Zpět na článek

Diskuze: Podváděl Microsoft u možnosti výběru webových prohlížečů v EU?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Ali Hasan
Ali Hasan
Level 1 Level 1
10. 3. 2010 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stale bude niekto protestovat :roll: U mna na 4 systemoch bol na prvom mieste 2xSafari, 1xOpera, 1xFireFox. Skoro by som veril, ze MS zmäkol...

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
10. 3. 2010 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ali Hasan a jak to funguje? myslim jako pres co se to stahuje apod. protoze v tom screenu vidim ze to stejne jede pres IE. Novej OS nemam tak nevim jak to funguje ale videl bych to ze pri instalaci widli si to nainstaluje i IE a pres nej si pak uzivatel stahne alternativni prohlizec, takze vlastne vsechno pri starym, teda az na to ze lamy budou zmateny na co kliknout a pro zkuseny uzivatele bude otrava hledat kde se zrovna nahodne vygeneroval ten jeho prohlizec :confused:

čwojke
čwojke
Level 1 Level 1
10. 3. 2010 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 njn, z dementní ideii nelze vykřesat rozumný řešení ;) Na druhou stranu, když na mě samo vyskočí okno a nabídne krom jiného operu, ušetří mi to psaní pár znaků do url :)

Aros
Aros
Level 1 Level 1
10. 3. 2010 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 @čwojke: Já bych si spíš raději odpustil jedno pop-up okno při instalaci a nainstaloval si všechno sám.
No a lamy zmatené budou - není vyjímkou, že mají například dva roky po instalaci systému uvítací obrazovku(co bývala u Win2000 a starších), protože neumí dole odkliknout "ukazovat tuto nabídku při startu systému..." Lama v prvé řadě neví co je to prohlížeč a pokládá jej abstraktně za "internet." Fakt mě zajímá, když si lidi kupují PC/notebook s předinstalovaným systémem, co jim tam prodejce "zvolí," případně jestli to je už ve fázi kdy to převezme uživatel, jak moc jim tam lidi volají a ptají se co s tím...

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
12. 3. 2010 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 @Aros: jj mas pravdu akorat me zklamali zdejsi klikaci minusu, protoze me na muj dotaz nikdo neodpovedel. Kupovat kvuli tomu w7 nebudu ale spis abych si rozsiril znalosti ohledne tyhle otazky :confused: jenze oni jsou vsichni asi zabrany do flamu ohledne ATI vs. Nvidia a jediny co umej je blbe kecat a kopirovat to co vycetli jinde ale vlastni zkusenosti asi nema nikdo, chjo uz se ani nedivim ze kazdej nadava na ty deti co pisou do kazdejch komentu svoje prechytracely reci ktery nekde cetli ale vubec netusi jestli je to pravda nebo ne

VaVa-CZ
VaVa-CZ
Level 1 Level 1
10. 3. 2010 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

IE jaksi je součástí windowsů.
Je to nezbytná součást pro funkčnost, část z něho totiž používají i jiné programy windowsu, nebo třetích stran. Například, pokud znáte Livestream a jejich program Procaster, tak ten vám nebude fungovat, pokud nemáte v IE nainstalován flash...

aria
aria
Level 1 Level 1
10. 3. 2010 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ehm ludom uz vazne ........ zachvilu budu sudit MS preto ze defaultne nastavenie rýchlosti kurzora na myske nevyhovuje EU normam.

VaVa-CZ
VaVa-CZ
Level 1 Level 1
10. 3. 2010 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=aria]ehm ludom uz vazne ........ zachvilu budu sudit MS preto ze defaultne nastavenie rýchlosti kurzora na myske nevyhovuje EU normam.[/quote]
jj, a taky se můžeme dočkat 20ti ballot screenů...
Defaultní přehrávač, defaultní GUI, kalkulačka atd... Nakonec nás to upozorní, jestli náhodou nechceme nainstalovat jiný OS a bude tam jejich výčet, tak jak to bylo v nějakém komiksu, už nevim kde...

Ali Hasan
Ali Hasan
Level 1 Level 1
10. 3. 2010 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VaVa-CZ [url]http://gabina.kvalitne.cz/prohib.jpg[/url]

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
10. 3. 2010 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To už jako nemá MS právo ani ve svém vlastním produktu zvýhodnit svůj další produkt?
Vývoj IE si člověk ať chce nebo nechce zaplatí v ceně Windows, tak proč by ho tedy neměl mít v základu v systému nainstalovaný.
A co takový Apple se svým MAC OS X a jeho předinstalovaným Safari, či placené distribuce Linuxu s předinstalovaným FireFoxem. To pro MS existují nějaké speciální zákony, které musí dodržovat jen on a pro Apple, či Linux platí jiné zákony?
Kde jsou základní práva tržní ekonomiky.

VaVa-CZ
VaVa-CZ
Level 1 Level 1
10. 3. 2010 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=siddhi]To už jako nemá MS právo ani ve svém vlastním produktu zvýhodnit svůj další produkt?
Vývoj IE si člověk ať chce nebo nechce zaplatí v ceně Windows, tak proč by ho tedy neměl mít v základu v systému nainstalovaný.
A co takový Apple se svým MAC OS X a jeho předinstalovaným Safari, či placené distribuce Linuxu s předinstalovaným FireFoxem. To pro MS existují nějaké speciální zákony, které musí dodržovat jen on a pro Apple, či Linux platí jiné zákony?
Kde jsou základní práva tržní ekonomiky.[/quote]

Naprostý souhlas a vadí mě to! Kdybych já dejme tomu byl majitel microsoftu, taky by mě vadilo, kdyby mě někdo diktoval co do svého produktu dát mám a co nesmím!
A pravidla tržní ekonomiky? v EU? :D:D Jak tak vidíme, tak ne

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
10. 3. 2010 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VaVa-CZ Přesně, tržní ekonomika a volný trh jsou v EU prázdné pojmy, všude jen regulace, dotace...různá pravidla pro různé subjekty a (anti)monopolní úřady.
Jinak imho IE k Windows patří a stejně se bez něj člověk neobejde, spousta webových systémů na IE trvá. Windoes je user-friendly systém s user-friendly prohlížečm, sice nemám rád user-friendly věci, ale ještě víc mi vadí, když někdo jde proti filosofii celého produktu. Přiznejme si, že my lepší si dokážeme stáhnout Operu, "pokročilí" si poradí s Firefoxem či Chrome a zbytek v ničem jiném než IE neumí a bude jim vadit už to, že internet není "éčko"

VaVa-CZ
VaVa-CZ
Level 1 Level 1
10. 3. 2010 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme jj, přesně, sám nejsem zastánce IE, nepoužívám ho, ale jak říkáš, prostě to k tomu systému patří a bude tam tak i tak. Ballot screen může akorát obtěžovat

Kyle_ONeill
Kyle_ONeill
Level 1 Level 1
11. 3. 2010 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=siddhi]To už jako nemá MS právo ani ve svém vlastním produktu zvýhodnit svůj další produkt?
Vývoj IE si člověk ať chce nebo nechce zaplatí v ceně Windows, tak proč by ho tedy neměl mít v základu v systému nainstalovaný.
A co takový Apple se svým MAC OS X a jeho předinstalovaným Safari, či placené distribuce Linuxu s předinstalovaným FireFoxem. To pro MS existují nějaké speciální zákony, které musí dodržovat jen on a pro Apple, či Linux platí jiné zákony?
Kde jsou základní práva tržní ekonomiky.[/quote]
Ja si dovolim s Tebou nesuhlasit. Najma preto, ze trh bol od zaciatku zdeformovany sposobom, akym MS dosiahol dominantne postavenie. Rozhodne to nebolo na zaklade kvality produktov, ale napomohla tomu doba, obchodne praktiky a zhoda nahod. Preto tu dnes mame situaciu, ze co Microsoft urobi, to je "standanrd". A preto je tu situacia, ze namiesto vymeny dokumentov v otvorenych (v zmysle popisu formatu) ludia vsetko pisu v "doc, docx" (a ktore si MS meni ako potrebuje), pretoze to maju "vsetci". To iste aj s prehliadacom. Nie ze by IE bolo lepsie, ale bezny uzivatel nic ine nepozna a pouziva co mu daju. Dosledkom je ZVYK a neochota ludi vyskusat a naucit sa nieco ine.
Preto som za, aby uzivatel videl, ze existuje moznost si vybrat. Ked niekto instaluje jeden pocitac, 5s na odklepnutie volby ho tolko nezdrzi.
Zhrnul by som to tak, ze v tomto pripade EU robi nieco, co by ste mohli ocenit. Snazi sa zabezpecit konkurencne prostredie tym, ze potlaca monopolne praktiky, dava sancu dalsim produktom rovnakej alebo vyssej kvality. Ja osobne si vzdy cenim, ked si mozem vybrat, co budem pouzivat a nie ze mi to niekto striktne nalinkuje.
Btw, OS X ma Linux ma kolko dohromady - 3% trhu ? Okrem toho, oba systemy pouzivaju ludia, ktori maju nejake skusenosti a vedia co chcu.

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
11. 3. 2010 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kyle_ONeill Tak či tak zůstává faktem, že MS není monopolem a tudíž na něj nelze dle práv tržní ekonomiky aplikovat speciální zákony.
Každý aspoň trochu inteligentní člověk si život linkovat od někoho jiného nenechá a vybere si takový produkt jaký chce.
Za celou věcí je lobing společností v čele s Operou a velmi pochybně fungující Evropská komise, která nedělá nic jiného než že šikanuje úspěšné "neevropské" společnosti.

blizz.boz
blizz.boz
Level 1 Level 1
11. 3. 2010 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kyle_ONeill ako dlho si vymýšla tieto drísty ?

Kyle_ONeill
Kyle_ONeill
Level 1 Level 1
11. 3. 2010 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=blizz.boz]ako dlho si vymýšla tieto drísty ?[/quote]
Urcite je tam viac obsahu ako pri tvojom zmysluplnom prispevku. Tak sa ukaz a argumentuj.

Kyle_ONeill
Kyle_ONeill
Level 1 Level 1
11. 3. 2010 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=siddhi]Tak či tak zůstává faktem, že MS není monopolem a tudíž na něj nelze dle práv tržní ekonomiky aplikovat speciální zákony.
Každý aspoň trochu inteligentní člověk si život linkovat od někoho jiného nenechá a vybere si takový produkt jaký chce.
Za celou věcí je lobing společností v čele s Operou a velmi pochybně fungující Evropská komise, která nedělá nic jiného než že šikanuje úspěšné "neevropské" společnosti.[/quote]
OK, je to tvoj nazor. Za 12 rokov v IT biznise su moje skusenosti (aj s Microsoftom) ine.

Reklama
Reklama