z článků na tomto webu lze usuzovat, že autoři článků znají, na rozdíl od Vás, jak shodu podmětu s přísudkem, tak i skloňování slovesa být.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 30 Level 30
13. 12. 2024 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem zvědavý na recenzi Intel Arc B580.

(Protože si fakt nejsem jistej, jak je to s kombinací windows 10 a funkčním re-barem, který intely potřebují)

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 15:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

OBR má infarkt, procesor od AMD 🤪 v redakčním testovacím PC 🤣

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 12. 2024 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin C. @Martin C. je fakt za za posledni mesic tu ma jenoim 2 recky :) tj jeho tempo je vražedné :)

triock
triock
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Adatu by som nechcel ani ako sekundárny disk.

iSheepTM
iSheepTM
Level 44 Level 44
Procesor: ARM
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
13. 12. 2024 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@triock @triock za posledni cca 4 roky mame v kancelarskych strojich nasazenych cca 140 disku Adata SU800 Tady

A presne nula problemu.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 12. 2024 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iSheepTM @iSheepTM taky nemam s jejich disky zadny problemy... a to sem jich testoval za ty roky opravdu hodne a vsechny dodneska makaj..

lubokubo76
lubokubo76
Level 3 Level 3
16. 12. 2024 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iSheepTM @iSheepTM Každý disk, ktorý sa predáva, funguje, ale nechcel by som SSD bez cache na hlavnom PC. V druhom, na hlúposti mám Patriot P220, ale v ňom nerobím nič okrem surfovania.

FabledWarrior
FabledWarrior
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Sáhli jsme tedy ke kompromisu, kdy počítačovou skříň odvětráváme, ale ne dostatečně."

Ja tedy moc nerozumím tomuhle... Ono se tady najednu stranu řeší, aby tam byl co nejvýkonnější procesor pro herní použití a co nejrychlejší a paměti atd.. tedy v podstatě ideální scénář, aby se ukázalo, co v oné grafické kartě je... No a potom tam budeme nedostatečně odvětrávat skříň, protože máme za to, že takto se to nejčastějí používá? Vždyť to nedává smysl. Nehledě na to, že snad každý ví, že musí dostatečně odvětrávat skříň. Když je někdo blb a nedělá to, je to jeho věc, ale proč by jsme to měli ukazovat v nějakých recenzích? To tam rovnou můžeme dát starší slabší procesor, protože to je pravděpodobnější scénář...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FabledWarrior @FabledWarrior je to nesmysl no.. az tam flaknou pristi rok RTX 5090 s 600W TDP tak se jim tam chudinka uskvari :)

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
13. 12. 2024 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos este raz, kde je post tvojho testlabu???? Prezentujes sa ako recenzent a tester. Tak nam vsetkym konecne doloz aky mas testlab, ako to vehementne popisujes. A potom budes mat pravo kritizovat ostatnych a nikto z nas ta uz nebude podcenovat. Budeme sa iba vyjadrovat kladne/zaporne, podla meritum veci. Suhlasis?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 14:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Dilinozravec uz jsem to psal, na testovani GPU mam Lian Li O11 XL..

https://lian-li.com/product/o11-dynamic-evo-xl/ k tomu mi Lian Li poslal i vetraky a RGB kabely od zdroje any to nak vypadalo..

coz je mnohem lepsi skrin nez ta co je uvedena zde.. pritom neni nejak financne draha na to jak je dobra. Pritom by to redakci nic nestalo Lian Li i fractal poskytuji sve skrine recenzentum zcela zdarma pokud si o ni napises.. chce to jenom si najit cas a napsat email to je cele.

CaesarF1CZ
CaesarF1CZ
Level 23 Level 23
13. 12. 2024 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Mám stejnou, teda jiný výrobce, nemám ty usb vepředu dole ale jinak úplně na chlup. Nahoře ten filtr dávám stranou, mám takový pocit,že je lepší airflow. RGB jsem dal 3 ty boční napravo, ale vypínám je dálkáčem, protože mám case vedle tv a je to otravný. Samozřejmě vodník na procáku, je to fajn case a krásně se dělala kabeláž. Dobrá volba👍

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @CaesarF1CZ hele souhlas, tento komcept skrine od Lian Li defakto vsichni okopirovaly behem posledniho roku.. Je to ted asi nejpouzivanejsi koncept skrine siroko daleko a dost se osvedcil, vsak na jeho vyvoji spolupracoval velmi znamy overclocler Der8auer..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FabledWarrior @FabledWarrior Problém je ten, že nikdo neví co to je dostatečně odvětraná skříň. Jsou to 3 ventilátory vepředu na 700rpm nebo 1500? A mají být 3 nebo 2? A má být veltilátor vzadu? A na kolik otáček? A co nahoře nebop dole ventilátory? Kolik, jak velký a na kolik otáček? A co ventilátory naboku? A v jaké to má být skříni? a je lepší větší nebo menší skříň? A tu skříň máte kde? Ve stole, na zemi, na stole? A jakou teplotu máte doma v zimě, v létě, na jaře...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 12. 2024 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe tak idealne to musis otestovat ze.. abys mel jistotu ze je skrin dobre udelana a dobre nastaveny otacky na vetracich. rozhodne je to ale lepsi postup i kdyz je pracnej a casove narocnje nez hodit grafiku na stul a testovat ji na stole :) Jako dela treba OBR :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 12. 2024 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @Stratos A co chceš testovat? A čeho chceš docílit v tom testu? Jakože vezmeš bednu a vyzkoušíš všechny varianty uspořádání ventilátorů? A otáčky budeš řešit jak? Jakože je pustíš na 2000rpm a urve ti to hlavu, ale teploty budou dobrý?

FabledWarrior
FabledWarrior
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 05:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe Jako jasný, je to dost individuální, jenže jsme přeci na PC tuningu... tak asi o tom to tady má být ne? Že si vyladíme sestavu a dáme si stím tu práci.

Ale když může autor napsat, že bude odvětrávat, ale ne dostatečně, tak musí vědět, kdy je to dostatečně...

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @FabledWarrior Samozřejmě, že si vyladíme sestavu a dáme si s tím tu práci. Já toto nerozporuji. Bavím se o tom, že redakce si vymyslela nějaký koncept. Je to jejich koncept. Oni chtějí prostě udělat sestavu tak, aby co nejvíce odpovídala jakémusi standardu. To znamená, že to nebude v nějakém big toweru ani v nějaké ITX case. Nebude to mít ani mega průvan, ale ani to nebude bez vzduchu. Opět to má odpovídat jakémusi standardu. Ono je jasné, že když už má někdo toto doma, tak proč to škrtit. Ale škrtí se to přesně z toho důvodu, aby se nasimulovalo to, co mají lidi většinou doma.

No a to airflow... Tam je těch variant tolik, že je to velice individuální. Každá bedna je jiná, používají se jiné komponenty, jiné ventilátory. Ono se totiž nedá říct "toto je správně".

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 10:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe sestava ktere nejde ani zavrit bocnice protoze je chladic moc velky a skrin moc mala, mi neprijde jako neco co ma doma kazdy :) Pokud si kupuju naky chladic, musim tomu uzpusobit i velikost skrine.. v 99% pokud neni skrin zavrena, totalne ti to nabori airflow ... a ve vysledku skrin funguje jeste hure..

Takhle clovek co rozumi HW PC sestavu rozhodne nepostavi

S tou skrini proste PCtuning opet ukazal ze ma v nekterych smerech sileny mezery.. Asi jako kdyz vagner testoval 4090 na 10 let stary hre :) Proste ty "boty" se s Pctuningem vlecou neustale a je to obrovska skoda, mohly zacit s cistym stitem, novym kompem a novou testovaci metodikou s novejma hrama a pohnojej si to malou skrini do ktery se nic nevejde..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @Stratos Tak toto nebylo předmetem této debaty že?

Pokud tam mají chladič, se kterým neje zavřít bočnice, je to samozřejmě fail jako prase. Každopádně se ale netvař, že jsi na to došel ty ju?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe predmetem debaty bylo to ze skrin je proste pro ucely recenzovani totalne nevhodna.. to ze se do ni nevejde ani vzduchovy vetsi chladic je uz jenom nasledek toho ze je to proste spatne zvolena skrin a jsme zase na zacatku celyho problemu

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Perfektně popsaná sestava a dobře zdůvodněný výběr komponent. Tady bych klidně dal +3 několikrát.
Rozumím i té rozsáhlé debatě níže, ale ta je ve skutečnosti o něčem jiném, než je vlastní článek. Ve článku nejde o testování RAM, verze Win, velikosti skříně a podobně. Jde o to vybrat komponenty tak, aby nějakou dobu vydržely a dalo se na nich otestovat vše s čím výrobci grafik přijdou v příštím roce bez toho, aby ty grafiky brzdil zbytek sestavy víc, než by ty GK brzdilo to, co 99 % uživatelů má doma.

Je velmi pravděpodobné, že se objeví o něco výkonnější procesory, o něco výkonnější RAM, lepší chladiče atd., jenže testování musí probíhat za pokud možno stejných podmínek pro všechny srovnávané GK a na reprezentativní sadě her. Celé testování pro všechny starší GK je práce na týdny, takže se sestava nedá průběžně měnit. To, že nejspíš nikdo nemá doma stejnou sestavu nevadí, každý si může výsledky modifikovat na svoji konkrétní sestavu.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 10:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy presne tak, nejvetsi FAIL vidim opravdu v ty skrini.. je proste moc mala, vzdyt ani nejde zavrit bocnice s tou Noctuou co tam maji (noctua je oficialne o 2mm vyssi "bez ventilatoru" nez je oficialni maximum skrine).. Nechci videt jak se v tom bude péct 5090 az ji budou testovat... Priton stacilo vzit Lian Li O11 Dynamic XL a byl by klid.. nebo nakyho poradnyho Fractala...

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 12:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Chjo...
Koupil bych si tu skříň? Nekoupil!

Jenže o to tu přeci nejde! Tady se nestaví nejlepší PC roku. Tady máme sestavu, na které se budou měřit a POROVNÁVAT jak starší, tak nejnovější GK. Takže základní podmínkou je, aby všechny měly stejné podmínky.
Námitka ohledně teplot může být relevantní, ale součástí testů je přeci i měření průběhu teplot a pokud by to vypadalo, že karta má problém s přehříváním, není problém ty teploty odečíst i při testu v otevřeném testbedu při měření hlučnosti.

Shodli jsme se, že oba máme stejný model Lian-li O11 Dynamic XL a jediný problém mám v tom, že nemůžu najít nějakou jinou, do které bych si chtěl postavit svoje příští PC tak, abych nestavěl dvakrát do té samé ;-)
Jenže to prostě není typická skříň, kterou lidé chtějí mít doma na stole / vedle stolu. Lidem přijde příliš velká a když si chtějí pořídit nové PC tak nepočítají s tím, že by jim zabíralo až tolik místa.
Nedávno jsem stavěl PC a vybral jsem starší Fractal Design Pop Mini Air (podmínkou byla DVD mechanika). Když jsem PC předával, tak první reakce byla. To je moc velký. :-D

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 12:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @JiVy Děkuji, že se shodneme. Jsem stejného názoru.

PS: Taky jsem zastánce velkých skříní. Měl jsem Phanteks Enthoo Primo. Teď Evolv X. Ta užije tedy menší, ale taky vcelku veliká.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 12. 2024 13:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @JiVy pokud ale budes cast grafik testovat v prumerne skrini a cast grafik na stole protoze ti to uz ta skrin nezvladne uchladit tak k cemu takova skrin? To budes jako recenzent pri kazdym testovani novy grafiky verit tomu ze to ta skrin zvladne a nebudes muset celej HW pracne vyndavat ven na stul? Dyt je to zcela zbytecna prace.. Staci vzit poradnou skrin a mas klid.. Nehlede na to ze u nekterejch grafik ti to uz muze celkem znatelne ovlivnit vysledky vykonu a teplot vuci jinym recententum co proste testovaci skrin neopomeli a proste si poridili neco poradnyho? Vsak vsichni vyrobci PC Skrini ti tu skrin klidne poslou zadarmo na vyzadani, pro ne je to taky reklama.. Takze v tomto ohledu proste stacilo z redakce poslat jeden blbej mail do lian li, nebo fractalu, at jim poslou nakou poradnou PC skrin na testovani a nebyl by zadny problem. Tohle na me pusobi az trochu o tom ze bym nekdo linej obepsat par vyrobcu a proste se testovaci sestava postavila zrovna z toho co v redakci lezelo bez uzitku.. a to mi neprijde jako idealni postup pokud planuju PC sestavu treba na 5 let dopredu a chci od ni konzistentní a spolehlivy vysledky o ktery se muzu oprit. Ja osoben bych se teda o vysledky v teto skrini moc oprit nechtel.. ja bych tomu neveril..

Drewo
Drewo
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

win10 vs win11 je este lepsie ako amd vs nvidia...

🍿🍿🍿

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vidim, ze k win11 už se tu vyjádřili vseci, taky to nechapu. 7800x3d potesil, kdyz ho clovek ma, idealni.

Co mi ale prijde jeste trochu nechci rikat mimo, ale proc se nemuzou gpu testovat v bedne v realnem prostredi, myslim hlucnost a teploty, to preci vypovi vic, nez nekde na desce na stole, tam to bude zkreslené, realne se kazda karta muze pak chovat jinak. Je prece rozdíl ji mit v bedne, kde na ni pusobi uzavrenost, proudeni vzduchu, komponenty okolo a nekde odhalenou venku, kde se to vsechno rozptyli.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 10:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 ja grafiky testuji v tom prostredi kde bude grafika v 99 pripadech ze 100, tj v klasické PC skrini nejakoho standartního typu.. (aktualne LianLi O11 XL s dostatecnym poctem ventilartorů pro co nejlepsi airflow) osobne taky moc nechapu testery co to testuji nekde na stole polozeny na desce v podminkach v kterych to nikdo jiny provozovat nebude

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
13. 12. 2024 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos takze som sa dockal, testlab je pc na stole, v klavesnici cely jedalny listok. Pan recenzent a tester. PF.......... Hnida IT

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 14:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Dilinozravec ano OBR to dela na stole viz jeho fotky :) ja rozhodne ne. Zde mas dukaz ze tu skrin O11 XL skutecne mam. Vsak jsem ji jako jedinej v CR mel na recenzi.. http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/case-a-zdroje/lian-li-o11-dynamic-evo-xl-test-a-recenze-popularni-pc-case-ve-vylepsenem-xl-provedeni-4.html

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 IMHO jde o měření hlučnosti samotné GK. Ve skříni může docházet k rezonancím a tedy zesilování některých frekvencí a naopak k potlačování jiných.
Pro porovnání hlučnosti karet to dává celkem smysl, i když v reálu si můžeme sestavu odhlučnit podle svých schopností a podmínek sami lépe.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 14:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy Právěže jde o to, aby se odhalila i jistá slabá místa chladiče třeba, některému může dělat zle, že tam vedle topí ze strany cpu, jinému už tolik ne. Některý chladič třeba může trpět na to, že na něj jde z předních větřáků míň vzuchu apod. Prostě to chce měřit přímo ve skříni se vším všudy. Někde vytažené na stole bez vlivů okolo je k hovnu.

Od toho je to test, aby se ukázalo, jak si ta karta povede v pořádné zátěži v bedně. To je jak testovat závodní auto místo na okruhu někde na dálnici, o ničem.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @LV426
Jakého chladiče?
Jo, toho na GK?
Takže by se mělo dělat tolik testů, kolik bude modelů GK?

Ty testy se dělají kvůli porovnání různých GPU a základního návrhu karty (VRAM atd.), ne na porovnávání modelů GK. To by se mohlo srovnávat horizontální a vertikální montáž, různé airflow, vodní bloky atd. Ne, že by to nebylo zajímavé, ale to má smysl pouze pro různé instalace jedné karty, nebo prorůzné modely třeba RTX 5090. Kdyby to mělo pokrýt jenom hlavní modely od roku 2020, tak by to mělo stovky stran. Nikdo by to nečetl. A hlavně nikdo by takové testování nezaplatil.

Solely
Solely
Level 37 Level 37
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Linux
13. 12. 2024 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chlapi už bych se na ty fádní Kingstony fakt vykašlal, i když za to platí a používal G.Skill.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Solely @Solely Ja Kingstony ani Gskill nikdy nemel :) Jedu uz x poslednich pc Adata.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 To mam presne opacne. 😁

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
13. 12. 2024 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ty paměti vypadají luxusně. Dají se u nás vůbec pořídit? Po novém roce budu stavět nový komp (až vyjde RTX 5090) a nevím vůbec co dát za RAM a základní desku.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech hele podle me nedaji, poslali mi je primo z Taiwanu letecky.. uz mam slibeny ty ROYAL NEO na 8000MT/s a chci je hned vyzkouset s nakym Ryzenem 9000 generace na X870E, asi vemu zas stribrny k ty AMD platforme co mam doma mi ta stribrna sedi vic..

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Solely @Solely jaký je problém s Kingston?

Solely
Solely
Level 37 Level 37
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Linux
13. 12. 2024 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alixon @Alixon Nekozistentní kvalita. Oni jak jsou jen výrobce modulů tak používají pořád různé čipy. Když koupíš 1x16GB Kingston s tím, že to za rok upgradneš o dalších 16GB tak dostaneš "papírově" stejný ale v reálů odlišný modul. Jedenou jsou tam čipy Hynix potom zase Nanya, sem tam Micron se změnami parametrů. A s tím spojené problémy. Kingston jede na objem, tak to neřeší.

G.Skill je sice taky jen module maker ale čipy si pečlivé vybírá a má konzistentní řadu po celou životnost.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alixon @Solely taky si za to logicky nechava platit ale zas je to jedinej z mala vyrobcu co garantuje ze jejich pameti budou fungovat na urcitych modelech desek, rucne to testuji a ruci za to. tohle skoro nikdo dalsi z vyrobcu ramek nedela..

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alixon @Solely si pamatuji ze přesně tohle byl i corsair. Jednou micron podruhé Samsung. Ale dobrý vědět až budu někdy v budoucnu měnit ram. Teď mám 2x16 což mi na hraní a sudlani ve win stačí, stejně si ryzen nerozumí s 4x, takže upgrade by musel být zas celkový. Já s Kingston neměl nikdy problém upřímně. Tak jsem se právě ptal.

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alixon @Stratos však teď za to ručí napis EXPO ne? Že to musí 100% fungovat na ryzenech. Navíc výrobce desek má tabulku a můžeš si to zkontrolovat. A co vím, tak Gskill má problémy s AsRock deskama. Velký téma teď

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 14:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alixon @Alixon hele nemyslim si ted vsechny rekordy s OC na Gskilech davaji na desce od Asrocku, zrejme na ty spolupraci zacali zas vic makat, hlavne asrock je defakto ASUS, ma to tusim i stejnyho majitele.. obcas sou ty desky jak vejce vejci ohledne PCB.. ted mam doma X870E Taichi Lite a s ramkama jsem jeste problem nemel ani s tema vyse taktovanejma G.SKill royal NEO

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jediny co je na ty sestave fajn, je vetrak Noctua.
Ostatni komponenty bych vybral jine znacky.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox celkem nesmysl, velky obri vzduchove chladice jsou prezitek a uz skoro nikdo je nepouziva zvlast od aktualne totalne predrazeny Noctuy.. Vodni AIO je vykonnejsi, v pripade Arcticu dneska uz dokonce i levnejsi a hlavne je pak lepsi airflow ve skrini a ohraty vzduch co stoupa od grafiky se nad ni tolik neakumuluje, taky je to mnohem lepsi pro teploty kolem soketu uzvlast v pripade Arctic Freezer III ktery okoli soketu umi celkem efektivne chladit. Nemluve o tom ze se s grafikou ve skrini mnohem ale mnohem lepe manipuluje.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ja hodnotil vyber znacky, ne komponent jako takovy. Samozrejme ze vodnik je jina liga. To vim uz pres 15 let.

Drinker
Drinker
Level 17 Level 17
13. 12. 2024 08:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako opravdu win10 a omlouvat to konzistencí výsledků? Máme tu téměř rok 2025 a desítky začnou mizet ať už někdo chce nebo ne. Osobně v mém okruhu hráčů neznám nikoho, kdo by jel na desítkách a proč taky. Ono k tomu hardwaru patří ten software, který jde taky nějakým směrem a že v jednotlivých aktualizacích může docházet k výkyvům, tak to je právě to, co odráží reálný stav asi většiny čtenářů.

To opravdu bude člověk zase další min. rok muset obrážet zahraniční weby, protože má v ČR pouze bulvární PCT nebo retardovaný DD??

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drinker @Drinker Na w11 jsem presel ihned pri vydani. Vzdycky instaluju nejnovejsi system ihned jak je k dispozici.
Kecy o tom, jak je win 10 lepsi, placaji jen ti, co si sami win11 neumi nainstalovat, protoze jinak nevidim jediny duvod proc nemit win11.
Nebo jsou tu lidi tak debilni, ze mi budou tvrdit, ze favorit je lepsi nez oktavka?
A presne jak rikas, osobne neznam nikoho, kdo by mel win10.
Vsechny PC ode me automaticky odjizdi s win11, ani se zakazniku neptam (pro jejich dobro😁).

Volba PCTUNINGu je samozejme jejich vec. To, ze namerene vysledky budou s win10, kdyz treba polovina a casem i vetsina lidi bude/je na win11 bude znamenat, ze zde budou clanky s irelevantni informaci pro vetsinu z nas. Nakonec stejne prejdou na win11 i zde a veskere blaboly o konzistencnosti vysledku pujdou stejne do prde... Akorat odkladaji nevyhnutelny.

Osobne bych s novym PC zavedl nejnovejsi system, udelal tlustou caru za vysledky a zacal znova.
Nebo nam tu nameri vysledky s win10 a z kristalovy koule vyvesti grafy, jak by to vypadalo na win11? 😂
Protoze nikoho tu nezajima, co nameri na win10 a od PCTUNING bych si predstavoval nejnovejsi systemy, nejnovejsi technologie a novinky.

Drinker
Drinker
Level 17 Level 17
13. 12. 2024 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox Souhlas. Má to prostě ukazovat reálný stav věci. Obhajovat testování nového hardwaru na starém softwaru, byť jde o OS, je nesmysl dnes a za rok bude úplně k smíchu.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
13. 12. 2024 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox > protoze jinak nevidim jediny duvod proc nemit win11.

Jednoduše tomu nerozumíš, jsi nepraktický člověk a zároveň nemáš žádné nároky. Soudruh razící: "nevědomost je síla" to samozřejmě nikdy nepochopí, ale co, život jde dál😁

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 09:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @Kryptofasista Ja chtel mit zaply co nejdriv REBAR, coz na win 10 neslo. Taky jsem nadsenec a rad zkousim nove veci.
Vas odhad je 100% mimo.
Pc stavim od roku 1997 a stale si rad rozsiruju rozhled. Takze prvni den co vyjdou win12, budou hned na mem osobnim PC.
Co je na tom spatne?
Taky si budeme v 2025 kupovat noveho Superba. To jsem taky podle vas hloupej? Asi jo, ze jo? Mel bych si koupit Supa 3jku. Na ktery uz neni zaruka, je starsi a proto podle vasi logiky zakonite LEPSI.
Tak urciteeee....

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
13. 12. 2024 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox Můj odhad sedí jako prdel na hrnec.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @Drinker PCTUNING by se mel rozhodnout, co vlastne chce. Bud zustane v prehistoricky jeskyni, z ktery stejne vyleze driv nebo pozdeji, nebo nam zacne servirovat vysledky na aktualni sestave s aktualnim OS.
Vzdyt je to trapny, jak nam za pul roku vysvetli reinstall na win11? Co ty konzistence vysledku? 😁
Stejne tam ty win11 jednou budou mit a ten bolestivej prechod se bude muset udelat?
Mame tu za chvilku novej rok, idealni prilezitost na zmenu OS pro PCTUNING.
Jestli je problem v CASH, tak at mi napisou, prijedu jim to nainstalovat zadarmo s flashkou a nejakou korporatni edici (nebo jakoukoli jinou) to neni problem. 😁

Drinker
Drinker
Level 17 Level 17
13. 12. 2024 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox On to tu schválně trollí, nemá smysl asi ztrácet čas :-)

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @Kryptofasista Deziluze je silna no.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
13. 12. 2024 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @Drinker Tak se pěkně soudruzi poplácejte po ramenu 😁Oba o tom víte zdá se úplné hovno.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox já na win11 klidně přispěji. Pokud berou v potaz své čtenáře, tak rozhodnutí změní. Ale tady je sebereflexe velmi nízká až nulová.

Drinker
Drinker
Level 17 Level 17
13. 12. 2024 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @Kryptofasista Stejné kecy tu byly win7 vs win10

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 12. 2024 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @Kryptofasista Kdyz uz jsme u tech win, moje nejoblibenejsi byly WIN ME. Mala velikost, rychla instalace, dost orezane. Ideal herni windows. Lehci ofiko win jsem od te doby nevidel. To bylo kolo roku 2000 tusim.
Chtel bych neco takoveho ofiko od Microsoftu. Tinyiso je sracka.
Vas nejoblibenejsi system? Linux?

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
13. 12. 2024 09:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox Jestli se něco rychle instalovalo, byl to až Windows 10 a to především díky pokroku v hardware, SSD disky atd. Windows je o tom, že si uděláš čas a z ISO vyházíš všechny kraviny, aplikuješ updaty a modifikuješ nastavení tak, aby to vyhovovalo práci a nemusel jsi to opětovně řešit při každé nové instalaci.

Jedu asi 5 let W10 LTSC a Arch Linux. W10 má asi nejblíže k použitelnému OS. MS se měl na další verze vykašlat a začít dělat nový moderní systém, ovšem stále v C/C++ a né to platlat vším možným.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
13. 12. 2024 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @Drinker no to bych nerekl win10 bezely pomerne vyrazne lepe nez 7cky na stejnem HW, ale SW na win 11 bezi v prumeru spise hure.. tj to je cislo ktere 100% vynechavam. Jo kdyz na PC clovek pracuje neni prostor na nejaky pokusy.

Reklama
Reklama