Zpět na článek

Diskuze: Recenze chladiče procesoru Noctua NH-D15 G2: technologický skvost pro milovníky ticha

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Zdeněk Marek
Zdeněk Marek
Level 23 Level 23
2. 9. 2024 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako milovník tichého vzduchového chlazení můžu z vlastní zkušenosti doporučit tuhle Noctua - už jen balení, příslušenství (např. 2 redukce ke snížení otáček ventilátorů) a kvalita zpracování chladiče i ventilátorů je impozantní. Nemluvě o poprodejní podpoře, ta je přímo ukazková - přijde nová patice cpu? No a co, je to Noctua! Cena je vysoká, ale kde jste všichni přišli na 4600 Kč? Kupoval jsem už den před recenzí tady, u zeleného mužíčka, a nebylo to ani 3900 Kč. Nelituji a koupil bych znovu, na kompromisy není čas... A i7-12600 KF to dává "levou zadní" a větráky jedou na 450 ot. / s. 😀, s tichým semipassive zdrojem a vymazlenou gamingX grafikou v odhlučněné skříni je to zkrátka paráda.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 9. 2024 07:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Marek @Zdeněk Marek i tech 3900,- je podle me moc.. za to uz sezenes kvalitni vodu s celomedenou konstrukci kde je vykon uplne ale uplne nekde jinde.. Za me osobne max 3000,- vic opravdu ne.. Vsak srovnatelna konkurence od Be QUiet! stoji taky pod 3000,-

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
12. 8. 2024 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Což o to chladič je to parádní. Doma mám někde na skříni starší D15s black. Problém je ta cena. Takový Arctic Liquid Freezer III 360mm popř. 420mm AIO je za polovinu ceny s 6 letou zárukou a chladí mnohem lépe.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 8. 2024 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram ma pravdu předsedo :)

Filip Dvorak
Filip Dvorak
Level 1 Level 1
12. 8. 2024 05:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já mam Be quiet! Dark rock 4 pro a jsem naprosto spokojený.. Navíc za polovicni cenu oproti tomuto :)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 8. 2024 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Filip Dvorak @Filip Dvorak testoval sem tedka 5 Pro a taky super za ty prachy..

Kopr-1
Kopr-1
Level 1 Level 1
11. 8. 2024 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Inovace, mírně pozměníme tvar lovatek ventilátorů a vyosíme chladič směrem od backplatu GPU aha vlastně to už tu bylo u D15s. Tak sakra jak obhájíme takovou cenu?

Marketing: Klíd, to chce příběh o létech vývoje a chladič s příběhem to bude cool a těch pár nerdů co si bude klepat na čelo ať veme čert.

Dáme to tuberům zadara a nikdo si nedovolí to extra hanět. A děti budou rádi za flex , no je to přece noctua a mít to v compu je přece čest.

Samozřejmě je to nadsázka a nikdo asi nemůže říct že tento výrobce nedělá kvalitní věci ale teď už je to tak nějak svezení se na vlně zdražováni všeho a všech .

Pravda je jednoduchá, ukáže trh a kupce si to určitě najde ale lidi co se v problematice orientují a mají zdravý selský rozum, koupí něco s daleko lepším poměrem cena/výkon .

Reálně kolik lidí má chladič na deset let, v dnešní konzumní době to mnoho nebude.

Na firmu noctua jsem nezanevřel a třeba jejich fany mám rád a budu je doporučovat jako jistotu ticha a dlouholeté výdrže a to při velmi dobrém výkonu.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
11. 8. 2024 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kopr-1 @Kopr-1 proč bych nemohl mít kvalitní chladič 10 let? Sám mám noctua-nh-d15s a mám jí asi pres 6 let a nevidím důvod ji měnit vydrží ještě nějakou sestavu úplně vklidu proč měnit dobrej chladič který funguje za 4 roky za nový todle nechápu

Kopr-1
Kopr-1
Level 1 Level 1
11. 8. 2024 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 @Tom2308 Chladič 6 let nic proti ničemu ale to bylo spíš myšleno na lidi co si nechají pc složit a těch bude daleko víc, než na někoho kdo pak rozprodá staré komponenty a co se hodí si nechá. Lidi co chtějí pc jenom zapojit a hrát je většina, ti pak pošlou dál celou sestavu.

L!po
L!po
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 4. 2025 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kopr-1 @Kopr-1 jenže tenhle chladič přežije všechny tvoje počítače až do důchodu. Moje nh-d14 už je asi na třetím socketu. Rodině taky kupuju jen noctuu, vždy pak dokoupím jen sponu na patici(kterou by dali i zdarma a za 2 kila to neřeším) a jede se dál, doživotní chladič. Ve finále levnější než každý 3 roky kupovat novej za polovinu. (ne vždy je nutný brát top, případně novej)

Michal Černík
Michal Černík
Level 20 Level 20
11. 8. 2024 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta recenze me donutila kouknout kdy jsem si vlastne kupoval tu NH-D14, je to už skoro 13 let (loni v lednu jsem menil ventilatory) tehdy byla za necelych 1800,-...

Kouknul jsme na rozdili mezi d15 (gen1) a d14, a pokud jsou ty rozdily podobně marginalni (15gen1 a gne2), tak si myslim ze mi ta d14 jeste dalsich 10 let vydrzi, pokud mi tedy pripadne posle noctua adapter na novy socket (u AM4 to nebyl problem- jen jsem si priplatil 8e za expresni dodani)...

kdyz se na to takhle podivam, u techto noctuii lze ten nakup opravdu nazvat investici, protoze pokud to bude slouzit 20 let (s mensi renovaci v polovine) tak jsou to dobre utraceny penize...

Haunter
Haunter
Level 20 Level 20
11. 8. 2024 01:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za ty peníze už jde postavit custom water loop, ne? :-D

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 8. 2024 11:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Haunter @Haunter a vydrží 10-15 let? Jen se ptám. Jasný i tohle chce jednou za 2-3roky odsroubovat a hodit novou pastu + vyčistit od prachu, ale nevěřím, že voda těch 15let dá

Haunter
Haunter
Level 20 Level 20
12. 8. 2024 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alixon @Ales Blumenstein uvidíme kolik bude stát ten bez čerpadla :)

Majky666
Majky666
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 8. 2024 14:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Haunter @Haunter ne

satanxerxes
satanxerxes
Level 25 Level 25
13. 8. 2024 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Haunter @Haunter Tak custom těžko, ale určitě za to je kvalitnější AIO s dlouhou životností. Custom po 7000 není reálný a to se bavíme o úplném základu.

Majky666
Majky666
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 20:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jednu chvíli jsem měl cukání g2 koupit, ne že bych ho potřeboval, Deepcool ak620 mi cpu uchladí v pohodě. Ale prostě jen z rozmaru. Na konec jsem si to rozmyslel. 4600 Kč za chladič je přece jenom hodně i když chladič je to parádní.

Frkot
Frkot
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 11:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tuším na TPU jsem viděl diskusi/recenzi, ze které vzešlo, že PS120EVO dosahuje 98% výkonu tohoto chladiče, ale stojí pouze 1/3 ceny D15G2.
Zrovna Thermalright frká jeden chladič za druhým, už se v tom sám ani nevyznám, různé deriváty a odnože, -1 heatpipe sem, +1 tam, přesto REÁLNĚ chladí téměr dobře, někdy i líp než Noctua (viz PS120 vs U12A) a přitom pořád mnohem levněji.
Člověk si pak trochu láme hlavu nad 10letým vývojem D15G2 u Noctuy, když konkurence nabízí to co nabízí. Nicméně ty reportážní videa jsou velice zajímavá a poučná.

Jedno se ale musí nechat, ty fany prostě drží. Support Noctuy je bezkonkurenční. Na 10 let starý chladič (U12P) co koupím z druhé ruky mi ZADARMO pošlou jakoukoliv montážní sadu, na kterou si vzpomenu (kterou chladič samozřejmě podporuje) bez jakýchkoliv otázek, prostě pošlu fotku chladiče a desky a je to.

Původní fany jedou stále parádně, snad tak dobře, jako když byly nové, ... možná proto si pořád drží cenu. Celkový zvukový profil a tichost si myslím je to, co je u Noctuy prim. Řešil jsem to při rozhodování mezi A12x25 vs T30 - T30 sice chladí krapet líp, ale uchu je příjemnější A12x25 - pro mě vítěz.

Takže ano, cena u D15G2 je rozhodně vysoká, já osobně bych si ji nekoupil, protože můj limit výšky chladiče u hlavních strojů je 37mm resp 47mm :D, nicméně v tomto případě si skutečně myslím, že se jedná o dlouhodobou investici. Troufám si tvrdit, že životnost u G2 je stejně jako u G1 minimálně 10 let.

PS120, AXP90-X37, AXP90-X47 Full copper - všechno super chladiče od Thermalright, ale stejně jsem vždycky ventilátor vyměnil a osadil jsem ten od Noctuy.

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frkot @Frkot driv jsem pouzival NH-D15 ale je to zbytecne velka krava,tak jsem koupil dva roky nazpatek PA120 za 40e,akorat jsem tam dal vetraky NF-A12,ktery mam 5 let a ktery jsem mel driv jako systemovy v case a chladi to stejne jako D15 a vypada to lip a neprekazi to tolik.

Blby je ze takovyhle kombo i kdyz k tomu das takovy novy drahy vetraky tak vyjde skoro na pulku toho co D15 g2 a rozdil bude minimalni.

JFP
JFP
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 19:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll Mam to same, pa120 za 900 a vetraky jsem dal 12ky noctua, protoze jsem si blahove myslel, ze tim vyresim pazvuky z kompu. Nakonec je vyresilo nepokladat na komp tiskarnu. Takze 600 vyhozenejch navic zbytecne. A vecny chladic jako bonus.

Ostatnim to stavim na thermalrightu s puvodnimi vetraky. Cas uzranych CPU je stejne uz pase.

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 20:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @JFP no ja jsem vlastne ten chladic koupil kvuli tem noctua vetrakum pro ktery jsem nemel jinak uz vyuziti a kdybych je nemel predtim tak je tam nedavam,ale zase ty noctuy vypadaji daleko robustnejc,vazi asi jednou tolik co puvodni vetraky od thermalrightu.

Haunter
Haunter
Level 20 Level 20
11. 8. 2024 01:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frkot @Frkot tyjo s tím supportem jsi mě teď uklidnil. Včera jsem jim psal, kupuju bazarový nh-u9dx i4 a potřebuju narrow ILM bracket pro 2011-3 :-D Jsem si říkal, že jestli budou chtít fakturu, jsem v pr***

Haunter
Haunter
Level 20 Level 20
12. 8. 2024 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Haunter @Haunter tak už mi to poslali, zadarmo, prostě příště jdu do Noctua i třeba na GPU ... takovou zákaznickou podporou jsem v životě neviděl nikde.

lukecz123
lukecz123
Level 25 Level 25
9. 8. 2024 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdybych teď potřeboval chladič, jdu do něj. Zajímalo by mě srovnání s konkurencí (hlavně s MasterAir MA824 Stealth, který momentálně mám :-) Ta cena mi přijde OK, já bych si ho do top sestavy určitě koupil. Je to prostě to nejlepší se vzduchem, chladí asi jako 240 radiátor, žádná pumpa, žádná voda, životnost dekádu, nic, co by se mohlo rozbít, tak proč ne. 4 litry není taková suma...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 @lukecz123 srovnani s konkurenci by zajimalo asi hodne lidi, zda si opravdu tento chladic zaslouzi onu 2x vyssi cenu nez podobne vykonna konkurence...

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 17:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka ty tvoje počty zase. Fakt se na tu matematiku vyser. Noctua za 4500 a Assassin za 3tis není fakt 2x levnější. Noctua má záruku i na větráky 10let na ložiska tam, už jsem měl XX fukaru a noctua je jediný držák, který vážně těch 10 let vydrží. Nehledě na Support ohledně patice. Ano je to velká kráva, ale pro lidi, kteří mají rádi ticho a mají pc pod stolem bez skla a diskotéky je to nejlepší věc. Přežil mi už 4 procaky a přežije určitě ještě 1-2 co vyjdou. Za cenu tehda 2500kc co sem tu DH15s koupil ještě u nebožtíku czc. Ve win o pc vůbec nevím. Koupil jsem ještě fractal R5. Tam už odešli všechny větráky ve skříni, musel sem je měnit arctic a CM co jsem měl taky už jsou v kremikovem nebi kvůli ložiskum, ale noctua furt nic. Stále fouká, stále fouká potichu. Ano 4500 je masakr a Assassin asik lepší volba teď, ovšem také má záruku 10let?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 19:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Ales Blumenstein ja porovnaval s Be Quiet Dark Rok 5 Pro napriklad.. zde je opravdu cena vice mene 1/2, vsak se da sehnat za cenu kolem 2400,-. Ja jsem tu o modelu od Deepcool vubec ale vubec nic psat nezacal.. zrejme sis spatne procetl diskuzi.... nekdo ho tu zminil to ano, ale ja pouze odpovedel ze jsem na nej teky zvedavej protoze mi ma prijit na recenzi.. Dark Rock 5 Pro uz otestovany mam stejne jako jeste o kapanek lepsi model Elite s RGB podsvicenim takze mam predstavu jaky vykony to ma a jakej tam je cca pomer cena/vykon.. U ty Noctuy o tom pomeru celkem vazne pochybuju ta cena je proste silena a jelikoz v recenzi pod kterou si piseme auto neporovnal tento chladic s zadnou konkurenci je to taky celkem o nicem..

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 8. 2024 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka okey. Já myslel, že se bavíme o Assassinovi. Vypadá vážně skvěle. Ano tentokrát musím souhlasit, že dávat 4500 je vážně masakr. Jeste kolem 3000-3500bych to chápal. Musím se na toho Assassina pořádně podívat. Ovšem na to co mám a i na modely x3D mi ta moje noctua bude stačit ještě roky. Max tam přehodím fukar.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 8. 2024 18:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka # @Ales Blumenstein na Alze mají DeepCool ASSASSIN IV za 2299,- Kč, tak to by půlce odpovídalo. A vážně vypadá fantasticky. Ale recenze uživatelů nic moc co se týče zpracování.

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 8. 2024 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Lukáš Meistner podívej se znovu na tu alzu. Je to použitý kus 🙂

roob
roob
Level 36 Level 36
9. 8. 2024 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 @lukecz123 nie, nieje to rozumne, D15g2 je asi o 2-3 stupne lepsi ako g1 a vacsinu z toho robia vrtule. Za tu cenu sa neoplati. Ja by som dnes isiel do DeepCool AssassinIV

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 13:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob ### @roob DeepCool Assassin IV Vapor Chamber Vision uz mam slibenej dorazi nekdy v Zari :) taky jsem na nej dost zvedavej, s nim by mel dorazi i o neco slabsi model AK620 DIGITAL Pro. Mohl jsem je mit uz ted ale nestiham, proste moc prace, dovolena apod.. takze jsem to odlozil az na Zari

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
9. 8. 2024 14:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 @lukecz123 proč kupovat todle když jsou levnější nh-d15s které mám a nemůžu si vůbec stěžovat několik let a jede jak z praku

lukecz123
lukecz123
Level 25 Level 25
21. 8. 2024 22:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 @Tom2308 Pro ten pocit, že mám topku od Noctua. Kdyby to byl HW za 100k, tak jasně ne, ale chladič za pár tisíc, proč si nedopřát něco, co je fakt nejlepší. Noctua chladiče a větráky používám s přestávkami už snad 20 let, fakt rozdíl 2000,- není nic hrozného, návštěva v restauraci se ženou a dětmi mě vyjde víc. Je to prostě úchylárna, cenově a výkonově nonsense, ale já bych si ho koupil. Bentley na CPU za 4 litry? Jasně :-) Jo a nemám skleněný počítač, dovnitř vidět není, takže to není o machrování před IT návštěvou.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
9. 8. 2024 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co se všichni diví té ceně? Je to prostě halo product jako GeForce Titan apod. Když Noctua vyrobí nejlepší vzduchový chladič na trhu, tak si může diktovat cenu, jakou chce. Koupí to fanoušci značky nebo ti, co chtějí to nej bez ohledu na finance.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 11:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Tomáš Malý a mame nekde srovnani s TOP modely konkurence? v recenzi ho nikde nevidim tj jak mame vedet ze se jedna o "halo" "TOP" produkt deklasujici TOP modely konkurence, co stoji 1/2 :). Vice mene principem kazde recenze je i to jak si produkt vede vuci konkurenci a to v této recenzi chybi zcela, spise se tedy jedna o takovou Mini recenzi + PR clanek..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
9. 8. 2024 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka Tady to není, ale na TPU mají dost podrobnou recenzi, ze které vyplývá, že je to konstrukčně nejlepší vzduchový chladič, který bude buď výkonnější, nebo tišší než konkurence jako Thermalright Phantom Spirit 120 EVO, Dark Rock Elite nebo DeepCool Assassin IV.

A zrovna od tebe bych čekal trochu pokory. Ve svých "recenzích" nesrovnáváš nic s ničím, vše měříš od oka, v textu jsou akorát PR žvásty doplněné o gramatické chyby. A navrch nemáš problém ocenit předražené produkty s mizerným poměrem cena/výkon. Takže nevím, proč ti zrovna Noctua leží v žaludku. Asi ti to nechce poslat na test, abys to pak mohl střelit na Bazoši, že?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 13:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Tomáš Malý "bude" je celkem silne slovo.. Chtelo by to ty chladice tedy opravdu postavit proti sobe, pri stejnych podminkach a pak bych delal nejake zavery, zda se opravdu jedna o TOP produkt, co si zaslouzi 2x takovou cenu jako maji konkurencní modely.. nejake zavery z recenze kde pisou "bude lepsi" je si myslim nesmysl, dokud to nekdo nezmeri tak jsou to vsechno jenom domenky. Jako ja nemam nic proti znacce Noctua jejich chladice i vetraky jsem sam pouzival ve svym PC pred mnoha lety, ovsem na trhu je spousta konkurence.... Noctua uz davno neni ta No.1 s obrovskym naskokem pred svymi rivaly, tahle doba je proste davno ale davno pryc.

Solely
Solely
Level 37 Level 37
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Linux
11. 8. 2024 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Tomáš Malý "v textu jsou akorát PR žvásty doplněné o gramatické chyby." 😂😂😂

Geniální obrat 👍

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 9. 2024 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Solely souhlas

roob
roob
Level 36 Level 36
9. 8. 2024 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Tomáš Malý halo produkt za halo cenu mal mat aj halo vykon. Cakal som tak -10 stupnov na g1. V reale su 2, takze umna sklamanie.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob 2 stupne je prd, to spis delaj ty novy ventilatory nez samotnej pasiv

roob
roob
Level 36 Level 36
9. 8. 2024 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Jan Belka ten pasiv je paradny, ale na modernych procesoroch je najvacsia brzda prenos tepla z procesora do zakladne chladica. Takze vsetky dnesne chladice su prakticky studene, ale teplota cpu je vysoka. Napr. minuly tyzden som staval 5600gt a so svojim box chladicom mal 95°. Tak som tam dal Wraith Prism zo 7700, a s tym to malo 93. Nejak sprasili tie nove sAM4 procesory, alebo co.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 13:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob na soket AM5 je lepsi kdyz je dosedaci plocha chladice trosku posunuta ze stredu soketu smerem dolů, pak to funguje lepe nez na AM4 a lepe to odvadi teplo z procesoru, ted to treba dobre vyladil Arctic s jeho novou radou vodnich chladiců, nekteri jini vyrobci to tak resi taky...

roob
roob
Level 36 Level 36
9. 8. 2024 13:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Jan Belka no ved d15g2 mas 3 verzie.. univerzal - co je v recenzii, intelovsku a amdckovsku. Zas ale rozdiely su medzi tym smiesne 1 stupnove. Navyse tato recenzia je postavena uplne zle s uplne zlymi TDP.. intely maju 250-350W, a to aj po dnesnom upgrade biosu. Tam to treba testovat, nie s 80W.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 13:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob i kdyby 350W ja s 14900K nameril na jedny desce s BIOSEM na default i 400W :) Tusim ze to byla Z790 Taichi od ASRocku, mel jsem na tom stavenou vodu od Alphacoolu a celkem dostala zabrat :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
9. 8. 2024 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob Tak jestli někdo čekal, že to posunou o 10 stupňů, tak je hodně naivní. Deset let se ostatní výrobce snažili dotáhnout na první generaci a maximálně tak srovnali krok. O posun se zase postarala až Noctua. Tady už se fakt není moc kam posouvat, takže se ladí takové detaily vypouklost/vydutost základny, aby to lépe sedělo na konkrétní heatspreader konkrétní platformy.

roob
roob
Level 36 Level 36
9. 8. 2024 14:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Tomáš Malý ale tolko asi potrebujes, aby si uchladil 13900k. S D15g1 tam pri 250W skakali teploty 90-100°C takze sa to podtaktovalo, kleslo na 90, vyskocila frekvencia hore, a pri 100 sa zas podtaktovalo. Predpokladam teda, ze 10°C by "opravilo". Ale mozno nie kto vie, ked sa to nepodarilo otestovat ani v tejto recenzii :)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 9. 2024 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob podle meho nazoru uchladit vzduchem 13900K nebo 14900K s BIOSEM nastavenym na 250W+ je skoro nemozny.. Problemy s tim maji i vodni chladice, ktery maji mnohem lepsi odvod tepla ze zakladny procesoru.

lukecz123
lukecz123
Level 25 Level 25
21. 8. 2024 22:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Tomáš Malý Přesně tak :-)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
9. 8. 2024 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

asi 8 rok mam prvu seriu na i6700K procaku .. chladi to s obrovskou rezervou, nestazujem sa.

roob
roob
Level 36 Level 36
9. 8. 2024 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK to ti uchladi aj pasivne, ked mas dobre vetranu skrinu

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
9. 8. 2024 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @roob to je pravda ale pri chladeni vzduchom mam zlozvyk "extremne" predimenzovat, takze aj pri testovani s ambientom 32stC v cimre to nema problema a je ticho.

MDK44
MDK44
Level 3 Level 3
9. 8. 2024 06:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cca před 10ti lety jsem kupoval pouze chladiče Noctua, byly technologicky napřed. Ale dnes mně nenapadá jedinný důvod proč bych si měl koupit tuhle hrůzu místo AiO.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 07:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MDK44 @MDK44 pravda, zvlast kdyz misto tohoto chladice muzu mit poctivej AiO s celomedenou konstrukci od Alphacoolu s rychlospojkou, kde neni problem v budoucnu pridat dalsi radiator nebo dalsi blok na grafiku... Ten pomer cena/vykon je u ty Noctuy uplne desivej... osobne nechapu jak vubec mohli tuto cenu nastavit, dyt to prece nikdo nekoupi...

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka souhlasím, je na čase aby se zákazníci otočili zády. Ta marže musí být nesmírná.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 9. 2024 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Lukáš Meistner bohuzel je to tak no..

roob
roob
Level 36 Level 36
9. 8. 2024 13:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MDK44 @MDK44 aio by som ani zadarmo nevymenil za moj D15 ani keby si mi ktomu dal 6pack piva. Co 6pack :) 6 6packov ;)

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 00:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mám NH-U12A black.chromax. Ano drahý skoro tři tisíce, ale výkon i kvalita si tu cenu ospravedlní. Můj nejdražší vzduchový chladič a že mu 14700K s boostem TVB +1 dává čočku ale zvládá to. Cena jak za levnější vodní chlazení, ale technologie Noctua si tu cenu obhájí.

P.S: koukám na tu aktuální cenu tohoto produktu, zdá se že zohlednili inflaci, takže těch mých předcovidových 3000,- jsou vlastně ještě levné. No brutal teda.

Libor
Libor
Level 23 Level 23
8. 8. 2024 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vždit je hnusnej 🤮🤮🤮 a ta cena je uplně mimo , Nocta si podřezává pod sebou větev ? ...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 8. 2024 20:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor @Libor nj zacina chytat stejny moresy jako Nvidia, s kazdou novou generaci produktu podrazime o 70% protoze si myslej ze uz maj svoji vernou komunitu zakazniků jistou....

Libor
Libor
Level 23 Level 23
8. 8. 2024 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka Hele ono to je všude jen záleží na značce a času kdy se odváží tuhle odpornou cenu nahodit 🤮

### Já mám Dark Rock PRO 5 a neměnil bych a dlouho měnit nebudu ( dostačuje ve všech směrech )

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
9. 8. 2024 06:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Libor souhlasim Be Quiet! je pecka hlavne nezdrazuji takovym tempem jako u Noctuy a stale se jedna o Nemeckyho vyrobce se super kvalitnima produkatama..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 8. 2024 19:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

# ta cena je za me osobne uz proste moc, za kvalitni vzduch bych ja osobne dal maximalne 2500,- vic opravdu ne, to uz radsi koupim bud Be quiet! Dark Rock Elite nebo Dark Rock Pro 5, coz jsou chladice za skoro 1/2 cenu ale rozdil ve vyknu bude minimalni... nehlede na to ze Be Quet! vypada proste i o dost lepe.. Noctua to uz proste prehnala s tim nacenenim, tohle jsou vyhozene penize za ty samy prachy muzu mit celomedenyho AiO od Alphacoolu s vykonem uplne nekde jinde

Libor
Libor
Level 23 Level 23
8. 8. 2024 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka Nemůžu nic jinýho než souhlasit , tohle je big fail .

satanxerxes
satanxerxes
Level 25 Level 25
13. 8. 2024 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka On taky ten kvalitní vzduch ještě relativně do nedávna těch cca 2500 stál. Pak se všichni zbláznili a k většině highendových komponent začali dávat cenovky, jako by to bylo ze zlata. Telefony, grafiky, mainboardy...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 9. 2024 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@satanxerxes @satanxerxes je to pravda nekteri vyrobci si dneska dovoli za obycejny AiO rici klidne 10tis a to to kolikrat ani neni celomedena konstrukce, je to silene co si dneska clovek priplaci jenom za to logo na krabici.. ale kdyz sou lidi hloupi a kupuji to..

vagi
vagi
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 8. 2024 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V mínusech jen "vyšší cena"

To jako fakt? Ten chladič si za tu cenu koupí buď jen naprostý šílenec, nebo zarytý fanda značky Noctua.

Zbytečný produkt.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
8. 8. 2024 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vagi @Vagi mam v podstatě stejnou Noctuu (konstrukčně) tak asi 10 let starou, a tehdy stala tusim 1700 Kc. Dnes za to same (vymazlene sice) chteji 4600 Kc. Zajimave

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 8. 2024 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vagi @Vagi asi to maji tak spocitany,ja si taky myslim ze to prodejni trhak nebude a koupi si to opravdu nadsenci ktery zaplati vyvoj (nejakymu thermalrightu za 50e to stejne konkurovat nemuze) a pak casem mozna pujde cena dolu.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
8. 8. 2024 18:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koupím do kuchyně místo digestoře.

Libor
Libor
Level 23 Level 23
8. 8. 2024 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Debile ...

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
9. 8. 2024 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libor Libore ..

Reklama
Reklama