Zpět na článek

Diskuze: 3D výlet po klenotech z přelomu tisíciletí

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kubino77
kubino77
Level 14 Level 14
2. 4. 2022 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek jsem s chutí zhltnul, pochvala autorovi.

Vůbec mi nevadí menší výběr her, popsat všechno nejde. Ten Half-life by třeba vydal na samostatný článek. Je zajímavý, že mi dřív vyšší obtížnost nevadila, Hexen2 jsem zkoušel bez návodu opakovaně. Dneska bych na to chuť a čas neměl.

A mody jsou u starých her nutností, takže obsah článku u mě taky v pořádku.

taylor-fx
taylor-fx
Level 1 Level 1
31. 3. 2022 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já jen doplním, že na Wolfnštejna a i na další hry zmíněné zde v komentáři udělala naše skupina český dabing. Původní co jsme kdysi vytvořili se předělal, protože se nám nelíbil. Použití je na každém. Kdo českými dabingy i od nás opovrhuje a nesnáší je z principu, si může jít vypláchnout oči a nekomentovat. Tohle je pro Ty, co se s angličtinou perou a nebo jsou líní. :o) Hledejte fenixprodabing. Díky. Elfi

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
30. 3. 2022 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

HALF LIFE 2 navždy změnil pohled na FPS. Řekl bych, že HL2 dokázal předběhnout dobu. Ano tehdá vyšel i geniální DOOM 3, ale HL2 byla natolik populární hra, že i herní časopisy tehdá dělali různé návody, tipy, triky do této hry. Half Life 2 je klenot z roku 2004 a rozhodně se k němu ještě někdy chci vrátit...ve své době jedna z mála her, co dokázala využívat fyziku ve hře naprosto geniálně a celosvětové hodnocení bylo téměř 100% 10/10 absolutní majstrštryk, co se týče FPS. Ve své době hodně dlouho nepřekonatelná FPS hra...která dost možná určila směr dnešních her.

Miichaell
Miichaell
Level 21 Level 21
30. 3. 2022 23:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @honza9800 Half-Life 2 ovlivnil FPS hry na nějaké 3-4 roky, to se tehdy vývojáři snažili a hlavně vydavatelé byli ochotní vydávat různorodý věci, protože právě HL2 (ale nebyl sám) ukázal, že s totálně odlišným konceptem jde masově uspět, když se to udělá dobře a hra je inteligentní. To o dnešních střílečkách a "akčních adventurách" (nesnáším ten termín) říct opravdu nejde. Takových je opravdu jen pár. Tehdy vycházela spousta áčkových her a snažili se všelijak přiblížit tomu, co udělal HL2 a jiní úspěšní. Dnes máme vesměs 3 formičky - COD, Far Cry a looter shooter. Tehdy byla hromada různých přístupů, stylů hratelnosti, vyprávění, ale hlavně zasazení. Hry ala Moderní Warfare byly výjimkou. Dnes mi nejvíce chybí právě "civilní" střílečky a hlavně vůbec jiné značky než COD, Battlefield a Far Cry. S nášupem mezi roky 2000-2007 to nejde vůbec srovnávat. MDK2, Giants, NOLF, Poject IGI, 007 Nightfire, Soldier of Fortune, MoH, COD, Armed And Dangerous, Hitman, Mafia, Flashpoint, Hidden And Dangerous, SWAT, Rainbow Six, Serious Sam, Far Cry, Painkiller, FEAR, King Kong, Condemned, El Matador, Reservoir Dogs, Just Cause, Crysis, BioShock, Timeshift a to jsem tak půlku zapomněl...

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
30. 3. 2022 02:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To byly časy, každý rok takový nášup grafického pokroku:)

Já bych přidal Giants: Citizen Kabuto, openworld s třemi kampaněmi, přičemž každá s jiným herním stylem. Pamatuju si, že to byla dost sranda + originální vizuální zpracování ostrova.
Unreal jsem prvně viděl na předváděčce v Bontonlandu, tušim že to jelo na Voodoo2 možná na dvou. Do té doby jsem nevěřil, že může 3D hra běžet běžet tak plynule. S 32 MB RAM mi to jelo strašně, chtělo to 128MB, aby si člověk mohl zapnout ty krásné textury. Tak jsem si z té hry alespoň pouštěl hudbu. S Rivou TNT to šlo hrát celkem dobře až později, příčemž jsem měl často bugy - v DirectX listy palem byly v černé kostce - nefungovala asi průhlednost, v Opengl pro změnu nefungovaly detailní pod-textury.
Nativně Unreal podporoval jenom glide api.
U Quake 2, máte-li vhodnou grafiku, doporučuji RTX verzi - zachovává si původní styl, ale moderní osvětlení hru velmi dynamicky oživuje.
Akcelerovaná verze z 1997 měla nádech do oranžova, podle Stroggoské oblohy, což bylo fajn, ale SW render měl dle mého názoru lepší nasvícení interíérů. RTX verze zde exceluje a všechno světlo sedí i jednotlivé zdroje v interiérech. Všechny textury mají původní charakter, s vyšším rozlišením a dle nadefinovaného materiálu mají styl odrazu a rozptylu.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
29. 3. 2022 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Unreal byl naprosto skvelej, ale narocnej na HW dane doby ukrutne, nejsem si jist na cem jsem to vlastne hral.. mozna Voodoo2 v 800x600 ? Tebo ze by uz nejaka Riva TNT to uz je moc davno, v kazdem pripade Unreal, Tombraider asi 1 a Quake2 naprostej luxus v dane dobe.

epidot
epidot
Level 44 Level 44
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 3. 2022 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 Souhlas, Unreal byl fenomenální. Úžasná hudba, exteriéry.... Jen průlet okolo toho hradu, co byl v menu bral dech. Datadisk špatný nebyl, ale na hlavní hru neměl.
P166, 32ram, S3Trio 2MB+3dfx Voodoo1 4MB, rozlišení tuším 512x3xx.
Na tu atmosféru se nedá zapomenout.
No a právě v Unrealu šlo spustit režim Botmatch. Počátek další legendy, Unreal Tournament (99).

Cemada
Cemada
Level 5 Level 5
29. 3. 2022 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Half Life je teda extra fópa :-D
Přihazuji další: Soldier of Fortune.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
30. 3. 2022 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada @Cemada halflife rozhodne to byla velmi povedena zalezitost a pak jeste mozna vic halflife2 + jeho datadisky excelentni.

Cemada
Cemada
Level 5 Level 5
30. 3. 2022 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 @Maximumspeed77: HL2 vyšel "až" koncem 2004, ale dal by se taky považovat za hru z přelomu tisíciletí. A super hra, jak píšeš. I dnes si jej rád zahraji :-)
Ono všeobecně ty starší hry mají lepší znovuhratelnost než většina nových. Možná je to i díky té nostalgii :D

Když tam pátrám dál v paměti a na wiki, tak další hry: Diablo 2 (2000), Need for Speed Underground (2003) a hlavně dvojka (2004), Colin McRae Rally 2 (2000), Far Cry (2004), C&C Red Alert 2 (2000) a Generals (2003), StarCraft (1998) a samozřejmě Counter-Strike :D

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 3. 2022 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkný článek, ale naopak Return to Castle Wolfenstein bych určite kupoval na steamu, protože tam je i ten mod RealRTCW, zadarmo, navíc ho aurtor udržuje a neustále přidává nove věci, jsou tam i AP. Všechny přídavky se stahuji z workshopu..

Reklama
Reklama