Zpět na článek

Diskuze: Úvaha: Co vydavatelé dělají špatně? Neučí se od kolegů z porna

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tohle mi presne vadi na itunes, koho zajima ve ktere zemi se pripojuju k internetu, chci mit pristup ke vsemu a ne jen k obsahu zeme v ktery se nachazim

gck23
gck23
Level 25 Level 25
17. 2. 2012 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean Tohle neni vina Applu, ale spis problem ruznych ochranych svazu. Pro Apple by to bylo mnohem technicky jednodussi i financne vyhodnejsi, kdyby ty restrikce nemuseli uplatnovat

T-Opel
T-Opel
Level 1 Level 1
19. 2. 2012 01:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gck23 Taky si nejsem úplně jistej, ale myslim, že musíš mít kartu z tý země jejíž obsah si prohlížíš... A i kdyby to tak nebylo, oficiálně tim vlastně porušuješ práva takže už si to můžeš rovnou stáhnout někde jinde.

elukok
elukok
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gck23 Stačí si udělat americkej účet. Nevim jistli to de teď, ale před nějakejma 3 rokama co sem si zakládal tak to šlo. Pak máš přístup ke všemu.

vavra
vavra
Level 2 Level 2
17. 2. 2012 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chyba na straně 3. Boj ala Don Quichotte? 3. odstavec na konci.

"pokud vás měsíčně Netflix stojí 8 dolarů měsíčně"

PpXx
PpXx
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přesně tak. Ohledně toho autorského poplatku za nosiče a obsah. Je to nesmysl platit za každé médium zvlášť. Když už jsem jednou autorský poplatek za film či co, zaplatil, neměl bych ho platit znova, platím za obsah a ten můžu kopírovat pro vlastní účely (např. zálohu). Už jen z toho důvodu (tak jak to máte zrovna v anketě), že časem se nosič poškodí, nenávratně tak přijdu o film a pak ho budu platit v obchodě znovu? Zrovna jsme se v práci o tom bavili. Autorský poplatek je zahrnutý i v ceně prázdného nosiče, kvůli toho, že na něj budeme možná ukládat nějaká díla. A co když si zálohuji soubory, vypaluji své fotky? Platit autorský poplatek dopředu "kdyby náhodou"? Proč omezovat hromadu lidí kvůli jakési prevence? Ať vyrazí jen proti pirátům, ne takhle je to jednodušší. Nehledě na to, že si sami ty organizace odporují. Platím autorský poplatek s filmem pro vlastní kopírování a poplatek za prázdné CD kvůli jeho kopírování. Dvakrát? Nesmysl.

Pročetl jsem hodně článků kolem toho a snad jsem to dobře pochopil. Jestli žvatlám nějaké blbosti, :) tak sdělte svůj názor.

Sidi
Sidi
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PpXx Ještě jsi zapomněl na to, že i když platíš autorský poplatek u prázdného média kvůli nahrávání autorského obsahu, tak nemáš právo tam ten obsah nahrát (vpodstatě vše má ochranu, takže to nesmíš kopírovat ani pro vlastní potřebu).

Tj jak platit za vstup do bazénu, do kterého máš zakázanej vstup.

PpXx
PpXx
Level 1 Level 1
18. 2. 2012 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sidi Aha, no tak to je úplně v pr****

Kde se to zastaví. Někde jsem četl, bohužel, nevzpomenu si na ten web, že to dojde tak daleko, cituji: "že budeme platit i za vzduch, který dýcháme, nebo, platit za propisky s kterými si zapíšeme text písničky." :D

Zakov
Zakov
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tleskam! Michale shrnul jste to dokonale!

Libb
Libb
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hodně souhlas, jen si nejsem jistý, jestli lze srovnávat porno, kdo pořízení filmu vyjde na kolik - řádově 250 - 500 000 Kč natáčení + jednou tolik za zpracování? a velkofilm s rozpočtem v řádu desítek až stovek miliónů dolarů.
Jedna věc je, že hodně stojí herci, druhá věc je, kolik stojí triky - bez herců se filmy snad i obejdou, ale triky dneska lidi chtějí.
A taky je rozdíl v tom, že na porno se asi moc nechodí do kina :-)

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libb ale o tom to je, ze ty filmy jsou silene nadrazene, pri cene dnesnich technologii a lidske prace by se dal kazdy hollywoodsky trhak poridit za radove o nulu min, proc ma Brad Pitt dostat za 90 natacecich dnuch 100 milionu dolaru? to je prece nesmysl, ja mu ty penize nezavidim, ale kdyz si na sebe ten jeho film nevydela, tak mi proste lito producenta neni a je nesmysl si myslet, ze kdyz nebude stahovani, ze lidi budou vic chodit do kin, nebudou, budou cumet na bednu nebo cist knizky, nebo cokoliv jinyho...bohuzel tam neexistuje a nefunguje trh, ktery by ceny tech sr...k, co produkuji a kolik za ne chteji platit, reguloval

gck23
gck23
Level 25 Level 25
17. 2. 2012 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libb Vysokorozpoctove filmy jdou prvni do kin, film, ktery si na sebe nevydela v kinech se pocita jako propadak, bylo tomu tak i pred nastupem internetu. Porno jde rovnou do digitalni distribuce, kde normalni film uz ma naklady zaplacene, tj jsou na tom defakto stejne, porno jeste hur, ze na sebe musi vydelat.

raskin
raskin
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na Rosenberga ve 3D do SineStaru. To by byla nabídka. Za 200,- i se sáčekem na popkorn zdarma k tomu. Myslím, že by se nestíhaly uklízet sály.

The_Ball
The_Ball
Level 1 Level 1
21. 2. 2012 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@raskin a já už v kontextu s rosenbergem četl COCKPORN :D:D

The_Ball
The_Ball
Level 1 Level 1
21. 2. 2012 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@raskin :D:D a já už v kontextu s rosenbergem četl COCKPORN :D

Tomas_2002
Tomas_2002
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@raskin Porner Bros uvádí......v hlavní roli Robert Rosenberg.......Másturbátor 4 ....nyní i ve 3D :D

x3m
x3m
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

VHS to vyhrala preto, lebo Betamax (SONY) odmietla licencovat pornograficky material na svojich kazetach.

Bennie
Bennie
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Libb]Hodně souhlas, jen si nejsem jistý, jestli lze srovnávat porno, kdo pořízení filmu vyjde na kolik - řádově 250 - 500 000 Kč natáčení + jednou tolik za zpracování? a velkofilm s rozpočtem v řádu desítek až stovek miliónů dolarů.
Jedna věc je, že hodně stojí herci, druhá věc je, kolik stojí triky - bez herců se filmy snad i obejdou, ale triky dneska lidi chtějí.
A taky je rozdíl v tom, že na porno se asi moc nechodí do kina :-)[/quote]

Samozřejmě že to jde :) Jde o nabídku a poptávku. Cena je výsledek jednání mezi prodávajícím a kupujícím... náklady prodávajícího jsou kupujícímu šumafuk... podstatné je aby se shodli na oboustranně přijatelné ceně :))

Logicky se vkrádá otázka, když zákazníci za to nejsou ochotni tolik kolik si prodávající představuje, jestli třeba problém není v tom, že ty hvězdy ho stojí moc, a že ty triky ho stojí moc... ale to je rozhodnutí prodávajícího, co nabídne a kolik zaplatí na nákladech....

On by mu tu hlavní roli možná zahrál někdo jiný za mega stejně dobře jako švajcík za čtyřicet... a ty triky by mu třeba stejně dobré udělal někdo za 5 mega místo pixar za 200.... ale asi by to dalo víc práce :))))

Vydavatelé budou se zákazníky bojovat tak dlouho, dokud to pro ně bude finančně výnosnější, než změnit obchodní modely... a obchodní modely změní až tehdy, když přestanou být rentabilní.... jedinou cestou, jak je k tomu donutit, je NEKUPOVAT :)) pro ty férovější NEKONZUMOVAT :))

Upřímně řečeno, ono stejně ve většině případů není o co stát.

Oni se musí podbízet, aby ze mne nějaké peníze dostali, a ne že mně budou terorizovat že málo platím. Platím jen tolik, k čemu mne nalákají, víc ani vindru, a ať se snaží pokud o moje peníze stojí.

scobra
scobra
Level 1 Level 1
12. 3. 2012 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bennie V jedné věci má ale glowi2 určitě pravdu - když nejsem ochoten zaplatit stanovenou cenu, neměl bych ani konzumovat službu. Tím bych dal najevo, že službu sice chci, ale nelíbí se mi cena. A vydavatelé by si neměli na co stěžovat. Zmizely by stížnosti na piráty a začlo by se konečně přemýšlet, jak zákazníkům nabídnout služby tak, aby byli ochotni za ně platit.

Takže kdo stahuje proto, že se mu nelíbí něco na ceně nebo na přístupu vydavatelů, a myslí si, že stahováním něco změní, je pitomec, který komplikuje život tak akorát platícím zákazníkům...

glowi2
glowi2
Level 0 Level 0
17. 2. 2012 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bennie Ano, NEKONZUMOVAT je fér, ale do toho se nikomu nechce, raději dílo ukradne, protože se mu líbí mít něco za nic. Proto mají tady články od Rybky takový úspěch, od konzumentů obsahu se morální jednání nevyžaduje, krást je normální, prostě se tvůrci musí hodně snažit a pak možná něco zaplatím.

Dokonce Rybka naráží na to, že jsou jako " jako feudálové, kteří jsou vůlí astrálních sfér oprávněni vybírat takové prebendy, jaké si sami určí.". To je snad normální! Snad si každý může určit za kolik a za jakých podmínek chce své dílo prodávat.
Nelibí se to to, tak neber!
Nevšiml jsem si, že bz existovalo nějaké právo na zábavu!

Zatímco se konzumenti ohání svobodou a svými "právy", tvůrci asi žádná práva nemají.

Situace je taková, že se všichni snaží zakonzervovat to, co je pro ně pohodlné:

TVŮRCI: Situaci před internetem, kdy pro ně bylo vše jednodušší a pohodlnější.

KONZUMENTI: současnou situaci, kdy si můžou brát co chtějí za nic (kradou) nikdo je nepostihuje.

Rozumné je potlačovat sdílení, aby se stalo jako dřív záležitostí zasvěcených a zároveň nabídnout obsah, aby byl pohodlně dostupný za rozumné ceny.

Na to nechce ale ani jedna strana slyšet.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@glowi2 :lol: :lol: :lol:

JJ. Před internetem se nekradlo... Ty nepamatuješ časy VHSek, že? To byla šmelina úplně stejná a šlo to i bez internetu...

Na Steamu mam koupeno stovky her za několik stovek Euro (podle www.steamcalculator.com je jejich cena přes 3500€, ale brát paušálně to nejde, protože většina byla nakoupena ve slevě...). Od tý doby co se Steam prosadil, tak jsem zcela zmizel ze sekce "hry" na různých warezforech, kde jsem hry hledal...

Nyní tam hledám už jen seriály a filmy. A to kvůli originálnímu znění, rychlosti a vůbec absenci možnosti tyhle filmy takhle u nás koupit...

A ty si tu tvrdíš, že nikdo nemá zájem platit. Bych poprosil, abys nepoužíval pravidlo podle sebe soudím tebe. Já rád za obsah zaplatím - když tedy můžu. Však mimo Steam si platím i třeba US VPNku, abych mohl používat Pandoru. A k tomu abych ji mohl platit, tak si kupuji americké prepaid kreditky :roll: A ty taky nejsou zadarmo bez poplatků.

A myslíš, že mě baví platit VPNku a mít s ní starosti (třeba nastavování na každým zařízení; kolísavá rychlost), platit další prachy za možnost vůbec zaplatit? A i tak tím porušuju jejich pravidla... Ale i takhle mi Pandora za ty peníze navíc stojí oproti shánění jednotlivých MP3...

NN, ten kdo nyní stahuje, tak nekrade, protože ty firmy jednoduše moje peníze nechtějí. Místo aby otevřeli dveře zákazníkům, tak radši křičí, že jsem zloděj. A "právo na zábavu", minimálně morální, vzniklo v tu chvíli, kdy se zavedlo výpalný a platit, tak musí každý...

karelpipa
karelpipa
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bennie Přesně můj názor, a ted si vemte, že mí kamarádi se ještě dovedou i divit mému postoji :roll:

Podobně to vidím s DLC u her (vlastně mikroplatby za obsah, který ani náhodou nemá takovou hodnotu)
Přesně to co u mikroplateb je v článku, to já si myslím taky.

elukok
elukok
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je vidět že autor článku má s pornem hodně osobních zkušeností :D

Jinak 100% souhlas. Už před pěti lety byli 100 let za opicema s tim, jak se snažej jejich produkty distribuovat. To by mě bylo celkem jedno, ale to že je nechaj lidi nahoře šahat na naše základní práva mě vyloženě se.e. Absurdní věc jako platit autorský práva z prázdnejch nosičů. Jak tohle vůbec mohlo někdy projít?!
Aspoň jednu pozitivní věc podle mě všechno tohle dění kolem ACTA a podobnejch mělo. Lidi se začali víc zajímat o svoje práva, svobody a současnou situaci. Doufam že se to časem hne k lepšímu.
Jinak já bych si dneska nekoupil žádnej "holywoodskej" film a hudbu velkejch vydavatelů už jenom z principu.

LoPiO
LoPiO
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

EN:http://torrentfreak.com/swiss-govt-downloading-movies-and-music-will-stay-legal-111202/
CZK:http://www.chip.cz/novinky/internet/2011/12/legalni-stahovani-ve-svycarsku-realita
Na jejich stížnosti nyní švýcarská vláda odpovídá zcela jednoznačně – stahování je legální a související zákony Švýcarské konfederace se rozhodně nebudou měnit. Jsou to naopak vydavatelé a distributoři autorských děl, kteří by podle doporučení švýcarské vlády měli změnit svůj přístup a obchodní model, s ohledem na dramatickou změnu situace od dob magnetofonových pásek a videokazet. Cesta restrikce moderních technologií je pro Švýcarsko zcela nepřijatelná.
Nie je viac co dodat. Takuto vladu potrebujeme vsade.

S stary dobry obrazok na ktory by sa nemalo nikdy zabudat, pretoze sa stale nic nezmenilo.

A dakujem panovi Rybkovi, ze pise taketo dobre uvahy a dufam, ze ma nezazaluje za to, ze to vyzdielam FB aby aj moji znamy ( nie IT zalozeny ludia ) vedeli co sa deje nakolko moje slohove prace boli strasne :)

kofo
kofo
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co sa hudby tyka, tak myslim, ze internet vratil hudbu tam, kam povodne skutocne patrila, na podium. Zazitok z koncertu sa cez internet stiahnut neda.

Co sa filmov tyka, podla mna posun k lepsiemu nastane az vtedy, ked sa verejne a bez zabran bude hovorit o tom, ze autorske poplatky a ich poberanie xy rokov po smrti autora je jednoducho nemoralne a ze je tak vytvarana "nadradena" kasta ludi. Kazdy ma za svoju robotu dostat zaplatene len raz.

slavo3223
slavo3223
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://leva-net.webnode.cz/products/bilionova-zaloba-ktera-muze-ukoncit-financni-tyranii/

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to dlouhodobe neudrzitelne, cim vice se budou vydavatelske spolecnosti branit zmenam, tim vice je to pak bude bolet. Ta zmena ve vztahu umelec-vydavatel-zakaznik je nutna, jde jen o to KDY.

Sajvo
Sajvo
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=gck]Tohle neni vina Applu, ale spis problem ruznych ochranych svazu. Pro Apple by to bylo mnohem technicky jednodussi i financne vyhodnejsi, kdyby ty restrikce nemuseli uplatnovat[/quote]
Stále sa to dá, avšak nemôžete platiť kartou od neamerickej banky... Ja osobne si cez jednu firmu objednávam v USA darčekové karty do iTunes a s nimi bez problémov nakupujem v americkom obchode.

NoSKill
NoSKill
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aby sa nahodou taketo humorne video nestavalo pomaly realitou
http://www.youtube.com/watch?v=b4YxV_d_wRA

next_ghost
next_ghost
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na první demonstraci proti ACTA v režii Pirátů (to byla ta 2.2. na Klárově) přišlo podle sčítání při průvodu Pražským hradem minimálně 3050 lidí. Začátek ve 14:00 sice vypadal jako parta zbloudilých turistů, ale jen protože většina lidí přišla trochu později. Poslední demonstrace minulou sobotu tedy byla zhruba o třetinu menší.

common user
common user
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nejdem tu obhajovat studakov, linuxakov a inych manasov co uzivaju torrenty, smrdia peniazmi a spol. Zastupujem bezneho uzivatela ktoreho par eur mesacne nezabije ale chce to co chce.

v stanku som si kupil dost dvd, najma stare klasiky co sa mi pacili.
narazil som napr na film gunhead, co je bckove japonske scifi z 80 rokov co som videl ako maly chalan a strasne sa mi to pacilo. kupil by som si ho, na svoje srdcovky a hity mojho detstva mi na peniazoch nezalezi - musia byt 8) . kedze som nasiel akurat nejaku obohratu VHS Kazetu a plagat na ebay, tak som bol DONUTENY ignoraciou vydavatelov, si stiahnut torrent s filmom ktory sharoval nejaky fanatik co mal rad ten film - nehovoriac ze by dvd bolo urcite obmedzene regionalne. pritom objednavam bluray z britanie, lebo tu na slovensku su drahe ako svin. sorry za vyraz ale je to zdieranie. tam sa aspon da kupit za par libier triple play, kde mas dvd, bluray a digital copy na stiahnutie. DAlsi prikald, rusky film secret island 2. jednotka bola super, dvojka bola vydana iba v rusku nikde inde, a ine verzie su vypredane. ja SEREM na vydavatelov, ked su dementni a nechcu moje peniaze. Je uzka skupina filmov a serialov co by som si kupil , ale bud je cena prestrelena, alebo vydavatelske hovada seru na zakaznikov lebo to nie je lukrativne. a pritom by stacilo spravit nieco podobne ako steam, ze kupis si a stiahnes si kde chces......

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
19. 2. 2012 00:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@common user To je přesně ono SERU na ně, když nechcou moje peníze... měl jsem dnes stejné myšlenky. Za studentkých let jsem byl pirát z nutnosti, ale s nástupem Steamu a s prvním příjmem jsem za hry začal utrácet dřív nemyslitelné částky. Dnes už to vůbec neřeším. Dejte mi snadný způsob jak se dostat k dobrém filmu ve vysoké kvalitě, s jazykovou lokalizací dle mé volby, bez nesmyslných omezení a já milerád zaplatím za to pohodlí. Ale předraženou, striktně omezenou licenci omezenou fyzickou životností nosiče, tu si strčte někam...

Mers
Mers
Level 1 Level 1
18. 2. 2012 00:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč by zákazník sháněl každý díl seriálu na jiném sdílecím serveru, v jiné kvalitě a jednou s titulky a podruhé bez?

Takhle to bylo možná tak před 10 lety, ale dnes je stažení kompletního seriálu včetně titulků (které jsou přiložené) otázkou několika minut :-D

NoSKill
NoSKill
Level 1 Level 1
18. 2. 2012 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=PpXx]Aha, no tak to je úplně v pr****

Kde se to zastaví. Někde jsem četl, bohužel, nevzpomenu si na ten web, že to dojde tak daleko, cituji: "že budeme platit i za vzduch, který dýcháme, nebo, platit za propisky s kterými si zapíšeme text písničky." :D[/quote]

to nieje uplne nerealne
http://www.youtube.com/watch?v=cNW0GJS6zQA

Vodník
Vodník
Level 1 Level 1
18. 2. 2012 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

musim uznat, že tohle je jeden z článků, který se opravdu hezky čtou, a má něco do sebe jak obsahově, myšlenkou, tak kontextově...

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
18. 2. 2012 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lidi si musí zvyknout, že i když se zdá svět strašně rychlej , změny v zavedeným pořádku jsou stále neadekvátně pomalé. Internet tomu ale dost pomůže. Jsou věci které nelze svázat a lidská mysl a internet k těmto věcem patří.

T-Opel
T-Opel
Level 1 Level 1
19. 2. 2012 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super článek, ale můžeme s tím něco dělat?Je lepší si na iTunes jednou za čas půjčit film a ukázat tím vydavatelům, že jsem ochotný za digitální obsah platit? Nebo si radši nekoupit nic a ukázat tím že za tuhle cenu a tímhle systémem to nepůjde? Nicméně v případě že ten film chci vidět tak si ho prostě stáhnu někde jinde, čímž zase dám vývojářům signál, že za nic platit nehodlám...

Stejně tak tu všichni zmiňujete steam, ale jeho rozdělení na 9 regionů (http://www.steamprices.com/us) je taky pěkná prasárna, ve spoustě případů se 1 euro = 1 dollar. Takže stejně ve výsledku nakupuji na jiných eshopech, kde dostanu pouze steam klíč často i za poloviční cenu...

Můžeme si někomu stěžovat, zajímá to někoho? :-D Nebo je nutné třeba ODS shodit web aby aspoň nekdo zaregistroval že je něco špatně

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
19. 2. 2012 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@T-Opel Tak za to rozdělení Steam nemůže, to je další odíračka (viz Deus ex 30$ vs 50€) za kterou můžou vydavatelé. Však i ten pseudokurz 1$=1€ je jejich výmysl. Valve hry jsou naceněné férově...

Já taky nenakupuji výhradně na Steamu (proto je ta celková cena 3500€ dosti mimo), ale pokud se jedná o steamworks hru, tak ji klidně koupím jinde třeba na greenmangaming, getgames, gamersgate, amazonu... a nemám s tím problém. A Steam se tomu taky nebrání. Ba přímo naopak, pokud máš hru v cizí verzi a chceš ji převést na EU (celkem jsem žádal u třech her - Fallout, Borderlands, Civilizace a z toho dvě byly z US regionu a jedna z australského), tak stačí napsat na podporu a oni ti ji převedou. A to zadarmo. Dovedeš si představit, že by tohle třeba Warner Bros udělal u filmu s jiným dvdregionem? Ne, poslali by tě do hajzlu, popřípadě by tě ještě zažalovali jen tak ze zvyku... :roll:

DeTee
DeTee
Level 1 Level 1
19. 2. 2012 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co se hudebních vydavatelství týče, tak ta jsou dnes v podstatě k ničemu. Jsou to dinosauři, kteří mají předurčeno vyhynout. Náklady na pořízení nahrávky jsou dnes o řád nižší, v podstatě si relativně kvalitní hudební nahrávku můžete pořídit doma na koleně, tu pověsíte na net, čím více lidí si ji stáhne, tím máte větší reklamu a pravděpodobnost, že příjde více lidí na koncert, kde budou ochotni zaplatit vstupné. Navíc tím, že nahrávky nejsou vázány na fyzický nosič, nemusíte nahrávat ani celé album (kdo by si kdysi koupil CD se 3 nebo 4 skladbami o celkové délce 10-12minut) a nemusíte tedy platit vysokou částku za čas ve studiu. Tím lze celé vydavatelství/vyděračství obejít, neboť zde není třeba distributor ani "investor" pro zaplacení nákladné nahrávky. Pokud si toto vydavatelé uvědomují pak se nedivím, že se pokouší všemožnými způsoby zabránit svému zániku. Ovšem je děsivé, že mají moc ovlivnit zákony i bezpečnostní složky mnoha států!!! :!: :!: :!: Myslím, že by státy měli bojovat proti těmto mocnářům.

Měli by si to ale uvědomit i někteří hudebníci, protože vylisované CD, které mohou prodat je ně posvátná relikvie.

Oblak
Oblak
Level 1 Level 1
21. 2. 2012 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkný článek.

Vás je na PCTuningu škoda, máte na mnohem více.

Díky

Dier170
Dier170
Level 1 Level 1
22. 2. 2012 23:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejsmutnější je na všem to, že ono nějaké pirátění ani není můj/váš problém a už v žádném případě by nemělo jeho tzv. "potírání" (čti buzerování každého uživatele) mít oporu v zákoně. Pokud budu řemeslník a svoje služby budu nabízet za takových podmínek, že je lidi raději odkoukají budou si je dělat sami (používajíce moje know how) - je to pouze a jen můj problém. Soud by se mi po předložení výpočtů teoretických škod vysmál.

Pevně doufám v nějakou optimalizaci vydavatelského procesu, ale díky faktu, že nejzbytečnější článek je bohužel ten nejvíce finančně silný to v nejbližších 5 letech nevidím vůbec reálně.

Jinak Michale děkuji za fajn článek, hned jsem vám tam klikl na prémii ať si zase nestěžujete :)

Reklama
Reklama