Zpět na článek

Diskuze: Tomb Raider — Lara Croft s podporou DirectX 11 a Tress FX

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

MAX HACKER
MAX HACKER
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 04:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Včera jsem si Tomb Raider nainstaloval a parádní hra. Pro mně určitě překvapení roku! 9/10 hodnocení. Lara Croft vypadá nádherně :D

dadaluka
dadaluka
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 05:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MAX HACKER no taky jsem ji testoval a dal bych tomu tak 4/10, moc ne neberou hry kde koukam 5min na video pak neco zmacknu pak zase video pak zase zmacknu, tomb raider byl drive o necem jinem ale je nova doba no :) tim padem pro me nepochopitelny u kazdeho takove velke hodnoceni ale asi kazdeho bavi koukat na videa a obcas neco zmacknout hold doba se meni :D

Riku
Riku
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dadaluka Taky mě to nebaví. Přesně jak píšete. Je to akorát interaktivní film, kde se občas něco máčkne nebo se jdu koridorem vpřed. To fakt takovýhle hry někoho baví? QTE to vystihuje přesně... to je jako kdybychom hráli starý klasický dobrý hry s cheaty.
Proč proboha dělaj všechny hry pro idioty. Všude samá nápověda, na obrazovce se zobrazuje co mám mačkat, co mám dělat, kam mám jít. Achievmenty jsou taky strašná stupidnost. Dal bych tomu tak 5/10 maximálně.

Arc
Arc
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 06:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dadaluka Taky mě to nebaví (vůbec), na první 4 díly to nemá, ale na druhou stranu je to reboot série a už nemá s předchozíma hrama nic společného, navíc to téma v jakém se hra odehrává je až moc podobné FC3. FC3 mě ale (i přes stupidity v příběhu) bavilo mnohem mnohem víc.

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dadaluka @Riku: jj, lenze onanisti to nepochopia. Ja som tiez stara skola a aj ked to nie je vyslovene zle, tak mi to zili netrha..

Skor mi ide o to, ako tu hru niekto obhajuje ako uchylny onanista nad nejakymi vlasmi..

Tak 50 max. 55%.

"EXPERT" z Plzensej GARAZE to ohodnoti (teda ohoni) na 100%, uvidis! :lol: :lol: :lol:

EliteHEAD
EliteHEAD
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dadaluka @Riku: ste to asi dost skoro vypli, alebo len pozreli trailer, lebo ak zpocitam cas QTE a cas kedy tam beham, hladam, skacem strielam, tak QTE je z toho mizive percento, navyse najlepsie na tom je pribeh a atmosfera, ci uz mierny rip off, ale stale vyborne, tomb raiderov som hral vsetkych do jedneho a mozem povedat ze konecne od last revelation urobili jeden nie len pre nadsencov tohoto franchisu

RADEONX800
RADEONX800
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 07:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela koukam na doporucene pozadavky
GTX 480 nebo dedeček HD4870 ktery byl na svou dobu konkurence GTX260

kapa
kapa
Level 25 Level 25
8. 3. 2013 07:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak podla obrazkov je hlavna hrdinka celkom pekna a velmi dobre spracovana... nechcem vyvolat pohorsenie, no su v hre aj nejake ine detaily jej tela okrem hlavy? Mna by celkom zaujimali :0

Sotkis
Sotkis
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa Je to jina hra. Na tuhle laru se asi nudepatch vydavat nebude. V prvnich dilech to bylo vtipnejsi :-D

Mers
Mers
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sotkis Nudepatch už je :-D Zatím ale jen na kozy

RADEONX800
RADEONX800
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa No za sebe muzu rict ze ty detaily je lepsi objevovat v realu :P

kapa
kapa
Level 25 Level 25
8. 3. 2013 07:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RADEONX800 prave zato, chcel som to porovnat s niecim... :D :P

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A to ignoruji problémy na nvidia kartách a podivně se covající vlasy s TressFX, vypadají pěkně, ale divně:D

Ale ke hře, z původních Tomb Raiderů toho moc nezbylo. Kdo Tomb Raidera nehrál bude nejspíš spokojen, hra je to pěkná, ale je to interaktivní film se souboji, ztratit se není kde, nějaké řešení složitých puzzlů se nekoná, a šplhání je dost omezené. Je to plné QTE, včetně 'tichého zabíjení' což jiné hry řeší jednou klávesou, ale budiž.
Co mi vážně vadí jsou jen tři savesloty a systém táboráků to moc nezachraňuje. Tři uložené pozice mi nedávají moc volnosti, přitom podle mě není důvod jich mít tak málo, zejména, když to jsou stejně jen checkpointy.
Navíc Steam, achievementy, MULTIPLAYER!, DLC hru v mých očích srážejí, podle mě takové věci hra nepotřebuje. Každopádně pocit volnosti jsem měl jen občas, většinu času to byl lineární tunel zejména z počátku úplně zničený QTE, to fakt někoho na konzoli (natož počítači) baví mačkat tlačítka, co jsou na obrazovce? To je jak hrát Guitar Hero nebo jak se ta hra jmenuje:D Mně to přijde neskutečně rušivé, mám radši herní mechanismy ze starých Tomb Raiderů, kde jsem se musel včas přikrčit nebo skočit kvůli pasti a žádná klávesa na mě neblikala přes půlku obrazovky.

PS: pro pobavení recenze od Conana (česky)
http://www.videacesky.cz/ostatni-zabavna-videa/conan-recenzuje-hru-tomb-raider

Simicz
Simicz
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trochu mi vadi ze stiny vlasu, ktere maji nadherne zpracovane, jsou kostickovane. Nejvice je to videt behem rozhovoru na obliceji.

Jaroch
Jaroch
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro plynulé hraní je už v nízkých rozlišeních potřeba poměrně výkonných grafických karet jako GeForce GTX 660 Ti nebo Radeon HD 7850 . ........ Sdělení je to sice pěkné ale kde jsou ty karty v grafech ? Nebo jste si toto tvrzení v redakci z něčeho odvodili ?

morke
morke
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pominu-li mačkací orgie, tak to nejhorší je právě TreesFX, vlasy vlají, ubírá to výkon a to je tak vše. Když visí hlavou dolů a přední vlasy má stále stejně přes čelo, tak buď je to chyba fyziky TreesFX nebo má dokonalé tužidlo :D. Vlasy dopadají nejspíš na nějaký nanosuit nebo má asi funkci maximum hair :D. Je to kdesi v polovině vývoje, ale AMD se nebojí to vrazit do hry.

x3m
x3m
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morke Z toho TressFX som bol aj ja strasne sklamany. Hned v prvej scene, ked Lara vysi dole hlavou a vlasy pekne proti gravitacii. Fyzika isla asi na prechadzku a furt som mal pocit, ze miesto vlasov tam ma nejaku masu surovych spagiet. Colision model taktiez uplne nah*vno. Pocas hrania som narazil na jeden bug, kde nebolo vidno jej vlasy a vyzeralo to ovela krajsie ako cely TressFX :) Tiez si myslim, ze sa na to malo AMD vykaslat a vydat to az ako nejaky update. Aj ked v tom stave akom to je by to trvalo asi rok, aby to dobre vyzeralo.

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morke Souhlasím, že tato technologie má své mouchy. Nicméně nemám pocit, že by se za ni mělo AMD stydět, pouze dopilovat. Mimochodem, pokles výkonu je evidentní, ale při hraní na HD 6970 bez zantelného vlivu hratelnost.

Vzpomínáte si, jak všichni nadávali na AMD MLAA? A dnes je to běžně používaný antialiasing, jehož principy převzala i konkurence.

Rasio
Rasio
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=net.Xtreme]A to ignoruji problémy na nvidia kartách a podivně se covající vlasy s TressFX, vypadají pěkně, ale divně:D

Ale ke hře, z původních Tomb Raiderů toho moc nezbylo. Kdo Tomb Raidera nehrál bude nejspíš spokojen, hra je to pěkná, ale je to interaktivní film se souboji, ztratit se není kde, nějaké řešení složitých puzzlů se nekoná, a šplhání je dost omezené. Je to plné QTE, včetně 'tichého zabíjení' což jiné hry řeší jednou klávesou, ale budiž.
Co mi vážně vadí jsou jen tři savesloty a systém táboráků to moc nezachraňuje. Tři uložené pozice mi nedávají moc volnosti, přitom podle mě není důvod jich mít tak málo, zejména, když to jsou stejně jen checkpointy.
Navíc Steam, achievementy, MULTIPLAYER!, DLC hru v mých očích srážejí, podle mě takové věci hra nepotřebuje. Každopádně pocit volnosti jsem měl jen občas, většinu času to byl lineární tunel zejména z počátku úplně zničený QTE, to fakt někoho na konzoli (natož počítači) baví mačkat tlačítka, co jsou na obrazovce? To je jak hrát Guitar Hero nebo jak se ta hra jmenuje:D Mně to přijde neskutečně rušivé, mám radši herní mechanismy ze starých Tomb Raiderů, kde jsem se musel včas přikrčit nebo skočit kvůli pasti a žádná klávesa na mě neblikala přes půlku obrazovky.

PS: pro pobavení recenze od Conana (česky)
http://www.videacesky.cz/ostatni-zabavna-videa/conan-recenzuje-hru-tomb-raider[/quote]
Tak si jdi hrás AC3 a nežvaň nesmysli troubo.
Tomb Raider je famózní a asi vůbec nechápeš co dělá tuhle hru výjimečnou. Vy jste slepí jak krtci a absolutně Vám uniká kouzlo téhle hry.

Rasio
Rasio
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rasio Tak si jdi hrás AC3 a nežvaň nesmysli troubo.
Tomb Raider je famózní a asi vůbec nechápeš co dělá tuhle hru výjimečnou. Vy jste slepí jak krtci a absolutně Vám uniká kouzlo téhle hry.

Nejak se to zamotalo na začátek a ne na konec reakce.

Jinak proč chybí v testech GeForce GTX 670 ???????????????????????????????????????

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rasio OK, co tuhle hru dělá výjimečnou podle tebe?

(Podle mě to je neskutečné množství cut-scén a quick time events na počítačovou hru).

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím si, že lineárnost příběhu není v tomto titulu na škodu, atmosféra a příběh jsou velmi intenzivní a hru rozhodně stojí zato si jím projít.

Samozřejmě je na hře cítit soudobá snaha otevřít hru nejširšímu portfoliu hráčů a díky tomu trpí klasickými moderními nesmysly typu klikací scény (jak já je nesnáším, a to i ve hrách FC3 nebo Hitman Absolution). Ale celkově se jedná o velmi zdařilou hru.

Mimochodem, co se lineárnosti hry týče, Crysis 3 je na tom prakticky stejně...

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Koudz Sice to je Off-Topic, ale Crysis 3 se podle mě jedničce zdaleka nevyrovná pokud jde o hratelnost...žádný quicksave, žádná možnost zalehnout, označování nepřátel skrz zeď...hra hrozně 'zkonzolovatěla a zblbla'.

Jinak Crysis 3 je pořád střílečka. Sice už ne takový sandbox, ale pořád ve svém žánru, nový Tomb Raider se posunul od lezení po všelijakých římsách a občasnému střílení s auto aimem k interaktivnímu filmu proloženému střílečkou. Trocha lezení tam je, ale je neskutečně primitivní. Hra je to pěkná, asi ji dohraji jednou s tím, že všechno posbírám, ale u toho to zůstane... zejména QTE úvod už nechci znova prožít, mačkat klávesy co blikají na obrazovce mě je neskutečě proti srsti, to už se radši dívám na cut scénu, ale tohle mě jako hráče uráží...
Celkově hra je laděna dospěle, ale obtížnost je pro tříleté děti.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tu je článok s vyjadrením NVIDIe o problémoch chody hry na jej kartách:

http://www.hardocp.com/news/2013/03/05/nvidia_gpu_performance_issues_in_new_tomb_raider/

Podľa toho sa zrejme NVIDIA dočkala prekvapenia s posledným release-om hry kde sa vyskytli problémy, ktoré v predchádzajúcom neboli. A dostali ho neskoro na to aby ich mohli vyriešiť pred vydaním. A iba samotné ovládače to nevyriešia. Problém jej aj v samotnom kóde hry, ktorý musia opraviť vývojári. No proste podobný prípad akých sa niekoľko vyskytlo v rámci TWIMTBP. Len vtedy sa to strašne kritizovalo a NVIDIA bola zlá kdežto teraz sa to kľudne prehliadne a nikomu nevadí, že GTX680 je v tejto hre pomaly na úrovni HD7870. A o tom aký zhovievaví sú teraz ľudia k TressFX ani písať radšej nebudem. Vzhľadom na to aká spŕška kritiky sa robila na všetky technológie okolo NVIDIe pretože nerobila všetko hneď dokonale. Dokonca ani nevadí, že ide o jednu jedinú fíčuru, ktorá neovplyvňuje hrateľnosť a aj tak žerie 30% výkonu kariet. Asi je každému jasné na čo narážam takže to ďalej rozpytvávať nebudem.

maltra
maltra
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr Ani to nerozpytvavaj, pretoze si uplne mimo. PhysX bol uzatvorena platforma, TressFX pouziva otvoreny standard DirectCompute ktory pojde aj na Nvidiach bez akychkolvek obmedzeni. To ze herne Keplery nemaju vypoctovy vykon dostatocny na pocitanie DC efektov je problem navrhu ich architektury, s tym AMD nema nic spolocne. To mas ako aj s Dirt: Showdown, tam tiez nemaju Keplery potrebny vykon, dokonca ani Titan, kedze ma pri klasickom nastaveni vypocetne jednotky taktovane na 1/8 povodnych taktov, kedze na hry (okrem tych ktore vypocetne jednotky vyuzivaju) nemaju vplyv a iba by zvysovali spotrebu.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 3. 2013 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltra Maltricku pro tvoji informaci, kod psany pod DC ma zcela jiny vykon na AMD a jiny na NVidii. Kazdy kdo v tom pise ti potvrdi, ze univerzalne vykonny kod se v opencl nebo DC napsat v soucasne dobe neda. AMD si to proste napsali na svoje karty, pochopitelne, a na optimalizace pro nvidii se vys.ali, pochopitelne. Cili DC je mozna nejaky (uz kolikaty?) standard, ale TFX je psano pro AMD karty a jen tam to pobezi svizne. Naopak physx si zase amdckari neuziji v plne kvalite. Tak je to potreba brat.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltra A ešte dodatok. DirectCompute ako súčasť DX11 nie je otvorený štandard. To sa dá povedať o OpenGL, ale nie o rozhraní závislom na jednom operačnom systéme. V tomto prípade sú fyzikálne engine-ny ako Havok či PhysX väčšie štandardy ako DirectX. Z hľadiska multiplatformovosti.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltra Ako si prišiel na to, že Kepler nemá dostatočný výpočtový výkon na počítanie DC? Vieš mi dať odkaz na niečo čo by dokazovalo, že TressFX používa výpočty v dvojnásobnej presnosti, ktoré by ako jediné mohli zrážať výkon Keplerov nadol? A ešte raz. PhysX nie je uzavretá platforma. Je to klasický multiplatformný fyzikálny engine. A ja som hlavne narážal na to ako sa PhysXu vyčítala ževraj neoptimalizácia pričom práve v hrách kde sa použili efektY akcelerované cez GPU toho ponúkol v hre oveľa viac ako vlasy na jednej postave. A bol kritizovaný ako je zbytočný lebo neovplyvňuje hrateľnosť a je iba pre eye-candy. A u svojho majstra si sa mohol dočítať ako je zbytočne zložitý a že sa to dá urobiť aj menej náročné cez CPU. Pričom z GPU neuberal snáď ani toľko výkonu ako TressFX teraz. A to ponúkal ďaleko viac v hre ako jednu jedinú vec. Teraz u TressFX odrazu nemáte ani zďaleka také nároky ako ste mávali pri PhysXe a úplne vám stačí, že ide na AMD grafikách. To je to čo kritizujem. BTW proti TressFX nič nemám. Na videách to vyzerá pekne. U seba si počkám na patch a ovládače pretože teraz to je na mojej zostave nehrateľné. Zo 60FPS mi klesne framerate pod 10 v tej istej scénke v jaskyni na začiatku keď si zapnem TressFX. AMD proste urobilo to čo jej NV vyviedla v minulosti. Akurát že teraz vám to neprekáža. Je to klasické pokrytectvo. Pamätáš si kauzu s Batmanom kedy sa AMD sťažovalo, že dostalo neskoro posledný release hry? Aká okolo toho bola kauza? A to bolo ešte mimo GPU PhysXu. Teraz je všetko ok. Opäť sa to zhodilo na neoptimalizované opvládače NVIDIe pričom problém nie je iba tam. NVIDEIA bude zrejme vždy na vine za všetko. Už vidím ako budete teraz obhajovať to čo ste cele roky kritizovali. A je to iba o tom, že AMD nie je žiadny spasiteľ a ani NVIDIA nie je firma čo ževraj podľa istého človeka hádže technológiám polená pod nohy. Sú to rovnaké firmy s rovankými záujmami.

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltra @hnizdo: Nechapem o com tocis a naco siris demagogiu. Na 680 nemam absolutne ziaden problem ani s tym vydrbanym tressfx a to este ani NV neaktualizovala ovladace.

Typicky AMD marketing, ktoreho sa chytia lamy. Mne vsetko ide bez nejakych problemov a je len otazka casu, kedy NV vyda take ovladace, ze AMD zajebe do zeme.

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltra @mareknr: Pozri, to nema zmysel riesit. Pozeram nato a nemozem povedat, ze by som dostal nejaky orgazmus s tych vlasov. Nemozem si pomoct, ale na mna to skor posobi neprirodzene.

Takze ako ukazka tressfx mozno v pohode, ale aj na Nvidiach, ale na PhysX koncept to nema, uz len v takej Mafii PhysX priniesol milionkrat vacsi zmysel, ako tu nejake vlasy.

Ako TR nie je uplne odveci, ale onanovat nad vlasmi dokazu len uchylaci :lol:

maltra
maltra
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltra @mareknr: Nemam ani chut sa prebijat tym tvojim prispevkom, tak len k tomu odkazu kde sa pytas na nedostatocny vypoctovy vykon Keplera, hlavne si precitaj posledny odstavec: http://www.anandtech.com/show/6774/nvidias-geforce-gtx-titan-part-2-titans-performance-unveiled/4

Plus GTX Titan samozrejme ma vypoctovy vykon ohromny, ale na jeho vyuzitie treba v ovladacoch zaskrtnut potrebne policko aby sa ten vykon "odomkol", pretoze defaultne je Titan nastaveny na herny vykon aby mohol bezat na vyssich frekvenciach. A uz koncim s tym nezmyslom okolo PhysX, s tebou to nema cenu. Otvorena platforma hovoris? Tak ako to ze to na Radeonoch neslo? A CPU PhysX sem neplet, ten sa sice dal pocitat cez CPU, ale vykon ktory to zozralo potom chybal inde. maltra off.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltra @mareknr: Mně na GTX670 a posledních WHQL ovladačích funguje vše kromě teselace (ta funguje, ale v některých místech hra padá v pěti případech z pěti, víckrát jsem nezkoušel). Beta prý někomu pomohla, já si počkám na další WHQL.

Jinak k TressFX, mně nevadí, ale nelíbí sem i některé zaslepené obdivné ódy, ty vlasy jsou všechno jen ne realistické. Je jich více, ale psobí divně, často jsou zubaté i se zapnutým AA, neinteragují moc s prostědím, občas podivně skáčou a obklopují neviditelné silové pole tři centimetry kolem Lary... Připomíná mi to 'next-gen' grafiku v Legendu. Jinak stylizovaná nerealistická grafika (vlasy):D Nejhorší je vždy střet s dalšími postavami, protože Lara je jediná s jinými vlasy a nepůsobí to imho moc dobře.

viperman
viperman
Level 1 Level 1
15. 3. 2013 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltra @Rajnoha: ziadne tressfx nemas, nemas amd kartu trollko..

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
9. 3. 2013 00:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltra @Rajnoha: Myslis tu demagogii, ktera byla zmerena v tomhle clanku? :)

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltra @maltra: To o čom ty píšeš je výkon v dvojnásobnej presnosti ktorý závisí od počtu FPU jednotiek. A ja som sa pýtal na to či ich TressFX využíva alebo nie. Pretože som presvedčený o tom, že nie. Po iných stránkách nemajú herné Keplery žiadnu inú nevýhodu oproti Radeonom. Výpočty s dvojnásobnou presnosťou sa v hrách nevyužívajú. Nerobí to ani PhysX a neverím, že to robí TressFX. To je len tvoja výhovorka, aby si nemusel priznať, že AMD dostalo NVIDIu do nevýhody rovnako ako sa to niekoľkokrát podarilo NVIDIii v minulosti. A odkedy sa určuje čo je otvorená platforma podľa toho či niečoho časť sa akceleruje na AMD grafikách alebo nie? AMD grafiky nie sú žiadna šablóna podľa ktorej sa majú všetci riadiť. PhysX je možné akcelerovať na konzolách, na PC a aj v mobilných zariadeniach. Pri tom všetkom kvôli časti efektov počítaných výhradne na HW NVIDIe to z neho robí uzavretý engine? A ešte mi povedz kde inde chýbal výkon, ktorý zožral CPU PhysX pretože si nepamätám žeby niekde zhltol 30% výkonu tak ako teraz TressFX. Prosím ťa aspoň dočítaj príspevok na ktorý reaguješ dokonca. Inak sa fakt radšej nevyjadruj lebo ty sa nepotrebuješ niečo naučiť. Len potrebuješ potvrdiť svoje domnienky nadobudnuté z nevedomosti z toho k čomu sa vyjadruješ.

Leppard
Leppard
Level 23 Level 23
8. 3. 2013 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltra @maltra: Ano maltro, Kepler ma slaby vykon v DC, proto ma v teto hre mensi % propad vykonu pri zapnute fyzice nez AMD - to dava smysl. :D

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltra @net.Xtreme: Presne to isté bije do očí aj mne. Ale aj tak to nevyzerá nijak extra zle. Určite je to lepšie ako statické vlasy. Len škoda že súdnosť niektorých ľudí sa líši podľa toho či je niečo možné akcelerovať na grafikách AMD alebo nie.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltra @Leppard: Maltra o tom nemá páru. On a jemu podobní si stále myslia, že výpočty s dvojnásobnou presnosťou sa používajú v hrách. Pokiaľ viem ani PhysX ich nevyužíval a neverím tomu že TressFX je výnimkou. Namiesto odpovede na to čo som chcel som dostal odkaz na výpočtový výkon Titana čo s tým ani nesúvisí. Maltra je ako Bajlando. Vynášajú súdy o niečom z čoho nepoznajú ani základy. Hlavne že napíše kopec blbostí a ešte sa dá off ako víťaz. Sa presne hodí k Stachovi a k jeho jedinej objektívnej pravde.

maltra
maltra
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltra @mareknr: Off sa nedavam ako vitaz, ale ako off k teme PhysX, to proste nema s tebou cenu. Ty by si bol schopny este aj svojho kocura miesto Felix volat Fizix ;-). Ked uz nemas co napisat tak sa uchylujes k blbostiam a porovnavas ma k Dedemu. Mne to nevadi, ja proti nemu nic nemam, tak si posluz. Ako funguje DP u Keplera (a teda aj u Titana), si precitaj tu: http://hothardware.com/Reviews/GeForce-GTX-Titan-Performance-Yes-It-CAN-Play-Crysis-3/?page=15

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltra @maltra: Mńa ale v tomto prípade nezujíma ako funguje DP u Titána. Ja tvrdím, že ho TressFX nevyužíva a teda že to nie je to čo zrazilo výkon Kepler kariet dolu. AMD dostalo NVIDIiu do nevýhody čo sa cez DP snažíš zamaskovať. To, že niekto využíva DirectCompute neznamená, že používa aj rozhrania využívajúce jednotky. Ak ich TressFX využíva a niekto mi to tu dokáže, tak uznám že v časti výkonu s TressFX máš pravdu. K Stachovi som ťa prirovnal preto lebo jemu je podobné vynášať súdy nad vecami o ktorých nevie absolútne nič. A u PhysX si na tom absolútne rovnako. To je to čo mi vadí. Aj keď sa to snažíš hodiť na nejaký fanatizmus z mojej strany. Ja mám ale veľa vecí odsledovaných a reagujem akurát na podobné nezmysly aké šíriš ty pretože jednoducho klameš. Vydávaš vlastné predsudky za pravdu.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltra @mareknr: Malo tam byť využívajúce jednotky s dvojnásobnou presnosťou.

rancor1223
rancor1223
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=MAX HACKER]Včera jsem si Tomb Raider nainstaloval a parádní hra. Pro mně určitě překvapení roku! 9/10 hodnocení. Lara Croft vypadá nádherně :D[/quote]Mě to taky baví. Ten příběh je super, má to atmosféru. Sice jsem si v rámci role-play trochu poupravil pravidla (hraju jen s lukem), ale neni to špatný. 75%

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rancor1223 Ako zapalujes sipy?

kalam
kalam
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě hra docela baví, ale přepadám si u toho jako cvičená opice... silně casuální záležitost. Dohraji a vrátím se k Dark Souls .)Jinak test je perfektní!!!

psychaz
psychaz
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na ovladačích GeForce 314.07 WHQL si Tress FX vychutnáte i na kartách GeForce, byť tak o -20 FPS, ale nainstaloval jsem si balík 314.14 BETA a na těch už si Tress FX sice zapnete ale uz má Lara kompletně vlasy rozmazané

psychaz
psychaz
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=psychaz]na ovladačích GeForce 314.07 WHQL si Tress FX vychutnáte i na kartách GeForce, byť tak o -20 FPS, ale nainstaloval jsem si balík 314.14 BETA a na těch už si Tress FX sice zapnete ale uz má Lara kompletně vlasy rozmazané[/quote]

Tress FX na normal, Teselace VYP. na GTX 570 a vše na max, jede v pohodě, grafika pěkná

tech7
tech7
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hru jsem viděl u kámoše a asi nejvíc mě zaujali ty vlající "vlasy", tedy spíš liščí ocas :lol: Dokonalá fixace a flexibilita. Jaké bylo grafické nastavení netuším, ale něco tak nereálného se jen tak nevidí.

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z mojho pohladu prilis velky humbuk pre nic. Hra vyslovene neurazi, ale ani nenadchne tak, aby mi to zacalo trhat zili. Sice som len zacal, ale zatial to citim na priemer. Este si skusim ten MP, ak sa k tomu dokopem.

chci_asus
chci_asus
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rajnoha hlavne si lidi uvedomte, nez vyhodite pytel s odpadkama, tak jej nezapomente zapalit louci a pohrabat se v nem, co kdyby tam byl nakej bezva upgrade do vaseho pocitace?

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chci_asus A sipy uz viem zapalovat, obycajna skratka :wink:

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chci_asus Socka, ja uz len uvazujem nad Titanom, inak si nepolepsim od 680, lepsi upgrade mi nenapada :lol: Rozhodne ma nejaky priblbly tressfx nepresvedci k tomu, aby som kupil AMD kartu pri ktorej si budem trhat sam vlasy :lol: Okrem toho vyuzivam kartu aj na pracu, takze z tohto pohladu ma nikto nepresvedci :wink:

chci_asus
chci_asus
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chci_asus @Rajnoha: ja jsem ze vsech recenzi tak zblbej, ze netusim jakou grafiku si mam vlastne koupit.. asi od kazde jednu nebo fak uz nevim.. :roll:

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chci_asus @chci_asus: A aku kartu mas teraz? Recenzie su na nic, ved hodnot podla svojich skusenosti. Ja som objektivny a nemam dovod obhajovat jedno alebo druhe, ale odkedy som presedlal na NV odvtedy nemam problem. S 6950 som uz mal nervy, tak som ju vymenil za papierovo slabsiu 560Ti a odvtedy som len na NV (mal som takmer vsetky - 660Ti, 670 a teraz 680) a nemam problem. Kamosi sa ulakomili po vydani na 7970 a isli si vytrhat vlasy. Nepozeraj na vyssie fps, pozeraj na celkovy priebeh hry a pocit. Mne ako obraz tak okom vnimana plynulost NV pride neporovnatelne lepsia (ziadne frame latency, chyby v texturach..) O padani ovladacov nehovoriac (sem tam treba aj pri NV ist s frekvenciou dole pri OC kartach, aby som bol objektivny) Pouzivam NV aj na akceleraciu PS, AT.. Jednoducho mne tych par drobnych na usetreni na AMD karte uz nestoji za tie nervy a ten rozdiel v cene mi stoji zato. Takze dnes je moje odporucanie - 670, 680 alebo Titan (pri Titane skus pockat, cena klesne, ak Ti ide o kazdu korunu).

chci_asus
chci_asus
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chci_asus @Rajnoha: mam o tri generace starsi radeonku. a jak se ti jevil rozdil mezi 660ti a 670? tam je akorat rozdilna sirka sbernice, ne? je to v necem limitujici?

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chci_asus @chci_asus: Nemyslim, zeby bola 660Ti v niecom horsia, sice som ju preskocil rychlo, lebo som mal tu moznost, to bolo este na jesen, ale zeby ma nejako limitovala to rozhodne nemozem povedat.

A uz aj Ty si konecne uvedom, ze sirka zbernice pri NV kartach je dostacujuca, AMD karty potrebuju vacsiu! Su na to testy, kedy pri AMD kartach a OC jadra, ale nie pamati nedochadza k nicomu a akonahle zacnes dvihat pamate tak sa zvysuje vykon, pri Nvidiach je to inak.

Zabudni nato, ze cim vacsia sirka zbernice, tym lepsie. To su rozdielne architektury, maju uplne iny priebeh internej komunikajcie, iny memory management.

Preco asi tak najvykonnejsim Quadram staci 320 bit? Lebo su optimalizovane! AMD karty idu nato cez velke chipy, cez siroke zbernice atd.. co sa odzrkadli v energetickej nenazranosti, vyssim vyrobnym nakladom atd..

Zabudni na demagogie ohladne sirky zbernice!

chci_asus
chci_asus
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chci_asus @Rajnoha: mne se jednalo o srovnani mezi temi dvema kartami, protoze 660ti a 670 maji jinak stejne parametry.. jestli dam 2 karty do sli, nebudu si pak rvat vlasy kvuli tomu orezanemu "ti"? amd neresim.

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@chci_asus @chci_asus: Pokial ide o hry, ziade SLI alebo CF neries, to nema zmysel. Je pravda, ze kombinacia dvoch lacnejsich kariet Ti da vacsi vykon ako konfiguracia zalozena na jednej karte a dokonca pri zlyhani jednej mas stale druhu, ale vzhladom na hry sa Ti tuto otazku neobplati riesit, tam je z toho viac problemov ako uzitku. Ina vec je profi zameranie v aplikaciach. Tam zatial je lepsie Ti dat 2x690 ako Titany, zatial.. Zavisi od toho, ze s cim robis. AMD zatial je softwarovo tak uboho na tom, ze nemas ako ho vyuzit, uz ani na bitcoinmining nestihaju..

Ak chces univerzalne pouzitie ako v hrach tak v hlavnych profi grafickych alebo cad aplikaciach ber 660, Ti, 670, 680.. Ak Ti ide o pomer cena vykon ber 660, papierovo slabsia, ale podporou najsilnejsia, v CAD aplikaciach rozbije 7970 - pozri tu: http://goo.gl/4B0UH

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kde zachováte veškerá nastavení na High a pouze budete měnit kvalitu TressFX. Klidně jen na dvou grafikách, např. GTX680 a HD7850. Jde o to, kolik které grafice ubere TressFX procent výkonu.

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer 680 - vsetko na max. v poradi - ultimate, ultra, 16x, tressfx, ostatne high-ultra, post on, tes - on, hp - on, uplne v pohode, este som to neskusal cez fraps, ale vizualne nemam problem a to mam citlive vnimanie, ktore uz pri 40fps vnima problem.

chci_asus
chci_asus
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rajnoha dnesni grafiky to vubec maji s vsyncem ulehcene, protoze standard u lcd je cca 60hz. ale v dobach crt 60hz melo znatelne blikani obrazu a tak se daval vsync az na 75 ci 85hz, jsem zvedavy, kolik grafik by uspelo takto rychle dodavat framy, nedejboze na 120hz :lol:

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rajnoha @chci_asus: vsync off samozrejme. Ono pri tych fps ide aj o nieco ine ako len o to co vidis na monitore :wink:

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
9. 3. 2013 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rajnoha @Rajnoha: Aha, u tohoto tituilu? Takže myslíte například hřejivý pocit v kalhotech, když fraps ukazuje vysoký FPS? Nebo hýčkáte své oči vertical tearingem obrazu?

-IRONHIDE-
-IRONHIDE-
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 3. 2013 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

s 7950 uplne na pohodu

memphisto
memphisto
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde je ta stará dobrá Lara? :shock: Tohle je nějaká prdelatá a vypasená mařka s lehce japonským xichtem! :confused: To už feminy kecají i do toho jak má vypadat herní hrdinka?

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@memphisto Vyzera dobre, len v jednotlivych scenach posobi rozlicne. Ale ako suka stoji stale zato :lol:

J_AN_O
J_AN_O
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja som už dlho čakal kedy bude test aj tu ale našiel som ešte jeden rusky pozrite si ak Vám nepomôže tento je tam viac grafik
http://gamegpu.ru/action-/-fps-/-tps/tomb-raider-test-gpu.html
-ale tie vlasy sú jak skutočnosť keď neutekate len stojíte na mieste fakt krása:)

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@J_AN_O Dalsi onanista nad vlasmy. Mne v obraze hry pridu prave tie vlasy neprirodzene.

Dokonca si dovolim tvrdit, ze je to zbytocna "feature", ktorej vizualny efekt nema pozadovany prinos.

Nesedi mi tam ani prevedenie samotnej fyziky, ani zlucenie s okolim, ked som sa nato zameral tak ma to vyslovene presvedcilo o tom, ze je to nedokonale.

S fyzikou objekov pracujem dlhe roky, ale toto by som do obehu nedal, teda pokial by neslo o peniaze :lol:

blaho
blaho
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 18:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kolko stal tento cirkus AMD ? :roll:

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho Pozri, AMD sa chyta aj slamky, tak si mysli, ze hra s tressfx zaposobi. O nicom inom to nie je.

A na lamy prave take bludy zaposobia najviac, ved vidis tu onaniu nad vlasmi :lol:

Zase a opat len marketing, len trosku priblbly, takto sa AMD zo sraciek nevyhrabe, takto vie oslovit len lamy a blaznov. Ked som sa dozvedel o tom, ze demagog nad tou hrou onanoval 13 hodin tak pochybujem nad jeho narmalitou :lol: :lol: :lol:

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
9. 3. 2013 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rajnoha Kdyby jste svojé napjaté pocity z nesmyslné averze vůči tomuto výrobci hardware vybíjel třeba zametáním chodníku před domem, udělal by jste lépe. Zajímalo by mě, jaký komplex si tímto vybíjíte.

Chytáte se tu pomylsného "stébla slámy" a kritizujete tuto technologii zjevně jen proto, že je od AMD. Do dokonalosti má jistě daleko, její optimalizace (jak fyzikální, tak hardwarovou náročností)a následná širší implementace ale rozhodně estetické stránmce her prospěje.

Taktéž nechápu, čemu se divíte z pohledu marketingu. Dělá to tak každý výrobce a vývojář, ale vy to evidentně u ostatních, vámi oblíbených, dokážete přehlídnout nebo obhájit.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
9. 3. 2013 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rajnoha @Koudz: Ja práve kritizujem tento prelietavý postoj na druhej strane. AMD proste urobilo to isté ako NVIDIA veľakrát pretým ale veľkí kritici NV v minulosti nielenže teraz nie sú aspoň ticho, ale opäť prisudzujú NVIDII chybu nevyladených ovládačov a pod. Plus po niekoľkoročnej kritike PhysXu teraz prichádza chvála TressFX. A to pod rúškom akože objektívnosti. Aspoň tak sa niektorí fanúšikovia AMD tvária. Od koho asi toto divadlo prevzali.

pjdefort
pjdefort
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

i5-750 na 3.8 GHz, 16GB RAM a Radeon HD7950 3GB - 1680x1050 na Ultimátní detaily, ještě jsem místo FXAA ručně přenastavil na 4xSSAA (což autor článku nezmínil, že jde..pouze 2xSSAA) a průměrné fps v integrovaném benchmarku 49,7...takže tak extrémně náročný to nebude ;)

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pre navstevnikov pochybnych blogov. Samozrejme mam na mysli DD blogov :lol: :lol: :lol: Bloger ma tam vo zvyku komentovat sam seba pod inym nickom :lol: :lol: :lol: Vlastna dimenzia jednoducho :lol: :lol: :lol:

Sice lamy to aj tak nepochopia a nam intelektualom je tu uz davno jasne, ale obcane pripomenutie situacie neuskodi 8)

nehalim
nehalim
Level 16 Level 16
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 3. 2013 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Rajnoha Tomb rider :D Odjakziva zlatanina pre predpubertalne deti co pozeraju pocas celeho hrania na pocitacovo urobenu figuru zo zenskymi znakmi.
Z prvou a dryhou epizodou sa to neda porovnat..
Trees fx-strapate vlasy v dazdi :D
To uz je marketing fakt zufaly.
Fanuskovia ati otacaju svoju retoriku podla toho v akom su srabe.
Ked uz dlho nvidia vitazi v pomere teplota/spotreba..tak atinaci zacnu vyzdvihovat tych par fps navyse pri viac kartovom zapojeni ati ackoliv to ma par percent populacie v cz/sk
Tvaria sa ze TITAN neexistuje, planuju obrovske dvojcipove karty ktore si nemoze nikto dovolit..
Tragikomedia ati pokracuje :lol:

viperman
viperman
Level 1 Level 1
15. 3. 2013 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nehalim 7970 v crosse je lepsi jak titan a este je to aj lacnejsi

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nehalim Mne uz v tomto pripada AMD ako plagiator. Niekto niekto davno pred nim vymysli, teraz vyrukuje s nejakou lacnou napodobneninou a robi okolo toho humbuk. Vyslovene trapne.

Rajnoha
Rajnoha
Level 1 Level 1
8. 3. 2013 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nehalim Ale no.. Keby Ti Lara hodila rozkrok medzi nos by si inak hovoril :lol: :lol: :lol: Samozrejme v tom virtualnom svete 8)

Inak so vsetkym suhlas, zbytocna demagogia okolo nezmyselneho tressfx, ved to nema ani z miliontini na PhysX, ktory dokazal lepsie vlasy pred niekolkymi rokmi. Nehovoriac o skutocnej fyzike a nie len "kopirovani" nedokonalom..

nehalim
nehalim
Level 16 Level 16
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 3. 2013 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.pcper.com/news/Graphics-Cards/NVIDIA-Allegedly-Launching-Quadro-K6000-GK110-GPU-Professionals

nova karta pre profi sferu
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

nehalim
nehalim
Level 16 Level 16
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 3. 2013 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=nehalim]http://www.pcper.com/news/Graphics-Cards/NVIDIA-Allegedly-Launching-Quadro-K6000-GK110-GPU-Professionals

nova karta pre profi sferu
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html[/quote]

Reklama
Reklama