Zpět na článek

Diskuze: Úvaha: Děsivá anketa na PCT – jsou tablety opravdu na nic?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

JJ
JJ
Level 1 Level 1
18. 4. 2012 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dosud jsem si myslel, že tablety jsou na nic, teď poopravuji svůj názor, že jsou skoro na nic. Alespoň pro mne (a řekl bych, že i většinu těch, co si to nemyslí). A nemluvím o iPadu, jde mi čistě o koncept tabletu jako takový. Tím myslím placku bez přidané klávesnice (to už je pak netbook/notebook).
Tablet je jistě super na hry, určitě se na něm hezky čtou weby a maily. Blbě už se na něm čtou knihy, tam totiž vítězí na celé čáře e-ink elektronických čteček, který je prostě daleko příjemnější pro čtení velkých objemů textu. A žádné LCD s tím nic nenadělá. Tablet je taky bez pochyby fajn na prezentace, ale až do momentu, kdy je na něm budete chtít vytvářet, tam už na celé čáře vítězí PC/notebook. A to už vůbec nemluvím o nutnosti adaptérů pro připojení projektoru a zcela absurdní nemožnost použití flashky u iPadu (logiku zcela chápu, ale pro mne je to důvod si takové zařízení nekoupit).
Za jediný skutečně relevantní poznatek považuji zmíněné odstraňování bariér. To je skutečně psychologicky vzato výhoda. Druhá věc je, že toto není problém udělat ani s notebookem, ani s PC. Většinu notebooků můžete sklopit do roviny, čímž odstraníte bariéru a získáváte stejný pohled jako na tablet s výhodou možnosti vkládání dat, která je u tabletu dost omezená. Stejně tak to může fungovat s normálním PC monitorem (viz ArcSwing stojan od EIZO). Jediné, v čem je tablet skutečně lepší je možnost ho někomu podat přes stůl apod.

Já osobně jsem zastáncem velmi chytrého telefonu (ideálně s displayem přes 4") a PC/Notebooku (jak kdo potřebuje). Telefon mi funkčně poskytne vše co tablet, ba spíš o dost víc. Jedinou nevýhodou telefonu je menší display, který je ale dalece vyvážen ergonomií a přenosností. Display tabletu na druhou stranu pořád není dost velký, aby byl rozumně použitelný třeba na prezentaci pro víc než 2-3 lidi, co se nad ním sklání (což už třeba 15" notebook je). Tablet je pro mne pořád nesmírně drahá hračka, u které je poměr cena/výkon daleko od ideálu. Oproti pořádnému telefonu je přidaná hodnota minimální. Pracovat se na tom téměř nedá (vkládat text přes virtuální klávesnici vždy bude nouzové řešení).

Myslím, že nákup tabletu má smysl pro někoho, kdo si hraje (což není můj případ) nebo kdo potřebuje určité zcela specifické funkce, které mu neposkytne mobil nebo notebook (prezentovat něco za pochodu apod.). Vzhledem k tomu, že by mi tablet nenahradil chytrý telefon, byla by to pouze další a o dost méně skladná krabička, kterou bych vláčel s sebou a která by z 90% dublovala funkce telefonu.

Děkuji, nechci.

JJ
JJ
Level 1 Level 1
18. 4. 2012 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak si laskavě uvědomte, že jste jeden z velmi mála, pro které je tablet skutečně užitečným pracovním nástrojem. Nikdo tady netvrdí, že by se tablety měly zrušit. Pouze konstatuji, že těch, kteří je skutečně smysluplně využijí, je zlomek proti těm, kteří je mají na hraní.

A ruku na srdce, kterou z funkcí Vašeho tabletu by nezvládl nový mobil se 4,7" displayem a výkonným procesorem. A vešel by se do kapsy.

ppromi
ppromi
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 05:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych si tablet klidně koupil, mohl bych s lehkou věci surfovat a hrát hry. Z čehož ovšem vyplývá, že jsou na nic, protože se bez toho obejdu a zaplatil bych zbytečně peníze, za které bych si mohl koupit užitečnější věc. I kdyby se mělo jednat o novou ledničku, pračku, nebo bych se mohl zajet někam podívat, což by byl daleko větší zážitek... (ovšem neberu v potaz ty chinský náhražky za pár kaček)

Aminux
Aminux
Level 1 Level 1
18. 3. 2012 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ppromi A hlavně, kdo se s tím má tahat? To už radši UMPC.

Vaio
Vaio
Level 1 Level 1
18. 3. 2012 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ppromi Ja stale nechapem preco mate ipad v kuse a co ostatne tablety ? co stale mate v laske ten apple produkt?? spite azda snim?
a najdrahsi este ktomu?
tablety su na ine veci na internet pre agentov biznis menov z roznych agentur ktory musia byt online mobilny nie pre nejakych hrajkarov tu a debilkov co do toho budu iba tukat a hrat sa jebnute angry birds ..
total waste of money..

walltar
walltar
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 06:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ppromi S tímhle souhlasím .... Jakožto člověk pracující v kanceláři tak je pro mě tablet úplně k ničemu. Doma mám stolní PC, v kanclu mám stolní PC a když někam jedu tak si vemu netbook nebo firemní notebook. Tablet aby mě ležel doma a prášilo se na něj opravdu nepotřebuju a videa, hry, jakýkoliv jiný SW zvádá moje stolní PC líp a na telefonování mám telefon na to nepotřebuju desku jak půl hlavy. Takže bych řekl že ne pro 60 ale tak 80% lidí je tablet zbytečný, ostatní ho mají protože je to IN a potom pár jedinců kteří to použijou v práci ale těch asi moc nebude.

venca68
venca68
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@walltar Souhlasím, u mě je to stejné. Ovšem v mém případě je desktop v práci a doma konečná. Když někam vyrážím, tak zásadně bez PC! A to je hlavní důvod proč jsem si na doma pořídil desktop a ne notebook popř. tablet.
Věřím, že pro malé procento lidí jsou mobilní PC opravdovým přínosem. Ostatní je využívají jen jako náhražku zábavy.

Aros
Aros
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@walltar @venca68: Zajímavé, kolik rozumných lidí se tu najednou sešlo... To je prostě všechno pravda, co jste napsali. Michal mě celkem zklamal, páč mi vždycky připadal jako chytrý člověk. Tenhle článek je ale plný typické demagogie, kdy vypichuje pár psuedopředností tabletů ale ty věci, co s němi souvisí a až tak pozitivní dopad nemají, prostě ignoruje... Nemá cenu se o tom rozepisovat, protože to jde na první pohled vidět z každé kapitoly. Nebýt Applu a jeho brutální popularity, nikdy by se to neprosadilo. Žádný jiný výrobce, totiž neumí přesědčit lidi, že potřebují něco, co absolutně nepotřebují, a na takto vyvolané vlně se to teď všechno veze. Opradu mě stále nenapadá, k čemu by ta věc mohla být dobrá. A to už jsem si vyslechl spoustu názorů lidí, kteří by se za ty placky bili do krve...

walltar
walltar
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@walltar @venca68: Jo tak to když jedu někam na dovolenou nebo podobně tak to žádné PC nesmí do auta ... ale když jedu na pracovní cestu tak se bez PC většinou neobejdu protože potřebuju autocad a podobné programy.

Bladelm
Bladelm
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@walltar @Aros: od Apple by som si veci nekúpil aj keby hocičo, pretože iOS nie je najlepšie, takže kvôli iOS si nebudem kupovať zariadenie a hw stránka za takú cenu? Kúpim si radšej niečo o polovicu lacnejšie možno aj kúsok horšie a iOS tam nemusí byť. Tablet by som si veľmi rád kúpil a tu mám pár dôvodov.
1. 500 g +- to je o dosť menej ako notebook mať na nohách. Po hodine umieram.
2. Dotykový displej + externá klávesnica dosť využiteľné.
3. Baterka v notebooku mi odišla a vydrží mi asi 3 minúty. Na čo by som si kupoval baterku aj to nie originálnu za 100 € keď si môžem kúpiť povedzme aj používaný tablet za 300. V škole mi je aj tak notebook na nič, pretože keby som mal tablet+klávesnicou tak spravím to isté ako na notebooku avšak tablet je menší a vydrží o dosť viacej.

PS: Chcem dobrý smartphone aj tablet ale nedám dokopy za oba zariadenia 100€. Preto si počkám ešte rok dva a uvidíme či aj ostatné firmy pôjdu do niečoho ako Asus PadFone. Načo mať 2x črevá zariadenia keď mi stačí jeden mega smartphone a ten strčím len do "redukcie" na displej :) A za povedzme 500€ - 600€

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@walltar @Bladelm: Ono zalezi na co ten pristroj v te skole potrebujes. Jestli jen na psani textu, tak ti opravdu mozna tablet staci, ale na to ti staci i tuzka a papir - pak nemusis tahat ani ten tezkej notebook, ani ten tablet. Pokud tam vsak potrebujes rozbehat vyvojove prostredi, pripadne jine slozitejsi aplikace/servery, ci editory... tak jsi zkratka namydlenej. Osobne nestuduju skolu, kde bych si vystacil s textovym editorem.

morke
morke
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 05:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Anketa vyšla správně, tablety jsou na nic. Pokud potřebuji něco pro práci na cesty, tak mám notebook s možnostmi připojení, výkonem a odolností. Pokud chci být mobilní a jen se připojit na internet, tak nechci tahat velkou placku, ale něco malého do kapsy, smartphone. Připojím se stejně pohodlně jako s tabletem, neobtěžuje mě ani velikostí, ani hmotností, lze z něj volat :idea: . Navíc PDA nestojí tolik jako tablety. Tablety jsou prostě příliš neohrabané pro svou primární mobilní funkci. Pokud už mám tahat nějaké větší zařízení, tak zvolím netbook, který má vyšší výkon, diskovou kapacitu, možnosti připojení a nízkou cenu. Tablety jednoduše ne.

Oriwen
Oriwen
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 05:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morke Něco podobného jsem chtěl napsat, pokud má člověk smartphone a notebook je dalsi zarizeni k nicemu.

blizz.boz
blizz.boz
Level 1 Level 1
23. 3. 2012 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Oriwen načo tablet? keď sa chcem zabaviť zaplatím si luxusnú kurvu s postavou modelky a víde ma to lacnejšie.

taita
taita
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 06:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem obyčejný člověk, který na elektronických udělátkách dělá všechno možné a i mně přijde tablet k ničemu. Dokonce i notebooky mi přijdou k ničemu a dávám přednost stolním počítačům. Když říkám k ničemu, samozřejmě to nemyslím nějak absolutně, najde se dost aplikací, pro které je vhodný, stejně jako tablet, ale když si mohu vybrat, šáhnu po něčem jiném. A tak si čtu na Kindlu (3 a 4), většinu věcí dělám na stolním PC a teprve když není zbytí, tak mám notebooček s atomem a k němu ještě náhradní baterku (výdrž 2x5 hodin) a s ním dělám věci v terénu - a zvládne všechno - pomalu, ale jistě. Mohu ho připojit k projektoru, mohu k němu připojit router a nakonfigurovat ho, mohu si vytvořit bootovací flashku na opravu stolního počítače, mohu tam v nouzi napsat i nějaký ten text, ale hlavně si na něm mohu přenést klidně 100 GB dat z jednoho místa na druhé.
A k čemu by mi byl tablet? Napadá mě spousta věcí - je to krásná hračka a některé hry jsou opravdu zábavné (či spíše neokoukané tím, že se ovládají tak netradičně), krásně se na tom ukazují fotky na třídních srazech, rychlý přístup na net je taky úžasný...
Jenže to má háček. Na tyhle věci je to dost drahé. A nejde jen o těch 10 tisíc za tablet, ale i o tu tisícovku měsíčně za mobilní net (bez FUP), protože bez mobilního netu je to už opravdu zařízení úplně k ničemu. Až bude nějaký rozumný tablet do 2 tisíc, k němu za 100 korun měsíčně net, tak vám anketa vyjde úplně opačně.

walltar
walltar
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 06:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud se věnujete „normální“ činnosti spojené s pobíháním po terénu, je pro vás tablet doplněný o bezdrátovou klávesnici, jako je ZAGG Mate, naprosté požehnání.

No já nevím ale řekl bych že těch 60% lidí se asi té "normální" činnosti spojené s pobýháním v terénu nevěnuje. :D

Aros
Aros
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@walltar Tipl bych, že ani Michal Rybka nepobíhá po lese... Takže nevím, proč tam tento argument zařadil.

morke
morke
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 07:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@walltar Pokud v terénu jako v boji, tak ten tablet ti nepomůže :D.

walltar
walltar
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morke Ha ... iPad3 ja tak revoluční že ho ani kulka neprostřelí ... US army z nich bude dělat interaktivní neprůstřelné vesty.

lukecz123
lukecz123
Level 25 Level 25
16. 3. 2012 07:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak už tu někdo psal, taky nepotřebuju. Nemám dokonce ani notebook. V kanclu je stolní PC, doma je stolní (herní) PC a když už někam jedu, mám SGS2 na zábavu a kdyby na to přišlo, tak služební notebook. Tablet pro mě připadá v úvahu až když na něj začnou vycházet lepší hry (i graficky) než na PC, v tu chvíli si pro něj běžím. (Myslím hry jako Battlefield, Zaklínač, Deus Ex, Mass Effect, ne causal hříčky).

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 07:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono ani nejde o to, že bych byl ryzí technofil co potřebuje laptop pro náročnou práci, jako spíš, že nepotřebuju tablet na kterém můžu dělat jen asi 1/4 věcí co na laptopu a to ještě ktomu výrazně pomaleji.
Laptop mám s W7 a používám výhradně režim spánku, takže mi naběhne taky okamžitě. Výdrž má naprosto totožnou. Pokud si nekoupíte 15" mastodonty, tak je laptop i lehký a lehce přenosný. Čtení emailů, brouzdání po netu a prohlížení dokumentů je asi 1/4 věcí co dělám na laptopu a není to pro mě tak důležitá činost, abych si na to kupoval další zařízení na kterém se navíc tyto věci dělají pomaleji.
Ale chápu že pro někoho je to užitečné zařízení, nicméně pro čtenáře PCtuningu to tak většinou neni a obhájci tabletů, jak je vidno melou pořád to samý dokola.
PS: A to že je tablet lepší než čtečka, tak to mě rozesmálo, ano dá se použít jako čtečka, ale to je asi tak všechno.

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 07:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děsivá anketa to opravdu je - protože možnosti v ni volil zřejmě někdo pod vlivem alkoholu, nebo pod vlivem Apple 8)
Co mám zvolit, pokud nějaký tablet již vlastním ????

Osobně mám "honťong" tablet za 3 tisíce - 1GHz CPU, GPU, 512MB RAM, kapacitní multitouch lcd... - využití - doma jako doplňkové multimediální zařízení (třeba teď při nemoci je do postele ideální), na dovolenou - filmy, zprávy - když mi ho někdo ukradne, není to žádná hrozná ztráta 8)
Tedy tablet klidně ano, ale proč něco za 10k, když na ty ptákoviny stačí i zařízení za 3.

RomanK47
RomanK47
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan Můžu se zeptat, co to je konkrétně za přístroj? Za tu cenu je ta výbava opravdu pěkná, i když si stejně asi vystačím s mobilem ZTE Blade.

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
16. 3. 2012 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanK47 z chiny se da sehnat tablet s androidem 4 vcetne IPS lcd, 1GHz CPU, 1GB ram, 8GB uloziste ... za 3500Kc ...a ted nemyslim vec co se vam rozpadne hned v ruce..ale pouzitelnej stroj ....

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan protože né každý na něm dělá "ptákoviny", měl jsem v ruce tablet od Hanspree za 7k a musím říci že Asus Transformer první gen. je radikálně něco jiného. Je to jako notebook vs. ultrabook :).

Butch
Butch
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cely clanek mi prijde temer zbytecny. Vetsina lidi co navstevuje PCT vi na co je tablet a co umi. Presto ho nepotrebuje.
Prijde mi to, jako by si nekdo potreboval obhajit proc si poridil tablet, kdyz anketa dopadla tak jak dopadla.
Zadny tablet neni tak kompaktni aby jej clovek mel stale u sebe, takze stejne dopredu musi pocitat s jeho tahanim nekam. Radsi preferuji smartphone s vetsim dispejem a 3G + NB. Chytry mobil se jako nouzovka s netem podle me hodi vice a kdyz pak clovek potrebuje seriozne pracovat, tak nb nebo pc. Tablet muze spoustu veci ulehcit a u par profesi byt velmi vhodny, ale na soukr ucely bych to spis videl ze nekdo chce byt "in" za kazdou cenu nebo proste jen ma rad techniku. Protoze opravdu nutne, jej potrebuje jen malokdo :-)

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, normálně vůbec na články nereaguji - jsem pouhý konzument. Také, stejně jako autor, se divím a nevycházím z úžasu nad anketou a komentáři. Nemám rad Apple pro jeho uzavřenost a tak je pro mne iPad pasé, vlastním Asus Transformer první generace a musím říct že velmi rychle nahradil můj notebook Toshiba Portege R200.

Zajímalo by mne kolik pisatelů níže již tablet mělo alespoň na den v ruce :), když si zvyknete na jiný typ ovládání tak zjistíte že je to neporovnatělně něco jiného než PC a NTB nebo smartphone.

Počítač je super že má obrovský výkon a kapacitu, na něm programuji a funguji. Mám i smartphone ale stejně s ním jen telefonuji a smskuji - pro mou práci je oproti tabletu šeredně pomalý (mám ale krám). A konečně tablet, nedokážu si představit jak pobíhám v práci s notebookem, měřím wifi, nastavuji FW a konfiguruji server. Jednoduše proto že by to nevydržel na baterku, další věc je to že když musím pracovně i soukromě někam pryč tak ho dám na dvě nanopodložky v autě a mám velkou navigaci a nebo přehrávač filmů pro spolucestujícího, to je věc kterou by můj notebook už tuplem nevydržel (2h filmu nebo dokonce bluetooth navi).

Proberte se, tablety nejsou jen na hry (Angry birds je jen špičkou ledovce, můj tablet rozjede v klidu i Dead Space) nebo na surfování. Díky aplikacím ho rozšíříte na měřák wifi, přehrávač fullhd videa, úpravy dokumentů, čtečka el. knih, dokonce i stupidní vodováha nebo měřič vzdálenosti (orientační není problém)... díky RPD klientům s ním můžu i na plnohodnotný počítač a v tu chvíli teprve začíná zábava, místo toho abych z místa u klienta připojoval RDP nebo nedej bože musel zpět do kanceláře tak to prostě zapnu na tabletu a klikám a vidím výsledky.

Takže za mě : Pokud na počítači hrajete jen hry a v práci občas vyplníte něco v Excelu, uděláte 200 slov ve Wordu a vesměs nejste v pohybu tak je pro Vás tablet luxus. Já pracuji v knihovně jako správce sítě. Jsem neustále v pohybu, potřebuji mít přístup k síťovým nástrojům, potřebuji zasahovat z místa na centrální systémy v serverovně, musím mít po ruce nástroje pro diagnostiku a hlavně nechci tahat sebou těžký (ano i kilo a půl je pro mě těžké) notebook s náběhem 20 sekund a výdrží na baterku 2 hodiny. Tablet s klávesnicí byl pro mě spásou, vydrží celý den bez problémů na wifi, aplikace na marketu mi dali vše co jsem potřeboval a když přijedu domů tak kvůli mailům nemusím zapínat pc, jen si lehnu do postele aniž bych se bál že chlupy z deky mi za půl roku ucpou větrák a před tím než usnu tak do tabletu strčím USB a ráno je zas pěkně nabitý...

Opravdu napište, Vy co píšete že tablety jsou k ničemu, měli jste je alespoň na den/dva v ruce? Myslím tím aby jste si je zkusily přizpůsobit k obrazu svému a ne jen aby Vám kamarád ukázal jak na tom hraje Angry Birds, kouká na p0rn* a surfuje na Facebooku...

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonyc Souhlasím s vámi v tom že Asus Transformer je použitelná podoba zařízení jako je tablet.Problém je že to je ale jediné plus ,pak už následují jen trable.Jak mám pana Rybku rád tak mám pocit že v tomto článku ze mne dělá blbce nebo se my vysmívá.Nevím kde žije a kde pracuje ale u nás volné Wifi na každém rohu není a v zaměstnání sice připojení je ale přísně sledované a je blokován i přístup k MS na aktualizaci antiviru.3G síť zřejmě funguje autoru všude kam šlápne a co je fup zřejmě neví proto že ho na jeho osobu operátor asi neaplikuje.Jinak si nedovedu vysvětlit ty bláboly v článku napsané.Zařízení které je tak drahé a má tak drahé provozní náklady když přičtu náklady datový tarif proto že když nebudu mít notebook tak nároky na paměť v zařízení enormně roste a nebo roste nárok propustnost 3G a tím vaší peněženky.Když to shrnu tak jako primární (jediné)zařízení je neomluvitelně drahé a jako druhé (přídavné k PC) je v mém žebříčku priorit tak nízko že se k jeho nákupu zřejmě nikdy nedostanu.

CharlieX
CharlieX
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonyc To opravdu správcujete síť? Při představě, že bych obhospodařoval 400 PC a 10 serverů firemní sítě přes RDP v tabletu mě vstávají vlasy hrůzou na hlavě.
A to nemluvím o úpravě skriptů na sw klávesnici. Pokud jde o měření síly signálu atd. jsou profi testery neskonale lepší a vyjdou skoro stejně, navíc mají možnost testů strukturované kabeláže a to tahle předražená hračka nemá a ani mít nemůže.

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CharlieX Administruji malou síť. 100PC(+ wifi klienti z řad veřejnosti na cca 10 hot spotech), 3 servery + několik sítí v jiných institucí. Můj tablet má HW klávesnici. Na zařízení pro testování wifi a strukturky nemám ve fondu peníze. Takže na wifi info o wifi je tablet super a kabely moc neřeším, ty jsou v pořádku. Pokud je problém tak většinou u koncových a ty testuji klasickým testerem za pár korun.

Neříkám že jsem ultraprofík ale tablet mi do značné míry ušetřil dost práce.

walltar
walltar
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonyc Ano měl sem tablet v ruce (asi týden) a opravdu si myslím že je pro mě k ničemu. Já pracuju jako projektant na velkém projektu a tím pádem většinu měsíce sedím u PC a projektuju takže tady tablet nenajde žádné využití, když dojdu domů tak mám herní mašinu a když si chci něco zahrát tak hraju na ní ... opět tablet žádné využití, jezdím vždycky autem (ve vlaku ani autobuse sem asi 5let neseděl) a pokaždé řídím ... a zase žádné využití pro tablet, pokud jedu na služební cestu tak jenom proto že si potřebuju na stavbě, ve které je tolik betonu že by neměla signál ani kriminálka new york, něco vyfotit ... no a zase žádné využití pro tablet. Takže mě z toho vychází že bych mohl na tabletu hrát hry když du na záchod ale na to mě telefon stačí. Proto já říkam že hromada lidí nenajde pro tablet uplatnění protože neběhají v práci z místa na místo ale sedí v kanceláři nebo ve fabrice nebo kdekoliv.

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonyc Vy tu píšete, že se máme probrat a přitotm tu řešíte takové blbosti jako je strach z ucpání ventilátoru chlupama a aby se chudák spolujezdec v autě nenudil.
Souhlasím s váma, že ovládání je opravdu něco úplně jiného, než u NB nebo PC a v tom je ten kámen úrazu. Představa že nemám klávesnici, je pro mě horor.
A pokud si neumíte koupit nb s moderním procesorem, tak si nestěžujte na výdrž. Protože já mám NB za 13500,- bez daně, je to 13" a na 6-8 hodin se dostanu bez problémů se zapnutou wifi a jasem na rozumném nastavení.

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zumik31 Každopádně se omlouvám všem za trochu přehnaný výraz "proberte se" :oops:

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zumik31 Blbosti neblbosti už jsem jeden NTB takle odprásl (zanešení větrací cesty a zaplý ntb bez dozoru)

Pokud jedu z Varů do Brna v 4:00 ráno tak není nic lepšího pro spolujezdce (když už nechce spát) aby koukal na film a mě do toho občas kvákla navi, nesnáším když mi lidi z nudy kecají do řízení...

Bez klávesnici bych byl asi taky mimo ale myslím že to Asus vyřešil na jedničku.

A který notebook prosím tedy vydrží reálně 13h jako můj tablet se zaplou wifi a aktivní prací na ní? Neváží víc jak 2Kg a OS na něm jede svižně... Pokud takový stroj opravdu existuje napište model, budu uvažovat o koupi.

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonyc Ještě ke smartphone, nedokážu si představit jak čtu celý den z display mého telefonu stavy vytížení sítě, síly signálu wifi a nebo nastavuji server... to bych si ve třiceti musel nechal dělat laserovou operaci očí :D

alica
alica
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Presne tak, ako píše "khorghan".
Pridaná hodnota tabletu, hlavne u Apple, je absolútne neúmerná cene za ktorú sa predáva.
O tablete, ako o doplnkovoém zariadení, som ochodtný uvažovať, keď sa jeho cena bude pohybovať okolo 150,- €. Zatiaľ mi však vôbec nechýba a nepotrebujem ho. Mám stolné PC a notebook. Na tom vyriešim vpohode všetko :-).

Balrog
Balrog
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Butch]Cely clanek mi prijde temer zbytecny. Vetsina lidi co navstevuje PCT vi na co je tablet a co umi. Presto ho nepotrebuje.
Prijde mi to, jako by si nekdo potreboval obhajit proc si poridil tablet, kdyz anketa dopadla tak jak dopadla.
Zadny tablet neni tak kompaktni aby jej clovek mel stale u sebe, takze stejne dopredu musi pocitat s jeho tahanim nekam. Radsi preferuji smartphone s vetsim dispejem a 3G + NB. Chytry mobil se jako nouzovka s netem podle me hodi vice a kdyz pak clovek potrebuje seriozne pracovat, tak nb nebo pc. Tablet muze spoustu veci ulehcit a u par profesi byt velmi vhodny, ale na soukr ucely bych to spis videl ze nekdo chce byt "in" za kazdou cenu nebo proste jen ma rad techniku. Protoze opravdu nutne, jej potrebuje jen malokdo :-)[/quote]

Líp bych to nenapsal. :D

Necroman
Necroman
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V anketě mi chybí možnost "iPad je na nic, čekám na tablet s Windows 8" :)

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Necroman Škoda že na tabletu s Windows 8 nepůjdou spustit klasické aplikace :/

Necroman
Necroman
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonyc To samozřejmě není pravda. Budou dostupné jak ARM tablety, kde to pravda nepůjde, ale budou dostupné i x86 tablety s Atomem či nějakým ULV Intel Core procesorem, kde pofrčí vše, jako teď na noteboocích - WIN pro Microsoft :)

JoeBlack
JoeBlack
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonyc To je fakt nečekané, když nejsou v tabletech x86 procesory :D

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
16. 3. 2012 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonyc @Necroman: to bude rychlost a vydrz :)

Necroman
Necroman
Level 1 Level 1
18. 3. 2012 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonyc @ch3vr0n: Rychlost jako dnešní ultrabooky, tj. daleko před iPadem 3, výdrž podobná, tj. 8 hodin nebude problém. Bonusem k tomu funkční veškeré dektopové Windows aplikace - u mě je to jasné :)

s3ntry
s3ntry
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zive si vybavuji jak jsem loni na podzim zvazoval koupi tabletu. Kamarad mel k dispozici iPad 64GB s 3G za prijemnou cenu 8tis vcetne Apple klavesnice. Premital jsem tri tydny jestli si ho koupit. Do te doby jsem mobilitu resil jen notebook a iPhone na kterem jsem cetl knihy, komiksy, rss, hral hry a obcas v nouzi koukl na serial. Takze mi prislo zbytecne zaplatit penize za pristroj ktery by mi, z meho pohledu cloveka co tablet nikdy nemel, vlastne neprinesl funkcne nic noveho. Koupe nakonec, spis ze zvedavosti, probehla a mel jsem iPad cca 4 mesice v dennim pouzivani. Prodal jsem ho az mesic pred prichodem noveho iPadu. Zhodnoceni je nasledujici, ano vse vyse zminene se da delat i na notebooku a telefonu. Ovsem tablet ma jednu nespornou vyhodu. POHODLI. Cteni komiksu a knih, hrani her a serfovani je tom neuveritelne pohodlne, nemluve o moznosti si ho vzit do postele a koukat na stremovane filmy rovnou z PC ktere je nekde v byte. Dnes cca po mesici bez tabelu na telefonu ci PC vyse zminene veci delam minimalne, protoze to proste uz neni tak pohodlne jako to (v mem domeni z neznalosti) bylo na tabletu. Samozrejme tablet ma to i sve minus. Je prakticky nevyuzitelny k jakekoliv forme narocnejsi prace. Na druhou stranu to neni jeho zamereni. Takze co se tyce uzitnosti tabletu, to je ciste osobni vec. Funguji bez nej, jen min pohodlne, ale do budoucna radeji s nim nez bez. Ta pridana hodnota je tam vetsi nez si clovek uvedomuje, zvlast kdyz ho nikdy nepouzival dele nez par minut v obchode a hodnotil hlavne cenu v porovnani s tim co se na tom da delat, tak jako ja drive, potom jednoznacne vychazi, ze je to predrazeny velky "telefon".

Imhotep
Imhotep
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@s3ntry Hm psani mi teda moc pohodlne nepripada. Spis mi to pripada jako za trest. Nekdo tady zminoval bezdratovou klavesnici LOL :lol: to si mel hned vzit nejaky netbook. Jakmile se na netu neda k necemu jenom proklikat tak veskere pohodli mizi nenavratne v dali. A tablet doma mam aby si tu zas nekdo nemyslel ze varim z vody.

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
16. 3. 2012 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Imhotep neni sw klavesnice jako sw klavesnice ...

TheWitcher
TheWitcher
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to poněkud drahé prkénko na naklepávání řízků a krájení zeleniny :wink:

greenery
greenery
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheWitcher ....trefné, ješte doplním, že křehké. Už to tu bylo napsáno mockrát - vzhledem k možnostem využití neskutečně drahé. Připadá mi to jako fetiš, za kterým se bezmyšlenkovitě táhne stádo praštěných zákazníků (zpravidla laiků). Můj kolega je exemplární příklad - po 14-ti dnech to skončilo v šuplíku.

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheWitcher To ano :D

Bennie
Bennie
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sice už bylo skoro vše řečeno, nicméně jen pro doplnění a jako reakce na Sonyca:

Ano pro některé specifické profese může tablet být výhodnější než notebook, hodně běháte, nepotřebujete velká data, a jen ve stoje cosi administrujete... Jakmile potřebujete výkon, větší data, komfortnější ovládání... a nemusíte u toho stát, tak tablet přidanou hodnotu ztrácí...

Mimochodem já tablet zkoušel, a kromě o něco větší obrazovky proti mojí SGS II nemá pražádnou přidanou hodnotu.

Váš tablet má GPS že jím v autě navigujete? :))) nebo máte před BT externí a tváříte se jak je to super pohodlené?

Co principielně zvládne tablet a nezvládne dobrý smartphone? MOžná že když má křáp smartphone, tak v tom vidí rozdíl, ale třeba SGS II je proti tabletu akorát menší display.

Navíc držet v ruce tablet déle než pár vteřin je krajně nepohodlné, a tahat ho "po kapsách" opruz.

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bennie Ano, Asus Transformer TF101 má GPS.

Když pracuji s velkými daty (přenos databází a zásah do nich) tak vše zvládám i s tabletem, RPD je skvělá věc a funguje i zde, je jedno jestli potřebuji fungovat na Linuxu nebo Windows.

Právě ta obrazovka je pro mne velké plus.

Výkonný smartphone proč ne ale jak říkám tak obrazovka je pro mne kámen úrazu a nejsem si 100% jistý jestli by smartphone vydržel to nasazení co se baterie týče.

Naučil jsem se tablet držet jednou rukou a druhou klikat, nemám problém a nepohodlné se mi to nezdá :) co se týče jeho tahání tak mám kapsáče s velkými kapsami a tam se vejde. popřípadě ho láduji do malého aktovky od Dicoty.

Bennie
Bennie
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonyc :))) Fajn, k tomu má 2 připomínky.

Asus Transformer je výjimka potvrzující pravidlo, jak ohledně GPS, kterou ostatní včetně Ipadu nemají, tak ohledně v podstatě před-integrované klávesnice :)

Osobně jsem ochoten Asus Transformer považovat za linuxový netbook s odnímatelným dotykovým displayem :)))

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonyc @Bennie: Pokud Ipad nemá GPS, tak je to opravdu revoluční zařízení protože k navigaci ho používám. :lol: Samozřejmě že Ipad (3g) má GPS... nejsem si jistý, ale možná trojka bude mít i Glonass (vůbec nevím, protože specifikace nového ipadu moc neznám, ale iphone 4s má i glonass, takže novej Ipad ho bude mít beztak také...)

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonyc @Bennie: :lol: tak teď jste mne rozebral :D pokud to vemu z Vašeho úhlu pohledu tak jsou mé příspěvky o ničem protože mám vlastně notebook a ne tablet :D

jegros
jegros
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonyc @Plukovnik_PU: GPS modul maji jen 3G ipady (1. 2. gen), wifi only pouze urcuji polohu pres net (nevim jak u nejnovejsiho)

raym0n
raym0n
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

(-) nema USB, to je proste standard dnesni doby, at si apple rika, co chce
(-) porizovaci cena
(-) cena aplikaci
(-) zminujete stale v cyklech prezentaci, ale i ten VGA adapter si apple necha krvave zaplatit, vase podani slova 'prezentace' mi totiz prijde jako 'hele, kamo, divej, divej, co jsem nasel, Veresove leze bradavka', nez opravdova prezentace pro 8 a vice lidi v pracovnim tymu

(+) (-) hrani her... je vsem jasne, jake hry na tomto zarizeni pobezi, budu tedy tolerantni a reknu, ze se tuto aktivitu snazim ze sveho zivota vytesnit a venovat se produktivnejsim vecem, takze za me ne

(-) (-) (-) cena, cena, cena, cena

(+) pro sortu lidi, co neresi financni stranku veci a jestli jednou vydaje s tim spojene (tarif, pouzdra, klavesnice, redukce ...) budou i pro me zcela zanedbatelnymi, tak i ja si ho poridim

raym0n
raym0n
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@raym0n onvy ipad ma usb? :shock:

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@raym0n rikam ze jde o vyber modelu, iPad asi USB nema (nevim, Apple nesleduji) ale Asus Transformer USB ma.

raym0n
raym0n
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@raym0n @Sonyc: GSM ne
EDGE ne
UMTS ne
HSDPA ne
Podpora 3G sítí ne
GPS ne

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@raym0n @raym0n: mou reakci mate nize :)

raym0n
raym0n
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@raym0n @Sonyc: Opravdu napište, Vy co píšete že tablety jsou k ničemu, měli jste je alespoň na den/dva v ruce? Myslím tím aby jste si je zkusily přizpůsobit k obrazu svému a ne jen aby Vám kamarád ukázal jak na tom hraje Angry Birds, kouká na p0rn a surfuje na Facebooku...*
mate pravdu, ale ta porizovaci cena(za slusny tablet) je pro vetsinu tak vysoka, ze tu moznost nema a ani to nezkusi.

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@raym0n @raym0n: Přijde mi že poslední dobou už tolik ne. Ono rozhodnout se jestli na surfování chcete plasťáka od Compaq za 9000kč nebo o něco bytelnější a ve výsledku na surfování rychlejší a výrazně komfortnější tablet za 10000kč je těžké. Hlavně kvůli tomu že BFU si nedokáže připustit že by mohl fungovat na něčem bez Windows nebo iOS.

:)

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@raym0n @Sonyc: a iOS se zmínil jen proto že by byl Cool In hustý :D

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@raym0n + ma USB, jde o vyber modelu ;) dokonce i plnohodnotne USB neni problem

-ceny jsou opravdu stale vysoke

+ cena aplikaci? myslite ty free nebo ty za 50 az 100kc? (nepocitam navigacni systemy)

- prezentace neresim ale mHDMI mam vc. redukce (cena par korun)

+ hry na odreagovani si obcas zahraju, Dead Space, GTAIII nebo Need for Speed a ovladani je bez problemu pokud mate multitouch display

- cena je opravdu vysoka, pro mne to byla nahrada ntb a tak jsem za nej dal i ekvivalentni sumu penez

gck23
gck23
Level 25 Level 25
16. 3. 2012 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonyc Cena mi prijde naprosto primerena, zena chtela neco malyho prenosnyho na poznamky do skoly + PIM, koupil jsem ji za nejakejch 11k Asuse transformera a nemuze si ho vynachvalit, netbooky jsou liny jak prase a Xovy lenovo nebo 12" latitude je cenove uplne nekde jinde

Zero
Zero
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ve clanku jsou popsany vsemozne vyhody tabletu, ale ruku na srdce, vetsina z nich je z kategorie "vychytavek". Proto jsem presvedcen, ze kdo ma PC ci notebook, na praci mu staci a prinosy, ktere plynou z porizeni tabletu jsou vicemene pro zabavu a ne nezbytne ci nenahraditelne. Proto plne chapu vysledek ankety, ktera byla takto zadana. Pokud by byla otazka napr. "Prinesl vam tablet neco pozitivniho?" jsem toho nazoru, ze by vysledek vypadal stejne, ale smerem do kladneho hodnoceni.

gribo
gribo
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi takhle tablet je urceny jen pro vymezenou sortu lidi. Dle meho nazoru ho nevyuzije ani 75% lidi pro ktere je opravdu tablet zbytecna investice. Ze sve vlastni zkusenosti muzu rict, ze kdybych nechodil na vysokou skolu kde dojizdim kazdy den hodinu a pul tam a zpet tu samou nebo i delsi dobu tak bych ho take nevyuzil. Ale s ohledem na me skoro kazdodenni cestovani je to pro me velice vyhodne a diky tabletu se muzu ucit v autobuse nebo cist emaily a nemusim ssebou tahat do skoly tezky notebook.

raym0n
raym0n
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

GSM ne
EDGE ne
UMTS ne
HSDPA ne
Podpora 3G sítí ne
GPS ne

raym0n
raym0n
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@raym0n jezis, to je system komentaru.. to bylo na asus transformer....

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 09:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@raym0n GPS ma i kdyb jste mne rozkrajel na nudlicky :) jedine co je nevyhoda tohoto kusu je absence 3G ale to mi nevadi jelikoz jsem stale v dosahu wifi (na cestach autem mobilni pripojeni nevyuziju protoze u rizeni nestiham pracovat :D )

co se te GPS tyce tak doporucuji vyuzivat informaci vyrobce, viz :
http://www.asus.cz/Eee/Eee_Pad/Eee_Pad_Transformer_TF101/#specifications

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Sonyc]Zdravím, normálně vůbec na články nereaguji - jsem pouhý konzument. Také, stejně jako autor, se divím a nevycházím z úžasu nad anketou a komentáři. Nemám rad Apple pro jeho uzavřenost a tak je pro mne iPad pasé, vlastním Asus Transformer první generace a musím říct že velmi rychle nahradil můj notebook Toshiba Portege R200.

Zajímalo by mne kolik pisatelů níže již tablet mělo alespoň na den v ruce :), když si zvyknete na jiný typ ovládání tak zjistíte že je to neporovnatělně něco jiného než PC a NTB nebo smartphone.

Počítač je super že má obrovský výkon a kapacitu, na něm programuji a funguji. Mám i smartphone ale stejně s ním jen telefonuji a smskuji - pro mou práci je oproti tabletu šeredně pomalý (mám ale krám). A konečně tablet, nedokážu si představit jak pobíhám v práci s notebookem, měřím wifi, nastavuji FW a konfiguruji server. Jednoduše proto že by to nevydržel na baterku, další věc je to že když musím pracovně i soukromě někam pryč tak ho dám na dvě nanopodložky v autě a mám velkou navigaci a nebo přehrávač filmů pro spolucestujícího, to je věc kterou by můj notebook už tuplem nevydržel (2h filmu nebo dokonce bluetooth navi).

Proberte se, tablety nejsou jen na hry (Angry birds je jen špičkou ledovce, můj tablet rozjede v klidu i Dead Space) nebo na surfování. Díky aplikacím ho rozšíříte na měřák wifi, přehrávač fullhd videa, úpravy dokumentů, čtečka el. knih, dokonce i stupidní vodováha nebo měřič vzdálenosti (orientační není problém)... díky RPD klientům s ním můžu i na plnohodnotný počítač a v tu chvíli teprve začíná zábava, místo toho abych z místa u klienta připojoval RDP nebo nedej bože musel zpět do kanceláře tak to prostě zapnu na tabletu a klikám a vidím výsledky.

Takže za mě : Pokud na počítači hrajete jen hry a v práci občas vyplníte něco v Excelu, uděláte 200 slov ve Wordu a vesměs nejste v pohybu tak je pro Vás tablet luxus. Já pracuji v knihovně jako správce sítě. Jsem neustále v pohybu, potřebuji mít přístup k síťovým nástrojům, potřebuji zasahovat z místa na centrální systémy v serverovně, musím mít po ruce nástroje pro diagnostiku a hlavně nechci tahat sebou těžký (ano i kilo a půl je pro mě těžké) notebook s náběhem 20 sekund a výdrží na baterku 2 hodiny. Tablet s klávesnicí byl pro mě spásou, vydrží celý den bez problémů na wifi, aplikace na marketu mi dali vše co jsem potřeboval a když přijedu domů tak kvůli mailům nemusím zapínat pc, jen si lehnu do postele aniž bych se bál že chlupy z deky mi za půl roku ucpou větrák a před tím než usnu tak do tabletu strčím USB a ráno je zas pěkně nabitý...

Opravdu napište, Vy co píšete že tablety jsou k ničemu, měli jste je alespoň na den/dva v ruce? Myslím tím aby jste si je zkusily přizpůsobit k obrazu svému a ne jen aby Vám kamarád ukázal jak na tom hraje Angry Birds, kouká na p0rn* a surfuje na Facebooku...[/quote]

Libi se mi jak muze byt nazor mensiny rychle vytlacen z povedomi :D kez by to takle jednoduse slo i v realite s neprizpusobivymi. Kazdopadne chapu ze jsem asi magor kdyz sem spokojen s tabletem a hajim si nazor.

fingus
fingus
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonyc Ahoj, jsem IT ve firmě kde je přes 20 tis pc a musím říct, že tablet si určitě nepořídím... To je ale vedlejší. Jestli se mi nějaký koncept tabletu líbí, tak je to transformer.. Ale podstatné je co tablet přinese BFU. A o tom je anketa.... I článek a vyzdvihované pro jasně dokazuje, že nic... V té anketě nehlasovali jen ITáci a novináři... Pro obyčejného uživatele tablet znamená cca 10tis náklad a přínos? Nic co by za těch 10tis stálo,....Proto ten výsledek... (Jen pro info mám PCdoma, v práci, notebook, PS3, kinda, smartfon,... Kčemu do téhle fronty přidávat tablet?)

440bx
440bx
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonyc Ja tablet vidim taky pozitivne. Je pravda, ze pro ty, co v praci a doma sedi u stolniho kompu to je zbytecnost, ale pro kohokoliv, kdo cestuje nebo se v praci pohybuje je tablet bomba. Notebook je super, ale ma brutalni prusvih - bez stolu je nepouzitelny - pokud si teda nekdo neche vykloubit zapesti. Castecne to resi trackpoint, ale porad to neni ono a vecne otevirani a zavirani NB leze na nervy.
Smartphone - nejvetsi blbost, co kdo kdy vymyslel. Nabiji se to kazdy den/dva a nic se na tom neda delat, protoze to je male. Pro me idealni kombinace je dumbphone s IP 67 a vydrzi 14 dni, takze ho mam porad sebou a nebusim se o neho VUBEC starat a pokud nejdu do divociny tablet s odpojitelnou/BT klavesnici. Pohodlne se prenasi (tahat NB je opruz) a da se s nim delat skoro vse (az na profi aplikace).
AD caste vytky na tablet: Vykon - WTF? K cemu? Ripovat a strihat filmy z Blu-ray?! Diskova kapacita - a naco? na tuny porna? Aby v tom byly mechanicke casti? Pripojeni - Idealni - doma/v praci wifi, na cestach 3G. Platit za 3G? a Notebook si vycuca net bez placeni za 3G?
A jako bonus se s tim da pohodlne valet v posteli bez strachu o ventilator.

Karliczek
Karliczek
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na co mi je miliónkrát více pixelů u iPadu 3 než má HDTV ? na tam malej displej je to vo ničem nebo na co rozlišení u tak malého displeje ? 2048x1536 ? myslel jsem že tablety jsou určeny na práci tam vám stačí klidně 1024x768

paskalajz
paskalajz
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stále se tu vyskytuje termín "běžná práce". Mě by docela zajímalo, co si pod tím mám představit, protože když se tak podívám kolem sebe tak všichni mí známí mají práci, ve které by jim byl tablet více než k ničemu. Z toho mi vyplývá, že tablet je tedy zařízení určené k práci, která zahrnuje pouze čtení a psaní emailů, popřípadě zapisování nějakých poznámek, ale jinak jsem se zatím s každým vlastníkem tabletu shodl na tom, že je to dobré maximálně na ty hry, protože na všechno ostatní jsou tady zařízení, která již každý má (notebooky, PC, smartphony) a která se dají koupit tak že nejsou předražená a navíc dokonce i opravdu stačí na práci, kterou všichni vykonávají a to není ani běžná! :shock:

Sonyc
Sonyc
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@paskalajz Běžná práce je dost individuální věc.

Zjistil jsem že tablet je například pro seniory lepší než ntb. Na všechno můžou šáhnout a odpadá učení s myškou či nedej bože touchpadem. Školím (občas) seniory a udělal jsem experiment. Jednomu jsem dal tablet a zbytek měl notebooky (volitelně s myškou) vybavené W7. Kdo myslíte že surfoval rychleji a naučil se pracovat s mailem?

Další věc že ANO, pro zedníka je tablet na prd, pokud si u televize nechce přečíst novinky aniž by měl okolo sebe napájecí šňůru ntb.

Prostě tablet je buď pro lidi kteří chtějí velkou mobilitu a výdrž na baterku a nebo varianta dva - lidi kteří chtějí přijít domu, ťuknout do knoflíku ON a za 5 sekund (zadání hesla) číst maily, novinky na serveru blesku a zkouknout nový vtipný kočiky co "Chtít mít hamburger" na youtube.

Věřím že člověk co si tablet na dva dny vyzkouší sám rozumně uváží výhodny/nevýho pro něj individuálně. Stejně jako je tomu u NTB kdy si lidi domu kupují NTB jen kvůli tomu že je to IN.

Prostě pro někoho je to móda.

Tvrdit že tablet je úplně na nic je stejné jako když mi jeden senior nedávno tvrdil že IE7 je nejrozšířenějši prohlížeč na světě a nebude nic aktualizovat jen kvůli tomu že si myslím že je děravý a zastaralý.

Celou tuhle teorii mi potvrzuje fakt že výrobci ntb si uvědomily potřebu mobility a začli jet ultrabooky (melé, lehké, velká vyýdž a jediné čím bojují proti tabletům je brutální výkon)...

paskalajz
paskalajz
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sonyc Ano, věřím, že zedník k práci tablet asi potřebovat nebude (i když nějaký živnostník, který si sám domlouvá zákazníky a řeší v práci kromě zedničiny ještě vlastní time-management by možná mohl být typický zástupce cílové skupiny uživatelů tabletů), ale moje hlavní myšlenka byla, že na to co i ty nejkvalitnější tablety (ne)umí jsou zkrátka extrémně předražené. Zařízení, jehož hlavní výhody jsou rychlý přechod ze standby režimu (ntb umí také) a krásné surfování po internetu se dle mého názoru nemá prodávat za ceny jaké se prodává. Neříkám, že tablety jsou na nic, ale jejich přidaná hodnota zkrátka neodpovídá jejich ceně a jak už anketa ukázala, lidem se to prostě nelíbí...

Bigwolf
Bigwolf
Level 1 Level 1
16. 3. 2012 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Muj nazor na tablet je, ze to je pekne hracka. Na praci to moc neni, to bud stolni pc ci notebook/netbook. Samozrejme bych si ho poridil, byl by to super gadget do sbirky, ale kde na to brat a nekrast? Vetsina lidi ma mnohem dulezitejsi vydaje na zivobyti, nez si koupit tablet pro pohodli... Vse to je jen otazka penez a priorit. Malokdo ma jen tak po kapsach 10tis. ci vice na tablet. Ci jsem jediny, ktery zije takrikajic od ruky do huby? :D

Reklama
Reklama