Zpět na článek

Diskuze: Úvaha: Jakou cenu mají pro vás vaše data?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzhledem k tomu že tohle taky zažívám, jsem se naučil jedno. Takového uživatele, hlava nehlava, příbuznej nepříbuznej, rodina nerodina prostě sjedu, vysvětlim mu jakej je to idiot a řeknu mu, že se tim budu zabývat jenom za peníze (a nešetřim ho).
Bohužel jsem na účinnější způsob ještě nepřišel. Totiž pokud se někomu šáhne na peníze, hned to bolí ještě o chlup víc.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer Ještě bych rád dodal, že naposledy co jsem se nečím takovým zabýval zabralo cca 360 hodin strojového času. Kdy PC které vytahovalo data spálilo minimálně 21kW a muselo být pro tento úkol náležitě vybaveno (např. UPS). Nemluvě o tom, že těch 360 hodin bylo to PC nepoužitelné pro cokoliv jiného.
Od té doby přemýšlím, že si pořídím nějaké miniPC jen přímo na takové akce. Momentálně základní deska GA-C1037UN-EU je naprosto ideální.

auli
auli
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkný článek.Mám stejný problém jako autor, říkám lidem: zálohujte, zálohujte a oni stejně neposlouchají. Nerozumím ale větě "Na Windows XP jste si zálohovací software od Microsoftu museli doinstalovat".Ve Windows XP je přeci ulitka zálohování součástí instalace. Používám jí neustále a je výborná.

Underground
Underground
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U ostatnich je me to jedno. Je to jejich vec.
Osobme jak na laptopu tak i na PC mam samostatny disk pro win.a na ostatnich diskach mam uz sva data.
Ale nekdy ani zaloha nepomuze~~!~~ Nedavno muj ZALOZNI disk 2TB pri spusteni se chtel FORMATOVAT!?!?! v tu ranu jsem mel mrtvici! mel jsem tam uplne vsechno!
Nastesti jsem ho zprovoznil a okamzite kupoval novy 3TB disk na zalohu.

Honzax
Honzax
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Underground Pletes si pojmy. Nic nezalohujes, jen mas data na jinem disku... Zaloha je "dalsi kopie" dat. Tedy kdybys mel zalohy a odesel ti ten disk, v klidu ho vezmes, hodis do kose, koupis novy a vytvoris novou zalozni kopii dat z primarniho uloziste. Ktere v te kratke dobe, mezi vypadkem puvodniho a porizenim noveho nebude zalohovane. :roll:

Mrak7
Mrak7
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zálohování znamená duplicita dat na více mistech, ne, že máš data na externím a bereš to jako zálohu s tím, že to lze z PC v klidu smazat. :wink:

Mrak7
Mrak7
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mrak7 To patří Uňderground, jsem se překlikl na tabletu.. :roll:

ElBastardo
ElBastardo
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Popravde si za tu situaci muzete sam. Pokud znama ignorovala doporuceni uz podruhe, je na case ji jasne rict, ze ma smulu. Bud si nechat zaplatit za praci, nebo to rovnou odmitnout.

Libb
Libb
Level 1 Level 1
3. 2. 2014 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElBastardo [quote=rybajda]
Mám doma diskety 25 let staré (5 1/4),které se dají stoprocentně přečíst...[/quote]
A proto psal o 3.5", protože ty byly mnohem poruchovější. Já nesl diplomku do školy na asi 20 disketách a až desátá byla čitelná. A ne nebyly to noname formátovaná na 1.7MB.

Libb
Libb
Level 1 Level 1
3. 2. 2014 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElBastardo U některých lidí to prostě nejde. Může to být rodinná známá, milenka, sestra a autor tohle prostě nechtěl rozebírat.
Naštěstí moje manželka zálohuje opravdu svědomitě a u ostatních se o obnovu pokusím, ale nebude mě až tak mrzet, když to neklapne.

AndyF1
AndyF1
Level 9 Level 9
24. 1. 2014 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jop tiez mam take skusennosti ako autor clanku.Za seba mozem povedat ze zalohovanie pracovnych informacii ma na starosti moj zamestnavatel.Domov sdi ich nemusim brat. Sukromne info si zalohujem Ale en tie naozaj najdolezitejsie.Na ostatne menejpodstatne kaslat.

shuster
shuster
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

TrueCrypt vynikajuza vec. Tiez mam volume trueCryptu "uctovnictvo z ledna". Akurat uz mi odisli dve USBcka Corsar Mini kvoli kryptovaniu. Sice som dostal informaciu ze to nieje mozne, ale mam uz treti (vyreklamovany) Corsair, ktory uz dlhsiu dobu funguje bezproblemovo nekryptovany, tak sa pohravam z myslienkou, ze zase vyskusam na nom vytvorit trueCryptovy volume, lebo mam aj ine citlive data ;)

Sotkis
Sotkis
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohove, jestli nejsem nejstastnejsi ja, ktery nemam zadna data, o ktera by me bolelo prijit.
Nevim, jestli nekde mam par let stare fotky ale nehledam je a nepocitam s nima. Spoko nic nepisu, max. CV, ktere vytahnu ze starych mailu nebo mam na Docsech (ano, neni super mit CV datem narozeni na freemailu ale co uz, maji ho na serverech vsichni, komu jsem ho poslal...)
Hudbu, kterou jsem platil si muzu stahnout zase, navic ji mam zalohovanou v Google Music.
Filmy temer nesleduju...
Hry nestiham dohravat a nevracim se k nim, takze taky nic...

Spy.Dr
Spy.Dr
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=shuster] tak sa pohravam z myslienkou, ze zase vyskusam na nom vytvorit trueCryptovy volume, lebo mam aj ine citlive data ;)[/quote]

účetnictví z února? :D

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
24. 1. 2014 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, i zrcadlo jsou podle některých vyhozený prachy a zpomaluje to hry. Přitom je to jedna z nejjednodušších cest jak mít aspoň minimální pocit bezpečí.

Marty2
Marty2
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud myslíte RAID, tak to není záloha dat, i když určitou ochranu jim poskytuje.

shipo
shipo
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marty2 Naopak :wink: pravidelná dvouměsíční RAID 1 synchronizace disků je ideální způsob zalohování, a to i včetně virů(nedostane se na fyzicky odpojený disk, který je už po záruce).

neeveew
neeveew
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo dnes se da koupit za litra 64GB / 128GB flaska. Rekl bych ze je to nejlepsi zpusob zalohovani.

Mechanickym diskum uz moc neverim. Zatim me ani jedna flashka, ci SSD neselhalo a to jich pouzivam nekolik.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
24. 1. 2014 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neeveew Tak tomu už říkám opravdová odvaha. Snad z žádného úložného zařízení mi nezmizela data častěji než z flešky, a když si zničehonic usmyslí, že má kapacitu 0 MB, tak je to vysloveně radost a dá se toho hodně vydolovat.
Vlastně jo, kdysi, když se ještě používaly 3,5" diskety, tam to u „větších“ souborů bylo tak 50/50, že člověk to, co nahrál ve škole, ještě doma přečte. A taky byli lidi, co na to „zálohovali“.

neeveew
neeveew
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Jaky fleshky to pouzivas? Ja jich mam desitky a za ty roky mi ani jedna neselhala. Dokonce mam jeste jednu ktera ma 64MB!!! Zadnej problem se ctenim dat.

Samozdrejme pokud je budes stale prepisovat, tak ti pravdepodobne chcipnou. Ja je normalne neprepisuju az na vyjimky.

Zato ja mam strasny zkusenosti s HDD, kde mi chcipne 1-2 HDD kazdej rok.

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
24. 1. 2014 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @neeveew: naopak pokud je nebudes prepisovat vubec tak za par let ty data uz neprectes ... to napet/naboj se v bunce neudrzi vecne :) ...klekne ti elektronika na flashce a ses v riti..klekne-li ti na HDD jeste se to da vytahnout z ploten :)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
24. 1. 2014 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @neeveew: Ano, děje se to, pokud se s nimi běžně (ale nikterak intenzivně)pracuje. Ale ani uložené v šuplíku nevydrží věčně. Harddisku nebo nějakým archivním optickým médiím bych tomto ohledu věřil spíš.

U flešek je problém, že když chcípnou, tak je to často s celým obsahem a tak rychlé a nečekané, že s tím už člověk neudělá nic. Většina problémových pevných disků se se mnou postupně loučila, takže i když chcíply, tak jsem prakticky o nic nepřišel, protože bylo dávno zkopírováno (a spousta jich je pořád víceméně funkčních, ale prostě jsem je přestal používat, protože už na ně nebyl spoleh).

neeveew
neeveew
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @ch3vr0n: Moje 64MB flashka je 10 let stara a data jsou na tom stale citelna, na tu flashku sem se mrknul a zadnej problem. Data posledne byli na ni zapsany v roce 2005.

Opticky media se stavaj casem necitelny, zvlast ty paleny. Ani obal je neuchrani.

Zvlast kdyz ceny flashek klesaji, pro me se vyplati koupit flashku kazdej mesic a na ne zalohovat.

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
24. 1. 2014 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @neeveew: ocividne si na to budes muset prijit sam ... ze to neni idealni na zalohy :)

neeveew
neeveew
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @ch3vr0n: [quote=ch3vr0n]ocividne si na to budes muset prijit sam ... ze to neni idealni na zalohy :)[/quote]

Neumis cist? Tu flasku pouzivam pres 10 let a stale funguje, zatimco sem vystridal spousty HDD a optickych disku.

No a pokud i tak chcipne, tak se nic nedeje protoze kazda nova zaloha obsahuje ty starsi.

holotrop5
holotrop5
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:D :D
Často o tom postižený ani neví, protože lidé se přece jenom trochu bojí říct mocnému manažerovi, že je pobavil v tom koženém oblečku, kde si s kolíkem zaraženým v zadku hraje na poníka.

cvalavik
cvalavik
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsou dva typy lidí. Ti, kteří zálohují a ti, kteří ZATÍM o žádná cenná data nepřišli.

:)

chose007
chose007
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cvalavik Ještě je třetí typ - ti kteří o data už vícekrát přišli a stále ještě nezálohují :). Známý takhle přišel už třikrát o všechny fotky. Po něm zbudou jenom fotky do 90.let, které ještě byly poctivě vyvolané a v krabici jim hrozí menší nebezpečí. A takto to bude mít řada lidí (tedy ti zodpovědnější o ně přijdou jenom jednou, uznávám :), ale ono i jednou někdy stačí).

EsO
EsO
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cítím, že někdo, kdo psal tento článek byl trochu naštvanej :D

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Právě nedávno za mnou přišla jedna kolegyně z práce, že či umím spravovat Notebooky. :-)

No jednodušší je se hned na to zeptat, co konkrétně chce... tak že ji kiksnul, a pokud nepůjde zprovoznit, tak že ho hodí do elektroodpadu. Že tam má filmečky, fotečky, dokumenty, psánička, učivo které nutně potřebuje.

Převrátil sem oči a říkám, že se na to podívám. Noťas měl odpálené GPU, (tedy... studený spoj pravděpodobně) tak sem jednoduše všechno možné z toho disku vytahal. No problém je, že při takové činnosti vidíte vše, i když nechcete. No neskutečný bordel a systém ukládaní DAT. A to sem svědek, že žádná, ale ŽÁDNÁ ženská, nedokáže smysluplně ukládat DATA na disk! To platí taky částečné i o protějšku.

Nakonec ji dávám její dva notebooky (jeden mi dala na to zálohovaní) a říkám, že bych to možná mohl zkusit zprovoznit horkovzdušnou pistolí, ale až budu mít na to čas. Říká "to nevadí já to už vyhodím" no a já na to, "já ti s tím pomůžu".

Tak když už nic, tak mam RAM, mechaniku, disk, a náhradní díly.

Samozřejmě asi každý kdo se tomu trochu věnuje zažil situace, kdy by doslova zakázal dotyčné osobě PC/Notebook používat bez dozoru.

NightShade
NightShade
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Důležité dokumenty mám v cloudu a mám vystaráno :-)

HafanPetr
HafanPetr
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NightShade Upřímně řečeno ta představa jak někdo odnese svoje starší PC do bazaru i se všemi soubory, daty a hesly je přímo fascinující. Ano zálohování je velmi důležité, otázkou je jaký disk je nejbezpečnější. Na pevný disk se dá uložit opravdu hodně, nicméně pokud odejde tak o všechno přijdete. Ještě nedávno jsem zálohoval na flashdisk ale jen do doby než mi ho zformátovala instalační disketa která ho omylem detekovala jako pevný disk. Takže teď pouze a jedině DVD-R. To vám nikdo nevymaže ani nezformátuje a při správném uskladnění vydrží až 100 let.

rybajda
rybajda
Level 1 Level 1
24. 1. 2014 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Adam Vágner]
Vlastně jo, kdysi, když se ještě používaly 3,5" diskety, tam to u „větších“ souborů bylo tak 50/50, že člověk to, co nahrál ve škole, ještě doma přečte. A taky byli lidi, co na to „zálohovali“.[/quote]

Mám doma diskety 25 let staré (5 1/4),které se dají stoprocentně přečíst,občas si zahraji starší hry na mém C64,takže s tou kritikou disket prrr.Možná že mají větší životnost než CD,DVD.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
24. 1. 2014 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rybajda No jo, ale C64, to byly snad ještě dokonce DD s výrazně nižší hustotou zápisu (na tu 5,25 plotnu tuším 360 kB, že, a po vystříhnutí zoubku dvojnásobná kapacita :D). Taky tam někde nějaké možná mám, ale už nemám nic, v čem je přečíst.

Ale na konci éry 3.5" disket na PC už mi nepomáhalo ani kupovat značková média (o no-name, ze kterých bývala ihned po zakoupení desítky tak jedna, dvě rovnou na vyhození, nemluvě).

Underground
Underground
Level 1 Level 1
25. 1. 2014 00:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Honzax]Pletes si pojmy. Nic nezalohujes, jen mas data na jinem disku... Zaloha je "dalsi kopie" dat. Tedy kdybys mel zalohy a odesel ti ten disk, v klidu ho vezmes, hodis do kose, koupis novy a vytvoris novou zalozni kopii dat z primarniho uloziste. Ktere v te kratke dobe, mezi vypadkem puvodniho a porizenim noveho nebude zalohovane. :roll:[/quote]

Hele lidi naucte se cist. Ja psal o mem zaloznim disku.

Tento disk je prave kopie od nekolika disku (mam 5 disku + jeden ktery mam v CR) ja uz se nebavim o zaloze par dokumentu ale o velkem poctu dat.
Az se jednou vratim do CR tak budu uvazovat o nejakem zaloznim zarizeni.
zatim ma zaloha vypada takto
124 849 souboru, 18 694 slozek

qqsubt
qqsubt
Level 1 Level 1
25. 1. 2014 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proletel jsem to jednim okem a nutno rict, ze je to teda dost zbytecny clanek - ve smyslu tom, ze pro ctenare tohoto servru tam neni nic noveho, spis jen na rozproudeni debaty. Ale pokud by si to melo precist "cilove publikum" tak by to mel byt bud blog na idnesu nebo v podobnem magazinu. Idealne ve strucnejsi forme, na jednu A5. Delsi slohy nikdo cist nebude.

A jinak to PC mela jeste ciste, mam horsi, ale nemam motivaci s tim cokoliv delat :D a zalohovat zalohuju skutecne jen to o co prijit nechci, pokud bych mel dat HDD na servis.. (coz nehrozi, radsi ho vyhodim), tak bych s tim nemel problem, at se servisaci podivaji, nejaka prehnana fobie z ochrany soukromi a nevim ceho se mne nikdy nedotykala. Jsem na to moc flegmatik asi.

cert
cert
Level 1 Level 1
26. 1. 2014 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problem je ze ludia da sa napisat az ignoranti nielenze nezalohuju.

Mam skusenost ze oni casto az uplne ignoruju zakladne rady od IT odbornika (nie predajcu !).

Zacina to nakupom techniky - ked su taki ludia schopni kupit aj najvacsi ksunt (samozrejme sa s nikym neporadia) lebo "akcia" hoci niekde bez tej "akcie" kupili to iste lacnejsie alebo lepsi HW.

Corsair
Corsair
Level 1 Level 1
28. 1. 2014 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj, pěkný článek.
Mě se velice osvědčil program Ecnfs nešifruje disky ale pouze adresáře na disku, také nezpomaluje ssd.
Je jak pro Linux tak pro windows.

birkof
birkof
Level 1 Level 1
31. 1. 2014 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasně, zálohovat je potřeba. Ideální je když je to automaticky a člověk se o to nemusí starat. Nicméně v tu chvíli se dostane do situace, že pořádné zálohování není levná sranda a běžný BFU si s tím neporadí. Zálohovat na flash disk je největší blbost co se dá udělat, protože je nespolehlivý. Nejrůznější plastiková média na zálohování jsou pomalá, neefektivní s malou kapacitou, a v podstatě také nespolehlivá. No takže zálohovat na disk. Ok. To znamená koupit si nějaký domácí server, dát do něj alespoň dva zdrcadlené disky. No a to se dostáváme s hranici nějakých 7 litrů, a to je dost. Já to řeším tak, že data, která skutečně potřebuju, zahesluju a naleju na virtuální disk pronajaté VPSky, kde se o HW starat nemusím. Ostatní si prostě kopíruju na externí disk. Mimochodem True Crypt mě prozatím vždy zradil, takže se snažím používat běžně dostupné nástroje jako je šifrování v RARu, které považuji za absolutně dostatečné a efektivní. Fotografie a videa, pokud nejsou lechtivá, není potřeba šifrovat.

Libb
Libb
Level 1 Level 1
3. 2. 2014 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@birkof Moc to žerete :-) Normální člověk má důležitých dat tak do 8GB, takže koupí 2 flashky a střídavě na ně zálohuje. Jedna klekne, koupí jinou, pořád má druhou zálohu. Když tak koupí větší, ale server apod, to ne...
Horší jsem na tom já, protože dost fotím a potřebuju zálohovat RAWy. Takže já už ten server mám a celkem nedám dopustit na optická média. Mám 3 kufry DVD, v poslední době už BD-R a čitelnost v pohodě, akorát musím mít index, kde co je. Rychlost je slabší, než disk, ale je tragicky. Stabilita super, disky odcházení, média žijou. A když, tak přijdu spíš o pár fotek a nebo i o celé focení, ale po několika letech, a to už na tom stejně většinou nezáleží. Ty fotky, které jsou fakt důležité, mám zálohované na více místech na různých technologiích (disk, optika, "cloud" - vlastní řešení). Zatím jsem lidem dával asi 6 let staré fotky, protože o ně přišli a v pohodě z optických médií. Disky by vyšly dráž, dělalo by se s nimi složitěji a riziko ztráty celého disku je už docela nepříjemné.

chose007
chose007
Level 1 Level 1
31. 1. 2014 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@birkof Můj osobní recept: Data si udržuju synchronizovaná (programem Unison) na dvou NASech (+ část z nich na notebooku), které jsou v různých městech. Na jednom z NASů si Crashplanem každou noc zálohuju data na druhý disk - hlavně kvůli verzím (a tedy např. virům, které data mohou znehodnotit - aby starší verze dat byly v záloze). Krom toho občas zkopíruju data na externí disk a cca jednou za dva roky se dokopu k tomu, abych to nejdůležitější + fotky vypálil na sadu dvouvrstvých DVD (vždy všechno, ne jenom nová data, takže těch kopii starších dat je víc). Neexistuje jediný nejlepší typ zálohy, nejlepší je kombinovat více druhů, protože každý má svoje slabiny.

Reklama
Reklama