Zpět na článek

Diskuze: Recenze monitoru MSI MPG 321URX OLED. Vyplatí se ještě LCD?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 12. 2024 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Olda vice mene s nim souhlasim, taky si jeste rok dva pockam a "preziju" to s miniLED monitorem.

Martin MATYNIKY
Martin MATYNIKY
Level 20 Level 20
4. 12. 2024 11:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

32 4k oled je úplně ideální monitor na hraní. Jedna z nejlepších investic do PC co jsem udělal . Před tim jsem měl 34 UWQHD VA za 15k a ten obraz byl velká bída. To se nedá vůbec srovnávat. Hlavně tady ty pohádky od největších odborníků na Oled technologie, kteří žádnej tenhle monitor nikdy neměli jsou k pobavení. Ty monitory mají 3 roky záruku na vypálení,tak proč by to někdo řešil? . QD OLED umí zobrazit čistou bílou a rozmazanej text u těchhle panelů fakt není . A nízký jak?🤣

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
4. 12. 2024 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin MATYNIKY @Martin MATYNIKY Někdo si kupuje monitor na 3 roky, ale někdo třeba na 10 nebo i na 15 a ti se opravdu nechtějí dívat na vypálený obraz.

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 12. 2024 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Předešlý monitor Iiyama (24" AMVA+) jsem měl 9 let a funguje do teď a nemá vlastně žádný problém. Stále stejný obraz.

Martin MATYNIKY
Martin MATYNIKY
Level 20 Level 20
4. 12. 2024 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista 10-15 let🤣. Pobavils ale takhle to možná fungovalo za totality. Reálně si dnes většina lidí kupuje elektroniku na pár let

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
4. 12. 2024 14:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Martin MATYNIKY Aha, no. Mě zajímá co dělají lidi, kteří něčemu rozumí a ne co dělá většina.

Pokud jsi jouda, co si koupí na tři roky OLED monitor, který se vypálí a který má další hromadu technických problémů, je to tvoje věc. Ale opravdu se nejedná o racionální uvažování. Ono se totiž nejvíce vyplatí koupit kvalitní věc s výšší užitnou hodnotou, kterou využíváš celý čas. To pak má za následek, že nemusíš kupovat x kravin každý rok a nevyhazuješ prachy z okna.

Monitory se skoro nikam neposunuly, takže je klidně můžeš mít 10 let. Ovšem ne OLED, že 😁👌

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 12. 2024 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Ano, vývoj není rozhodně tak rychlý jak si tady Martin představuje.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 12. 2024 07:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Martin MATYNIKY jak co, monitor/Tv si na deset let kupuji. Mobilní telefon na 3-5 let. Kromě grafické karty, NVMe disku, monitoru a skříně ma moje PC 14 let.

Neříkám, že to tak má mít každý a je to i ekonomický vliv. Na druhou stránku, nezatěžuji planetu zbytečným odpadem. Nežiju mantrou "koupím si vše co chci, já si koupím co opravdu potřebuji" Myslím, že to je celkem ekologický přístup, není dokonalý, ale to nejsem ani já.

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 12. 2024 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč je nutnost monitor, kde se člověk pořád dočítá o mořném vypálení obrazu? Já se vtom zas tak nevyznám, ale kamarád, co teď staví nový dělo, tak koumal monitory a stejně jde radši do IPS kvůli kvalitě a výdrži.. Je pravda, že to neni čistě gamer, ale jde mu o jiný věci.. Nicméně monitor za 30k by měl umět i ty jiný věci.. Asi jako nevypálit se do obrazu atd..:D Já nevim. Neberte mě tak doslova. Já hraju už 4tym rokem na svym Dell Gaming S2721DGFA, jsem nadmíru spokojenej i co se týče úpravy fotek - Za málo peněz hodně muziky.- Teď sháním druhej, kdyby někdo měl..:D

Gasfromass
Gasfromass
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám Aorus FO32U a na filmy a hry to je zážitek, které IPS/VA nemá šanci dosáhnout, ale není to monitor za 3k ani za 10k, což je dle většiny diskutujících asi ten největší problém a pak si tady vymýšlí různé nesmysle 🤓

Gasfromass
Gasfromass
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 12. 2024 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Olda kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde, PROS stále převažují nad CONS 😉

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 12. 2024 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gasfromass @vejce10 pěkný to je, to snad nikdo nerozporuje, ale co je validní kritika je hlavně jas, a ten je prostě malinkej. Oled se často všeobecně cpe lidem taky kvůli minimální odezvě, ale pro hráči to beztak vracej, protože i na maximální jas ve hrách viděj prostě hůř..

Gasfromass
Gasfromass
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 12. 2024 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 osobní zkušenost nebo jen usuzuješ z 250 cd/m²? Jasně, pokud si ho vytáhnu ven na sluníčko tak je není dostatečný, ale takhle večer za lehkého osvětlení místnosti mám jas na 40% a je jasný více než dost...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 12. 2024 19:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @vejce10 osobní, sám sem "milovník" vysokého jasu a dobré viditelnosti v kompetitivních hrách :D

dajan
dajan
Level 3 Level 3
3. 12. 2024 13:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Video z YT kanála MonitorUnboxed zobrazuje stav vypálenia pixelov po 9 mesiacoch zámerne nedbalého používania zameraného prevažne na prácu v desktope:

Deliberately Burning In My QD-OLED Monitor - 9 Month Update

Úroveň vypálenia je podľa videa veľmi malá aj pri takto neprimeranom používaní. Takže hráči/konzumenti médií sa naozaj nemusia obávať.

Madlax
Madlax
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dajan @dajan toto je naozaj extremny pripad..

PedroVedro
PedroVedro
Level 22 Level 22
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 12. 2024 07:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dajan @dajan ja pouzivam jednu LG OLED CX telku 65" ako monitor k PC uz 4 roky a nevidim ziadne vypalene body. Prve tri roky to bolo aj moje primarne zobrazovadlo, ku ktoremu som mal pripojeny ako HTPC, tak herne PC a pracoval/hral som denne z pohodlia gauca (v byte). TV nepozeram, max streamovacie sluzby. Po prestahovani do domu, k druhemu PC na hry a CAD som si kupil pred rokom tiez LG OLED C3 telku ale uz "len" 42". A zatial uplna parada 😉

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 12. 2024 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dajan @dajan Tak je to dobrý, vydrží 9 měsíců. 😂 Jdi se podívat do Holešovic do showroomu Alzy a nemusíš sjíždět zbytečná youtube videa. Tam jich je vypálenejch dost.

dajan
dajan
Level 3 Level 3
4. 12. 2024 14:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Olda Nepochopili ste. Pred 9 mesiacmi tento model ešte nebol v predaji. Ide o dlhodobý test plánovaný na niekoľlko rokov, updaty bývajú po 3 mesiacoch. Pridal som sem link, lebo sa testuje presne tu recenzovaný model, takže pre záujemcov je to prínosné video.

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 12. 2024 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @dajan Pochopil, je to stejné jako s dlouhodobými testy aut, kde za 1 rok a 10 tis. km se prohlásí, jak spolehlivé auto to je. 😂

Viděl jsem tolik vypálených OLED, že není o čem. Jediné, kde OLED mám je mobil, protože ten je stejně furt vypnutý 😀. Ale mít ho jako monitor je v současnosti hovadina. U mě PC běží od rána do noci. Nemám čas ho hlídat aby se nevypálit. Chci věci, co slouží mě, ne já jim.

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 06:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dokud se na OLEDech bude vypalovat obraz tak nee.

Druhá věc co mi vadila byla mizerná bílá. Ano, černou už z principu umí výborně, ale zase OLEDy nezvládají bílou. Není stabilní jas a bílá mění nádech podle úhlu pohledu.

Žádná technologie zatím není dokonalá, ani OLED.

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 06:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Olda Tak si kupte IPS/VA a nám, kteří máme rádi to nejlepší na trhu, tak do toho nekecejte? 🤗
Mimo jiné, vypalování obrazu je spíš takový strašák na dobrou noc. Zejména, pokud se člověk k takovému monitoru/televizi umí chovat.

Tím myslím zapnute HDR1000 na ploše, ideálně s velmi kontrastním pozadím a nechat to tam 24/7 celej měsíc.

Černá tvoří daleko víc částí obrazu, než bílá, takže preference jsou furt jasný. Popravdě když se zamyslím, s tou bílou asi taky kecáte, protože mám doma jak OLED 4k televizi, tak ultrawide QD-OLED a žádný nemá problém. Naopak, jsou to nejlepší barvy, jaké jsem kdy viděl.

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @Syedie Zbytečně bagatelizuješ. Vypalování je reálný problém a zrovna u PC monitoru běžný jev.

S černou opět přeháníš. VA panely nabízí naprosto dostatečnou černou. Navíc černá na PC monitoru rozhodně nepřevažuje.

Ono možná stačí, když si lidé nastaví dobře monitor ve Windows. Full range 0-255 a správný barevný profil pro svůj monitor. To dělá divy!!!

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @Syedie Červená netvoří skoro žádnou část obrazu.

h1av0un
h1av0un
Level 13 Level 13
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 12. 2024 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @Syedie co to plácáš? Černá fakt netvoří většinu obrazu. A psát takovoudle větu "Tak si kupte IPS/VA a nám, kteří máme rádi to nejlepší na trhu, tak do toho nekecejte? " v diskusi mi přijde teda jako ultra blbost, ale každej dle své hlavy. Proto je to diskuse. Diskutuje se na dané téma. Ale jestli jste tupá ovce, co automaticky koupí to nejdražší, protože to je nejlepší, tak jasně, proti gustu..

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 12. 2024 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @h1av0un Žádnou diskuzici od Vás ani Oldy nevidím. Když už někomu chcete říkat "tupá ovce" tak to nejdražší na trhu, je aktuálně Mini LED, nikoliv OLED. Ale chápu, že se v tom moc neorientujete.

Olda jen konstatoval vypalování obrazu a "špatou bílou" (ať už ten plk znamená cokoliv) 😃 a mě to nenechalo chladným, tak se zareagovalo. Myslím, že si tu nemusíš hrát na rádoby batmana chatu, co bude bránit bezbranné lidi, nováčku. 😉

Madlax
Madlax
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Olda Co je toto za nezmysel? tym ze su pixeli v podstate hned za sklom = oled ma najlepsie pozorovacie uhly clovece... :O
bilou zvladaju dobre, ale nie na velkej ploche, potom tam naskoci ochrana aby sa oled chranil. Najnovsie oledy uz tymto trpia ovela menej...
ale naozaj rozmyslam kde je pripad kde by mi to vadilo... jedine na desktope s pracou s dokumentami kde naozaj OLED nieje vhodny..

nikto tu netvrdi ze je oled dokonaly. ale ma najdokonalejsi obraz.

PedroVedro
PedroVedro
Level 22 Level 22
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 12. 2024 07:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Olda

add. OLED a vypalovanie - no jo no... tymto pravidlom by sa dalo odmietnut kazde TN/VA/IPS pretoze sa tam vie spravit pasik cez obrazovku, ze? A mrtve pixeli su vyrobcom akceptovatelne a casto uz rovno viditelne po rozbaleni noveho monitoru.🤔

add. biela farba na OLED - nie je OLED ako OLED. existuje RGB kde sa biela miesa a potom novsie panely, kde su biele pixely pridane k RGB (RGBW) a este WRGB bez samostatneho bieleho pixelu ale dokaze takyto pixel svietit samostatne biele svetlo. A samozrejme, cim vyssia svietivost, tym "lepsia" biela

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nevím hoši, já když si ke 32" sedl a hrál, tak jsem měl problém vnímat celý obraz, určitá plocha, kraje, byly už mimo zorné pole. Asi jsem divný, ale mně se na mé 24,5" (cca 60-70cm) líbí ta celistvost obrazu, aniž bych musel hodně jezdit očima. U těch větších je to prostě jak v kině v první řadě, člověk vidí vlastně jen střed a zbytek obrazu motion blur :) se na to zaměřte a uvidíte.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 04:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Nejsi divný ani jediný. Mám to u svého UWQHD 34" stejně. Třeba teď aktuálně u Stalkera mi to nijak nevadí a naopak mě to vtáhne více do hry ale u Farming Simulatoru už to pociťuji mnohem více a taky jezdím očima nebo i pootočím hlavou. Je to daň za velké úhlopříčky. I tak bych už ale neměnil a změna z IPS panelu na OLED byla mým nejlepším rozhodnutím. Stalkera si vyloženě užívám. 😊

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @urbis83 A písmo ve windows, internet běžné věci i taky?

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
3. 12. 2024 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @urbis83 Vy při řízení auta nebo jiných (polních) strojů běžně neotáčíte hlavou? 😉

Papundeklpunk
Papundeklpunk
Level 40 Level 40
3. 12. 2024 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @urbis83 Nevím jak u farmingu, ale u leteckých simulátorů to hýbání hlavou ještě více přispívá k imerzi, obzvláště když člověk používá technologie ke sledovaní pohybu hlavy jako TrackIR, nebo rovnou VR headset.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 12. 2024 04:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Papundeklpunk používám apku OpenTrack a jako zařízení iPad nebo telefon. Ani nevím, zda Farming umí i VR. O tom vím celkově kulový. 😁

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 12. 2024 04:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LV426 záleží hodně na tom jak jsem daleko od monitoru. Už to ale moc nevnímám a nikdy jsem to moc neřešil. Tak skvělý obraz a matný panel dokáží vše přebít.

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 06:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 S tím nesouhlasím. 24" je na 60cm málo. Resp. furt vnímáš kraj obrazu.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Olda Dobre a k cemu ti je 32" na 60cm, kde ty kraje vubec nevnimas, takze prichazis o kus obrazu. Trochu paradox ne, takze ve finale vnimas taky jen tech 24", protoze si v tom utopeny.

Olda
Olda
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @LV426 snad je v pořádku, když nevnímáš kraj obrazu a jsi součástí scény, ne? Aspoň nemáš pocit, že koukáš na monitor.

Navíc, jistě vidíš celý obraz, jen část je ovšem ostrá. To je ale ok, takhle koukáš na svět kolem sebe neustále.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 08:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @Olda To co říkáš je naprostá pravda. Pomáhá to k imersivitě.

Na druhou stranu, jsou disciplíny, kde prostě potřebuješ 100% zobrazené plochy - kompetitivní hraní FPS/RTS. Ale to, samozřejmě, vyřeší hraní v okně, takže úplně zbytečný pláč nad "nevhodně" velkou úhlopříčkou 🤣

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @LV426 pohyb hlavy je pro páteř zdravý 🤪

Madlax
Madlax
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @LV426 imerze... fakt to viac vtiahne do hry.

Papundeklpunk
Papundeklpunk
Level 40 Level 40
3. 12. 2024 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @LV426 Nejspíše se budeš muset smířit s tím, že periferní vidění je individuální záležitost, protože to co tvrdíš vůbec nepociťuji a rozhodně není žádnou normou, že vnímání celistvosti obrazu končí u 24 palců. Někdo s očima dva centimetry od sebe může třeba namítnout, že ta pravá imerze přichází na čtrnáctipalcovém monitoru čtyři ku třem, protože jen na něm může vnímat celistvost obrazu...😃

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
2. 12. 2024 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To si vážně někdo kupuje monitor za takovou dardu od MSI apod. a ne od firem, které tomu opravdu rozumí?

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 23:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Tak ono jde predevsim o ten panel a jeho naladeni, omacka okolo s logem je nepodstatna. Ja treba MSI mam (https://www.displayspecifications.com/en/model/25f63299) a byl jasne nejlepsi ze 4 podobnych kousku co jsem mel doma na stole Acer, Alienware..apod.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
2. 12. 2024 23:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Jsou firmy, které vyrábějí vlastní panely pro své potřeby, případně mají s výrobou užší vztah. To si jen myslíš, že věci okolo jsou nepodstatný.

MSI, Acer, Alienware, Gigabyte.. jsou všechno stejné nezajímavé srajdy "vyrábějící" vše a nic pořádně. Navíc do těch monitorů montují panely, které zrovna mají. Různé typy a nebo i od různých výrobců.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 05:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Kryptofasista a co tedy doporučíte?

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
3. 12. 2024 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Lukáš Meistner Popravdě nevím co bych dneska kupoval, ale určitě bych se vyhl všem těm "herním" značkám a i věcem typu Samsung nebo LG. Stejně jako v případě audia, je dobré někam zajít a podívat se jak vypadá něco kvalitnějšího (nejen obraz, ale i ovládání atd.) a pak porovnávat. Dobré vlastní zkušenosti mám se staršími Dell (nevím jak teď, Alienware je Dellu a o tom jsem nic dobrýho neslyšel), pak s několika i novějšími Eizo (můj favorit, i doma mám Eizo a po 10 letech ani jeden vadný pixel, nula technických problémů), možná něco od Iiyama, BenQ nebo Viewsonic, ale tady už nutné vybírat.

Co se dostává na weby jako PCTuning jsou předražený hrůzy, který někdo vehementně marketingově tlačí. S tím jak se PC hardware propadl do mainstreamu, lidi chtějí kolotoče. Na kvalitní obraz a vyladěný technický stav se moc nesoustředí.

Jedna z nejhorších značek na TV a monitory je Xiaomi, která tam cpe opravdu vše co najde.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 08:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Kryptofasista Do výběru k zvažování bych ještě přihodil HP.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Kryptofasista iiyama monitor mám a je skvělý. Xiaomi ma na Alze novou řadu TV (bude se teprve prodávat) a to nevypadá zle.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
3. 12. 2024 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Lukáš Meistner Nevypadá to zle, dokud o tom člověk nezačne něco zjišťovat😁Možná, kdyby to prodávali za čínské ceny a ne za evropské a pak hlídat panel jaký v tom je.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Kryptofasista nepřu se, ale co na Alze koupím, zkusím a když to není ono, vrátím 🤗

Jiri Ondracek
Jiri Ondracek
Level 25 Level 25
3. 12. 2024 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Kryptofasista vy by jste se vyhl samsungu a lg?? Ve všech oled monitorech nad 20 palcu jsou pouze tito dva výrobci

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Jiri Ondracek Akorát jsem to chtěl napsat, LG a Samsung jsou jedni z mála výrobců panelů a ony by je vyloučil a nechal by asi jen ty překupníky :)

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
3. 12. 2024 14:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Až Samsung nebo LG vyrobí kvalitní monitor, dej mi vědět. Zatím se uložím k 500 letému zimnímu spánku, abych přežil 500 leté sucho, které tu panuje 😁👌

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
3. 12. 2024 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Jiri Ondracek OLED bych si zcela určitě nekupoval, tudíž mi je fuk, jestli někdo jiný dělá 20" panely.

Martin Blažek
Martin Blažek
Level 1 Level 1
2. 12. 2024 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzhledem k tom, ze oled je totalni lejno na kancelarskou praci ( spatne zobrazeni textu) a je tam riziko burninu (zvlast u pc kde je casto staticky obraz), , dale je tam brutalni spotreba, tak bych se spis ptal opacne, vyplati se vubec oled?

t0rr3nt
t0rr3nt
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Blažek @Martin Blažek naprostý souhlas, navíc pokud máš v práci 2 monitory. 🎅

Gasfromass
Gasfromass
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Blažek @Martin Blažek ty jsi nepochopil, že, základní využití tohoto monitoru není a nebude kancelářská práce 🤘

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 04:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Blažek @Martin Blažek Jen doplním, že vypalování není riziko, ale vlastnost OLEDu 😉😄

EDIT: A palce dolů s tím nic nenadělají 🤣🤣🤣

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni1 tady máš palce dolů i za obyčejný dotaz. Některým stačí málo 😉

chadimatomas
chadimatomas
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sám jsem vlastníkem qd oled panelu alienware 34 21:9 už rok a byl to jeden z nejlepších upgradů pc sestavy tak za 10 let :) Je to doslova viditelný upgrade, než když si člověk udělá radost třeba s novou grafikou, kde si musí člověk zapínat fps měřiče, aby zjistil, že nějaký upgrade vůbec udělal :D

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chadimatomas @chadimatomas
Mám to taky tak (navíc stejný monitor 😃). Jediné, co mne donutí OLED opustit, bude masové nasazení a zlevnění MicroLED.
Tuhle věc ale nechápu:
Proč neintegrují led pás do spodní části monitoru s regulací jasu? Taková integrovaná ambientní lampička. Jasně, většina má podsvícenou klávesnici, ale mně by stačilo jen mírné osvětlení stolu nepálící do očí, třeba s nastavením barvy. Člověk v noci nevidí po stole (osvicuje monitor a i ta klávesnice, ale věci okolo nevidí a jako já si třeba drkne do hrnečku s kafem). A buď si lepí LED pásek, nebo má lampičku, která zase často není ideál a zabírá další místo.

Tohle přece řeší vše - prostor i ušetří oči. Nebo jsem zase zaspal a už to někdo nabízí? Já vidím samé duhové draky na zádech, různé pulzující békoviny, které - když máte stůl např. u zdi - opravdu vyniknou. A když máte tmavší odstín zdi (šedý např.), tak jen tušíte, že tam něco jede, bo ta stěna to celé pohltí. Ale pás po celé spodní hraně s nastavitelným jasem či/a barvou vrhající dostatečný ambient na pracovní plochu stolu jsem zatím neviděl...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 04:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @cztajtrlik to ambientní osvětlení ale některé kousky mají. Už jsem ho sem dával několikrát ale klidně ještě jednou znovu pro tebe. Sám ho mám na stole. Nedávno byl v krásné akci za 17k. Ale i těch 21k je pořád slušná cena, kterou jsem byl ochotný dát za ten luxus. Má osvětlené všechny strany plus prostředek zad a dá se nastavit stejně jako u televizí Philips s Ambilight. Reaguje i na obsah na displeji.

Odesláno z aplikace Alza: https://www.alza.cz/34-philips-34m2c8600-d7673364.htm

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 07:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @urbis83 ja myslím, že tím chtěl suplovat lampičku na osvětlení okolí klávesnice a myši. Možná to Philips umí, já měl za to, že to bliká na zeď v zádech monitoru /TV

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
3. 12. 2024 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @cztajtrlik Tak si tam nalepte ledkový pás 😃

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @Slusnak123 první co mě napadlo, ale každý není hračička.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @urbis83 Jde u tohoto monitoru nastavit pevne svetlo, barvu a jeho intenzitu jen dolu a pak pozhasinat zbyle zony? To by pak mohlo splnit ucel. 👍

U nasi druhe telky s postarsim Ambilightem jsem zkousel hrat zhruba ve stejnem pomeru vzdalenosti jako u monitoru a rusilo me to (posahany prehnany periferni videni).

Fakt me prekvapuje, ze v dobe tech sviticich kolotocu to nikdo neskloubil s prakticnosti. Urcite nemuzu bejt prvni, koho to napadlo..

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @Slusnak123 Vsak o paskach pisu uz v puvodnim prispevku. Samozrejme, ze ji tam nakonec mam 🙂. Jen me zarazi, ze se to u RGB kravinek primo nabizi, aby to bylo tak nejak "prijemne" s uzitecnym. Ale resime to pasky nebo dalsim bazmekem na stole, pritom tohle by byla i marketingova featurka navic, ktera by nakladove vysla uplne stejne, jako freecoolinovy drak svitici do zdi v barvach duhy (nebo v mem pripade cislice 34 a hlava aliena). Jen bych vestavene svetlovodive pruhy kolem draka premistil do spodni hrany a dal tam moznost samostatne regulovat barvu a intenzitu.

Madlax
Madlax
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chadimatomas @chadimatomas zejo? ja som az s kupou OLEDu zistil aky je to rozdiel. Best upgrade ever.. zlepsi to totalne zazitok z filmov, hier.. HDR je skvela vec..
je to vizualny upgrade a nestoji VYKON!...

D. Š.
D. Š.
Level 2 Level 2
2. 12. 2024 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento článek čtu na zmíněném monitoru a ten je super. Snad jen ta cena může být pro mnohé příliš vysoká, ale monitor sám o sobě je výborný. K dokonalosti mu chybí jen matný povrch.

gfjhgj hgkjmhgm
gfjhgj hgkjmhgm
Level 26 Level 26
2. 12. 2024 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@D. Š. @D. Š. Prave z tohoto duvodu chci jit do Samsungu G6/G8, ktery disponuje matnym monitorem (Glare Free), tech odlesku se bojim.

kolecko
kolecko
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

32" LCD používam ako domáci/herný už pár rokov, preto som bol nadšený z možnosti požičať si najskôr Asus OLED a potom nejaký Alienware. Po prvotnom nadšení prišlo u každého nejaká zrážka s realitou, neprirodzený kontrast (čiastočne vyriešené úpravou jasu) a hlavne akoby biela pumpovala/ menila jas keď sa zväčší/zmenší okno, excel tabuľka, outlook a podobne. Robí to aj tento monitor?

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolecko @kolecko Vzhledem k naměřeným hodnotám toho HDR si dovolím tvrdit, že ano. U dokumentů nejde samozřejmě o HDR, ale OLEDu vadí velké bílé plochy a opravdu to po chvilce zešedne. Já mám vše rád reverzně (bílý text na černém pozadí), ale to v Excelu a dalších tabulkových procesorech pořád nejde. Takže když zapnu práci na OLEDu, a zvětším tabulku, za chvilku to zešedne. Pokud člověk často přepíná mezi appkami, citlivější oči to časem utahá (obraz pumpuje).

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 04:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @cztajtrlik Téma není HDR, ale vysoká spotřeba OLEDu. Proto se snižuje plošný jas.

EDIT: A ani tady s tím palce dolů nic nenadělají, vy jste fakt komedianti 🤣🤣🤣

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 09:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @uni1

Ja dal palec nahoru. Diky za vyjasneni, jako vazne. Dodnes jsem zil podle par poznamek v clancich v tom, ze to je jeden ze. dvou neduhu OLEDu jako takoveho, bez ohledu na HDR. Protoze to delalo s vypnutym i zapnutym HDR (na praci ho vzdy vypinam), tak nejak jsem si to potvrdil.

Takze dik za objasneni 👍 Ty nove technologie na vyrobu, co maji snizit i spotrebu, by to tedy mohli zlepsit u dalsich generaci, je tak?

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 12. 2024 09:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @cztajtrlik Témat, proč něco na práci a něco ne je hromada. Např. OLED je často se skleněným povrchem (glossy), což většině lidí nevyhovuje

OLED mají nízkou obnovovací frekvenci při nízkém jasu, takže více unavují a pro některé se jedná až o no-go ergonomii.

Často absentuje RGB matrice, takže je zobrazení "křivolaké". Atd. atd.

Při gamingu jsou ale jiné potřeby. Celkově, špičkový IPS monitor je prostě na vrcholu řetězce, pod tím pak vzniká nekonečná množina kompromisů dle potřeb a možností uživatele.

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 12. 2024 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @uni1 Jako pracovní monitor IPS klidně. Ale na monitor pro zábavu je pro mne jedničkou OLED. Mám i OLED TV už několik let a obrazově super a bez problému. To mne přesvědčilo jít do OLED monitoru a nelituju. Holt každý má jiné potřeby a preference.

Jiri Ondracek
Jiri Ondracek
Level 25 Level 25
3. 12. 2024 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolecko @kolecko také zaleží jestli máte woled nebo qd-oled. Já mám monitor s woled a ten intenzitu nemění, páč ma bílou oddělenou,

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co je to za blábol hned na začátku, že dnes je pro hráče optimální 32" ? Neznám, krom jednoho, nikoho, kdo by měl nalepenou televizu před xichtem a kroutil krkem doleva doprava..

Zubik1000CZ
Zubik1000CZ
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 15:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 já se jako hrdý majitel 32" herního monitoru poslušně hlásím. A nelituji toho. A krkem nekroutím

kolecko
kolecko
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zubik1000CZ @Zubik1000CZ pridávam sa, 32" z cca 70cm je úplne v pohode

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zubik1000CZ @kolecko Takže ty nemusíš pohnout hlavou, když se díváš z jednoho rohu do druhého?

kolecko
kolecko
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 16:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zubik1000CZ @LV426 teraz sedím v robote za 27" (tu sedím pomerne daleko, takže nepohnem hlavou, až som si zobral do ruky meter, je to cca 75-90cm podľa toho ako sa hýbem na stoličke), ale keď budem doma za 32" tak napíšem ako je to daleko a či hýbem hlavou. Ale tam väčšinu času ak je PC zapnutý, tak skôr než web/office na ňom hrám WoT :)

EDIT 32" doma 85-100cm

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zubik1000CZ @Zubik1000CZ Mám 34" UW. Na fps hraní to není úplně ideální, periferně do těch rohů nevidím. Ale jinak jezdím simulátory a tam je to super. Takže záleží taky na tom, na co to člověk chce.

Martin Blažek
Martin Blažek
Level 1 Level 1
2. 12. 2024 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zubik1000CZ @Zubik1000CZ no takhle, na 32 palcu je nutnost 4k rozliseni… v tomto rozliseni potrebuje clovek 4090 aby to melo smysl… takze pro 99% je 32“ na hrani nevhodne… jasne, ted prijdou pohadkari jak na 1650ti hraji 4k na 300fps…

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 18:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zubik1000CZ @Martin Blažek hram 4k s 4070 a nemam problem. nemusi ist vsetko ultra. vela derailov clovek ani nezbada, kym to vedla seba neporovnava

Martin Blažek
Martin Blažek
Level 1 Level 1
2. 12. 2024 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zubik1000CZ @zeldiak to je sice super, ale se 4700 nedate 4k na 180 ci 240 fps (Hz), takze Vam je ten monitor na nic. tady pan autor propaguje product placement, ale nerekne vsechno. navic i ta 4700 stoji kolik - 600 EUR, takze sestava dohromady za 2K EUR…

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zubik1000CZ @Martin Blažek takovy FPS dneska ve 4K ve vetsine novych hrach ve 4K nevykouzli ani 4090, optimalizace je posledni 2 roky ve hrach tristní..

Martin Blažek
Martin Blažek
Level 1 Level 1
2. 12. 2024 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zubik1000CZ @Stratos no vsak o tom mluvim, 4k na hrani nedava moc smysl, ani next gen 5090 neda 4k hry na 240fps, mozna na tech 180, natoz stavajici karty…

Zubik1000CZ
Zubik1000CZ
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zubik1000CZ @LV426 k tomu slouží oči ale 😄

Zubik1000CZ
Zubik1000CZ
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zubik1000CZ @Martin Blažek ono jakoby 240Hz je přepal daný typem panelu... Není to že by výrobci chtěli vydat takový panel s takovým frameratem. Prostě jen OLED je tak dobrý, že to zvládne prostě no... Reálně tolik Hz stejně nikdo nepotřebuje...

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 05:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zubik1000CZ @Martin Blažek já jsem spokojený s 27 palci a Full HD. Ale směji se mi, že hraji kostičky. Já to nevnímám, možná nejsem na tom tak nalepený. Možná jsem slepý, vyšší ročník. Jen 165Hz, ale já svoji IPS Iiyamu miluji.

gck23
gck23
Level 25 Level 25
3. 12. 2024 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zubik1000CZ @casperdeluxe 34UW je cca 27" 16:9 a pokud vidíš dobře do vydálenosti dosahu toho 27" monitoru, tak všechno navíc je bonus, mě osobně se fps hrajou na UW dobře líp než na 16:9

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 mam doma dva 4K monitory a oba 32" pro 4K je to asi idealni velikost pokud chce mit clovek ve Windows 100% skalovani.. na 27" je to uz vsechno silene titerne..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 12. 2024 16:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Pro mě je 27” ideální. Nemusím hýbat hlavou, jak píše LV426, a rastr je dokonale jemný. Škálování ve Win mám nastaveno na 150 % a je to akorát. V některých starších hrách bohužel velikost ovládání nejde nastavit, tak je to někdy docela boj, ale klady jednoznačně převažují.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 18:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 pri 150% uz se ovsem ztraci ta vyhoda velke plochy coz obcas pouzivam kdyz pracuju z domova.. proste pak mam na jedne obrazovce defakto 4 pracovni 1080p plochy coz je na praci uplne idealni.. a clovek si na 32" zvykne hodne rychle vsak uz nekdy v roce 2009 jsem pouzival DELL UltraSharp 3008WFP, tj 30" poloprofi LCD monitor s 2560x1600 s nádhernym gamutem ktery dodneska maji problem prekonat i velmi drahy monitory, hlavne schopnost zobrazit pletové barvy a zelenou byly v ty dobe naprosto bezkonkureční. Více méně vetšina tehdejsich TOP monitorů koncila na 1080p, sice to byl monitor za silenou raketu ale ten obraz za to proste stál... Defakto to byl asi nejlepsi pred "ledkovy" monitor své doby. Pak prislo ledkovy podsvícení a kvalita gamutu sla znacne dolu nez se to podarilo vychytat.. ja vice mene na 4K 32" IPS presel az nekdy v 2014 od ty doby mam defakto uz ctvrtej 4K 32" monitor, aktualne mam poslední cerstvej model miniLED BENQ Mobiuz, ktery Pánek už taky testoval :) ale recenze asi jeste nevysla co jsem koukal. https://www.benq.eu/cs-cz/monitor/gaming/ex321ux.html

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
3. 12. 2024 07:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Já nepotřebuji velkou plochu, já chci co nejjemnější rastr. Jak na práci, tak na hraní.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 08:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 jenomze ren jemny rastr na praci doslova znicis tim ze si nastavis 150% skalovani ve WIN.. na 32" muzu jet klidne na 100% a rastr mam stale krasnej.. proto povazuji pro 4K 32" jako minimum, u mensi obrazovky uz proste 100% skalovani mit nemuzu protoze je to silene titerny a nejde to precist.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
3. 12. 2024 11:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Já potřebuji, abych nerozeznal hranice pixelů, ze kterých se skládá displej monitoru. Uz to mám takto cca 5 let a vyhovuje mi to.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 pak ovsem nechapu proc mas 150% skalovani ve WIN.. kdyz potrebujes tak jemny rastr..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
3. 12. 2024 13:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Nevím, jaký např. Word používáte vy, ale v mém Wordu, když si zvětším písmo, tak se každé písmenko skládá z většího počtu pixelů. Takže jemnost rastru zůstává zachována. A o hrách se asi v tomto smyslu nemusíme bavit.

Madlax
Madlax
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 to neznamena ze nieje uz nieco lepsie, a len tvrdohlavo bez skusenosti trvas na svojom :D
32"" s 4K myslis ze rozoznas pixeli?

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
3. 12. 2024 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Madlax Asi záleží, z jaké vzdálenosti. Ale proč si kupovat 32” když 27” mi stačí a pixely jsou menší? 🤔

To jsou prostě osobní preference, každý to má jinak, tak se do mě nenavážejte.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 12. 2024 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 to vubec neres toho tupela, on zas neví, o cem mluvis..

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Mám 30" ze 70 cm a hlavou hýbat nepotřebuji.
Jako hlavní monitor mám ovšem 38" monitor 3840×1600 z 80 cm a tam hlavou mírně hýbu, ale také bych to zvládnul bez toho. Takže no problem.
Jestli nebude chyba v malém stole ;-)

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 34", 70 cm, stačí mi kroutit bulvama, krkem jen občas, když se zapomenu 😃

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 07:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 proč nalepenou, sedím pohodlně v křesle. 32 palců bych bral, ale vyhovovalo by mně 2K.

Madlax
Madlax
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 15:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobne dufam ze co najskor ludia prejdu na OLED, ci microLED atd.. nech mozu obdivovat dokolu ciernu, kontrast atd.. a konecne sa dobre HDR stane standardom...
osobne ma uz neba riesit zle HDR, black level raised ci crushovanie ciernej atd.. ci dokonca nepodporu HDR
(diky bohu za RTX HDR, aj ked je tam cca -10% FPS hit)

VA, IPS atd ludia asi ani netusia o com pisem...

Viac lacnejsich OLED do kazdej domacnosti.!!

Martin Blažek
Martin Blažek
Level 1 Level 1
2. 12. 2024 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Madlax @Madlax a ta desetinasobna spotreba oproti lcd, riziko burninu (zvlast na pc) a necitelny text ti nevadi? miniled ma take svoje problemy… dnes neni dokonaly monitor a zatracovat ips/va je docela kratkozrake…

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Blažek @Martin Blažek ked nemas na banany, nekupuj si opicku.

Martin Blažek
Martin Blažek
Level 1 Level 1
2. 12. 2024 18:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Blažek @zeldiak dobre prirovnani :). ja jsem si dlouho OLED chtel koupit, ale po zvazeni vsech negativ jsem se rozhodl pockat az v evrope budou miniledy s 1152+ fald zonami ;)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2024 22:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Blažek @Martin Blažek taky zatim cekam na miniledovym monitoru oled az tak za 2-3 roky

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 04:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Blažek @Martin Blažek Tak kontext je gaming, nikoli produktivita. U produktivity jsou samozřejmě jiné požadavky na displej.

gfjhgj hgkjmhgm
gfjhgj hgkjmhgm
Level 26 Level 26
3. 12. 2024 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Blažek @Martin Blažek OLED TV ma taky kazda druha domacnost a spotrebu neresi, preci jenom, jestlize je clovek u TV/monitoru +- 2-3 hodiny denne, tak ho to nezruinuje. Burning efekt jsou v dnesni dobe predsudky ze stredoveku. U OLEDu mnohem vice prevysuji vyhody nad nevyhodama. Ale pro me za me, klidne si cekej ty i ostatni treba dalsich 10 let na cosi zazracneho.

Jedina smysluplna nahrada za OLED bude za cca 7-10 let microLED monitory/TV.

Martin Blažek
Martin Blažek
Level 1 Level 1
3. 12. 2024 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Blažek @gfjhgj hgkjmhgm oled ma jen dve vyhody - cerna je cerna a nizky input lag. burnin neni mytus, ano, jsou jiz dnes (softwarove) technonologie, ktere to riziko snizuji, ale nevylucuji. A uz dnesnsi miniledy se oledu vyrovnaji/prekonaji. V Cine jsou opet napred a je tam mnohem vetsi nabidka lepsich miniledu nez V Evrope... otazka je, proc mame v EU zbozi druhe jakosti…

Madlax
Madlax
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 11:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Blažek @Martin Blažek pouzivam OLED uz dlhe roky.
1) naozaj to ma desetinasobnu spotrebu? spotreba je podobna. To je skratka FAKT. over si to sam.
Osobne by som dokonca povedal ze je nizsia.

2) necitelny text, dalsi mytus co niekde pocul mam WOLED a nevidim ziadny problem. A to myslim vazne.Ako inac by soam sakra navstivil tento web a pisal tento post na OLEDE?

3) Riziko burninu, ta tech je uz trochu dalej a uz aj Samsung zacal pouzivat OLED a pamatame sa ako proti nemu bojoval. Nieje to nesmrtelne samozrejme, je nato citlivejsi ako ine panely ale pri zachovanie par veci ako roznorodejsi content atd no problemo, pouzivam denno denne asi 8-12h OLED na desktop, hry, filmy, ten isty panel od roku 2019 a mam 0 burnin.

Ano IPS/VA by som pouzil maximalne cisto na pracu v desktope, dokumenty atd.
Vsad ide je to oproti OLEDU horsi panel...

Je extremne zaujimave ako o tychto veciach vedia najviac ludia co OLED nepouzivaju.

A este nieco, nenapisal som som miniLED ale microLED. to je dost rozdiel.

gfjhgj hgkjmhgm
gfjhgj hgkjmhgm
Level 26 Level 26
3. 12. 2024 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Blažek @Madlax Covece, souhlas ve vsem! Hlavne s temi komenty, co OLED vubec nepouzivaji😀

Madlax
Madlax
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 12:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Blažek .

Madlax
Madlax
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Blažek + ma aj skoro nulovu reakciu pixelov..dokazu sa prepinat extremne rychlo..
kde OLED ma v pohode 0.2ms tak LED 3.8ms + (response time)

+ pocet dimming zon.. OLED 8.3 milionov dimming zon vs.... ani ZDALEKA sa nato nic nechyta....

Jiri Ondracek
Jiri Ondracek
Level 25 Level 25
3. 12. 2024 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Blažek @Madlax taky mám woled, a taky nějak nemám problém s písmem, dalo to chvíli nastavování ale super, jas na 60 procentech, a stejně to svítí opravdu famózně, dlouho jsem nad oledem váhal, ale co dočasně spadl při bf z 22k na 15 tak jsem koupil, a za poslední roky asi nejlepší investice, protože je vidět velký posun. A to jsem pŕecházel z docela drahýho ips od dellu který měl zónové podsvícení, a vrátit bych se teda nechtěl

Madlax
Madlax
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2024 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Blažek @Jiri Ondracek jj fakt to najviac hejtia ludia co OLED nemaju. Nepoznam ziadneho OLED usera ktory by nebol spokojny..
Obsah tam vypada skratka lepsie, je to ako upgrade vizualu bez potreby nato minut graficky vykon.

Reklama
Reklama