PCTuning Článek

Wolfenstein: The New Order — test hardwarových nároků

tomas-sulc
Tomáš Šulc
28. 5. 2014 01:00 45 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Engine id Tech 5 zklamal a Wolfenstein to nemění 2. Oficiální požadavky, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK při nízkém nastavení detailů 4. Výsledky GK při středním nastavení detailů 5. Výsledky GK při vysokém nastavení detailů 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Galerie in game screenshotů 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

Že herní engine id Tech 5 nebyl zdaleka takovou revolucí jako jeho předchůdci, víme už od vydání Rage. S Wolfenstein: The New Order se to bohužel nemění a po vizuální stránce hra zapadá do šedého (pod)průměru. Potěší alespoň nižší hardwarové nároky, na střední detaily si nového Wolfensteina zahrajete plynule i na slabších sestavách

Reklama
Reklama

Když se řekne id Software, automaticky se všem téměř všem odrostlejším hráčům vybaví noci strávené u legendárních her jako Doom, Quake nebo Wolfenstein. Především v 90. letech minulého století stálo toto vývojářské studio na absolutním vrcholu herního průmyslu a tvořilo hry, které měly nejen vynikající hratelnost a přinášely (bez přehánění) zcela revoluční technologie, ale také pomáhaly utvářet i samotný žánr stříleček z pohledu první osoby. Poslední takovou hrou byl alespoň z pohledu technologií a počítačové grafiky Doom 3. Ten přinesl na svou dobu nevídanou hru světla a stínu a odstartoval éru dynamického osvětlení. Od jeho vydání uplyne shodou okolností za několik týdnů deset let.

id Software pro své hry vždy vyvíjel vlastní technologie, které se od dob prvního Doomu jmenují id Tech. Nová verze id Tech vždy přinášela zmiňované revoluční efekty a možnosti, s výše zmiňovaným Doomem 3 debutovala technologie id Tech 4. Nelze se proto divit, že od id Tech 5, která byla představena před třemi roky společně s hrou Rage, měli hráči obrovská očekávání. Ta se ale bohužel tentokrát nenaplnila a ve srovnání se soudobou konkurencí typu Crysis 2, Metro: 2033 a dalších grafika Rage značně zaostávala.

Proč o tom všem píši? Na technologii id Tech 5 běží i aktuální Wolfenstein: The New Order. Za hrou však už nestojí přímo studio id Software, které navíc opustili téměř všichni původní zaměstnanci včetně Johna Carmacka. id Software v roce 2009 odkoupila skupina ZeniMax Media, která současně vlastní i téhož roku založené švédské studio MachineGames. V rámci sdílení licenčních práv na značku dostalo právě studio MachineGames vývoj nového dílu série Wolfenstein na starost.

Wolfestein: The New Order je prvotinou výše zmiňovaného týmu. Zatímco herní kvality hry nejsou alespoň podle ohlasů recenzentů špatné, grafika hry za současnou špičkou značně zaostává. Lze říct, že se téměř neliší od tři roky staré hry Rage, se kterou sdílí engine id Tech 5. Je to škoda, protože engine nabízí některé unikátní a nevyužité technologie. Patří sem zejména podpora rozsáhlých textur s velikostí až 128 000 × 128 000 pixelů. Takto obrovské textury se používají k vykreslení velkých celků úrovně, díky čemuž nejsou například skály nebo cesty pokresleny několika opakujícími se vzory. Do paměti grafické karty se textura načítá po částech, takže je možné ji zpracovat i na grafické kartě, která má menší kapacitu paměti než je celková velikost textury. Největší textura ve Wolfensteinu: The New Order má pro ilustraci přibližně 2,9 GB. Další zvláštností id Tech enginu je využití rozhraní OpenGL, zatímco drtivá většina ostatních her běží pod DirectX.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning