Zpět na článek

Diskuze: SilentiumPC Supremo M1 Gold 550 W - mainstream z Polska

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
27. 8. 2015 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaujimala by ma recenzia tejto klasiky.

Pred casom som si vsimol, ze Seasonic osadzuje aj najnizsie rady komplet s kvalitnymi kondenzatormi(overene na tomto zdroji a aj Seasonic SS-300TFX, Energy Knight sa mi do ruk zatial nedostal). Zaujimalo by ma ako by teraz obstal oproti konkurencii.
Za tu cenu a pri takomto osadeni suaciastkami mi to pripada ako jasna volba.
Osobne som kvoli nekvalitnym kondenzatorom davnejsie presedlal na drahsi Seasonic SSP-350GT. Teraz zvazujem navrat. Predsalen je tam dost velky cenovy rozdiel a ucinnost GOLD vs Bronze to tazko vykompenzuje.

Rad na recenziu tohto zdroja prispejem. Aj by som ho poslal na test ale bojim sa, ze prepravne zo Slovenska sa bude priblizovat cene tohto zdroja.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
27. 8. 2015 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Je to hodně proměnlivé a dle várek je to různé. V nejstarším a mém prvním SS-500ET-F3 bylo několik kvalitních kusů, pak to šlo z kopce až na nula. Možná v nové revizi zase osadili, nebo prostě nic jinýho nebylo na skladě.

TFX a SFX mají, minimálně lepší modely s vyšší účinností, už osazení solidní. EK nejspíš nebude mít nikdy, protože to je nejořezanější verze zvlášť pro Partis. Stejně tak mají ořezané FSP jako Eurocase AX, dnes GreenPower APN a Black Power (heh, tak konečně vím co je ten black šunt vlastně zač, teď ještě na jaké to je vlastně platformě…).

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
27. 8. 2015 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček Toto nepovazujem za nahodny krok, skor ako mozny logicky krok, ked si chcu udrzat meno a klientelu.

Aj pri SSP-350GT vymenili tych par kusov nekvalitnych kondenzatorov za kvalitne.
Pri najzakladnejsej TFX OEM Bronze verzi je to uz viac ako pol roka, co tam su len cisto kvalitne kondenzatory(pred tym tam boli vsetky nekvalitne).
SS-350ET-F3 som na skusku kupil az teraz ale tipujem, ze ta zmena prisla naraz splu s TFX verziou.
Kupim jeden Energy Knignt any som sa pozrej, ci aj tam nahodou niesu kvalitne.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
28. 8. 2015 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @odb: Půl roku je tak skoro akorát na jednu várku, v příští to může být zase jinak. Sledujte PNka a konkrétně tu část s datem výroby, to řekne nejvíc.

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
2. 9. 2015 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nepatri to sice tolik k clanku, ale doufam ze si toho nekdo vsimne.

Reklama vlevo nahore od odkazu na jednotlive stranky zabira (ikdyz neviditelne) pres pulku stranky a znemoznuje mi klikat na odkazy...

Vsimnul jsem si toho tak ze kdyz dam refresh tak to jde dokud se neotevre ta reklama. Jde tam nastesti dat krizek a reklama zasahuje do stranky, ale prijde mi to docela hloupe...

windows 10 pro / latest chrome / full hd v systemu s vice monitory.

XeZ
XeZ
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, mal som v tejto cenovej hladine vyhliadnutý Fortron Raider S 550W (80plus silver), ktorý je o 10 eur lacnejší. Oplatí sa mi ísť do drahšieho SilentiumPC? Fortron so zlatou certifikáciou je nad mojimi (finančnými) možnosťami.

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@XeZ Tak hlavně záleží pro jakou sestavu to chce, silně pochybuju, že potřebuje 750W zdroj.

Killing joke
Killing joke
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 17:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč Ale radši kvalitních 750W než nekvalitních 5xx W za stejný prachy.

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @Killing joke: A proč ne kvalitní 500 za stejný prachy?

Hodně wattů je na škodu, základní věci jako ideální zatížení zdroje ti něco říká? Většinou cca 60 procent v zátěži, takže proč 750W zdroj, když jeho sestava beztak vezme tak 200,250W .. a co teprv když bude jen na ploše třeba, zdroj "pojede" na 1 procento? Vážně super.

Dnes na běžnou herní mainstreamovou sestavu bohatě stačí dobrý 450W zdroj, když máš v PC novější nV kartu, která žere houby. Podívej se na TDP takové GTX970 nebo i 980 a vysvětli mi na co proboha 750W zdroj ??????? Řeknu ti na co :) K hovnu.

Killing joke
Killing joke
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @PC-hráč: i7-3770K při nízkym napětí 1,205V a GTX 970 (dál nic vybočujícího z běžnýho počítače) si v zátěži vezme kolem 300W (Seasonic S12II-620).
Takže bych pod 600W nešel. Mam rád ticho a zdroje bejvaj při vyšším vytížení hlučný.

Samozřejmě do běžný sestavy je to do 6xx W nejvhodnější.
Ale kolik stojí zdroj s kvalitou 750 G2 v nižší wattáží? Ano, více.

Jinak teda s účinností jak psal flash666...

Radši místo tlachání napiš konkrétní zdroj, kterej bys teda doporučil.

flash666
flash666
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @PC-hráč: neni pravda tady je ucinost 750g2

http://tpucdn.com/reviews/EVGA/SuperNOVA_G2_750/images/efficiency.jpg

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
27. 8. 2015 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @Killing joke: Tvoje sestava si v maximální zátěži vezme sotva těch 300W (reálně tipuju tak 250), takže dobrý 500W zdroj je ok, cokoliv víc je zbytečnost.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
27. 8. 2015 01:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @Killing joke: i7-3770K při nízkym napětí 1,205V a GTX 970 (dál nic vybočujícího z běžnýho počítače) si v zátěži vezme kolem 300W
wtf

Killing joke
Killing joke
Level 1 Level 1
27. 8. 2015 22:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @PC-hráč: Maximální zátěž teda beru jako Zaklínače, ne umělý testy, kde je to samozřejmě ještě o dost víc.

Killing joke
Killing joke
Level 1 Level 1
27. 8. 2015 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @PC-hráč: Mám věřit tobě, nebo několika wattmetrům?
500W zdroj je ok, nikdo netvrdí že ne.
Ale EVGA 750 G2 má podle TechPowerUp nejvyšší účinnost při 40% vytížení (300W).
No a jelikož mi moje sestava žere právě kolem těch 300W, tak je EVGA 750 G2 dobrou volbou (díky ceně a kvalitě).
Kterej zdroj do 3 200 Kč (cena 750 G2) bude mít při 300W zatížení účinnost 92%?

Killing joke
Killing joke
Level 1 Level 1
27. 8. 2015 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @Pavel Boček: Žravější Gigabyte G1 Gaming no :D
Tady na PCT u ní Adam Vágner naměřil v Crysis o 45W víc než u Asus Strix.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
28. 8. 2015 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @Killing joke: Jenze kdyz vezmete v uvahu cenu zdroje, rychle zjistite, ze rozdil par procent v ucinnosti Vas fakt nevytrhne. On ten extremni overkill totiz stoji docela dost.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
27. 8. 2015 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @Killing joke: No nějak jsem si nevšiml, že by naměřil na ní, naměřil možná tak na zdroji, proto jsem se podivoval, protože to už dneska žádná redakce skutečně na kartách neměří a tak čísla, které z nich padají, jsou úplně k ničemu než k porovnávání karet vůči sobě.

Což je docela zvláštní, protože změřit to na kartě je tak strašně jednoduchý a nemám problém k tomu redakci vyrobit potřebnou kabeláž…ampérmetry jsou momentálně vyprodané, ale budu zase objednávat.

dohnalik
dohnalik
Level 0 Level 0
6. 9. 2015 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @Pavel Boček: Očividně si neuvědomuješ, že nemůžeš jednoduše měřit spotřebu karty přes přídavný PCI-e napájení... už od toho slova přídavný by ti to mělo být jasný. 99% karet má paměti a I/O napájení přes PCI-e slot. Všechny redakce na světě asi nebudou úplně blbý...

Killing joke
Killing joke
Level 1 Level 1
28. 8. 2015 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @Mysel_1: A který konkrétně zdroj za cenu EVGA 750 B2 mi nabídne stejnou kvalitu?
Pořád čekám a nikdo nic...

flash666
flash666
Level 1 Level 1
27. 8. 2015 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @Pavel Boček: :D clovek sem da graf a vic minusu :D deti co si mysli ze jsou PC GURU ted musi brecet :(

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
28. 8. 2015 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @Killing joke: Třeba nějakej ten platinovej Seasonic, za tuhle cenu i pasivní.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
27. 8. 2015 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @flash666: Tak to jsem asi nepochopil.

Killing joke
Killing joke
Level 1 Level 1
28. 8. 2015 20:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @Pavel Boček: Když to vezmu v CZC, tak nejlevnější platinovej Seasonic je za 3 547 Kč.
To je o 1 103 Kč víc než EVGA 750 B2.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
30. 8. 2015 01:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @Killing joke: Kterej zdroj do 3 200 Kč (cena 750 G2)
Seasonic je za 3 547 Kč.
To je o 1 103 Kč víc než EVGA 750 B2.

Problémy s matematikou?

Jinak já vidím SS-400FL2 okolo těch 3k2 a 460W verze okolo 3,5.

Killing joke
Killing joke
Level 1 Level 1
30. 8. 2015 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @Pavel Boček: Já problémy nemam...SS-400FL2 F3 je za 3 547 Kč a EVGA 750 B2 je za 2 444 Kč.

Je rozdíl mezi cenou 750 B2 a 750 G2.
Když není potřeba 750W G2, tak je samozřejmě vhodnější vzít slabší zdroj a klidně pasivně chlazenej.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
31. 8. 2015 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @Killing joke: A proč se ptáte na G2 a pak do toho montujete B2? Tak co sakra platí?

Co takhle SilentimPC Supremo M1 Platinum 700 W? Účinnost asi tak o 6 % vyšší…

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
3. 9. 2015 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč @Killing joke: http://www.zbozi.cz/hledani/?q=Supremo%20M1%20Platinum&razeni=nejlevnejsi

Záruka je teď pětiletá, nevim, jak to bylo v době recenze. Na ja, to zvlnění není zrovna dobrý.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@XeZ Netuším jak jste na tom u vás s cenou, jestli Supremo M1 taky zlevnilo, nebo ne. V podobné cenové relaci jsou i nějaké modulární zlaté zdroje Thermaltake, taky s nic moc osazením ale některé s delší zárukou.

Každopádně Raider nebrat, je to platforma Aurum a ta má skupinovou topologii, tzn. mimo jiné tragické výsledky v crossloadingu.

Killing joke
Killing joke
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@XeZ Za stejný prachy je taky EVGA 750 B2.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Killing joke Kupodivu má i kvalitní osazení (na což u levnější produkce SF pozor a ty úplěn nejlevnější EVGA jsou stejnej šunt jako všechno ostatní), ale zase nižší účinnost. Kór na 750 W je už 80+ Bronze fakt málo.

Killing joke
Killing joke
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Killing joke @Pavel Boček: Tak EVGA snad jenom B2, G2 a P2. Ty nejlevnější jsou echt odpad.
U 750 G2 naměřili na JonnyGURU Silver účinnost.

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story6&reid=393

Killing joke
Killing joke
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Killing joke @Killing joke: Sakra, 750 B2 samozřejmě...furt myslim na G2 :D

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel To neni znacka ECO+, ale stary znamy Eurocase..

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 Snaží se to propagovat jako separátní značku, EC zůstává na totální low-end co není ani v souladu s normama (ale pořád to prodávaj všichni, tak i Partis).

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
27. 8. 2015 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 @Pavel Boček: Aha, tak tenhle smely marketingovy pocin jsem zatim nezaznamenal. Diky za info.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
27. 8. 2015 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 @Mysel_1: No vida, a to stačí jen vlézt na web a zmáčknout odkaz http://www.partis.cz/index.php?gid=428

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
28. 8. 2015 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 @Pavel Boček: No priznam se bez muceni, ze pravidelne nectu zrovna tenhle web..

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
28. 8. 2015 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 @Mysel_1: Tak není od věci se podívat přímo ke zdroji když nevím, člověk se často něco dozví :idea:

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
26. 8. 2015 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel ECO+, EnergyKnight, Eurocase... všechno je to Partis :) (tím nechci říct, že je to špatné, ale jaká může být sedmistovka za 1300, když ty "mainstreamové" stojí dva a půl.)

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Kompletní distribuce Seasonic, větší část distribuce FSP Group, nově Seventeam. Taky občas něco jinýho, např. Cooler Master. To je všechno Partis. Takže je v podstatě jedno co kdo koupí, s 50%+ pravděpodobností to jde přes Partis…

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Pavel Boček: Tak snad záleží kdo co konkrétního si snad objedná ne? Možná blbě chápu co píšeš, ale nechceš tu doufám tvrdit, že je jedno co člověk koupí, buď je to blbě napsané nebo to nechápu.

Jinými slovy ať to jde přes koho chce, důležitý je výsledek.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
26. 8. 2015 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Pavel Boček: Jde přes Partis, tohle je ale snad značka Partisu. Čili tohle si Partis objednává přímo v továrně a lepí na to vlastní neznámou značku, zatímco... zatímco u těch ostatních si to ve stejné továrně objednávají velcí výrobci a lepí na to známou značku... :D

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: Tak, nechávají si pro sebe vyrábět danou konfiguraci.

stiletos
stiletos
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To raději SS Gold550W nebo Evga by mě zajímalo co ty nekvalitní kondenzátory vydržej a proč tak vysoký hodnocení? :D

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stiletos Hodně bodů to má za účinnost, záruku, (funkční) ochrany navíc, modulární kabeláž, dlouho výdrž na výpadek…takové věci v mainstreamu hodně dlouho nebyly. Při celkovém zdražením vlivem kurzu a následném posunu rozřazení dle výkonu za watt se teď do mainstreamu dostane víc lepších zdrojů, ale pořád se tolik prvků málokdy sejde naráz u jednoho zdroje za takovou cenu.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stiletos Praxe ukazuje, ze kondenzatory zde bezne oznacovane za "nekvalitni" bezne umoznuji bezproblemovy provoz zdroju po dobu pet a vice let. (Tedy to, co autor clanku pozaduje po "kvalitnich" kondenzatorech.)

simiksimik
simiksimik
Level 21 Level 21
27. 8. 2015 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 Životnost kondenzátoru je velmi závislá na provozních podmínkách. V dobře navrženém zdroji může vydržet méně kvalitní kondenzátor mnohem déle než nejkvalitnější ve spackaném designu. Taktéž životnost u PC zdroje ovlivňuje např. teplota vzduchu, který je odsáván ze skříně, provozní zatížení atp. Prohlédnout zdroj a zhodnotit ho podle osazení značkovými kondenzátory je dost zjednodušující. Taky tam můžou být proto aby zachránili nepovedený návrh :-(

(To je samozřejmě "jen" teorie. Výrobci samozřejmě mají design za ta léta odladěný a zachraňovat snad nemají co...:-)

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
27. 8. 2015 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 @simiksimik: Naprosto nesouhlasím. Zatím jsem neviděl odejít (v ATX zdroji) kvalitní kondenzátor dřív, než odejdou šmejdy ve zdrojích Delta, která je přeborník v tom, jak z nich vymáčknout co nejvíc.

Za vynaložení jistého úsilí se z toho dá vymáčknout víc, ale nikdy to stejně nepřekoná kvalitní kondenzátor i v blbým obvodu.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
27. 8. 2015 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 @simiksimik: Naprosto souhlasim.
Vychazim z praxe, kdy mnou sledovane zdroje jsou pouzity v adekvatnich sestavach co do odberu, chlazeni atd. a rozhodne se nejedna o nejake odpadni modely s doprasenym navrhem. Kdyby tyhle podminky dodrzene nebyly, pak, velmi se obavam, samotne kvalitnejsi elektrolyty mnoho nezachrani. Proto ma skepse k takto kritickemu hodnoceni hodnoceni kondenzatoru.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
28. 8. 2015 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 @Pavel Boček: Takze spatna soucastka ve spatne navrzenem obvodu odejde driv nez ta sama v dobrem obvodu, pripadne dobra soucastka v dobrem obvodu? Kdo by to cekal..

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
28. 8. 2015 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 @Mysel_1: Pointa kupodivu byla že kvalitní kondenzátor vydrží i ve špatným obvodu (pokud to není vyloženě průser) víc než šmejd v nejlepším obvodu na světě.

Lavak
Lavak
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj vela ludi vcetne mna sa v zdrojoch moc nevyzna a zda sa ze zdroje rovnakej znacky mozu byt kvalitativne uplne rozdielne a na konkretnu znacku sa asi neda spolahnut. Neplanujete spravit clanok podobny ako "doporucene zostavy" akurat by sa tykal zdrojov? Konkretne ake zdroje do napr. kancl. pc, lacneho herneho pc, main. pc, high. pc atd. Dakujem

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lavak Idea je, že tohle vyřeší žebříček zdrojů dle výsledků (a následně aktuální propočet poměru hodnocení/cena), jakmile se trochu naplní :D

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lavak Troufám si říct, že když koupíš Seasonic a nebudeš kupovat to nejlevnější, neuděláš chybu.
O zdrojích máš všude na forech napsané stohy, psát evidentně umíš, teď se ještě naučit hledat a číst :)

Lavak
Lavak
Level 1 Level 1
26. 8. 2015 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč Takze podla teba je tento web zbytocny kedze si vsetko mozme vygooglit....co sa tak trocha zamysliet...ved prave vdaka takymto webom kde sa pisu taketo veci si taketo veci mozme precitat....ci ti iba islo o to nieco napisat? Inak tvoj post nechapem...

Reklama
Reklama