Prodeje tabletů neustále klesají
Propad popularity tabletů pokračuje. V letošním prvním čtvrtletí se dodávky meziročně snížily o 8,5 procenta na 36,2 milionu přístrojů. Jedná se tak o pokles v desátém čtvrtletí za sebou, uvedla společnost IDC.
Podle analytika Ryana Reitha se zdá, že spotřebitelé už nejsou tak ochotni nahrazovat starší modely tabletů novějšími a někteří o koupi těchto zařízení zcela ztratili zájem. Proč tomu tak je, je přičítáno zvýšené závislosti uživatelů na chytrých telefonech a minimálnímu technologickému posunu (u tabletů) – inovací je zkrátka málo, aby to zákazníky donutilo provětrat peněženky.
Jedničkou na trhu zůstala se zhruba čtvrtinovým podílem americká technologická společnost Apple, ačkoliv odbyt jejích tabletů iPad klesl o 13 procent na 8,9 milionu přístrojů. Druhé místo obsadil jihokorejský konkurent Samsung, který vykázal jen zhruba jednoprocentní pokles odbytu na šest milionů přístrojů. V první pětce se ještě umístily firmy Huawei, Amazon a Lenovo.