Zpět na článek

Diskuze: Unikl AMD Ryzen 7 9850X3D - budoucí nejrychlejší herní procesor

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2025 07:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Smazaný uživatel Tak AMD asi čte místní diskuze kde se dozvědělo jak jsou jejich produkty mnohem, ale mnohem lepší než konkurence a kupuje ja valná většina lidí, což ostatně potvrzují i data z MF a tak si řeklo že na tom něco trhnout a ty ceny trochu osolí 😀

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 39 Level 39
1. 12. 2025 21:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no nevim jelikoz mi odesel do kremikoveho nebe, netaktovany ale poctivych 5-6 let slouzici 3700x na x370 desce, koupil jsem novou desku b550 a pouzil z nahradniho kompu ryzen 3600, nyni jiz dorazil novy cpu 5700x a jelikoz jsem posledni dobou hral na obou, kdybych nevedel jaky je tam na slepy test bych to nedokazal poznat. Takze dneska me zajima spis uspornost nez vykon ktery nedokazu vyuzit a programu/her ktere nejak vyrazneji tezi z 96MB cache x3d .. nevim no me cena a vyssi tdp za to nestoji.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
1. 12. 2025 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Maximumspeed77 Většina aplikaci X3D cache využít neumí, vyjma 3D renderingu apod aplikací, při běžné práci je rozdíl nula, leckdy i horší (app mají rádi spíše více jader a vyšší frekvence). Ve hrách - čím vyšší rozlišení, tím menší význam CPU, protože víc práce odmaká GPU. Takže souhlas s tebou, že pro mnoho uživatelů je lepší volbou ne-X3D CPU právě kvůli nižší ceně a nižšímu TDP.

Bertram
Bertram
Level 31 Level 31
2. 12. 2025 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Maximumspeed77 Záleží na rozlišení/detailech a grafické kartě. Rozdíl mezi 9800x3D, který běží v základu na 5225mhz a 9850x3D, který poběží na 5600mhz, bude naprosto minimální (pár jednotek fps). Rozdíl mezi 7800x3D už bude větší, ale pořád ne takový, aby těch pár % fps navíc stálo za upgrade.

Pro majitele 7600x, 9600x popř. lidi, co teprve plánují nákup AM5 platformy to asi smysl dávat bude, pakliže nebude 9850x3D nějak nesmyslně naceněný.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 39 Level 39
2. 12. 2025 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram pouzivam QHD v nativu, za me naprosto nema smysl x3d je to spis psychologicky efekt proto si to gameri kupuji, i 5700x nebo 5800x maji tak brutalni vykon ze to na hry nemuze nikdo poznat, mnohem vic bude poznat rozumne nastaveni grafiky ve hre. Pro me je dulezitejsi 65w TDP kvuli mensim narokum na chlazeni, mam malou skrinku a pod cpu hreje 200w grafika, navic u tech x3d je pry zakazano OC, takze kdo vi jestli nebudou trpet na nejake "opotrebeni" a problemy s lokalnim prehrivanim a drivejsich odchodem do kremikoveho nebe, kazdej at si koupi co chce ale ja to proste nevyuziju.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 39 Level 39
2. 12. 2025 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram po uz podle me bude mit vetsi vliv zapnuty BAR a Pcie 4.0 na b550 nez x3d .. navic je to nove a kdo vi jake to muze mit problemy, cpu maji zakazane OC zrejme tam jsou problemy s lokalnimi teplotami atd.

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram Re-Bar boostuje GPU, procáku většinou naopak škodí, hlavně u MP her, kde je větší zátěž na procák, ale všeobecně je pravda, že běžný uživatel x3d nepotřebuje.

Bertram
Bertram
Level 31 Level 31
2. 12. 2025 12:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Maximumspeed77 Chvíli jsem používal současnou RTX 4080 super v mém starém PC, než jsem postavil nové. Hraju v rozlišení 3440x1440p převážně high/ultra. Měl jsem možnost porovnat výkon ve hře Kingdome Come Deliverance 1. Zatímco mimo města ten rozdíl zase tak výrazný nebyl (cca 130-150fps), tak ve městech mi to na starém PC padalo na 60fps zatímco na tom novém se to drželo kolem 100fps. Ten rozdíl už je poznat i bez zapnutého FPS overlay.

U nových x3D CPU oc zakázáno není a sám mám nastaveno PBO -30all core undervolt +200mhz. FPS je o pár jednotek vyšší a dušička má pokoj.

Tomcat2
Tomcat2
Level 22 Level 22
1. 12. 2025 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

9850X3D no konečně!! Už když vyšel 9800X3D, tak jsem říkal, že by to chtělo i herní osmijádro, co by mělo maximální takty jako 9950X3D a konečně je to napadlo udělat😃

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
1. 12. 2025 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomcat2 @Tomcat2 Nebude mít takty jako 9950X3D. Za prvé potřebují tyhle CPU prodávat, za druhé potřebují prodávat 9700x, takže frekvence bude někde mezi nimi a 9800X3D, třeba 5,5 - 5,6 GHz ... Takže než v herní oblasti bude spíše lepší v té aplikační kvůli zvednuté frekvenci o 400MHz. Měnit CPU nebude dávat smysl (do nového PC je to něco jiného).

Semik
Semik
Level 48 Level 48
2. 12. 2025 12:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomcat2 @Tomcat2 Ten kto chcel výkon 9850ky mohol a aj už dávno 9800ku na podobné hodnoty pretaktoval. Tam fakt netreba priplácať.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
2. 12. 2025 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik @Semik Tak tu 9800X3D na 5,7 GHz moc nedostaneš pokud to nebude golden sample a budeš ho týrat na hranici usmažení :-) Reálně mu přes PBO přidáš tak 200-250MHz na 5,4 GHz. Tady bys dostal už nepřetaktovaných 5,6 Ghz který o kus posuneš zase dál třeba na 5,8. Kdo bude potřebovat počítač na hraní i práci, nebude muset sahat po 9950X3D.

karelll
karelll
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 12. 2025 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super příležitost jak podojit nerdy typu belka 😆

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 06:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll Ten si to nikdy nekoupí... maminka nedovolí 😀

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll AMD ho plati, takze Honzicek skace tak, ako AMD piska.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 12. 2025 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMD viditelne neustale slape do pedálů a to ani neni na trhu zadna konkurence..

PanBoh
PanBoh
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 12. 2025 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka myslis tym, ze dava premrstene ceny 6 jadier ako 7500x3D? a i 8 jadro, okrem hier aplikacny vykon hroza.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
1. 12. 2025 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka AMD do toho nešlape, jenom prodá hejlům "nepovedený" kusy CCX, které se nehodí do 9950X3D, protože nedosáhnout stabilně na 5.7 GHz, ale furt jsou lepší než ty, které dávají do 9800X3D, co dají jen 5.2 GHz ... Tak jako to dělá s nižšíma verzema X3D, kde "vypne" nefunkční jádra a sníží frekvenci.

A úplně stejné to bude s možnou 9950X3D2, kam dají ty nejlepší CCX z nejlepších co mají, za úplně nesmyslnou cenu, kde samo AMD řeklo, že to výkonově smysl nedává. Když si to lidi koupí, proč je nepodojit.

Nedělá něco takového fujky nVidia jak říkáš? Jo já zapomněl, to je něco jiného :-)

dim0n
dim0n
Level 24 Level 24
1. 12. 2025 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant @maslovycroissant A ty myslis, ze u Intelu se to delo nejak jinak? Vsude je to stejny, Intel, AMD, Nvidia, vsichni chtej jen prachy...

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
1. 12. 2025 18:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant @dim0n Nic takoveho jsem nenapsal. Jasne ze se tak chovaji vsichni vyrobci cipu, krome tech jmenovanych i Samsung, Apple, Micron, Qualcomm, Mediatek, Sony, SK Hynix, NXP, STM, Broadcom a dalsi. Je to normalni, preci ty slabsi kousky nebudou vyhazovat. Jenom tady Jenda si mysli, ze AMD do toho slape "zadara" bez konkurence a vsichni ostatni jenom hrabou. 🤣

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 00:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant @dim0n Tak ony se ty čipy samy nevyrobí a samy nevymyslí, ty továrny nejsou zadarmo a ti dělníci v nich také chtějí výplaty atd.
Takže ano, všichni chtějí peníze a nechtějí zbytečně vyhazovat čipy, které se úplně nepovedly a tak dává smysl tu nepovedenou část laserem odpojit od zbytku a prodat to se slevou.
I když v případě tohoto čipu je těžké najít nepokrytý segment trhu, kde by byl za tuto cenu konkurenceschopný.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant @JiVy To je jasný. Všichni víme, že se to děje a proč se to děje. Jen Belka si myslí, že v AMD přišli s nějakou novinkou, tudíž do toho AMD "šlape". Ve skutečnosti to jsou jen ty "odpadní" kusy, což je samozřejmě v pořádku.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant @JiVy pokud budou prodeje spatne a bude to lezet skladem, tak se vubec nebojim toho ze by to AMD nezlevnilo.. AMD obecne a historicky nema problem zlevnit produkt ktery se spatne prodava narozdil od nvidie ktera cenu necha stejnou a radeji omezi vyrobu :)

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
2. 12. 2025 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant @Jan Belka Ekonom Belka, Vysoká škola života, ekonomická fakulta, katedra makroekonomie. Sice ekonomii řízení firmy houby rozumíš, protože si maximálně řídil tříkolku ve školce, ale víš to nejlíp na světě. 🤣🤡

Když máš podíl na trhu nula nula prdlajs, tak omezení výroby znamená v podstatě zastavení výroby a sankce ze strany TSMC, které tě ekonomicky dorazí. Takže nic jiného než zlevnit AMD nezbývá. Když máš v podstatě celý trh pro sebe, tak nějaké omezení výroby tě nezabije a nebudeš si snížením ceny podřezávat slepici, co ti snáší zlatá vejce.

SkyBoiler
SkyBoiler
Level 30 Level 30
2. 12. 2025 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant @maslovycroissant Bych mu nesveril ani tu trikolku. Bud by ji na diskuzich vsude hanil nebo ji prodal na bazaru 🤣

Fox_25
Fox_25
Level 42 Level 42
2. 12. 2025 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant @SkyBoiler Co by hanil, v jeho „recenzi“ by jsi měl hezky přepis PR od výrobce, pak info že zařízení funguje, nějaké ty fotečky a šup s tím na bazar.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2025 01:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant @Jan Belka Marketing zná pojem kanibalizace. Tak se říká situaci, kdy firma konkuruje jedním svým výrobkem jinému. V takovém případě tržby zůstávají stejné, jenom narostou náklady za marketing a logistiku.

dim0n
dim0n
Level 24 Level 24
6. 12. 2025 14:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant @maslovycroissant Zacnu hejtama ze nekdo se tu necim ovlivnuje, me je to uplne u prdele, zda AMD ci Intel, AMD ci NVidia, me zajima pomer cena/vykon/uzitek tot vse, at si TinfoilDebugger mysli co chce. Ja reagoval jen na to, co jsi napsal a reagoval tim, ze stejna praxe se u VSECH vyrobcu, tot vse ;-), Jesli pristi rok bude davat smysl Intel, koupim Intel, jesli pristi rok bude davat Nvidia, koupim ji... ted si ale asi nekoupime delsi dobu vubec nic, kdyz vidim jak leti ceny RAM, SSD, GPU vzhuru :-D
Takze nechapu jak muzes rict, ze jsem to nenapsal, kdyz reaguji na text, co jsi napsal... ROFL
Uz dospejte decka a nehadejte se...

dim0n
dim0n
Level 24 Level 24
6. 12. 2025 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant @JiVy souhlasim, proto pisu, ze to delaji vsichni ;-)

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
1. 12. 2025 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uvidime, takovy mix toho nejlepsiho z 9700x (frekvence) a 9800X3D (cache). Rekl bych, ze to bude prebytek better binned CCX, ktere davaji do 9950X3D, a tam ten herni vykon zas o tolik lepsi oproti 9800X3D neni. No pockame na testy a hlavne na cenu, kterou to na zacatku rovnou zabijou.

Marvin Burke
Marvin Burke
Level 1 Level 1
1. 12. 2025 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super post — nice to see that AMD may have a next‑gen gaming CPU on the way. The rumored Ryzen 7 9850X3D looks especially interesting: same 8 cores + 3D V‑Cache as before, but with up to 5.6 GHz boost — that boost could give gamers a nice edge.

steal a brainrot

PanBoh
PanBoh
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 12. 2025 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marvin Burke @Marvin Burke the picovina are this, only few mhz more

Reklama
Reklama