Zpět na článek

Diskuze: Vývoj technologií počítačových her — díl V.

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
23. 9. 2011 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už se těším na další díl, mohl by být hodně zajímavý, když se to dobře vymyslí a napíše... :D Dnes bylo chybek kupodivu méně než obvykle, jen tak dál... :) Opět přihazuji padesátník... 8)

Grafika Serious Sama II totiž byla na svou dobu jednoduše velmi pěkná a to jak detaily, tak i výbornou variabilitou prostředí, ... (Po "byla" máte dvě mezery a zase Vám chybí ta čárka před "a to"... :wink: )

... kdy neznámá společnost Ageia kupuje DO švýcarské společnosti ETH Zurich licenci na její moderní fyzikální engine NovodeX AG. ("od")

Akvizice navíc způsobuje velké problémy ve vývoji nové generace grafických čipů a zatímco nVidia na konci roku uvádí výborný highend GeForce 8800 GTX/GTS s podporou DirectX 10, zatímco ATI není schopna přinést konkurenci. (2x "zatímco")

... které vévodí do detailu zpracované modely aut s výborným modelem poškození a VĚRNĚ PROVEDENÍ okolí tratí. ("věrné provedení" či "věrně provedené"?)

... v praxi si však na problémy stěžovali jen jednotlivci a DRTIVĚ většině hráčů běžel Assassin's Creed bez problémů. (opět háček místo čárky)

... optimalizace hry byla příkladná a Codemasters se TOTO naštěstí drží dodnes. ("toho")

Zatímco původní Shadow of Chernobyl po technické stránce příliš neexceloval a textury či modely nebyly nijak skvělé ani u Clear Sky, na JEHO vývoji se podílela společnost AMD. (Lámu si hlavu, jak měla tato věta původně vyznít, a napadá mě akorát varianta, kde po "neexceloval" není "a" ale čárka, a kde místo "jeho" je "jehož"... :confused: )

Zkombinujte to s se skvělým jízdním modelem vozidel a realistickým modelem poškození a dojde vám, ... ("s" navíc)

... a některé další efekty neměly větší přínos a byly spíše ve hře spíš „pro efekt.“ (2x "spíš/e" a ukončení uvozovovek se v tomto případě píše ještě před těčkou.)

Riku
Riku
Level 1 Level 1
23. 9. 2011 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkný článek, jen bych chtěl podotknout že bioshock běžel na unreal enginu 2.5 :)

DarkRenegade
DarkRenegade
Level 1 Level 1
23. 9. 2011 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Riku Presne tak.
"BioShock uses a heavily modified Unreal Engine 2.5 with some of the advanced technologies from Unreal Engine 3."
Zdroj wikipedia. Inak pekný článok.

kaldap
kaldap
Level 1 Level 1
23. 9. 2011 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Riku Nevým, který trotl dává palec dolů. Tomu enginu se oprávněně říka 2.5D. Je to bastl na půl cesty mezi UE2 a UE3 a to spíš k UE2, protože snad kromě fyziky tam těch novinek zrovna moc dotaženejch nebylo...

kaldap
kaldap
Level 1 Level 1
23. 9. 2011 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kaldap Pardon 2.5 nikoli 2.5D. Šotek se tam vloudil :D

Vincent Vega
Vincent Vega
Level 1 Level 1
23. 9. 2011 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A já už to nevydržím a musím se zeptat, proč u článku o herních technologiích občas dáváte video s rozlišením 360p? To se mám dívat, jak revoluční a krásná je hra v tomto rozlišení, kde je vše hnusné? Na youtube je plno videí ke každé zmiňované hře minimálně v 720p. Tak proč mi to děláte (pořád v každém dílu)??? :P

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
25. 9. 2011 03:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vincent Vega No ono nemá cenu se vzrušovat, na YouTube si dobrou grafiku neužiješ ani v 1080p, protože ta videa mají obvykle směšný bitrate.

M-M-X
M-M-X
Level 1 Level 1
23. 9. 2011 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vincent Vega Pripadne preco tam nie su full res screenshoty pre nas ktori to citame v praci a video sa nam nezobrazi vobec :D

subdivider
subdivider
Level 1 Level 1
23. 9. 2011 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Rok 2004 je také obdobím, kdy neznámá společnost Ageia kupuje do švýcarské společnosti ETH Zurich licenci na její moderní fyzikální engine NovodeX AG."

Ja len tolko, ze ETH nie je spolocnost, ale jedna z najprestiznejsich univerzit, respektive presnejsie technologicky institut. Cize ide viac o akademicke ako komercne prostredie, takze slovo "společnost" je nevhodne...

The17
The17
Level 1 Level 1
23. 9. 2011 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na straně 7. máte místo 4870,5870 jen drobná chybička ;)

pm74
pm74
Level 1 Level 1
23. 9. 2011 23:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=subdivider]"Rok 2004 je také obdobím, kdy neznámá společnost Ageia kupuje do švýcarské společnosti ETH Zurich licenci na její moderní fyzikální engine NovodeX AG."

Ja len tolko, ze ETH nie je spolocnost, ale jedna z najprestiznejsich univerzit, respektive presnejsie technologicky institut. Cize ide viac o akademicke ako komercne prostredie, takze slovo "společnost" je nevhodne...[/quote]
presne tak. nechci se autora dotknout, ale kvuli takovym a podobnym chybam /i v predchozich dilech/ na me tahle serie clanku pusobi dojmem slepence opsanych a prelozenych pasazi odjinud /bez znalosti souvislosti a pozadi/ . tohle by snad mel kazdy technologicky fanda vedet, ne?

adam18
adam18
Level 1 Level 1
24. 9. 2011 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobří den chci se zeptat zda se dají tyto grafické karty nvidia geforce 8600xts a 7600GT použít do Multi-GPU aby mi fungoval PhysX píše se otom vtom článku

shipo
shipo
Level 1 Level 1
24. 9. 2011 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@adam18 7600GT NE (DX9c), a 8600 sice podporuje CUDU ale má jenom 32 jader(Physx půjde ale asi pomaleji)

supervisor
supervisor
Level 22 Level 22
24. 9. 2011 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Abych řek pravdu tak jsem PhysX začal v nímat až od Mirros Edge a když jsem viděl video z roku 2007 Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 tak jsem si říkal....dyť už to umějí hry co jsou 4 roky staré a kde je nějaký posun.

jezecek
jezecek
Level 1 Level 1
25. 9. 2011 02:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejak se mi nedari prijit na to, kde v clanku se mluvi o hernich technologiich. Zvlast v poslednich dvou dilech se autor omezuje prakticky jen na suche konstatovani, ze v roce X vysla hra Y na enginu Z a na tu dobu vypadala moc hezky. Jako historicky exkurz je to docela zajimave, ale o hernich technologiich jsem se z celeho serialu nedozvedel vubec nic.

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
25. 9. 2011 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jezecek

asi tak,opět sou zde takové nepřesnosti až se člověk diví...už jen ty videa,které už někdo zmínil,to že Crysis ze všeho vypadá nejlépe ale přece není jediná hra + ještě vlastní engine? Je to trochu zmatený článek,vše je tak napůl,useknuté, ve chvíli kdy to má něco říct...no nevím,trochu mne překvapuje ,že to má 5.díl a stále se to nedá číst,na pravopis už kašlu,to zde nemá cenu,to je prostě zoufalý... Ale vrátím se k tématům.HW tak trochu pravda,PhysX ,ano samostatné GK ale co to zde je o nVidia PhysX ? Zmiňujete vůbec nějakou hru na této platformě?Ne,jen to nějak pomlouváte???Co třeba FarCry? Ne,nic vám to neříká? V této hře je PhysX dobře využito a pokud máte nVidiu s podporou,tak je to i velice dobře vidět...mám GK od NV s PhX a není to ta 8800,která je vaše nejoblíbenější,a opravdu bych v tom neviděl takovej propadák...je to škoda,protože článek i název má hlubší a přesnější zázemí,bohužel zde se to vůbec nepovedlo napsat jako opravdu přesný informující článek!Úvahy si pište do školy,tam takové nepřesnosti a formu skousnou....

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
4. 10. 2011 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K článku mám neustále totožnou připomínku: pokud se jedná jen o historii grafiky her, pak tam jednoznačně chybí několik zásadních zástupců. A pokud se jedná o historii her obecně (nejen grafika), pak OPĚT chybí zástupci, kteří definovali nové standardy.

Dále:

1. PhysX (GPU accelerated): tato "technologie" jednoznačně prokázala svou neživotnost (a to od Ageiích počátků), její implementace se koná v pouhém zlomku her, navíc vždy v podobě "zbytečných" a hru nijak neobohacujících efektech, dosti často tyto efekty nejsou na první pohled ani patrné a je třeba je "marketingově" zdůraznit splitscreen videem. Pokud už tato technologie měla být z důvodu adorace nvidie zmíněna, pak prosím, ale bylo opravdu nutné tomu zasvětit celou stránku.

2. Unrealofilie: po přečtení posledních dílů člověk maně nabývá dojmu, že kromě unreal engine a semtam nějakého cryenginu a iD Techu nic jiného neexistuje. Je zcela zamlčena existence Refractor2 engine, vývoj Frostbite enginů (mimochodem dnes asi nejlepší a nejvíce univerzální engine) a mnoha dalších. Zato je nesmyslně vzpomenut nějaký novější CoD, jehož "vývoj" od jeho prvních verzí spočívá v podstatě jen v lepších a větších texturách a vylepšených světelných efektech.

Reklama
Reklama