Nádherný lesk technologických bublin
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Nádherný lesk technologických bublin

Nádherný lesk technologických bublin | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

4. 6. 2016 03:00 26

Seznam kapitol

1. Jakou hodnotu mají internetové služby? 2. Rychlý sešup a jen pozvolný růst 3. Yahoo a Twitter? 4. Rosteme, a nevyděláváme 5. Když se dravec změní v molocha

Všechny finanční bubliny jsou fascinující. Nejzajímavější jsou ale technologické bubliny, protože u nich jen skutečně těžko odhadneme, zda se díváme na něco, co má reálný potenciál změnit svět, anebo na další nesmysl, který se vší parádou vybuchne ve vzduchu. A je možné, že se další korekce blíží.

Reklama

Osud Yahoo ukazuje, že i když získáte masové publikum, v nějakém bodě se růst zastaví. Přijde konkurence, přijdou alternativní a nové služby – a vy už nerostete. Stane se z vás nový Microsoft, nové Yahoo, které hodnotu stále má, ale už není dravé, je takové nudné a investoři zase začnou pošilhávat po nových jednorožcích, kteří stoupají až nad mraky.

I kdyby současné problémy Yahoo nenaznačovaly další technologickou bublinu, je to varovné znamení, co se může stát s inovátorem, který ztratí směr. Původně to byl portál, ale začal přibalovat další služby, jenom aby rostl. Facebook byl původně jenom sociální síť, ale už taky nabaluje další služby, z nichž některé souvisí se sociálnem jenom velmi volně. O Googlu se nemá cenu ani bavit, už to dávno není ten štíhlý a elegantní vyhledávač, rozrostl se tak, že je z něj už Alphabet.

Dívám se na stoupající linie kapitalizace nových firem a pořád mi to vrtá v hlavě: Jak daleko to půjde? Není pro úspěšné technologické firmy spíš typický právě průběh Yahoo? Není to, co dnes vidíme u technologických žraloků jenom ta první vlna, po které přijde korekce a nudný, víceméně rovný průběh? Jsme zase v technologické bublině – anebo ne?

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama