Zpět na článek

Diskuze: Pulse AMD Radeon RX 7600 8GB v testu: levný a dobrý základ od Sapphire

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
27. 6. 2023 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ke kartě výše se vyjadřovat nebudu, ale k ovladačům od AMD ano. Jako majitel AMD RX 5700 XT Sapphire Nitro + bohužel musím smutně konstatovat, že od do 22.5.1 nevidím v Sapphire TRIXX software BIOS switch, řešil jsem to s Sapphire podporou, která na rozdíl od AMD podpory zareagovala okamžitě a potvrdila, že se jedná o problém AMD GPU drivers. A aby toho nebylo málo, a mám pocit, že k minulé GPU od Nvidia to v diskuzi již někdo zmiňoval, AMD má problém s drivery, ale nikoliv ve hrách ale v OS! Je to dva dny co jsem udělal update na 23.5.2 a po chvíli v OS černá obrazovka a no signal. WTF?
Tak jsem se vrátil k 22.5.1 a opět stejné chování. Příčinou je bohužel Windows update který se nesmyslně snaží stáhnout a instalovat automaticky ovladač 31.0.12027.9001 (dříve to byl 26.20.15029.27017). Oboje jsem přes wushowhide.diagcab zakázal, ale dnešní ráno kdy mi OS opakovaně zakazoval načtení grafického AMD driveru, je přesně ta situace proč lidi tak nadávají na AMD drivers. Tohle chování je přesně důvod, proč má další GPU bude od Nvidie. AMD umí dělat špičkový HW ale ty ovladače malinko pokulhávají a už mě nebaví řešit tyhle situace opakovaně.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 6. 2023 11:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Ondruch @Pavel Ondruch Odpověď od pana Bělky, že to tím pádem není vina driverů AMD ale je to vina Win...za 3,2,1...

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
27. 6. 2023 12:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe upřímně toto téma je malinko složitější, viz. https://community.amd.com/t5/general-discussions/how-to-stop-updates-for-drivers-with-windows-update/m-p/513392#M34632

Nechci soudit kdo za to může, zdali AMD nebo Microsoft. Ale je dost trapné, když OS pomocí Windows update přepisuje funkční AMD GPU ovladač. :( Dovedu si představit, že člověk co není znalý z toho bude hodně špatný. DDU v tomto případě nepomůže, protože OS se ihned poté snaží znovu nainstalovat ovladač 31.0.12027.9001 (Adrenalin Edition 23.4.1). Jediné co reálně pomůže je: pozastavit aktualizace a pomocí wushowhide.diagcab update ADM GPU driver skrýt, a nebo GPO, viz. link výše.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 6. 2023 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @Pavel Ondruch v tomhle ma bordel Microsoft kdyz nahrazuje driver svym vlastnim bez vedomosti uzivatele.. zvlast pokud je nainstalovanej nejnovejsi a originalni driver od AMD.. nakopat programatory z MSI do zadele.. me to nastesti u 7900XTX u WIN 10 nedela.. kdyby ano proste zakaznu WIN update a je to..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 06:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vcera vecer sa mi podarilo po dlhej dobe najst blbca, co kupil moju 6950xt oc asus tuf. ten chudak updatuje z rtx 3070 a nikdy nemal amd, este nevie co ho caka :D prvy krat mu to zatuhlo uz pri instalovani driverov, no som mu povedal, ze asi bude musiet nasadit novy windows :) ale som ho cely cas utesoval, ze ma dvojnasobnu ramku :D :D :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 09:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @MuhahaMiro zvlastni ze ja zrovna vcera menil grafiku v testovacim PC RTX 2080 za 6800XT, normalne nainstaloval driver+ restart a vse v pohode.. Dokonce jsem tam ani neodinstalovaval ten nvidia driver.. Jak to delate.. Buhvi zda si mu neprodal nejakou nakraplou grafiku ktera puvodne dva roky nekde tezila etherum ve sklepe a v buhvi v jakym je stavu..

jiři koudelka
jiři koudelka
Level 0 Level 0
26. 6. 2023 10:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo ale to preto, ze si chronicky klamar

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 10:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo ty si uplny blbec? rx 6950xt oc, ktora sa vyrobila a predala tento rok, s pokladnicnym blokom 30.1.2023 tazila 2 roky etherum? uz ani nevies , ze pred 2 rokmi sa 6950xt nevyrabali? ta karta ma skoro 1.5roka zaruku, i ked je to amd smejd. ty si co za amd trolla, ktory nevie, ze 6950xt vypustili minuly rok maj/jun este len release?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 12:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @MuhahaMiro pokud by byla prodana tento rok mela by zaruku 3 roky ne? kazdopadne to nezarucuje ze je 100% v poradku .. buhvi co s ni delal ten co ti to prodal to uz se nikdy nedozvis, ja v testovacich PC menim grafiky celkem jak ponozky a nikdy jsem nemel problemy co tu neustale popisujes..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo ty psychopaticky klamar. cyberport dava 24 mesiacov, viac ma nezaujimalo, kupena bola 30.1.23, kupil som ju od neho po 2 mesiacoch, co zo zufalstva presiel na 4080, lebo 6950 xt je srot ako vsetky grafiky od amd. ak sa mu ta amd sracka pokazi, moze je reklamovat. ale to ze je to nestabilny smejd so srackovymi ovladacmi sa reklamovat neda. si len tupy dedincan, co sa stale na webe na nieco hra. mozes si tu pisat tvoje klamstva 10.000 x nikoho to uz nezaujima. klames klames a klames a zavadzas

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka ideme na to ako ty 79% amd kariet sa pokazia velmi rychlo, zvysok sa kazi pomaly.
vsetky amd karty maju problemy okrem par pozehnanych kuskov v rukach fanatikov.
7900xtx je o 27.49% pomalsia ako 4080, dokonca udajne ram nad 16 gb sa nevyuziva skutocne, je tam len naletovana na okrasu. vsetky amd karty nevyuzivaju vraj aspon 25% pamate. udajne 7900xt je o 38.24% pomalsia ako 4070, iba generuje nahodne snimky, aby vyzeralo pri merani , ze je ich vela. za tymto ucelom naprazno spaluju elektriku a produkuju teplo, aby sa na ten podvod neprislo

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo "Dokonce jsem tam ani neodinstalovaval ten nvidia driver" no ty kráso :D to musí být lahoda PC

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 takticky ho tam nechal,protoze kdyz neco nepujde tak za to prece muze driver on nvidia.

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo ty to nejak dobre znas,co vim tak orezly rtx 3070 grafiky co tezily v buhvi jakejch podminkach jsi tady na foru prodaval ty 😀

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @karel88l to vies, moja 6950xt podla belku od 2021 tazila niekde v africkej bani

jaromirkomenda
jaromirkomenda
Level 0 Level 0
1. 7. 2023 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @MuhahaMiro stratossimo je stejně blbej jako Babiš,jenom kecy v kleci, prostě fanda AMD, tupý...🤐🙈

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
27. 6. 2023 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @MuhahaMiro A co tak kupujícímu poradit trik co jsem psal výše, tzn. přes wushowhide.diagcab (ke stažení zde https://www.thewindowsclub.com/show-hide-updates-tool-wushowhide-diagcab) zakázat instalaci jiných AMD GPU drivers skrz Microsoft update?

Eventuelně by mohlo pomoc (nemám vyzkoušeno) https://community.amd.com/t5/general-discussions/how-to-stop-updates-for-drivers-with-windows-update/m-p/513392#M34632 editovat GPO. Z praxe z Windows servers vím, že tohle obvykle pomáhá na rozdíl od jiných rad na internetu.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 6. 2023 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Ondruch @Pavel Ondruch jedinu radu mam pre neho, nikdy si nekup amd, a ked si ju kupis, najdi blbca, ktoremu ju predas. 😅😉

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 6. 2023 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Ondruch @MuhahaMiro pokud MS nesmyslne instaluje svuj driver je to chyba MS a ne AMD..

JIŘI ČERVENKA
JIŘI ČERVENKA
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 6. 2023 20:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMD je vytykano,ze nema nove karty napric celym spektrem,ja si myslim ze je to naopak super,ze se porad vedle te nove prodava ta "stara" generace.Clovek si takhle muze zase koupit novou 6800xt,neni potreba nic menit,instalovat,ovladace uz jsou dneska i celkem vyladeny takze prechod je krasne bezproblemovy,dostane 3 roky zaruky a peknou novou hru zdarma,starou kartu da na bazos a podpori tak chudsi parany a zaroven nasi milovanou firmicku.

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
25. 6. 2023 21:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JIŘI ČERVENKA @smazicDD
Ktorá ti potom niečo dá pod zub :D

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JIŘI ČERVENKA @smazicDD amd se plazi pomalu ale jiste k cili.

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
24. 6. 2023 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak nějak v tom vidím novou "Polaris" - prostě jako nemastná neslaná RX480 4GB svého času - taková šedá myš, neurazí ale ani nenadchne.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 6. 2023 08:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

#nvidia_feeling plug and play, have fun
#amd_sucks plug und fuck , have problems

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
23. 6. 2023 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Do low endu není špatný výkon ale ta spotřeba je fakt tragédie. Mít spotřebu jak pomalu 4070 je fakt ostuda a vymlouvat se na nějaký bug to je u amd klasikou každá generace karet měla něco 😂😂

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 12:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 @Tom2308 prumerna herni spotreba je 160W
https://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=88927

RTX 4070 ma 191W tedy o 31W vice..

Jinak 7600 ma stejny vykon jako RX 6650XT kde je prumerna herni spotreba 198W v tomto smeru je teda 7600 o skoro 40W lepsi... tj pomer vykon/spotreba je na tom lepe jak predchozi generace se stejnym vykonem.. Takze v tomto smeru AMD urcite situaci zlepsilo

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
23. 6. 2023 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo 232 wattů? Kdo si kde vzal? Ja mam max do 200 wattů pokud bereš edice kterou jsou nesmyslně vyhnane.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
23. 6. 2023 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Tom2308 Nejspíš zase čuměl jinam, nebo něco pomotal.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 12:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Tom2308 opraveno 191W prumer a 232W max (koukal sem do jinyho grafu).. i tak je to vic nez 7600

kdyz porovname 6650XT/7600 karty pri stejnym vykonu tak u novy generace AMD stahlo spotrebu v prumerny herni spotrebe z 198W na 160W a v maximalnich spickach to stahlo z 227W na 184W.

Takze AMD dokazalo prinest stejny vykon pri mnohem mensi spotrebe a to i s tim BUGEM.. ted si vem kdyby tam ted Bug nebyl..

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
23. 6. 2023 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo ano je to asi o 20 wattů víc ale 2x větší výkon a to je ten průser todle by mělo žrát max 120w víc ne

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 12:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Tom2308 a mezi vykonem a spotrebou byla nekdy naka umera? jinak 2x tolik to neni.. v 1080p je to kolem 60-70% ovsem s vice jak 2x takovou cenou takze pomer cena vykon nic moc, i to je duvod proc byla 4070 prijata na trhu hodne vlazne, je proste dost draha..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 12:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo hodně vlažně, aka je současně nejprodávanější :D ty jsi pepek fakt
vlažný je poměr AMD karet na trhu maximálně :D

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 6. 2023 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Tedy to by byla krása, kdyby tam ten bug nebyl. To by AMD tu kartu mohla vydat jako 7600XT, vyhnat takty výše a konkurovat 4060Ti. Ale bohužel to tak není. Ale v příští generaci se to určitě povede. Bude to už čtvrtá generace revoluční čipletové architektury. Kam se hrabe monolit. Držím AMD palce už jen proto, aby byla konkurence!

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 kdyby tam bug nebyl byl by rozdil ve vykonu vuci 6600 o neco vetsi a spotreba o dost nizsi.. cena by samozrejme byla stejna

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo měl by ses přejmenovat na Nostradamus

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 6. 2023 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Kdyby tam ten údajný bug nebyl, vydali by to jako 7600XT s vyšší cenou. Ale bug nebug, realita je taková, jaká je.

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
24. 6. 2023 00:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123
žiaden bug tam nie je a nikdy nebol . Kremík je na konci štruktúry je to jeho vlastnosť .ANO dá sa isť na aj na 4Ghzn na GPU ale 1Kw spotreby Ale to je overlock a nie nova verzia

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 6. 2023 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @xfce4 Vždyť píšu údajný bug.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 6. 2023 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 bug potvrdil v jednom podcastu i sam OBR :)

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 6. 2023 11:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Ano, pojďme se soustředit na jedno slovo v jedné větě v jednom podcastu a vařit z toho sáhodlouhé teorie. Ale kazdopadne je uplne jedno, jestli tam bug je nebo neni, výsledek je porad stejny. A je uplne jedno, jestli následující generace timto “bugem” trpět bude nebo nebude, protoze ten výsledek bude take porad stejný. Proste bude mít nějaký výkon a bude úplně jedno, zda v současné generaci nějaký bug kdy byl.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
24. 6. 2023 14:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Ne, to, že Obr někde plácne něco, co někde viděl nebo četl, fakt není potvrzení.

Ty máš fakt problém rozlišit, co je potvrzená informace, a co je jenom spekulace, která se přelejvá z jednoho příspěvku do druhého, až se z toho vytratí „údajně“, „možná“, „zřejmě“ nebo nejspíš a začne se to považovat za „fakt, o kterým přeci každej ví, že jo“.

Až mi najdeš nějakého pána nebo paní z AMD, co někde v rozhovoru prohlásí, že jejich Radeony mají bug, kvůli kterému žerou, takže nemůžou běžet rychleji, bude to potvrzená informace. Až vyjde na oficiálním blogu AMD příspěvek, že jejich Radeony kvůli bugu v GPU žerou o 30 % víc, než měly podle plánů žrát, bude to potvrzená informace. Až vyjde tiskovka, že GPU mají bug, bude to potvrzená informace. Až vyjde nová revize stejných GPU, která odstraní „bug se spotřebou“ a AMD prohlásí, že díky vylepšením jádra má RX 7900 XT konečně stejný výkon a stejnou spotřebu jako RTX 4090 nebo takovou spotřebu, jakou měla mít podle plánů, bude to potvrzená informace.

Jediné oficiální vyjádření AMD ve vztahu k bugům u RDNA3 zatím bylo, že žádný bug, kvůli kterému museli vypnout prefetch u shaderů, není.

https://www.pcgamer.com/amd-dismisses-reports-of-rdna-3-graphics-bugs/

Jestli máš nějaké jiné informace, prosím o zdroj (a zdrojem myslím zdroj, ne přepis videa z MLID od Jirky Součka.)

Nebo víš co? Popros s Honzíkem přímo AMD o vyjádření k tomu, zda grafické čipy s RDNA3 obsahují nějaký bug, kvůli kterému mají výrazně vyšší spotřebu, než měly původně mít.

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
26. 6. 2023 00:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz)
pripájam sa .

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 06:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) pokud Obr neco placne :) tak si to kluci v redakci ujasnete.. jeden tvrdi neco a druhej zas neco jinyho :)

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
26. 6. 2023 07:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Tady je to asi jinak, nemusí se tu držet tvrdá stranická linie.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 tak jelikoz je tu OBR sluzebne dele a vice mene hlavne on testuje TOP produkty tak vic verim jemu :)

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
26. 6. 2023 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Tak mu napište, ať se vám k tomu vyjádří, pokud na tom tak bazírujete.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 10:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo ty chronicky klamar aj s tvojim podvodnym.amd, co koli zisku predava poskodene zabugovane grafiky, a to celkom umyselne. amd umyselne predava ludom zabugovane smejdy, a urcite je tam toho viac, preto tie zmätky nefunguju.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
26. 6. 2023 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo To už je jenom tvoje blbost, že vždycky věříš jen tomu, co se ti líbí víc.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) jelikoz vic recenzentu tvrdi ze bug existuje, ty ses snad jedinej o kom vim v EU ze tvrdi ze zadny bug neni :)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
26. 6. 2023 13:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo V téhle republice patnáct procent lidí tvrdí, že Putin osvobozuje Ukrajinu od nacismu a pět procent tvrdí, že Bill Gates chtěl vyhladit lidstvo pomocí vakcín na covid.

Dej mi zdroj, kde na to ti recenzenti byli. Dej mi ty recenzenty, kteří to tvrdí.

Já chápu, že je pro vás vždycky snazší utěšovat se tím, že za to, že jsou Radeony pozadu, může nějaký bug, a kdyby nebyl, tak to drtí GeForce, ale dokud to neřekne někdo z AMD, je to jenom vaše víra a nic jiného.

Že si někdo vysvětluje hlášku „architected to exceed 3GHz+“ na marketingovém slajdu tak, že když ty karty neběží ve hrách na 3,2 GHz, tak musejí mít nějaký bug, který jim v tom brání, je jenom jeho blbost.

Já viděl jet RX 7900 XTX na 3,5 GHz. Když byl čip zatíženej jen napůl a neškrtil to power limit. Takže markeťáci nelhali, slib splněn.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
26. 6. 2023 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo nevím co řešíš bug nebug amd mělo vždy horší provozní vlastnosti jen minulou generaci karet měla nvidia horší ted u 4xxx se vrátila tam kde byla celou dobu

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

https://www.techpowerup.com/review/amd-radeon-rx-7600/36.html
verze ovladačů: AMD 23.4.2 WHQL
Sapphire RX 7600 Pulse gaming temps: 35°C hotspot: 89°C
PowerColor RX 7600 Hellhound 72°C hotspot 87°C
ASRock RX 7600 Phantom Gaming 61°C hotspot: 77 °C

Máme zde další neprodejnou trosku od AMD, kterou prosím nekupujte! Bělka by Vám jí klasicky narval podnos jak nic, přitom zde máme klasiku - šílené hotspoty, spotřebu, ovladače a provozní vlastnosti celkově. Go Green.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 11:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 to byly casy kdyz zadny teplotni cidla na hotspoty nebyly vid? :) kdyby si jenom vedel kolik tehda byly hotspoty, tak bys asi cumel :)

jinak 80°C hotspotu na 4060Ti ti nevadi?
https://www.gpureport.cz/recenze/404/gainward-rtx-4060-ti-ghost-oc-8g-testy-provoznich-vlastnosti.aspx?article=404&page=4
https://www.gpureport.cz/recenze/401/gigabyte-rtx-4060-ti-aero-oc-8g-testy-provoznich-vlastnosti.aspx?article=401&page=4

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 12:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) no nevim ale u my 7900XTX mi otacky taky nelitaji.. toci se behem hrani v rozmezi 1100-1300RPM.. o zadnejch vykivech fakt nevim a to je grafika s mnohem vetsi spotrebou.. Tohle je spis chyba chladice nez grafiky samotny pokud hotspot tak ulitava a BIOS si s tim neumi poradit nejak rozumeji.. tj tohle de za vyrobcem GPU.. ne za dodavatelem toho cipu tj AMD.. nehlede na to ze otacky muzes vnutit rucne pres MSI afterburner pokud ti krivka otacky v BIOSU nevyhovuje.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
23. 6. 2023 12:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Za výrobcem grafiky jde to, že ovladače AMD řídí regulaci podle hotspotu a vyšilují sekundu po tom, co hotspot vyleze na 85 °C, aby za pět sekund zjistily, že to s tím túrováním větráků přepískly a můžou otáčky stáhnout o 400 rpm dolů.

Tak určitě.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo neposílej mi už prosím amatery z gpu report, díky. Nvidia má své hotspoty pohlídané = Pokud udeláš OC na nvidii, hotspot se zvedne o pár stupňů. Pokud já dám svou 7900 xtx z defaultu, kdy má 73-77c na hotspotu a přídám jen 15+ powerlimit, jdou teploty ke stovce, to je problém amd :D
Navíc jak říká tady Adam, větráčky na AMD jedou dle hotspotů, takže bez měření hotspotů by všichni vraceli po tisících i AIB karty :D :D
Hotspot okolo 90c, kdy ta karta má opravdu směšný výkon je prostě k smíchu a ukázka toho, jak je současná generace od amd nedokonalá.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 12:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) a nebylo by teda lepsi udelat chladic tak aby hotspot neprelejzal 80°C? ja se hotspotem nehnu pres 70-72°C na grafice se spotrebou minimalne 2x takovou..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
23. 6. 2023 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo A není spíš na palici dávat na karty kilové chladiče s masivní základnou a velkou tepelnou setrvačností a kompenzovat tím to, že v AMD někdo neumí vyladit software pro regulaci větráků?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 14:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) ty chaldice tam ale davaj vyrobci a ne AMD, jak je videt z recenzi neketere 7600 jako je treba ASROCK maji hotspot klidne o 15-20°C nizsi nez jine znacky.. popriprade aby se vyrbci domluvili s AMD na nejakem jinem principu regulace vetraku? mi nerikej ze tohle nikdo z nich neumi osefovat.. meli sme tu uz v historii mnohem horsi cipy na teploty tohle rozhodne neni takova zoufalost jako byla kdysi treba FERMI apd..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
23. 6. 2023 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Víš, co by stačilo, aby to bylo bez problémů? Kdyby ty větráky zase začali regulovat podle průměrné teploty, která tak nelítá, místo hotspotu.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 19:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) jenomze pak budou lidi jako nektzeri zde rvat ze hotspot ma 90°C i kdyz to nema na funkcnost zadnej vliv :) ale to ze jim pak doma 13900K funguje na 100°C jim samozrejme nevadi :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo jojo, 13900k má 100c při hraní vid :D :D
Na funkčnost nemají u amd hospoty žádný vliv? tak proč jim při těch vyšších teplotách klesá výkon?
Co je ovšem pravda - U amd karet je prakticky jedno, jestli jedou fans 1500 nebo 2800, hotspot teplota při vyšší spotřebě stejně letí nahoru stejnak, jen trochu pomaleji :D
Říct, že to nemá na funkčnost vliv u karty pod společností, která řešila tisíce reklamací za velké hotspot teploty je opravdu gól :D jakou blbost tam máš dál?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
24. 6. 2023 00:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Víš, to je ten problém. Ono jim to podle toho hotspotu s tímhle nastavením nefunguje. Ten hotspot ti totiž na těch 90 °C vyleze tak jako tak, protože než stihnou roztúrovat větráky a ty ofukováním ochladí žebra na pasivu, do kterých jde teplo přes heatpipe, tak to trvá nějakých pět až deset sekund, než začne teplota hotspotu klesat. Takže to stejně reaguje až s křížkem po funuse a hotspoty jsou vysoké, pokud na to zrovna někdo nedá pasiv z kila mědi a hliníku.

Jinak řečeno nízké hotspoty si s touhle regulací stejně udrží jenom karty, které nemají vysoké hotspoty. :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 6. 2023 09:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) zajimavy je ze me vyleze hotspot max nekam k 70°C a to mam otacky opravdu nizky, ani u 6800XT Nitro+ jsem s timto nemel problem

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
24. 6. 2023 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Protože ty karty mají chladič jak kráva, u kterého trvá půl minuty, než se prohřeje. Ale to obvykle není případ modelů za MSRP.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 6. 2023 17:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo protože jsi klasicky zase jen jeden člověk s 7900xtx, kterému se tak neděje :D
Včera večer jsem si hezky jel AMDip gaming hru jedi surviror, spotřeba vram (alokace) 20500 :( 1440p epic nastavení bez rtx (klasicky na amd) )
Takže všechny 6800 xt a 6800 jsou automaticky marné, viď :D dle tvé oblibene vram logiky.
nehledě na to ,že klasicky hotspot 79-90 stupňů podle spotřeby :( a to mám dle dd worldu nejlepší edici, co se týče teplot :p )

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 6. 2023 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) pokud nekdo kupuje zakladni model tak asi neocekava ze bude mit naky super teploty a ultra tichej chod ne? k cemu by pak bylo vyrabet ty TOPovy lepsi edice, ty by pak nikdo nekupoval.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 6. 2023 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 to ze JEDI zere takto VRAM je znamo... proto taky beha mnohem hur na Nvidii predchozi generace ktera mela hodne malo VRAM. 16GB to jeste nak utahne a taky musis pocitat s tim ze na 6800XT nebudes nastavovat stejny TOP detajly jako na 2x vykonejsi 7900XTX

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
25. 6. 2023 01:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Takže AMD tu regulaci prasí záměrně, aby si lidi museli kupovat karty s drahým chladičem, nebo co tím chceš říct?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 06:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) jak s drahym? priplatek u edice pulce na Nitro je kolem 2000,- coz u 7900XTX dela nakych 8% to je velky priplatek na TOP edici? U Nvidie si na TOP edice vetsino priplacis mnohem vic.. viz AORUS MASTER, STRIX apod.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
26. 6. 2023 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Ano, připlácet dva tisíce na lepší chladič je drahý s ohledem na to, že to v podstatě má oproti referenci nebo Pulse navíc jen o tři centimetry delší hliníkové plíšky, pár heatpipe a pásek barevných LEDek. A to, že je to u některých karet ještě horší, na tom nic nemění.

Ale to je obecný problém nereferencí. Právě proto je na houby, když se u levných modelů regulace nechová, jak by měla a ta karta je zbytečně hlučnější, než by mohla být.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) komu hlucnejsi chaldic nevadi tak si ji veme, kdo chce ticho si priplati.. K cemu by pak ty TOPovy edice byly? nikdo by je pak nekupoval.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
26. 6. 2023 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Ty asi nepochopíš, že kdyby ta regulace nebyla zprasená, tak ani ta levná nemusí ve špičkách ventilátory vytáčet na 2200 rpm, co?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 6. 2023 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) ja ale u lepsi edice mam otacky 1100-1300 a zadny nesmyslny vetsi otacky proste nemam.. taky mam ale TOP edici Nitro+ kde je teplota hot spotu kolem 70°C, coz patri obecne k nejlepsim teplotam obecne i napric konkurence 4080 a 4090

JIŘI ČERVENKA
JIŘI ČERVENKA
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 09:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano,tak sice karta je to drazsi a horsi nez predchozi generace,ale zase je to nova generace a to se musi ocenit,ze amd porad vydava novinky a jde do predu.Taky mohli preznacit nejakou starou kartu,ale to AMD nedela,kdyz nova karta tak pekne poctive s novym cipem a to se ceni.U nas by to bylo i na zlatou,ale to zde na zelenem webu asi tezko muzeme cekat..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JIŘI ČERVENKA @smazicDD jako 3. nejlepsi karta na trhu v pomeru cena/vykon by si stribro a zlato zaslouzila.. celkem by me zajimalo jak by karta dopadla kdyby uz 6600/6650 zmizela z trhu a karta by se tim padem posunula na 1. misto v pomeru cena/vykon zda by aspon v tomto pripade udelali Adam to zlato..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
23. 6. 2023 11:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Zlato by nedostala, protože má 180W kartu už moc vylevněný chladič, leze to k 90 °C a kvůli tomu občas straší regulace. Stříbro za poměr cena/výkon.

Ale je to irelevantní, protože momentálně je to prostě o tisícovku horší kauf než RX 6650 XT, a to v lowendu fakt není málo.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) zajimavy ze u 3060 ti spotreba nevadila kdyz si ty karty pred 2 lety recenoval... kde byla prumerna herni spotreba 175W, RX 7600 8GB ma prumernou herni spotrebu na 160W, coz mi neprijde jako neco sileneho...

https://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=88927

aspon AMD na tu grafiku necpe uplne idiotsky 16 pin kdyz to 99% lidi co ma starsi a slabsi masiny doma zdroj s nativnim 16 pinem ani nema a musej to resit redukcema..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 12:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) jeste aby ne kdyz ta karta stala skoro 2x tolik :) myslis ze by tam vyrobci davali vetsi pasivy kyz by museli kartu prodavat za 7-8tis?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 4 Level 4
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo "Není žádným tajemstvím, že AMD u současné Radeon RX 7000 generace grafických karet nasadilo vyšší ceny, než chtělo ba dokonce muselo."... tento "klenot" z ekonomickej teorie a praxe nestoji ani za komentar :-)

(http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/amd-muze-byt-agresivnejsi-s-cenami-grafickych-karet-rx-7600-na-249-7900-xt-na-699-dolarech-2.html)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
26. 6. 2023 23:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @RickyAFF Chtěli dát RX 7900 XT za 699 dolarů, ale prostě nemohli, protože jim bylo líto výrobců, kterým by na skladech zůstaly neprodejné GeForce! Kéž by všichni mysleli na blaho ostatních tak jako AMD!

„AMD zbytečně nechává všechny udělat si první dojem z těch vyšších cen, aby je následně jen o pár týdnů snížila a přiblížila tomu, co měly ty karty stát původně a na jakou cenu byly plánovány. “

Jenom AMD si řekne tuhle kartu chceme prodávat za 699 dolarů, ale na recenze ji dáme za 899!

By mě zajímalo, kdy jim docvakne, že momentálně tímhle stylem jenom dojí nejnatěšenější fans, a když mají po dvou měsících nakoupeno, pošlou ceny dolů, aby to kupovali i ostatní.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
26. 6. 2023 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) Ono už to panu Stachovi docvaklo dávno, tohle je jen čistá demagogie.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 6. 2023 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) Ano. A jak Mr. Stach a Bělka vždycky rádi tvrdí o Nvidii - Je to plivnutí do tváře zákazníkům. Nechat je nakoupit za draho a pak sundat cenu... Je to podvod na zákazníky

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 6. 2023 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe prodavat stejny vykon jako konkurence s cenou o 40% nize je ekonomicka sebevrazda, proc by proboha tohle nekdo vedome delal? nasadim cenu o 10-20% nize a jedu ne? prece nemuzu za to ze konkurence je predrazena..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 6. 2023 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo No pokud má AMD zájem zaujmout vyšší podíl na trhu, tak má více možností. Jednou z nich je nabídnout o dost nižší cenu než konkurence. Když prodají 100 karet s marží 40% nebo 300 karet s marží 20%, tak nejen že na tom vydělají víc, ale taky se na trhu rozšíří. A pokud bude jejich produkt vyhovovat zákazníkům, tak si od nich zákazníci koupí produkt znova i když na něm bude marže třeba těch 40%. Toto mi nepřijde jako ekonomická sebevražda

Jakub
Jakub
Level 0 Level 0
23. 6. 2023 08:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě by spíš zajímalo ,jak je možné ,že procesory se jim povedly,výkon super,efektivita neskutečná a ta samá firma udělá tak neefektivní grafiky.Co na to říká místní mistr VRAM?😅

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 08:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jakub @Lachtan008 protoze ZEN jakoz to revolucni procesorova architektura je tu uz v 5 generaci a je mnohem odladenejsi..
RDNA ovsem teprve ve třetí.

je to dano tím, ze v dobe kdy Lisa Su prevzala AMD defakto par minut pred krachem společnosti, byla rada ze vubec sehnala penize na vyvoj ZEN architektury... Teprve az po nekolika letech kdy ZEN zaznamenal obrovsky uspech, vydelala architektura dost penez aby se firma kompletne zbavila svych dluhů a mohla v investovat i do vyvoje GPU divize ktera byla doslova v troskach a zacinalo se defakto od píky...

RDNA 3.0 taky moc nepomohl ten BUG na ktery se prislo az tesne pred zahajenim finalni vyroby a uz nebyl cas to opravit protoze by se musely grafiky odlozit minimalne o 6 mesicu coz bylo nerealny..

Taky zapominas na to ze AMD je jedina firma na svete co dokaze konkurovat jak v CPU tak v GPU hned dvema firmam a obe tyto firmy jsou vetsi a bohatsi nez ona sama.. V tomto kontextu je az zazrak co Lisa Su s AMD za poslední roky dokázala..

Kazdopadne i presto se RX 7000 povedly..
- 7900XTX je levnejsi jak RTX 4080 ale je vykonejsi
- 7900XT je levnejsi nez 4070Ti ale je vykonejsi
- 7600 ma 3. nejlepsi pomer cena/vykon v testu (az se doprodaji 66xx bude na prvnim miste)

Z tohoto pohledu je tedy RX 7000 generace i pres onen BUG stale velmi uspesna generace (rozhodne dopadla leppe nez RTX 4000 kde musi nvidia neustale pozastavovat vyrobu cipů kvuli opravdu mizernemu zajmu ze strany zakazniku)... Uvidime jak dopadne jeste 7700/7800...

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 6. 2023 08:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Řekl bych, že to, co píšete, není pro AMD dobrá vizitka. Intel existuje od roku 1968 a od té doby si dokázal vydělat spoustu peněz. V zásadě to, co IBM znamenalo v 60. a 70. letech, znamenal Intel později. Nvidia vznikla v roce 1993. Na to, že vyrábí "jen" grafické karty, se vyšvihla neskutečně. A AMD, které je na trhu od 1969? Skoro zkrachovali, ale samozřejmě je to podle vás vina těch okolo. Kdo nutil AMD, aby si dosazovali do vedení manažery, kteří toho moc nepředvedli?
Osobně si myslím, že spolknutí ATI bylo pro AMD příliš velké sousto a dodnes se jím poněkud dáví.

Jina to, že vám neustále AMD vychází jako lepší karty, je dáno tím, že to posuzujete přes peníze. Samozřejmě, že pokud AMD vždy nacení karty tak, aby byly levnější, než srovnatelné karty od Nvidia, můžete poukazovat na cena výkon. Pokud posuzujete technické parametry GPU nebo celé karty, tak ty se v čase nemění, nebo mění jen nepatrně. Cena je naproti tomu administrativní opatření, které se v čase může měnit libovolně. Kdyby Nvidia hypoteticky slevnila zítra všechny GPU na polovinu, tak budete říkat co? Budete velebit Nvidii? Ne, zase si vymyslíte nějakou pohádku, aby vám AMD vycházelo lépe. Nejednou to začnete srovnávat podle jiných kritérií. Třeba začnete říkat, že na ceně nezáleží a nejdůležitější parametr je velikost VRAM. Nebo velikost cache. Nebo šířka sběrnice. Účelově se uchýlíte k těch parametrům, které zrovna buou pro AMD vypadat opticky lépe. To je ta demagogie.

A nemyslím si, že je od vás rozumné poukazovat na případ 7600. Na čip, který se nepovedl, tak ho museli přeznačit a slevnit. Vždyť pro tu firmu (AMD) je to ztráta, prohra. Mohli z toho výrobku získat více peněz, ale nedokázali to.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
23. 6. 2023 08:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo V podstatě už od Keplera jsou z hlediska efektivity za Nvidií v závěsu. A od té doby už vydali poněkud více než tři generace karet.

V minulé generaci se „dotáhli“ hlavně kvůli tomu, že Nvidia radši udělala levné a žravé grafiky u Samsungu a u TSMC dělala jen profi karty.

Většina lidí to interpretovala tak, že se AMD na Nvidii dotáhlo a v příští generaci je už určitě rozcupuje, akorát nějak zapomněli na to, že Ada Lovelace už bude zpátky na procesu TSMC.

A tak vznikl mýtický bug, který je jedinou příčinou toho, že Radeony tolik žerou.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 6. 2023 09:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) Já jsem ze začátku příliš nechápal, proč jediný objektivní web ten údajný bug neustále zmiňuje. Pak jsem pochopil, že je to kvůli tomu, že z jejich pohledu je to udržitelnější vysvětlení toho, proč RDNA 3 není tak výkonná, jak údajně měla být, a proč AMD dosud nevydala řadu 7800 a 7700. Podle pana Stacha stačí jen odstranit bug a simsala bim, uvidíte, jak AMD všem vytře zrak! Z mého pohledu je nicméně nepodstatné, z jakého konkrétního důvodu RDNA 3 pokulhává. Prostě důležitý je výsledek.

Naopak jediný objektivní web si historkou s bugem zadělal pouze na to, že bude muset pracně vymýšlet, proč i v následující generaci bug stále bude přítomen... Asi to nějak zašudlají s poukazem na porodní problémy revoluční čipletové architektury. Ale i toto vysvětlení bude pokulhávat na obě nohy. Revoluční čiplety a Nvidia jim bude konkurovat zastaralým monolitem?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
23. 6. 2023 10:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123
Asi bych si dovolil nesouhlasit ohledně interpretace historie. AMD svoji pozici reálně ztratilo kvůli kriminálnímu jednání intelu. To je fakt. A když se pak po roce 2005 nedařilo, tak jim chyběl balík peněz na záchranu. (Intel to teď zvládl, byť nabídka byla pár let zoufalá)
A taky, AMD zachránílo ATi, myšleno konkurenci pro nVidii. Jak by dle Vás vypadal trh grafických karet, kdyby AMD nekoupilo ATi? Dejte té firmě nějaký kredit, moc sviňáren jako na konkurenci se na ně neprovalilo a tvoří nám tu zdravé konkurenční prostředí. Nejsem fanatik, ale AMD mi prostě je sympatické a rád jim dám vydělat. U zeleným a modrým dávám peníze nerad (ale dávám) :D

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 6. 2023 15:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @830 Já jsem si koupil první počítač v roce 1997. Od té doby až dodnes jsem měl vždy CPU od AMD. Nikdy žádný Intel. A koneckonců grafickou kartu mám dnes také od AMD. Nemyslím si, že bych byl proti AMD nějak zaujatý. Ale zase nesouhlasím s výkladem, že všichni jsou na AMD zlí. Právě koupě ATI byla pro AMD velice nevýhodná a dodnes podle mého názoru není jisté, zda to bylo správné rozhodnutí. Jak by situace vypadala dnes, nebýt toho, že AMD koupila ATI, nikdo neví. Vše, co může být řečeno, jsou spekulace. Třeba by ATI existovala dál, třeba by ji koupil někdo jiný, třeba by se vynořil jiný výrobce karet. Také se jednu dobu spekulovalo, jaké by to bylo, kdyby dál žila 3DFX. Ale tak to bohužel není. Série všech příčin a následků směřovala tam, kde jsme dnes. Já bych si nejvíce přál, aby dnes byla na trhu série RX 7700 a 7800 a poměr sil nebyl 12/84.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 AMD diky ATI ziskalo celkem dost..
- cispety
- GPU
- mnoho let zkusenostiu a vyvoje
- v dobe kdy AMD koupilo ATI byla prave ATI naprosto vyrovnany souper pro Nvidii tj byla to defakto nejlepsi doba jakou kdy ATI zazila..

Ovsem AMD zha ATI celkem preplatilo ovsem ono by to ani tak nevadilo kdyby v ty dobe uz Intel jaksi nehazel klacky AMD pod nohy svym nekalym chovanim za ktery byl po mnoha letech dokazovani odsouzen..

AMD pak vydelavalo mnohem mene nez pocitali a nemeli prachy na splaceni pujcek prave pro koupi ATI a muselo defakto prodat svy tovarny na vyrobu procesorů..

Pak samozrejme znacne poklesl rozpocet na jaky byli v ATI zvykli jeste za dob pred odkoupenim a vyvoj sel do kopru a zacali na Nvidii postupne ztracet..

To jak Intel poskodil AMD sukodilo v dlouholetem horizontu celymu trhu uplne bnrutalne, prisli sme o vyrovnanou konkurenci jak na poli CPU tak GPU a to zcela zbytecne, stacilo aby prislusne organy co tohle maji hlidat konaly mnohem ale mnohem rychleji a durazneji.. taky pokuta pro Intel byla doslova smesna...

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 6. 2023 20:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo V Q3/2006 byl podíl v dedikovaných grafických kartách 43/57 pro Nvidia. Dnes je to 12/84. Za cenu 5,4 mld. USD. Nemyslím si, že to bylo dobré obchodní rozhodnutí. A pokud chtěli čipsety, mohli koupit jiného hráče za nižší cenu.
Můj dojem je ten, že ani proti Intelu to AMD nezahrála strategicky dobře. Mohli si spočítat, že Intelu bude spojení AMD/ATI vadit (viz např neobnovení licencí pro čipsety). Tak namísto vyhazování miliard mohli ušetřit peníze a soustředit se na vývoj CPU. Ale koupí ATI jim jednu dobu nezbyly penize na nic. A myslím, že grafická divize AMD to pociťuje dodnes.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 6. 2023 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 Graficka divize jeste dokazala setrvacnosti Nvidii trosku konkurovat ale po totalnim seskrtani rozpoctu kvuli dluhum v AMD to slo do kopru. Jak rikam slucovani AMD + ATI bylo dobre rozhodnuti do budoucna ovsem totalne se to posralo diky nekalym praktikjam Intelu diky kteremu prislo AMD tehda o miliardy ktery pak proste chybely na provoz firmy.. Diky Intelu tak AMD prislo o tovarny, prislo o moznost konkurovat Nvidii i samotnému Intelu.. Je az doslova zazrak ze AMD nezaniklo a dokazalo pod novym CEO Lisa Su to co dokazali, nikdo to uz necekal.. I proto je obrovsky uspech to kde nyni GPU od AMD jsou vykonove protoze roky a roky jim uplnej highend zcela chybel, proste na to nebyly penize ho vyvinout..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 6. 2023 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo o tom zázraku slyšíme už několik let furt dokola. Vega - zázrak, radeon VII - zázrak, 5700Xt - zázrak, ZEN 1 až 4 - zázrak. A všechno je to zázrak ze stejného důvodu - AMD před krachem, s minimálním rozpočtem, v obležení gigantů NV a Intelu.
Hádám, že za 30 let budeme číst stále o zázraku, jak AMD, jakožto malá firma oproti ostatním, dokázala vůbec vydat takovou grafiku.... A samozřejmě se za těch 30 let taky dozvíme, že se hry budou optimalizovat na AMD, protože konzole... už je to k smíchu

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 6. 2023 12:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Pokud AMD diky nekalym praktikám Intelu přišla o miliardy, tak neměla vyhazovat dalsi miliardy na nákup ATI. Pokud po 17 letech po koupi ATI ma AMD v dedikovaných grafických kartách nizsi trzni podíl, nez mela samotná ATI pred koupi, tak koupe ATI dobre rozhodnuti nebylo. Pokud AMD prisla o továrny, tak proste outsourcovala výrobu a nemusela vynakládat penize (ktere neměla) na modernizaci výrobních procesu. Jediny objektivni web nas prece stale zásobuje informacemi o tom, jak se nove výrobní procesy Intelu stale nedaří, zatimco AMD vyrabi na moderních procesech u TSMC.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 6. 2023 19:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 jenomze oni ty miliardy dali za ATI v dobe kdy jeste nevedeli co intel kuti a co chysta... si myslis ze Intel vsude roztruboval jak podplaci kde muze a vyhrozuje svym partnerum aby prestali nakupovat ze dne na den vsechno od AMD? zas bud realista.. AMD bylo dobre rozjete, melo lepsi produkty nez Intel a tak ocekavali ze je ceka dobre obdbobi a ze vydelaj vic penez.. logicky tak chteli firmu rozsirit a koupit ATI kvuli APU/cipsetum co planovali do budoucna.. Tehda to vychazelo financne lepe nez to vsechno vyvijet od píky... Vsichni vime ze vyvinout GPU od piky neni zadna prdel a Intel je toho jasnym dukazem

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 6. 2023 19:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo O žalobě AMD proti Intelu se psalo v červnu 2005. O koupi ATI se psalo v červenci 2006. Chápu, že tu transakci museli nějakou dobu připravovat, ale to tu žalobu také. Takže bych řekl, ze nemáte pravdu.

Kromě toho, jak se u AMD projevovaly nekalé praktiky Intelu? Asi tak, že AMD neměla takové zisky, jaké očekávala. Tedy v momentě, kdy mám menší zisky než očekávám, nebudu plánovat obrovské výdaje, i kdyby příčinou menších zisků byly erupce na Slunci.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 07:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 o zalobe se psalo mnohem pozdeji..
https://diit.cz/clanek/intel-celi-zalobe-tentokrat-v-usa/28207
https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc-hardware-rekordni-pokuta-29-miliard-korun-pro-intel-plati-rozhodl-soud-231732
https://diit.cz/clanek/intel-se-brani-pred-antimonopolni-pokutou

vice mene realne az od roku 2009 se zacalo neco dit a zacalo se s Intelem soudit spousta instituci.. Ono dost trva nez vsechny dukazy das do kupy... Takze v 2005 se opravdu nic nedelo. Mozna uz byly naky naznaky co Intel dela ale dokazany to bylo az o nekolik let pozdeji a pak se teprve rozjely soudy, ktery se ale vlekly skoro 10 let..

Ty desitky miliard dolaru o ktery AMD prislo jim uz nikdo nevratil..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 treba cekali ze urady zakroci velmi rychle a prodeje se zas rozjedou.. proste blahove verili tomu ze Intel zacne zakony opravdu dodrzovat :) Jak vime zpetne Intel podvadel jeste radu a radu let..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
26. 6. 2023 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Pokud něčemu bláhově věřili a na základě toho naplánovali útratu 5,4 mld. USD, tak jsou opravdu bláhoví.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 tak pokud delam nakej byznys, ocekavam ze konkurence bude dodrzovat zakony.. Kdybych tomu jako majitel firmy neveril muzu se na to podnikani rovnou vykaslat.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
26. 6. 2023 14:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Ledaže byste také dělal nekalé praktiky. Nicméně já se vám snažím vysvětlit, že obecně není znakem rozumného podnikání plánovat si nějaké velké výdaje, když nemám peníze. A je celkem lhostejné, z jakého důvodu ty peníze nemám.

Pochopitelně, že někdy je naopak výhodné si vzít úvěr. Ale my prostě po 17 letech vidíme ten výsledek koupě ATI, který je dnes takový, že podíl AMD (v dedikovaných kartách) klesl. A to oproti původnímu podílu ATI o dost. Ani bych se nedivil, kdyby tu grafickou divizi zase prodali.

CodeMakerSK
CodeMakerSK
Level 1 Level 1
27. 6. 2023 03:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe o čom to tu plkáš, amd je aktualne hodnotnejšia firma ako intel. AMD zarobilo dosť peňazí a darí sa im.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 6. 2023 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @CodeMakerSK To není myšleno tak, že je teď AMD před krachem. Ale na jistém objektivním webu se neustále tyto věci píšou již několik dlouhých let. Vžycky je to to stejný: AMD něco vyrobilo prakticky na zelené louce, z ničeho... Je to zázrak, že vůbec něco takového byli schopni vyrobit.. atd. atd.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 6. 2023 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe tak podle zdejsi zelene komunity je na tom AMD uz roky tak strasne bidne, nic neprodava ze se az divim ze jsou vubec v zisku :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 6. 2023 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Diskutéři můžou psát prakticky co chtějí. Kdežto článek, jakožto žurnalistika, má mít nějakou váhu.
Co se týče prodejů, tak všichni na mindfactory vidíme, jak to je. Tam vidíme přesný počet prodaných kusů. Pak máme tržní podíly. Od toho se můžeme odpíchnout

JIŘI ČERVENKA
JIŘI ČERVENKA
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jakub @Lachtan008 Kdyby ti nekdo cely zivot hazel klacky pod nohy tak jako nvidia s intelem hazi amd tak jsi z toho taky v prdeli.. proto musime byt radi za amd produkty takove jake jsou a ze vubec jsou..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 6. 2023 09:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JIŘI ČERVENKA @smazicDD Myslíte to tak, že ta Nvidia, která existuje od roku 1993, hází klacky pod nohy společnosti AMD, která existuje od roku 1969? A dělá to po celou existenci AMD?
A myslíte, že Intel, který vznikl v roce 1968, si určitě v roce 1969, kdy snad ještě neměl ani první vlastní procesor, řekl: "hele, tady je nějaká AMD, budeme jim házet klacky pod nohy"?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JIŘI ČERVENKA @Slusnak123 nvidia vetsinu svoji existence konkurovala hlavne ATI a dalsim firmam (ktery uz zkrachovali nebo byly zkoupeny jinejma firmama). jinak nechapu co ma spolecnyho datum zniku spolecnosti s touto diskuzi

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 6. 2023 15:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JIŘI ČERVENKA @Stratossimo Datum založení je důležité pro posouzení, jak dlouho měla ta která společnost, aby se etablovala na trhu. Vaše příspěvky působí dojmem, že AMD se vynořila z mlhy někdy v roce 2005 a všichni se na ni vrhli jako supi.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JIŘI ČERVENKA @Slusnak123 AMD tu byla samozrejme dlouho predtim ale az nekdy v dobe Athlonu zacala vuci Intelu nebezpecne vystrkovat ruzky a to se velkemu mocnemu inteli nelibilo, proto tehda zacal delat ty nekaly praktiky aby AMD udrzeli zua kazdou cenu dole nekde na 10-15% trzniho podilu.. Za to byl Intel zpetne potrestzan u soudu ale AMD to uz ty ztraceny roky kdy se mohlo vysvihnout klidne na 50% trhu nikdo nevrati ze?

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JIŘI ČERVENKA @Stratossimo 50% na trhu amd = 50 % problemových sestav na trhu, to opravdu nikdo nechce :D

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 6. 2023 20:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JIŘI ČERVENKA @Stratossimo Podle mě to, co prováděl Intel, byly celkem standardní ošklivosti. To se děje od nepaměti. Takový Microsoft také není žádný jelimánek. To ale neznamená, že to schvaluji. Já jsem ale chtěl poukázat na něco jiného, na to, že obě firmy vznikly prakticky současně, tak jak je možné, že jedna byla velká mocná a druhá malá a mnohem slabší? Podle mě ta slabší společnost prostě na začátku podnikala hůře. Jinak to, ze by dnes AMD byla na nějakém podílu nebýt nekalých praktik, je spekulace. Píšu to čistě neutrálně ve smyslu, že nějaký hypotetický podíl nelze brát za bernou minci.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 6. 2023 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JIŘI ČERVENKA @Slusnak123 spekulace to sou ale hodne pravdepodobne. AMD bylo tehda v dobe Athlonu na dobre ceste se proti Intelu mnohem vic angazovat, o procesory byl zajem ale AMD potrebovalo ukousnout z OEM trhu kde jsou velke penize. A zde prave Intel loboval za to aby velky hraci na trhu od AMD nic nekupovali.. podplacel je nebo jim vyhrozoval ze jim nic neproda pokud si neco koupi od AMD... a tohle delal dlouhe roky... na takove praktiky proste mame zakony a tyto zakony Intel porusil... bohuzel se to zaclo resit hrozne pozde na urovni patricnych uradu a soudu a pokuta byla vice mene smesna..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 6. 2023 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JIŘI ČERVENKA @Stratossimo A co to mění na tom, co jsem napsal já? Kazdy píšeme o jiném období.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 07:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukam do grafu pomer cena/vykon
- z aktualni generace grafickych karet RX 7000/RTX4000 je to nejlepsi karta v pomeru cena/vykon
- ze vsech prodavanych grafik na trhu je to 3. nejlepsi karta v pomeru cena/vykon
Lepsi nez tato grafika jsou jine 2 grafiky od AMD v momentálním vyprodeji (ten az skonci a grafiky se doprodaji, tato karta bude na 1. miste)

Podle me to melo bejt minimalne na stribro, ta karta nema vice mene zadny negativa a bronz se mi zda celkem malo, kolikrat tu dostaly vyssi hodnoceni mnohem horsi grafiky...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
23. 6. 2023 07:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Vzbuď mě, až se přestanou prodávat RX 6650 XT za pět a půl litru a na RX 7600 spadnou ceny o tisícovku, ju?

Do té doby nemá Radeony RX 7600 smysl kupovat, tak tomu nebudu dávat stříbro. Ve většině ohledů je to prakticky stejná karta jako RX 6650 XT.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 08:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) az se prestane prodavat 6650XT tak pak to bude karta na stribro/zlato? protoze konkurence nic lepsiho jak to tak zatim vypada ve stejny cene v pristich nekolika mesicich rozhodne nevyda..

Jinak nechapu jak mohla teda 4070 u tebe dostat stribro, kdyz vuci ni byla v dobe vydani na trh 6800XT vyhodnejsi s vice VRAM

1) 4070 vuci 3070 podrazila v MSRP (7600 naopak vuci 6600 zlevnila)
2) 4070 mela pomer cena/vykon celkem tragickej na cemz se shodli vice mene vsichni recenzenti (7600 treti nejlepsi pomer cena/vykon v tvem testu)
3) 4070 vuci konkurenci o 4GB VRAM mene ve stejny cene (u 6800 non XT dokonce v mnohem drazsi cene)

A presto 4070 dostala stribro s mnohem vice negativama nez 7600 ktera dostane jenom bronz :)

Z pohledu hrace her je 7600 mnohem lepsi jak 4070 a dostane horsi oceneni.. tohle teda moc nechapu..

Jakub
Jakub
Level 0 Level 0
23. 6. 2023 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo nemusíš chápat všechno😁

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
23. 6. 2023 08:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo 4070 je vedle RTX 30 next gen grafika.

RX 7600 je RX 6650 XT s levnějším čipem, stejnou spotřebou a o jednotky procent vyšším výkonem, co stojí o patnáct stovek víc.

A s konkurencí radši nechtěj srovnávat, protože za týden je venku RTX 4060 a RX 7600 za ~7200 si vedle toho koupí jenom rudí ultras. Obzvlášť pokud půjde Palit nebo Gainward zase pod MSRP.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 6. 2023 08:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Jsou to záhady. 4070 je karta typicky na 1440p. Tedy osobně 12 GB VRAM považuji za dostatečných. Nemyslím, že by platilo, čím víc VRAM, tím víc Adidas. Naopak bychom mohli říci, že na některých kartách tu VRAM platíte zbytečně.

A říkáte, že 7600 je z pohledu hráče mhonem lepší než 4070 s dvojnásobným výkonem? Řekl bych, že dle statistik prodejů si hráči myslí něco jiného.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) co je na 4070 next gen?
vuci 3070 prinesla cca stejny vykon jako podrazila, vice mene je to tak spatna grafika ze vyrobci museli doslova par dni po launchi prosit Nvidii aby jim zlevnila cipy ze to nejde kolikrat ani vyrobit za MSRP cenu se ziskem :)

Nasledne byly prodeje tak brutalne spatny ze Nvidia musela na 2 mesice pozastavit vyrobů nikdo to nechtel..

Co je prosimnte na tomhle next gen? 4060Ti dopadla jeste hur... prozatim je RX 7000 mnohem uspesnejsi v tomto ohledu nez RTX 4000 generace ktera je snad nejhuáre prodavanou generaci Nvidia karet za posledních 10 let...

Nepamatuju aby nekdy musela Nvidia pozastavit vyrobu uz 2 tydny po uvedeni jejich TOP produktu tj graficky karte z vyssiho mainstremu, tj ve svy dobe GTX 1070, GTX970 apod.. vzdy se jednalo oprodejni pilir jejich nabidky... To se o predrazene RTX 4070 opravdu rici neda

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
23. 6. 2023 08:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo A máš ty historky i něčím podložené? Nebo jsi to zase četl na Diit, kde to Souček blbě opsal od jednoho youtubera, co má důvěryhodné tajné zdroje, které nesmí prozradit?

Taky by sis měl vybrat, jestli je RTX 4070 předražená, nebo je tak levná, že se na tom nedá vydělávat.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 6. 2023 09:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo To víte, nejhorší generace Nvidia je 4000. Přestím to byla zase 3000. A před ní 2000. Jde to s nimi od desíti k pěti. A přesto se podíl AMD v kusech prodaných grafik snížil z 25 % na 12 %. RTX 4070 se prakticky nevyrábí, přesto se odněkud pořád neustále bere. Asi se líhne z vajec. A je všude nejprodávanější. Pardon, na CZC a jednom bulharském e-shopu tomu tak v tuto konkrétní chvíli není. Jsou to záhady. Asi za to může ten agresivní marketing Nvidia, ten je všemocný. Ale zapomínáte na nekalé praktiky Intelu. Těmi Intel rozválcuje jak Nvidii, tak AMD.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 11:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Slusnak123 3000 nikdy nebyla super vyhodna ale rozhodne byla levnejsi jak 4000 generace aspon.. zdrazit mezigeneracne 4080 o 70% je proste hnus

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
23. 6. 2023 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz)
Mohu se zeptat, jaké edice 4060 budou k otestování, případně čím se začne?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
23. 6. 2023 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @830 Founders Edice není, mám tu jednu levnou, jednu dražší, a třetí levnější je snad na cestě, to je asi tak vše, co k tomu mohu říci vzhledem k tomu, že ty produkty ještě nemají dotyční v nabídce.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
23. 6. 2023 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz)
Díky, takhle mi to stačí (vlastně na tohle jsem se chtěl zeptat)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @830 ja osobne od 4060 moc neocekavam po tom fiasku s 4060Ti nebo 4070..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 6. 2023 16:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo 4070 je na Mindfactory stále s přehledem nejprodávanější grafická karta. Kde vidíte nějaké fiasko?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo prestan klamat.
nvidia feeling, plug and play , amd plug und pc fuck.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo fiasko je, že amd spadlo z 24% na 12%, co se týče prodaných aib karet :D ano nvidia se prodává teď hůře, než kdysi, ale o amd to platí doslova dvojnásobně :D :D

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
23. 6. 2023 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Darth36 ono stačí když napsal že 6800xt je výhodnější jak 4070 jen možná ve více vram jinak ve všem za ní zaostává 😂😂

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 6. 2023 09:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Tom2308 to ze je 6800XT vyhodnejsi uznal i LinusTechTips ve sve recenzi na 4070... na tom se shodlo hodne recenzentu kdyz vysla 4070 na trh

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
24. 6. 2023 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Není výhodnější. Má aktuálně lepší poměr cena/výkon. Měl by ses ptát, proč. Nápověda: Není to proto, že AMD miluje hráče.

Za rok se u toho AMD vyprdne na gaming optimalizace ve hrách, za dva tři roky se vyprdne na podporu v ovladačích a přejde do legacy mode (což bude možná i dřív, než opraví známé bugy), žere to o 100 W víc (pokud na to nedáš fps lock a poběží naplno, u nás to znamená aktuálně zaplatit o korunu víc na elektrice na hodinu hraní), funguje na tom jenom FSR a má to pomalejší ray tracing, a do budoucna bude s náročnějším RT ten rozdíl ve hrách větší.

Kdyby to nezlevnili tak, aby to mělo lepší poměr cena/výkon, tak už ty karty neprodají nikomu jinému než sběratelům. Takže ano, teď jsou výhodnější.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 6. 2023 19:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) mam doma jeste 5700XT a ze bych pozoroval mizernou optimalizaci v drioverech bych nerekl chodi na tom stale vsechno uplne krasne a mnohem lepe nez na tehdejsi stejne drahe RTX 2070, naopak podpora pro moji RTX 2080 co mam doma taky mi pride celkem bidna.. ten vykon ty karte dochazi nejak rychle ta 5700XT ji uz defakto dorovnavala a to stala skoro 1/2 ve svy dobe, takze o naky super podpore Nvidie pomlc..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 6. 2023 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo To je další nezvratný důkaz toho, že karty AMD zrají jako víno. Stačí na 5 let zavřít do šuplíku a máte o desítky procent vyšší výkon. A nebude to spíše obráceně? Že by karty byly při vydání ještě nezralé?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 07:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Slusnak123 ja ji nemel zaverenou v supliku ceou dobu mi jede v sestave.. ja pouze reagoval na Amada co tvrdi ze AMD se o svoje starsi grafiky nestara coz je blbost, spise se o ne nestara Nvidia

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
26. 6. 2023 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo S tím šuplíkem to byl jen takový vtip. Toho si nemusíte všímat. Chtěl jsem napsat hlavně to, že pokud se výkon AMD v čase zvyšuje, pak patrně probíhá nějaká postupná optimalizace driverů. Což znamená, že v době vydání karty drivery optimalizované nejsou. A to mně jako zákazníkovi indikuje, že nemám kupovat AMD kartu při vydání, ale až tak po dvou letech od vydání.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 6. 2023 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Slusnak123 optimalizovane jsou ale AMD se proste soustredi mnohem vic na dalsi ladeni to je cele.. ono treba za rok po tom co kata vyjde, najou vyvojari jeste lepsi procesy jak drivery udelat nebo dalsi optimalizace mezi HW a SW a to pridava proste jednotky procent co se casem nascitaj.. to je cele.. Nvidia o tohle moc nestoji, protoze cim drive ti dojde vykon tim driv si od nich koupis zas novou grafiku, maji na tom postaveny cely obchodni model.. Cim dele zakaznikovi grafika vydrzi tim hure pro Nvidii..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
26. 6. 2023 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Každý se na to díváme z jiné strany.

Jinak z toho, co uvádíte, se dá vydedukovat, že AMD podle vás zákazníkům nechce prodávat nové karty. Že by to nějak zapadalo do ohromujícího plánu Lisy Su prodávat staré modely karet?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
26. 6. 2023 11:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo

Tak schválně. Podporované grafiky u posledních game ready driverů:

AMD

Radeon™ RX 7900 Series Graphics
Radeon™ RX 6900/6800/6700/6600/6500/6400 Series Graphics
Radeon™ RX 5700/5600/5500/5300 Series Graphics
Radeon™ VII
Radeon™ RX Vega Series Graphics
AMD Radeon™ Pro Duo
Radeon™ RX 500 / Radeon 500X Series Graphics
Radeon™ RX 400 Series Graphics (June 29, 2016)

NVIDIA TITAN Series
NVIDIA TITAN RTX, NVIDIA TITAN V, NVIDIA TITAN Xp, NVIDIA TITAN X (Pascal), GeForce GTX TITAN X

GeForce RTX 40 Series
NVIDIA GeForce RTX 4090, NVIDIA GeForce RTX 4080, NVIDIA GeForce RTX 4070 Ti, NVIDIA GeForce RTX 4070, NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti

GeForce RTX 30 Series
GeForce RTX 3090 Ti, GeForce RTX 3090, GeForce RTX 3080 Ti, GeForce RTX 3080, GeForce RTX 3070 Ti, GeForce RTX 3060 Ti, GeForce RTX 3070, GeForce RTX 3060, GeForce RTX 3050

GeForce RTX 20 Series
GeForce RTX 2080 Ti, GeForce RTX 2080 SUPER, GeForce RTX 2080, GeForce RTX 2070 SUPER, GeForce RTX 2070, GeForce RTX 2060 SUPER, GeForce RTX 2060

GeForce 16 Series
GeForce GTX 1660 SUPER, GeForce GTX 1650 SUPER, GeForce GTX 1660 Ti, GeForce GTX 1660, GeForce GTX 1650, GeForce GTX 1630

GeForce 10 Series
GeForce GTX 1080 Ti, GeForce GTX 1080, GeForce GTX 1070 Ti, GeForce GTX 1070, GeForce GTX 1060, GeForce GTX 1050 Ti, GeForce GTX 1050, GeForce GT 1030, GeForce GT 1010

GeForce 900 Series (19. 9. 2014)
GeForce GTX 980 Ti, GeForce GTX 980, GeForce GTX 970, GeForce GTX 960, GeForce GTX 950

GeForce 700 Series (February 18, 2014)
GeForce GTX 750 Ti, GeForce GTX 750, GeForce GTX 745

Přičemž pro GeForce jsou ještě ovladače (474.30) pro Win 11 i na řadu GTX 600 (srpen 2012). Majitelé Radeonů R9 390 už jenom brečí, že AMD nevydalo ovladače na jedenáctky.

https://www.youtube.com/watch?v=nAsCrx_MIso

A teď mi řekni, kdo spíš nutí lidi kupovat nové karty. :-P

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 07:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo 7600 si kupi len blb, pomer cena/vykon/spotreba/PROBLEMY je velmi zla.
nvidia feeling plung and play, amd plug and hell.
kdo ma rozum, priplati si trochu za nvidiu a ma svaty pokoj a moze sa hrat a nebat sa updatov windowsov, driverov a hier.
na slusne hranie staci si priplatit na 3060ti, oplati sa pockat na 4060.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 07:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @MuhahaMiro slusne hranie 3060Ti s nejhorsim pomerem cena/vykon na trhu? a jenom s 8GB VRAM? :) hele jako JOKE dobry :) Zvlast kdyz mnohem vykonnejsi RX 6700 XT 12GB stoji mensi penize nez ta tvoje 3060Ti..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 6. 2023 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratossimo A v jakém rozlišení byste chtěl na té 3060Ti jen s 8 GB VRAM hrát? A v jakém rozlišení byste chtěl hrát na RX 7600 jen s 8 GB VRAM?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Slusnak123 jenomze 7600 8GB je mnohem levnejsi, 3060Ti uz spada cenove do kategorie kde se prodavaj 12GB vykonejsi grafiky konkurence, kde neni problem hrat v 1440p bez omezeni.. Pak koupe 3060Ti celkem ztraci smysl, pokud nekdo hraje v 1080p je mnohem vyhodnejsi v pomeru cena/vykon koupit RX 6650XT 8GB

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 6. 2023 09:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratossimo Výprodejová 6700XT se momentálně jeví jako relativně výhodná koupě. Výkonem je ale zhruba na úrovni 4060Ti, která jse o cca tisícovku dražší, což mi nepřipadá jako zásadní rozdíl.
7600 je sice levnější než 3060Ti, ale zase má menší výkon.
Celkově bych to neviděl výrazně jasně pro jakoukoliv z těchto karet. Osobně bych dnes bez jakýchkoliv pochyb bral 4070 (bez Ti). Ale když jsem mohl v lednu mít 6800 (bez XT) za 11 a půl s daní, tak jsem se nechal zlákat.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratossimo kupil som ju za 120e 2800korun. vsetko na 3440x1440 zatial v pohode dala, a oproti 6950xt ani raz nezamrzla. 6950xt je o sotva 50% silnejsia, pri dvojnasobnej spotrebe a to nesedi.
nvidia plug und play, amd plug and hell.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 11:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Slusnak123 4060Ti je drazsi o mnohem vic..

6700XT koupis od 8tis s DPH

hlavne 4060Ti se vykonem od 3060Ti skoro neposunula, dokonce je spousta her kde muze byt i 4060ti pomalejsi nez 3060Ti diky uzsi pametove sbernici

7600 dokazala vykon posunout pri nizsi MSRP cene vuci 6600 o nakych 30-40%
4060Ti pri vyssi MSRP cene nez 3060Ti posunula vykon s bidou o 5-10% nahoru...

Tady je krasne videt neschopnost Nvidie neco udelat..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
23. 6. 2023 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratossimo Hm... hele, když tak lpíš na té MSRP....

Tos musel být na mrtvici, když ti RX 6600 XT zdražila oproti RX 5600 XT z 279 na 379 dolarů, co? :D

Si nějak nevybavuju, že bys do každé diskuze vypisoval, jací jsou v AMD zloději, když RX 6600 XT zdražili o 36 % :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Adam Vágner (pctuning.cz) zdrazila v dobe velkeho narustu ceny u TSMC vlivem kryptohorecky, vsak si dohledej clanky z ty doby kde TSMC ohlasovala jedno zvyseni cen za druhym, co melo AMD delat prodavat pod vyrobnimi naklady?

jinak sice zdrazili o 35% ciz vzhledem k situaci na trhu nebylo tak hrozny, Nvidia naopak po skonceni krypta zdrazila 4080 o 71% i kdyz k tomu nebyl zadny duvod.. TSMC naopak vyrobu po skonceni tezby zas zlevnila protoze brutalne opadla poptavka..

po padu krypta naopak zas AMD cenu ponizilo.... kdyz snizilo cenu 7600 vuci 6600 o krasnych 50 dolarů smerem dolu.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
23. 6. 2023 15:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratossimo Moment, tím chceš říct, že cena RX 6600 XT a RX 6600 byla tak nějak vyšší, takže je kravina s tím poměrovat ceny karet v době, kdy je situace na trhu normální?

A že teď vlastně chválíš AMD za to, že RX 7600 je jen o deset doláčů levnější, než bývala RX 5600 XT? Že teď v podstatě za stejný prachy, co dřív stávala x600 XT, prodává x600 nonXT? A tomu říkáš zlepšení?

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 6. 2023 15:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratossimo Na Alze i CZC lze novou RX 6700XT, která je skladem, koupit od 9 tisíc Kč s daní. 4060Ti lze na Alze koupit od 10 tisíc Kč s daní. Bohužel se mi nechce sondovat všechny obskurní obchody, kde by 6700Xt mohla být momentálně levnější.

A osobně pokud jdu koupit grafickou kartu, tak si při jejím výběru neříkám, o kolik je rychlejší než předchozí generace. Dělám to docela jednoduše. Řeknu si, pro jaké rozlišení ji potřebuji (aktuálně 2160p), stanovím si plus mínus cenový strop (aktuálně do 15 tisíc Kč s DPH), podívám se na nějaké recenze, přihlédnu ke spotřebě, chlazení a velikosti a pak si vyberu tu kartu, která mi potřebný výkon nabídne nejlevněji. Nějaké mezigenerační srovnání, ani výkonově, ani cenově mě osobně vůbec nezajímá. K čemu je mi informace, že karta X měla před třemi lety výkon Y a cenu Z?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Adam Vágner (pctuning.cz) a ty rikas zlepseni kdyz Nvidia s kazdou generaci defakto pohorsuje pomer cenaP/vykon a vubec se nesnazi? jakej byl duvod k tomu podrazit 4080 o 71% v dobe kdy krypto skoncilo a uvolnily se a zlevnily vyrobni kapacity? jakej meli duivod k tomu brutalne cenove napalit 4070Ti?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 19:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Slusnak123 ASUS ted dela u DUAL refund skoro 1000,-, karta tak ve finale vyjde asi na 8100-8200,-

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 6. 2023 19:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratossimo Zeptám se. Co chceš? Co je tvůj cíl? Čeho chceš v diskuzích a ne jen zdejších dosáhnout?

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
23. 6. 2023 19:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratossimo Tak to už je celkem hezká cena. Pouze bych si rýpnul, že by mě zajímalo, co se stane, až se 6700XT vyprodají. Vydá AMD konečně už tu řadu 7700? Dodrží vydání v Q3? A co na to Jan Tleskač?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 6. 2023 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Slusnak123 u 6700XT to dopadne asi uplne stejne jako u 6600 nejdriv vyjde 7700XT a pak po par mesicich zmizi 6700XT z trhu..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 6. 2023 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratossimo Obávám se, že až 7700XT po mnoha odkladech vyjde, bude to každému u - víte kde. Všechno má svůj správný čas a ten v případě řady 7700 a 7800 už minul. Kdo chtěl novou kartu, ten už si ji koupil od Nvidie.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 6. 2023 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Slusnak123 dalsi generace vyjde pozdeji kvuli TSMC takze pokud vyjde 7700XT pozdeji stale to bude trvat dalsi rok nez pride dalsi generace a to je stale dost casu na to tech karet prodat statisice.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
24. 6. 2023 20:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratossimo Kvůli TSMC? To mě poučte. Já jsem si na jediném objektivním webu přečetl, že je to kvůli situaci na trhu. Každopádně Nvidia také vyrábí u TSMC. Má nějaké problémy i ona?

Jirbec
Jirbec
Level 24 Level 24
25. 6. 2023 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratossimo Jedině v případě, že by na světe nastal nedostatek zarážek do dveří. Celá tahle sedmičková řada je hodně nepovedená. Kromě vyššího příkonu toho moc nenabídne a konkuruje pouze cenou.

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
25. 6. 2023 21:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Slusnak123
Asi mysli 3nm ktorá ma problémy preto odkladá aj Intel pravdaže na DD sa dočítate ze Intel zase niečo zrušil aj keď asi aj jeho 4nm výroba nebude mat dobru výťažnosť . V princípe ma TSMC fungujúcu 5nm a znej vychádzajúcu 4nm . Vraj sa 3nm sa postupne lepši ale nie je to stále dobre

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 6. 2023 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @xfce4 Ale řada RX 7000 se vyrábí 5 nm procesem (+ 6 nm memory cache die). Nvidia se vyrábí 4 nm procesem. Tedy 3 nm proces s tím nemá co dělat.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
26. 6. 2023 07:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Stratossimo Zdá se, že tady jsme se nepochopili. Já jsem měl za to, že jsou nějaké problémy s výrobou RX 7700XT. Původně jsem psal o tomto konkrétním modelu.

Reklama
Reklama