Zpět na článek

Diskuze: Neutrácejte zbytečně – výkonem stačí levnější DDR3 paměti

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

taita
taita
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 06:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co se týče rychlosti pamětí, máte naprostou pravdu, vyšší rychlosti se až na pár speciálních aplikací nevyplatí (pokud tedy nemáte Llano). Ale nesouhlasím s tím, jak říkáte, že 4 GB stačí a 8 GB se kupuje jen proto, že je to tak levné.
Dneska stojí 16 GB (4x4) 2100,- s daní. A když si je pořídíte, možná budete překvapeni, jak moc je to znát. 64 bitové Win7 je opravdu intenzivně začnou používat jako diskovou cache a tak, když třeba dáte konvertovat nějaké video víceprůchodově, nestačíte se divit, jak moc to dokáže urychlit ty další průchody.
Hry nehraju, ale divil bych se, kdyby u nich nebyl výsledek podobný. Jistě, FPS to nepřidá, ale při načítání by to znát být mělo.
Dokonce se mi zdá, že 16 GB paměti má větší vliv na rychlost celého počítače, než SSD disk, který používám jako systémový.

Wakizashi
Wakizashi
Level 1 Level 1
15. 4. 2014 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita 2100,- s daní? Kde prosím. Na CZC nejlevnější kit 4x4 je za 34xx. Dokážu si ale představit noname o 500 levnější. Podle mě je ideální dnes koupit 2x8 a později dalších 2x8, pokud bude potřeba. Osobně mám rád vypnut pagefile. PSP ani jiné aplikace nekrafaly.

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
20. 8. 2015 20:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wakizashi vypnuti swap file nedoporucuji. Ono mi pc nespadne casto, ale tak 3x do roka se to stane. Kdyz je pagefile na disku, tak pri spusteni office soubory obnovim, kdyz je na ram, tak neobnovim nic. (Samozrejme se ted bavim o variante pagefile zaply na ramdisku - ono pokud pagefile uplne vypnu tak se vzdy najde neco co kvuli tomu vubec nejde spustit)

Vaio
Vaio
Level 1 Level 1
13. 8. 2011 03:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita V dobe ked vysli DD-3jky bol to samozrejme lakavy marketingovy tah pre end userov .
Ludia uvideli vyssie cislo ako 2 a us s otvorenou pusou si vraveli : to musim mat
bola to hlupost , zbytocnost (v tej dobe)
nebololo nad DDR 1066
ale elektronika sa vyvija velmi rychlo
aj ddr2 1066 boli drahe ked vysli...
ale zamienat ich za ddr3 v tom case bola hlupost.. nebolo nad ddr2 1066 este dnes su velmi dobree..
ale vyvoj ide dalej a ceny starych komponentov klesaju aj na ddr3kach .. nic nevydrzi vecne ...
Ale mojich 8GB DDR2 800 SODIMM v laptope drzia a fachaju stale.. a som nane moc hrdy skoda ze nevysli SODIMM-ky 1066

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
9. 8. 2011 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita Ve hrách je to taky znát, ale jenom ve hrátch typu STALKER kde se furt v dálce načítá další prostor tak tam je to znát, ale mnohem víc tomu pomuže SSD a nechat virtuální paměť na SSD.

niky79
niky79
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 07:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita Tak si to SSD zase z PC na chvilku vyhod a uvidis ten propad v rychlosti a vykonnosti..

niky79
niky79
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 07:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Potenciál 8 GB paměti v dnešní době sice využije málokdo"

Pokud mate zapnute swapovani, uzivatel si normalne vystaci i se 2 GB. Ale pokud mate 4 GB a vypnete swapovani, pomerne dost casto vam bude system hlasit nedostatek pameti, zejmena v kombinaci Chrome, ktery si (pravda, se spoustou otevrenych zalozek, asi kolem 15-20) zabral pres 2,5 GB pameti!!

The_Ball
The_Ball
Level 1 Level 1
15. 8. 2011 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@niky79 můj firefox (updated) si klidně při více otevřenejch panelech řekne taky o 2,5GB ram... :( strašný... a takový APB (hra) je na 4GB ram nehratelný..

bobin97
bobin97
Level 1 Level 1
23. 8. 2012 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@The_Ball Mám 4 roky staré PC, mimo GPU, RAM (4GB), a zdroje se nic neměnilo, systém mám 32bit (bohužel když nahodím 64 tak nefunguje grafika), a APB hraju na cca 60FPS. Když se podíváš do grafů, tak zjistíš že RAM na hry nemá ani tak moc velký vliv.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@niky79 tak ja už som sa stretol aj hrami a aplikáciami, ktoré pagefile vyslovene vyžadovali aj keď nedokázali využiť ani len 3GB RAM ...
- IQLogic

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
9. 8. 2011 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace takovejch programů je tolik že je nesmysl pagefile vypínat

Patrice
Patrice
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@niky79 Myslíš, že když se podíváš do správce úloh a uvidíš vytížení paměti procesy, tak zbytek paměti je volný? :-) Ve výpisu obsazení jsou jen běžící procesy. Je to jako z diskem, když proces skončí, tak v paměti zůstane a až se přepíše, tak z paměti zmizí. Celou paměť smažeš vypnutím. A praktický příklad? Zkus si někdy projít skokově film třeba tak po dvou minutách, chvilkama se kouknout na některé scény a pak soubor s filmem někde zkopírovat. Uvidíš ten rozdíl, když něco zůstane v paměti nebo kopíruješ surově z disku. Moderní operační systémy umí využívat paměť velmi dobře. 8)

valvex
valvex
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Velmi zajímavý testík. Budete stejný dělat i pro platformu AMD? Co si pamatuji, tak AMD bylo výkonově na pamětech vždy závislejší než INTEL...

skolaeast
skolaeast
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

také bych chtěl vidět testy pamětí s AMD. Jak jsem četl výše, že je poznat rozdíl např. mezi 4-8GB RAM, tak musím souhlasit. Měl jsme dlouhou dobu 4GB a pak se mi nějak do rukou dostaly další 4GB a je to neskutečný rozdíl. dneska je systém se hrou a Chromem běžně na 4.1GB využité paměti, takže tam rozhodně není zbytečná a je to mnohem svižnější i ve hrách

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
9. 8. 2011 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jediný co mi přinesl přechod na DDR3 je nestabilita, slabší možnosti přetaktování a tim pádem i menší výkon. Hodněkrát jsem to měřil a rozdíl mezi DDR2 800 MHz a DDR3 1333 MHz je nulovej, spíš naopak, DDR3 dopadaj hůř.

FidoUncle
FidoUncle
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Doporučoval bych stejný test provést s platformou AMD Llano/Zacate. Předpokládám, že by rychlost pamětí mohla mít znatelný vliv na výkon integrovaných grafických čipů.

__BJ__
__BJ__
Level 1 Level 1
11. 8. 2011 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FidoUncle Přesně tak, u integrované grafiky se rychlost RAM projeví. Že autor úplně pominul tento vzrůstající segment trhu (dnes většina notebooků/netbooků a díky AMD APU budou přibývat i v desktop segmentu) a své výsledky generalizuje na veškerá PC, vidím jako hodně velkou chybu!

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

včera som písal v novinkách, že je jedno či má človek 800MHz alebo 1600MHz RAM-ky, výkon v hrách to nezvýši ... kopec ľudí naklikalo mínusy a jeden odvážlivec dokonca tvrdil, že to rozhodne vplyv na hry má a že tých 800MHz navyše môže priniesť aj 10% výkonu ... ono aj prinieslo, ale len v benchmarkoch ... jediný reálny prínos vyššej frekvencie RAM je vo WinRAR-e a v konvertovaní videa ...

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic A to ti nestači ? sak bechmarky su zaklad ! :D

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
9. 8. 2011 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic Frekvence RAM NEmá na hry žádnej vliv, sám jsem to testoval, když jsem měl desku která měla DDR2 i DDR3 a maopak s DDR3 jsem měl horší výsledky.

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin Ono nielen RAM nema vliv na vykon v hrach ale ani CPU napriklad dvojadro od AMD x2 za 700Kč trochu taktnute ma taky isty vykon ako x6 od intelu za 22000Kč a HRY zatazuju najviac PC. Na druhej strane na disk sa kasle, aj ked taky SSD rapidne zvysi plynulost a vykon nielen v hrach ale v celom PC.
Naštastie mame synteticke testy bechmarky kde vykon CPU vyuzijeme :D

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
9. 8. 2011 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin @snajprik: To je pravda, je jenom málo her který využijou pořádnej procesor.

Mers
Mers
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rád bych měl 8GB v pc, ale sloty mi fungují jen 2 (další 2 ne, netuším proč) a nemůžu zapojovat ty paměti, které mají ten chladič na sobě nebo co to je (ten plech) protože tam tomu zavazí chladič procesoru, a tak lze zapojovat jen ty, které jsou vyloženě jen pcb deska tzn. dost omezený výběr mám :D

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když se mi do rukou dostala sada 8GB RAM, které jsem přidal ke svým 4GB, vytvořil jsem si ramdisk a hodil na něj pagefile a tempy. Pro ostatní mvyužití zbylo těch 8 GB a věřte mi, posun k lepšímu je velmi výrazný. PS: nemám SSD disk.

Lada-1
Lada-1
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ve Frtizu je 8 logickych procesoru a ty uvadena i2500K nema !!

oneb1t
oneb1t
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

za tohle vas vyrobci pameti zmrskaj :D

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
9. 8. 2011 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=niky79]
Pokud mate zapnute swapovani, uzivatel si normalne vystaci i se 2 GB. Ale pokud mate 4 GB a vypnete swapovani, pomerne dost casto vam bude system hlasit nedostatek pameti, zejmena v kombinaci Chrome, ktery si (pravda, se spoustou otevrenych zalozek, asi kolem 15-20) zabral pres 2,5 GB pameti!![/quote]

ja mam 4GB RAM, vypnuty swap a este nikdy mi system nezahlasil nedostatok pameti.
Kupovat si kopu RAM kvoli Chrome fakt nemusim :)

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
9. 8. 2011 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb njn nenarocnymu uzivateli pravda 4GB stacej :) nemluve o tom, ze kupa lidi ma stale 32bit wokna :)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n aj na 32bit OS sa dá využiť viac ako 4GB RAM ...
- IQLogic

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
9. 8. 2011 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n @IQLogic: jop.. linux stim problem nema.. jen wokna ti vyuzijou 3,2GB a ze zbytku asi leda udelat RAM disk

eLzyx
eLzyx
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 8. 2011 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n @ch3vr0n: tak proč mi nové Ubuntu hlásí, že mám jen 3GB paměti, když jsou osazeny 4GB? Ptám se jen ze zvědavosti - testovat či nastavovat nic nehodlám. Linux mám jako nouzovku na flashdisku, protože čekám na SSD (notebook byl dodán bez HDD) a pak tam poběží W7x64.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
9. 8. 2011 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n @ch3vr0n: A k čemu to je v systému kterej je dobrej tak leda na internet? :lol: :lol: Pokud win tak 64-bit systém umí využít desítky GB tak jakejch 3,2? Kdo dneska používá 32bit systém? Jenom blázni na starejch pixlách.

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 23:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n @Pidala: Mám Win7 32bit a využívam 6GB RAM ... stačí ti na to patchnutý kernel ... a povedz mi aké výhody mi teraz poskytuje 64bit oproti 32bit??? Z tvojich komentov je jasné, že PC je pre teba španielska dedina ... Linux označiť ako "systém dobrý len na internet" - ty si mal mať nick PINDALA ...

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
10. 8. 2011 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n @IQLogic: Doporučuju přečíst si tenhle příspěvek z jedný diskuze (je dlouhej).

Hlavní problém Linuxu je, že Linux neexistuje a nikdy neexistoval. Existuje jen obrovské množství roztříštěných a navzájem zcela jiných a nekompatibilních distribucí.

Tudíž na přechod z Windows na Mac, nebo jiný systém je nutno si zvykat. Ale Linux lidem připravuje neustálé zvykání si na různé odnože Linuxu a i v rámci jedné distribuce se člověk v průběhu času dočká leččehos. Jediná obrana je zvládnout Linux z low level úrovně – a to se samozřejmě od běžných uživatelů očekávat nedá.

Sám jsem vyrostl dřív na unixu, a to v době než existovalo vůbec Windows. Nemám problémy s unixem, ale Linux je nejbordelóznější unix co jsem kdy poznal a nemám ho moc rád. V zásadě jsem si na jeho roztříštěnost, nulové záruky co tam bude fungovat (a co bude zítra či kdykoli si někdo nahoře usmyslí po opci bude odstraněno). Kromě toho experimenty ála KDE 4 a GNOME 3 – to je vysloveně byla sabotáž pro nervy.

Takže pokud mluvím o unixu, líbí se mi BSD.

Linuxu chybějí standardy a záruky. Nikdy nevíte co bude v Linuxu za knihovny, systém, podporu a další – a neví to ani programátoři, kteří jsou to nuceni ochcávat třeba tak, že si staticky zbytečně přibalí do binárky úplně vše kromě Linux kernelu.

Linuxu chybí jednotnost aspoň do malé míry. Já jako dlouholetý programátor a analytik, navíc s mnoha lety zkušeností s unixy, se s tím poperu. Ale jakýkoli člověk běžného typu je Linuxem držen ve střehu neustálých změn.

Žádný Linux není dnes připraven na to, že jede naprosto vše bez úpravy konfiguráků. Windows i Mac lze zvládnout na běžném hw z grafického rozhraní a jeho správa je poměrně jednoduchá. Linux nikoli. Navíc vše se mění. Pokud někdo z běžných uživatelů používá úspěšně Linux, je to proto, že za zády má věřícího linuxáka, který stráví a zadarmo člověku udělá administrační práce ve velmi vysoké ceně kdyby se to mělo platit.

Zvládnutí Linuxu bez odborníka za zády je věcí na několik let. Zvládnutí Windows nebo Mac OS je záležitostí doby podstatně kratší. Linux je navíc velmi náchylný na to, že vznikne problémek, který vyžaduje low level zásah do konfiguráků či dokonce nastudování manuálu pro lewl level konfiguraci – za tím stojí podle mě 99,9% odmítnutí Linuxu pokud to někdo zkusil.

Zkrátka Linux je nedodělaný a nedotažený po uživatelské stránce, protože namísto dotažení vznikají nové a nové distribuce a ty staré zase zanikají.

Také je nemožné napsat příručku pro Linuxu pro běžné lidi. V okamžiku, kdy jí autor dopíše už je k ničemu, protože půlka věcí bude jinak a za další rok možná distribuce pro kterou autor psal skončí, či udělá pořádnou reformu, takže kniha se může zahodit. I to je za malých rozšířením Linuxu.

Linux je perfektní systém pro programátory, nebo pro systémáky, nebo pro výrobce hw. Pro běžný desktop se hodí minimálně – na to vyžaduje obrovské penzum znalostí – o několik řádů převyšující Windows, Mac OS a idalší systémů.

Znovu říkám, s Linuxem nemám problémy a unix znám jako vlastní boty. Ale ten linuxový bordel už mě nebaví. Raději dávám přednost jiným unixům.

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
10. 8. 2011 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n @Pidala: cece.. sam tu vyvracis vlastni prispevek :D

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
11. 8. 2011 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n @ch3vr0n: LOL pidalo asi jsi nepochopil o co v tom prispevku jde, protoze tam je jasne vysvetleny ze to neni pro BFU (zrejme ty) ale pro lidi kteri se o to zajimaji a neztrati se v novejsich verzich linuxu :roll:

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
11. 8. 2011 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3vr0n @kalda69: Dobře, uznávam že tuhle diskuzi o linuxu jsem vyvolal já, tak toho necháme, nechci se hádat. Jenom jsem chtěl reagovat na univerzální radu některejch linuxáků: "Dej si tam linux." :lol: :lol:

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
9. 8. 2011 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Zkuste něco vyrenderovat v Cinemě 4D a hned se celej počítač sekne a zamrzne. :lol: :lol:

Pyshtone
Pyshtone
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Mers]Rád bych měl 8GB v pc, ale sloty mi fungují jen 2 (další 2 ne, netuším proč) a nemůžu zapojovat ty paměti, které mají ten chladič na sobě nebo co to je (ten plech) protože tam tomu zavazí chladič procesoru, a tak lze zapojovat jen ty, které jsou vyloženě jen pcb deska tzn. dost omezený výběr mám :D[/quote] Reklamace desky kvuli nefunkcnim slotum ;) Pokud opravdu nefunguji (zkus je zapojit jen samotne)...

danco
danco
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Frekvence RAM NEmá na hry žádnej vliv, sám jsem to testoval, když jsem měl desku která měla DDR2 i DDR3 a maopak s DDR3 jsem měl horší výsledky.

Ale má,teda aspon na AMD platforme.Nepridá to sice FPS ani body v benchmarkoch ale zato je obraz plynulejší v náročných scénach pod vsynch alebo pri zapnutí nejakého vylepšenia v ovládačoch.Na Intel SB som nameral len velmi malé zvýšenie FPS ale ten má rychlejší pametový radič.No a pri prechode z DDR2 na DDR3 na Phenome 955 bolo dost poznat ten rozdiel ale nemá zmysel vysoká freq.ram a zlé časovanie.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
9. 8. 2011 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@danco Ano u AMD je paměťovej řadič rychlejší, na tomhle by měl Intel zapracovat, na AMDčkách byly RAMky vždycky rychlejší.

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
9. 8. 2011 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin sry ale je to uplne obracene :)

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
9. 8. 2011 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin @ch3vr0n: Já jsem Intelista, ale u AMD jsem vždycky naměřil u RAM lepší výsledky, nevim čim to je, ale je to tak.

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin @Pidala: záleží aj na tom akú architektúru porovnávaš ... ak 10 rokov starý Intel a súčasné AMD, tak sa tým tvojím výsledok ani nečudujem :D

Karmir
Karmir
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím nevím , ale 4GB KIT DDR3 2133MHz CL9
s XMP profily, s chladiči s měděným jádrem se mi nezdá nějak zbytečně předražený... :shock:

Karmir
Karmir
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

8) 1350,- Kč

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karmir no to je podľa mňa viac než dosť predražené ... za tú cenu, ktorú si napísal si môžem kúpiť 8GB kit 1333/1600MHz ... viac RAM sa zíde viac ako vyššia priepustnosť ...
- IQLogic

sim
sim
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Určitě v článku měli být 8G paměti. To porovnání by mělo větší hodnotu než srovnání frekvencí. Snad někdy příště. SIM
PS: nenarazil jste někdo na článek který se zabývá velikostí RAMky a vlivu na Wokna7 (32/64) a programy (photoshop 32/64, hry atd.).

Fred2486
Fred2486
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc dekuji redaktorovi konecne v tom mam jasno :D moc pekny test ted uz vim jake RAM si mam koupit do noveho PC

eugen
eugen
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=niky79]"Potenciál 8 GB paměti v dnešní době sice využije málokdo"

Pokud mate zapnute swapovani, uzivatel si normalne vystaci i se 2 GB. Ale pokud mate 4 GB a vypnete swapovani, pomerne dost casto vam bude system hlasit nedostatek pameti, zejmena v kombinaci Chrome, ktery si (pravda, se spoustou otevrenych zalozek, asi kolem 15-20) zabral pres 2,5 GB pameti!![/quote]

20 zaloziek je spousta?

mam otvoreny firefox so 173 tabmi (teraz som ich pocital, tolko som ich ani necakal) a stve ma, ze mi reaguje dost pomaly, zerie 1,5 GB pamate (peak mem usage podla taskmgr 1,452,672 K)

na notebooku som upgradol minuly tyzden na 16 GB RAM a tiez som trochu riesil aku frekvenciu zvolit, ked som videl tie ceny rychlejsich a popozeral vykonnostne rozdiely medzi nimi, ostal som pri 1333 MHz so-ddr3 kingstonoch [najlacnejsich, s dozivotnou zarukou]

zaujimave je, ze win7 dokaze vyuzit zvysnu nepouzitu kapacitu pamate na svoju cache (FREE kleslo az k nule, aj ked USAGE bolo len okolo 4 GB povedzme)
samozrejme, ked je treba dalsiu pamat pre aplikacie, cache sa priebezne uvolni

>> když proces skončí, tak v paměti zůstane a až se přepíše, tak z paměti zmizí

ako som uz spominal, zvysnu pamat prave nepouzivanu aplikaciami pouziva OS ako svoju cache.

ze by ostala pamat "zahltena" skoncenymi procesmi - o tom som este nepocul.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
10. 8. 2011 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eugen 20 panelů se mi ještě nashromáždit nikdy nepodařilo, pokud jsem se o to nesnažil. To ten prohlížeč máš puštěnej tejden v kuse a niky neklikáš na takový to červený tlačítko tam nahoře v pravo? :lol: :lol:

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
10. 8. 2011 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin Těch 173 je opravdu extrém, to si muže žrát klidně 100 GB RAM a je to jedno protože tolik tabů nikdo otevřenejch nemá.

resident838
resident838
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Toto všetko neplatí pri procesoroch AMD Fusion :D tak je priepustnosť pamete hlavne pri použití GPU kľúčová :D taký AMD A8 3850 oc by pri tých 2133Mhz ramkach fičal....

jfb
jfb
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@resident838 To je sice pravda, ale za rozdíl mezi GB RAM 2133 a 1333 a A8-3850 a Athlon 645 si mohu koupit HD6770, možná i HD6850 a pak je výkon někde úplně jinde. K Fusionu kupovat drahé RAM je nesmysl

MORFEUS
MORFEUS
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 23:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Mers]Rád bych měl 8GB v pc, ale sloty mi fungují jen 2 (další 2 ne, netuším proč) a nemůžu zapojovat ty paměti, které mají ten chladič na sobě nebo co to je (ten plech) protože tam tomu zavazí chladič procesoru, a tak lze zapojovat jen ty, které jsou vyloženě jen pcb deska tzn. dost omezený výběr mám :D[/quote]
pokud máš platformu Intel Core i3/5/7 socket LGA 1156,tak se ani nedivím že ti to nejde :!: když osadíš dva moduly DUAL blíš k procesoru,tak EE nepojedou :!: ale dál od CPU ano :idea: Když osadíš všechny sloty tj 4 moduly,tak to taky pojede :idea: JE TO PAMĚŤOVÍM ŘADIČEM V PROCESORU :D I já to tak mám u Core i5 750 a desky MSI P55-GD80 8)

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
10. 8. 2011 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MORFEUS Něco podobnýho mi dělal muj starej PC, kde byl čipset P865 a Celereon D. :lol: Taky to byla jedna z mála desek co měla 4 sloty, oni asi dobře věděli proč tam pozdějc dávali jenom 2. :D

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
10. 8. 2011 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MORFEUS No jo, ale to by musel aspon otevrit manual k desce...

MORFEUS
MORFEUS
Level 1 Level 1
9. 8. 2011 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MORFEUS PS: teď mám 4x 2GB RAM...

cabman
cabman
Level 1 Level 1
24. 6. 2013 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=niky79]Tak si to SSD zase z PC na chvilku vyhod a uvidis ten propad v rychlosti a vykonnosti..[/quote]Proč vyhazovat ssd? ... jen úplný sociální případy nemaji ssd disk.

Mani2
Mani2
Level 1 Level 1
10. 8. 2011 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že z diskuse vyplývá jasný poznatek.
Nejen já bych zase po čase rád viděl test vlivu velikosti RAM na chování systému a programů.
Moc bych se za takový testík přimlouval :D

webik
webik
Level 1 Level 1
10. 8. 2011 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takový článek jsem si již poměrně dlouho chtěl přečíst a trochu více si to objasnit.
Autorovi děkuji.

j.polakova
j.polakova
Level 1 Level 1
18. 8. 2011 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento test ma dost nasral..Vsetko je nadherne..super..mam Asus pro67,intel2600K,ram 2x2 2000Mhz kingston,nvidia 570..Pri frekvenci 1333 Mhz mi Battlefield 2 BC zacal pravidel sekat :evil: :evil: :evil: ..Tak som sa vratil spat na 2000 Mhz a problem zmizol..Treba si veci aj vyskusat a nielen slepo citat a verit recenzii!!!!

Reklama
Reklama