profile-image

JurikAler

92 bodů
Zbývá 8 bodů do dalšího levelu
0 100
26. 1. 2026 15:09 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
26. 1. 2026 10:06 Hodnocení komentáře
0 b
Příliš mnoho událostí v intervalu
26. 1. 2026 10:01 Hodnocení komentáře
0 b
Příliš mnoho událostí v intervalu
26. 1. 2026 09:58 Hodnocení komentáře
0 b
Příliš mnoho událostí v intervalu
26. 1. 2026 09:57 Hodnocení komentáře
2 b
26. 1. 2026 00:12 Denní návštěva
4 b
25. 1. 2026 15:45 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
25. 1. 2026 15:33 Komentář
4 b
25. 1. 2026 15:18 Komentář
4 b
25. 1. 2026 14:28 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
25. 1. 2026 12:24 Komentář
4 b
25. 1. 2026 11:47 Hodnocení komentáře
2 b
25. 1. 2026 11:47 Hodnocení komentáře
2 b
25. 1. 2026 11:46 Přečtení článku
2 b
25. 1. 2026 11:46 Denní návštěva
4 b
19. 1. 2026 11:10 Přečtení článku
2 b
19. 1. 2026 11:09 Denní návštěva
4 b
15. 1. 2026 21:07 Přečtení článku
2 b
15. 1. 2026 21:07 Denní návštěva
4 b
12. 1. 2026 15:06 Denní návštěva
8 b
Bonus za dva dny v kuse
11. 1. 2026 02:23 Denní návštěva
4 b
10. 1. 2026 22:52 Přečtení článku
2 b
10. 1. 2026 22:52 Denní návštěva
4 b
4. 1. 2026 20:05 Denní návštěva
4 b
3. 1. 2026 22:12 Denní návštěva
4 b

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
25. 1. 2026 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Já to na tom hrál. 386SX33, byl jsem tou hrou tak pohlcený, že jsem někdy zvedl detaily na plné 320x200 a kochal jsem se. . Mělo to asi 1 snímek za vteřinu, v podstatě takový foto mód.

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
25. 1. 2026 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vasho22 😄 to nám hráčům říkali už od 90. let 👍

Dnešní děcka mají od narození tablety a sociální sítě. Tady může pomoci pouze rozumný rodič.

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
25. 1. 2026 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NelsonMandela Párkrát jsem si říkal, kdy příjde doba, že i třeba i Playstation bude jen streamovací služba a k tomu bude možnost si pořídit třeba handheld pro mobilní hraní. Doufám, že pár generací konzolí ještě bude. Na druhou stranu, toho výkonu ja ranec už na PS5, stačilo by, aby vycházely pořádné, zábavné videohry.
Datacentra pro AI jsou teď taková priorita, že PC sektor bude asi nějakou dobu stagnovat. Ta situace ještě asi nenastane, myslim, že se to zase zhoupne za pár let, ale v konečném důsledku by se mohlo stát, že se prostě herní GPU přestanou dělat uplně. Určitě je spousta lidí, co si koupí klidně RTX xx90 pokaždé, ale ani to by ten sektor nezachránilo, kdyby se vyrábely jen ty karty, které mají nejvyšší přirážku. Proti průmyslu, který nakoupí násobně dražší vybavení v enormním množství to nehraje roli.
Ale možná se časem objeví jiní výrobci/platformy, možná není potřeba mít vše vyrobené na nejnovějším procesu. Kolikrát stačí optimalizace, windows a gpu se chovají po roce uplně jinak.
Mám 2 příklady - Dark Souls III na FX8300+GTX970. V době vydání mi to nechodilo přes 50 fps nikdy, klasický CPU bottleneck. Jenže, na podzim roku 2015 vyšla aktualizace win10. nevím, co udělali se schedulerem, ale od té doby ta hra pod 60fps nešla. To byla optimalizace na staně OS.
Další příklad je Lords of the Fallen, která chodila asi tak 3xpomaleji v době vydání než nyní. Tady to byla optimalizace na straně hry.
Intel ARC ovladače, kapitola sama pro sebe. A když mluvím o ARC, tak ne ale opravdu HODN s*ere, že Intel teď nic pro hráče asi nevydá. Konspiračně si myslím, že v tom má prsty nvidia. Co je na tom všem nejhorší je ta nehorázná NUDA, že se NIC v oblasti PC hardware pořádného neděje, v tom potitivním slova smyslu tedy. Já si nepotřebuju kupovat každej rok nový hardware, ale, když Intel z čistého nebe ohlásil B580 a 70 tak jsem dostal značný dopiminový rush. Tak to bylo a je od dob Score a Levelu, kdy jsem zdaleka neměl peníze a jen koukal na obrázky a četl o novým Voodoo, Matroxu, Ati a Rivě TNT. Mám rád, když vychází zajímavý herní hardware, když firmy vylepšují svoje technologie jako dlss, fsr, xess a je možné je používat i se staršími architekturami. To naštěstí trvá, vývojové týmy dělají co mají. Ale celkově muj entuziasmus v PC jako herní platformu a jeho hardware opustil. O kvalitě moderních her asi nemá cenu mluvit (Kde je DLC pro Dragon's Dogma II ?) Nic se neděje, jen nudné korporáty a debilní AI všude i na herním akcích - CES. Aby se člověk bál otevřít konzervu.
Snad není všem dnům konec, a jelikož se všechny velké cloudové firmy beztak snaží šmírovat uřivatelská data a dělají to, budu jedině rád, když třeba Čína do toho hodí nějaké vidle.

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
31. 12. 2025 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 spousta lidí utrácí střídně a inteligentně, jenom ty ceny a inflace za poslední roky vyletěly někam na měsíc, takže si nekoupí ani tu střední třídu. Jídlo v akcích bývá to, co kupují češi nejčastěji a to nacenění nedává smysl. K tomu potraviny se obecně změnšují a kvalita zhoršuje. Ti co mají děti tak těm to nezávidím vůbec. Že si lidi stěžují na předražený hardware, protože že utratí své peníze za blbosti je až moc zjednodušený pohled.

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
31. 12. 2025 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 třeba nejíst je nejlepší optimalizace proti rozfofrování peněz v marketech

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
31. 12. 2025 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maximumspeed77 spousta lidí utrácí střídně a inteligentně, jenom ty ceny a inflace za poslední roky vyletěly někam na měsíc, takže si nekoupí ani tu střední třídu. Jídlo v akcích bývá to, co kupují češi nejčastěji a to nacenění nedává smysl. K tomu potraviny se obecně změnšují a kvalita zhoršuje. Ti co mají děti tak těm to nezávidím vůbec. Že si lidi stěžují na předražený hardware, protože že utratí své peníze za blbosti je až moc zjednodušený pohled.

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
26. 7. 2022 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Při čtení článku jsem si vzpomněl na Z80 assembler,
Chtěl jsem zpětně zjistit, kolik řádků v ROM ZX Spectra má kód pro interpretaci basicového příkazu CIRCLE, kde stačilo zadat jen souřadnice (pixelové) a poloměr. Najít tu informaci na webu je problematické - jak formulovat dotaz atd. Mohu si stáhnou celkou ROMku, ale to bych musel vědět, co přesně hledat.
Jelikož jsem tehdá (devadestátky) zjistil, že programátor nebudu, nyní tu nemohu dělat chytrého :) Vim, jen, že brácha, který programuje v různých jazycích, své extenzivní znalosti z osmibitu ( který mohl zkušený programátor zcela ovládnout na úrovni hw) příiš nevyužil.

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
30. 3. 2022 02:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To byly časy, každý rok takový nášup grafického pokroku:)

Já bych přidal Giants: Citizen Kabuto, openworld s třemi kampaněmi, přičemž každá s jiným herním stylem. Pamatuju si, že to byla dost sranda + originální vizuální zpracování ostrova.
Unreal jsem prvně viděl na předváděčce v Bontonlandu, tušim že to jelo na Voodoo2 možná na dvou. Do té doby jsem nevěřil, že může 3D hra běžet běžet tak plynule. S 32 MB RAM mi to jelo strašně, chtělo to 128MB, aby si člověk mohl zapnout ty krásné textury. Tak jsem si z té hry alespoň pouštěl hudbu. S Rivou TNT to šlo hrát celkem dobře až později, příčemž jsem měl často bugy - v DirectX listy palem byly v černé kostce - nefungovala asi průhlednost, v Opengl pro změnu nefungovaly detailní pod-textury.
Nativně Unreal podporoval jenom glide api.
U Quake 2, máte-li vhodnou grafiku, doporučuji RTX verzi - zachovává si původní styl, ale moderní osvětlení hru velmi dynamicky oživuje.
Akcelerovaná verze z 1997 měla nádech do oranžova, podle Stroggoské oblohy, což bylo fajn, ale SW render měl dle mého názoru lepší nasvícení interíérů. RTX verze zde exceluje a všechno světlo sedí i jednotlivé zdroje v interiérech. Všechny textury mají původní charakter, s vyšším rozlišením a dle nadefinovaného materiálu mají styl odrazu a rozptylu.

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
8. 1. 2021 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @BackPa: Jak to říct .. mě příjde, že tě apriori žere skutečnost, že k té fantastické 4KOLEDTV je tvoje RX5700 absolutně nedostatečná karta a zejména CP77 si tam nemůžeš pořádně užít. Vzheldem k cenám je nová GK výdaj, který nejsi ochoten akceptovat. Proto nemá váhu když nemáš vlastní zkušenost a intenzivně prosazuješ svá tvrzení.
Nakonec, kromě hraní v dnešní době absurdních rozlišeních je raytracing to oč tu běží, kvůli tomu je tu dlss.

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
23. 3. 2018 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ico33 @FlyTierra: Parametry ve smyslu, že nepřelézá například basa příliš pod 80Hz a nezahuhňá pásmo spodních basů s bicími, že mi nepoleze ani do vyšších středů, kde se musí dobře doplnit s nástroji, co hrají střední pásmo (okolo 330Hz bývá bordel), pokud míchám stopy do sterea, např. kytara vlevo/vpravo, tam musím dávat pozor, aby snímaný zvuk z mikrofonů měl správně nastavané fázování, jinak se budou mezi sebou na podobných frekvencích rušit (jenoduchý test - musí to znít dobře i v MONO). EQ, multiband/wideband kompresory a práce s nimi, a vůbec různé další věci. Toto je dle mě základní studiové know-how, co musí každý sound engineer znát.
Tudíž to co leze ze studia, by mělo mít určitou úrověň zvukového vyvážení.

Jestli se mi ta hudba líbí nebo nelíbí je věc druhá. Špatné, vtíravé a laciné hudbě nepomůže sebelepší produkce, ale bude to znít líp než z garáže.
A naopak, inteligentní, dobře zkomponovaná hudba s dobrým přednesem přinese mnohem víc posluchačova požitku, má-li skvělou produkci.

Poslední věc - hlasitost u nahrávek je výsledek masteringu a ne mixu (pokud je blbý mix, masteringové studio bude řváť). Je to problém téměř napříč všemi žánry a rádia k tomu přispívají tím, že požívají navíc ještě další RMS maximizaci aby všechno znělo stějně nahlas.

A ano, požadavky klientů, jsou jasné "chci to nahlas"

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
7. 1. 2021 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @BackPa: Souhlas, ale přeci jen, s videí se dovíš prd, musíš to sám otestovat.

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
4. 5. 2020 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johnn @jfb: Čert ví, těžko soudit doma ze židle - možná jsem se až moc koukal na norský seriál Okupace (a koukám že už dávno vyšla třetí řada !)

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
21. 5. 2020 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Stratos: Víceméně souhlasím, je to podobné jako z procesory AMD vs Intel, chytrý člověk koupí to co je výhodnější a neřeší značku. Však Intel už s desktopem prakticky cílí na hráče (gaming happens blabla) - i s 10-ti jádry (!). U nvidie (na rozdíl od Intelu) je přidaná hodnota alepoň RTX a DLSS, kterou já akceptuji, protoře hraju hry od ZX spectra a sleduju pokrok v technologii a i když vetšina lidí to bere jako zbytečnost, já toho nákupu nelituji - Control s novým DLSS a Q2 + Minecraft mi stačí.
Co se týká provedení, tak preferuji referenční - 2070S vs Ventus2070S je jako nebe a dudy a to jen při 500Kč rozdílu.

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
22. 3. 2018 20:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ico33 @Ico33: Dej mi kontakt na svého dealera, chci se taky takle sjet.

Bavíme se tu o přenosu zvuku z média (CD) do uší a vliv audiosystému na kvalitu zvuku, ne o obsahu

i ty sra..y co jedou v rádiu musí splňovat určitý parametry profesionálního mixu a masteringu, byť se tím akolrát naleští ten sh*t

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
2. 5. 2020 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johnn @JurikAler: z*

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
7. 1. 2021 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @BackPa: Dokonalé není ani TAA, to je proč se mi líbí Death Stranding s DLSS víc, neni tam ani jediná rušivá zubatá hrana. A neni to rozmazané jak by se dalo očekávat. A je nejspíš počítané z niššího. Další věc je, že třeba práve video od gamers nexus ukazuje jak negativní, tak pozitivní věci ohledně dlss. Ceny, s tím souhlasím, ale co s tím můžeme dělat? Nanejvýš nekupovat.

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
2. 5. 2020 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johnn @johnn: o velbloudáře nemám strach, oni si poradí jak ropu využít i bez výroby fosilních paliv, spíš bych měl obavy s Ivana.

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
20. 5. 2020 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Nedos: to by ale nebyla levná..

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
6. 1. 2021 03:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @BackPa: 1440 jsem měl já, můžu souhlasit s tím, že je to poznat když je nastavené cokoliv pod Quality. Je ale důležité jak hra funguje v pohybu než pixel hunting. A mě to za to stálo.
Pak je tu Death Stranding, tam naopak vypadal obraz líp hlavně co se týká drátů vedení a celý byl víc koherentní. Tady o výkon nejde, hra chodí všude dobře.
Jsou to moje osobní dojmy to je jasné, ale nelze říct, že celé dlss je k ničemu jen proto, že se mi ten princip nelíbí nebo to na mojí kartě nejde.

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
2. 5. 2020 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johnn na tom Atomu se určitě shodnem. Ideálně fúze, která je stále "sci-fi, ale každou chvíli na spadnutí" :)
Ale jak by se k tomu postavily jisté národy, snažící se prodávat ropu, protože nic jiného nedovedou vyprodukovat - obávám se, že to má značný "průserový" potenciál.
Ale to už je na jinou diskuzi, do které bych se ani raději nezapojoval.

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
20. 5. 2020 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Tak za ty peníze to neni špatný, měl jsem Ventus XS 2060, což je velikost jako tenhle Mech a prodal jsem jí, protože jsem si koupil větší monitor. Na 1080p ale dávala solidní framerate.

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
20. 8. 2018 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gamepad funguje, včetně DS4 (s Xbox-ovými prompty). Hra je hardwarově náročnější než Zaklínač 3, na 1070 běhá hra v 60fps, ale pouze v 1080p (na plné detaily).

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
23. 2. 2018 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ccdira Ti 2 si mají pramálo co vyčítat.
že všichni obchodníci nejsou takto schopní, ale to by se do republiky asi brzy nevešli.
Těch peněz mohl Bakala dát víc, alespoň by hra byla lépe odladěná.

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
6. 6. 2018 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Chassis Ale vždyť si nikdo nestěžuje...

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
28. 6. 2019 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JurikAler @Xcute: Jo, uvítal bych víc starších her s dobrým RT.
U těch nových je problém jak A/implementovat raytracing a zůstal slušný framerate
B/aby to bylo znát, že to má má smysl zapnout

JurikAler
JurikAler
Level 1 Level 1
2. 1. 2021 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JurikAler @kajinek: Když budeš chtít, nenarazíš na cutscénu celé hodiny. Týkají se hlavního děje a některých sideqestů.

Reklama
Reklama