
Unreal Engine 5.3 v nových ukázkách bere dech. Vylepšuje exploze a fyziku oblečení
Inovace na poli počítačových animací jdou rok od roku kupředu. Velký Unreal Engine 5 dorazil vloni v dubnu, od té doby se však modelování her a videoobsahu posunulo ještě o kus dál. Společnost Epic prezentuje nový Unreal Engine 5.3 na videoukázkách, které rozhodně stojí za to.
Jednou z velkých novinek v UE 5.3 je Sparse Volume Textures (SVT) a Heterogeneous Volumes. Jde o možnosti úprav částic a jednotlivých textur do takové dokonalosti, že výbuchy a následná oblaka kouře budou vypadat ještě realističtěji než doposud.
Další novinkou, která stojí za zmínku, je editor kostí vašich postav. Epic hovoří o tom, že tuto funkci vyvíjel dlouho čistě v rámci prototypu. Jde o to, že udělá pohyb jednotlivých kostí závislý na jejich délce a hmotnosti. V praxi to může vypadat jako na ukázce – vyvíjíte velkou obludu, takže nastavíte, aby měla silnou hruď a následně tomu lépe přizpůsobíte její pohyb.
Velikou novotou je taktéž ještě propracovanější dynamika a fyzika oblečení. To využijí zejména vývojáři videoher, pohyb oblečení v cutscénách, ale i při běžném pohybu po herní světě je důležitý a výrazně přispívá k realističnosti. „Použití nového editoru látky může vést k lépe vypadajícím simulacím,“ stojí ve vyjádření Epicu.
Nových funkcí je v Unreal Enginu 5.3 více. V tuto chvíli se očekává, kdo první nové funkce implementuje do své hry, popřípadě hratelné ukázky. Pokud chcete okusit nejnovější technologie Unreal Enginu v praxi, vyzkoušejte titul Fort Solis dostupný pro PS5 a PC, který běží na UE 5.2.