Zpět na článek

Diskuze: O tom, jak (ne)zemřelo PC

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Gigi
Gigi
Level 1 Level 1
7. 3. 2020 19:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PC je osobní pocitac, brz ohledu na pouzity SW nebo HW. Zadny konec teto platformy neexistuje. Naopak, prochází evoluci. A ta jednou muze skoncit, az lide nebudou osobni pocitac potrebovat a nahradi ho neco jineho. Dokud budu mit HW, na kterem bude SW a data, je to furt osobni počítač.

Preto
Preto
Level 1 Level 1
9. 3. 2020 03:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gigi Takže můj telefon(HW) a android(SW) plus ostatní apky(SW) a moje data v mobilu. Takže vlastně to není dle tvého příměru telefon ale PC. To jsou věci.

dakuhonoo
dakuhonoo
Level 1 Level 1
9. 3. 2020 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Preto áno, presne tak, tvoj vreckový počítač vie aj telefonovať

Swiso
Swiso
Level 0 Level 0
10. 3. 2020 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Preto @dakuhonoo: Jsem rád, že i někdo jiný zde napsal, že Rybkovy články jsou zkratovité a někdy i postrádají konzistenci. Pan Rybka si zde plete své názory, které vydává za právoplatná dogmata s fakty, kterých je plný internet. Rybko! To je fakt ostuda tenhle článek. Zde není ani tak vidět tvůj špatný duševní stav, ale tvé špatná základní znalosti. Boha jeho, prý PC jsou mrtvé ... :roll:

romikcz
romikcz
Level 1 Level 1
8. 3. 2020 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gigi Absolutni souhlas, clanek postrada jakekoliv vnimani evoluce. Misty je az uplakany. Imho me win 10 se aktualizuji jen kdy ja chci ...

zubrum
zubrum
Level 1 Level 1
9. 3. 2020 01:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@romikcz Keby si Rybka pozrel aspoň wikipédiu, zistil by že PC mŕtve nie je, len menia svoj tvar, podobu.

Je sakra rozdiel tvrdiť ako on už 10 rokov že PC je mŕtve a to, že stolné PC sú mŕtve! Pre niekoho sú stolné PC mŕtve už dávno. Mnoho ľudí má len notebook, tablet, chytrý mobil. Ale to všetko sú PC!

Ak ma pamäť neklame, vychádzajúce z von Neumannovej architektúry, koncepcie.

Personal computer
3 Types
3.1 Stationary
3.1.1 Workstation
3.1.2 Desktop computer
3.2 Portable
3.2.1 Laptop
3.2.2 Tablet
3.2.3 Smartphone
3.2.4 Ultra-mobile PC
3.2.5 Pocket PC
https://en.wikipedia.org/wiki/Personal_computer

roob
roob
Level 36 Level 36
7. 3. 2020 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ani som to nedocital, so vsetkym pisanym sa da s uspechom nesuhlasit. Za vsetky "budete mít pod verzí Home dlouhé hledání, jak si udělat ten klasický" dnes som prave instaloval home na domacom desktope z ktoreho prave pisem a nic som hladat nemusel, staci vytiahnut LAN kabel ;) PC je proste osobny pocitac a dnes uz ludia, ktori nemaju osobny pocitac su v mensine.. je bezne mat doma viac pocitacov ako 1. Telefony sem netreba miesat, to je doplnkove zariadenie, nie nahrada a tablety snad uz vymreli. ci?

roob
roob
Level 36 Level 36
7. 3. 2020 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob argument o nerozsiritelnosti notebookov je uplne mimo, prvy notebook som mal v 2003 a bol rovnako ne/rozsiritelny ako ten co mam teraz a nieje najmensi dovod mysliet si, ze o 10 rokov to bude inak. Principialne je aj desktop uplne rovnake zariadenie, dokonca dnesna nova ATX doska ide osadit do ATX srine z 1997 kedy som dostal svoj prvy PC. Koncept bol uplne rovnaky, len 3,5" disketovu mechaniku a cdromku nahradili usb kluce a externe disky.

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 3. 2020 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rybko, Rybko, málokdy s tebou nesouhlasím, ale tohle? To bych spis cekal od nějakého youtubera xD

Krtek_no1
Krtek_no1
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 3. 2020 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ačkoliv jsem odpůrce internetu v mobilu a podobných nesmyslů, už je tu doba, kdy některé věci neudělám na počítači (asi jakémkoliv) ale musim použít mobil nebo tablet. Stačí chtít si komfortně naprogramovat topení (termostat nebo hlavice) nebo ovládat inteligentní vysavač. Program na počítač k tomu neni, musí se sáhnout prográmek do telefonu. Sice je to zvrhlost ale už se s tim smiřuju :-(

Gigi
Gigi
Level 1 Level 1
7. 3. 2020 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krtek_no1 Jak casto je tohle potreba programovat? Ja to delam pri zmenw zivotniho stylu, tzn. za poslednich 10 let 2x. A to mam jen ve 3 mistnostech, v tech ostatnich jsou analogove termostaty.
A mobil je pro me pocitac... :D

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
8. 3. 2020 06:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gigi Tohle že jsou věci, co už na počítači nejdou dělat, je pravda, a pěkně mě to...

Je hromada appek, ke kterým není na PC alternativa. Spoustu firem už ani nenapadne napsat k appkám pro telefony a tablety něco i pro PC.

Kdysi jsem se třeba na fóru k MSI Afterburneru (to je prosím pěkně věc na ladění PC!) ptal, jestli vedle appky na nastavení Afterburneru přes mobil neplánují udělat i klienta, který by totéž umožnil z druhého PC. Koukali na mě jak na vola, k čemu by to bylo dobré, když to jde nastavit z telefonu. Dtto AMD Link – monitoring a nastavení PC z telefonu, ale už ne třeba z notebooku nebo z druhého PC – nelze.

Koupíte si FLIR od thermal seek – to je normální IR kamera, která se zapojuje do USB. Prostě by stačilo strčit ji na PC do portu USB na prodlužce a můžete fungovat. Na PC na to neexistují ovladače, neexistuje na to software (přestože se po tom lidi ptali).

Lego BOOST dokonce appku pod Windows mělo. MS zařízl Windows Phone, LEGO zařízlo appku pod Windows a stáhlo ji ze store.

Byla spousta věcí, co bych chtěl pouštět i na PC, a jediná možnost je VMWare, android x86 a modlit se, aby to fungovalo.

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
10. 3. 2020 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gigi @Adam Vágner: Já nevím, zrovna v Afterburneru mi jede pod wokny všechno co potřebuju i bez mobilu (pravda ne z druhého PC, ale to kromě recenzentů asi opravdu nikomu k ničemu není).

To, že si nějaká firma zamkne specifický produkt na konkrétní platformu je staré jako domácí počítače samy. To, že dneska jsou těmi "počítači" mobily je "evoluce" počítačového průmyslu. Výrobce hledá vždycky největší penetrace trhu za co nejmíň peněz za vývoj. Dneska je to ale tak diverzifikované, že pochybuju o tom, že by se kromě specifických laboratorních přístrojů a průmyslových aplikací nepodařilo najít alternativu pro platformu, kterou chci používat.
A zrovna u těch hlavic na topení vím, že ikdyž je pro koncáka k dispozici jen nastavení na mobilu, tak pro servis a správu větších budov má i PC platformu jinak by se z toho zbláznili.

Jenže já si taky pamatuju, jak tu Rybka jásal nad cloudem. Pak mu zabili Megaupload. Nevím kolik dat to muselo stát, aby pochopil, ale v tomhle ohledu je už opatrnější. Že je PC mrtvé vykládá skoro stejně dlouho. Nevadí mu, že terminál je jen jiná forma cloudu a uživatelské rozhraní má mít podle Englebarta (na rozdíl od mobilu) pořád stejné jako PC, protože terminál je (narozdíl od mobilu) určený na práci. Tohoto nesmyslu se sveřepě drží nejspíš proto, že on svou "práci" může dělat i na Psionu z muzea.

Dovolí si ignorovat i takové fakta, jako že prodeje PC sice padl o 100 mil. kusů v letech 2012-16, ale a od té doby se už čtvrtým rokem drží celkem stabilně na 250mil prodaných jednotek za rok. Zatím co počet prodaných smartphonů sice rostl do konce roku 2016 k téměř 2 miliardám za rok, ale od roku 2017 už se začíná propadat a nezvedá se (bodej, když je na světě 7,5 miliardy lidí včetně kojenců a důchodců). I smartphone je tedy podle Rybkovy definice třetím rokem za vrcholem a tedy mrtvý.

Je to prostě jenom další kontroverzní clickbyte, což asi redakci vyhovuje. Za mě jeden další důvod, proč sem nechodit, ikdyž ještě stavím kamarádům počítače na míru ...

petr_
petr_
Level 1 Level 1
8. 3. 2020 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gigi @Adam Vágner: Tak tam je zas otázka, k čemu by to bylo.... termokamera zafixovaná na jednom místě....když už tak na stroj, ale na to se nehodí ani parametry, ani fyzicky...

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
7. 3. 2020 22:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lezi pacient v nemocnici na pristrojich dost mozna rizenych nejakym tim osobnim pocitacem a kdyz ho odpoji tak zemre.

Je pocitac doma, nadupanej si tam lezi nebo stoji a maka a pracuje ostosest spoustu let, uzivatele si diky vysokemu vykonu nemusi kupovat za dva roky nove PC a tak jejich prodeje klesaji. Jenze nic nevyzdri vecne a jednou si kazdy z tech uzivatelu a ze jich je hodne, zase pujde pro novy PC.

Proste a jednoduse to Rybka nedal, cely clanek je zmateny a jestli neco vime s jistotou, tak ze PC rozhodne mrtve neni, ani neni v nejakem komatu ci co. Proste se jen naplnil trh jako se naplni i u jinych veci, takze uz to nejede jako pred lety, ale furt potrebuje PC spousta lidi, napriklad hraci a hraci maji na Microsoftu nezavisly Steam a jaksi neni zajem ani ze strany Steamu ani ze strany vyvojaru her ze sebe udelat rukojmi Microsoftu. Tudiz nejake vlastni aplikace pouze od MS jaksi nepripadaji v uvahu a MS to mimochodem moc dobre vi a od toho sveho pokusu UWP dava postupne ruce pryc. Porad je pro MS lepsi, kdyz maji na jeho systemu uzivatele cizi aplikace nez aby je meli na cizim systemu na linuxu.

Gorelord
Gorelord
Level 2 Level 2
8. 3. 2020 00:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyz uz autor pouziva statistu, mohl by si vyhledat "Share of households with a computer at home worldwide from 2005 to 2019" kde je jasne videt neustaly % nasrust. Uplne stejne se muze vykrikovat ze je mrtvy automobilovy prumysl protoze celosvetove zacina prodej aut posledni 2 roky klesat..a nahradi je asi elektrokola nebo kolobezky ktere maji posledni roky obri % narust

Mobilu se celosvetove prodalo uz 20 miliard a PC jen 2 vcetne laptopu, ale jak casto si kupujete cele nove PC a jak casto menite mobil. Pokles prodeju PC za poslednich 10 let je i diky tomu ze vykon HW predbehl pozadavky SW a i 10 let stary PC na bezne veci bohate staci.

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
8. 3. 2020 05:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

totalni slkatanina bez hlavy a paty, nesmyslne argumenty i zavery. odpad.

Xspy
Xspy
Level 1 Level 1
8. 3. 2020 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jediné s čím se dá souhlasit , je to že pomalu ale jistě končí na výsluní oba ze spojení Wintel . Marketing nereflektuje potřeby uživatelů a svou tvrdou linií "víme co chcete" pomalu ale jistě sklouzávají do stádia nepoužitelnosti.
Nemám rád Microsoft , jeho licenční podmínky i to co předvádí s Windows10 .Na Intel teď zase vyplouvají kostlivci ( zranitelnosti) ze skříně , kde je dekádu skladoval . U obou by se hodilo zakřičet zpátky na stromy ! Ale korporátní image je vše jen ne zachovat se rozumně .

karle
karle
Level 1 Level 1
8. 3. 2020 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xspy Ano, Wintel se mění na WinAMD. Jak daleko tato změna půjde, nevíme. Ale zdánlivou smrt stolního PC způsobil právě Intel, svými monopolními praktikami a svým "čtyři jádra stačí každému", nedokázal se poučit ze "640 kB stačí každému". Dnes se trh stolních PC díky zmrtvýchvstalému AMD opět nádherně rozjíždí a PC čeká další, výkonnější budoucnost, na kterou budou mobily zase koukat ze značného odstupu. Tabletový trh je v podstatě mrtvý, ty se přestávají vyrábět - z desítek výrobců zbyli čtyři. Prodeje mobilů klesají také - to nejsou příznaky smrti, ale příznaky nasyceného trhu.
Linux a ChromeOS zůstanou pravděpodobně navždy v roli zajímavého doplňku hlavního proudu - podíl linuxu za posledních pár roků klesl z 2,2 na cca 1,6%, ChromeOS se přes veškerou propagandu a jásavé recenze nedokázal za devět let existence dostat ani k 0,5%.

petr_
petr_
Level 1 Level 1
8. 3. 2020 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Od Windows 8 už svůj počítač tak trochu neovládáte a u Windows 10 už ho neovládáte ani v tak zásadních otázkách, jako je instalace či neinstalace updatů anebo restarty. Už nejde o „osobní“ počítač, kde vy osobně rozhodujete, co bude dělat, je to spíš vzdáleně manageovaný stroj, o jehož funkčnosti či nefunkčnosti rozhoduje někdo jiný."
Je hlavni důvod, proč jsem odmigraoval na Linux. A že to bolelo. Jenže tím, jak jsem si zvykl na poměrně vysoké nepohodlí, postupně migruji i jinde.U mě to bylo spojeno i s tím, že jsem se trhnul od zaměstnavatele a začal se živit sám - SaS mi vadí obecně, takže mě to dál žene do učení se alternativ -
ale jde to. Setřím doslova statisíce na sw který jsem nekoupil - protože alternativa dokáže totéž, byť třeba méně komfortně.Takže - mohu kreslit desky, i složité mnohavrstvé, mohu kreslit mechaniku, teď si hraju s modelováním proudění vzduchu.... Vse ve free sw. Jediný rozdíl je, že to nemá tak pěkné GUI (pokud vůbec nějaké), ale nakonec v tom člověk udělá to samé. Situace, kdy sw koupím (5-6K USD) a pak několik let používám by byla ještě únosná, ale rozhodně už ne ta, že 4K zaplatím každý rok ze každý seat. Hodně, a opravdu hodně toho vzniká po univerzitách, zařízeních jako CERN, ESA... a hodně z toho je dostupné komukoliv. Jenom to není tak hezké a intuitivní, jako když koupíte Altium nebo Solidworks...

petr_
petr_
Level 1 Level 1
8. 3. 2020 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mimochodem technologie, která je v Tabletech a telefonech je úžasná - škoda, že je totálně zabita softwarem a neschopností programátorů psát efektivně - samá Java, python, a úplným hřebem zvrhlosti jsou prohlížečové frameworky v javascriptu - každá věc, co v tom běží je interpretovaná minimálně dvakrát nad sebou. Pak není velký problém stejnou úlohu počítat 1000x pomaleji, než by to stroj fyzicky dokázal.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
8. 3. 2020 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

díky nepochopení příčin propadu trhu, technicky jde o zařazení "volnoběhu" a to díky stagnaci hw trhu který zazdil hlavně Intel, tedy jednoduše pro nadšence nebyl adekvátní hw :idea: . Obě kategorie mobilní i stolní budou dál koexistovat už protože jsou každý určený na jiný typ činnosti. Mobilní je do terénu, jde tam naroubovat i to že se to šoupne do nějaké redukce a použít se stolní obrazovkou, ale to je škrábání se levou nohou za pravým uchem. Mobilní zařízení jde lehčeji poškodit nebo ztratit, je obvykle lepené takže když dojde k nějakému problému tak tvrdý restart je hodně obtížný. Jednoduše jde o jiné sféry užití které se mohou někde prolínat ale nikdy jedna plně nanahradí druhou :idea: .

petr_
petr_
Level 1 Level 1
8. 3. 2020 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 Predstava korporaci typu Abode nebo Autodesk je, ze budete tvorit na jejich clouduy a fakticky budou mit kontrolu nad Vasi praci.Mesic nezapalts? Koncis. Delas autalne politicky nekorektni obsah (treba design noze) koncis...

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
8. 3. 2020 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petr_ představy se obvykle rozchází s realitou a i takové korporace se bojí že by se mohlo vyskytnout místo na trhu kde by začla růst konkurence. Třeba ta kauza s pokusem o sankcionování produktů Adobe ve Venezule, jinak bezvýznamná země stála korporaci za námahu jen aby se udrželi a nezačli tam přecházet na svobodnější alternativu. Je naprosto jasné že zkouší kam až mohou zajít, ale když narazí na silnější odpor tak to odpískají :idea:

petr_
petr_
Level 1 Level 1
8. 3. 2020 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petr_ @DDR0: Tak zkuste mit eshop, kde se prodavaji jine, nez kuchynske noze (ani to nemusi byt hlavni sortiment). Google nebo treba Heureka Vas zacne vyrazovat z vyhledavani....

gilhad
gilhad
Level 7 Level 7
Operační systém: Linux
8. 3. 2020 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petr_ @petr_: http://www.noze-nuz.com/ - skvele jsem tam nakoupil pred vice nez 9 lety a funguje dodnes.

Zagooglil jsem "velky test santoku" a hned na prvnim miste.

Pritom treba tyto mi moc jako kuchynske neprijdou (a takovych se tam daji najit desitky, ne-li stovky)

http://www.noze-nuz.com/coldsteel/CS53JD.php
http://www.noze-nuz.com/coldsteel/CS80KT.php
http://www.noze-nuz.com/coldsteel/CS88T.php
http://www.noze-nuz.com/coldsteel/CS92BX.php
http://www.noze-nuz.com/coldsteel/CS39LSKB.php

armagedon
armagedon
Level 11 Level 11
8. 3. 2020 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vetsina rozhodne nejsou vsichni, ale hlavne kdo a na cem bude pro tu vetsinu prostych konzumentu, nebo cloudovych sluzeb vytvaret obsah? Bez vytvareni noveho obsahu je ta vetsina tak trochu nahrana a ne, na telefonech sice mozna neco malo taky lze, ale jinak je tvorba rozumnejsiho obsahu silne neefektivni a prakticky nerealizovatelna.

Za sebe muzu rict, ze po zbytek svych produktivnich let a zrejme i po zbytek sveho zivota si pc v pravidelnem casovem intervalu budu porizovat nadale. A mohu to tvrdit primo i o vsech svych kolezich a neprimo uplne o kazdem, kdo pracuje v podobnych odvetvich.

Ano, os typu W10 a ostatni radoby sluzby maji, nadrazena prava nad samotnymi uzivateli a jsou tak trochu "navrat na stromy". Vylozene v rozporu se zajmy pokrocilejsich uzivatelu. Na druhou stranu ale uzivatel taky porad muze pouzit jiny os, sw, nebo treba zarizeni odpojit od pristupu k internetu.

svopex
svopex
Level 2 Level 2
8. 3. 2020 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To ještě potrvá desítky let, než pc umře. Bude to v době, kdy na výkonu nebude záležet. Zatím je grafika a CPU s pořádným chladičem nenahraditelna. Tablet, telefon a notebook mám také. To se nevylučuje...

Roman_Horak
Roman_Horak
Level 1 Level 1
8. 3. 2020 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tohle mi nedalo. Toto je snad můj druhý nebo první komentář zde...
Osobně nesnáším ty hromady čtenářů střídající se zde na cnews a živě. Kteří se věčně hádají mezi sebou. Neustále plivou na práci redaktorů a nedokáží ocenit jakoukoliv snahu...
Ale toto je s prominutím totální odpad.
Měl jsem problém dojít na třetí stránku. Tato slátanina se nedá číst.
A ne proto, že jsem zastáncem PC a mám odlišný názor. Ale tím důvodem jakým to očividně vzniklo a jakým se to obhajuje!!!
Tady panu redaktorovi očividně někdo s opačným názorem šlápl na kuří oko. A tak se rozhodl, že tohoto člověka setře, i kdyby co bylo. To je charakter.....
Horší je ale obsah.
To argumentování se dá připodobnit dvěma popelářům (nic proti popelářům. Určitě existují inteligentní popeláři) se základním vzděláním, kteří se několik dní hádají, kdo z nich má větší právo na zvýšení platu. Jeden tvrdí, že má větší zkušenosti, protože sleduje formuli 1 a druhý tvrdí, že má za život najezděno o 100 km víc než první a proto chce každý o 1000 korun víc než ten druhý...
Snažím se podat tímto narychlo slátaným příkladem, jak jsou stupidní argumenty v článku. Naprostá většina oněch argumentů jde krásně vyargumentovat úplně opačně.
Opravdu se mi chtělo během čtení blít. Teď si nevybavím Vaše ostatní články. Ale po tomto odpadu, co jste tu vysypal, už nemám zájem číst Vaše články, protože očividně neumíte být inteligentně objektivní.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
8. 3. 2020 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Napadla jeste jedna vec, pred 5 lety jsem si koupil nove PC a uz si jen tak zadne nove PC nekoupim. Proste ne, mam doma RyZen 3800X, ....

Ted si jiste hromada ctenaru rekne, co to mele? Vzdyt 3800X tu neni ani rok a on pise o PC starem 5 let!

Vysvetlim: pred 5 lety jsem si koupil nove PC i s novou PC skrini. Ale ted v zime, jak jsem si koupil novou desku a procesor, tak to proste cele PC nebylo a tak jsem prispel k poklesu prodeje PC, jmenovite hlavne vyrobci PC skrini si musi zoufat. :lol:

Snad to neni koronavirus pane Rybko? Doufejme, ze at uz je to cokoli, ze se z toho brzy dostanete zpet do formy, na jakou jsme u vas byli zvykli.

poool
poool
Level 1 Level 1
8. 3. 2020 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Náročné povolání, deset let psát zbytečné články jak je PC mrtvé, a ono ne a ne umřít :)) Já si stavěl mezi 1995 - 2010 nové pc každých pár let, ale díky kvalitním dílům mám pod stolem už deset let jedno pc, kde jsem vyměnil jenom cca co dva roky nějaký díl, desku, kartu, procesor. Proces obměny se zpomalil tak třikrát. Nové hry hraju na čtyři roky staré kartě, která je v pohodě utáhne.

roob
roob
Level 36 Level 36
8. 3. 2020 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@poool a prave ludia ako ty (robim to rovnako) v tej statistike predaja PC niesu, lebo ta berie len velkych OEM. Nieje tam ani cojaviem alzaPC, takze ta statistika je mega skreslena. PC neumiera, PC stagnuje vdaka softwaru, pisalo sa to vyssie, HW ukrutne predbehol SW a preto dnes s kludom ludia pouzivaju 10rocne highend CPU, ktore su rychlejsie ako nove lowend.. to je hlavny problem.

roob
roob
Level 36 Level 36
8. 3. 2020 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob napriklad som si teraz kupil 3000g na zahradu, v praci mam testovaci PC i7_920 - rozdiel vykonu cca 8%, i7_920 sa zacal predavat 11.2008

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
9. 3. 2020 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob: Blbost. 3000G je výkonější ,,až o skoro 30%". Hlavně TDP toho intelu je 130W, amd má TDP 35W. A intel byl tehdy top, amd je totální lowend.

roob
roob
Level 36 Level 36
9. 3. 2020 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Nedos: totalny lowend (pocitajme len ZEN ok?) je 220ge, kusok pomalsi, ale o tom potom.. i7 920 bol najnizsi z ci7 danej generacie. Za dalsie https://www.cpubenchmark.net/compare/Intel-i7-920-vs-AMD-Athlon-3000G/834vs3614

ano v spotrebe mas pravdu, ale to nebola pointa, tvrdil som, ze "kludom ludia pouzivaju 10rocne highend CPU, ktore su rychlejsie ako nove lowend" co uz pri i7 940 plati a este tam mame dalsie vyssie 4 modely...

RomanSt
RomanSt
Level 1 Level 1
8. 3. 2020 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přičemž o tom "novém myšlení" si můžeme myslet své. Třeba já si myslím, že pro zákazníka je výhodné, když si koupí zařízení, se kterým bude přistupovat k cloudovým službám a o to, jak je to "udělané uvnitř," se nebude muset vůbec starat. A ještě lepší varianta bude, když si takové zařízení pronajme. Pak se totiž může kdykoli rozhodnout, že chce přejít na jiné, aniž by to znamenalo investici do nového hw.

Naopak si myslím, že myšlenka pronajímat sw je dobrá tak akorát pro prodávajícího (pronajímatele), ale velmi špatná a silně nevýhodná pro kupujícího (nájemce). Ke změně sw mě osobně nutí většinou končící podpora nefunkčnost pod novým OS, nikoli absence nových funkcí. Takže nemám důvod k upgradu programu po mnoho let a provádím ho jen proto, že mi nic jiného nezbývá. Z toho pohledu platit každý měsíc za pronájem licence a v součtu pak přeplatit mnohonásobně cenu jednorázového nákupu licence, mi přijde jako zrůdnost.

Pokud se vrátím k tématu článku: PC je pro mne především IBM PC kompatibilní. Takový počítač mám na stole posledních cca 30 let a nemyslím si, že se na tom někdy něco změní. Vedle toho od roku 2000 střídám mobilní telefony s periodicitou zhruba dva roky, přičemž platilo, že každý pes, jiná ves. To platilo do doby nástupu smartphonů. Od té doby mne výrobce hardware (CPU+GPU) nebo výrobce telefonu, přestal zajímat, dokonce mne nezajímá ani verze operačního systému, protože v základu vždy dostanu to samé, jenom o něco "vychytanější," čili lepší, výkonnější, chytřejší... Ale potřebuji to reálně? Na telefonování, prohlížení kalendáře, pošty, sociálních sítí, atd... stačí "ořezávátko." Takže nepotřebuji, ale trh se mne neptá a nabízí vždy to nejmodernější. I když lepší fotky jsou lepší fotky, o tom žádná. Zabije tento svět IBM PC kompatibilní? Nemyslím si.

A co IoT? To je úplně jiný svět, který má s PC pramálo společného. A zabije tento svět PC? Též si nemyslím.

gilhad
gilhad
Level 7 Level 7
Operační systém: Linux
8. 3. 2020 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moje prvni PC byla 286 s 1M RAM (rozsiritelnym az na 2) a 20MB HDD ("to snad ani nejde zaplnit" ... inu slo). Pak rostly moznosti a prichazely nove modely - 386, 486, Pentium ... kazdy vyrazne vykonnejsi nez predchozi az vykon v podstate prestal byt limitujici a objevily se jina kriteria - DOS nejakou dobu stacil, Windows mela sice spoustu barvicek, ale uzivatelsky komfort nejak nerostl (casto prave naopak), pak jsem presel na Linux, prosel radu distribuci a grafickych rozhrani, az jsem nasel to, co mi vyhovuje zatim nejvic (Gentoo+fluxbox).

Pak nasledoval notebook kvuli prenosnosti, kdyz si ho pritelkyne obsazovala cim dal vic, tak jsem ji ho nechal a poridil si vykonnejsi (teda hlavne s vetsim diskem). Jenze cim dal casteji jsem ho pouzival s monitorem a klavesnici (cim vykonem nahradil to PC), tak jsem prikoupil jeste netbook - vykonnove slabsi, ale vesel se do kapsy (uz ma buhvi kolikatou baterku a klavesnici a taky vyrazne vic RAM, ale taky slouzi dodnes). K tomu jako "domaci server" samostatnou desku a disk (coz se asi do prodeje PC nepocita a bezi bez monitoru ci klavesnice). Pak nasledoval smartphone kvuli cteni po cestach a budikum, nasledne dalsi s vetsi obrazovkou. Telefon pouzivam klasicky, tlacitkovy, fotak mam taky jako samostatny pristroj se sadou objektivu.

A tim jsme na konci cesty - smartphone/tablet s vetsim displayem nema cenu, to uz je ten netbook vyrazne lepsi pri obdobnych rozmerech - zejmena se na nem daji pouzivat pricetne programy jak pro konzumaci, tak pro vytvareni obsahu, a nejen "appky" jakztakz pouzitelne pouze pro konzumaci.

Vykonnejsi netbook nema cenu, pro rozumne pouziti uz by vyzadoval dalsi periferie a to uz muzu vzit rovnou ten notebook.

Vykonnejsi notebook nema cenu, byl by prilis drahy, plny kompromisu a stejne by vyzadoval monitor, klavesnici, mys a joystick pro plne vyuziti. Takze jako upgrade, tentokrat kvuli hram a vykonu, bude opet PC. Proberme si, zda splnuje Rybkovu definici:

- Personalni - jasne - je jen pro me, na hry, praci i zabavu. (Superpocitac s 12/24 core? Ano, v pohode ho vytizim na dlouhe hodiny) Jen ja rozhoduju, co tam pobezi (ok, zavislosti na knihovnach tam jsou a par demonu, co se mi stara o veci na pozadi taky, ale vetinu vykonu sezerou veci, co volam primo a ze nechci managovat, ktera stranka se kdy odswapuje na tom nic nemeni)

- Skutecne pocitac - jasne - sice obcas hledam manualy na netu a vykecavam se na forech a ctu maily, ale naprostou vetsinu prace i her to dava i bez pripojeni. Z lokalniho disku na lokalnim CPU.

- modularni - jasne, grafiku jsem si vyhlednul podle hernich naroku, CPU podle pracovnich a RAM taky tak (ze mi na nejakych forech rikaji bud ze grafika nedokaze vyuzit moznosti CPU, nebo ze takove CPU je pro danou grafiku overkill me nezajima, pro moje potreby je oboji tak akorat - CPU by mohlo byt i vykonnejsi, ale uzitek uz neroste ani zdaleka tak jako cena a i tak je dostacujici). A SSD je na miru potrebam dydtemu a bezneho pouzity, HDD je na miru tomu, abych nepotreboval externi NAS jen kvuli prostoru pro postarsi data, co se obcas hodi. Vyberem komponent jsem stravil docela dost casu, aby to bylo presne na miru mym potrebam jak ted, tak i v dohledne budoucnosti.

Osobni - jasne - sam rozhoduju, co tam bude, zda, kdy a jestli vubec se to bude updatovat - zadny Microsoft mi tam nema sanci nic cpat, nic od nej tam nepobezi. (Ze se bez site nedaji aktivovat Windows me nebere, kdyz je uz leta nepouzivam (tak od W98) a pouzivat v budoucnu nehodlam)

Takze sice uteklo peknych par let od doby, kdy jsem naposledy kupoval "klasicke PC", ale vlastne jsem ho nikdy (jako koncept) neopustil a ted ho budu kupovat zas.

Dalsi telefon ci smartfone samozrejme koupim, az se mi stavajici neopravitelne rozbije, ale to s pocitaci nesouvisi a jejich cena se take cene pocitace ani nepriblizi (jo, furt tu jsou a budou modely kolem 2k, ktere dokazou zobrazit PDF a prehrat hudbu z SD karty, ne pocitac za 2k nema moc vyznam pro to, co se s pocitaci da delat).

Stejne tak by se dal napsat clanek, jak jsou mrtve noze, protoze ten, co mam je zdedeny a stale slouzi stejne dobre, takze nepotrebuju kupovat novy. A pokud doslouzi, tak si zase koupim (ci vyrobim) nejaky, ktery bude slouzit veky a na siditka za 49 z Ikey se vybodnu, protoze za tu cenu to proste poradne vyrobit nejde.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
8. 3. 2020 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..moderni konzole a PC jsou si dost podobne, tak je mi to celkem burt.

Co se problemu s uzivatelskym uctem apod. tyka, ehm no jen pro toho kdo to neumi.

Obejit jde vse. A pujde i nadale. Ostatne mam Windows Store na LTSC. :D

consider
consider
Level 1 Level 1
8. 3. 2020 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná to PCT ještě nezemřelo, sice když vyjde zjevně politický článek ve stylu TV Barrandov, tak je většinou sežrán i s navijákem, ale aspoň bláboly o PC ještě drtivá většina čtenářů rozpoznat zvládne :)
Jinak taky bych moc rád místo PC (notebook je jen přenosné PC, není to konzole ani mobil) používal "lapdock", bohužel to kupodivu není tak běžná věc, jako mraky PC co jsou všude na prodej. Až si za 5-10k budu moct pořídit mobil se 17"+ lapdockem s podobným výkonem jako mám ntb, tak možná pouvažuju o tom, že se konec blíží.
Ono taky třeba mělo v 80kách svoje PC horních 10 tisíc a tvořilo tak 100% trhu, dneska ho má multinásobně víc lidí, ale průměrnému Tondovi z vrátnice fakt stačí nějaký ten mobil nebo terminál. Těžko říct, jestli by ale zjištění, že nás třebas holubi desetinásobně přečíslují, dalo brát jako to, že lidstvo, i když se stále množí, vlastně vymírá :) Ztráta dominance není smrt, to je jen krize středního věku ;)

rnb
rnb
Level 0 Level 0
9. 3. 2020 00:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Změnilo se pouze to, že miliony uživatelů kteří PC používali výhradně jen pro klikání na internetu, přešlo na mobily a tablety. S PC jako takovým se nestalo nic, ti kdo potřebují pracovat stále potřebují a mají PC/laptop. Korporáty nepovolují připojení na internet a proto naopak vyžadují verze pro PC případně pro servery ve vlastní režii.
Telefony sice mají 12 GB RAM a 512 GB SSD, ale chybí aplikace, které by to mohly využít a ještě dlouho chybět budou, ovládání tabletů a mobilů je pro práci horor a katastrofa.
Proto spíše uspěje zařízení s amd64 s plnohodnotným OS o velikosti telefonu, ke kterému se budou připojovat běžné periferie přes USB-C.

Libb
Libb
Level 1 Level 1
9. 3. 2020 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb Samsung S20 Ultra má dokonce 16 GB RAM a S10+ je ve verzi s 1TB úložištěm ;)
A protože Samsung podporuje Dex a uměl v něm i Linux (to bohužel zařízli, teď se snad dělá na Winwdows) nabízí se i to využití RAM. Můj mobil má 8GB RAM a 2GB jsou většinu času volné. Ovšem neznám strategii cachování takže netuším, kolik z těch 6 obsazených GB je cache.
Jinak Samsung Note s podporou S Pen je docela fajn, ale pořád bych na tom nechtěl vytvářet webové stránky nebo programovat.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
9. 3. 2020 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libb Využití se nenabízí, hororové a katastrofální ovládání a prťavá obrazovka to neumožňují, i to S Pen je pouze nouzovka.

zubrum
zubrum
Level 1 Level 1
9. 3. 2020 01:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Jeden ze čtenářů se v diskusi rozhorlil, že „už deset let píši demagogie jako že PC platforma je mrtvá, což se nějak nechce plnit“. Osobní počítače už jsou mrtvé, jenom si toho část lidí zatím ještě nevšimla."

PC znamená Personal Computer, osobný počítač. Smartphone, chytrý mobil je tiež len PC.
Autorovi odporúčam najprv si naštudovať problematiku. Obhajuje že PC sú mŕtve, ale píše o desktop PC, stolných PC. Tie pre niekoho sú mŕtve už dávno, lebo používajú prenosné PC, ako notebooky, alebo tablety alebo mobily, alebo tyčinky. Alebo ich kombináciu.

Personal computer
3 Types
3.1 Stationary
3.1.1 Workstation
3.1.2 Desktop computer
3.2 Portable
3.2.1 Laptop
3.2.2 Tablet
3.2.3 Smartphone
3.2.4 Ultra-mobile PC
3.2.5 Pocket PC
https://en.wikipedia.org/wiki/Personal_computer

Preto
Preto
Level 1 Level 1
9. 3. 2020 03:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rybka se přesně trefil. Pokud se zamyslíte a to hluboce zjistíte že to tak je. Sám jsem kdysi začínal na osmibitových počítačích. Pak přišlo moje první PC 286, 386, 486, pentium 90, duron 200, athlon 400 až po současné AMD ryzen 3700. A u systému u 8bit basic, pc dos 6.22, win 3.11, w95, w98, milenia, win 2000 nt, sloučené milenia a nt ve formě W XP, w7, w8, w10. Chce to asi mít tu zkušenost času aby to každý zažil. Dnes se pro počítače chodí jako pro housky do obchodu. Pro leckterého uživatele počítače a jeho nevědomosti o systému, hardware a dalších věcí se pro něj počítač stává spíše konzolí.

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
13. 3. 2020 23:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Preto To Preto: Jsem na tom dost podobně a vidím to přesně opačně, totiž, že je Rybka naprosto mimo. Ono totiž záleží na tom, k čemu člověk "počítač" potřebuje. Mě, který 23 let dělá v CADu (předtím jsem i programoval) ani nezbývá než se držet u Wintelu (měl jsem i AMD ať mě tu nekamenují). Je asi jedno jestli se bavíme o stolním PC nebo notebooku (používám oba), protože obojí u mě musí mít parametry "herního" PC (ikdyž už roky hraju jen párkrát za měsíc).

Manželka už dvanáct let má iPad (kupodivu stále funguje). Protože jsem technologický optimista, hned jsem jí k tomu koupil externí BT klávesnici a myš, aby mohla psát články a spravovat si osobní web. Stejně mi na seriózní "práci" raději bere aspoň notebook (a nejraději stolák), protože potřebuje kromě texťáku, prohlížeče a mailu i upravovat obrázky, pracovat s tabulkama, dělat grafy, přistupovat ke zdrojům na externím disku ... ideálně všechno naráz, na dvou monitorech a chce, aby se to udělalo HNED.

Je úplně jedno jak drahý mobil/tablet si koupíte, stále mu chybí i po těch letech operační systém s použitelným multitaskingem, aplikace s rozumným GUI pro myš a klávesnici, vysoký jednojádrový výkon procesoru a hlavně pracovní plocha kolem periférií ... prostě ergonomie, výkon a funkcionalita. Už jedna dekáda proběhla, nic se v tomto ohledu na smartphonech a tabletech nezlepšilo a nepočítám, že za další dekádu na tom budou lépe. Není k tomu důvod, protože "mobil" je ze své podstaty na komunikaci, hraní, konzumaci (někdy i prezentování osobního statusu) a vzhledem ke způsobu ovládání na to potřebuje velmi zjednodušené rozhraní.

Poslední, kdo se pokusil spojit "mobilní" a "desktopový" systém, aby se smartphone dal používat i jako PC byl Microsoft. Jeho snaha neumírá to pro nevědomost uživatelů, ale pro naprostý nezájmem o takového "kočkopsa".

achjojik
achjojik
Level 1 Level 1
9. 3. 2020 06:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je až úsměvné, jak se tu pan Rybka ohání definicí PC (osobního počítače) a naprosto ignoruje fakt, že PC rozhodně nevzniklo jako počítač osobní ve smyslu, že by to byl počítač pro jednu osobu, která by si na něm doma něco kutila.
Zpočátku to spíš byl stroj, jako je dneska třeba kopírka. Ve firmě jich bylo pár a měly nějaký konkrétní účel. A ti, kdo to potřebovali, si na něm něco udělali.
Teprve časem se z toho stal pracovní nástroj, který člověk vyfasoval v práci nebo měl doma a nikdo jiný na něm nedělal. Ostatně právě doma měla většina lidí v tom roce 2013, kdy podle něj PC umřelo, ten počítač jen jeden a střídala se na něm celá rodina.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
9. 3. 2020 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@achjojik Rybka tu píše o PC jako platformě. 8 bitový počítač není podle tý definice PC. Stejně jako terminál Chromebook. Jsou to sice počítače, ale není to takový to klasický PC, kde v tý bedně může být cokoliv co si člověk usmyslí.

Libb
Libb
Level 1 Level 1
9. 3. 2020 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A tak já taky něco napíšu :)
Podle mě jde o nepochopení se. Pan Rybka napíše, že PC umírá a pak potřebuje 7 kapitol, aby nadefinoval, čemu říká PC.
Já souhlasím, že se věci mění, to snad každý, kdo není zavřený ve sklepě. Ale nejde o to, jestli se Windows aktualizují automaticky nebo o to, kolik věcí na hardware můžete nakonfigurovat. Jde o to, že na čím dál víc věcí nepotřebujete PC, protože se všechno co může přesouvá na web a na to stačí i ten telefon. To v článku správně zmíněné je. Proč zapínat počítač a spouštět Outlook nebo Thunderbird pro čtení mailu? Pustím browser nebo se na to mrknu na mobilu. A proč vůbec nějaký mail, která vykopávka to dnes používá?
Ano, svět se mění, desktopy mají doma nejspíš jen lidé, kteří vytváří obsah a i ti často preferují notebooky (obsahem myslím videa, fotografie, aplikace - článek pro PC Tuning se dá napsat i na mobilu).

rnb
rnb
Level 0 Level 0
9. 3. 2020 09:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libb Všichni co něco tvoří preferují především velké monitory, klávesnice a myši. To nabízí PC by default a podporují to také některé notebooky. Tablety a telefony prakticky žádné, proto PC nijak neohrožují.

Reklama
Reklama