Remember Me – když geniální příběh zůstane ve stínu | Kapitola 2
Seznam kapitol
Akční adventura Remember Me, na které několik posledních měsíců pracovalo vývojářské studio DONTNOND Entertainment, nám slibovala neotřelý pohled na svůj žánr. Zasazení do středně daleké budoucnosti, tedy roku 2084, a atraktivní prostředí futuristické Paříže mělo být zkrátka jen základním lákadlem tohoto dílka.
Jak už jsem naťukla na předešlé stránce, příběh hry Remember Me je zasazený do Paříže roku 2084. V té době nese francouzské hlavní město název Neo-Paříž. Toto město ovládá vzpomínková korporace Memorize, která lidem umožňuje uchovat si své vzpomínky v datové bance Sensen.
I když se tahle myšlenka může zdát idylická a možnost uchovávání vzpomínek by uvítala spousta z nás, za Memorize stojí něco shnilého, co z tohoto nápadu dělá velice nebezpečnou záležitost. Vzpomínky jsou totiž velice drahou komoditou, za níž jsou určití lidé ochotni třeba i vraždit.
Také hlavní hrdinka Nilin na vlastní kůži pocítí, co za obchodem se vzpomínkami skutečně stojí a že bychom si s touhle obchodní činností raději neměli zahrávat. Na začátku hry se Nilin probouzí v místnosti na odběr vzpomínek a samozřejmě netuší, co se s ní děje a ani jak se sem dostala. Cestou na vymytí mozku ji ovšem zachrání tajemný hlas, který ji pomůže osvobodit se z hlavního štábu Memorize, zmodernizované Bastily a dovede ji k prvnímu záchytnému bodu, který je jejím prvním odrazovým můstkem na cestě za pomstou.
Příběh Remember Me je opravdovou perličkou pro všechny pozitivně naladěné sci-fi maniaky, ovšem měl by být lehce stravitelný i pro lidi s menším množstvím fantazie. Osobně se také neřadí k žádným velkým fanouškům science fiction, ale tahle zápletka si mě získala svou přímočarostí, lehkou stravitelností a uvěřitelností, na níž má velkou zásluhu také prostředí města.