Zpět na článek

Diskuze: Valve do posledního prototypu Steam gamepadu přidala analogovou páčku

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
26. 7. 2014 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu proč ty ústupky... mají udělat dvě verze, nebo jen tu svou.

Osobně nevidím problém v použitých trackpadech. Pořád je tu možnost si koupit alternativu z obchodu, když na to dojde.

[b]Jen pro zajímavost, mé dojmy:[/b]
Držel sem ve svém životě Gamepad jen jednou, a to 30min.
Nic mi to neřeklo, nic mi tam nepřišlo přirozené. (krom toho uchopení)
Přesnost je tragická. (model Xbox360) O nějakém zvyku to není, bráni tomu mechanika joysticků a její zaměření.
Ty supr vibrace sem automaticky vypnul, nevím co to má simulovat. (vím, ale není to ten správný efekt)
Celkově sem z toho měl rozporuplné pocity... na jednu stranu dobré pro "casual" hry, na druhou stranu to "musíte" používat pro všechny žánry her.
Osobně mám dojem, že valná část zážitku se musí omezit na právě navržený gamepad. Čím nechci říct že PC je na tom lépe, ale možností je tam více a požitek znamenitější.

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
26. 7. 2014 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hammy Ano, PC je na tom lépe. Jenže závodní hry těžko zvládneš hrát na klávesnici a myši. Na an. páčkách se to hraje prostě líp. Taky je plno her na PSX/PS2 které se na klávesnici prostě hrají blbě.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
26. 7. 2014 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 Jestli chceš, dáme klidně proti sobě nějakou závodní hru.(já klávesnice, ty joystick) Schválně jaké to bude...

Jinak na závodní hry tu máme volant.

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
26. 7. 2014 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @c3cilka: Jo, máme tu volant, jenže gamepad je levnější a všestranější.
Ano, hrával jsem Richard Burns Rally i na klávesnici, ale na gamepadu jsem dosahoval mnohem lepších časů.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
26. 7. 2014 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @Fox_25: No jo, ale to je individuální zkušenost, nic obecného jak jsi to podal předtím. Co to znamená "mnohem"?
Taky se mi u reálného auta jezdí lépe když držím trochu větší volant s pevným středem a neříkám hned, že je to tak lepší pro všechny.

rancor1223
rancor1223
Level 1 Level 1
26. 7. 2014 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @c3cilka: Je to o cviku, ale s volantem se dají jezdit (ze zkušenosti kamaráda) i o několik vtěřin lepší časy (specificky ve zmíněné Richard Burns Rally nebo rFactoru).

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
26. 7. 2014 20:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @rancor1223: Ono to taky asi bude o způsobu jízdy a způsobu ovládání šipkami. Pokud bude prostě ve hře nastaveno, že šipka vlevo, znamená okamžitě úplné otočení volantu na jednu stranu, pak chápu, že bude trochu problém udržet auto na silnici.

Lizzardo
Lizzardo
Level 1 Level 1
26. 7. 2014 16:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hammy Troufám si říct, že máš problém že pouze těch 30 minut. Kdybys ho měl v ruce déle a hrál pro gamepad vhodnou hru, říkal bys něco jiného.
Musíš pochopit, že gamepad není a ani nikdy neměl být všespásný ovladač. Vždy budou hry, pro které to bude z principu nevhodný ovladač. U spousty her je to ale úžasná a intuitivní záležitost.

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
26. 7. 2014 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lizzardo Hlavně narážím na to, že Gamepad jak ho znají lidé, není tak pohodlný jak se prvně zdá.
Sám jste podotkl, že "kdybych hrál vhodnou hru" což potvrzuje mé vyjádření "na jednu stranu dobré pro "casual" hry".
Vzápětí dodáváte, že "Musíš pochopit, že gamepad není a ani nikdy neměl být všespásný ovladač" což samozřejmě chápu, je to tam jasně napsané.

No celkově narážím na to, že konzolisti jsou doslova marketingově omezeni na ten "gamepad".
Přitom technicky nic nebrání používat volant, nějakou specifickou game klavesnici + myš, klasický Joystick atd.

Takže proč je ten HATE kolem absencí analogických páček, netuším. Přitom nováčkům jako jsem já by to možná bylo mnohem pohodlnější.
Při hraní s Gamepadem sem se nedokázal zbavit dojmu, jakéhosi malého rozlišení právě těch joysticků... osobně vidím trackpad jako možné řešení tohoto problémů.

rancor1223
rancor1223
Level 1 Level 1
26. 7. 2014 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lizzardo Jsem na tom podobně jako Hammy. Akorát teda místo 30 minut jsem s gamepadem hrál 30 hodin (víc ale pravděpodobně ne). Hlavně nový Metal Gear Rising: Revengeance (ten jsem hodárl), Little Big Planet 2 (taky dohrál), Trine 2 (tak 1 hodinu), Defence Grid a pár dalších (povětšinou 2D plošinovky/brawlery).

První věc, gamepad není tak intuitivní jak spousta lidí tvrdí. Jo, pěkně sedí do ruky (i když teda PS3 ovladač mi moc neseděl), ale to je tak vše. Ani v jedné z her, které jsem dohrál, jsem až do konce hry jsem si nikdy nebyl schopen zapamatovat ovládání (především kvůli spoustě kombinací).

Nemůžu říct, že by se s gamepadel třeba fighting-games vysloveně lépe hrály. Řekl bych, že s klávesnící bych byl schopný dosahovat velmi podobných, ne-li stejných výsledků. Ale rozhodně se na to lápe kouká než na 8-směrné ovládání, které většinou najdeme na klávesnici (v MGS:R například).

Závody, no tam by asi záleželo jaké. Vím, že s volantem se skutečně dají jezdit výrazně lepší časy, než s klávesnicí. Předpokládám, že gamepad by mohl mít podobný, buť ne tak velký efekt. Ale záleží v jakých závodech. Forza, Race Driver Grid? Dost možná. Motorstorm? Ani náhodou, tam by to vyšlo úplně nastejno.

Defence GRid jako jediný se mi hrál vysloveně lépe na gamepady (což me také značně překvapilo). Ale to je asi tak jediný.

.::Richmond::.
.::Richmond::.
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=c3cilka]Ono to taky asi bude o způsobu jízdy a způsobu ovládání šipkami. Pokud bude prostě ve hře nastaveno, že šipka vlevo, znamená okamžitě úplné otočení volantu na jednu stranu, pak chápu, že bude trochu problém udržet auto na silnici.[/quote]
Prosím tě kecáš tu kraviny - už z principu nemůže být klávesnice vhodnější na závodní hry a to z jednoduchého důvodu - klávesnice je digitální takže na ní NELZE plynule přidávat plyn nebo brzdit. To na joypadech jde ať už páčkou nebo horními analogy. Z vlastní zkušenosti mohu potrdit totéž ať už na PC nebo konzolích (mimojiné na PS2/3 jsou na joypadu analogové i čudlíky, určitě to ale víš protože jsi toho hrooooozně moc nahrál). A propó, na PC dokážu na šipkách vcelku obstojně ukočírovat i toho RBR https://www.youtube.com/watch?v=A5Thd_1qAjE (Rally shool mám kolem 1:19)

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. [quote]Prosím tě kecáš tu kraviny[/quote] by se hodilo spíš na tebe... :lol:

Mohl bys mi ukázat, kde jsem napsal, že klávesnice "je vhodnější na závodní hry"? A budeš se divit, ale když jsi tak podrobně analyzoval digitálnost klávesnic, mohl ses též podívat po pár kouscích, které mají na šipkách i plynulou regulaci.(i když jsem to ještě neměl v ruce a popravdě si ani nedokážu představit ovládání)

A ano, řekl bych, že toho mám nahráno celkem dost, něco na šipkách, něco na volantu.(konzolím PS jsem se ale vyhnul)

.::Richmond::.
.::Richmond::.
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. A jinak co se Valve týče tak zatím od nich přes rok posloucháme jak budou Steam console, Steam Controller a všecko Steam ale reálně není nikde nic, dokonce ani nikdy nebylo v podobě se kterou se veřejně vytahoval (dotyk. lcd a v reálu místo nich 4 čudly). Gabe se nechal slyšet, že první prototypy sahají až do roku 2008, ale to mi teda povězte co je na tom tak složitého, že dodneška není ani JEDEN JEDINÝ v prodeji když to MS s X360 for PC dokázal prakticky ihned a bez keců.

NoneCZ
NoneCZ
Level 1 Level 1
28. 7. 2014 00:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. Samozřejmě můžeme na jednu stranu spekulovat, nicméně nutno na druhou stranu říct, že většina věcí na které Valve sáhlo bylo nakonec kvalitních, což se o MS a dalších říct s takovou jistotou nedá. Bohužel to chce čas. I proto většinou Valve samotní mnoho informací nevydávají, dokud si nejsou alespoň trochu jistí tím, že je to na správné cestě. Většina těch informací co se objeví jsou ale spíše od dalších zdrojů, ne od samotných Valve, ale třeba od testerů, společností co s Valve spolupracují.
Co se samotných Valve týče, tak i když to vypadá, že nic nedělají tak na druhou stranu....docela se i díky nim povedlo prosadit vývoj her na MacOS a Linux (samozřejmě zejména u menších herních studií, ale...) SteamOS je pokud vím v betě ke stažení, stálě se cpou nové featury do Steamu samotného no a kdo ví, co a jestli se pod tím kutí za hry. Samozřejmě na jednu stranu se bojím jestli Valve nezačíná docházet nic, protože z pohledu na ostatní firmy toho opravdu moc nevyprodukovali za poslední léta. Na druhou stranu své fanoušky, kterých si nejspíše váží, nabrali právě kvůli tomu, že dělali kvalitní věci. Čiliž chápu, že si to u nich nechtějí rozhasit tím, že vydají nějakou rychlokvašku.

K samotnému ovladači - MS s X360 to nedokázal uplně ihned a už vůbec ne bez keců. Vesměs reagoval až na to, že se na PC začaly objevovat gamepady aka X360 (ne vzhledem, ale funkcema) jiných výrobců, případně vypitvané emulátory a samotné knihovny Xinput, které xboxí ovladače využívá. Až potom co si MS uvědomil, že mu tudy utíká nějaký zisk a hráči brblají vesměs ovladače vydal. Ostatně podobné to bylo s tím velmi milovaným GFWL, které když už i v našich končínách konečně vymizely problémy s ním, bylo asi po roce nebo dvou nyní zrušeno a x her se opatchovává a převádí na funkcionalitu bez GFWL (ale to už jsem se rozpovídal).
Ovladač samotný byl několikrát změněn, protože narozdíl od toho XBOXího je trochu komplikovanější, jak se zdá. Trackpady jsou sice dotykové, nicméně, pokud se nepletu, ve verzi z minulého roku vyšlo na jevo, že se dají jakoby přepínat mezi dvěma stavy (tenkrát nebyla na přední straně gamepadu klasická tlačítka a analogová páčka, pouze trackpady a snad ono LCD uprostřed). Trackpady se potom dali přepínat ze stavu kdy byly zcela analogové (suplovali analogové páčky klasického gamepadu, nebo touchpad na notebooku) a nebo "digitální", čiliž suplovali tlačítka. Šlo jenom o přestavení citlivosti a softwarové rozložení záběru dotykových bodů. Nicméně tento koncept se zdál být trochu šilhající, neboť se se samotným gamepadem muselo dosti manipulovat/kalibrovat ho při změně hry/žánru, což by samotné hráči jisté něpotěšilo. Takže se Valve nejspíše opět rozhodli něco pozměnit a oddálit ono vydání. Ono totiž nejspíše chtějí vydat ovladač, který bude komfortní jak ke hraní klasických her pro gamepady(např TPS, arkády, causal), tak i pro hry které dominují a jsou spjaty spíše s ovládání na PC (FPS, strategie). Ono vykalibrování ovladače na ty aby byl potom takto multifunkční a stále neobsahoval zbytečnosti a neotravoval nějakým nastavením nebude uplně jednoduché. U konzolí to moc není potřeba řešit, strategie se vyskytují jenom v omezenější míře a FPS dostávají rovnou od základu do vínku autoaim, čiliž ona "neomalenost" gamepadu v tomto žánru je dotažena.

BTW vzpomínáte, jak byl ohledně Xinput pro xboxí gamepady na PC "neřešitelný" problém s UT3 enginem a převrácenýma osama nahoru/dolu případně levá/pravá? Pokud ne doporučuji se kouknout. Řešení trvalo myslím dokonce i přes rok, nicméně komunita si na řešení přišla do pár dnů a přepisovali se po staru configy. Ovšem toto si mohou dovolit jenom některé firmy.

.::Richmond::.
.::Richmond::.
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tu klávesnici bych rád viděl :wink:

Dále bych prosil hlubší analýzu tvého tvrzení, že je "ve hře nastaveno, že šipka vlevo, znamená okamžitě úplné otočení volantu na jednu stranu". Není to hrou (softwarem), ale hardwarem protože je klávesnice digitální. Pokud by byla analogová tak je to joystick (resp. osa, chceš-li určitý rozsah) a ne klávesnice, která je bohužel limitována stavy "stlačeno-nestlačeno".

Ad PS: PS(X) má čudly digitální, analogové přišly až od DualShocku2 (PS2)

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
27. 7. 2014 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. Jenže záleží na softwaru jak si dané digitální stavy vyčte. Například jsou hry, které podle doby stlačení, kola pootáčejí až na doraz.
Kdybys v některých simulátorech třeba ve 180km/h otočil okamžitě koly až na doraz dle tvých "digitálních" představ, pak by auto s největší pravděpodobností nějakou dobu pokračovalo v původním směru a jakmile by došlo k opětovnému "chytnutí" bys auto převrátil...

Zdá se, že spíše toho nemáš moc nahráno ty. :roll: Anebo jsi zastáncem série NFS, kde 300km/h není nijak závratná rychlost...

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
28. 7. 2014 02:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka Já to nechápu, vy vážně popíráte výhody analogového ovládání před digitálním u závodních her?
I když hra nakrásně sleduje dobu stlačení klávesy a dle toho natočí kola, tak to nikdy nemůže nahradit stav kdy mohu kola natočit tak jak chci, jak potřebuji.

Stejně je to s brzdami a plynem.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
28. 7. 2014 04:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @Fox_25: Foxíku, to se tu nyní snažíš jen chytat stébla, které ti Richmond podává. Problém je v tom, že to stéblo je extrémně suché... :wink:

Nikdo tu nic nepopíral a už se konečně naučte číst. Pouze jsem poukazoval na fakt, že klávesnice též udělá svou práci a pokud na ní máš odježděno dost, silně pochybuji, že by se tvé schopnosti nějak extrémně lišily při použití analogových vstupů.(chápej joystick/volant) Jediné co se tak může změnit je náhlost/plynulost tvých aktivit, kdy:
1) u volantu natočíš do zatáčky a mírně dolaďuješ
kdežto
2) u klávesnice zvětšuješ či snižuješ frekvenci a střídu kliku.

Reklama
Reklama