Zpět na článek

Diskuze: No Backer's Sky: zákeřnosti s platbou předem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
17. 9. 2016 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..a pak tu máme hry jako Divine Divinity: Original Sin, které díky crowdfundingu vznikla a kvalitou utřou v podstatě jakékoliv RPG dnešní doby (ok Witcher 3 je dobrej :D).

CNN
CNN
Level 0 Level 0
4. 10. 2016 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z clanku som pochopil, ze Rybka zainvestoval do evidentneho megapruseru zvaneho Star Citizen a potreboval to vyventilovat. Cital som par clankov Dereka Smarta na toto tema a ma imho so SC 100% pravdu. Bol to nadejny projekt, ktory Roberts bohuzial evidentne poslal do kytiek a zmenil na (byt imho neumyselne) lietadlo.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
10. 9. 2016 02:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Obecný problém je iluze mnoha lidí, že tvůrci budou tvůrčí na povel - že jim dáte hodinovou mzdu (nebo jasně vymezený časový rámec) a oni budou konstatní rychlostí chrlit nápady a řešení - je to vážně problém se kterým se setkávám nejvíce. Druhá potíž je v neschopnosti cenit si náležitě své práce - ono je to tak nějak nemožné, protože dílo může většího významu a ceny nabýt buďto např. časem a tím, že ho uchováte v zlaté kleci, nebo právě tím, že je tvůrcem podceňeno a tudíž snadno dostupné. Největší problémy jsou s tvůrci, kteří o tomhle moc dobře vědí a tady dojde ke klasickému lámání chleba - existují pouze dva typy lidí a) vychcanci b)idealisti - oba tyhle typy už bez znalosti věci mohou být jak obrovským přínosem, tak naprostým průserem. Sázce na tvůrčí a umělecké podniky by mělo předcházet zkoumání tvůrců a jejich minulosti - a pokud mají zatím čisté portfolio, pak jde o čirou loterii - v tom je celé kouzlo věci.

Co se týče crowdfundingu, tady budu za pravičáka, ono si to lehne po pár průserech jako je právě NMS a samo se to zreguluje (když uhnu "trošku" do leva a prohlásím, že se o to postará právě internet), ano bude to víceméně pravidelně tu více, tu méně, bolet - nic k divení.

No Mans Sky byl úplně mimo - od začátku tenhle projekt smrděl jen marketingovým cvičením.

taita
taita
Level 1 Level 1
10. 9. 2016 08:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu ty, co se do tohoto komunitního financování hrnou. Sám chci buď reálný produkt a ten si koupím v okamžiku, kdy existuje a nebo chci někoho podpořit v tom, aby nějaký produkt vymyslel a zrealizoval, a za to bych chtěl podíl ve společnosti.
Riskovat peníze a vědět, že z toho v nejlepším možném případě bude to, že dostanu produkt, který si mohou ostatní koupit, byť možná za o kapku vyšší cenu, není moc logické.
Naopak riskovat peníze za to, že jednou ten produkt bude mít úspěch a já se na jeho úspěchu přiživím, by mi tak špatné nepřišlo.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
10. 9. 2016 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita Ve chvíli, kdy ks kampaň začne operovat s příspěvky v řádech stovek až tisíce dolarů (nedejbože více), bez podílu na věci, tak to začíná opravdu hodně smrdět.

Jinak na modelu víceméně předobjednávky nevidím nic špatného, pokud člověk důkladně prověří schopnosti tvůrce. Rozhodně není dobré z předobjednávek dělat obecný standart - protože samozřejmě budou lidé, kteří tě budou chtít podvést - je to model, který nasazený v plošném měřítku představuje prostě rakovinu byznysu - předobjednávku udělám pouze u zcela vyjímečných a spolehlivých tvůrců.

Arc
Arc
Level 1 Level 1
10. 9. 2016 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita Komunitní financování samo o sobě špatné není. Závisí to na developerovi jak pravdivá ta kampaň bude a na sponzorech co od toho vlastně očekávají.

Star Citizen například je masivní projekt a jako takový má dost velké šance na absolutné neúspěch. A přesto sem tam $70 narval. Jednoduše proto, že chci vidět co z toho vznikne a beru to jako investici, které se mi nemusí vrátit.
Stejně tomu tak je u většiny EA titulů.

Bohužel většina sponzorů si chtějí teď hned zahrát (nebo věc teď hned mít/použít) a tyhle rizika ignorují. Potom tu máme situaci viz článek.

Arc
Arc
Level 1 Level 1
10. 9. 2016 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jakkoliv souhlasím s článkem, NMS se vymyká.

Něco jiného je "slib" na začátku, a něco jiného je čistá "lež" těsně před vydáním, kdy už vývojář/vydavatel ví, že tam půlka slíbeného obsahu není.

To je jedna věc co položila NMS na ramena. Ta druhá je Sean Murray.

Samozřejmě, po bitvě je každý generál, ale to co Sean vypouštěl do světa bylo možná víc lhaní sám sobě než cokoliv jiného. Děláme to všichni, jenže ono je to docela problematické u hry za €60, kdy je dost dobrá šance, že to ovlivní statisíce lidí.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
10. 9. 2016 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Casto ani nejde o to ze by vyvojari vec neimplementovali ale ze neni zabavna v pocitaci tak jak se zdala na papire a tak ji musej vyskrtnout. Casto je to o rozhodnutich co za penize na vyvoj poridit- chceme dobrou singleplayerovou kampan nebo editor assety a multiplayer? Takjako tak nekoho naserete. Pravidlo je ze co clovek nevidi zabavne behat ve hre s tim nema pocitat - rekl bych ze to neni problem vyvojaru ale zakazniku co si na tenhle model jeste nezvykli

Crha
Crha
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cituji: "Derek od nich nicméně vyžadoval analýzu nákladů, stanovení finálního data vydání a kompenzace pro fanoušky za čekání, což mi zvláště od něj přijde téměř komické."
reakce: Co ti příjde komické? Má pravdu, pokud někdo nedodrží termín a jen maže med kolem huby tak buď musí vyložit karty na stůl a říct jestli to zvládne a nebo zavčas ukázat že na tom není nic hotovéhoa tu zpronevěru zavčas zastavit a vrátit co se ještě vrátit dá! To není k smíchu, to je realita.

Citace: "o co to mohlo být lepší, kdyby mu vydavatel schválil původní verzi anebo kdyby měl víc peněz. Ano, asi to mohlo být lepší, ale dokud je to OK, nikoho to netrápí."
reakce: Ne doslova mě to štve, všechny hry jsou osekané až na kost, genderově vyvážené, musí tmam být přece multikulti černoši, asiaté, muslimové, kteří przní bílé, přesně tak jak vyžaduje nový světový řád USA-EU. Vždyť i to GTA je osekané.

Killer
Killer
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já nechápu autorovu posedlost Derekem Smartem. O jeho hrách si můžeme myslet, co chceme, ale fakt, že vždy vydal další svědčí o tom, že mu předchozí hry vydělaly. Za druhé, pokud vím, tak ke každému Battlecruiseru bylo k dispozici demo. Takže každý věděl předem, co čeho jde. A co je proboha špatného na tom, že se zeptal, kam těch vybraných 90 milionů zmizelo? Tipuji, že odpověď na tuto otázku by chtěl znát každý, včetně mne.
No a co se NMS a pana Murraye týče, on opravdu někdo věřil těm kecům? Ten chlap je totálně slizký na jakémkoliv videu, které jsem viděl. Je to přesně ten typ podomního prodejce čehokoliv, před kterým máte zabouchnout dveře, nebo ještě lépe je ani neotvírat. A pokud někoho netrklo ani toto, tak ho měla probrat cenovka 60EUR/USD. Proboha tolik nestojí ani AAA tituly. Takže sorry, ale lidé si naletěli sami. A nejhorší je, že se nepoučí. Vždyť je to pořád dokola.

Gembler23
Gembler23
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Financoval jsem par projektu a tenhle model proste nikdy nemuze fungovat, kdyz jsou na obou stranach v random rolich trollove a blbouni. Financoval jsem Outerru, ktera vypadala slibne, ale vzeslo z toho takove NMS. Proste jen planetarni engine, ve kterem se da pohybovat par vozidly - zadna slibovana hra, zadna mesta, jiny planety, jen teren s kesovanymi texturami.
Financoval jsem pCARS, jehoz tvurci stali za nfs shift a tam jsem zklaman nebyl, dokonce jsem i nejake prachy (cca 150%) dostal zpatky...
Nejhorsi je ale hype kolem pre-purchase veci. Totalni vystrizliveni v tomto ohledu pro me bylo The Crew, kde jsem se o tu hru po E3 aktivne zajimal a ta komunita, to bylo neco strasnyho. Kazdy druhy prispevek ve foru byly kecy typu: kdyz tam nebude fiat uno (a podobny plecky), tak pro me ta hra nema smysl, nezaplatim atd. - strasna komunuta. A vysledna hra sice splnovala nejake to ocekavani (velikost herniho sveta), ale na druhou stranu pak ve hre byly hovadiny, typu: brzdy zlepsujici akceleraci a vubec debilni levlovani performance auta, kazdy zavod mel letmy start, kampan se nedala restartovat, padalo to a vubec optimalizace byla strasna, hlavne na amd kartach... a hlavne slibovany mp s tisice hraci vyresili vyvojari sešnama po osmi(!) hracich.
Nakonec vydali dlc a kdo si ho nekoupil, mel vlastne mrtvou hru, kde potkate jednoho hrace, kdyz mate stesti.
Od te doby pro me ubisoft skoncil a TC's Division je presne to same. Hype, roky hypu a vysledek je jen sed, ktera zapadne, ztrati zakladnu a se hrou je konec.
Posledni projekt, ktery zatim dostal moje prachy, byla stavba noveho re-play studia. Tam je imho velka sance na uspech, je to dostatecne transparentni, ale NMS? To nemelo sanci.
Star Citizen by se mohl dostat dal, ale stejne si toho na bedra vzali tolik, ze v uplny uspech neverim, proto jim nic nedam a hlavne me nelaka hra typu "second life" a za balik lodi chtit treba 10 tisic korun? Zlodejina, kdyz ten kriznik ani nemuzu ovladat sam a kdyz mi vyprsi pojistka jsem v pejci, jak Bata s drevakama... Takovou hru pak znici komunita blbounu a trollu, ktery proste jen chtej videt svet v plamenech, nudi se, nebo oboji.
Stejne podobne leti ke dnu Overwatch, respektive ten jejich ranking system v competetive play. Hraci z diamantove ligy zamerne kazi hru, aby se dostali na ty nejnizsi ranky a mohli jen vyhravat a tahat cely tym, jenze tim kazi hru nejdriv spoluhracum, a pak protihracum - hlavne, ze maj z toho videjko.

Crha
Crha
Level 1 Level 1
12. 9. 2016 22:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gembler23 uka video z overwatch.

Twan
Twan
Level 1 Level 1
13. 9. 2016 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takto jsem před pár lety podpořil DayZ...Hra dodnes nebyla vydána a navíc na sestavě, na které se celou dobu hrát dala se již hrát nedá a pokrok také veškerý žádný.

r4in
r4in
Level 1 Level 1
15. 9. 2016 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já zbožňuju crowdfunding! Prostě necháte ostatní lidi nasypat peníze do projektů a výsledek, pokud za něco stojí, pak koupíte někde ve výprodeji.

Profit.

kimal
kimal
Level 1 Level 1
19. 9. 2016 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nj tak Derek to je kapitola sama pro sebe :)

jinak ja na kickstarteru nepodporil nic, prave z duvodu naproste nejistoty co z toho vlastne vznikne a navic, ty zajimavejsi projekty byly vetsinou velice rychle zafinancovany ostatnima lidma.

Prachy jsem dal akorat do Star Citizenu, ale az behem vyvoje kdy bylo jasne videt, ze to pekne slape, tak proc neusetrit par korun a mit navic pristup do alfy a bety

Reklama
Reklama