nVidia zvládá DX10.1 efekty ve Far Cry 2
Dnes má být oficiálně vypuštěna hra Far Cry 2, jak jsme se dozvěděli před třemi dny, pokračování slavné "gamesy" bude podporovat API DX 10.1, toto zvládají pouze grafiky ATI, nVidia však tvrdí, že efekty použité ve hře zvládají její grafické karty také.
Čínská sekce společnosti nVidia se nachala slyšet, že DirectX 10.1 efekty použité v novince z "návrhářských prken" Ubisoftu jsou podporované také grafikami GeForce. Jedním z nejvýznamějších nových postupů v Far Cry 2 bude užití Multi sampled Depth Z-bufferu pro zvýšení výkonnosti při Anti-Aliasingu. K tomu potřebujete speciální hardware, ten však mají nejen Radeony s jádry RV670 a RV770, ale i všechny GeForce podporující DX 10.
Poté potřebujete softwarovou kontrolu, tu ATI získáva přímo přes rozhraní DX10.1, nVidia však dokáže docílit toho samého efektu při použití nižší verze programovacího rozhraní. naskýtá se také otázka, jakou mírou se toto bude podílet na výkonu a jak dopadne výsledná kvalita obrazu při použití "starších" technologií. Far Cry 2 by měl být skoro venku a přehled testu na toto téma se někde jistě objeví, takže vám jej co nejrychleji budeme distribuovat.
Podle Expreview