Zpět na článek

Diskuze: Next-Gen konzolím dochází dech ještě před samotným vydáním?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 9. 2013 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jejej to je prekvapeni :shock:
Hlavne ze specifikace tu mame jiz par mesicu, z toho se proste nextgen grafika vytriskat neda. No ale to je jedno, hlavne ze to je od amd, ze to je apu a ze to bylo levny. Nebo neni?

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
3. 9. 2013 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud je to pravda, tak se máme na co těšit (zvlášť pokud tu budou strašit stejně dlouho jako PS3/360.

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
3. 9. 2013 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WiQiX Jistě že to je pravda, hlavně CPU je děsně slabej a to se ví už od začátku. I kdyby člověk měl perfektní multithread optimalizaci na všech 8, furt to bude hrubym výkonem pomaljší jak ňáká low-voltage I3ka.

A takové optimalizace zatím jednoduše řečeno nemaj, hry byly vyvíjeny na PC a vyvíjely je na I7čkách a Quadrech, což je standard, nyní jsou jen portnuty a optimalizace bude mizivá.

Optimalizovanejch her co tomu více sednou a budou z toho ždímat maximum se dočkáme tak za 2 roky. Porovnejte si třeba luanch day hry na PS3 a pak Uncharted, Killzone, atd, ala tituly optimalizované přímo na ten konrkétní HW.

Já si nedovedu představit že by CPU té architektury co tam je na 1,6Ghz dokázal roběhat jakoukolim moderní hru na stálejch 60+ FPS, prostě ne. Ne ty současné enginy co stojej na 1 geometry threadu a dalších threadech na fyziku, audio, AI, atd. Takhle to nepůjde, nyní se bude muset zapojit více threadů na animace/geometrii, a ze současnejch titulů to stále umí jen poslední civilizace. Takže očekávám že se budou snažit ulehčit CPU, tzn méně geometrie, agresivnější LOD, méně particlů, atd. Z tohoto důvodu moc nerozumim tomu snižování rozlišení. Ty hry by neměly bejt GPU limited, aspoň na PS4 ne, na Xboxu je to GPU přeci jen slabší, takže čemu tam rozlišení pomůže, to fakt nevim.

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
3. 9. 2013 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WiQiX Jistě že to je pravda, hlavně CPU je děsně slabej a to se ví už od začátku. I kdyby člověk měl perfektní multithread optimalizaci na všech 8, furt to bude hrubym výkonem pomaljší jak ňáká low-voltage I3ka.

A takové optimalizace zatím jednoduše řečeno nemaj, hry byly vyvíjeny na PC a vyvíjely je na I7čkách a Quadrech, což je standard, nyní jsou jen portnuty a optimalizace bude mizivá.

Optimalizovanejch her co tomu více sednou a budou z toho ždímat maximum se dočkáme tak za 2 roky. Porovnejte si třeba luanch day hry na PS3 a pak Uncharted, Killzone, atd, ala tituly optimalizované přímo na ten konrkétní HW.

Já si nedovedu představit že by CPU té architektury co tam je na 1,6Ghz dokázal roběhat jakoukolim moderní hru na stálejch 60+ FPS, prostě ne. Ne ty současné enginy co stojej na 1 geometry threadu a dalších threadech na fyziku, audio, AI, atd. Takhle to nepůjde, nyní se bude muset zapojit více threadů na animace/geometrii, a ze současnejch titulů to stále umí jen poslední civilizace. Takže očekávám že se budou snažit ulehčit CPU, tzn méně geometrie, agresivnější LOD, méně particlů, atd. Z tohoto důvodu moc nerozumim tomu snižování rozlišení. Ty hry by neměly bejt GPU limited, aspoň na PS4 ne, na Xboxu je to GPU přeci jen slabší, takže čemu tam rozlišení pomůže, to fakt nevim.

FuManchu
FuManchu
Level 1 Level 1
3. 9. 2013 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH Konzola ma byt hlavne efektivne zariadenie. To znamena, ze nema vela stat a nema vela zrat a musi byt nakladovo vyhodna pre vyrobcu. APU od AMD sice nie je bohvie ako silne, ale splna vsetky hlavne kriteria. Nie, kriteriom nie je maximalny mozny vykon. Konzola sa musi zmestit do 400 Eur s beznou spotrebou 200-250W. Studia, ktorym sa chcelo poriadne kodit (tada mali rozpocet) dokazali vytrieskat divy aj zo starej generacie. Tak isto to bude s novou generaciou. Odflaknute veci budu vyzerat zle, ale ak sa niekto do toho seriozne pusti, budeme vidiet aj super kusky. Hardware to umoznuje (hlavne PS4), aj ked to na prvy pohlad nevyzera. Zmier sa s tym, ze konzola za 400 sa nikdy nebude rovnat PC za 1000. Aj ked 720p je sklamanie, to teda ano...

Crafted
Crafted
Level 1 Level 1
3. 9. 2013 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH Je to konzole která má být relativně levná nemužeš po ní chtít nemožné až budou dělat konzole za 30 tisic tak si teprve stěžuj :D

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 9. 2013 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH @FuManchu: Pak se nabizi otazka, jestli by mobilni ctyrjadro od intelu s mobilni grafikou od amd (nvidia ma mobilni grafiky strasne drahy) na jedne desce neudelali za stejny prachy (pri danych monstroznich objemech) vic muziky...

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
3. 9. 2013 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH @FuManchu: Ale prd. :roll: Vidíš na konzoly snad nápis ECO a podobné?

Ne, konzole staví na tom, že se ti za týden(měsíc, rok, dva roky) nestane, že by nějaká hra na sobě měla napsán výkonnější HW, než který PS4 nebo XO má...

+ trochu blbuvzdornost systému a cena

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
3. 9. 2013 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH @hnizdo: Neudělali, pro komplet řešení AMD hrála jediná cena. Jistě že kdyby se požilo separé GPU a CPu intelu bylo by to úspornější a ryhlejší, ale prim hrála cena, bude se to prodávat v masách a nesmí to bejt se ztrátou, takže tak. AMd získla ten deal protože nabídla co nejmenší cenu, zbytel už byl jen detail.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
4. 9. 2013 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH @DOC_ZENITH: Se ztratou to bude vzdycky, to je princip prodeje konzoli. Ale je treba tu ztratu omezit.

God Raptor
God Raptor
Level 1 Level 1
3. 9. 2013 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych to tak černě neviděl... Po příchodu na PS3 se grafika nějak extra nevyhoupla oproti PS2. To přišlo až s časem a lepší optimalizací. A ze všeho nejvíc jsem zvědavej, až Naughty Dog pžedstaví nějakou velepecku pro PS4. Třeba Uncharted... :3 :D

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 9. 2013 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@God Raptor Covece nevim nevim. Kdyby slo zase o nejakej ouchylnej Cell, mel bys urcite pravdu. Ale tohle je prachobycejne x86, na tom se ty hry vytvari, neni treba neco objevovat! Uz v dobe, kdy bylo jasne co v te konzoli bude, tedy od doby kdy Sony objednala cip, sis mohl koupit APU a zacit si s nim hrat.
Samozrejme i zde je prostor pro optimalizace, ale rozhodne bych necekal nejake prevratne zlepseni.
Mam neprijemny pocit (ktery mam narozdil od jinych od oznameni hw specifikace), ze vystrizliveni z nove architektury bude pro hrace bolestne.

...No...Name...
...No...Name...
Level 1 Level 1
3. 9. 2013 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Crafted]Je to konzole která má být relativně levná nemužeš po ní chtít nemožné až budou dělat konzole za 30 tisic tak si teprve stěžuj :D[/quote]
Omlouvám se, ale dát 12k za konzoli, na které můžu je hrát/dívat se na filmy/možná tak ještě skypovat a kouknout na net... To mi nepřijde zrovna málo na takto neuniverzální zařízení, zvlášť pokud je ještě k tomu výrazně bez výkonu...

M-M-X
M-M-X
Level 1 Level 1
3. 9. 2013 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@...No...Name... A na pocitaci za 12k si snad Battlefield 4 zahras?
Hry, filmy, Skype a net je opis bezneho pouzitia 90 % osobnej elektroniky od smarphonov cez tablety, notebooky az po desktopy, aj keby ta konzola vedela nieco navyse, vacsina luti by to nikdy nevyuzila.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
4. 9. 2013 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M-M-X umi toho vic, treba sledovani pres kinect, praskani co zrovna uzivatel dela apod. nerikam ze tohle PC neumi jen tam je ta volba na uzivateli (win vs. linux). Jinak bych ty negativni ohlasy shrnul tim ze se vydavatele snazi prezentovat fullHD ficurky apod. a pritom uz pri predstaveni hardwaru bylo vetsine jasne ze to jen tak nebude a proto se tomu ted akorat kazdy smeje

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
3. 9. 2013 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..to bude spíš náročností BF4, než nedostatkem optimalizace. DICE se s tím asi nechtělo moc mazat a možná si i vzali k srdci výtky k BF3 (by bylo záhodno).

Twan
Twan
Level 1 Level 1
3. 9. 2013 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zajímavé jak vývojáři neumí optimalizovat pro PC :D možná následek trendu posledních let...ale spíš je to čet na zdi protože třeba Grand Theft Auto: San Andreas fungovalo na původním XBOXu který měl pouze 733MHz Pentium 3 pokud si dobře pamatuji...no a zkuste tu hru na podobně výkonném PC...

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
3. 9. 2013 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Twan Já bych řekl, že to není o neschopnosti. Na světě je nás jak sr.ček - myslíš, že pokud to neumí jeden, nedokázal by to druhý?

Odpověď a původce je "lenost". Nic jiného... Prostě na to s.rou. :)

karaya1
karaya1
Level 1 Level 1
3. 9. 2013 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mohu rict ze BF3 je hruza a na PS3 sem ji nedohral takze pokud nejde BF4 na PSku ve full HD zadna skoda. cim mene techto hruz tim lepe. u KZ je to otazka proc protoze ta byla naprosto maximalne optimilizovana uz i pro PS3 a narozdil od BF to taky na ni bylo znat. grafika neporovnatela...

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
3. 9. 2013 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To není nic překvapivého. "Všechny" dnešní enginy jsou výhradně optimalizované na Xbox360 a PS3. Což znamená že na PC potřebujeme mnohdy 10x - 20x vykonější HW.

Efektivita neboli škálování dnešních enginu je někde kolem 5-10 procent na dnešním high-endu. DX11 prakticky není optimalizován a Post Process efekty, stíny a další zpracovává nesmyslně CPU místo GPU.

Celý proces přerušení tím myslím co má být v běhu pořád co se má donačítat apod. (textury, efekty, objekty...) je načasován na úzké hrdlo (malou paměť) starých konzol. Tím je PC HW a i HW nových konzol neustále přetížen. Zahlcen protože rychleji zpracovat operace nemá povolené enginem a ani použití více paměti.

Řešení?!
1) Smazat enginy (Dev-kity) uzpůsobené na staré konzole
2) Vyhodit ty neschopné programátory co umí jen operovat pro staré konzole a prakticky ve skutečnosti nic neumí.
3)Vzít zpátky ty programátory co dělaly PC verze s talentem a opravdovým umem.

Jeto zhovadilost a prasárna.
Ty nové konzole by měly zvládat Crysis Warhead na 1920x1200 4xAA Ultra na 60FPS průměrně a ty nové hry nevypadají lépe. Jen jsou zapatlané blur a Post Process efektama. CryEngin 2 je milník ukázky optimalizace. Trojka je ukázkou největší prasárny.

Pavel Urbánek
Pavel Urbánek
Level 1 Level 1
4. 9. 2013 00:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

720p 60fps neni zas tak hrozne, v alpha verzi jsem mel s 2600k na 4.8 a 680 lightning kolem 70 fps na QHD

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
4. 9. 2013 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Urbánek no vzhledem k tomu ze nejlevnejsi televize s fullHD stojej od 4k vys, je to docela blby ze to nezvlada tohle rozliseni.

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
4. 9. 2013 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Next-gen konzole, ktoré ešte nie sú ani trhu a už sú dávno zastaralé 8) No som zvedavý ako to bude vyzerať o takých 5 rokov :lol: :D

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
4. 9. 2013 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takze upscaluje se ted a bude se upscalovat zase. Krabice budou zase leta brzdit vyvoj PC her (a prznit ovladani).. :o(

Reklama
Reklama