Zpět na článek

Diskuze: Očima Michala Rybky: Windows 8 vs. nesmyslné Win RT

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
1. 3. 2013 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je vazne potrebne hadam uz po 4-5x zverejnovat Rybkov nazor na Win 8?

Co takto podrobne zrecenzovat Steam pre Linux.

PS3master
PS3master
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Yoga 11s byla představena na cesu s i5 V 11,6",takže nevím o čem tenhle článek je

sasav
sasav
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PS3master mno přece o tom, že Rybke nemá rád Windows 8.. :lol:

morke
morke
Level 1 Level 1
3. 3. 2013 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sasav Rybka už nemá o čem psát, tak zase něco o zlém Microsoftu a nepovedených Windows 8.

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trochu OT od Windows 8 a RT si dovolím takové povzdechnutí, které s tím ale úzce souvisí.
Už když přišlo EEE, tak jsem snil o tom, že někdo udělá i 9" překlopitelný dotykáč s Atomem, SSD, IONem a Windows XP Tablet Edition, a bylo by to do dnes funkční řešení daleko před érou dnešních tabletů. S výdrží 8-12 hodin, dostatečným výkonem na filmy i občasné hraní, na svou dobu jemným displayem, hmotností do 1 kila a konektivitou, kterou měl už tehdy každý netbook by to byl ještě dneska použitelný stroj. To se bavíme o konci roku 2008! Všechno co chybělo přidat k "dokonalosti" byl otočný kloub, sériově montovaná dotyková vrstva na obrazovce a jako vrchol luxusu pohybový a GPS senzor, což už tehdy byly dostupné a doslova stokorunové položky. Když si vezmu, že se časem dávaly tyhle placky jako dárek k sekačce nebo bazénu, tak mě ten dnešní příplatek za "pokrok" a (ne)použitelnost nepřestává fascinovat. Dneska za mírně modernizovanou, nepatrně výkonnější a androidem zkriplenou verzi EEE v podobě Transformera chce Asus asi dvakrát tolik a i tento jednoduchý koncept nakonec asi uhyne kvůli ještě komplikovanějšímu a tím pádem dražšímu Padfonu.
O čtyři roky pozdeji a po zkušenosti s netbookem a tabletem snad už trochu chytřejší výrobci i uživatelé došli na to, že klávesnice (to úplně první rozhraní, které jde s počítači od jejich sálové verze) je rozhodně občas potřeba a pro práci je přecejen x86 platforma s Windows dogma, kterého se jen tak nezbavíme. Pokud se ovšem Microsoft sám nesestřelí snahou být cool místo neustálého vylepšování užitných vlastností. To, co dneska přichází jako obecný standard pro každý počítač s Windows 8, uměl každý pracovní tablet už před deseti lety a když říkám tablet, tak nemyslím placku ve stylu iPadu, ale to, k čemu Microsoft sám vydal specifikace Tablet PC a nádstavbu na Windows XP a jehož většímu rozšíření zabránil předrařený hardware založený na platformě Intel Centrino s ULV procesory podpořený smutným faktem, že výrobci se nechtěli připravit o tučné marže z těchto manažerských počítačů vydáním něčeho podobného na Atomu pro masy. A asi mají pravdu, protože se jim podařilo s osdstupem dvou let prodat nejdřív spoustu levných ale ergonomicky zkryplených netbooků, aby pro tu samou funkci prohlížení internetu mohli o dva roky později prodat opět ergonomicky zkryplený tablet a dnes s velkým jásotem to zkouší znovu s tím, že tabletu vrátí klávesnici. HURÁÁÁ. Mě osobně nevadí ani tak Windows 8 a RT, které je jen jedním z důsledků onoho až nepoochopitelného přešlapovaní ze strany na stranu a hledání takového kompromisu, které umožní produkt používat, ale jen tak, aby se dal v budoucnu nahradit kompromisem jiným, přitom funkční leč tehdy předražené řešení už existuje dlouhé roky a stačilo by jen využít technologického pokroku k jeho zlevnění.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 3. 2013 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thorgal Překlopnému "EEE" s dotykáčem se říkalo Dell Inspiron Duo.

Sice šlo o podobně zoufalý - předem z jistých důvodů k neúspěchu určený - pokus, jako je Yoga, ale mně osobně se líbil koncept mnohem víc, než vytvářet z klávesnice stojan pro laptop (Yoga).

Pevně doufám, že se koncept Yoga neujme. Existují mnohem elegantnější způsoby převracení displeje, nebo řešení posunutím a zaklapnutím, podobně jako u smartphonů s QWERTY (na způsob Nokia N97 ntp.).

À propos, psát o Yoga podobné traktáty nemá vůbec smysl. Zkušený uživatel vidí už z letáku všechno, co sem Michal nadatloval. Ani si není třeba tu věc půjčovat na recenzi. Pak by však asi nebylo o čem psát, jelikož většina současné konzumní elektroniky je natolik zoufale nedotažená, že lze už z letáku konstatovat "shit, nekupovat, kdo je další?" Nicméně, měli bychom čtenářům přinášet články předně o tom, co je mezi těmi miliony špatných věcí dobré a ne o tom, co je špatné. Takové tendence - tedy psát rádoby vtipné recenze na první pohled špatných her - mělo v jedné době Score i Level, které to málem stálo existenci.
- Jindřich Pirner

Uživatel
Uživatel
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thorgal Taky mám občas nápady, který předběhnou dobu. Před 6 lety se mi u starého nepotřebného notebooku porouchalo podsvícení displaye a nechtěl jsem investovat do opravy. Tak jsem celý víko odmontoval, takže mi zbyla jen jakoby klávesnice s hardwarem. Připojil jsem externí monitor a dostal jsem tak v podstatě první Asus EeeKeyboard ve střední Evropě :)

VasekB
VasekB
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel ja u toho notebooku udelal jen upgrade HW/SW/OS a i po nem ma ten notebook porad lepsi pomer cena-vykon-vydrz, nez to co se da koupit noveho (za ucelem prehravani vida,prohlizeni fotek,filmy na YouTube a web).

notebooky s rozbitym LCD se jako "WorkStation PC" pouzivaji snad uz od te doby, co se zacala rozbijet LCD. Pouzivali jsme tak notebook uz pred 15 lety ;o)

u jednoho napraskleho notebook LCD jsem kdysi oddelal ten zadni kryt a nechal LCD pruhledne, jako u stihacek HUD displej, prez ktery clovek vidi (moc teda nebylo videt co je na LCD ;o) Podle vaseho primeru to byly takove prvni Google-Glass ;o))

VasekB
VasekB
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thorgal Po skoro 5 letech kazdodenniho provozu, ma nas Asus EEE PC 1000HE (128GB HDD/1GB/matne LCD), koupeny novy za 10tis Kc porad zvlada 5h (Novy mel vydrz baterie 13.5h).Uz byl ale s WinXP hrozne pomaly a resil jsem co misto nej. Po prozkoumani nabidky notebooku/tabletu na trhu, jsem do nej za 700Kc koupil Win8, za 600Kc 2GB RAM, nastavil jsem rozliseni na 1366x768 (je treba uprava registru), a jede zase k uplne spokojenosti. Az mne prekvapilo, kolik veci, ktere predtim nefungovaly normalne funguje (treba pres WiFi neslo koukat na FullHD videa, zpozdoval se zvuk za obrazem. Pricital jsem to nedostatecne propustnosti WiFi. Ve Win8 to jede ;o) Win8 jsou technicky totez co Win2000 vs WinXP. Zase to dost poladili a zoptimalizovali. V PEXESO (Metro) jsem zkusil vsechny programy a nenasel jsem jedinou pouzitelnou (no, nechal jsem pocasi ;o) Kdyz si clovek udela na TaskBar nebo Metro-Plochu zastupce na potrebne (ShutDown,Restart,ControlPannel,...) a prida START tlacitko http://my.safaribooksonline.com/book/operating-systems/9780735669635/20dot-20-tips-for-improving-your-windows-8-computing-experience/adding_a_show_start_shortcut_to_the_desk_html, tak je to pouzitelne i pro bezne uzivatele

VasekB
VasekB
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VasekB zkousel jsem na tyden dat i SSD (co bylo pro notebooku v praci), ale v praktickem pouzivani (sledovani webu/YouTube v IE, obcas napsat neco v Office2010Starter ;o) jsem vyssi rychlost nezaznamenal a lokalne toho tolik zase nekopiruju, aby se SSD zaplatilo.

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VasekB @VasekB: To neni ani tak problem SSD jako toho Atomu. Atom neni schopny zpracovat data z SSD dostatecne rychle. Mam SSD v HTTPC a i start cistych Windows trva cca 6x tak dlouho nez na jinem PC se stejnym SSD. Vyhoda Win8 je ze too pri startu nedela tolik jako Win7 tak se i na pomalejsich strojich natahne rychleji.

VasekB
VasekB
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VasekB @Bespi: souhlas, kopirovani souboru bezelo plnou rychlosti SSD (cca 400-500 MB/s), ale ty odezvy OS se tak neprojevily. Byl to problem I WinXP, ktere jsem tam v te dobe mel, Win8 by to bylo asi lepsi. Ale obecne SSD takovy prinos pro praci v OS moc nema. Je to videt jen v aplikacich, ktere pracuji s velkymi soubory, nebo s velkym mnozstvim hodne malych.

IdzIk
IdzIk
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den, jako pravidelný čtenář PCT jsem byl vždy potěšen novou úvahou od pana Rybky, která přinášela zajímavý pohled na IT záležitosti z neotřelého směru. Poslední dobou je nám však dokola předkládáno, jak jsou Windows 8 zbytečné a že si je člověk musí upravit k použitelnosti. Za čtenáře bych tedy chtěl na tuto vaší zprávu odpovědět: "Ano, víme!" a poprosit o akceptování zlatého pravidla 3x a dost. Již v této úvaze jsem více jak polovinu přeskočil a další článek na toto téma snad asi nebudu ani začínat. Doufám, že se autor ze svého znechucení W8 již vypsal a že příště se dočteme opět něco zajímavého a nového. Přeji všem příjemný víkend :)

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co to je za zavadejici nadpis? Mel jsem dojem ze to ma byt o win8 x winRT. Proc jsem se musel prokousat 6 strankami recenze na tablet/netbook, a nakonec o slibovanym porovnani jsou tu 2 odstavce.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 3. 2013 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva Protože k odpovědi na otázku z perexu není třeba recenzovat dva špatné "notebooky".

Stačí se podívat na koncept a parametry modelů Yoga v libovolném letáku, načež bude výsledný závěr (alespoň v mém případě) ještě mnohem kratší, než dva odstavce.

De-facto lze celek shrnout jako: Yoga = Shit = Nekupovat. (Tři slova, z toho jen jedno podstatné.)
- Jindřich Pirner

MAX HACKER
MAX HACKER
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pan Michal Rybka spíše posuzuje podle toho jak se mu nové distro líbí než podle toho jaké má funkce a na jakém principu a jakém jádru distro pracuje.
V podstatě recenzuje povrchně, ale technické informace jsou na hraně a mohl by klidně jít hlouběji.
Windows 8 rozhodně není špatný systém. Jen je nutné se ho dostatečně intuitivně ovládat a když to dokáže 8letý kluk tak bychom se mi dospělí měli vážně nad sebou zamyslet.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
18. 3. 2013 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MAX HACKER Kvůli subjektivnímu pohledu "ostříleného IT harcovníka" se proto Michalovým článkům povětšinou neříká recenze (které jsou objektivní), ale úvahy, resp. eseje (které mohou být čistě subjektivní).
- Jindřich Pirner

Bross
Bross
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všechny výhody Yoga 11 jsou právě v tom, že nepoužívá x86 CPU. Intel má plnou hubu keců, pardon, úsporných Atomů, ale skutek utek. Nikdo prostě zatím stejně výkoný a stejně úsporný x86 CPU nevyrobil. Že by Intel nechtěl? Spíš mu to nejde.

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bross To je velky omyl. ARM ma pouze nizkou spotrebu, ale vykon nema. Pomer vykon/watt ma x86 lepsi nez ARM. Kazdopadne aktualne se do nizkospotrebovych zarizeni x86 priliz nehodi.

Co se tyce Atomu tak tam je problem ten ze je postaven na prehistoricke technlogii. Kdyby byla pouzita soucasna technologie s patricnym ocesanim vykon by byl jinde, jenze to by uz moc konkurovalo "lepsim" ULW CPU.

VasekB
VasekB
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bespi zajimave srovnani x86 vs ARM
http://www.tomshardware.com/reviews/atom-z2760-power-consumption-arm,3387.html

"In general, our analysis suggests that the ARM-based CPU core is excellent at doing nothing, but starts to require considerably more power during computationally-intensive workloads."

VasekB
VasekB
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bespi zajimave srovnani x86 vs ARM
http://www.tomshardware.com/reviews/atom-z2760-power-consumption-arm,3387.html

"In general, our analysis suggests that the ARM-based CPU core is excellent at doing nothing, but starts to require considerably more power during computationally-intensive workloads."

smiders
smiders
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Postupně jsem prošel praktick yvšemi systémy Windows a nyní jsem u notebooku na Windows 8, na desktopu Windows 7 a manželka na netbooku Windows 8. Pro manželuk super systém, kde díky dlaždicím vidí hned poštu, zprávy, počasí atd. Já osobně neměl nejmenší problém přejít na Win8. Trvalo mi to asi hodinku a systém je super a na noťasu paráda. Tlačítko Start mi absolutně nechybí, pokud člověka baví změny a rád se učí nové věci, je moje práce bez tlačítka Start naprosto a zcela neproblematická a pokud se člověk rozhodne provázat klasickou plochu s metrem a všemu tomu dá dvě hodiny času, je to zcela funkční, pohodlý a rychlý systém! :!:

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych v Microsoftu vyhodil všechny flákače ve vedení a zvlášť v reklamním a PR oddělení a hned by všechno najednou šlo. Dělaj produkty který nikdo nechce. Proč? Já myslel že někdo něco vyrábí protože je po tom poptávka a ne aby někdo něco vyráběl a pak tu poptávku po tom uměle vytvářel. To je přece uplně proti základnim kapitalistickejm zákonům ne?

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Problem je jinde. Windows 8 nejsou problem, problem jsou lidi co porad nadavaji at se udela cokoliv.

Viz diskuze jinde (zjednodusene):
clovek A: System se po aktualizaci sam restartuje.
clovek B (odpoved): System na to nekolik dni predem upozornuje a kdikoliv behem teto doby lze proves pozadovany restart. Pripadne pokud i to vadi je mozne automaticke aktualizace vypnout a provadet je manualne kdy na to clovek ma cas.
clovek A: Ale ja chci aby se to ptalo, ne aby si system delal sam co chce.
-----
co na to ric. Puvodne se system ptal a casto se ta hlaska objevila nekde na pozadi a najednou byl restart. MS to konecne vyresil aby to fungovalo logicky a hned je povyk ze je to zas spatne. Timto zpusobem lidi kritizujou uplne vsechno, bez nejakeho zamysleni.

V praci kolega pul roku nadaval na to jake Windows 8 jsou hrozne. Rikal sem mu at si to nainstaluje na normalni produkcni stroj a vyzkousi si to za beznych podminek. Dnes ma uz nekolik mesicu Win8 na vsech PC doma a je spokojenej.

V jedne diskuzi me take zaujalo jak jeden clovek tvrdil, ze Windows 8 nejsou vhodne na hry, ze na tom hry nefungujou, ze s tim neni kompatibilni Steam atd. To je opravdu zajimava predstava, kdyz v tu dobu u bylo 9% uzivatelu Steamu na Windows 8 :D .

tws1978
tws1978
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lenovo samozřejmě pořád prodává i "normální" NTB řady TP inspirované legendárním IBM. Tohle je prostě designovka, inspirovaná Applem, která se taky snaží mít stejné marže jako Apple, proto ta nesmyslně nadsazená cena u všech konvertiblů, ultrabooků, tabletů a jiného zvěrstva. Reálně by se dalo jít a taky nakonec půjde o 50 procent i víc dolů, ale momentálně nikdo nechce tu cenu podsadit, protože když se to daří Applu a Samsungu, tak přece oni do toho vlaku musí naskočit taky. Navíc je tu varovný příklad netbooků, kde tvrdá cenová válka během 2 let udělala z výnosné novinky čínský noname.

Koncept WinRT vznikl v době, kdy všichni byli uneseni s výdrží a relativním výkonem ARM-based tabletů a Intel neměl odpovídající odpověď. To se poměrně rychle mění a dá se předpokládat, že s nástupem nové generace úsporných Atomů nebude mít nikdo moc důvod stavět x86 nekompatibilní stroje. Jde o kompromis, který zřejmě vývoj velmi rychle vymaže z trhu.

John Sean
John Sean
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

někde jsem četl, že u těhle zařízení je nějak podepsán boot a nešel by tam linux nacpat, neví někdo, jak je to tady? Přecejen by se z toho stal celekm použitelenj stroj bez win8RT

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No tak autor zjevně jen chtěl poukázat na novou platformu jak SW,tedy Windous RT/8, tak HW tedy Lenovo ve 2 verzích...
Pak ale není divu, že prostě ten Intel nejede, nakonec to i sám autor píše, tak tím jen připomínám všem těm komentům, co sou nespokojený... ano, Intel není dobrá volba, je to jen masírka pro lidi a jejich pocit, že mají Intel...
Pro tyhle zařízení na cesty, tedy NetBook , Net Top, Tablet, je x86 architektura v režii Intel na nic. Ale tak snad se to změní, a to Lobby půjde jinou cestou, tedy zákazník bude kupovat zařízení jak HW vyladěné , tak SW vyladěné...

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"protože jde o stroj stále velice těžký: Při 1,25 kg" - tak to mě dostalo, vždyť to není těžké ani pro pětileté dítě :lol:

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 mne přídou i 4 kila málo :-D

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to je dobrá připomínka... koupím si placatej Notebuk s jedním konektorem... a pak si koupím redukci abych připojil to, co vlastně v tom Ultrabuku chybí...tím jen připomenu, že pro mne to zařízení je k ničemu... pokud to má být jako celek lehčí , placatější, tak a´t to zachová standartní konektory a HW obsah... nikdo neříká, že zrovna nebudu mít po ruce DVD placku :wink: jasně je to zbytečný, jenže mne příde zbytečný dávat za něco 30 táců, když to má jen jeden výstup a HW žádný, s tím tak trochu souhlasím s autorem.

Maor
Maor
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

win 8 má slušný potenciál, ale chce to počkat, než budou dostupné utility na úpravu systému. Zatím používám w8 jen na NASu kvuli disk poolu:-) asi největší řínos w8. Od systému očekávám, že bude nějak vypadat, fungovat a bude zpětně kompatibilní.
Co z toho má W8? možná tak částečné fungování. Půlka driverů od periferií nefunguje s drivery od w7. Vzhled je tragický... u w7 to v základu bylo hezké a s přechodem na Shine 2.0 je to krása. Bootovací animaci jsem taky překopal. Ale w8 v základu vypadají jak divná dětská omalovánka a úprava vzhledu v nedohlednu. Abych se dostal k ovládacím panelům a správci počítače, musím se hrabat v nějaké divné nabídce nebo si doinstalovat start :( Co z toho? To co jde na androidu, ubuntu,... windows pořád neumí. Servírujou nám hnusný systém kde jsou problémy s ovladači a programy. Snad po sp1 to bude lepší

Bespi
Bespi
Level 1 Level 1
1. 3. 2013 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maor S ovladaci vetsinou problem neni, pokud vyrobce toho HW neco nezvoral (casto je v tom umysl).

Priklad ovladac VGA od AMD funguje i ten pro Vistu zcela OK, ale Intel driver pro Windows 7 dela ve Windows 8 problemy.

Ovladac pro PCI SoundBlaster X-fi je stle ve stadiu Beta (nepodepsany a samotny driver je z poloviny roku 2011 !) ma problem s hybernaci kernelu a tak po nabehu systemu nejde zvuk, ale staci spustit Creative Console a tam vybrat profil Entertainment/Game/Music a pak zvuk jde. Desne hloupa chyba, ale stale neopraveno. X-fi pro PCI-E tento problem nema.

Docela legrace je s prislusenstvim Razeru. Ovladace jako takove funguji i stare, ale co nefunguje je jejich komunikace s aplikacemi pro jejich nastaveni. Pro nektere uz byl udelat update, ale bohuzel porad jich dost chybi.

U sitove tiskerny od Canonu pouzivam ovladace pro Win 7 a zadny problem.

Co je problem - prehravani Blu-ray, pac aktualne je k dispozici jen PowerDVD 12, ktere spousti hromadu sluzeb napozadi. Za to ale podekujme ochrancum autorskych prav :-( .

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
1. 3. 2013 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=abubaga] Já myslel že někdo něco vyrábí protože je po tom poptávka a ne aby někdo něco vyráběl a pak tu poptávku po tom uměle vytvářel. To je přece uplně proti základnim kapitalistickejm zákonům ne?[/quote]
Prave naopak. O tom je kapitalizmus.
Dnes sa kapitalizmus ukazuje vo svojej plnej krase. Firmy robia vsetko preto aby udrziavali spotrebu na urcitej urovni alebo ju zvysovali akymkolvek sposobom.
Sme obklopeny reklamami na veci, ktore nepotrebuje, ktore nam nijako neskvalitnia zivot. Kapitalizmus je o konzume, nie o tom, co ludia potrebuju. Vela ludi ani nevie, co chce.
Dnes firmy urobia cokolvek aby zarobili.

MuadDib
MuadDib
Level 1 Level 1
12. 10. 2013 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Presne tak!
Kapitalizmus nie je o tom, ako uspokojiť nejakú potrebu (to je omyl, ktorého sa mnohí dopúšťajú), ale o tom, ako zo spotrebiteľov vytiahnuť čo najviac peňazí.
Kapitalizmus je totiž dlhové hospodárstvo (dlhom ťahané hospodárstvo).

A kapitalisti to robia podvodom, plánovaným zastarávaním,... akokoľvek, pretože jediným cieľom je čo najvyšší zisk, bez ohľadu na to, či to ľudia naozaj potrebujú, alebo nie.
A práveže keď zistíš, že ten kapitalistický výrobok nepotrebuješ – to je najväčšie „víťazstvo“ pre kapitalistu – a najväčšia prehra pre teba – ale veď o tom je práve kapitalizmus, ktorému sa najlepšie darí medzi neinformovanými, „hlupákmi“, z toho práve ťažia podnikatelia – keby trh bol v rovnováhe (a keby všetci ľudia boli rovnako vzdelaní a informovaní atp.), tak by podnikatelia nemohli podnikať. A to nehovorím len ja, na tom sa zhodujú dokonca aj rakušácki fundamentalisti, zakladatelia tzv. „modernej ekonómie“. Preto keď nejaká vláda hovorí, že „zlepší podnikateľské prostredie“, tak to vlastne znamená, že spôsobí ešte väčší rozvrat v spoločnosti a zničí to, čo doteraz dobre fungovalo – pretože kapitalizmus ťaží z bordelu, inak nedokáže fungovať, ako sme si už vysvetlili. Väčšia liberalizácia a prechod na kapitalistické „hospodárstvo“ je ako hospodársky rast dosahovaný rozbíjaním okien...

supervisor
supervisor
Level 22 Level 22
2. 3. 2013 00:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemám rád páteční Rybkoviny, ale tenhle článek se mu orpavdu povedl a tak palec nahoru :-)

Jaroch
Jaroch
Level 1 Level 1
2. 3. 2013 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak pravdou je , že za ty peníze dostanu daleko vybavenější a podle všeho všestrannější mašinky . (až na tu výdrž asi)

Jaroch
Jaroch
Level 1 Level 1
2. 3. 2013 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

On ten článek nese nadpis - Očima Michala Rybky ...... Což už samou podstatou naznačuje že nejde o plnohodnotnou recenzi výrobku ale o jeho OSOBNÍ pohled na produkt .
Je li někdo na určité jméno alergický tak by asi neměl dál číst . Slyším li z rádia jednoho interpreta tak přeladím a jsem pořád v pohodě :lol:

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
2. 3. 2013 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroch no tak ted si mne rozesmál :D to jo, to je jak TV přepneš a je to stejný s trochu menší obměnou !!! Haha , pobavil, tos moc teda neřekl... P.S. eště se mi nestalo aby někde jinde bylo něco jinýho, to by byl zázrak, ale tak média nefungují... haha

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
2. 3. 2013 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroch Je absolútne jedno kto to písal, pretože to zhrnul veľmi pravdivo ... Windows 8 aj Windows RT sú "mačkopsy", ďalší pokus Microsoftu o spojenie nespojiteľného :roll:
Navonok nám MS ponúka ilúziu nového OS vďaka prostrediu Metro, ale aplikácie preň nie sú vôbec optimalizované a nikdy ani nebudú ak MS nestanový nejaké podmienky pre ich vzhľad ... rovnako aj samotný MS v hĺbke nepriniesol žiadne úpravy GUI, len staré prostredie prehodili dekou :roll:

FAJKO
FAJKO
Level 4 Level 4
2. 3. 2013 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=overclocking]Je vazne potrebne hadam uz po 4-5x zverejnovat Rybkov nazor na Win 8?

Co takto podrobne zrecenzovat Steam pre Linux.[/quote] Aspon sa to nevola UVAHA

Regis
Regis
Level 1 Level 1
3. 3. 2013 00:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc se v apple zařízeních nevyznám, tak mě případně vyveďte z omylu, ale není logika win 8 a win RT stejná jako u ios a mac os?

Jaroch
Jaroch
Level 1 Level 1
3. 3. 2013 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pak máš na TV možnost jebnout po ovladači a u compu ? Vyrvat monitor ze zdi nebo si v zoufalství vykousat obočí z hlavy :lol:

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
3. 3. 2013 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroch Asi jo... no

Reklama
Reklama