Zpět na článek

Diskuze: Recenze grafiky Asus TUF Gaming RTX 5070 12 GB. Čekejte na zlevnění

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

PeterSqu
PeterSqu
Level 21 Level 21
26. 3. 2025 16:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na smarty 5070 je za 16449 dost!

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 3. 2025 14:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hele .. pokud se někomu zdála 5070 TUF za 22tis drahá ... 5070 Aorus cena na Alze :D

A z mého vráceného Gamerocku je najednou nová ? Dyť ještě včera tam byla rozbalená tuším za tuhle cenu 27200 a teď tu svítí 1ks za 27200, ale nová.. :D

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 3. 2025 14:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 no, za chvíli snad scalpování od obchodů skončí..první vlaštovky:

5070TI

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 3. 2025 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 jak rikam vyrobci se proste hoji na TOP edicich protoze maji tak male marze na tech low modelech ze by proste neprezili.. posledni 3 generace to tak u Nvidie proste je.. Dokud nvidia nezmensi sve marze a nezacne ty cipy prodavat svym partnerum levneji jako to dela AMD nic se nezmeni..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 3. 2025 14:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @MrGodlike jenomze 22900,- je jenom 2-3 tisice nad zakladnima referenckama typu Pulse nebo STeel Legend.. Jakej je priplatek u AORUS MASTER u Nvidie vs zakladní edice s podobnym chlazenim jako ma Pulse nebo Steel Legend, mnohem ale mnohem vetsi vid?

Vsak se podivej kolik stoji RTX 5070 12GB AORUS MASTER (24 999,-)

https://www.alza.cz/gigabyte-geforce-rtx-5070-aorus-master-12g-d12815106.htm

a kolik stoji RTX 5070 TI 16GB AORUS MASTER ( 31 690,-)

https://www.datart.cz/graficka-karta-gigabyte-aorus-geforce-rtx-5070-ti-master-16g-gv-n507taorus-m-16gd/1.html

vuci tomu je 22999,- za RX 9070 XT 16GB AORUS Elite jeste pohadkova cena :) vice mene skoro o 10 000,- levnejsi nez podobne vykonna 5070Ti ve velmi podobne edici (od stejneho vyrobce) Me teda neprijde adekvatni si priplacet 10 000,- jenom za to zeleny logo na krabici pri stejnym vykonu ty grafiky.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 3. 2025 15:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ty sasulko, za kolik to teda nvidia prodava vyrobcum, a za kolik amd? na to se te tu pta vzdy 100 lidi, nevis, a des dal, meles ty same kraviny :D :D Kdy se ta tvoje dutá hlava naučí, že nvidia může být 10x víc nastřelenější než amd, protože si to i tak lidi koupí, to je hezky vidět i v čr, kde drahé nvidie jsou furt vyprodané, zatímco 9070 xt někde zůstali skladem i v den vydání :D :D
viz alza:
2920+ objednávek jen pro 5080
9070 xt: 350+ objednávek
9070: 160+ objednávek

A to nemá nvidie ani pořádně naskladněno :D :D to bude další debakl pro amd.

A nauč se, že aorus elite je podřadná edice vs master.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 3. 2025 10:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nic, Vanguard je sračka. Budu vracet a objednal jsem už Aoruse. Ten Vanguard vrčí i když hýbu ve windows v prohlížeči, když jsem to pak víc zkoušel, strašny..

A už řeším přeskládání do Define 7, protože tohle mě fakt nebaví, v životě už nechci otevřenou skříň.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
21. 3. 2025 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 otevřené skříně jsou dobré ale musíš mít kvalitní a velkou skříň ne nějaké malé smejdy nevýhoda zavřených skříních poznáš v létě kde teploty půjdou dost nahoru

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 3. 2025 12:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 @Tom2308 Nejsou dobré. Vždycky jsem měl Define R 4,5 .. a nikdy jsem neměl žádný problém se hlukem. Teď mám Meshify 2 (velká kvalitní, ale otevřená) a hrůza. Jakmile naskladní příští měsíc Define 7, tak jdu do ní. A v létě jsem taky nikdy neměl problém. Nikdy nevybírám sračkové komponenty. Zdroj vynikající, Noctua fany, ssd s heatsinkama, velmi kvalitní cpu fan atd. Takže tam problém nevidím. Jasně, pokud dáš chlazení za pár stovek do šmejda skříně, tak to pak může být problém. A gpu mám vždy s kvalitním chladičem, jebky nekupuju.

Takže kdyby někdo chtěl zánovní Meshify 2 třeba za polovinu, klidně řekněte.. ideálně z Olomouca, Brna..

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
21. 3. 2025 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 @LV426 r4 jsem měl bedna dobrá ale časem malá tak jsem šel do fractal torrent a nemůžu si stěžovat

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 3. 2025 13:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 @LV426 tak s Define Rx tam můžeš zkusit i Ventus..😂

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 3. 2025 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 @MrGodlike To zas ne, to je tak neskutečná jebka uřvaná, že ta by byla slyšet snad i ve vedlejší místnosti :D

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 3. 2025 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 jakože nemá tiché větráky nebo má jiné divné zvuky?

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 3. 2025 13:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @MrGodlike coilwhine, vrčí slabě, ale vrčí. Jsem třeba zapl jen Steam a když hýbu myší, tak slyšíš od bedny takový nízkofrekvenční zvuk.. A větřáky jako takové mi přišli u Tria malinko tišší paradoxně. Za tu cenu ten Vanguard nestojí. Celkově o 4tis levnější Trio bych si vybral, kdybych musel volit mezi tady těma dvěma.

Se teď dívám na Alze už i ten Vanguard někdo vrátil je tam rozbalený, nedivím se..

Ty vole .. teď se dívám, bratránek chce Noctua větráky do bedny, ty moje co jsem před rokem kupoval za cca 550,-stojí teď .. Noctua NF-S12A ULN

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 19:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak MSI Trio vraceno (cestou jsem zkusil v jinem pc - se stejnym zdrojem - a taky coilwhine) a Vanguard v pocitaci.

MSI Vanguard balení

A..... zatím nejlepší ! Tohle už by se řekněme dalo snést. Upozorňuju, že testuju vždy v online Rainbow Six při locknutých 240fps. Píská, ale fakt málo, jako jo, pořád píská, ale tohle oproti těm šmejdům předtím už by bylo snesitelné, buď to neslyším vůbec a nebo malinko, když nejde zvuk ve hře do sluchátek. A to se na to teď samozřejmě soustředím, takže žeby konečně můj vítěz? :)

5070 Ti Vanguard - zatím nejlepší, pak 5070 Ti Trio vcelku výrazně a nakonec 5070 Ti Gamerock a 5070 Ti Gigabyte Gaming hrůza a 5070 Trio naprostá tragedie, nejspíš vadný kus.

Ještě mi to asi stejně nedá a pro jistotu zkusím ten Aurus a TUFku, Vanguard mi dal naději, že ještě existují kvalitní karty :)

Mimochodem čumte na to balení, takové pitchoviny tam dávají, jakousi figurku, ale kurva pár korun za kvalitní cívky by je zabilo, dementi.

edit: tak hraju hodinua cívky jsem už neslyšel, lol.. jen když dám hlavu k bedně. Tak teď trošku zase jo, ale trošku... každopádně zatím nejlepší karta.

seltino
seltino
Level 35 Level 35
20. 3. 2025 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 hezke balení, já u 5090tky suprim X LC neměl vubec nic a to jsem se těšil na dráčka :D

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 19:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino To je ostuda, tam teda něco mohli dát, tady strčí jakousi hnusnou figurku..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
20. 3. 2025 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ako to povedal ten korejec a lzihuba z Nvidia .. Nv 5070 = 4090

https://youtu.be/0OYzIWsT8cE?t=180

noname chlapik to teda pomeral a napriklad zistil, ze v Cyber77 v 1440p sa 5070 nedotiahne na 4090 ani s pouzitim 4xMFG.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 4. 2025 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK tyhle prohlaseni se uz nekolikrat ukazaly jako lzive.. uz to nikdo nebere vazne

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak 5070 Ti Gamerock co jsem tam koupil za 27600, včera svítil jako rozbalený za 26200,- a už je pryč. To se někdo bude divit (nebo mu to nebude vadit).

Nejlepší je ale ta 5080 Ventus za 44 rozbalená, kdo si tohle koupí netuším :D

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 16:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 hodí to na 40 a koupí...

Když koukám na ty karty skladem jak postupně mizí...alza to má napálené a stejně se tak vše prodává..

PS: tak co ten MSI Vanguard..už máš ? :D

seltino
seltino
Level 35 Level 35
20. 3. 2025 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @MrGodlike prodá se všechno bez ohledu na cenu, furt ta 5080tka stojí prakticky polovinu toho co 5090tka a ta když se objeví za 90K tak se vždycky prodá během chvíle. Ano je to balík, ale stále je hodně lidí, pro které to balík není. Sám když vidím jaký posun ve výkonu mám ve VR mezi 4090tkou a 5090tkou, tak mi je už jedno že jsem dal 90K a užívám si jak to jede. Ještě štěstí že ta 5090tka má 32 paměti, protože se běžně dostávám i k využití i 29VRAM, na to rozlišení a detaily co ta karta utáhne je těch 32 fakt nutnost.

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @seltino lidi jsou hold jelita..ventus je pryč za 44...ten má cenu se svýma vlastnostma max. těch msrp 30K.... přitom se jinde váli třeba MSI trio za min (40 k ) .:D

Takhle, ty ceny jsou nesmysly..a to říkám i když to taky kupuju dráž..ale to furt neznamená, že to budu obhajovat..

seltino
seltino
Level 35 Level 35
20. 3. 2025 19:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @MrGodlike Ano stím souhlasím, také bych rád tu 5090tku koupil levněji, na druhou stranu je pro mě menší trest si ty peníze vydělat, než čekat bůhví jak dlouho kvůli úspoře cca 10K.

Je teda pravda, že už se začínají objevovat rtx 5090tky na menších obchodech, které ty ceny nemají tak napálene, třeba na JIRNO teď meli skladem 1 ks Aorus 5090 extreme waterforce za 84K a gigabyte5090 Gaming za 73K. Vtipné je že ten Aorus mám objednaný na Smarty hned na Launch a nikde a už jsem ho viděl skladem na 3 menších obchodech v ČR. Hold ani ta předobjednávkla očividně není záruka toho že se člověk kté kartě jen tak dostane....

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 20:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukám na Assassin's Creed Shadows, upoutal mě test 5090

AC - SHADOWS

Jako to už se vážně posrali, že na 5090 !! to nemá když zapnu vše (tzn. RT ) ani 60 FPS ve 4K ? Už aby ten ubisoft snad radši zbankrotoval za takovou bídu... ( a černej samuraj je taky na chocholouška)

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 23:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @MrGodlike Tahle AC serie je pro mě už dávno mrtvá a několik posledních dílů jsem nehrál a ani zpětně nemám chuť, každý nový díl je jen stejná přeskinovaná blbost.

Od Ubi chci jedinou hru .. Division 3.

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 07:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 mam to stejně,skoncil jdem u Odyssey a sotva jsem to pak dohral..

Je to furt dokola, to muze oslovit snad jen zelenace co zacinaji hrat..

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 06:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @MrGodlike vzdy boli hry, ktore aktualne grafiky nedavali. staci ubrat blbosti. to tam je len a to, co ta hra dokaze.

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 07:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @mato tatuso jako ze je toto neco jako driv far cry nebo crysis? 🤣

uplne tam tu revoluci grafiky vidim..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 07:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @MrGodlike hele od ty doby co si vsichni vyvojari zvykli na to ze nikoho uz nezajima vykon pod nativem a vsichni hroti DLSS tak se proste na nakou optimalizaci z vysoka kasle, proc utracet velky penize za zdlouhavou optimalizaci enginu, kdyz ti proste reknou zapni si upscaling a drz hubu a soupej nohama pokud mas problem s nizkym FPS na svy grafice za 100tis :)

Bohuzel dokud bude upscaling tak protezovanej tak se tohle uz nikdy nezmeni.. driv si tohle zadny herni studio dovolit nemohlo aby jejich hra nemela dobry FPS na highendu za desitky tisic korun, protoze by to pak nikdo nekupoval a nikdo by to nehral..

Za me osobne jedina hra co ted bude vychazet a od ktery ocekavam super optimalizaci bude ted novej DOOM pod Vulkanem.. Na tuhle herni serii je v tomto ohledu spoleh protoze DOOM serie postavena na Vulkanu proste za poslední roky predvedla ze i spickova grafika muze mit super optimalizaci ze to beha ve stovkach FPS i ve 4K na vyssim mainstremu.. Bohuzel takovej her proste bude min a min...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 09:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos zase lžeš a meleš hovna honzíku, celou dobu vychází hry, které né vždy jdou rozjet na maximum.
Doom novej bude mít forcnutý RT a min pozadavky ma kartu RTX, protože ho chce i na min požadavkách, aspoň zase krásně je vidět, že netušíš, o čem píšeš.

btw
https://www.reddit.com/r/AMDHelp/comments/1je2qii/im_returning_my_xfx_9070_xt_oc_too_many_issues/
nějak se to začíná zase lámat :D :D

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Přesně, ta optimalizace je u DOOMa parádní. Začíná na principu malých uzavřených map, které nemají takové nároky jako velké otevřené světy.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 12:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Krejza vetsina UE5 her je na stejnem principy koridorovky a narocnost je klidne i 5x vyssi ve 4K se vsim na max a ze by ta grafika byla 5x lepsi jsem si teda nevsiml..

petr.hw
petr.hw
Level 23 Level 23
20. 3. 2025 14:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Já teď hraju Indiana Jonese Great Circle na 5090 a nějak jsem si nevšiml jak ty říkáš skvělé optimalizace....Je to stejný engine jako bude mít nový Doom.....Asi to dobře optimalizované je, ale má to RT v základu a další fičury. Plácáš tu stále dokola své hovna a pak je ještě rozmazáváš....Rád jsem zapnul nenativ a s DLSS,FG a vypadá to skvěle se super odezvou a dělá mi to s PT 144Fps....Další sračky tu meleš o dřívějších hrách co měly skvělou otimalizaci. Pamatuju si zrovna na Doom 3 co když vyšel mi na tehdejší grafice za dva platy dělal 8 Fps, slovy 8 obrázků za vteřinu...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 15:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @petr.hw DOOM 3 bezel na enginu ktery v ty dobe vubec nevyl vychytanej, a defakto pote Carmac odesel z ty firmy a uz se nikdy nevratil... posledni dobrej engine tyhle firmy byl Quake 3 vsechno co udelali pak uz stalo za vyliz.. defakto az DOOM pod Vulkanem opet prinesl skvely optimalizovany engine..

https://diit.cz/clanek/doom-s-vulkan-prvni-testy

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
19. 3. 2025 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

podle mých měřítek jsou karty pod 16GB VRAM s cenou nad 15k nesmysl. Pokud dám tolik peněz za kartu očekávám že mi chvilku vydrží a né že už teď tam mohu spustit hru které vram nebude stačit.

Přijde mi že hodnocení je až moc positivní vzhledem k tomu jak nevýhodné tyto grafiky jsou...

Osobně jsem koupil RX9070XT a jsem moc spokojený. Byl jsem zvědav na nové FSR a není to pro mě... ani DLSS ani FSR (přecházel jsem z 3060). Výkon ta karta má za mě dobrý a cenově 2000 pod touto testovanou. Nevím na čem bych musel jet abych si koupil kartu dražší, s poměrem cena / výkon o 31% horší, méně výkonou a s rizikem že by VRAM nemusela stačit.

Ale jasně.. hodnocení 7 z 10... jděte do ní :-D

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
19. 3. 2025 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mtss @Mtss Za celou dlouhou dobu, co hraju hry na PC se mi nestalo, že by nestačila VRAM a hra by nešla spustit.

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
19. 3. 2025 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista to není o tom že by nešla spustit (snad krom nějakého GTA, kde se to muselo spustit s komentem) je to o tom že se ti začnou ztrácet textury, nebo se ti otevřou v příšerné kvalitě, nebo hra začne trpět krátkými záseky.

koukni třeba tady na video je to pěkně popsané...

https://www.youtube.com/watch?v=dx4En-2PzOU

Obvykle to řeší snížení kvality textur tak aby se to do vram prostě vešlo... to jsou všechno kroky co člověk udělá aby si zahrál když na lepší kartu prostě nemá a nemám nic proti tomu. Je to v pořádku... podle mě to ale není v pořádku u karty která stojí víc a nabízí méně.

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 06:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Mtss nemam problemy snicim s 4070 s 12gb na 4k. vsetko mi ide uplne v pohode. dokonca ludia s 8gb grafikami sa zahraju v pohode. skor ako ram dochadza vykon gpu

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 07:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mtss @Mtss A množství VRAM je ten jediný ukazatel, jestli vydrží? 😁

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
20. 3. 2025 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Olda ja jako nevim jestli to pisu blbe ze muj text se spatne chape... nvidia ma za me nejvetsi vyhodu v DLSS, ktere za me funguje o neco lepe jako FSR (frame gen se mi ale nelibi ani od jednoho), ale problem v DLSS je ze zveda naroky na VRAM. Takze pokud si muzu za 20k koupit 9070xt, ktera je o 30% vykonejsi jak 5070 a soucasne ma i vice vram, nedava pro me zadny smysl koupit 5070, protoze DLSS jako vyhoda se zacne ztracet kvuli nedostatku VRAM jeste rychleji, vykon je na prd od zacatku a ta cena proste hrozna...

5070Ti je za me dobra karta a ikdyz je vykonem vicemene plichtou s 9070XT, tak diky vecem co ma zeleny tym navic ma pravo stat o neco vice... Nicmene osobne si myslim ze 20% priplatek je ok... cokoliv nad uz z toho pro moje ucely dela nevyhodnou kartu.

Kazdy mame nejaky rozpocet na tyto hracky a je mi to kluci jedno... kupme si za svoje penize kazdy co chceme.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Mtss "ale problem v DLSS je ze zveda naroky na VRAM" nezvedá, naopak většinou upscaling ubere VRAM "spotřebu" o 1-2gb, FG jí naopak zvyšuje, né ovšem tolik, co dlss sníží.

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Mtss Tvůj první odstavec hovořil jasně. VRAM si zde uvedl jako limiter.

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
20. 3. 2025 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Olda psal to jako seznam veci... Vykon, cena, pomer techto veci a potencionalni bottleneck s vram v budoucnu.

@Darth36 podivej na to video co jsem tam daval... Dlss podle toho testu nároky na vram zvedá...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Mtss ve videu, co si posílal je uvedený i Frame gen, ten si pochopitelně zapínat nemusíš, a doporučuji ověřovat podobné věci trochu na jiných kanálech, HUB nachytali už několikrát na nesmyslné čísla 😉
Asi nejlepší způsob jak si tohle ověřit je kouknout na nějaky casual kanál, jako
zWORMz Gaming

Kde uvidíš ,že třeba 4k má v rdr2 8,5 gb vram, zatímco 4k dlss q žere 7,5gb, a pozor, i když to ukazuje takové čísla, reálné zaplnění vram je dokonce ještě nižší.

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 13:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Mtss baví mě, jak tady napíšeš slohy, ale pravda je jinde, viz. screenshot:

NATIVE vs DLSS (VRAM)
9.2GB vs 8.9GB
(z toho po vypnutí FG -0.5GB po vypnutí RR -0.1GB = 8.3GB) To máš skoro o 1GB méně při DLSS.
DLSS (bez RR, FG)

Jinak ve hře vše na max a stále zbývá spousta paměti volné.

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Mtss Myslím, žes to akorát špatně pochopil. Písmena DLSS/FSR v tomto testu mají doplněno o framegen. Tím pádem hodnoty v tabulkách nejsou porovnáním nativu s upscalem, ale buď nativu (spíše) nebo upscalu.

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
21. 3. 2025 23:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Krejza ano mas pravdu... prehledl jsem to... frame gen zveda naroky na vram. Neni to ale vlastne jedina vyhoda rtx50x0 proti rtx40x0?

petr.hw
petr.hw
Level 23 Level 23
20. 3. 2025 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mtss @Mtss Nebrat nic, co má míň jak 32gb..... :-) AMD má nahovno přerozdělení VRAM a Nvidia neplýtvá pamětí a osazuje je přesně na to co je potřeba....12gb na 1080p je overkill

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 17:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na Smarty teď mají GB Gaming 5070 Ti za 26890,- kdyby někdo chtěl ..

Dnes jsem ji akorát vrátil a na cestě je Vanguard, zítra odpo přijde, to jsem teda zvědavý.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 27tis mi neprijde jako naka super cena, kdyz 9070XT steel legend se stejnym vykonem i hodne podobnym zpracovanim chladice stoji kolem 19-21tis s DPH (dle krámu)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos tak to jsme rádi, že reaguješ zase na příspěvek někoho, kdo tě poprosil, ať mu horší produkty logicky za levno necpeš :D :D

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 17:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Zase mi zase cpe nějakou mrdku bez dlss? kurva drát, on je snad uplně namrzlý v té palici..

vagi
vagi
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @LV426 DLSS je teď jakože IN a bez toho se grafika nedá koupit? Nevím, ptám se.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @LV426 On je retardovaný 1000x ho pošleš do p.če a aj tak reaguje 😃 Ale zase keď kúpiš AMD tak ušetríš a za si kúpiš veľa jogurtov pre panicov v akcií 😁

https://ibb.co/67sFz9G7

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @vagi Já nevím, když už člověk dává tolik peněz, proč chtít něco horšího, když můžu mít lepšího?

seltino
seltino
Level 35 Level 35
19. 3. 2025 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos kolem 19-21tis s DPH (dle krámu) ano je to krám a podle toho jakou máš verzi tak stojí :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @vagi jistěže je to už standard, to je krásně vidět jen na tom, že to jako funkce stačilo nvidii na to, aby celá řada 4000 samotná měla na steamu více hráčů, než všechny karty od amd dohromady za 20+ let.

seltino
seltino
Level 35 Level 35
19. 3. 2025 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 je to k pláči jak Nvidia háže bobek na hráče, člověk si koupí 20tkovou řadu, má jí 5 let a v tom mu NVIDIA hodí na kartu nejnovější DLLS4, kdyby si člověk koupil hodné AMD co jde hráčům na ruku tak s FSR 4 utře prdel na starších kartách :D

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @seltino je to tak bohužel, ještě že mám hodné amd s 7900xtx a prastarý fsr díky tomu, AMD není firma, ale rodina 😁

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 To bude luxus, za kolik si to sehnal?

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @Hakaluk 33 na Alze, jinde ji zatim nemaji. Luxus nevim, kdyz slysim jak mi pisti Tria, nic moc necekam.

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 23:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @LV426 MSI Vanguard bude určo TOP :-)

Zdeněk Slováček Féla
Zdeněk Slováček Féla
Level 15 Level 15
19. 3. 2025 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

alza napaluje ceny uz delsi dobu.u alzi mi zacina vadit hlavne to ze si koupite novi produkt,dam priklad.zakladni desku.a prijde vam domu rozbalena. nebo pouzita nekdy aji poskozena.tohle delala roky ts bohemia a skrz to jsem tam prestal nakupovat.nevim jestli do tech krabic lozijou zamestnanci hledaji hry zdarma,nebo jen vydrbavaji s vracenyma produktama.ale je to hnus

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
19. 3. 2025 15:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Slováček Féla @Zdeněk Slováček Féla Hele, u těch základních desek je možné, že aktualizují bios. Včera jsem stavěl známému pc s deskou AM4, která se vyrábí už cca 4 roky koupenou včera jako novou u Alzy a bios byl v aktuální verzi, někdy z Listopadu 2024. Je to jen moje teorie a můžu se mýlit samozřejmě.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle To se určitě mýlíš. Oni rozhodně nesmí dělat samovolně žádné updaty. Nesmí to zboží být použito. Což by samozřejmě updatem BIOSu bylo.
Nicméně tento problém jsem už zažil taky. Pán mi donesl desku s ohlýma pinama na CPU patici. že mu to takto dodala alza. No řekl jsem mu, že má 2 varianty:
1. Vrátit bez udání důvodu - nikdo na to nepříjde. Je to zakrytovaný tou plastovou krytkou. (což asi udělal ten, kdo to koupil a vrátil před ním)
2. Reklamovat s tím, že ti to takto dodali (šance na úspěch nulová)
Samozřejmě mu to zamítli pro mechanické poškození....

Další jsem zažil, že si pán koupil roubalený AIO od Arcticu. No chyběly tam dotahovací matky na pumpu.... Někdo prostě potřeboval, tak si objednal, vzal si šroubky a vrátil.... A opět, nikdo na to nepříjde.

Takže ano, děje se to velmi běžně.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Slováček Féla @Zdeněk Slováček Féla tohle se mi nastesti nikdy nestalo.. obcas ale kupuju rozbalene zbozi s plnou zarukou a treba slevou i 20-30% to rozhodne smysl má a pokud je produkt v poradku nemam s tim problem.

Marek Siska
Marek Siska
Level 1 Level 1
19. 3. 2025 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

cim som starsi a sledujem to tak tym viac zasnem kolko som za tie roky utopil penazi v HW pred 20r. no vtedy sa to este nejako posuvalo vpred kazdym rokom aj co sa hier a ich vizualu tyka. teraz mam 3060 uz xy rokov a stale v QHD na 32" bez prolemov fici. Ano v najnovsich tituloch dakde len 40-50 fps ale wtf na co mi je 150fps kym nie som profi hrac CS ka :-) za posledne roky ma zaujalo len destiny 2 a horizon zero dawn +forbiden west. uvidime co predvedie GTA6 a snad sa raz dozijem HL3 :-) no dat dnes za grafiku tieto peniaze co pytaju mi pride ujete riadne.....

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V prakticky všech grafech je krásně vidět, že loňská 4070S, kterou ještě stále mám, byla skvělou volbou. Stála mně méně peněz, než současná 5070 a má skoro identický výkon a spotřebu. I když jsem letos chtěl dělat upgrade, nejspíš ho neudělám. 70 je o ničem a 70ti zase příliš drahá. Radeon XT, který jsem koupil jsem obratem vrátil, protože se mi nevejde do case a jako největší blb jsem si to neověřil dopředu.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @urbis83 jakou delkou ses limitovanej?

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka uz si amd honziku nekoupi bohuzel, ani tento jeden prodej nezachraní situaci

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos 330mm když vymontuji dva přední ventilátory. FD Torrent Compact. Současná RTX má 300mm a už teď sedí skoro na ventilátoru.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @urbis83 Co člověka vede k tomu si kupovat takovéto debilní skříně do kterých se nic nevleze proboha.

vagi
vagi
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @LV426 a proč ne?

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 3. 2025 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @vagi protože se tam nic nevleze?!

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @urbis83 Měnit grafiku ročně nedává smysl, vždyť i hry které by za to stály vychází sporadicky.

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Olda Víc věcí tu nedáva smysl, třeba proč lidi rozčilovali strojně přeložené hry do češtiny, když ty hry vycházeli stejně rozbitý :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Olda Neměním kvůli nějakému smyslu. Prostě jsem chtěl. Kdybych měl u všeho hledat smysl, buď by mi jeblo, nebo bych měl doma pořád Pentium 4.

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @urbis83 To těžko.

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 00:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak mám pár hodin Gigabyte 5080 Gaming OC ( 39500 Kč ):

1)pískání cívek nízké

2)větráky

záleží na hře..

řekl bych, že chlazení lepší průměr, běžné zatížení na pohodu cca 1200o a nejde nějak rušivě slyšet : např BO6, Diablo 4.

Jedna z mála her kde jsem tomu dal, co to šlo, je CYBERPUNK.. nastavení vše na max , rt psycho, dlss balance. Tam jede na cca 350 w a tam to samozřejmě jde slyšet dost, točí cca 2000o.

Určitě lepší než GAINWARD Phoenix 5070TI - to znělo jak sekačka..

3) OC super, dal jsem mu powerlimit 125%, +400 core a +2000 paměti. Boostuje mezi 3,1-3,2 GHZ

Pár čísel:

TIMESPY EXTREME : Default 16050 / OC 17811

BO6 ( 3840x1600 , basic ) - benchmark: Default FPS - 186/ LOW %5 - 157 LOW 1% - 138 / OC FPS - 204/ LOW 5% - 175 LOW 1% - 152

Takže panuje spokojenost, pokud se někde neobjeví SUPRIM nebo VANGUARD okolo 40+- , tak si ho nechám a bude vyřešeno 😁

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 07:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @MrGodlike V Cyberpunku jde slyset dost a to je ono, takze dost ti pak bude slyset vsude, v kazde nove hre, co zapnes a to je spatne pro me. To proste nesnesu a nechci. U karty za 5tis dobre, ale za 40? A to jeste zalezi, kde mas bednu a jakou.

Ja kdyz hraju ve vecernim tichu, s otevrenyma sluchatkama, tak to proste musi byt tichy, nic jinyho neberu. Dneska tu mrdku vracim, teoreticky jeste zkusim pak Aurus za 31, nejdriv ale TUF a Vanguard. Uz mi dochazi moznosti a zacina me to znervoznovat. Plan B je, ze se naseru a z Meshify 2 to preskladam do Define.

Vcera, kdyz jsme hrali a ja nechal odemceny fps a misto 240 mi to litalo k 500, tak se to neslo pres mikrofon a kamos to slysel, proste odmitam takovy vyrobek a nechapu, proc dnes neumi vyrobit nepiskaci kartu.

Co jsem projizdel reddit, tak piska kde co.

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 07:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 no já mám Fractal Design Define S , a tu bednu mám dole pod stolem na straně u nohou. Takže jako mě ten hluk zas tolik netrápí...

Měl jsem v ní za poslední 2 měsíce 5 různých karet..kde bedna nepomohla byl ventus 4070 ( slyšel jsem cívky a větrák) a pak i ten gainward 5070ti phoenix ( slyšel jsem sekačkový větrák ). Ostatní karty včetně této byly přijatelné/průměrné.

Jako zajímalo by mě, jak valí právě ten MSI SUPRIM v tom cyberpunku, podle mě by byl taky slyšet...

PS: ano, možná by tě ta nová bedna vyšla lépe 😂

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 08:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @MrGodlike stejne nechapu proc je pro vyrobce Nvidia grafik tak silenej problem vyrobit tichou kartu za 40-50tis? Dyt takova 7900XTX Nitro+ byla snad nejtizsi grafika ve vsech testech a to s OC biosem tahala az 450W a Sapphire byl proste schopnej to vyrobit tak aby to bylo tichy a melo to i dobry teploty. A to se bavime o grafice s cenou pod 30tis s DPH...

Pritom ta edice nebyla nejak obrovska, na trhu byly mnohem vetsi grafiky co byly naopak hlucnejsi.. Posledni roky mi prijde ze vyrobci u Nvidia grafik proste nemaji tak velky marze na grafikach a proste odmitaji do vyvoje tech karet davat velky penize aby ty grafiky za neco staly.. Jinak to proste nechapu co se to s Nvidia TOP grafikama posledni roky deje za "zverstva" ceny rostou ale kvalita naopak klesa..

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @MrGodlike Ty vole, tak pokud to takto jde slyšet v uzavřené Define S, tak potěš.... to fakt není tichá karta. Kamoš měl Suprim 3080 a to byla tichá karta :)

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 08:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 tak uplně uzavřená už není, nahoře mám pryč to bednění kvůli odvodu z vodního chlazení ( které mám nahoře).

Hele, nějaký srovnání řad mám pocit že padá, rtx 5000 je hnaná na hranu, a ještě když tomu dám OC.. když se to fakt zatíží..a nemyslím na pár minut v 3DMarku..tak po půl hodině bude slyšet každá...

Koukal jsem na SUPRIM 5080, přetaktovaná, pouze 3D mark, a taky jela na 1600o... takže v CP2077 bude taky slyšet předpokládám:)

Jsem teda zvědav, co řekneš na ten Vanguard..:D

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 08:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Stratos kdepak..tvoje oblíbená karta žrala jako tank, topila jako tank a točení větráků tomu odpovídalo..a jelikož jsem si 7900xtx zkusil i živě, tak to nejsou dojmy z diskuzí, ale realita.

příklad, stejné nastavení, Black Ops 6 -

7900xtx - spotřeba furt 400W ( tím i teplo),

RTX 5080 - spotřeba 160W -+20 ..

Takže asi tak, běž spinkat dál..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 08:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @MrGodlike zrala jak tank jenom s OC biosem, pokud si to prepl na Silent BIOS (tedy referencni BIOS s normalnim TDP na 355W) tak to bylo taky o necem jinem, + ja jsem se pomoci UV dostal na 250W-280W a to sem o grafice nevedel uz vubec.. Jinak 7900XTX Nitro+ vysla jako jedna z nejtissich skoro vsude v testech kde ji merili. me pri UV rezimu ty vetraky točily jenom kolem 1100-1200RPM kdyz jsem to ladil.

https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-7900-xtx-nitro/35.html

https://www.gpureport.cz/recenze/388/sapphire-nitro-rx-7900-xtx-vapor-x-24g-testy-provoznich-vlastnosti.aspx?article=388&page=4

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 08:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Stratos silent bios zapneš skoro všude, pak je vše tiché a s větší teplotou a horším výkonem...

Je třeba brát normální bios/respektive ten, co není silent..! Tuto debatu jsme spolu vedli při 4080..platí co jsem psal..

ta karta a serie 7000 je k ničemu i se silent biosem..protože neumí regulovat výkon dle zátěže jako Nvidia..takže furt žere a topí i při nenáročných hrách nebo locku...

Regulaci umí až 9070xt( taky jsem měl chvíli )... konečně.. ale ještě taky není tak dokonalá jak u Nvidie..ale aspon neco...

Losfantos
Losfantos
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Stratos Dostal jste palec nahoru že už jste nepoužil pojem defaultni bios... Konečně nějaký mírný posun

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Stratos Jedine co ty mozes ladit, su tak drevene kocky v chranenom prostredi, dement.

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Mám 4080 Super ASUS TUF, pokud hraješ na 1440p tak je v celku tichá, ale v 4K je slyšet a když dám hlavu k bedně, tak cvakají cívky. Je to teda tižší než RTX 4070 Ti Eagle😂. Jestli ti vadí hluk, tak kup raději MSI TRIO, mají lepší chladiče i ventilátory. Viz můj MSI GeForce RTX 5070 12G GAMING TRIO OC. Který mám dočasně, ale zatím nemám důvod ho dávat pryč. Ten mi zůstane taky 😍👌👍

Dubacik
Dubacik
Level 1 Level 1
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @MrGodlike ake fps si mal v tom cyberpunku...mfg zapnute ak ano na kolko...je tam inputlag?...vsetci vzdy len riesia hruby vykon ale kvoli tomu sa 50xx rada nekupuje dnes ale ten mfg to jediny posuva...pytam sa preto ci je tam ten skok...ja to hram tiez vsetko v plnke akurat transformer mode a dlss quality..ten balanced tam citit ze este to nie je ono

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dubacik @Dubacik CB jsem psal jako demonstraci hry, která dokáže kartu plně vytížit, narozdíl od jiných her..

Udělal jsem si screen, takže můžu FPS napsat.

Detaily na max, rt psycho, dlss balance , rozlišení 3840x1600, bez FG ( já to nemám rád, latenci cítím), CPU 9800X3D

AVG: 93,02

Min 83,14

Max 103,45

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 20:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

naco nove grafiky :

Data z minulého roku naznačují, že PC hráči věnují 67 % svého herního času titulům starším než šest let. Dalších 25 % připadá na hry vydané v posledních pěti letech a pouhých 8 % času tráví u nejnovějších titulů.

osobne tiez hravam skor starsie tituly.

seltino
seltino
Level 35 Level 35
18. 3. 2025 22:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @AMD commercial advisor Mám to podobně, většinou hraju starší hry (simracing ve VR) závodní hry staré několik let, které ale pořád získávají nový obsah a vylepšení. Co se týče normálního hraní, mám pár Srdcovek, jako serie Metro, Mafia, Heroes of Might and magic3, stronghold, ufo, comand and conquer, zaklínač atd.. které si vždycky rád i po letech znovu zahraju a pak rád podpořím nové hry typu KDC2, Stalker 2 a nejaké Simracingové tituly jako AC EVO v předběžném přístupu. Nicméně konkrétně v tom VR i u pár let starých her dostávají grafiky typu 4090, 5080 dokonce i 5090 slušně zabrat :)

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 06:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @AMD commercial advisor Bacha, jdeš si pro výprask zde. Já ho za to dostal 😀

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni1 no ty hras na starej sunke rx5700, skor to je zrejme myslene na 3xxx-4xxx karty, ze netreba sa hnat hned za novinkami. o nejakeho pol roka bude az cas si kupit rtx 5070, ked sa nedockavci nasytia a bude ich vsade dost za odporucenu cenu.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @mato tatuso s výrazným poklesem ceny bych nepočítal, ale také vyčkávám

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @mato tatuso Tak nV představila jedinou novinku, RTX5090. Za tou se opravdu nikdo moc nehoní :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni1 je tak, jen po ní slintá celý svět :D

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 17:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty vole ten Gigabyte 5070 Ti Gaming je taky pěkná mrdka, to snad není pravda. Píská to přibližně stejně jako to Trio, ale s tím rozdílem, že nonstop :D Trio aspoň sem tam. Hlučnost horší, respektive +- stejno (měl jsem karty v kompu minutu po sobě), ALE z Gigabitky lezou jakési rušivé pazvuky, to se zase soudruhům moc nepovedlo teda.

Fakt mě zaráží, že jak ten GB Gaming, tak Palit Gamerock, je horší, jak to MSI Trio, přičemž oba mají větší chladiče.

MSI Trio vs GB Gaming

No nic já na to seru a asi objednám ten Vanguard (protože pokud Trio dává na prdel větší konkurenci, co teprv tento), pokud ani ten nebude pořádný jak má být, tak mi nejspíš zůstane Trio, ještě teoreticky zkusit jiný kousek Tria, ale tomu moc šancí nedávám.

Proč ty cívky u těch karet tak piští kurňa, to neumí odstínit nebo na tom všeci tak šetří? ...

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 tak jakooo🤣

no prave si vezu gigabyte 5080 gaming oc..tak jsem zvedav, jake budu mit stesti.

kdyz budou aspon prumerne zvuky civek a vetraku s tim ze pujde perfekni oc,tak uz bych si ho nechal..

Pak muzu pripadne taky zkusit to gaming trio.

Mam rezervaci na 5080 astral oc,ale nic moc dobreho jsem na to necetl! je to spis dost zklamani🤔

nejradsi bych suprim / vanguard i za treba 42 max, ale nikde neni😭

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @MrGodlike Fakt? Tak to dej vědět, třeba u 80 to bude jinak, ale 70 Ti teda fakt bída v tomto. Ne, že bych od toho Gigabytu něco čekal. Ještě teoreticky můžu zkusit TUF, ale v Asusy fakt moc důvěru nemám po zkušenosti u 4xxx řady.

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 17:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @LV426 fakt😀 zkusim dnes nejaky zakladni test,pak dam vedet.

Hele, stejne skoncis u vanguardu ( alza ho ma) si myslim..asus by to jen oddalil o par dni🤣

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 17:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @MrGodlike Jo taky si myslím, má ale kurva 33 litrů za 5070 Ti, se posrali ne, nicméně pokud nebude pískat (tichá snad bude), tak to rád dám tady po těch zkušenostech.

No ty vole z recenze Vanguard 5070 Ti na Guru3D coil whine jako prase,

"In our experience with this specific card, the coil squeal has been very noticeable to us. This product will make coil whine, rated 4 out of 10 points."

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
18. 3. 2025 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @LV426 měl sis vzít ten palit co mám já a měl by si klid ja cívky neslyším a jak jsem si pohral trošku se spotřebou tak ani větráky neslyším

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 21:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @Tom2308 Ten je moc hlučný a hrát si s ničím nechci, psal jsem ,že nechci, aby mi běžel zbytečně program na pozadí kvůli grafice. Prostě za svoje prachy chci grafiku, co bude tichá a nebude pištět. Prostě budu hledat dál.. Vanguard další zastávka :) Nebo TUFka..

Mimochodem doufám, že tohle zkoušíš na vyšších fps. Taky jsem narazil na borce, co říkali nemám coilwhine a pak z nich vylezlo, že hrají na 100fps :))

seltino
seltino
Level 35 Level 35
18. 3. 2025 21:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @Tom2308 dnešní karty jsou vždy loterie bez ohledu na výrobce a model. za poslední roky jsem měl v compu rtx 3070 MSI TRIO X, byla absolutně tichá, pak jsem měl pár měsíců rx 6950Xt toxic le tam cívky šly slyšet, přešel jsem na Aorus rtx 4080 waterforce, tam cívky slyšet šly, pak jsem po pár měsících přešel na Aorus 4090 waterforce, tam cívky slyšet šly, ale za pár měsíců přestaly a byla to absolutně tichá karta, pak jsem měl pár týdnu 5070 ti msi trio x oc a také uplně tichá karta, ted mám 5090tku suprim x liquid a tam jsou situace kdy cívky občas slyšet jsou, nicméně hraju na tomhle počítači hlavně VR se sluchátky tak neřeším. na notebokách co jsem měl 2060tku max q tak byla absolutně tichá 3070tka občas slyšet šla a co mám teď 4070tku tak jsou situace kdy ty cívky když je ticho taky slyšet jsou a to jsou jen 140w karty. 3070tku trio a 4090tku jsem měl nejdéle skoro 2 roky, ostatní karty mě neoslovily tak šly po pár měsících z compu pryč. 5070ti trio x od MSI byla teda peckovní karta, ale měl jsem ji jen ze zvědavosti a dobu než se mi podaří ulovit 5090tku

n3v3r3k
n3v3r3k
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @LV426 ja mam nastaveny max fps na 158 a karta nepíská. a sem línej se hrabat v nastavení a zkoušet unlimited😂

proste trio je za 29 co sem ji koupil bezkonkurenční.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 22:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @seltino nó, ja mel 3080 water force wb a civky spis vrcely, pred tremi tydny mi dorazila 5080 water force, taky vrcely civky, minuly tyden dorazila 5090 water force a taky ji vrci civky… Jak to tak tady a na jinych forech ctu, tak docela dost vyrobcu s tim ma potize… Ale mam to stejne, hraju se sluchatky, takze mi to nejak moc nevadi…

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
19. 3. 2025 01:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @LV426 v csku mam přes 400 fps víc nepotřebuji jinak normál hry co karta zvládne nemám vsync nebo tak ale říkám cw ta karta fakt nemá jasně když ti poběží na 300 wattů můžeš trochu slyšet větráky ale říkám ja mam rad ladění grafiky stim že snížím spotřebu a ještě dostanu výkon navíc

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 11:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @LV426 tvl. ty ses dobrej, ty tady furt pises, ze slysis i travu rust, mas na grafiky prehnany pozadavky, zijes v " bludu" ze FD define je ticha skrin (ve skutecnosti akorat odhlucnuje to, ze ma mizernou airflow = ventilatory musej jet na daleko vyssi otacky a se skrini s dobrou airflow tak dosahnes lepsich vysledku, pokud si dobre vsechno nastavis), zijes v bludu, ze min ventilatoru ve skrini znamena mensi hluk, ale odmitas si pc (ventilatory, undervolt gpu atd.) nastavit tak, aby tvoje pc splnovalo tvoje prehnany pozadavky...

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 10:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Zrovna GB Gaming OC mají spíš kladnější ohlasy, že krom tučný přirážky na Aorus, většinou mají stejný vlastnosti třeba chladiče. Jinými slovy, za méně peněz, stejně muziky.

Že ti pískala, to se prostě stává. Dalším deseti nepíská, mě osobně 4080S taky ne. Někdo si to vyžrat musí. Plus navíc víme, jakej ty seš ujetej pacient na cívky, pravděpodobně hraješ s hlavou vraženou do počítačový skříně. 😂

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 10:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @Syedie Ani ne hele, to bys musel slyset, vsak jsem tu daval i video a kdyz uz to druhy slysi pres mikrofon..

Ten GB Gaming nebyl ani tichy, obycejny krap. Takove ohlasy jsou vetsinou od lidi, co maji hluk v mistnosti nebo to pres hukot od vetraku v bedne ani neslysi a piskani neslysi, protoze hraji na 60fps. Nebo maji na palico uzavrene skeble a pak pod tou vodou nic neslysi.

Pokud jednou zazijes LN a ULN PC, nechces uz pak jinak.

Gigašitka vrácena, objednán Vanguard.. hledání svatého grálu pokračuje.. :)

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @LV426 Tak finále.. jsem zvědav co teda to MSI

Předpokládám, že bude nejlepší z toho, co jsi měl..

ale zda bude tiché, i když ho plně zatížíš ? ( bavím se ted o větráku, ne o pískání cívek ..to má ten gigabyte 5080 ,co teď mám, nízké při zátěži.. měl jsem u toho hlavu )

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

7 je odpovídající hodnocení, kdyby před tím RTX 5070FE nedostala taky hodnocení 7, která byla tak na 6. Provozní vlastnosti oproti FE o dost lepší, paměť je samozřejmě stejná a cena vyšší. Jinak RTX 5070 je díky přichodu RX 9070 v dost nevýhodné pozici.

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@He3lix @He3lix Mo je hodnocení je teda za 5‼️ Příšerná cena🥲Za tento oje_aný model!🤑👎

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @Hakaluk Tak si přečtěte recenzi na RTX 5070FE, to je kombinace divadelní hry Čekání na Godota a mistrovství světa v alibismu.

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 16:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teploty 66°C nic moc👎👎Asus TUV má sice velký chladič, ale teploty má horší než MSI GeForce RTX 5070 12G GAMING TRIO OC, který má o 1/3 menší chladič a taky nišší cenu (19 500,-). Mně to jede v zátěži 60°C a to mám jen cca 1400rpm (otáček) viz testík níže. OC je fakt u RTX 5070 hodně velké klidně + 10-15% FPS.

▶️Cyberpunk 2077 RTX 5070 + Ryzen 7 9800x3D, 1440p DLSS 4: https://youtu.be/NiAnBs1qkXw

▶️Black Myth Wukong RTX 5070 OC + Ryzen 7 9800x3D, 1440p, 4K: https://youtu.be/G6-ohwn9lpc

▶️Warzone RTX 5070 OC + Ryzen 7 9800x3D, 1440p: https://youtu.be/5FxjhL2RCDU

Díky za ty závistíví palce👎👎👎😂😇


Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @Hakaluk Vyhozené peníze.

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 20:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Olda Vubec ne, Prodal jsem RTX 4070 Ti OC EAGLE a jsem velmi spokojený! GPU vubec neslyším, neruší a výkon jako pr_se👌😍 Především v esportech které hraju je výrazně lepší‼️ Taky design je velmi NICE🫵 Výměna mě vyšla jen na 2000,- Kč :-)) Luxus

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 09:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @Hakaluk hele, ty znáš nějakýho joudu, co by záviděl 5070 ( tzn 4070 super ) ? Snad takový lidi tu nejsou 😂

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 09:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @MrGodlike Jo😂, už jich znám 5👎👎👎👎👎

V náší zemi je to děs, proč si myslíš, že RTX 5070 je tak slabá? De oto jak ji používáš, mám i RTX 4080 Super. Měl jsem RTX 4070 Ti (SUPER). Tak asi sám vím nejlíp jak dobrá GPU to je👍 Hlavně na esporty je to LUXUS👌‼️🤞 Mrkni na moje testy níže a jestli najdeš RTX 4070 Super které dává stejně, a nebo aspon o 10% méně FPS ve WARZONE, tak jsi fakt frajer😂👍😇 :

▶️Warzone RTX 5070 OC + Ryzen 7 9800x3D, 1440p: https://youtu.be/5FxjhL2RCDU
vs
▶️RTX 4080 SUPER + Ryzen 7 9800x3D, 1440p: https://youtu.be/_6-8q3lHBv8
vs
▶️WARZONE RTX 4070 Ti SUPER + Ryzen 7800x3D, 1440p: https://youtu.be/igBe0xqmA3Q

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 10:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @Hakaluk ....tady napíše človek skoro cokoliv, co se nikoho nemůže dotknout a má 8 palců dolů :)

Není slabá, respektive je třeba brát na jaké rozlišení,atd..ale není to nic extra na závist..aspon teda podlě mě..

Měl/mám v ruce ( v pc :) 4080 , 4070ti super, 4070 super, 7900 xtx, 9070xt , 5070 ti , 5080 ...takže taky vím, co ty karty umí...

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @MrGodlike Njn, jenže oni ti dají palec dolů a nedozvíš se nic. Objektivní diskuze se tu hledají blbě. Skoro to vypadá, že palec dolu bez komentáře je přímo úměrný absenci pádného argumentu nebo chybějícímu smyslu pro humor. Takže pokud je moje teorie správná, tak u tohoto komentáře bude hooodně palců dolu :D

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 11:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @He3lix Obcas dam nekterym komentarum palec dolu, proste protoze s nim nesouhlasim, ale komentar uz k tomu nenapisu, protoze vim, ze s doticnym se nema cenu jakkoliv bavit, jelikoz by to bylo hazeni hrachu na stenu a ztrata casu. Zrovna Hakaluk, kterej sem dava vysledky ze sveho hw yt kanalu, kde mu casto vychazeji naprosto odlisne vysledky, nez jake maji nejvetsi a nejznamejsi hw weby a yt kanaly a neni mu to vubec divne, je toho dobrym prikladem.

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @Grew Ok, tohle beru.

Semik
Semik
Level 47 Level 47
20. 3. 2025 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @Grew Tesať do kamene ...

vagi
vagi
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opět se mi potvrdilo, že RTX5xxx je jen refresh RTX4xxx (cca 5% nad 4070S)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 15:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vagi @vagi ovsem s 30-40% priplatkem :) A to se vyplatí!!

vagi
vagi
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ovečky koupí, nVidia spokojena.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 3. 2025 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Mě 5070 vyjde zhruba na stejné peníze jako by vyšla 4070S. Technologicky je dál. Dnes už šly koupit i karty za doporučenou cenu - 16449, pokud někomu stačí takové provedení. 4070s byly o 450 levnější, to není žádný rozdíl.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @vagi(na) si kupi nejakeho Radeona, AMD spokojena. so simple.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @vagi co si má neovečka koupit, když chce dobrou herní kartu, která mu má vydržet a 4000 serie už není v prodeji?

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 16:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vagi @vagi Kámo to bude více jak 5% 😇. V esportech (WARZONE, FORTNITE) je to klidně + 20% FPS Za 19 500,- mám lepší model MSI GeForce RTX 5070 12G GAMING TRIO OC🤞👌👍. Jede to fakt dobře, nemám ani černý obrazovky :-) A když vezmeš výkon RTX 5070 Ti, RTX 4080 S a lepší model je za 29 000,- Přitom máš tak jen cca + 10% FPS na více a + 4 GB RAM to stejně taky moc nespasí.🤑

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vagi @vagi V tomto případě na 100%. Naprosto nesmyslná karta.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Radšej RX 9070 to je karta pre hráčov...😏

TomiksCuprou
TomiksCuprou
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Siro taky mi to tak přijde, takže jsem asi po deseti letech dal Nvidii košem, že zkusím jak to u AMD funguje a zatím žádnej problém, čistá instalace Windows, tak snad bude vše ok. Sapphire Pure RX 9070 (bez XT, nechtěl jsem měnit zdroj) za 18129,-... Není to úplně málo, ale klasicky jsem nechtěl už déle čekat.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomiksCuprou @TomiksCuprou jste spokojený, také zvažuji 9070 bez XT. Raději bych 5070, ale cena se mi nelíbí.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 20:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomiksCuprou @Lukáš Meistner ak chces prist o dlss4 v kopec hrach a miesto toho mat horsie fsr4 na urovni dlls3 v 30 hrach... a amd pri zapnuti rt +30% spotreba

TomiksCuprou
TomiksCuprou
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomiksCuprou @Lukáš Meistner trošku jsem jí upravil power limit a takty a takhle vypadá v 3D marku: https://www.3dmark.com/spy/54231513

Teploty, výkon za mě úplně parádní, přecházel jsem z 3060Ti, a ta změna je fakt velká. O 5070 jsem přemýšlel taky, v Datartu byla za plus minus stejnou cenu, ale prostě víc paměti, v testech víc výkonu, tak jsem si řekl proč jí nezkusit - vrátit, prodat jí můžu vždycky. Ale rozhodně k tomu zatím nemám jedinej důvod. Zkusil jsem asi 20 her a nikde nemá žádnej problém. Vždycky jsem byl fanda Nvidie, ale tahle řada se za mě prostě moc nepovedla, nebo teda čekal jsem od ní víc.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomiksCuprou @TomiksCuprou tak ono pomer cena/vykon je u RTX 5070 doslova tragickej a 12GB tomu podrazi krk uplne.. Nvidia proste zamrzla nekde v historii a vubec nechape ze VRAM proste musi sem tam navysit a ne zustavat 2 generace na neprijatelnych 12GB zvlast za tuhle premrstenou cenu.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomiksCuprou @Stratos "Nvidia proste zamrzla nekde v historii a vubec nechape ze VRAM proste musi sem tam navysit" 4070 a 4070S mají dohromady více podílu na trhu, než posledních 5 generací amd, tak se zkus zamyslet, kdo co nechápe.

TomiksCuprou
TomiksCuprou
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomiksCuprou @Darth36 já jí třeba kvůli tomu teď po deseti letech poprvé nekoupil a koupil jsem AMD. Přemýšlel jsem vyměnit 3060Ti za 5060Ti, ale opět bude mít 8GB... Prostě ne, nekoupím znovu 8GB kartu. Ani 5070 se 12GB. Koupil jsem RX 9070 se 16GB, protože nevěřím tomu, že 8, nebo 12GB bude na další roky do výměny stačit.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomiksCuprou @TomiksCuprou hele slysim to skoro na kazdem rohu ze lidi ted hromadne prechazej z nvidie k AMD, protoze to jak se Nvidia ted k hracum zachovala proste hodne lidi dost nastvalo.. sileny ceny, nekvalitni ovladace, nekvalitni karty s chybejicimi ROPS, horici konektory atd... proste uz asi lidem dosla trpelivost a to i letitym fanouskum znacky.. nvidia se proste ke svym vernym posledni dobou chova jak k onuci..

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomiksCuprou @Stratos Jo ? Chodí za Tebou hromadně lidi se svěřovat že přecházejí k AMD ? 😀 A teď tu o Karkulce 😁

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomiksCuprou @Stratos na jakym rohu honzíku? kde kupujete floriany? 5080 má stále mnohonásobně více objednávek, než 9070 a 9070xt dohromady, tak nelži :D :D

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Siro AMD fakt asi nechces za tu cenu ...

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @Siro Nvidia má lepší obraz, funkce. Zkoušel jsem MFG + DLSS 4 a Render latency je cca 20ms. Oproti starému FG které ma 40ms, je to obrovský skok‼️. Hry jsou opravdu celkem plynulé podívej. ▶️Cyberpunk 2077 RTX 5070, Ryzen 7 9800x3D, 1440p DLSS 4: https://youtu.be/NiAnBs1qkXw

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 3. 2025 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @Siro Hlavně ta spotřeba, i tam kde 5070 vede, třeba Ratchet & Clank kde 9070 potřebuje o třetinu víc šťávy.

Tohle mě na té 5070 fakt překvapilo a byl jsem z toho trošku nevrlý, když 4070S měla reálně spotřebu kolem 218W (napříč tituly a recenzemi) a 5070 má 250W TDP, ale reálně se na to většinou nedostane a spotřeby pod 200W jsou opravdu velké překvapení, zvláště když v náročných titulech původní 3060Ti byla právě na tom 200W limitu celou dobu při i polovičním výkonu.

nejlepší nárůst efektivity jsem zatím naměřil v SotTR, 3440x1440 native ultra + ultra rt. 3060tI 46FPS avg s 200W spotřeby, 5070 s 220W spotřeby 97 FPS, o 111% lepší efektivita.

Další velké překvapení byla spotřeba jen chlup nad 100W při AC:Origins S 60Hz VSync, kdy zase 3060tI tak tak stíhala udržet 60 PFS při 200W.

V nejranějsím Fist Descendantovi jsem míval low/medium, 60 FPS lock při cca 175W, teď mám 60 FPS lock, ultra preset při nějakých 110W, v případě Ultra RT 130W, v případě ultra RT a RR 150W. Hraju nakonec bez RT, rozdíly jsou, ale nejsou tak patrné při hře jako jinde (třeba Control), ale s 95 FPS lockem a jsem někde na 140W

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 3. 2025 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Siro Pokud ti její výkonj stačí, proč ne. Osobně bych raději 5070 než 9070XT, tam kde mě trápí výkon je ta 5070 nejen rychlejší ale i daleko úspornější (výkon cca 10% nad 9070XT, spotřeba 210W vs 304W) a i při MSRP je 9070XT dokonce dražší, má méně kvalitní upscaling.

Až budeš rozporovat, tak se koukni na testy Path Tracingu, případně heavy RT, to je totiž to jediné co mě dnes z pohledu výkonu zajímá, stejně jako mě zajímá upscaling, protože ani 5090 to neutáhne v nativu, a taktéž se nebojím framegenu, naopak ho rád využiju, pokud mi poskytne lepší herní zážitek a ne herní zážitek pro mě není latence, tam kde FG používám necítím rozdíl mezi FG on a FG off z pohledu odezvy ovládání, ale cítím to dost výrazně na smoothnes, kde mi FG umožní držet FPS na mnou požadované hladině bez dropů-

Pokud tě nezajímáají věci jako RT, PT, upscaling či fg, tak je AMD jistě skvělá volba, pokud tě to ale zajímá, tak ty AMD grafiky nejsou žádné terno.

epidot
epidot
Level 44 Level 44
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Half Life 2 RTX je venku na Steamu, jde se na to :D

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 14:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@epidot @epidot jj 35gb

epidot
epidot
Level 44 Level 44
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 14:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 mě stahování ukazuje 35,5GB

TomiksCuprou
TomiksCuprou
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @epidot tak to máš asi VIP edici 😂

epidot
epidot
Level 44 Level 44
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @TomiksCuprou

Known Issues:
Build size reads as 82.8 GB~, but is only 41.4 GB on disk

TDIchip18
TDIchip18
Level 10 Level 10
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 13:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako nezminit v recenzi konkurecni Radeony mi prijde jako ucelovka.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 13:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TDIchip18 @TDIchip18 je to divne, tahle grafika za tuhle cenu by si zaslouzila totalne ztrhat a "virtualne" nakopat asus do jistych mist a proste doporucit mnohem vyhodnejsi konkurenci v podobe 9070/9070XT od AMD.. Pokud nebudou recenzenti podporovat vyhodnejsi produkty tak se proste z toho monopolu Nvidie nikdy nevyhrabem..

vice mene mene znaly uzivatel se z teto recenze ani nedozvi ze vlastne na trhu je mnohem ale mnohem vyhodnejsi reseni od konkurencniho AMD a to je obrovsky Fail... Od toho snad recenze jsou ne?

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Proč by to měl dělat když tu mají diskuzi a Tebe ? Díky Tobě se o AMD dozvědí i to co by nechtěli 😂

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos obrovsky fail je cpat lidem furt radeon kdyz roky jasne trh ukazuje, že ty karty zajima jen male % trhu.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Fail je tvá pseudo logika.

scootie007
scootie007
Level 41 Level 41
18. 3. 2025 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @uni1 Napise niekto kto nepochopi ani beznu vetu vid par riadkov nizsie hlupacik

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 01:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @uni1 ach ano, vždy, když se jedná o neúspěch amd je to pseudo logika :D to nemá smysl ani číst od někoho, kdo plácá věci typu "5700xt byla skvělá karta".

Ondřej
Ondřej
Level 29 Level 29
19. 3. 2025 06:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos a v čem má být AMD výhodnější? Když vezmu dlls, rt, pt, podporou hw akcelerace v programech a spotřebou kde je všude nVidia lepší, tak v čem má být jako AMD lepší a výhodnější...? Jen mentálně narušený člověk tady z bulvárního amddword, který je placený za to, aby doporučoval pouze AMD.

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 A muzes konkretne uvest duvod/duvody, proc rx 5700 xt nebyla skvela grafika?

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 21:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Ty jo, jeden prispevek z dvaceti odpovedma, to opravdu uplne meni muj nazor na tu kartu... facepalm. Za tu dobu, co stavim pc sem jich namontoval do sestav nekolik desitek a ani s jednou nebyl u zakaznika problem. Ale ok, to muzes brat jako muj nepodlozeny kec, tak se kouknem na recenze. PC mag - editors choice, 4,5 hvezd z 5 "Outstanding", Tech Radar - 4,5 hvezd z peti, Techspot - 85 bodu ze 100 atd. Ale podle tebe je to jedna z nejhorsich AMD karet... Ok😂😉

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 10:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Grew umíš použít google? myslíš, že je to opravdu jen jeden příspěvek? :D 5700xt byla a je stále opravdu hrozná karta. Recenze na tohle opravdu nemají žádný vliv :D Ale co já bych vysvětloval amd fanatikovi, co brání i tak hrozný produkt, trh rozhodl, co je dobré, a co ne.
fuj, ještě doteď si vzpominám na chudáky, co neustále psali, jak jim např s 5700xt padá call of duty.. nakonec většina ztratila nervy a přesla na zelenou 😁 5700xt, královna black screenů několik let, ale amd šašci asi zapomněli. už jenom to, když vyjde karta, tak všude vychazejí videa hlavně jak je taktovat, jen 5700xt měla exclusivně videa typu:
https://www.youtube.com/watch?v=F1dQoJtkI-c
:D :D

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 15:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Jak uz jsem nekolikrat psal, drtiva vetsina problemu, se kterejma sem se setkal a nemuselo se jednat jenom o grafiky od AMD, ale celkove o problemy s pc byly "mezi klavesnici a zidli", coz mi btw potvrzujes i odkazem na to video... Kdyz se na nej podivam, jak se maj resit problemy s rx 5700 xt v tom videu: 1. Udelej cistou instalaci OS - tzn. problem byl na 99% zpusobem nakym bordelem v OS 2. Update BIOS - problem byl zpusoben tim, ze zakladni deska mela stary BIOS 3. Update chipset drivers - problem byl zpusobem tim, ze byly stare ovladace chipsetu 4. Update win - problem zpusoben starou verzi os 5. Rezim vysokeho vykonu - problem zpusoben tim, ze os "hrabal" do fungovani grafiky 6. Vypnuti PCIe 4.0 - Todle by se teoreticky dalo oznacit za chybu AMD, ale prakticky na to AMD upozornovalo, ze se to ma udelat... Takze moc diky za to video, takze to nemusim hledat a rovnou ti to muzu tady takhle hezky vypsat 😂😉 Tak hlavne ze ja jsem AMD fanatik... :D

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Grew 90% hráčů si tyhle věci nedokáže sama udělat, proto si koupí raději produkt, který funguje hned z krabice a jsou rádi, že zvládnou dát update driveru. Že se do horší gpu musíš ještě k tomu hrabat je mnohem větší mínus, než se zdá.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 pokud si nekdo meni grafiku v PC sám, mel by bejch schopnej si i sam nainstalovat cisty WIN z FLash disku.. je to totalne blbuvzdorny a navodu na to najdes na youtube plno, pokud se dneska dnesni mladez dokaze hodiny koukat na nakyho youtubera, zvladne i 5 minutovy video o tom jak nainstalovat cisty win.. Nedelej zas z dnesni mladeze uplny idioty co neumej vubec nic...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 3. 2025 10:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ty debílku, však tys tu nedávno napsal, že měníš AMD za nvidii a ani neuděláš DDU pro odstranění Nvidia driveru :D :D prý " to je v pohodě" :D :D
Dnešní mládež neřeší nějaký grafiky amd, protože všichni, co sledují, mají v pc nvidii.

myslihlavou
myslihlavou
Level 4 Level 4
19. 3. 2025 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TDIchip18 @TDIchip18 Snad nečekáte, že PCTuning, vlastněný zeleným UFOnem (Alza, pro méně chápavé), bude psát objektivní recenze? Pro objektivní recenze jděte na renomované zahraniční weby.

Alza potřebuje prodávat. Přece nenapíšou, že pokud se člověk odprostí od CUDA a DLSS 4, které někdo může a někdo nemusí použít, tak i zde na PCTuning vychází AMD RX 9070 lépe než NVIDIA RTX 5070, více paměti, lepší dokonce i v RT, s výjimkou o pár W vyšší spotřeby. O ceně za FPS ani nemluvě, tam se RTX 5070 vůbec nechytá (a porovnávat žertovnou nesmyslnou cenu NVIDIA Founders Edice nemá smysl).

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@myslihlavou @myslihlavou bohužel je to tak..

David ŽABENSKÝ
David ŽABENSKÝ
Level 25 Level 25
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 3. 2025 10:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@myslihlavou @Stratos Stratos jednou jsem omylem zavítal na tvůj ddamd nebo jak se to jmenuje a stačilo,dám ti jednu radu,najdi si děvče,ochutnej teplo ženského lůna a uvidíš,nezbyde ti čas na psaní blbosti, nebudeš všem pro smích a nebudeš zbytečně marnit život nad nicneříkajících komentech, tvoje zábava je pročítat fóra,hledat příspěvky které haní nvidii a přidávat ty své, zvlášťni že nereagujes na příspěvky které tě usvědčují ze lži a z neobjektivity, smutné,není to málo od života?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
18. 3. 2025 13:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na Asus TUF Gaming mám políčeno, ale na RX 9070XT. Budu vyčkávat kam se budou vyvíjet ceny, pokud odolám pokušení až se někde objeví v současné době skladem.👹 Nvidia RTX 5070 za ty ceny na trhu kupovat nesmysl.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 13:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle To můžeš říct i o 9070, protože 5070 vs 9070 prakticky stejná cena při podobném výkonu (asi 5-10 procent pro Radeon, což ale časem bude klesat nejspíš jako vždy, naopak v RT zase povede 5070), ovšem u této karty zapneš DLSS4 a rázem jsi uplně jinde, což u Radeonu neuděláš a hned zaostáváš o kus za nVidií.

Už jen z důvodu té blitky FSR bych si Radeon nikdy nekoupil.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 14:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 abys mohl vyuzivat DLSS 4.0 naplno musis mit dostatek nativních vstupních FPS, idealne 60FPS, jinak proste mas sice virtualnich 100-200fps ale se silenou odezvou.. Fake FPS nejsou spasny a nefunguji vzdy a vsude tak dobre jak se prezentuje.. projdi si diskuze zde na foru kde o tom lidi dost pisou...

kdyby to bylo tak snadny, tak nam vsem staci 5fps, udelame z toho virtualnich 300fps a budeme vsichni vysmati jak leča, bohužel takto to proste nefunguje..

scootie007
scootie007
Level 41 Level 41
18. 3. 2025 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Stratos Hlupacik on pise o upscale a nie o mfg. DLLS4 je hlavne o upscale. Chod to vysvetlit aj Stachujovi lebo o tom hovno vie alebo oba bohapusto klame

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 14:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @scootie007 hlavi vyhoda DLSS 4.0 vuci predchozimu 3,0 je prave v tom ze dokaze vkladat mnohem vic Fake FPS... Vsak tohle bylo vice mene 90% naplni vsech prezentaci nvidie k této RTX 5000 serii grafik.. Nic jineho vuci predchozi rade neprinasi..

scootie007
scootie007
Level 41 Level 41
18. 3. 2025 14:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Stratos A co transformer upscale oproti cnn ktory bol doteraz?

To iste napises aj o fsr4? Ze neprinieslo nic? Lebo upscale a aj fg vie aj fsr3?

Viac fake fps vie iba nova 50xx rada od nvidie ale dlls4 je balik pre vsetky rtx grafiky od rady 20xx.

Uz prestan klamat hlupacik

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @scootie007 ja tu ale zadny FSR4 nikde neresil :) Ja se bavil ciste o vykonu a pomeru cena/vykon.

scootie007
scootie007
Level 41 Level 41
18. 3. 2025 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Stratos Hlupacik tak cituj kde si pisal o cena vykon. Tu v tomto vlakne kde na teba reagujem

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Se ti to nějak pomíchalo. Radeonu postupně naopak roste výkon, takže se náskok na nVidii navyšuje.

scootie007
scootie007
Level 41 Level 41
18. 3. 2025 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @uni1 ale on pise o cene ze pri amd bude klesat magor

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 18:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Stratos Jediné, co by si ty, autisticke hovado, mal riesit, je maminkina babovecka a lacne jogurty. Do IT sa neser.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 3. 2025 18:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Stratos DLSS4 je upscaling ty chytráku. Framegen je možné používat i bez upscalingu, stejně tak nemusíš používat multi framegen pokud nechceš. Hlavní výhoda DLSS je jiný AI model, která posouvá kvalitu daleko výše, podobně jako FSR4 zlepšilo kvalitu obrazu, byť se více či méně srovná jen se starším DLSS3

Asi si to pleteš s Framegenem a ano potřebuješ nějaký základ. Mě FG pomáhá držet minimální FPS tam, kde chci aby byly, aktuálně v TFD umožní držet 1% low na 95 PFS, což je i FPS lock, mám jen 100Hz monitor a blíž 100 FPS už to občas jde přes a pak nefunguje GSync a při aktivním FG nemůžeš použít standardní VSync. Bez FG mám propady někde k 45 FPS a nezáleží na detailech, vývojáři vyhověli hráčům a přinesli obsah, který ten engine ne vždy unese.

I když to leckdy zvládne těch 95 fps bez FG tak ty propady jsou děsně rušivé, zbavit se jich je luxus a kupodivu, po možná 50-100 hodinách odehraných v té hře s FG nepozoruju, že by odezva na ovládání byla jakkoli odlišná ať jedu 95 reálných, nebo polovinu doplněnou FG. Naopak se to hraje lépe, protože to nemá ty propady.

Stejně v MSFS 5800x3D mi v určitých scénářích nedá víc než 30 FPS, takže pro konzistenci držím 30 FPS lock, s FG můžu mít 60FPS, což poskytuje lepší smoothnes, bez FG bych na ty FPS nedosáhl, v odezvě žádný rozdíl není, protože pořád jedeš těch 30 FPS, navíc když lítáš s většími letadly s turbínovými motory, tak nějakých pár ms nehraje roli, když to letadlo zareaguje na tvůj povel až za několik sekund. Ne nadarmo se říká že pilot dopraváku musí myslet a dávat pokyny letadlu cca 10 sekund dopředu, protože než se ten moloh ve vzduchu pohne nebo než motory naberou výkon prostě trvá.

David ŽABENSKÝ
David ŽABENSKÝ
Level 25 Level 25
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 3. 2025 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @somnio nemocným a hloupým lidem by se nemělo nadávat,staci si ho zablokovat

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 3. 2025 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle Tak bacha, 9070XT ASUS Tuf Gaming je 799 USD grafika, počítej s 23-24 tisíci.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
18. 3. 2025 21:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik Je to tak. U zeleného skřeta by měla být 22 999Kč a všude okolo je ta cena podobná. Budu to zatím nejspíš jenom sledovat a čekat až půjde cena dolů. Nic mě momentálně k upgrade nenutí.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 13:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

cena je totalni nesmysl, dyt za tuhle cenu koupime TOP edici RX 9070XT 16GB ktera ji zadupe do zeme... ASUS se uz totalne zblaznil..

Pokud to ASUS nedokaze vyrobit levneji, mel by se na Nvidii uplne vykaslat a zacit vyrabet proste vic karet s mnohem levnějšími čipy od AMD, protoze tohle je cesta do pekel..

hodnoceni by melo byt spis tak 5z10..

scootie007
scootie007
Level 41 Level 41
18. 3. 2025 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Tak ako sa MSI vydrbalo na AMD? Ano mas pravdu.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 14:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scootie007 @scootie007 MSI bylo spis donuceno GPP programem Nvidie.. z 54 modelu u RX 6000 bylo donuceno to ponizit jenom na 4 modely u RX7000, takze se na to radeji vykaslali uplne.. Financne se jim to proste nevyplaceno.. ASUS i GB si zrejme vyhdali mnohem vyhodnejsi podminky v ramci GPP, sice taky museli uplne vynechat TOP mdely jako je STRIX/AORUS Master apod.. ale mohli aspon delat i ty nizsi modely a ve vetsim poctu.. Nebo proste meli pri vyjednavani bud vetsi koule, nebo proste nechteli vyrobu AMD zahodit uplne takzvane z duvodu "co kdyby".. Viditelne udelali dobre prtoze RX 9070 je aktualne mnohem lepsi a povedenejsi graficka rada nez RTX 5000 u Nvidie..

scootie007
scootie007
Level 41 Level 41
18. 3. 2025 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scootie007 @Stratos bla bla bla. Msi sa vykaslalo na AMD ked kleslo na 10% a usudilo ze predavat amd sa neoplati

vagi
vagi
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scootie007 @scootie007 Ono taky, kdo by chtěl cokoli od MSI, že 😂

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scootie007 @scootie007 v dobe kdy zacinala RX 6000 rada melo AMD skoro stejny podil na trhu jako kdyz zacinala RX 7000 rada.. Takze v tomhle to opravdu nebylo.. MSI byl dlouholety dobry vyrobce karet AMD a nemel zadny duvod z mesice na mesic skoncit s 90% vyroby.. zajem o RX 7000 byl veliky stale jak ukazovaly statistiky z retail obchodu, viz CZC kde se RX 7800 XT drzela v TOP3 3/4 roku nonstop.. Lidi o tyhle karty meli viditelne velky zajem, z cehoz profitoval Sapphire kterej se diky utlumu MSI/ASUS a GB dostal hned na predni pricky prodejnosti.. Kdyby zde o ty karty zajem nebyl jak tvrdite tak by se stezi dostavali do TOP20 natoz do TOP10 nebo TOP3.. To ze vyrobu AMD karet najednou omezili jenom 3 vyrobci na trhu a to v jeden tentyz okamzik a dokonce ve stejnem duchu s vypustenim TOP modelů je jasny dukaz toho ze nekdo tohle proste chtel a jelikoz sou to ti sami vyrobci kteri kdysi podlehli natlaku GPP 1.0 a prejmenovavali TOP edice AMD karet na jine nazvy nez mely ty s cipy od Nvidie, je jasny dukaz toho ze natlak prisel z venku...

scootie007
scootie007
Level 41 Level 41
18. 3. 2025 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scootie007 @Stratos Ak veris rebrickom tak potvrdzujes tisice 5080 predanych na alze? Ak ano tak potom nemozes oznacit vydanie 50xx rady za paperlunch ale vydanie 9070/xt za paperlunch

scootie007
scootie007
Level 41 Level 41
18. 3. 2025 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scootie007 @vagi presne a ked to bolo este aj msi amd tak to uz je doubleshit ;)

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scootie007 @scootie007 Ano, je to tak, MSi se vydrbalo na AMD a udělalo to nejlepší co mohla😀. Po RX 6800 XT GAMING Z TRIO od nich už nic dobrého nepřišlo. RX 7xxx TRIO Classic byla katastrofa, pískající cívky za 30k, ne děkuji 😅

scootie007
scootie007
Level 41 Level 41
18. 3. 2025 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scootie007 @He3lix Presne prave sa chystam poslat krsnatu (sestrin syn) msi gaming trio 1080ti. Pecka karta. Skoro 2 roky tazila a dalsie 4 sa na nej hralo a bude sa hrat znova ;)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scootie007 @Stratos "MSI bylo spis donuceno GPP programem Nvidie.." nejaky zdroj, klamar kaBELKA?

"NVIDIA's dominance in market share (83%, according to Steam hardware surveys) provides partners with stronger return-on-investment potential, while EVGA's 2022 exit from the GPU market created an opportunity for MSI to strengthen its position as a premier NVIDIA partner." MSI nebude dělat Radeony ani u 9xxx

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 18:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scootie007 @Stratos "Zajem o RX 7000 byl veliky stale jak ukazovaly statistiky z retail obchodu, viz CZC kde se RX 7800 XT drzela v TOP3 3/4 roku nonstop.." A co statistiky z retailu z Mindfactory? Tie sem nepostnes? :-)

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 3. 2025 18:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scootie007 @Stratos Komponenta se držela třičtvrtě roku na top, to je možná hezké, ale když i samotné CZC tvrdilo že jen třetina lidí počítače skládá a 2 třetiny kupují hotové... tam si prodejnost té AMD karty sledoval taky?

Jedny z posledních statistik co CZC vydalo, tehdy byly aktuálné 2070S a 5700XT, tak nejprodávanějšími grafikami byla právě 2070S a u AMD byla nejprodávanější grafika rx570 (nebo 580?) rozhodně to nebyla 5700XT, tehdy i v AMD model MindFactory prodali na jednu 5700XT přes 2 RTX2070S, kdy průměrná cena 2070S byla skoro o 100€ nad průměrnou cenou prodané 5700XT. Sama 2070S v tržbách překonala tržby za všechny AMD grafiky dohromady.

BTW 54 modelů v řadě 6000, tím to vše hovoří jasně. Však je to strašné, něco co ti dělá málo prodejů, tehdy dejme tomu 3 z 10 karet, a ještě v 54 různých modelech znamená extrémné logistický a výrobní problém.

Proč teď třeba Apple začal dělat výměnné úložiště? Protože když máš dvě varianty čipu s 4 variantami paměti, máš 8 kombinací desky, když na to ještě připájíš úložiště s 4 možnostmi kapacity, máš najednou 32 různých kombinací desky, to samozřejmě značně omezuje možnosti, a zvětšuje problém, pokud je o nějakou kombinaci vyšší zájem než jak si naplánoval výrobu

Nedivím se že to pak omezili.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
18. 3. 2025 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scootie007 @Stratos Cituji: “MSI byl dlouholety dobry vyrobce karet AMD a nemel zadny duvod z mesice na mesic skoncit s 90% vyroby.. zajem o RX 7000 byl veliky stale jak ukazovaly statistiky z retail obchodu, viz CZC”

Asi MSI nesledovala statistiky CZC 🤷‍♂️. Ale vy byste měl sledovat statistiky Alzy, je to tam teď s těmi prodeji zajímavé, škoda, že jste na to tak náhle zapomněl 😃

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 3. 2025 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scootie007 @Slusnak123 To se mu zrovna nehodí, ani jeho modla MindFactory a Datart teď nefrčí 😀 On je živoucí definice rčení "kam vítr, tam plášť" 😉

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 3. 2025 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Zadupe do země? Opravdu? Já vidím že 5070 má lead 11% před 9070XT a 19% před 9070, při tom má o 20W nižší spotřebu než 9070 a o téměř 100W nižší spotřebu než 9070XT a to to XT je jen referenční, u OC modelů to bude ještě větší rozdíl.

Když koupíš 5070 za 16449, což klidně můžeš, tak dostaneš výkonnější a úspornější kartu, když ti půjde o PT. Tady máš hezky 9070, 9070XT a 5070 side by side a teď mi řekni kde ta ta 9070XT naopává té 5070 zadek? https://www.youtube.com/watch?v=pFDEa4xD9Yk&t=1052s

Ano, pokud ti je u zadele PT, RT, FG, DLSS tak je AMD skvělá volba s lepším poměrem cena/výkon, pokud ti na tom záleží, což evidentně lidem záleží a nelze brát specialozivané tech weby/influncery a jejich sledující ale masy lidéí kteří taková média vůbec nesledují, tak už to AMD taková výhra není a i ta 5070 je lepší volba neždražší 9070XT. Kdo může mít otazníky a těžké rozhodování je ten, kdo řeší výko s i bez těch technologií, pak je to otázkou k čemu se kloní více.

Za mě 9070XT není konkurence pro 5070Ti natož vyšší, ale jen pro 5070. Kdy AMD deklasuje 5070 v tradiční rasterizaci ale v RT už je na tom podobně a v PT už o projede, projede i při použití upscalingu, případně framegenu

David ŽABENSKÝ
David ŽABENSKÝ
Level 25 Level 25
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 3. 2025 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ale ty karty nikdo nechce,tak proč by to dělal

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 12:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kliknu na provozní vlastnosti a vidím jen pár nepřehledných grafů jak ze školky, bez vysvětlení metodiky a třeba o (ne)pískání se nedozvím vůbec nic, Pánek čoveče, dělej ty rezence trošku pořádně :)

Za sebe teda můžu říct, že mám zatím osobní zkušenost s jedinou 5070 a to MSI Trio a rovnou řeknu to byla nejhorší karta co jsem měl za posledních x let v ruce (ovšem mám podezření na vadný kousek), pískala jak podsvinče a na to, že to bylo Trio, tak byla dost hlučná, dle TPU recenze točí příšerných 1500ot jestli dobře pamatuju a bohužel 2 biosy nemá, takže smůla.

Jinak Alza dnes naskladnila nějaká Inna, kdyby šel někdo z nějakého důvodu vyloženě po ceně, nejlevnější 5070 X2 za 16500,- skladem a 5070 Ti X3 za 26tis (to je ta, co tam svítilo dlouho předprodej 22500,- :D).

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 3. 2025 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 ma to trio. piska ale nic hrozneho. ventilatory to schovaji. u me ta grafika toci bezne 1100 otacek v nejhranejsim titulu a ve starsich kouscich kde spotreba nejde ani na 200W. Teploty jsou casto hluboko pod 50 stupnu. U asi nejnarocnejsiho horizon zero down remastered to toci pod 1300, kdyz neomezim FPS. Musim uznat ze me to piskani po 3 letech s asus tuf 3060ti prekvapilo. Tam nebyl coil whine vubec.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 3. 2025 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik Ta co jsem měl doma pištěla tak, že silně přehlušila i ty hlučné větřáky, to bys musel slyšet, to bylo žůžo :D

komplik
komplik
Level 21 Level 21
18. 3. 2025 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @LV426 Věřím, coil whine je kus od kusu, některé modely na to trpí více, některé méně. Gaming X série, které jsem měl (960, 970, 980, 2070S a teď 5070) pískaly všechny kromě té 960. S mým 60FPS lockem ale nebyly problémy u žádné, byť u té 5070 už nepozoruju rozdíl jestli je lock aktivní nebo ne.

Když jsem ale testoval pro známého Dota 2 a při 60FPS locku to žralo nějakých 40W a běželo pasivně tak z počítače, když jsem vypl zvuk, bylo slyšet jen to pískání.

Bednu mám ale pod stolem, tak metr od sebe a část toho utlumí i stůl, na stole už bych s tím měl problém, ale zase v poslední době mám problém i s chladičem CPU, v TFD mi při loadingu stoupá teplota nad 80 stupňů a tam mám nastaveno zvedání otáček ventilátoru, a nemám už kam jít aby to nezačalo throttlovat. Tak jsem navýšil z 600 na nějakých 800rpm na chladiči CPU a už to při tichu v místnosti dokážu slyšet. Zatím držím, ale pohár jednou přeteče a půjde tam chladič s více heatpipe, ten Freezer34 z 5800x3D to teplo prostě nedokáže přes 4 heatpipe odvádět rychleji, 1200 otáček na fanu je maximum co ještě dokáže při stress testu ovlivnit teplotu, cokoli navíc a že ten fan umí nějakých 16 set už nepomůže, ten pasiv to teplo nepobere a není proto co odvětrat :)

Reklama
Reklama