Zpět na článek

Diskuze: Upgrade pro starý počítač - věčné to dilema

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Kropi21
Kropi21
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 07:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle me byl tento clanek jen ztrata casu....viz. treba "PC je staré 2 roky, ale nejdou mi hry. Pak začne vaše analýza u základní desky, současné grafiky a CPU a taktéž i zdroje a pamětí." Veskery HW v PC...no to je rada...

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
5. 5. 2010 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kropi21 Je to tazka tema a hlavne to nieje tema na sest stran. Vela ludi zbehlych v PC bude mat pripomienky k tomuto clanku.
Tych moznych variantov je viacej ako tie tri a od toho aj odvijajuce sa rady ohladom ceny upgradu. Vela ludi, vela priorit. Neznaleho cloveka mozu niektore rady zmiast. Tento clanok sa v nicom neodlisuje od podobnych clanokov o upgrade PC a ma rovnake chyby. Myslim si,ze tema upgrade PC sa neda velmi dobre zovseobecnovat a vydiet to aj na tomto clanku

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
6. 5. 2010 00:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Nj, jenže který laik, pro kterého jsou i tyto rady přínosem, bude číst patnáctistránkový elaborát na téma: Historie počítačového hardware očima uživatele, místo několika tipů co a jak? Kdo neví nic (a takových je spousta) buď může starší komp používat za velmi špatných podmínek, vyhodit, nesmyslně upgradovat, nebo rozumně upgradovat. Tento článek naznačuje jak se dostat k těm rozumnějším variantám...

HADES
HADES
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mkrnu na první obrázek a tam Jafido. Mrknu na autora a toť Ice. Stará parta :) Hned jsem si vybavil staré dobré časy a začátky PCt fóra

Jan Černý
Jan Černý
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HADES Přesně tak, ale to většina současníků z fóra nemůže pamatovat. :-)))

viperman
viperman
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v tom komentari ze coolermaster je priemerny zdroj a fortron spickovy...by som to skor zamenil..coolermaster robi vynikajuce zdroje.

wUFr
wUFr
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nejlepší je si za 2 tisíce pořídit základ vhodný pro budoucí upgrade.. já to udělal jednoduše AM2 deska, AMD procesor (jednojádro) 1GB RAM a 7300GT v PCIE.

- to bylo ty 2 roky zpátky ? bylo to slušné PC jelo mi na tom vše i crysis na low :) a je to ideální na budoucí upgrade, koupit grafiku procesor, nebo novou desku s podporou AM3 nebyl problem vždycky sem jen vyměnil daný komponent a nemusel sem kupovat další, takže sem si pojednom vyměnil za 2jadro, 9600GSO a deska a AM3 podporou - ram mi zustali DDR2 - DDR3 sou podle mě stále zbytečnost. pokud nemáte 3 SSD disky :D

Rasio
Rasio
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak za trefu do černého považuji v roce 2010 napsání : 2 roky staré PC na kterém je vyfocená deska 10 let stará :D
Osobně nemám zrovna nejnovější kusy HW. Asus P5KC kterou jsem před cca 2.5 lety kupoval mám v PC z důvodu možnosti přejít na DDR3. Procesor Q6600, paměti DDR2 grafika GTX 260 zdroj Fortron. A pochybuji že bych za dva roky měnil sestavu z důvodu že by mě nešly hry.....ehm....vlastně krom karty už vše dva roky mám a užívam si hry dostatečně.

lju
lju
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek se snaží o dobrou věc, ale...
myslím si, že zrovna upgrade počítače je věc, která vyžaduje někoho, kdo má rozhled. Nejen, co se dneska prodává, jaký to má výkon a kolik to stojí, ale také jakou cenu mají staré komponenty, jak se dají zrychlit a za jakou cenu, jaký reálný přínos to v práci na počítači bude mít...

ZKRÁTKA si myslím, že je pro obyčejného majitele počítače lepší dát nějakému nadšenci/studentovi/známému, který se vyzná, třeba tři kila, ať se mu na to podívá a poradí...alespoň já přesně tohle pro lidi dělám.

simiksimik
simiksimik
Level 21 Level 21
5. 5. 2010 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Stačí počítač vyčistit od letitých nánosů prachu, promazat větráčky..." Nejaký návod na promazání větráčků by nebyl? ------ Každý upgrade je nutné řešit jednotlivě a vzhledem ke kombinacím původní generace CPU a chipset x požadované vlastnosti to nelze shrnout na pár stránek. ------ Tento článek se sem IMHO příliš nehodí. Na toto téma je vhodnější série PIMP MY COMPUTER, která se bohužel(pro téma upgradu, jinak se mi velmi líbí) zvrhla na designové orgie. :-)

Jan Černý
Jan Černý
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@simiksimik Ano, na článku pracuji ve volném čase, kromě mazání větráků je tam pár překvapení.

Bengo
Bengo
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Se clankem souhlasim az na par detailu, ale nechapu tento vyrok ze clanku:

A co je nejdůležitější? Neukládejte soubory na plochu, ale na pevný disk.

A ptam se proc? Kdyz neco ulozim na plochu, je to uplne to same, jako kamkoliv jinam na disk. Takze vysvetli mi nekdo proc neukladat na plochu? :shock:

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
5. 5. 2010 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bengo Neexistuje žádný důvod. Leda co se reinstalu woken týká, ale pokud je nemáš zaheslované, dostaneš se k těm souborům. Akorát ten bordel na ploše by mi vadil. Do doby Win 7 sem na ploše neměl žádnou ikonu.

Jan Černý
Jan Černý
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Myšleno tak, Že mnoho lidí si je schopno zaskládat plochu Windows několika desítkami GB dat, místo toho, aby si data uložila někam na disk a vytvořila na ploše zástupce. částý toť problém některých BFU. :D

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 23:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius @Jan Černý: A ještě jedna věc windows plocha je umístěna taky na disku. A většina lidí má stejně jen jeden disk a jak Vy mluvíte o BFU tak ty na něm většinou mají jen jednu partition, takže opravdu nevidím důvod proč nemít na plše desítky GB dat.

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 23:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius @Jan Černý: Ano a to něčemu vadí??? Řekněte mi důvod proč nemůžu plochu zatláskat desíkty GB dat?
Osobně používám win. plochu jako odkladní plochu, takže se mi stane, že tam mám 20GB třeba týden a nevidim důvod proč by to mělo vadit.

Bengo
Bengo
Level 1 Level 1
6. 5. 2010 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius @zumik31: Proste vsichni moc chytry. :D Ja plochu od jak-ziva pouivam jako prozatimni, odkladaci prostor a k tem tvejm 20 GB tak 20 jeste prihod. Delal jsem to na 98,XP, i 7 Dneska uz ti zpetne nereknu, jestli u starsich OS (jak tady nekdo psal) je start pomalejsi, ale ted sem vsechno z plochy dal do hajz... a start trva porad na win7 furt 38 vterin. Takze v dnesnim modernim svete si muzete mit na plose kolik chcete ikon.

sekalno.1
sekalno.1
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Někdo tu prohlásil že NADŠENEC je nejlepší volba a mohu jen souhlasit. Jsem jeden z těchto týpků a mám doma na co si vzpomenete. Sbírám komponenty od těch co už je nepotřebují, protože jejich požadavek od jejich starého PC nemohou drobným upgradem čekat, tak ty torza mi nějak zůstavají doma za cca 100 kč a prodávám je těm co se jim hodí na nějaký drobný upgrade např. po umření starého. Kvůli maličkosti kupovat celé PC? Vždyť ten psací stroj píše pořád stejně dobře a ICQ tam taky jede.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
5. 5. 2010 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud to nemá PCIe, vyhodit/prodat. Pokud to má s775/AM2 nechat, cokoliv staršího vyhodit/prodat. Jestli se máte rádi, tak v případě s775 uděláte upgrade na s1156 (P55). A máte jakous takous kompatibilitu do budoucna. AM3 nijak extrémní význam nemá, ale na škodu není. Kupte si levný Intel 40GB SSD, pokud to chcete trošku svižnější. Monitor kupujeme, až když na něj nejde koukat, pokud to neni zrovna součást naší práce, ale pak asi víte co chcete. Grafika se upgraduje když zrovna nestačí, PCIe je skvěle kompatibilní se vším. :D Nu a ani sem na to nepotřeboval článek..

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Dovolím si nesouhlasit. s1156 není upgrade pro s775. Budete muset vyměnit desku, procesor i paměti a výkon, který tím získáte, nebude příliš převyšovat C2Q 9550. Pokud máte starší desku, která nepodporuje 45nm procesory Intelu je AM3 v poměru cena/výkon výhodnější a kdyby výkon AMD nestačilo, pak jediná smysluplná investice je s1366. Co se SSD týká, z vlastní zkušenosti vím, že 32-40GB je dobré akorát do pracovního notebooku. 16gb spotřebuje samotný systém, 3GB hybernace, 20% rezerva je dalších 6-8GB, takže zbývajících 7-13GB stačí na programy, a to je na hry málo. Do herního stroje je kvůli TRIM i 64GB málo, sháněl bych disk od 80GB výše.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
5. 5. 2010 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thorgal 40GB SSD - 13GB systém (Win 7 x64 Ultimate) - hibernace? naco, když to díky SSD startuje do pár vteřin? nežijem v době Win XP - rezerva? naco, netřeba.. Mam tam PS4, LR3, CoD4, BFBC2 a pořád mam 8,4GB volného. Klidně by se mi tam vešel ještě AutoCAD, kdybych chtěl. Ale pointa SSD jako systémového disku je, že systém nabíhá rychleji a celý systém má též lepší odezvu. U některých programů SSD ani nemá moc smysl, u OS prakticky vždy. s1156 kvůli budoucnosti, s775 je výběhovej, výkon sice ujde, ale to je tak vše.. X58 je highend o kterém většina leda sní.. byť samozřejmě stojí za to, ale to AM3 a X6 taky. :)

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
6. 5. 2010 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thorgal @Daemonius: Hibernace je dobrá jako další stupeň šetřiče. Nejde o rychlost startování, ale když odběhneš od počítače a pak na něj zapomeneš, může klidně vypadnout i proud a o data nepřijdeš, navíc comp nežere tolik elektriky. A co se rezervy na SSD týká, více najdeš například v této newsce: [url]https://pctuning.tyden.cz/component/content/article/1-aktualni-zpravy/13182-kriticka_zaplata_pro_ssd_od_intelu[/url]Kupovat novou platformu Intelu kvůli budoucímu upgradu je čirá fikce. Měl jsem P4 na 915, 65nm C2D na 965, 45nm C2D na P35. Všechno s775 a vždycky, když jsem po cca 1,5 roce upgradoval procík, tak jsem si do rozpočtu musel přibalit i novou desku. Pochybuji, že se na tom v budoucnu něco změní.

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
5. 5. 2010 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius tak ty si mi naozaj expert. Pojem ako kompatibilita do buducna vymysleli ludia, co sa nevyznaju v HW a jeho casovych zmenach. Ak niesi fanatik a nemenis komponenty kazdy rok, tak ti je to nanic. Kup si s1156 a skus tak o 2-3 kupit nove CPU donho. Kupis ale mozem ti garantovat ze z velkou pravdepodobnostou ti ho nebude doska podporovat. Mysliet na buduci upgrade ma aky taky vyznam v pripade RAM, HDD, GK, to sa da upgradovat. Ak sa na PC nehram, nestriham video alebo nejaku extra narocnu vec nerobim na nom, tak v com je zly PC s AGP grafikou, nebodaj s integrovanou?

Yiri
Yiri
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Ale v době 775 to bylo trošku jinak, to se vyplatilo koupit kvalitní desku. Hele třeba já jsem si koupil desku s čipsetem P965 s tim, že si v budoucnu koupim C2D, no a tak jsem to taky udělal, běhá mi v ní teď tady E8500. Jenže doba se změnila a ty máš pravdu! Intel teď udělá pro novou řadu procesorů novej socket - 1155. A mam pocit, že to s tim množstvím patic bude praktikovat dál! :roll:

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
5. 5. 2010 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Tohle je "PCtuning". Pokud seš BFU, tvůj problém a nemáš tu víceméně co dělat. Tady se neřeší, nebo by neměly řešit průměrné PC, ale právě ty herní a tuningové. Pokud ti stačí HTPC, tak nevim co tu děláš. Kompatibilita do budoucna = bude to fungovat aspoň 2 roky s možností upgrade. Ve chvíli kdy záruka končí, tak už mam HW obvykle stejně prodanej.

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
6. 5. 2010 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb @Yiri: Vela dosiek s oficialnou podporou 45 nm C2D nieje (hlavne su to posledne revizie tych dosiek). P965 bola vydana zaroven s C2D. 45nm uz bol problem rozbehat na P965 (nemali podporu pre polovicny nasobic, podporu pre nizke nap. napetie...). Su vynimky ale vecsina dosiek nezvlada nove procesory. Legendou je pre mna chipset 865. Mam ASUSku,ktora podporuje este aj C2D.

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
6. 5. 2010 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb @Daemonius: Ake su to tuningove PC? I HTPC moze byt tuningove, aj "kancelarsky" PC. Mas perfektnu predstavu o kompatibilite do buducna. Kazdy sme iny.

sekalno.1
sekalno.1
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Bengo]Se clankem souhlasim az na par detailu, ale nechapu tento vyrok ze clanku:

A co je nejdůležitější? Neukládejte soubory na plochu, ale na pevný disk.

A ptam se proc? Kdyz neco ulozim na plochu, je to uplne to same, jako kamkoliv jinam na disk. Takze vysvetli mi nekdo proc neukladat na plochu? :shock:[/quote]
POKUD SE TAKHLE PTÁŠ TAK SI TOHO ZATÍM MÁLO VIDĚL DĚLAL A ČETL A NIKDO TI TU NEDOPOVÍ KONKRÉTNĚ.

Bengo
Bengo
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sekalno.1 Jak takhle ptas? Jak se mam asi ptat? Nesnaz se prosimte delat s hlouposti slozitou vec. Proste ukladani souboru na plochu je to same, jako kamkoliv jinam na disk. Takze autor rekl tak trochu nesmysl a chtel sem to jen od nekoho odsouhlasit. Odpoved typu: tady ti nikdo neporadi hhh si nech pro sebe a radsi ani nic nepis, kdyz sam nevis. A nevim podle ceho soudis, ze sem toho malo precetl, delal apod. :D Bez otravovat jinam, tady se lidi chtej neco dozvedet, ne jen hloupe kydat.

sekalno.1
sekalno.1
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Character problem. empty comment

Bengo
Bengo
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sekalno.1 Opravdu si smutnej. Misto abys odpovedel, nebo poradil. Tak mi reknes, ze tomu nerozumim a pak me jeste oznacis jako charakter problem. Si smutny a boli te zivot? Vykasli se na komplexi a komunikuj s lidmi normalne. Peace

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
5. 5. 2010 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bengo Ja ti odpoviem. U Vist a 7 neviem ale pri starsich OS od MS sa neodporucalo davat kopu veci na plochu kvoli spomaleniu nacitavania plochy a odozvy. Spomalovalo to OS.

Dammster
Dammster
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bengo Takových lidí si nevšímej, omezenci :wink: Jinak si myslím, že máš pravdu v tom, že je to jedno. Autor se asi přepsal, také jsem se tomu trochu zasmál :)

Bengo
Bengo
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bengo @odb: Aha uz to chapu, to zni logicky. Mam ted chvili win7, tak sem rad ze tady to uz odpada. Dik za vysvetleni, clovek se neco priuci i tady v diskuzi.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
5. 5. 2010 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bengo @Bengo: Jak sem napsal, u Win 7 to neřeš, i Visty s posledním SP jsou v pohodě, akorát starší wokna se slabším PC měly trošku potíže.

Bufo
Bufo
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mna by zaujimalo, ako zistit potencialny prinos upgrade stareho pocitaca. Napr. pri vymene velmi starej graf. karty ku mojmu P4 3GHz - mam GeForce FX 5500 (64bit,128MB,AGP) a ako prip. nahrada mi vychadza HD 4650 (128bit,1GB,AGP). Existuju porovnatelne benchmarky pre takto rozne stare karty? Pre 5500 som nasiel 3DMark03: 732, pre HD4650 3DMark06: 5084, su tie verzie testov porovnatelne?

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
5. 5. 2010 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bufo Pokud máš AGP, vyměň desku a pokud nemáš cpu do s775, tak i CPU. I z druhý ruky se daj sehnat slušný kusy. C2D se prodává dost často, stejně tak P45 desky.

ifkopifko
ifkopifko
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bufo To skóre 3DMark03 sa mi pre FX5500 zdá nízke, čakal by som tak niečo nad 1200, ale kto vie. :confused: Každopádne tá HD4650 bola zrejme testovaná s moderným CPU a na PCIe, takže s P4 na AGP by nemala také skóre. Každopádne pre P4 kupovať silnejšiu kartu ako bol napríklad Radeon9600PRO nemá veľký význam. Hovorím z vlastnej skúsenosti. Mal som P4 northwood 2,4GHz s HT a keď vtedy nové hry začali sekať tak 5-10fps, kúpil som AMD Athlon64 3700+ (2,2GHz) a ejha... nárast výkonu na 30+fps... (síce som vymenil aj grafiku -AGP->PCIe- ale mnohé hry sekali práve kvôli CPU, bolo jedno aké detaily a rozlíšenie som použil...) Keď po čase zas nové hry začali sekať, tak som prešiel na C2D a opäť obrovský nárast výkonu. Takže investovať do P4 na hranie je blbosť... je to dobré internetidlo, a prehrávač filmov (najlacnejšia GK s DXVA akceleráciou by sa asi hodila, lebo to cpu je dosť zastaralé), ale tam to končí.

shipo
shipo
Level 1 Level 1
6. 5. 2010 00:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ifkopifko 732b není nízké, je to 64bit(tam má zmetek FX hrubý výkon GF4MX); s AGP má HD 4650 výkon 3DMark06: 4200b(3DMark03: 16250b) a to odpovídá trošku nad 8600GT~2600XT; a to na hraní v 1280 stačí(crysis medium kolem 25fps); pokud má ten P4-3GHz alespoň 400W zdroj a 1.5GB RAM tak za ty 2000Kč můžeš hrát nejnovější hry ještě asi 3.roky(dokud se neujmou nové konzole) :
http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/HD_4650_iSilence/24.html
http://www.youtube.com/watch?v=M8xQ63F1WUQ

brabee
brabee
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bufo Mrkni se na tomshardware.com, meli tam jak graphics charts tak cpu charts, snad to tam porad jeste je...

Necroman
Necroman
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z vlastni zkusenosti, kolejni spravce site), staci u stareho kompu radove P III nebo Athlon XP preinstaloval XPcka a mit tam aspon giga pameti a i dnes na zakladni hudby, filmy a fejsbuky v pohode vystaci :D
Na druhou stranu i rok stary notebook s Win7, zapraseny programy a viry muze byt pomalejsi, nez vyse jmenovane modely :roll:

randomofamber
randomofamber
Level 17 Level 17
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 5. 2010 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Citace:"Má smysl do starého PC dávat 2000 Kč, když samotné PC má hodnotu 3000 Kč a nové PC s nepoměrně vyšším výkonem a třeba i legálním OS se dá pořídit za 10000 Kč?"

Odpověď: Pokud to splní vaše požadavky, pak z pohledu financí má. Utratíte totiž jen 2000Kč a nikoli 10000Kč (i když za nový) a je jedno jakou finanční hodnotu dané pc má (třeba 10Kč).

Dále pak hodláte-li pořídit zcela nové PC a má-li stávající PC hodnotu 3000 a méně jako celek, tak je dle mého názoru stejně neprodejné, protože jej za 3000 nikdo nekoupí (raději si koupí nové s výhledem do budoucna i když dražší). Posuňte jej raději v rodině tam, kde si to třeba nemohou dovolit. Třeba dětem strýce na Ukrajině nebo dědovi či babičce. Netušíte jak velkou radost můžete udělat za relativně málo peněz... Nemáte-li kam v rodině, pak zapřemýšlejte, zda si z takového stroje nepostavit server(router/data/printer server/...). No teprve, když žádná z uvedených možností není možná, teprve pak se jej pokuste prodat...
Hodně štěstí

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
5. 5. 2010 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tzn tam kde se stare potkava s novym :)..

[url]http://www.mental-collapse.cz/mc/images/IT_underground.JPG[/url]

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
5. 5. 2010 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kde se potkava stare stim novym.
[url]http://www.mental-collapse.cz/mc/images/IT_underground.JPG[/url]

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
5. 5. 2010 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kde se stare potkava s tim novym :)...

http://www.mental-collapse.cz/mc/images/IT_underground.JPG

sanoa
sanoa
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Samboush Úplne zbytočný článok autor je asi nekompetentný

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
5. 5. 2010 23:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lidem, kterým by se hodili rady, které tu píšete, tak nejspíš nebudou onen upgrade schopni sami provést, respektive ne podle tohoto článku. Takže budou muset hledat rady úplně někde jinde a nebo to dát do ruky někomu zkušenějšímu. Takže informační hodnota článku je nulová a tím článek ztrácí i smysl.

DartVader
DartVader
Level 1 Level 1
7. 5. 2010 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Náhodou pěkný článek. Mě by kupříkladu nenapadlo si ztišovat starý, hlučný PC. Myslel jsem, že když má 5 a více let, je zralý tak akorát do sběru. Takže díky za tip.
Proto bych se rád zeptal, jestli má smysl, a tím myslím zcela reálný, investovat 1000 Kč za 1GB ram a 2000 Kč za gpu do PC, jak jsem již řekl 5-6 let (P4 3,0, 1024 MB ram).
Proč říkám "zcela reálný"? Urřitě se tady najdou tací, co mě s "takovým šrotem" pošlou k šípku, ale mne by zajímalo, jestli to takovému PC ještě pomůže. Doby, kdy jsem proseděl dny a noci před monitorem jsou nenávratně pryč, ale i tak bych byl rád, kdybych si mohl čas od času ještě něco pěkného zahrát. Díky.

MM_tank
MM_tank
Level 1 Level 1
10. 5. 2010 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DartVader Smysl to nemá. Pokud chceš zariskovat skus sehnat něco na aukru, ramka nemá cenu kupovat nová. Ta trojka je ale tak třetina nového PC. S připočtením k tomu že nic nevydrží věčně bych do oho neinvestoval.

MM_tank
MM_tank
Level 1 Level 1
10. 5. 2010 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc by mě zajímalo kde článek ležel

[i]Taktéž třeba Opterony 144 do socketu 939 jsou levné a dobře se taktují.[/i]
Tak to mě dostalo do kolen. Nenajdete někdo ešhop s tímto procesorem ?

Plus samozřejmě ještě všechny ty dodané zastaralé informace o schopnostech taktování Tualatinu, možné kapacitě sdramek u P2B a jiných

5om
5om
Level 1 Level 1
12. 5. 2010 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neukladat na plochu.
Celkovo by som neodporucal davat subory na plochu, kedze plocha sa nachadza na systemovom disku, je co najvhodnejsie dat na tomto disku co najmenise mnozstvo dat.
Celkovo sa na systemovom disku odporuca necha aspon 20% volneho miesta.

matox01
matox01
Level 1 Level 1
2. 12. 2010 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

výborný článek i když pro mě nepotřebný ale celkem mě zarazili v te radě o zdroji zařadit Xilence mezi levnější a pochybné nevím jak vy sám ho vlastním a staví se do stejne cenové hranice jako corsair
veřím že se najde spousta lidí kterým tohle pomuže k základum upgradu stareho PC sám jsem nedávno kupoval do svého 3 roky stareho PC chlazení na grafiku nové 4 jadro a chladič k nemu tak velký že ani nezavřu skřín :)

matox01
matox01
Level 1 Level 1
2. 12. 2010 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=odb]Je to tazka tema a hlavne to nieje tema na sest stran. Vela ludi zbehlych v PC bude mat pripomienky k tomuto clanku.
Tych moznych variantov je viacej ako tie tri a od toho aj odvijajuce sa rady ohladom ceny upgradu. Vela ludi, vela priorit. Neznaleho cloveka mozu niektore rady zmiast. Tento clanok sa v nicom neodlisuje od podobnych clanokov o upgrade PC a ma rovnake chyby. Myslim si,ze tema upgrade PC sa neda velmi dobre zovseobecnovat a vydiet to aj na tomto clanku[/quote]
napiš lepší a komplexnejší k základu upgrade PC to rozhodně stačí samozřejme taky mám pár vítek i kdyby to neznalého zmátlo rozhodně to i pomuže

Reklama
Reklama