NVIDIA odkupuje další firmu zabývající se Raytracingem
Je tomu jen pár měsíců, co NVIDIA odkoupila poměrně úspěšnou firmu zabývající se metodou renderingu zvanou Raytracing a nedávno přibyla další podobného zaměření.
Na konci minulého roku odkoupila NVIDIA firmu Mental Images, výsledky jejich renderovací systému Mantal Ray jste mohli vidět například ve filmech Matrix dvě a tři, Spiderman 2, Starwars II, a nebo v posledním Terminátorovi. Dále se tato firma uplatňovala ve výrobě softwaru, jako je AutoCAD, CATIA nebo například 3D Studio Max.
Stejně jako dříve odkoupená firma bude "novinka" v podobě společnosti RayScale pracovat i nadále (téměř) samostatně. Společnost RayScale vyvinula například technologii LighNow a obecně se zabývá dávkovým renderingem ve vysoké kvalitě. Podle zdroje vynalezli v této firmě nový rendrovací postup, který využívá jak Raytracing, tak běžné dnes využívané metody, bohužel, prezentace se skládala z obrázků vytvořených "čistokrevným" Raytracingem.
Raytracingový engine této firmy při prezentaci NVIDIE neběžel ve skutečném čase (real-time) tak, aby se na něm dalo např. hrát a podle prohlášení zaměstnanců se nyní praceuje na jeho rozšíření, nikoliv na otázkách výkonu. To by však v blízké budoucnosti neměl být problém.
Inlustrační obrázek rozdílů mezi rendrovacími metadomi.
Na Raytracing se jistě velká část hráčů těší, ale tato metoda je velmi náročná na hardware a optimalizaci. Zatím nebylo dáno ani přibližné datum a real-timový render Raytracingem je v součastnosti téměř nemyslitelný, ale jak můžeme vidět, NVIDIA na tom pilně pracuje (a "vráží" do této technologie hromady peněz). Ještě se necháme překvapit, jak dopadne Intel s projektem Larrabee, boj NVIDIA vs. Intel se rozhořívá na další frontě.
Podle PC Perspektive