Zpět na článek

Diskuze: Proč PC trh upadá? Možná za to může koevoluce

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
26. 8. 2016 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zasel velmi slaby clanok.

Problem PC nieje ani v najmensom v uniformite. Uniformne boli stale a stale budu.
Porovnavat PC s kalkulackami tiez nieje najvhodnejsie.
Kalkulacky su v podstate jednoucelovy stroj. To PC ale nieje.

Vydrz notebooku stale zavisela na power manazmente. Nechapem autora, preco to riesi. Vsetky moderne notebooky trpeli tym, ze ich vydrz bola velmi zavisla od zatazenia.
Nepalti to len pre notebooky. Plati to pre auta, koskacky, mobily,....

Neviem preco p.Ryba vymysla nieco nove. Kazdemu trochu zbehlemu je jasne preco trh z PC upada. V clanku je to spomenute len nepriamo.

Znovu velmi slaby clanok.

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Ties si myslim ze nic netrva vecne..
veci prichadzaju a odchadzaju tak ako vsetko na tejto zemi.. Za 30 rokov smartfony budu zanedbatelne a bude nieco uplne ine zaujimave..

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
26. 8. 2016 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb je to přesně opačně. Stačí se kouknout na PC běžného/typického usera:

- facebook
- webmail + zpravodajský web
- office balík

A tím to končí. Marginality jako jsou hráči, hudebníci, grafici, apod. jsou v tom objemu nepodstatné.

Zcela upadá diverzita.

A článek podle mých zkušeností docela sedí.

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 22:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @ tynyt co taras ako opacne.. vobec to nieje opacne co opacne ? vysvetli jak naopak iba taras odveci.. proste doba sa meni .. ludia to registruju.. potreby ludi sa menia.. nic nieje vecne..
Reagujes len preto lebo typek je zo slovenska keby tak komentoval cechun tak mu das za pravdu .. vy cechuni divni ste jak mrdnuty USAci.. ci z UK cim dale tym sa im viac podobate.. kopirujete ich

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
27. 8. 2016 07:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @Predator-X: Potřeby lidí jsou stále stejné nebo člověk už nepotřebuje vodu jídlo a vhodné prostředí pro život atd atd? :D někdo ze Slovenska má zas potřebu plkat nesmysly a to ještě velmi nevybíravým způsobem.... možná jsou někteří češi jak tvrdíš ale aspoň >>>>> https://www.youtube.com/watch?v=ca1VXxdCnO8

Predator-X
Predator-X
Level 1 Level 1
29. 8. 2016 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @blackbox: ty chudak . vy tam mate v cesku 10ky takych pripadov ako si ty ukazal jeden ..
a + vy sa tam jebete kazdy skazdym v grupach 50 ti .. vy ste zretadrneli posledne 10 rocie.. a ide to svami dole vodou..

dtdpckktlel
dtdpckktlel
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pokud se PC/ntb trh trochu zotavi, tak Windows 10 jej stejne dorazi a dovlece do hrobu. Nejhorsi OS tohoto tisicileti, zvlast pro BFU. Ahoj BFU, major OS aktualizace kazdych 5 mesicu s potencialem rozbit funkcionalitu a odstranit aplikace. :wink:

Wolfii
Wolfii
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dtdpckktlel A jaká je alternativa? Mac OSX s jeho uzavřeným prostředím? Možná ano pro BFU, ale ne pro většinu současných PC uživatelů. Linuxové distro? Ubuntu je nabobtnalé a zničené (a dneska trpí těmi samými problémy co Windows) a většina dalších je pro BFU nepoužitelná (vysvětlete babičce, že si má pustit terminál a zadat příkaz, legrace na hodinu). Jiná alternativa v současnosti není.

Standa99
Standa99
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii Ti co sedí na lopatě od Microsoftu, tak se jí jednou rukou drží a druhou jim vyhrožují, ubohé.
Až se jich někdo dotkne, tak začnou vyhrožovat Linuxem, protože už 3x v životě zkusili LiveCD s Ubuntu.

Standa99
Standa99
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ten článek přečetl a sdílím s panem Rybkou jeho myšlenou analogii.

P.S. Ti co si to přečetli na nějakém prťavém displeji, tak ani neposřehli správné jméno autora a nejspíš to ani nepochopili.

telsamat
telsamat
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlavní problém úpadku PC sféry vidím hlavně v nástupu tabletů a chytrých telefonů. Ať se to nezdá, tak právě tyto dvě sféry docela dosti ukously z trhu PC, respektive více z trhu noteboků. Někteří odborníci se dokonce nechali slyšet, že NTB jako takové úplně zaniknou a nahradí je tablety.

Další průser je, že ten výkon PC neroste tak, jak by si lidé s postupem doby představovali. Poslední dobou se jeví stagnace a nárůst v řádech procent je opravdu dosti k pláči. Když k tomu navíc připočteme docela nepřiměřené ceny v těchto segmentech, není důvod proč by uživatel měl svůj PC kupovat nový nebo ho upgradovat.

M-M-X
M-M-X
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@telsamat Z pohledu hrace vidim hlavni problem v lidech, kteri jsou o hodne vic impulzivni.

Nekdy si clovek poskladal svuj desktop, koupil hru, nainstaloval ji a pak ji treba nekolik tydnu hral a tesil se jak z propracovaneho pribehu, tak z uchvatne grafiky. Hra bezela ve fullscreen modu a o zbytku sveta tak hrac i nekolik hodin v kuse nevedel.

Dnes lidem staci primitivni smartphone hry typu Angry Birds nebo Pokémon GO pro prilezitostni zabavu, protoze je stejne nebudou bavit dlouho a krome toho potrebuji byt neustale ve spojeni se svetem, chatovat, dostavat notifikace o tom co se deje, atd.
A k tomu PC neni vhodny.

montr
montr
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@telsamat Presne tak.
Je to o tom ze se narazilo na nejakou pomyslnou hranici vykonu kterou se uz dari posouvat jen velmi pomalu(spise zvysovanim poctu jaden nez vykonu jako takoveho a t ozase narazi na to ze SW pro to neni uplne optimalizovany). Vse se zacina zmensovat a zefektivnovat coz nahrava vsem mobilnim zarizenim kde tablety jsou jiz vykone jako PC pred ne uplne davnou dobou. Takze vyhoda PC ktere je velke a prakticky nezalezi na velikosti soucastek v nem se zacina tak trochu ztracet.

hetzer
hetzer
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@telsamat tablety nemohou nahradit notebooky. na tabletu se neda psat delsi text, ani nema vykon na zpracovani cehokoli. tablet je jen prohlizec a prehravac. pridejte k nemu klavesnici a mate tu notebook. takze tablety nikdy nebudou moci nahradit notebooky

montr
montr
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hetzer A 256KB ramky musi stacit kazdemu ze jo?

shipo
shipo
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hetzer @montr: Podle toho jak mršíš i nesouvisející citáty bych řekl, že jsi na počítači nikdy netvořil.

hetzer
hetzer
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

myslim ze analogie mezi PC a kalkulackami uplne nesedi. osud kalkulacek je spise podobny osudu psacich stroju - u obou doslo k nahrade pristrojem ktery je univerzalnejsi, ma vetsi moznosti a nekdy je i levnejsi. muzeme rici ze se jedna o jednoznacny pokrok. ale muzeme totez rici i o PC? PC patri do skupiny pocitacu. cast uzivatelu nahradila PC vice mobilnim pocitacem - smartfounem. jeho vykon jim dostacuje. ale pro jinou cast uzivatelu tato nahrada nepostacuje - zpracovani videa, dnes tolik oblibene, nebo narocne hry, jsou stale tolik narocne, ze alternativa neexistuje. desitky let omilana predstava terminalu stale narazi na problem konektivity a latenci v komunikaci - neverim ze se to v dohledne dobe podari vyresit. problem "upadku" PC je vysledkem toho ze PC je zkratka uz docela vykonne. ( moje 11ti leta dcera striha video na ntb s ctyrjadrem puma+ a grafikou M360 ). vysledkem dostatecneho vykonu je zakonite zpomaleni vyvoje a snizeni prodeju. snizeni prodeju ale v tomto pripade nemuze vyustit v zanik kategorie, jednoduse proto, ze zadna nahrada neexistuje.

Hell Kitty
Hell Kitty
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já se ani nedivím , že upadá tento trh ta generace mladých lidí je tragická a zoufalá, většina z nich jen zná jen hraní her. Ta zlatá generace , kdy vyrůstala na OS DOS, kdy uživatelé museli při instalaci se taky trochu zajímat o nastavení a ladění svého OS, včetně souborů config.sys a autoexec.bat mělo taky něco do sebe a kdo to měl luxusně vyladěn byl borec na entou, když na tom spustil 99% všech aplikací, protože si to dokázal sám vyladit. Dnes je to max. 3 kliky na instalaci s myší po potvrzení instalace a na konci procesu je pak jen jedno tlačítko na potvrzení HRAJ. Instalace harwaru je jen zasuň komponentu do slotu a max úkol je 3 kliky nainstalovat ovladač. Pak se nedivím, že ta nová generace je taková nemastná, neslaná v herním segmentu.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro většinu lidí je klient model určitě výhodnější. Důležité ovšem je, abychom měli na výběr a nedopadlo to jako s tím Photoshopem. Já se řadím z pohledu konzumních bastardů k paranoikům, kteří jen velmi neradi s někým sdílí více, než finální výsledky práce - pro mě to moc není - kdo rozdává know-how, určitě z mnoha úhlů pohledu vykonává bohulibou činnost, ale jen mizivé procento lidí ho za to nakrmí, takže nakonec bídně pojde jak myš natahující se po sýru v pastičce.

Spotřební budoucnost tedy, dle mého, určitě patří (ultra)mobilním zařízením - ale měli bychom si opravdu dát pozor, aby "nám" tato většina pak zcela nediktovala podmínky - buďte připraveni na to, že si budeme muset hlasitě dupnout.

karle
karle
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

stejně jako jde koupit kalkulačka, nejspíš půjde koupit i PC dostatečně dlouho na to, abych se nedožil jejich úplného konce. Ale co mi pije krev, je likvidace použitelných automobilů, která sice není způsobena stádovitostí, ale direktivními nařízeními - výsledek je ale tentýž. Automobily pomalu přestávají být k něčemu a začínají být předraženým nesmyslem. Vždyť i slavná aféra Volkswagenu nebyla způsobena ničím jiným, než snahou dodat zákazníkům výkonný automobil s menší spotřebou...

Hell Kitty
Hell Kitty
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trh s komponenty je tak obrovský než býval před 15-20 lety, jen už nedokáže uživit tolik obchodníků a příživníků, kteří na tom chtějí vydělávat. Prostě tyto příživníky v trhu, už nedokáže živit. Prostě 1/3 prodejců a distributorů je nadbytečná v tomto segmentu.
To je jako když máte monopol na něco, protože jste objevili něco po čem zákazníci touží, rozšiřuje se vaše výroba, ale taky přibývá konkurence, která se na té vaší výdělečný vlně chce přiživit. Jednou je trh nasycen , poptávka klesá, a hold už to takhle nevynáší, i když jste rozšířili výrobu třeba 100 násobně. Samozřejmě máte i více zaměstnanců a tím pádem....... . A tak bych to tu mohl rozepsat. Ale proč by místo 100 násobné produkce nemohl mít původní produkci ale vyrábět to mnohem déle, to bych pak mohl klidně pak říkat, že trh s mím výrobkem neklesá a je po něm pořád poptávka. Bohužel konkurence, vyšší produkce má svůj strop a čeká po něm velký sešup dolů.

Survivor80
Survivor80
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud potřebuji něco spočítat, tak raději vždy šáhnu po normální kalkulačce.

Ještě dodám, že je úsměvné, jak někdo chce mít všechno se spotřebou A++++++ a při tom nemalé procento platby za elektřinu je za "jistič". Takže šetřit jako blázni, všechno vypínat, ale stejně ty prachy z nás dostanou jinak.

Survivor80
Survivor80
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A jinak buďte v klidu, podle gartner se to bude lepšit.
http://www.gartner.com/smarterwithgartner/pc-sales-bottoming-out/
Podlé té křivky mi ten prodej PC přijde celkem stabilní. Nic strmého.

Alchymistic
Alchymistic
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Survivor80 Myslím, že diskuse pod tímto - alespoň pro mne - zajímavým článkem je vedená strukturou čtenářů tohoto webu. Sem nahlíží většinou lidi "od fochu" - odborníci a nadšenci.
V podstatě s panem Rybkou souhlasím a tu analogii vidím také. Jistě, že prodeji PC ukrajují notebooky, tablety a telefony. Je to logické a očekávatelné.
Dalším jevem je právě to, že již pár let výkon PC na většinu věcí stačí a pokud nedojde k hardwarovému kolapsu, není důvod pořizovat nový.
Sleduji generaci vrstevníků mých dětí - 14 a 18 let a jen zlomek hraje na PC. Drtivá většina řeší mobily - design, značku atd. Co to umí je relativně podružné, protože na ksichtoknihu a TyTrubku to stačí. Hry jsou relativně jednoduché a jsou k mání kdykoliv - o přestávce, při čekání na autobus atd.
Vlnu zájmu o novou VGA či vícejádrový proc v podstatě zaznamenávám v období po vydání nějaké náročnější herní pecky - sám jsem sháněl něco, co utáhne Quake 4, pak Halfa a nakonec Crysis:-) Naposledy se syn dožadoval nové grafiky pro GTA V.
Kalkulačku, konzoli, psací stroj, hudební studio - to vše je vlastně zahrnuto v PC a jeho výkon a univerzálnost jak doufám ještě dlouho nezanikne. Kdo paří na mobilu, ať paří. Až bude psát diplomku, dělat v excelu, či tvořit prezošky pro vedoucí, ještě rád zasedne k PC.

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To by nebyl Rybka, aby jeho úvaha nezačala třema kapitolama a pravěkém zgarbu co kde našel na blešáku :roll:
Přeskočil jsem na kapitoly, které se opravdu týkají nadpisu a nepřipadám si ochuzen.

radegast
radegast
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mozno sa budete divit. ale moja kalkulacka je uz niekolko rokov google :D
pocitam malo a ked uz nieco tak google, alebo docs sheet

DORLOCK
DORLOCK
Level 5 Level 5
28. 8. 2016 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radegast Právě mě zaráží, že kalkulačku v adresním řádku nemá víc prohlížečů.

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
26. 8. 2016 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nevychadza hlavne heslo poslednych 5.rocnic: "Neustalym rastom potrieb ovcanov k vysokym ziskom" a "Zle plateny pracovnik - Istota splnenia nasich (manazerskych) potrieb".

JArty
JArty
Level 1 Level 1
27. 8. 2016 02:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak už i tady u konzervativců se začíná dávat za pravdu post PC éře?
V podstatě je to nevyhnutelné ač to tak zprvu pro většinu nevypadalo a mnozí ne-vizionáři si to stále nechtějí připustit.
PC jako takové bude jen pro omezenou pracovní menšinu.
Kdo tvrdí že tablet nemá výkon na nic než prohlížení obsahu tak nikdy nezkoušel nic než zařízení do 5tis.
Tablet se přetransformuje i jako domácí PC a nahradí All in one i v naprosté většině notebooky. All in one zase nahradí desktopy, které zůstanou doménou jen profi sféry.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
27. 8. 2016 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JArty To není zatím moc reálné a to z prostého důvodu...
1. nároky na výkon budou stále růst a to počítám i s tím že se většina přizpůsobí cloudovym službám kdy se presune zátěž na extrémně výkonné servery....
2.komfort i pro obyčejného BFU při prohlížení osahu nenahradí ani tablet za 20k bez doukoupenych periferií což je právě ten kámen úrazu >>>> CENA protože průměrný člověk si raději koupí krabici s monitorem a klávesnicí jen proto že vyšší a univerzálnější výkon vč. periferií získá za třetinu ceny...a k tomu si ještě koupí tablet do těch 5k

Btw už i workstationy se dělají all-in-one

JArty
JArty
Level 1 Level 1
28. 8. 2016 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox A to je právě to, že se neumíte podívat do budoucnosti jak to může vypadat.
Za další, nároky na výkon pro BFU už dávno dosáhli maxima a výkon tabletů roste samozřejmě také.
Komfort už dnen má větší naopak tablet, periferie jsou na spíše překážku. Samozřejmě že tady, kde jsou většinou hráči nebo nadšenci mi budou spíše odporovat, jenže tady se právě ta většina spolu s BFU nenachází.
Krabici s monitorem už teď plno lidí na prohlížení obsahu opravdu nechce to jen zasvěcenci jako Vy jim tvrdí že je to lepší a že to potřebují, ale pravda to není.
Tablet za 5k počítač oprvdu dnes nenahradí v tom s Vámi souhlasím.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
29. 8. 2016 01:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @JArty: 1. jak to muze vypadat a bude vypadat je rozdil ty technologie budou proste jeste velmi dlouho fungovat soubezne a troufam si rici ze k zaniku ma blize prave koncept tabletu v takove podobe v jake existuje v soucasnosti(casem az vykon bude opravdu slusny dojde k prolnuti PC/NTB/Tablet k cemuz dochazi v omezene mire podstate jiz dnes ..)
2. naroky na vykon BFU dosahnou maxima az nebudou muset cekat na odezvu svych pozadavku vice nez nekolik ms a HW zvladne pracovat s audiovizualnim obsahem za hranici rozlisovacich schopnosti cloveka a k tomu jeste zvladat AI na dostatecne vysoke urovni(tzv. myslet i za uzivatele popripade delat vhodneho spolecnika)....
3. komfort a tablet ? jedina jeho vyhoda je "skladnost/mobilita" ale tim to zacina i konci :) ergonomie uzivani nula bodu a to je jen zacatek nevyhod uzivani "tabletu" bez vhodnych periferii a patricne vybavy ... jasne pokud cloveku staci otevrit FB projet si par prispevku napsat par kratkych zprav a povazujeme to za uzivatelsky vrchol tak OK souhlas ze v tomhle ohledu se da ten kratky nekomfort prezit ....rad bych videl jak mi nekdo nahradi komfort + ergonomii a dostatecne velkou zobrazovaci plochu nejakym primerene velkym tabletem (ted se nabavime o vykonu kdy ani ten tablet za 20k poradne nestiha )

ok my zasvedceni nemame pravdu a jak se rika tisic lidi tisic chuti asi jsem jiny typ uzivatele a radeji preferuji usporu casu + rychlejsi odezvy systemu a lepsi ergonomii ...zdravi mame jen jedno a to ze vidam denne desitky nahrbenych "teenageru" kteri travi mnoho hodin kazdy den nad svymi osobnimi pristroji u vsech moznych cinnosti me primo desi ...to je ta svetla budoucnost moderni techniky ;) a neb nekdo se znovu snazi vynalezt kolo ...ale ono uz davno bylo vynalezeno
a ano ani tablet za 20k plne nedokaze nahradit prumerny PC ale i tablet za 5k v drtive vetsine beznych situaci dokaze nahradit tablet za 20k..

pctunink
pctunink
Level 1 Level 1
27. 8. 2016 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když i na čtvrté stránce Rybka pořád píše o historii kalkulaček, vzdal jsem to.

V poslední době ho moc nechápu. Asi v těch hospodách, kde už čtvrt století "tvoří", došel až k vytouženému "osvícení" (alkoholem).

Nebo ho definitivně přemohla osobní frustrace ze stráty dvojice milovaných sluchátek, díky hrozbě nevalné budoucnosti 3,5" jacku :-)

Co, Michale? Jak je to?

JArty
JArty
Level 1 Level 1
28. 8. 2016 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pctunink Rybka už něco zažil je to spíše nostalgie a nepochopení budoucnosti. Prostě stárne :lol:

jungvoj
jungvoj
Level 1 Level 1
28. 8. 2016 00:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no, ja to vidím takhle, před časem jsem koupil GK nějak ATI 850 za 13 litrů, odešla těsně po záruce, pak jsem koupil GK 4870 nějak za 7,5 litrů, odešla těsně po záruce, pak SSD do PCE slotu za nějakech 15 litrů, odešlo to těsně po záruce, docela luxusní zdroj za necelé 4litry nikdy nebyl funkční, nepomohlo ani nevím kolik reklamací, při hrách jsem furt řešil nějaké přihlašování, či co to bylo, samo že orginálky, výsledkem je to , že páni od hardveru seru na vás, taktéž pány od softvéru, ted jedu na nějakém asi tabletu, či co to je, dostal jsem ho darem, no bo už byl zastaralý, zajimavé je to, že ta předsmrtná agonie tabletu trvá už asi třetí rok, jinak funguje bez problému

Turtle
Turtle
Level 22 Level 22
28. 8. 2016 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problém je, že současná PC už selhávají v tom, zaujmout i tradičně skupinu lidí nejochotnější permanentně vrážet peníze do nového HW - hráče.

Vemte, si - že ani nejnovější a nejdražší procesory Intelu nejsou ve hrách výkonnější než 2,5 :!: :!: roku starý 4790K. Přesně jak rybka píše. Nějakých 10 jader je v tuto chvíli skoro každému absolutně k ničemu. Sám mám 4790K doma a v zásadě není absolutně důvod k upgrade čehokoli co v PC mám. Možná až výjde vega a když nebude stát za to, tak pořád je dost výkonu abych mohl pohodlně počkat až Nvidia příjde s něčím co doopravdy umí DX12.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
28. 8. 2016 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Turtle Pozor, tady ale neselhávají pc - ale "selhává" herní průmysl a společně v obecnější rovině vkus publika, který diktuje podmínky - o to se tak nějak otíráme celou dobu.

Turtle
Turtle
Level 22 Level 22
28. 8. 2016 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Selhání herního průmyslu a vkusu publika je očekávatelným důsledkem větší masovosti hraní. IQ průměrného hráče už dávno není výrazně vyšší než IQ obecné populace a náklady na vývoj rostou. Čím větší demografii se snažíte trefit, tím blbější to musí být.

Vemte si Dragon Age. Začal svým způsovem jako niche věc a hold RPGčkům ze staré školy a i přes poněkud šablonovitý rámcový příběh to byla hra, na kterou vzpomínám dodnes. Všichni víme jaký matlanec byly DA2 a DA:I. (já říkám že by to nebyly špatné interaktivní filmy bez toho otraveného hraní mezi dialogy :D )

Sislik
Sislik
Level 1 Level 1
3. 9. 2016 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kalkulacka v mobilu je fajn pro obcasne pouziti, ale nedokazu si predstavit, ze bych kalkulacku v mobilu pouzival behem studii na VS
Tam jsem spokojene pouzival Texas Instruments TI-89.
Krom toho, ze kalkulacka ma fyzicky tlacitka, coz zjednodusuje ovladani, tak ma hlavne vydrz na baterii nekolik tydnu az mesicu i pri celodennim pouzivani...

Reklama
Reklama