Zpět na článek

Diskuze: Unikly specifikace AMD Ryzen 9 9950X3D, taktovat dokáže až na 5,65 GHz

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Flack
Flack
Level 1 Level 1
29. 12. 2024 02:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já se nestačím divit těm komentářům. Ano AMD je teď na koni, tudíž diktuje cenu. Vy jste zákazníci, můžete volit peněženkou. Kupujte konkurenci, pokud nesouhlasíte s cenou. Je to prostě cyklus. A buďte rádi, že tu ještě nějaké konkurence je. Kdyby AMD nastavovalo ceny ze solidarity k zákazníkům, tak by nyní vytlačili Intel z trhu kompletně… Buďme rádi, že ten trh funguje…

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
29. 12. 2024 23:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Flack @Flack tak nějak jsem doufal, že ten, kdo diktuje cenu, je zákazník a jeho peněženka. Říkal jsem si “14k za osmijádro přece lidi nedaj, to je blbost” a ejhle na Alze 2000 prodaných kusů. Za ty vysoké ceny nemůže Intel, Nvidia nebo AMD, ale VY blázni, co jim ty peníze nacpete do chřtánu, řvoucí “Take my money”. A zkuste mě přesvědčit, že nemám pravdu.

Alex Blood
Alex Blood
Level 34 Level 34
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 1. 2025 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram Jak moc v tomto máte pravdu nejlíp ukazuje Apple. Jeho produkty jsou děsivě předražený, ale taky výkonný a efektivní a kdo si je oblíbil, tak za to ty peníze dá. Jejich počítače a mobily se prodávají za horentní sumy už léta a nikdo ani nekníkne. Jejich set pro VR stál 100k a ani se u nas pořádně neprodával. Kdo to fakt hodně chtěl, objednal z USA za děsivou cenu. Většina lidí to nechtěla tak teď potichu proběhla zprava, že ruší výrobu. Shut-up-and-take-my-money neroste do neomezených výšek. 9800x3d se poved..poved se i marketingově dobře prodat. Na druhou stranu, kdo si kupuje výkonné PC na 2 roky? Já si třeba koupím něco drahého a výkonného s tím že několik let nebudu muset nic řešit.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
6. 1. 2025 11:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Alex Blood V pořádku, to já taky. Jen mi vadí, to skokové zdražení. Jak jsem psal, tak Ryzen 7 5800x3D jsem tehdá kupoval kolem 8400,-. Vyšlo 7800x3D (podle mě nejpopulárnější CPU od AMD),to se pohybovalo kolem 10.500,- a ani ne před rokem se dalo sehnat za 9500,-. Stále se jedná o rozumné ceny. Teď tu máme 9800x3D za 14 700,-. 8 jádro, které je o 6000,-kč dražší, než To samé CPU bez X3D, o 1000,-kč dražší než 16 jádro předchozí generace a jen o 3000,-kč levnější než 16 jádro 7950x3D. Prostě ta cena bezmála 15.000,-kč je naprostý nesmysl i když beru v potaz, že se jedná o absolutní novinku a současně nejrychlejší herní CPU na trhu.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
28. 12. 2024 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak už sem říkal ti co koupili v loni 7800x3d za 9 tisíc to vyhráli teď už jen tak normální cena nebude

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 18:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Než vyšla 9800X3D, psal jsem, že cena bude atakovat 15 tisíc. Zajistilo mi to asi milion negativních palců (za to děkuji 😁) a cena je nyní téměř 14 800,-Kč. Z ceny radost nemám, ale AMD je po fiasku Intelu na koni a ceny půjdou pomalu, ale jistě nahoru. Však už i 7800X3D má cenovku lehce nad 13 tisíci. U této novinky vidím cenu okolo 20 tisíc. A v technologii to bude stejný refresh jak mezi 7800X3D a 9800X3D.

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner milion minusu ? To ti musel naklikat belka,nejvetsi obhajce amd.Dostupnost 9800x3d by se mela zlepsit zacatkem pristiho roku tak mozna pak trochu spadne i cena.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll to není důležité, kdo co naklikal. Cena moc nespadne, AMD by bylo samo proti sobě. Být majitelem technologie Intel, stojí to dvakrát tolik.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
28. 12. 2024 12:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner Dát 15k za osmijádro byť s X3D je podle mě naprosté šílenství. 5800x3D jsem kupoval za 8k před dvěma lety. Není to tak dlouho co 7800x3D stál 9,5k. Teď tu je 9800x3D za bezmála 15k. S touhle mentalitou se vůbec nedivím, že RTX 5080 bude za 45k+. Výrobci totiž vidí, že ať nastaví jakoukoliv cenovou laťku, tak lidi sice remcaj, ale kupujou a to je pro výrobce signál, že mohou nadále vesele zdražovat.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 12. 2024 12:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram je to prasarna, ako nenazrate amd zdrazuje hracske cpu

pritom podla testov, nieje velky rozdiel, ci mas 5800x3D , 14600kf za 5500korun alebo 9800x3D za 15.000. pokial sa jedna o grafiky nizsej, strednej a vyssej triedy. az pri tom grafikach a cpu narocnych hrach tam su rozdiely,aj to nie take, aby stali za trojnasobnu cenu.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 12. 2024 12:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @zeldiak To nieje možné žeby toto robilo AMD ktoré myslí na hráčov 😂

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 12. 2024 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram ano přesně tak to je, kor když je na koni, jako právě AMD s procesory, nV s GPU atd... Budu-li upřímný, být na jejich místě, jsem stejný. Výsluní není navždy.

seltino
seltino
Level 35 Level 35
28. 12. 2024 18:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner jo tak aspoň AMD myslí na hráče, 5800x3d zruší, 7800x3d které se dalo koupit okolo 9K zdraží na cenu 13000kč a 9800x3d bude stát za chvíli 15K. Než bude někdo řvát že za to můžou obchodníci, tak asi vítr, na ofic Shopu AMD stojí 7800x3d 517 oujro.... Prostě kde není konkurence, může si výrobce napálit cenovku jakou chce. Cílem firmy je generovat zisk :) Když jsou grafiky průser, zahojíme se na CPU. :)

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 12. 2024 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino přesně tak to je. Ale to je čistý pragmatismus kapitalismu. Zákazník na prvním místě je stejná lež jakože jdu na jedno. Být mi u kormidla, nejspíš se zachováme stejně.

seltino
seltino
Level 35 Level 35
28. 12. 2024 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @Lukáš Meistner jasně že jo, máš firmu, živíš zaměstnace, máš odpovědnost za spoustu věcí, je to normalní, musíš si zajistit nějaký ten finanční polštář na období kdy se tolik dařit nebude, mít peníze na další vývoj atd..... To bylo jen rýpnutí do jedné místní kapacity v oboru. Jediné co určuje cenu je nabídka, poptávka a dokud bude zákazník ochoten platit tuhle cenovku, tak bude tolik platit.

Mikye
Mikye
Level 27 Level 27
1. 1. 2025 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner Tak 9950x je za 17k takze 20k za tohle neni tak hrozne. Ja cekam jestli nabidnou nejake comba 9070XT + 9950X3D. Kdyby to bylo za kulatych 30k tak nevaham ani vterinu.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 1. 2025 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mikye @Mikye tak to budeme rádi, když to bude kulatých 40 tisic. Cenu u procesoru vidím na 22990,- u 9070XT také přes dvacet. AMD je co se týče cenové politiky GPU nepolepšitelné. Řada RTX5000 půjde s cenou nahoru a AMD také. Kdyby ne, muselo by AMD výrazně slevnit předchozí generaci a to si vážně nemyslím. Pevně doufám, že se mýlím.

daevid
daevid
Level 30 Level 30
27. 12. 2024 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co nas nejvic zajima je, kolik jader ma k dispozici 3D Cache...

David32
David32
Level 26 Level 26
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@daevid @daevid 8 jako u minulého modelu.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
27. 12. 2024 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@daevid @daevid Mas to na tom screenu z CPU-Z :-) .... 16 jader a L3 cache 96 a 32 MB. Matematika základky :-)

daevid
daevid
Level 30 Level 30
29. 12. 2024 03:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant @GreenKermit OK supr, jiz to vidim. O matiku nejde, spis neprehlidnout vzorec.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A dostupnosť bude ako Intel Core Ultra 9 285K 🤔

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
27. 12. 2024 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

3D cache mala byt pod obidvoma dlazdicami .. nie .. stale nic ? Tak nic potom.

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 13:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jde ještě o to, jestli to jsou maximální takty všech jader, nebo jen těch bez 3D cache. U osmijádra je nejvyšší kmitočet 300 MHz pod maximem procesoru bez 3D cache. Pravda, 300 MHz není moc.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @Karel Endler 9950x3D by mel mit na vsech jadrech tu cache..

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
27. 12. 2024 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Cache bude mít jen CCD0, stejně jako jeho předchůdce 7950X3D. CCD1 bude stejné jako na 9950X. Obě CCD pak budou mít stejnou frekvenci.

daevid
daevid
Level 30 Level 30
27. 12. 2024 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos "by mel mit" .... to vis a nebo se jedna spis o prani?

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
27. 12. 2024 16:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @daevid Tak podle toho obrazku z CPU-Z je videt, ze 96 MB L3 cache je jenom na jednom CCD, takze to je jen stratosfericky vlhky sen ... Jedina otazka je, jestli na tom screenu je 9950X3D :-) ... Za 14 dni uvidime.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
27. 12. 2024 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Už teď je téměř jisté, že 3D cache bude mít opět jen jedno ccd. Jak moc se to projeví na herním výkonu, kdy systém bude zmatenej jak lesní včela a nebude vědět na kter CCD má u úlohu přiřadit je věc druhá. Ach jo…

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
27. 12. 2024 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @Karel Endler Takt by měl být na obou CCD stejný, narozdíl od předchůdce 7950X3D. Měl by tak spojovat výhody 9800X3D a 9950X tj cache pro hry a vysoký takt a počet jader pro aplikace. Ale levný to určitě nebude.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 13:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No to je sice bozi, ale nedaji se koupit, ani ta nizsi rada 9800X3D. Pomalu si zacinam myslet, ze slo o "paper launch". Ne kazdy potrebuje na hrani 50ti jadro. Zakladni 8mi jadro neni.
Nekdo muze namitnout, ze je o ne velky zajem, ze "Scalperi" atd. Me to je jedno cim to je, ja to chci a koupit se to neda!

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox Už jsem to tu někde psal, ale dobu těsně před Vánoci a po Novém roce nepovažuji za nejlepší čas pro stavbu nového PC, pokud chceme využít skutečně TOP novinky.
Samozřejmě, že tu máme slevy v rámci Black Fraday a Novoročních výprodejů. OK to je dobré k předzásobení se těmi komponentami, které musíme tak, jako tak nakoupit a přitom neočekáváme v tomto segmentu nějaké klíčové novinky, nebo pokles cen.
Ty skutečně TOP novinky se ukážou na CES a pak je ještě potřeba si hlídat, kdy skutečně dorazí na trh. Často se vyplatí být trpělivý a počkat si na OC verze a podobně. Takže nejlépe mi vychází druhý kvartál roku, tedy konec školního roku, kdy se objevují také zajímavé akce.

alienGT-1
alienGT-1
Level 21 Level 21
27. 12. 2024 14:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy Jako ma to logiku, ale stavet PC zacatkem leta, no ja nevim. V lete u toho tolik nesedim, bavim se jinak. Takze si priplatim pred zimou a pak mam z toho ten uzitek. Ja sehnal 9800XD za 14K,- tak nejake 5ti kliste,... i kdyby litr dolu uz nic nezmeni.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @alienGT-1 Já před loňskými Vánocemi kupoval 7800x3D za 9500,-, něco je špatně letos ..

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @alienGT-1 Souhlasím, že léto není typická doba na hraní, ale já jsem vždycky rád lyžoval, takže pro mne ani ta zima ;-)
Vánoce a částečně začátek prázdnin s vysvědčeními, jsou typickou sezónou pro nákup dárků pro děti, ale zároveň je konec roku obdobím, kdy se uzavírají účetnictví a lidé vidí, kolik jim zbylo na útratu.
HW firmy s tím počítají a proto s novinkami přicházejí ve dvou vlnách. Jednak koncem prázdnin a začátkem podzimu, aby stihly nákupy před koncem roku a pak začátkem roku, aby oživily poptávku novinkami.
Dnes už to není tak výrazné, jako to bylo v 90. letech, kdy výstavy probíhaly prakticky jenom fyzicky a měli jsme podzimní a novoroční sezónu veletrhů a výstav po celém světě. Dnes už přežívají jenom ty největší akce a i u nich je těžiště online.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @LV426 Co je špatně? Bylo přeci jasné, že TOP modely přijdou na CES 2025. Nakonec i u minulé generace X3D modelů to AMD udělalo podobně.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 17:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @LV426 lunch cena 7800X3D taky nebyla nizka (12 600,- s DPH) + zapominas na to ze v ty dobe byl dolar mnohem slabsi, pohyboval se i kolem 21korunach

Jak ty rikas zes kupoval ten procak pred minulymi vanoci pod 10tis, ano v te dobe byl na trhu uz nakou dobu a cena poklesla + opet byl dolar opet levnejsi nez dneska, tehda kolem 22,-

dneska je ovsem dolar na 24 korunach to mas hned 10% ceny nahoru jenom vlivem blbyho kurzu... Takze pokud tehda stal 7800X3D pri launchi 12 600,- a byl levnejsi dolar a AMD zdrazilo jenom minimalne, byla nase zavadeci cena pod 14tis s DPH jeste si myslim hodne dobra, pokud byl dolar na 24,- Tech vlivu mas hned nekolik, a ty na ne asi vubec nekoukas..

Pokud jde ale o launch oficialni dolarovou cenu podrazilo AMD opravdu velmi malo, defakto zdrazili jenom o tu inflaci ktera se za ty roky udala.. Mohli zdrazit klidne vic.. Pozice na trhu by jim to v pohode umoznila, protoze konkurence neni na trhu defakto zadna Intel to uz vzdal.. Kdyby se AMD chovalo jako Nvidia tak ten procak stoji oficialne minimalne 20tis

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
27. 12. 2024 20:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @Stratos AMD Ryzen 7 7800X3D stojí 13 tisíc. Jako za dva roky staré osmijádro?:D To ti přijde jako přijatelná cenová politika?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox kdyby to byl paper launch neprodala by uz Alza 2000ks+ a Mindfactory by v den zahajeni prodeju neprodal 1000ks+ za jeden jediny den.. Paper launch je pojem kdy se neco predstavi ale na trh nedorazi vubec nic.. tohle se pri uvedeni 9800X3D rozhodne nestalo, tech kusu bylo celosvetove pres100tis mozna i daleko vic pokud jeden jediny retail obchodnik v Nemecku mel na launch 1000ks+ kolik jich asi mely ostatni ze?

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ale stalo honzíku, AMD má vždy paper launch protože na velké dodávky na začátku nikdy nemá kapacitu, stalo se to u 5800x3d, stalo se to u 7800x3d a teď i u 9800x3d - už před launchem bylo několik zpráv o tom, jak budou stabilnější dodávky až po novém roce. Zjisti si, co ten pojem znamena.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 ty si zjisti co znamena "paper launch"

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 19:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 pokud ma jenom jeden kram v Nemecku na launch 1000ks tak to rozhodne neni paper launch, kdyby jich mel 10ks tak nereknu..

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
27. 12. 2024 23:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Tohle bylo na tom vašem DD webu, když byla po vydání nedostupná RTX:)

"NVIDIA pokračuje v plánu – nedostupnost RTX 3080/3090 je umělá!"

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 12. 2024 10:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech jenomze tech 3080 prislo v prvni vlne do alzy a CZC opravdu jenom jednotky kusů.. Nehlede na to ze jakmile propukla kryptohorecka na 100% coz bylo asi mesic po launchi, Nvidia okamzite stopla prodej 3080/3090 na svym eshopu a prodavala karty naprimo tezarum.. Proto ty karty nebyly vubec nikde k dostani.. tohle byl cistej paper launch. Presne kvuli tyhle kauza skoncila spolupraci EVGA s Nvidii protoze od nich v dobe krypta nedostavali skoro zadny cipy aby ty grafiky mohli vubec vyrabet, Nvidia si nechavala skoro vsechno pro sebe aby na tom vydelala co mozna nejvic.. Coz vedlo k tomu ze nasledne Nvidia toto tajila i pred vlastnimi akcionari a ti ji pak zalovali ze si jaksi upravovali ucetnictví a zatajovali dulezitost krypta s prijmech spolecnosti.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 12. 2024 12:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ty debilku, nevis ani hovno, proc evga spachala jako spolecnost sebevrazdu, ale furt to tady otukavas, jako by za to mohla nvidie :D :D mezitím co hrozná a strašná nvidia ti v česku dá vybrat klidně z 20+ edicí, amd ti dá 4, z toho 3 jsou na hovno a větší značky se ani neobtěžují udělat top verze karet.

napisu to retardovane jak ty, jen tak z prdele: presnej duvod, proc vetsina spolecnosti amd nedela je to, ze jejich karty stoji za picu :D :D a je to vic realne, nez tvuj evga scenar ty panici :D :D
https://www.3dcenter.org/dateien/abbildungen/GPU-Add-in-Board-Market-Share-2002-to-Q3-2024.png
co si asi rikaj blbci z evga ted, kdyz ma nvidie 90% a mohli to krasne nafarmit.

evga ty kraso, 2 roky zaruka na karte a delame, jaka by to byla obrovska skoda :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 12. 2024 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Len pozerám ako mu neustále nakladáš 👌👍😃

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
28. 12. 2024 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Nepochybuji o ostrých praktikách těchto velikých firem, ale ten článek na DD world vyšel ještě před kryptohorečkou a zmiňuje jiné důvody:) Mimo jiné je tam kritika spotřeby 350-400W nových RTX. Což je vlastně spotřeba 7900XTX, která už je nyní OK. Kdo kupuje high end, tak spotřebu prý tolik neřeší. To jsi řekl:)

Když jsme u těch nekalých praktik, co říkáš na umělé zdražení 7800X3D? Zdražení jeho nástupce 9800X3d jsi okomentoval inflací a kurzem. Tak jsem zvědavý jestli těch 20 procent budeš aplikovat i při vydání RTX grafik. Kolik že stála podle tebe nejlevnější 4080? 35 tisíc a TOP stál 40+ jsi psal. Takže když bude 5080 za 42 nejlevnější a 48+ za TOP modely, tak to vlastně bude nulové zdražení?

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 12. 2024 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech Tak na DDW se max. přijatelná spotřeba grafik posuvala několikrát podle spotřeby AMD. 😁

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
28. 12. 2024 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Oggy71 Kravina, to je jediný nezaujatý web v Česku:) Však když tam byl onehdá test Intel processoru, tak v závěru recenze byla zmínka větší spotřebě energie a vliv na roční vyúčtování. Samozřejmě se počítalo s maximálním příkonem, ne běžné zátěži. Když se testovala 7900xtx, tak rozdíl spotřeby byl zanedbatelný, protože kdo si kupuje takovou grafiku, tak spotřebu neřeší. Kromě, 4090, tam už je těch 50w navíc už úplně nepřijaté. Když jsem se zeptal, jestli se spotřeba Intelu počítá stejně jako 7900, nebo jsou to jiné Watty, tak jsem dostal ban za flame😁

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 01:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech O kolik oficialne podrazil 9800X3D v dolarovy cene vuci 7800X3D? :)

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
29. 12. 2024 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos o 7-8 procent? Nevím ale co to má společného s nedostupností 9800X3D a zdražení jeho předchůdce v partnerských obchodech AMD o 30 procent?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech ja jenom napsal ze AMD podrazilo za ty roky minimalne defakto tech 8% ani nepokryje poradne inflaci za ty roky.. AMD defakto tedy nepodrazilo vubec pokud vememe v potaz prave tu inflaci za tech poslednich nekolik let.. Jinak je to nejlepsi herni procesor na svete s cenovkou daleko pod horsi konkurenci, neni divu ze poptavka je daleko vetsi nez jsou schopnosti TSMC ten procesor vyrabet v nakym vetsim mnozství..

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
29. 12. 2024 16:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Však já netvrdím opak. Jen jsem zvědavý, jestli aplikuješ stejnou formuli při cenách konkurence, o to tady jde:) Cenovka je přemrštěná díky vysoké poptávce. Nebo ti přijde normální aby stál Intel 14900KF 12 tisíc a 7800X3D 13 tisíc? 24 jader vs 8. AMD těží právem s úspěchu jejich procesorů a nebojí se to tem svým milovaným hráčům pořádně cenově osolit. 7950X stojí stejně jako 7800X3D. Přitom je to téměř poloviční a méně výkonný procesor. Ale hráč si to žádá, tak proč mu to dát levně, že ano.

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
29. 12. 2024 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Tak mi prozraď, proč stojí 7950 stejně jako 7800x3d?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 12. 2024 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech protoze ten procesor je jaksi vyrobne drazsi diky te vyrovnavaci pameti (je tam taky o dost slozitejsi pouzdreni) a taky je o nej mnohem vetsi zajem, tj obchodnici jeho cenu celkem sroubujou.. Poslední rok kdyz o nej zajem nebyl kdovijaky protoze lidi kupovali taky INTEL tak byla cena znacne nizsi, ovsem vlivem obrovskyho pruseru s 13-14 radou od Intelu se vsichni presunuli ke koupi procaku od AMD coz zakonite vedlo k tomu ze poptavka dost vzrostla.. je to ukazkovy graf nabidky a poptavky tot cele.. pokud muzou na necem obchodnici rejzovat tak to proste udelaj.

Reklama
Reklama