Zpět na článek

Diskuze: Známe systémové požadavky akčního RPG Assassin's Creed Odyssey. Zahrajete si ho také?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

WKM
WKM
Level 1 Level 1
10. 9. 2018 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč by rozlišení obrazu mělo mít vliv na výkon procesoru?

WKM
WKM
Level 1 Level 1
10. 9. 2018 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM At mi ten, kdo mi dal palec dolů vysvětlí, jakou úlohu má CPU ve videohrách a jaký vliv má na rozlišení obrazu.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
10. 9. 2018 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM Ty data musi nekdo zpracovavat ;) navic tam jsou i dalsi ulohy CPU(jen tak pro nic za nic to neni centralni procesorova jednotka)
Jestli CPU nebude stihat tak ani nejsilnejsi akcelerator nepomuze dosahnout nejakeho sweatspotu jednalo by se o typicky bottleneck

Crha
Crha
Level 1 Level 1
10. 9. 2018 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM ty palce dolů ti dali AMDéčkaři, protože ti potřebují přece víc jader na všechno. :wink:

WKM
WKM
Level 1 Level 1
10. 9. 2018 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @blackbox: Takže nevíme. :P

Se nám tady z toho stávají novinky,cz :wink:

Zkusím to já, hezky česky, vztaženo čistě na můj původní dotaz. Výkon CPU nemůže mít vliv na rozlišení obrazu (neplést se software modem), protože se tím vůbec nezabývá. Když opominu herní mechaniky a jiné logické procesy uvnitř enginu hry, což bude neměnná hodnota s rostoucím rozlišením, pak CPU pouze pracuje s celými vykreslenými snímky a dává grafické kartě ''palec nahoru'', aby začala vykreslovat další snímek. Tady pak půjde vložit ten Váš výraz ''hrdlo lahve''. Pokud CPU nestíhá dávat ty ''palce nahoru'', tak GPU stojí, resp. zahazuje snímky NEBO proces vykreslování zpomalí = hra fakticky běží pomaleji (dnes už se tato varianta nepoužívá). Snížením rozlišení obrazu si v takovém případě nepomůžeme.

Je to právě grafická karta, která pracuje s jednotlivými pixely a s rostoucím rozlišením obrazu (množstvím vykreslovaných pixelů) roste i náročnost celého procesu.

Ve výsledku, pro CPU je rozlišení 480p (nebo nižší) stejnou zátěží jako 4K, 8K... a tak dále. CPU dává instrukci GPU, to vykreslí snímek, CPU vidí, že je hotovo, dává zelenou a říká GPU, aby začalo kreslit další snímek. To je vše, a proto nechápu, proč by měl výkon procesoru mít vliv na rozlišení obrazu hry.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
10. 9. 2018 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @WKM: Tva uvaha je vzhledem k obsahu clanku mylna
navic clanek pojednava o jistem minimu pro dosazeni jisteho snimkovani dane hry v ruznych scenarich a ne pro dosazeni konkretniho rozliseni nezavisle na FPS a aplikacni zatezi ;)

WKM
WKM
Level 1 Level 1
10. 9. 2018 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @blackbox: Píše se o 30fps, to bude pro CPU stejná zátěž v 1080p jako ve 4K, pokud tedy budou zachovány i ostatní nastavení grafiky, hlavně geometrie a stíny (který silně zatěžují CPU)

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
10. 9. 2018 22:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @WKM: Opravdu FHD vs. 4k jde o stejne narocne vypocty a objemy dat ?
To asi ne ;)
Ostatne testu jaky ma vliv vykon CPU na FPS je plno a jde si to otestovat i v domacich podminkach (nejen zmenou frekvence) i u hodne dobre optimalizovanych her ma vykon CPU vliv ne tak vyrazny jako u horsich kousku ale ma

WKM
WKM
Level 1 Level 1
10. 9. 2018 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @blackbox: Ty to pořád nechápeš a nechceš chápat. Procesor pouze počítá s celými snímky. Pokud jich na něj hodíš 30 za vteřinu, tak bude počítat s 30 snímky za vteřinu. Je mu úplně jedno, v jakém jsou tyto snímky rozlišení.

Ostatně je obecně známo, že porozumění psanému textu činí lidem potíže.

Sám si to můžeš vyzkoušet. Sežeň si MSI afterburner, tam nastav, ať se ti zobrazuje využití CPU, GPU a fps. Použij vsync (třeba i poloviční na 30fps) a postupně si projdi rozlišení od 640x480 až po klidně 8K a sleduj, jak využití CPU zůstává stejné, bez ohledu na rozlišení obrazu, zatím co grafická karta s vyšším rozlišením obrazu (více pixelů) postupně ztrácí dech.

Fungování a využití CPU a GPU ve hrách je nejenom snadné na pochopení, ale dokonce je to i velice logické.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
11. 9. 2018 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @WKM: Ocividne to nechapes ty :) u tahle aplikace neni jen o prohlizeni fotek a i tam ovlivnuje rychlost cela sestava vc. CPU
Kdyz to prevedu do tveho zjednoduseneho sveta tak staci i 0.5% rozdil zateze aby nestihl dat ten tvuj palec ve spravny okamzik a zhorsilo se mirne snimkovani i snimkova latence
Kdyby to bylo tak jak si myslis tak nejsou takove vykonostni rozdily mezi jednotlivymi tridami CPU potazmo generacemi ;)

rnb
rnb
Level 0 Level 0
11. 9. 2018 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @blackbox: Naprosto tomu nerozumíš, změna zátěže FullHD x 4K x 8K se odehrává v pixel-shaderech v GPU (případně v teselaci). PS musejí zvládnout čtyřnásobný nebo šestnáctinásobný výkon, též je třeba o něco více paměti na GPU.

Vliv na CPU je blízký nule.

WKM
WKM
Level 1 Level 1
11. 9. 2018 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @blackbox: Vykašli už se na tu snímkovací frekvenci, ta je pevně dána (30fps). Dám ti sem odkaz na video, kde se porovnáná i3 6100, i5 7600 a i7 7700K ve 4K. Než mi tady budeš zase říkat, že i7 zvládne více FPS, tak o tom to video není. https://youtu.be/_7uKg2LFRPk (pokud by nešlo, tak zagoogli, určitě najdeš).

Všechny 3 procesory dávají přes 50fps (snímkovací frekvence bude klesat v Novigradu, protože prostě tam jede většina CPU na 100%, což ale není problém grafiky ve hře, ale počtu NPC a geometrie). A teď si zkus představit situaci, kdy zamkneš snímovací frekvenci na 30fps, bude ta i3 6100 stačit na 4K při 30fps? Ber v potaz, že snížením rozlišení zůstane vytížení CPU stejné. A sami si to můžou lidi vyzkoušet. NEBO můžete dál klikat palce dolů, což je populárnější varianta.

WKM
WKM
Level 1 Level 1
11. 9. 2018 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @rnb: To tady říkám už 2 dny, čti to všechno nebo to nečti vůbec. :wink:

WKM
WKM
Level 1 Level 1
11. 9. 2018 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @WKM: Můžeš si najít i jiné hry, který jsou lépe optimalizované (bez lokací, kde vytížení CPU vystřeli na 100% bez ohledu na čip). V takovém GTA V ti ve 4K+ i3 (2c/4t) dá stejný výkon (počet fps) jako i7 (4c/4t).

rnb
rnb
Level 0 Level 0
11. 9. 2018 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @WKM: To bylo pro blackbox

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
10. 9. 2018 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

On nekdo cili na 30FPS? To se na to oznamovani HW pozadavku muzou rovnou vysrat, respektive uvadet pouze ty minimalni.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
10. 9. 2018 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 Konzole cílí na 30 FPS. Obvykle proto, že 60 je naprosto nerealistických i s nejlepší optimalizací.

Počítače nemusí, nicméně jestli takhle vypadá setup na 30 FPS tak potěš koště, to je buď strašně blbě optimalizované, nebo úděsně náročné.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
11. 9. 2018 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Na FHD ve 30FPS staci stare kramy. Pro 4K uz je to jina, ale to je snad pochopitelne, ne? (A jde o High nastaveni, at uz to bude cokoli..)

rnb
rnb
Level 0 Level 0
11. 9. 2018 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Minimální možné FPS je 60. Všechno co 60 FPS nezvládá je na hry nepoužitelné. Konzole jsou na hry vesměs nepoužitelné od vynálezu FullHD.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
10. 9. 2018 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Jestli tomu bude odpovidat i kvalita grafiky tak proc ne ...

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
10. 9. 2018 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 Je zajímavé jak se opět po 60FPS boomu dostáváme zpět do 30FPS fáze. Jenom to dokazuje, že nárůst výkonu GK není dostatečně úměrný nárustu požadavku na grafickou kvalitu her.
A místo toho, co by nám NVIDIA dodala opět řadový skok raw power, jako to udělala s Pascalem, dostaneme nějaké RTX pičoviny.

Vlastním GTX 1080 a moc, moc moc jsem si chtěl koupit 2080, ale nejdříve chci vidět v nezávislých testech, že tam bude brutální nárůst výkonu mimo Raytracing. Už teď ale všichni víme, že nebude

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
11. 9. 2018 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi Nedostavame se zpet do faze 30FPS. Drtina vetsina soucasnych her beha jak z praku i na pomerne slabych soudobych kartach. Vyvoj GK je naopak pomerne dost napred pred realnymi pozadavky. (Mj. kvuli brzde ve forme konzoli, ale zdaleka nejen kvuli nim.)
Akorat treba v tomhle pripade vidime, ze to vzal do rukou slabomyslny marketak a snazi se z oznameni vymacknout maximum. (Ze bude cela firma pro srandu kralikum, to mu nedochazi..)

Reklama
Reklama