Zpět na článek

Diskuze: Úvaha: Microsoft to nemá lehké. Windows 8 moc kombinují

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
14. 10. 2011 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No já tada z toho metra nadšenej nebyl, grafikcy je to ohavný, pro mě naprosto nelogický, vubec nevim kde co mam najít, jediný co to zachraňovalo bylo že se prosta dá začít psát a ono to vyhledá. Jinak jsem metro okamzžitě zakázal v registrech, nic jinýho si to nezaslouží. Takže ve finální verzi bych uvítal na začátku instalace volbu jestli mam tablet nebo PC.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
14. 10. 2011 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin Mně třeba strašně vyděj i ty efekty animace oken a tyhle kraviny, to uplně nesnášim. Já bych byl nejradši kdybi tam už po instalaci bylo Aero uplně černý s vypnutou průhledností a bez těch otravnejch efektů, tak si představuju dokonale přívětivý prostředí. :lol:

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
14. 10. 2011 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin vaděj

kaldap
kaldap
Level 1 Level 1
17. 10. 2011 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

On celá ta schizofrenie by se dala vyřešit úplnou izolací desktopu od jádra. Uživatel by si pak nainstalovat buď jedno nebo druhé podle vlastní volby. (Btw neslibovali oni to náhodou? Mám dojem, že jsem něco takovýho čet.)
Jinak IMHO Metro je super, ale rozhodně bych si ho nedal na desktop (on to tak nějak asi ani nebyl záměr)...

komisar.durex
komisar.durex
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 05:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek je pěkný, ale chtělo by to nějaké video k dané tematice. Je hezké o tom číst, ale není zase tak snadné si to představit (až na to malé procento uživatelů, kteří betaverzi mají někde nainstalovanou)

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komisar.durex Co bych dal za betu, je to jen developer preview, na hry docela v pohodě, ale Skype mi nefunguje, VLC trochu zlobí, WinAmp se občas sekne...no vlastně celé Win8 se občas zastaví na čtvrt až půl minuty:-) Nejhorší je, že mi zlobí vypínání a občas spánek, takže musím restartovat a vypínat ručně:lol:

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 07:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

uz jsem to mel stazene hned jak to vyslo, ale instaloval jsem to az po precteni dnesniho clanku. Prijde mi, ze autor najednu stranu chvali apple za inovativni a nekonformni pristup a na strane druhe strane za ten sami pristup odsuzuje microsoft. Jestli jsou windows 8 krok spravnym smerem nebo ne, to ukaze az cas. Hral jsem si s tim 10 minut na pc a ta cast pro tablety mi prijde pekna, na druhou stranu cast pro pc jsme zatim nebyl schopen pochopit ;p paradni je, ze to lze instalovat z windows 7 bez uziti dvd nebo usb, takze vsem doporucuju vyzkouset, instalace je hracka

RedFan
RedFan
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je snad nadmíru jasné že ty dvě nádstavby nejsou určený pro desktop PC. To METRO je určeno pro touch-zařízení a tablety. A pak budou verze bez METRO rozhraní. Nevím kde autor článku bere tyto nepodložené informace. Snad i logickou úvahou se dá dojít k tomu že Microsoft nebude přece chtít aby uživatelé měli většinu Microsoftích aplikací 2x. :idea:

cz_c0r0ner
cz_c0r0ner
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RedFan Naprostý souhlas. Nedovedu si představit, že by uživatel na jednom stroji(PC, tablet,...) potřeboval obě rozhraní najednou. Kdo si koupí tablet, tak v drtivé většině na něm nebude chtít programovat, nebo vytvářet cosi v excelu, ale bude ho používat na konzumaci obsahu. A v tom případě vůbec nebude třeba používat klasický desktop. Podle mě autor článku s úvahou trochu přestřelil.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RedFan Podle mě tahle verze je cca ideální pro all-in-one pc, dotykové notebooky a různě tablet-notebook hybridy, na normálním PC metro aplikace nic moc, na druhou stranu mi nevadí, jen mi chybí starý start.

Lada-1
Lada-1
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme presne tak :!: Mozna to povede k tomu, ze se zacnou vyrabet daleko vice dotykove displeje. Tam by potom Windows kralovalo.
Navic je, jak uz vyse nekdo pise, zrejme, ze tento kockopes je spise takove technologicke demo. Kdo bude chtit pouze desktop tak o Metru ve finalni verzi ani neuslysi

Bennie
Bennie
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=RedFan]Je snad nadmíru jasné že ty dvě nádstavby nejsou určený pro desktop PC. To METRO je určeno pro touch-zařízení a tablety. A pak budou verze bez METRO rozhraní. Nevím kde autor článku bere tyto nepodložené informace. Snad i logickou úvahou se dá dojít k tomu že Microsoft nebude přece chtít aby uživatelé měli většinu Microsoftích aplikací 2x. :idea:[/quote]

Chtěl by... proto budou win 8 pro ARM kde x86 aplikace nebudou fungovat... ale kdyby x86 aplikace pro desktop a pro pad byly placené extra, tak by se jim na to každý z vysoka a pořídil by si tablet s androidem... proto MS spoléhá na to, že když už bude mít člověk office na desktopu tak si je raději zdarma přetáhne na pad, než aby se učil třeba android... :)

Otázkou je, jak to bude vypadat s výkonem... jestli android pad bude mít 1W ARM a 1GB RAM a bude nadšený.. a windows pad 35W ULV čtyřjádro a 4 GB ram aby to nějak šlapalo,a tak to nemůže "na baterky" vyhrát a wowowowo tom to je.. pad co se po 30 minutách odporoučí si nikdo nepořídí

marek p
marek p
Level 26 Level 26
30. 9. 2011 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sice mám staženo již nějakou dobu,ale nějak jsem se k vyzkoušení nedostal a jak to vypadá,tak u ledu to zůstane natrvalo.
Na můj moderní bezdotykový monitor se to opravdu nehodí.

lordmystic
lordmystic
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

já si nejsem tak jistej že MS udělá dvě různé verze. co se MS nechal slyšet, tak Metro je součástní jádra systému, běží vedle a na stejné úrovni jako desktopové jádro. za mě osobně bych bral samostatnou desktopovou vrzi, pak verzi pouze s metrem pro tablety a tuto kombinovanou pro kombinované tablety/počítače.

jinak umíte si představit v metru aplikace jako adobe photoshop, after effects či 3dmax? no třeba nám to udělají dlaždicově a přehledně, pak bude z photoshopu takové hezčí malování, ale půjde ovládat prstem :)

Honzax
Honzax
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevim, zatim jsem nemluvil s nikym kdo by z Metra byl jakkoliv nadseny.. Prijde mi to vyjadreni jako sveho Balmerovy nadsene vykriky jak jsou vsichni uneseni z Vist..

vlask
vlask
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pritom by stacilo tak malo - priznat si, ze ne vsichni uzivatele vyuziji vsecky ty zpomalovaci sluzby windows a umoznit pri instalaci vybrat si co tam chci a co ne jako ve starickych windows 98, nebo v kazdem linuxu. Ovsem mocny microsoft prece nejlepe vi co vsechno je pro vas dobre a mistem dnes taky neni treba setrit, takze po vzoru applu vam tam nacpe uplne vsecko at si taky uzijete stahovani zabezpeceni der vsech tech programu, ktere nikdy nevyuzijete. A o ergonomii se u microsoftu nema cenu bavit - maximalne tak o jejim neustalem snizovani na ukor silenych designeru desktopu - nejdrive zacali schovavat polozky ve start menu, aby clovek musel klikat na dalsi pokazde jak blbec, pak pro jistotu zlikvidovali vsecky standartni ikony na plose, aby meli nudici se reditele neruseny vyhled na pozadi a dorazili to ve viste omezenim velikosti start nabidky na cca 15% plochy, takze pri vyhledavani mezi instalovanymi programy musite mit bud fotografickou pamet (abyste v uzasnem search baru vedeli jak se to vlastne menovalo) nebo se urolujete k smrti listovaním mezi instalovanymi programy v pidi okynku (a bude hur s neustalym zvetsovanim monitoru). K cemu mam 24 palcu monitor a full hd rozliseni, kdyz mi start menu vyuzije jen mini rozek nekde dole?
Metro by melo byt volitelne instalovatelna nadstavba a na destopech bysme se pak s nim vubec nemuseli potkat. Bohuzel jak microsoft ukazal u media center edice, tak to tam narve natvrdo a pokoj od nej budou mit maximalne tak nestastnici co dostanou starter verzi.

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
30. 9. 2011 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vlask to vlask:

suhlas s moznostou vybrat si pri instalacii co chem. Media player,movie maker, outlook express, internet explorer a dalsie veci nepouzivam a predsa ich tam musim mat a stahovat updaty.
Mna start menu netrapi mna skor trapi ako skomplikovali niektore nastavenia, skomplikovali control panel a chovanie systemu. Obycajny clovek niektore veci nema sancu nastavit alebo sa v nich vyznat.

nameless1
nameless1
Level 1 Level 1
1. 10. 2011 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Udělám vám radost - Outlook Express ani Movie Maker už ve Windows dávno nejsou a na odebrání Media Playeru a IE stačí použít kouzlo - Control Panel / Programs / Turn Windows Features on or off...

čwojke
čwojke
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vlask no jako nevím jak vy, ale já přes start ve win7 spustím drtivou většinu programů o několik desítek procent rychleji než na xp. Možná i o víc. Sledujte: Stisknu klávesu Start, napíšu "file", tím na mě okamžitě vypadne Filezilla a stiknu Enter. Časová náročnost 3-4 vteřiny. A to nemluvím o tom, že používám v 90% případů cca 15 programů, které mám připnuté na liště. Časová náročnost spuštění je ještě nižší. Dokážu si představit, že pokud je někomu 55 a bavilo ho před lety procházet několika úrovněmi startu ve win98, asi se těžko přizpůsobí...ale mladý člověk?

666peter666
666peter666
Level 10 Level 10
30. 9. 2011 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vlask Skús vyskúšať VistaStartMenu, mal by si byť spokojný, je to aj pre Win7, aj 64-bit. Máš tam platenú, aj free verziu, väčšine ludí stačí aj tá free.
http://www.vistastartmenu.com/index.html

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vlask Ve Vistě šla(a nejspíš stále jde) Start nabídka docela podstatně zvětšit.

shipo
shipo
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme Kde a jak? Pomocí přispůsobení nabídky start se mi povedlo pouze nafukování do výšky, ale lepší by bylo mít zobrazeny "Všechny programy" v několika sloupcích jako u XP.

Ahurmen
Ahurmen
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dvě odlišné verze IE jsou již od dob Win Vista.

apoc9
apoc9
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myšlenka jednoho operačního systému na všechna zařízení je dobrá. Těžko proveditelná, aby pro každé zařízení byl systém dostatečně optimalizován, ale dobrá.

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkný článek, jen by to chtělo trošičku zamaskovat to, že se autor naučil nové slovo(pojem) tj. ergonomie, tak jako píše v jedné kapitole, že "Shortcutů by nemělo být moc."

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podla mojho nazoru sa vo finalne verizii bude dat nastavit defaultne rozhranie. Je zrejme, ze pre enterprise pouzivatelov Metro nema vyznam. Urcite to pojde prednastavit cez GPO a aj lokalne. Toto by som bral naozaj iba ako demo ukazku, kde sa snazili ukazat uplne vsetko a naraz. Vela ludi to zrejme pomylilo a nadobudli dojem, ze takto zmiesane to bude vyzerat na kazdom pocitaci. Urcite nebude.
- joeqr

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Podle mě bude metro schované jako Media Center a většina lidí o něm na desktopu nebude ani vědět.

Aldarion
Aldarion
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Abych se přiznal, tak mi naprosto unikl důvod proč vydávat nové Windows? resp. jaký je duvod upgradu z mě dost vyhovujicich Win7, se kterými v zásadě nemám problém? Obyčený uživatel je poslední kdo se rád učí nové věci a z hlediska zkušenějších uživatelů nevidím tu zásadní změnu, která nás přimněje nainstalovat osmičky...

SNowie
SNowie
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aldarion peníze? directx 12 bude také nejspíš W8 only .. metro je jen výmluva, kterou málokdo na desktopu/notebooku použije ... W7 se dobře prodává, ale je třeba to udržet i v konkurenci tabletů

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SNowie Mozna je to blbost, ale napadla me takova teorie. Windows 8 budou neco jako Visty. Prichazeji po operacnim systemu, jez je velice oblibeny a prichazeji se spoustou novinek na ktery lidi nejsou zvykli. Tipnul bych si ze, ze dobre chyti na tech arm proc. tabletech, ale na desktopu to bude mit tak do 20% lidi. Jejich ukolem, je pripravit pole pro nove, podobne revolucni (ale neodsuzovane) a jiz odzkousene windows 9.

shipo
shipo
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aldarion Konkurence pro iPad

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

stejně to nakonec dopadne tak že někdo vyrobí aplikaci jako je nLite a tam půjde Metro a blbinky okolo ořezat a bude klid 8)
Ale vzhledem že je tohle preview tak předpokládám že ve finále budou různé edice jako dnes a pochybuje že by v takové obdobě Win 7 Profi bylo aktivované Metro, to spíš bude v multimediální verzi.

SNowie
SNowie
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

další výborný článek, díky!

komisar.durex
komisar.durex
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Promiň, máš pravdu:) Taky ji mam staženou, ale ještě jsem se k tomu nedostal.

MartinKasl
MartinKasl
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když jsem si tenhle komentář přečetl neudržel jsem se a musel se smát.Slyšel jste někdy o ovládacích panelech?V nich celkem snadno upravíte celý system včetně vypnutí těch pro Vás "nepotřebných a zatěžujících funkcí, které nikdy nevyužijete" nedovedu si představit jaký bordel máte v PC když si nedokážete zapamatovat nástroje které při práci s ním používáte a pokud máte na každý úkon milion programů a "urolujete se k smrti v pidi okýnku" tak je nejspíš něco špatně u Vás a ne u microsoftu."K cemu mam 24 palcu monitor a full hd rozliseni, kdyz mi start menu vyuzije jen mini rozek nekde dole?" Nedokážu si představit co všechno v tom menu chcete mít že Vám nestačí, takové jaké je, ale jestli máte 10 přehrávačů medií, 6 prohlížečů webu, 15 programů na komunikaci a další podobné počty aplikací na jednotlivé úkony, tak není špatná ergonomie windows ale Vaše užívání PC.

sagitarius
sagitarius
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přestože jsem Linuxák, samozřejmě odkojenej Windowsama, se zájmem jsem si přečetl tento článek, protože i v Linuxu dochází k podobným "převratným" změnám, které většina komunity nese nelibě, jako například nové grafické rozhraní Gnome 3, nebo grafická nástavba Unity, kteráž jsou až nápadně podobně nepraktická. Prostě klasika asi brzo zmizí, a všichni se svorně budeme muset učit ovládat ty výtvory retardovaných vývojářů, protože oni jsou přece ti, co nejlépe ví, co my potřebujeme. Teď už by mě jen zajímalo, kdo od koho tyhle nápady okopíroval.

zspasitel
zspasitel
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno Metro je hezké, ale uživatelsky nekonfigurovatelné. Dlažnice by měly mít možnost transparentnosti + na pozadí obrázek. V metro ovládacích panelech, ne tu brutální bílou na pozadí, to samé v mailech. Bílá na 24" LCD vypaluje oči. Určitě by měla být možnost to celé vypnout pro uživatele desktopů ve standardu, ale trend v linuxu aka Unity nebo v nejnovější Mandrivě spíše inklinuje k defaultu "Velká nabídka start". Zajímavé bude sledovat jak se zapotí programátoři při vytváření Metro/ne-metro aplikací. Hold to, že existuje IE10 tak či onak neznamená, že bude existovat v tom samém provedení např. Photoshop :)
Btw Microsoft to myslí s dlaždicema hodně vážně, protože Windows 8 Server je maximálně Metroidní, až jsem z toho paranoidní :lol:

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
2. 10. 2011 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zspasitel [quote=zspasitel]
Btw Microsoft to myslí s dlaždicema hodně vážně, protože Windows 8 Server je maximálně Metroidní, až jsem z toho paranoidní :lol:[/quote]
Tomu se mi nechtělo věřit, ale nějaká ta videa o Windows Server 8 to potvrzují, to je hrůza :D

Že si uživatelé tabletů budou chtít hrát s dlaždicemi, to ještě celkem pochopim, ale nějaký server admin? To je kravina.

martin022
martin022
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

siaham po instalacke XP....

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
14. 10. 2011 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martin022 Se jednou fanoušci naserou a udělaj XP2 a vykašlou se na 8, 7 a Vistu. :lol:

martin022
martin022
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=martin022]siaham po instalacke XP....[/quote]
a hned na to instalacke Ubuntu 11 bez unity...

syslik
syslik
Level 1 Level 1
30. 9. 2011 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

lepsi by bylo kdyby standartni prostredi byly klasicke windows s nabidkou start jak ji zname z windows 7 a metro by byla jenom nadstavba jakou je treba media center u win 7. tablety by po nabootovani rovnou spousteli metro, u konvertibilnich notebooku by se s otocenim displye prepinalo mezi metrem a klasickym rozhranim win

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
14. 10. 2011 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@syslik To zní logicky, ale v microsoftu asi už nikdo logicky nemyslí. Ale počkal bych aspoň na betu.

Olda_rab1
Olda_rab1
Level 1 Level 1
1. 10. 2011 02:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kdyz mam konvertibilni tablet a nekdy ho pouzivam jako desktop na praci a jindy jako tablet a hlavne na zabavu, kez by to slo jednoduse na jedno az dve kliknuti prepnout z metro na normal a zpet.

Reklama
Reklama