Výzkumník koupil na aukci vojenské biometrické čtečky a nestačil se divit, co v nich objevil
i Zdroj: Depositphotos
Novinka Výzkumník koupil na aukci vojenské biometrické čtečky a nestačil se divit, co v nich objevil

Výzkumník koupil na aukci vojenské biometrické čtečky a nestačil se divit, co v nich objevil

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

28. 12. 2022 14:30 2

Pamatujte, když prodáváte cokoli co by mohlo obsahovat citlivá data, několikrát se přesvědčte, že tam už nejsou. Jinak se můžete ocitnout v rukou nehodných hochů.

Reklama

V tomto případě se data ocitly, řekněme, v povolaných rukou. Výzkumník Matthias Marx ze skupiny Chaos Computer Club zakoupil na eBayi šest armádních biometrických čteček. Hejno vědců chtělo analyzovat stroje za účelem nalezení možných slabin, jelikož několik těchto zařízení se dostalo do rukou Talibanu. Jedna čtečka například stála směšných 68 dolarů. Vědci se poté nestačili divit, že v této čtečce (Secure Enrollment Kit - SEEK II) zůstala paměťová karta se jmény, národnostmi, fotografiemi, otisky prstů a skeny duhovek. Celkem šlo o 2632 osob, z nichž většina byla z Afghánistánu a Iráku. Našli se mezi nimi i známí teroristé, hledaní padouši nebo jednotlivci spolupracující s USA, včetně běžných lidí z kontrolních stanovišť. 

Další zařízení obsahovalo otisky prstů a skeny duhovek personálu americké armády. Kromě toho nechyběly podrobné popisy, fotky a další informace. Pokud by se tyto data dostaly k příslušníkům Talibanu, mohli by vousáči v turbanech Američanům pěkně zavařit. 

Jak přesně zařízení skončily na eBay není jasné, stejně jako kdo všechno je měl v rukou od použití v roce 2012 poblíž Kandaháru v Afghánistánu. Proč armáda paměťovou kartu ve strojích nechala je také záhadou. Jeden z prodejců mínil, že si nebyl vědom, že obsahuje citlivé informace a dodal, že SEEK II získal v aukci vládního vybavení. Další odmítl sdělit, kde zařízení získali.

Z amerického ministerstva obrany se vyjádřili ve smyslu, že nemohou potvrdit pravost údajů a žádají, aby zařízení bylo poskytnuto k detailní analýze. 

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama