Zpět na článek

Diskuze: Trh s dedikovanými grafickými kartami lehce roste, stále naprosto dominuje NVIDIA

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
26. 9. 2024 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Až bude na trhu grafická karta s takovým výkonem, aby mi vydržela několik let, k napájení nepotřebovala vlastní přípojku z Temelína a stála max do 15K tak mě vzbuďte. Do této doby mě žádná, další, nová karta nezajmá a budu dál ždímat na krev můj prastarý Radeon RX 6600 XT 😬

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 9. 2024 08:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle vzhledem k tomu jak se posledni roky tlaci Ray Tracing + nulova optimalizace her se toho asi uz nedockame.. Díky této "politice" podporovane Nvidii jsou hry stale narocnejsi a narocnejsi, coz hraje samozrejme Nvidii do karet, protoze pak má na lidi "páku" v tom že si musi zapnout DLSS ktere samozrejme podporuje vzdy jenom ta nejnovejsi generace jejich karet.. Pokud si lidi stezuji u vyviojaru dopadnou stejne, proste dostanou odpoved "zapnete si DLSS"... Doba kdy museli vyvojari silne optimalizovat je proste ta tam... dneska je k tomu proste nic nenuti kdyz Nvidia lidem posledni roky do hlavy rve ze jenom DLSS je to prave a nativni rozliseni je prezitek :)

co je ale nejsmutnejsi, ze jsme se kvuli teto stupidni politice dockali toho ze ani grafika za 50-60tis dneska neutahne nektere hry na maximalni detajly v 4K v 30fps+... A to ve finale ty hry ani nevypadaji nejak super dobre a nektere efekty maji horsi jak hry pred 10 lety, ktere fungovaly na stare dobre rasterizaci a o nejakem RT nebyla v te dobe ani rec.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
26. 9. 2024 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Zareaguju na to, že hry jsou stále náročnější a náročnější, ano to je rozhodně pravda. Jo, kdyby tak ty hry také řádově líp vypadaly a fungovaly oproti předešlým ne tolik náročným hrám tak bych to i pochopil, ale proste tam nic z toho nevidím a o nějakém herním zážitku nemluvím už raději vůbec, vlastně mě nenapadá jediný titul z poslední doby co by mě svým příběhem, hratelností nebo čímkoliv jiným dostal do kolen 😬

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 9. 2024 09:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Takze je zle, ze sa grafika hier posuva lebo si nemozes dat na 4090tke vsetko ha max v 4K na 60 a viac FPS bez DLSS? Vtipne. DLSS resp. celkovo upscaling je normalna sucast vyvoja hier, do ktorej je zapojene aj AMD a Intel, ktore maju svohe vlastne upscaleri. Keby sme ich nemali, nemohol by sa v lepsej miere pouzivat ani RT a potom by si zasa nadaval, ze sa grafika hier neposuva dopredu. A ze DLSS podporuje iba najnovsia generacua grafickych kariet? To je nejaka novinka? RTX 2000 a 3000 uz nemozu DLSS pouzivat? Pokial hovoris o FG, tak je to len jedna vec a je zasa normalne, ze na novej generacii kariet je HW podpora pre nove ficury, ktora nie je na starsom HW a ktoru NV vyuzije. Keby to bolo naopak, pisal by si tu o tom ako je AMD daleko pred NV. Takto je vsetko zle - raytracing, upscaling, frame generation....

A este jedna vec, RTX 4090 dava bex RT drvivu vacsinu hier v 4K na max nad 100 FPS. S RT je to bez DLSS a FG nad 60 FPS s niektorymi vynimkami, kde je pouzity RT vo vacsej miere alebo kde je vyuzity rovno PT, kde uz potrebujes vyuzit DLSS a FG. Ale tam je to potom vidiet aj na ovela lepsej kvalite obrazu. Tvojimi nezmyslami mozes oklamat akurat ludi, co to nesleduju.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
26. 9. 2024 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Pokud vám vadí špatná optimalizace her, běžte to říci vývojářům a zejména těm, kteří vyvíjí hry na různé platformy. Nějak mi uniká, proč se rozepisujete na fóru pod článkem o grafických kartách.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 9. 2024 07:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To budou určitě nic neříkající čísla z OEM, jak tady často hlásá jeden nejmenovaný premiant místního žebříčku 😂 Za to v retailu, tam to je jiná káva 😃

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 9. 2024 08:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Pavel Píša Ty čísla absolutně nesouhlasí. AMD je top už dva roky v prodejnosti.. říkali to v jednom menším elektru v Německu. :D

Nejvtipnější je, že když si otevřeš Mindfactory, mají tam v našeptávači Nvidii 😂. Nějak se jim ten Radeonek zatoulal.

Mindfactory

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 9. 2024 08:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Syedie @Syedie Počkej až dorazí místní guru, ten Ti dá za uši 😂

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 9. 2024 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vypadá to, že RTX 5090/80 jsou za rohem. nVidia přestala dodávat čtyřkový high-end, aby se sklady před příchodem nové generace vyprázdnily a zvedla se poptávka.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 9. 2024 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy je to super marketingovy tah, na sklonku zivotnosti zvedne ceny 4080/4090 nahoru a pak s velkou pompou vyda opet "podrazene" 5080/5090 a ty nebudou vedle stavajici rady vypadat tak "predrazene" jako by vypadaly v pripade ze by stavajici 4000 radu vyprodavala v nejakem "vyprodeji"...

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 9. 2024 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo A nebo.. poslouchej(čti) teď pořádně - Né každej počítá každou korunu. Existujou lidi a jejich vlastně docela hodně, kteří když chtějí High-end, tak prostě mlasknou na stůl 150k a neřeší jestli mohli mít grafiku o 4-5k levnější, protože tu investici dělají třeba jednou za pět let nebo prostě na to jednoduše mají.

Já furt nevím, kde si přišel k obrazu, že high-end má být nějak cenově dostupný běžnému uživateli? Jasně v ideálním světě by to bylo skvělý, ale tam rozhodně nežijeme.

Tady máš nejvíc průměrný lidi, co si kupujou každej rok/dva nejnovější iphone za 30 klacků, ačkoliv mají měsíčně 25k výplatu. Je jedno, že je to nad jejich finanční úroveň a stejný je to u hraní -> Kdo to fakt miluje, tak prostě narve do kompu nějakou XX80/90 řadu i když to stojí 30-50k za kus.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
26. 9. 2024 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Mně přijde celkem normální, že když Nvidia chce vyrábět nové čipy, přestane vyrábět čipy staré. A pořád upozorňuji na to, že vy žijete v nějakém bludu, že Nvidia vyrábí nějaké karty (nepočítejme referenční edice). Nvidia nezdražuje karty gen. 4000, cenotvorba je věcí výrobce karty. A co se týká cen gen. 5000, zde je to z vaší strany v tuto chvíli čirá spekulace.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 9. 2024 13:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Marketing je nástroj pro optimalizaci zisků. Tak to prostě je. Kdo nemá zisk, ten z trhu zmizí. Kdo zisk má, má ho primárně pro to, že nabízí lidem zboží, které chtějí, za cenu kterou dokáží zaplatit.
Pokud by někdo dlouhodobě držel ceny příliš vysoko, našel by se rychle někdo, kdo by nabídl něco podobného levněji. Vzpomínám si nat, jak nVidia před lety přišla s konceptem CUDA a jak se kdosi smál, že je to nesmysl a zbytečnost. Byl to začátek cesty k dnešním extrémně drahým kartám pro AI. Nikdo tehdy neměl jistotu, že ten vývoj půjde tak rychle zrovna tímto směrem. Byla to kombinace náhody a inženýrské představivosti.
GK za 60 000 je šílená pálka, ale to je i mobil za 40 000 nebo konzole za 23 000. To jsou ceny, které jsou lidé schopní a ochotní platit a pokud to někdo chce, musí zaplatit také, nebo se podívat po něčem levnějším podle svojí kapsy a svých priorit.

JIŘI ČERVENKA
JIŘI ČERVENKA
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 9. 2024 16:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hm to je zvlastni,ja jako ctenar konkurencnich webu jsem si celou dobu myslel ze nvidia to s gpu zabalila nebo uz konci..

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 9. 2024 06:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JIŘI ČERVENKA @JIŘI ČERVENKA Konkurečních webů? myslíte zejména Diit.cz a ddworld.cz? Tak to bude určitě pravda, když to tam píšou. 🤗😁

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 42 Level 42
25. 9. 2024 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To bude nejaka propaganda... vzdyt jsou tu prece prodeje jednoho nemeckyho eshopu ktery dokazujou, ze AMD ma cca 95% trhu? :)

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 9. 2024 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Jojo. JPR klame. Mindfactory to ma najlepsie.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
26. 9. 2024 10:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Paráda. A ještě pošlete poslední kvartální čisté výnosy v segmentu “gaming” AMD a Nvidia, to bude mnohem více vypovídající. Nebo počkejte, udělám to za vás - AMD: 648 mld. USD, Nvidia: 2.880 mld. USD.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 9. 2024 09:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 pokud ma Nvidia mnohem vetsi marze a AMD srazi poslední 2-3 kvartaly v ziskach konzolovy trh tak se tomu ani nedivim.. Pockal bych na Q1 2025 az se naplno projevi prodeje PS5 PRO, aktualni konzolovy trh se defakto od Q1 uplne zastavil prave z duvodu toho ze kazdej kdo o konzoli uvazoval radeji koupi odlozil az dorazi na trh novy model s mnohem vyssim vykonem. Nvidia taky hodne tezi z OEM trhu kde ma 95%..

https://cs.wikipedia.org/wiki/OEM_produkce

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
27. 9. 2024 09:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Měli bychom počkat také na to, až se začne prodávat nové Nintendo Switch, aby to srovnání bylo férové. Když konzole, tak na obou stranách. A poslyšte, Kefalín, co vy si představujete pod pojmem OEM trh? Je to každá grafická karta, která se neprodá samostatně jako komponent? A počítáte tam i notebooky? Rozdělení segmentů trhu podle JPR je desktop/ntb a dále dedikované/integrované čipy. Tak co je podle vás ten OEM trh?

TomiksCuprou
TomiksCuprou
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 9. 2024 01:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo nějak ti ty procenta nesedí 🫣😄

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 9. 2024 09:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @TomiksCuprou pokud myslis ty grafiky, tak zbytek tech procent, jsou grafiky od Intelu.. Tech se prodalo opravdu mizive mnozství defakto jednotky kusů.

U t= Nvidie je samozrejme chyba, melo tam bejt 54 procent uz sem to opravil.

Aktualní čisla mas zde:

https://www.pcguide.com/news/amd-gets-a-rare-win-in-weekly-sales-report-with-the-rx-7800-xt-leading-the-pack/

AMD: 45,69%

Nvidia: 53,35%

Tj AMD se celkem zas zvedlo a na 1. miste prodejnosti je dokonce opet Radeon RX 7800XT

TomiksCuprou
TomiksCuprou
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 9. 2024 11:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo no nevim, píšeš AMD 42,6 + Nvidia 64,3%... Což je krásných 106,9% a k tomu Intel... Mindfactory prodává teda na 110%? 😄

TomiksCuprou
TomiksCuprou
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 9. 2024 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo takže si to z 64% upravil na 56%, ale píšeš 54%... Tak já nevim, ale matika ti očividně moc nejde :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 10. 2024 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @TomiksCuprou mas tam i primo odkazy kde je to napsane uplne presne.. vsak mindfactory.de tyhle statistky uverejnuje tyden co tyden, neni problem si je dohledat..

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 9. 2024 15:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V nemecku ze zdrazuje 4080 a 4090 kvoli vraj vysokemu dopytu a nizkym dodavkam, ze karty za stare ceny zmizli zo skladov a objavili sa za nove extremne ceny...

Skor by som povedal ze Ngreedia pripravuje publikum na este vysie ceny 5080 a 5090 ako ocakavaju.

Vyrobcovia pcb avizuju ze nove GPU karty budu mat 2x 12HVPR konektor, ale nevie sa ci pre gaming alebo profi segment, to iste davnejsie uniklo aj od vyrobcov zdrojov ze nove hi-end gpu budu na +-600W.

Uz aby konecne uspeli AMD, Intel aj ARM s grafikami aby Ngreedia nemohla ryzovat.

Ako peniaze mam odlozene na 5090, ale ak bude stat viac ako 1700 s dph, tak nech si ju strcia kam slnko nesvieti a pojdem radsej na dovolenku.

Majky666
Majky666
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 9. 2024 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M taky čekám, ale na 5080. Taky mám cenový strop, přes který prostě nepůjdu. Stávající grafika pořád svojí práci odvede, bohužel už v konkrétních titulech začíná strácet dech (hry dělané v nejnovějším UE)

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 9. 2024 07:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Majky666 @kamilfingr Já čekám na 5060, možná Ti, uvidím jak na tom budou s výkonem a cenou 😉

Majky666
Majky666
Level 30 Level 30
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 9. 2024 00:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Majky666 @Pavel Ale kolik bude mít vram, pokud míň než 16GB, tak to můžou jít někam.

Bertram
Bertram
Level 31 Level 31
26. 9. 2024 05:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M 1700€ s DPH v Evropě? No to ani omylem. Nejoptimistější odhad je 1999€. Skoro bych se vsadil, že to bude 2299,- +/- 100€.

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 9. 2024 07:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M Nedá se nic, takhle se trh bude vždycky chovat, když nemá Nvidie nemá konkurenci. Prostě, když nabízíš to nejlepší, seš jedinej skutečnej "inovátor" na poli grafiky, upscalu apod tak si můžeš říct za kartu co chceš, protože to lidi stejně zaplatí.
A teď to není o tom být zelený fanboy, ale prostě si nalejt čistého vína. AMD to vzdalo, Intel ačkoliv není na špatné dráze, tak do high-endu má ještě tisíc světelných mil.

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 9. 2024 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to se ruDDasek po**re😀😂

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 9. 2024 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, jsem zvedav jak s tim pohne dalsi generace AMD, kde se vypustilo vse nad stredni tridu. Cetl jsem vedle na webu, zajimavy "damage control" vyjadreni od AMD kde tvrdili, ze nechteji delat graficke karty pro lidi s Mercedes a Porsche, ale pro normalni lidi.
Kdyz pominu, ze tohle vyjadreni povazuju za dost nestatsne, jsem fakt zvedavy jak se s dalsi "sezonou" poperou.

roob
roob
Level 36 Level 36
25. 9. 2024 14:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox tak ked to zas bude o 0,63% vykonnejsie ako rovnaka karta predchadzajucej generacie, tak to znovu ani nemusia vydavat.. Nvidia si moze dovolit vydat kartu s rovnakym oznacenim, len o 5+% pomalsiu a este drahsiu, a predavat sa bude aj tak...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
25. 9. 2024 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox jako klasicky půjdou čísla ještě dolu :D

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 9. 2024 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox Takže přiznávají, že na to AMD nemá. Zajímavé...

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 9. 2024 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krejza @Krejza Nemaji na to, udelat to tak dobre, jako NV. Cetl jsem nejaky rozhovor s AMD, tvrdili, ze by meli i konkurenci pro RTX 4090, ale zralo by to strasne moc. Jestli si pamatuju spravne, bylo to nekde pod 600W. Vzhledem k reputaci AMD a ohromne spotrebe, by se to urcite neprodavalo tak dobre jako RTX 4090.
Jenze to je prave ono. Jejich nova strategie je podle me chybna, pokud drasticky nesnizi ceny v chystanem mid range segmentu. O tom ovsem vubec zatim nemluvili. Chapu, ze mid range karet se proda vice, nez tech z vyssich trid. Jenze lidi slysi a znaji NV. Protoze NV je kde? Na prvnim miste ve vykonu, tudiz prvni v tabulce ve hrach v recenzich.
A toho si lidi vsimnou a proto, i kdyz nemaji na RTX 4090, tak si koupi klidne 4060Ti, protoze NV je proste videt.
A tohle prvenstvi je proste velice ucinny marketing (zname dobre v auto zavodech). Nikoho nezajima, 2 a 3. misto. Mluvi se jen o vitezi. A to je NV.
Podle me, se mozna jako marketing vyplati vic, mit nejvykonnejsi kartu, ktera je videt a hlasa: "Jsme v tom nejlepsi." I kdyby prodeje teto karty nebyly vydelecne, tak to nalaka zakazniky na levnejsi/mene vykonne varianty karet, ktere vydelaji penize a tak se to vyplati.
Tohle si AMD asi neuvedomuje, chce jit jinou cestou. Jako Vietnamci: Je to levny, ale moc od toho necekejte.
Podle me si tim akorat jeste zhorsi povest a do 3-5ti let to AMD graficka divize muze zabalit uplne. Uz ted ma AMD jen 1 hrac z 10ti.
Ja bych to nazval docela jako krizi.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
25. 9. 2024 23:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krejza @mibfox Další věc je ta, že mi AMD přijde dost ve vleku událostí. Nvidia vydá kartu a AMD dumá, jak svoji kartu vyladit na stejný výkon a jak tomu dát o fous nižší cenu. Nvidia vymyslí DLSS a AMD se zpožděním jde podobnou cestou. Nvidia investuje do AI segmentu a AMD jde zase stejným směrem. Když píšu, že AMD jde stejným směrem, tak to znamená koncepčně, strategicky, ne že ta konkrétní technologie musí být na vlas stejná.

Sice by se dalo říci, že si hrají s těmi čiplety, ale zase to dělají chybně. Tu technologii musí uvést na trh v momentu, kdy skutečně funguje a ne, že bude fungovat později. A za druhé ta technologie musí představovat pro zákazníka nějakou reálnou výhodu ve srovnání s konkurenčními výrobci, což se ale zatím neděje. Mně je fuk, zda si koupím čiplet nebo monolit, rozhodují reálné vlastnosti výrobku.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 9. 2024 08:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krejza @Slusnak123 Souhlasim s vami. A jeste jsem zapomnel, ze AMD taky ohlasilo UltraRDNA architekturu (nebo postup), pokud do te doby nezavrou kram teda.
Co to znamena. V soucasne dobe ma amd oddeleni pro HERNI graficke karty a pro PROFESIONALNI (vypoctove, AI) karty. Je zde mnoho rozdilu, od budgetu oddeleni po architekturu samotnych chipu.
No a oni to chteji spojit dohromady. Zjednodusene receno, jejich chipy ted budou umet vsechno dohromady. Z toho mam trochu strach, evidentne je to dalsi cesta, jak zkrouhnout herni divizi a usetrit. A pak tu mame prislovi: "Umi to sice vsecko, ale vsecko na hovno."
Cemuz ja verim.
Kouknete na Radeon 6000 a 7000. Nejsou tam extra jadra navic na RTX, jako ma NV. AMD vyvinulo chip, kde jsou univerzalni jadra, ktera se staraji jak o "klasickou" grafiku tak i o RTX. A jak to vypada? Vime. AMD a RTX rovna se brutalni pokles vykonu.
Umi vsecko, ale na hovno.
Opravdu si myslim, ze mit jadra extra na RTX a extra na AI je lepsi reseni.
A AMD bue mit strategii, ze jeden chip pro vsechny (laicky a zjednodusene receno). Univerzalni jadro, ktere zvladne herni ulohy, RTX, predpokladam taky AI upravu obrazu, AI a vypoctove ulohy.
Jak to zvladnou to nevim. Nedokazali ani poradne vyresit RTX plus herni vykon v tom jejich univerzalnim jadre a ted tam jeste chteji nabalit dalsi veci.
To bude jeste velky pruser.

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 9. 2024 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krejza @mibfox @Slusnak123 Souhlasím s Váma oběma. AMD ujel vlak, ví to naprosto všichni, sice se snaží alespoň dohánět, ale je to sakra málo. Ani nižší cena než nabízí konkurence neodůvodní koupi AMD. Možná, pokud by byla cena o třetinu až polovinu nižší, mohlo by to pro určité použití mít smysl.

Řekl bych, že to průser už je a bude větší.

Reklama
Reklama