Zpět na článek

Diskuze: Virtuální svět je tu pro nás. 3D brýle jsou jen vstupenkou!

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

morke
morke
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 04:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Úvaha ve čtvrtek znamená přenechání pátku pro recenzi GTX 980/970. Tak snad bude patřičně rozsáhlá.

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morke A snad bude od pana Obermaiera, aby se zachovala i patřičná úroveň zábavy :D

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 9. 2014 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Koudz Hádám, že minimálně osmnáct lidí teď zklamu.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
18. 9. 2014 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Koudz Zaručená dávka nesoudnosti a fanatismu je jistá. :D

Ironické, že sem zrovna přešel od AMD k nVidii. Ale tak není moje chyba, že navzdory tomu, že AMD intenzivně podporuje BF4, tak právě na AMD sem měl největší problémy. :)

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Koudz @Adam Vágner: Tak pokud to budete recenzovat vy, tak si tu recenzi na PCT možná i přečtu :)

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Koudz @Daemonius: Dávka neskrývanej "nesoudnosti a fanatismu" je vždy lepšia ako dávka skrývanej a nepriznanej neoBBjektívnosti a hodnotenia duševného a inteligenčného stavu čitateľov ktorí sa opovážili nesúhlasiť s názormi recenzenta. :wink:

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 05:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mohla tu byt jedna kapitolka o tom kolik to stoji, nebo bude stat a jake se daji ocekavat hardwarove naroky, atd. Kazdopadne se tesim na nejakou recenzi na pctuningu az to vyjde na ostro a jestli nebude silena cena, tak si to koupim ;p

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean Ja som si dovolil napísať kratší a menej obsažný článok ako tu. Viď

http://oddbornik.spideyx.net/oculus-rift-dk2/

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean Cena by právě měla být tahákem, proto se také do projektu pouštěli.

Jsem zvědav, pokud by OR recenzovali, zda-li recenze bude objektivní...

febrik
febrik
Level 21 Level 21
18. 9. 2014 06:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už delší dobu jsem koketoval s myšlenkou na pořízení dalších dvou monitorů a pozičního HW trackIR právě kvůli simulátorům letadel. Pak se na Kickstarteru objevily Oculus Rift a téměř okamžitě se o nich začalo mluvit v superlativech, ať už se to týkalo daleko reálnějších prožitků, komfortu při hraní, nebo i prodejní ceny. Pro mě jednoznačná volba - brýle pro virtuální realitu jsou pro hraní (nejen) simulátorů nejideálnější a hlavně by jejich pořízení znamenalo neskutečnou finanční úsporu (dokoupit další dva 27" 2560x1440 + trackIR 5 = cca 30k).

Chvilku jsem o Oculus Rift zapochyboval v momentu, kdy projekt odkoupil Facebook (kdo stojí o vlezlé reklamy na cokoliv a bůhví co bude muset člověk snést pro pár hodin hraní, prostě protože Facebook). Ale pomalu mě ty obavy začínají opouštět a začínám doufat a věřit, že Oculus Rift budou dotažené do finální prodejní podoby a stanou se víceméně běžným doplňkem pro hráče, nicvíce člověk musí být opatrný, aby si nepořídil v podobě brýlí takového malého trojského koníka :shock:

Čiliže díky za pátečně čtvrteční úvahu a virtuální realitě zdar :D

lukecz123
lukecz123
Level 25 Level 25
18. 9. 2014 08:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímá mě, jak se k tomu postaví Samsung s jeho Gear VR headset, měl by být kompatibilní s Oculusem. Chci si před vánoci koupit Galaxy Note 4 a kdyby to fungovalo, koupil bych i ten headset. Akorát si říkám, jak se asi ty hry ovládají, když člověk nevidí na klávesnici, co mačká. Taková ArmA a podobné dvěstětlačítkové hry si nedokážu představit, že to ovládám poslepu...

lukecz123
lukecz123
Level 25 Level 25
18. 9. 2014 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 Právě, gamepad sice vlastním, ale po dvou hodinách hraní jsem ho uložil do šuplíku, kde odpočívá dodnes, nehodlám ze sebe dělat živý terč. Navíc počet tlačítek je značně omezený, na ovládání složitější hry to nestačí.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 Většina to řeší Gamepadem, ale uznávám, že klávesnice je klávesnice.

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konecne nekdo kdo se netvari ze Oculus rift je nejaka prevratna novinka, respektuje ze VR pouze 15 let spala a cekala na lepsi technologii. Ale stale u Oculussu vidim stejne problemy jakomela vfx tehdy jako nevolnost, ztrata orientace, spatne ovladani. Krome veci co maji vlastni ovladac (letecke/vesmirne simulatory - joystick, auta - volant) je ovladani klavesnice/mys i gamepad velmi nevhodna. VR vtahne do hry a v takovem pripade je ovladani necim co ve hre nevideite (na rozdil od volantu, kniplu) velmi rusive a neintuitivni.
Tak doufam ze nova VR tyto detske nemoci prekona a nepotopi ji to jako pred 15 lety (hype uz je 1000x vetsi jak predtim tak to snad uz nehrozi).

btw nadeje na standartizaci a kompatibilitu uz asi vzala za sve. Sony uz ma vlastni Vrmorpheus, google a samsung na to jdou prilepenim telefonu k obliceji a nenavist lidi k FB dala temto nekompatibilnim systemum hodne potencionalnich zakazniku a tim vetsi roztristenost.

Lavak
Lavak
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva Stratu orientacie by som ako zapor nedaval. Ved prave to dokazuje ze VR funguje. :) Tak isto ani koli stavom nevolnosti a pod. by som VR nezatracoval. To je predsa len o zvyku. Podobne na ludi posoby aj prva plavba lodou prvy let lietadlom a to nehovorim o ceste autobusom alebo autom a vpohode sa da na to zvyknut. Tak ako si mozok zvykne ze pevna paluba sa pohybuje tak si zvykne aj na VR. U niekoho hned u niekoho to ale potrva dlhsie to je jasne.

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lavak Ano VR funguje az moc dobre, a prave proto je ztrata orientace spatna dokud se neco nezmeni. Clovek ma na urcite podnety reflexivni pohyby a pri ztrate orientace hrozi ze si ublizi nebo poskodi veci v okoli (ne kazdy ma velky prostor kolem sebe). Stejne tak kdyz se otoci omylem celym telem misto ovladacem, ztrati s ovladacem kontakt a je problem ho znovu najit. Ideal by byl kinect ale z duvodu ztraty orientace a rovnovahy je zase potreba rozmerny (drahy) zadrzny system. Asi si budem muset pockat na nejake rukavice pro pohodlne ovladani VR.

A ano je to o nezvyku. Clovek se dokaze odnaucit reflexivni chovani aby nemel problemy pri pouzivani VR. Ale nebudou mu pak chybet v normalnim zivote?

Lavak
Lavak
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lavak @Tudva: No praveze keby to nefungovalo az moc dobre tak by to nebolo podla mna ono. Je to cele o cviku a sebakontrole. Ved aj samotny vyvojari upozornuju ze prve skusenosti s VR by mal mat clovek v sede kde mu stolicka dava oporne body takze orientaciu tak lahko nestrati. Ze to nejaky cvok skusa uplne sam a zhodi si monitor je uz trocha jeho problem. Ono si treba uvedomit ze nejde len tak o nejake bezne "pouzivatko" ale o pokrocilu zabavu ktora vyzaduje aj nejaky ten cvik. Ano vedsina ludi to chce pozivat ako nieco uplne bezne ako napr. gamepad alebo pod. ale toto je proste uplne nieco ine.
" Clovek se dokaze odnaucit reflexivni chovani aby nemel problemy pri pouzivani VR. Ale nebudou mu pak chybet v normalnim zivote?" Zaujmava myslienka. Myslim si ze ak to clovek nebude prehanat tak urcite nie. Na druhu stranu stravit s tym trebars 12 hod denne par mesiacou v kuse moze zanechat urcite znamky. Nieco podobne ako maju namornici pri tzv. "suchozemskej chorobe" alebo kozmonauti po dlhodobom pobyte vo vesmire.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva Problém je, že nevolnost, ztráta orientace a bolesti jsou způsobeny převážně zmatením navyklých smyslů. Toho se člověk pravděpodobně nezbaví, dokud nedojde k průlomu v neurologii a nebude možné VR zajišťovat pouze v hlavě a tedy kontrolovat všechny vstupy a výstupy mozku.

Navíc půlku všech bolestí si způsobují uživatelé VR kvůli špatnému nastavení pro oči. Něco jako hloubka prostoru je nepřirozeně změněna, a tak je mozek zmaten.(zrak je jeden z hlavním smyslů...) Nemluvě o skoro tunelovém vidění, které tomu také moc nepomáhá.

Pro teď by to chtělo, aby Samsung vytáhl do boje s ohnutým, alespoň 21:9, něco kolem 7560x2160 OLED("SuperAMOLED") displayem. Pak už by si moc lidí neškrtlo...

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka Pardon, nějak se mi pomátla kalkulačka, myslel jsem 5040x2160 :lol:

Člověka napadne "16" a místo "9" napíše "6"... :lol:

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aliens: Colonial Marines má natívnu podporu pre DK2 alebo ste použili ovládač tretej strany? BTW zabudli ste podľa mňa na najlepší momentálny zážitok vo VR v rámci FPS žánru: Half Life 2. Nič lepšie som doteraz nehral.

shipo
shipo
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V další verzi by to chtělo, pro prohloubení vnoření do VR, poziční náramky na ruce. Moc lidí si asi nebude naslepo pamatovat polohu tlačítek na klávesnici někde v místnosti + všimněte si jak se lidi při reálném pohybu rukou hned opravovali do klidového stavu ve hře. Náramky by navíc uvolnili hry jako box nebo ty japonské uchylárny. :D

5h1nj1
5h1nj1
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
18. 9. 2014 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prezentovat skvelost technologie na reakcich poloretardovanych letsplayeru, kteri z principu veci reakce na cokoliv drasticky prehaneji (vnucuji se a podbizeji), je trochu mimo.

Technologie je stale hrozne tezkopadna a masove rozsireni v teto podobe rozhodne nehrozi.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@5h1nj1 Technológia je to skvelá, ale potvrdzujem že je ťažkopádna na ovládanie a prácu s ňou. Je ešte dosť vecí na ktorých musia popracovať a ktoré musia proste fungovať automaticky. Uvidíme čo prinesie ďalšia verzia. Lepšiu technológiu na VR ale nenájdete.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr A jak bys to chtěl ještě "propracovat"? :roll: V podstatě se teď mohou dolaďovat už jen detaily a specifikace. Pro plné VR by byla potřeba i místnost obsahující pohyblivou plochu, oblek s nějakými signalizátory(asi IR) a pravděpodobně i sérii kamer sledující pohyb celého těla s predikčním SW, který bude plochou pohybovat dle predispozice.

Nic jiného s tím v tuto chvíli nelze udělat.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @c3cilka: V terajšej fáze mi nejde o vortualizačnú miestnosť, obleky či iné doplnky. To čo je potrebné je, aby

1. Okuliare boli lahšie a menšie (ideálne wireless, aby si sa nemusel starať o káble)

2. Kvalita obrazu. Nesmie byť žiadny screen door, black smearing či chromatic abberation (čo čiastočne vyriešili v poslednom SDK)

3. Eye tracking pre dynamické nastavovanie LOD objektov podľa toho kam sa pozeráš či dynamickú úpravu obrazu (aj pre chromatic abberation)

4. Camera s väčším frustum objemom, aby človek nemusel narážať často na to, že sa dostane mimo jej zorného poľa.

5. Určite väčší FOV ako má teraz DK2

Bavíme sa iba o okuliaroch a ich spostredkovanie VR. Nie o ďalších doplnkoch.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @mareknr: Ale to jsou ty (technologické) detaily, o kterých jsem mluvil. Jak mi tu bylo několikrát řečeno "jedná se přeci o DK - na tom se to má vyzkoušet a mouchy doladit".

1) Lehčí by mohly být, to je pravda. Pokud ale budeš chtít bezdrátový systém, lehce si protiřečíš, protože bude potřeba ještě baterie. Navíc v dnešní době je bez komprese takový datový tok problém přenášet i drátově... (nemluvě o zpomalení)

2)
[i]Screen door[/i] - toho se prostě nezbavíš až do použití 4K displayů nebo snad "cascaded" jak nám nedávno slibovala NVIDIA.
[i]Black smearing[/i] - problém s panelem, to si budou muset vyříkat se Samsungem. Chápu však, že je použit panel z telefonu, u kterého se nezamýšlí takové nasazení. Finální produkt by snad mohl mít "specializovanější".
[i]Chromatic abberation[/i] - nekvalitní čočka/majitelé nemají oko v ohnisku čočky/jedná se o chybu celého "optického systému". Ať tak či tak, z mého pohledu by to chtělo stejně pojmout trochu jinak a dodat ještě alespoň zrcadlo/hranol, aby se pozorovací body trochu vzdálily a byl prostor i pro obraz přes nos(souvisí však se zmiňovaným nedostatkem FOV).

3) To je podle mě hovadina. Obraz má být stálý(jedině, že by se jednalo o speciální efekty - opilost, dezorientace), oči si ho přizpůsobí dle svého(včetně "LOD"). "Chromatic abberation" je problém optický...(na digitální redukci by bylo potřeba větší rozlišení a i tak by to bylo nedokonalé)
Spíše bych v tom viděl potenciál co se týče další interakce(jako reakce na zírání do výstřihu, zvedání očí v sloup, atd.)

4) Kameru bych úplně vypustil. Ostatně jak už jsem tu zmiňoval několikrát předtím u jiných článků/novinek. Uvidíme jak bude vypadat CK1.(pevně doufám, že kamera u DK2 je jen na vyzkoušení)

5) Jestli správně chápu tvé pojetí, tak se jedná o zmiňované tunelové vidění(tedy člověku připadá jako by čučel skrz helmu). Na to bude opět potřeba jiný, větší panel(případně dva) + jiná optika. S jistotou mohu říci, že tohle CK1 rozhodně mít nebude(nepočítá-li se s dalším několikaletým odložením vydání).

Já to pojal jako VR obecně.

frost.silenec
frost.silenec
Level 1 Level 1
18. 9. 2014 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pane Rybka, jako vzdy smekam klobouk, z celych internetu jste jediny u ktereho hltam slovo od slova a nic nepreskakuji. :wink: diky za pekny clanek

nameless1
nameless1
Level 1 Level 1
21. 9. 2014 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po pravdě, je jasné, že rozdíl je tam velký, ale přesto osobně podle popisi do značné míry cítím to samé při hraní s obyčejnými 3D brýlemi a monitorem. To, že jsem najednou "tam", součástí hry. Mému mozku i ta menší plocha stačí. Je to úžasné, úplně jiné, než 2D, i přes případné drobné grafické problémy ve hrách a články v negativním duchu.
Neříkám, že ve VR není vjem lepší a chybí tady reakce na pohyb hlavy, takže je to jen část. Na druhou stranu VR má i dost, v článku zmíněných, nevýhod, které znamenají, že spíš si zahrajeme úplně jiný typ her, než klasické tituly. Nejen potřebný prostor, ale jaksi není myš a klávesnice. Což je 3D monitorem bez problémů. Takže VR to nenahrazuje, zatím doporučuju, zkuste 3D :)

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
22. 9. 2014 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na hry je to jiste super.. pamatuji si jak me prvni 3d vtahlo do deje. Ale co na praci? Kdyz jsem doma a sedim u 3 monitoru, tak je to na praci super, ale kdyz jsem nekde u notebooku... neda se oculus dostat do stavu ze pohybem hlavy do boku bych mohl videt ostatni obrazovky jako v pripade vice monitoru doma na stole?

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
22. 9. 2014 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mohli by na to předělat System Shock...
Jsem se bál večer u monitoru, když jsem ho hrával, a v tomhle provedení by to byla naprostá pecka... :twisted:

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
22. 9. 2014 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mohli by na to předělat System Shock...
Jsem se bál večer u monitoru, když jsem ho hrával, a v tomhle provedení by to byla naprostá pecka... :twisted:

Mari0
Mari0
Level 1 Level 1
28. 9. 2014 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nesouhlasim, ze to choditko je jen pro nerdy. Kazdy, kdo rad hraje hry a ma na to prachy to bude chtit do pokojicku, nebo pracovny. Vsechno je to o prachach. Nic nerdovskyho na tom neni. Proste paradni napad a nepripadne mi to horsi nez silet s kyblem na hlave- tedy s okulusem. Je to paradni nadstavba a cumim jak rychle na okulus zareagovali a koncem roku si ho muzete i vy koupit- s okulusem asi.
Za dalsi ten co hraje eurotruck- ma uplne normalni setup. Nic extra. Zadejte si FREX a to uvidite teprve extra ovladani pro rizeni auta.
Za posledni- reakce Ytuberu jsou veštsinou prehnane a hrane, protoze vedi, ze toto ma sledovanost.

Mari0
Mari0
Level 1 Level 1
28. 9. 2014 19:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Firem co se zabyvaji HW ovladaci je hodne. Cumim, ze rybku zaujalo klasicky vybaveni pilota. Jo joystick, to uz dneska nestaci

Reklama
Reklama