Zpět na článek

Diskuze: 50 stran právničtiny lidsky – rozebíráme smlouvu ACTA

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

karelpipa
karelpipa
Level 1 Level 1
17. 2. 2012 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=SpaceExplo]Souhlas - a mam pro redakci navrh - co takhle presunout tech "50 haku prispevek" hned pod clanek a ne az pod diskuzi? Troufam si tvrdit, ze spousta lidi nedala 0.50za "megaupload" clanek, protoze se tou diskuzi proste neprokousala.[/quote]

Přesně tak, vždycky na to zapomenu.

Dutch77
Dutch77
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 05:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebudu dělat týpka, co se v tomto nějak extra vyzná, ale jsem rád za PCTuning a tyto články. Fakt si cením toho, že se snažíte přiblížit pro nás(mě) ostatní důsledky plynoucí z téhle smlouvy. I naprostý laik musí vidět, že tady něco nehraje.
Mám jenom strach, že navzdory tomu, co uděláme, tahle kravina stejně projde...

Btw. autorovi každopádně +padesát háků ;)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dutch77 Souhlas - a mam pro redakci navrh - co takhle presunout tech "50 haku prispevek" hned [b]pod clanek[/b] a ne az pod diskuzi? Troufam si tvrdit, ze spousta lidi nedala 0.50za "megaupload" clanek, protoze se tou diskuzi proste neprokousala.

mtn
mtn
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 05:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Další vynikající článek. Dáváte si záležet, díky za to.

Bruk600
Bruk600
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 06:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak a pirátská strana začíná mít hluboké opodstanění a škoda, že je daleko do voleb. Jen si musí dát pozor na to, aby jim tam narychlo před volbami nevlezl Kalousek.

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 07:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bruk600 Bohužel by to ještě chtělo, aby v Pirátské straně byl někdo, kdo je schopen se vyjadřovat do médií. Zatím když se vedle sebe posadili zástupce OSA a někdo od Pirátů, tak člověk z OSA byl placený profík s "přednastavenými" argumenty od mediálních poradců a zástupce Pirátů byl takový "Tonda" co si odběhl od WOWka.
Samozřejmě je to o penězích a o zkušenostech. Tak snad začnou Piráti nabírat expy taky v reálném světě a ne jen v tom virtuálním :).

next_ghost
next_ghost
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Pojem "poskytovatelé internetových služeb" není v textu dohody nikde definovaný. Dalo by se to vykládat striktně jako internetoví provideři, ale také široce jako jakýkoliv server, který umožňuje nahrání uživatelského obsahu. V takovém případě by každý server musel k registraci vyžadovat ověřené občanské jméno a adresu jako to už teď dělá třeba server novinky.cz.

next_ghost
next_ghost
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Piráti zatím v televizních diskuzích powerlevelují předsedu (který bude mimochodem dneska večer v Hyde Parku na ČT24). Hádám, že mluvíš o Událostech komentářích na téma Megaupload, kde proti sobě seděli Mikuláš Ferjenčík za Piráty a Roman Strejček za OSA. Normálně by tam za Piráty šel předseda, ale ten den výjimečně nemohl.

Nostalgie
Nostalgie
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Občanská demokratická strana
Česká strana sociálně demokratická
TOP 09 - Tradice Odpovědnost Prosperita
Křesťanská a demokratická unie - Československá strana lidová
Unie svobody - demokratická unie
Občanská demokratická aliance

atd atd. Podívejte se, jak ty názvy dobře zní a co jsou to za strany. Já se ptám, k čemu by byla další Svobodná demokratická strana, která by se mohla podle názvu rovnou zařadit mezi ty předchozí zmíněné ?

V názvu problém není. Pokud se s ním člověk už setkal a něco si o straně zjistil, tak se zbaví předsudku z něj. Problém je hlavně v té mediální prezentaci.

orhore
orhore
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech To je pravda, že Piráti nejsou političtí profíci. Ale k čemu jsou politické strany? Osobně si dokážu představit vládu odborníků. Pak by ale podobné stupidity jako ACTA nikdy nikdo nepodepsal. Nedovedu si představit, že by Piráti třeba vládli, ale dokážu si představit, že by mohli při vhodném poměru stran ve sněmovně aspoň nabourat tenhle politicky zkorumpovaný systém.
BTW, bohužel mladí lidé (studenti aspol) v minulých volbách volili hlavně TOP09 a nebo jiné dementy. Teď si mohou vzít opět příklad z Mádla 8) . Já volil Piráty a opět volit budu :!:

ilianik
ilianik
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Tak ten Tonda od WOWka mě dostal :D
Jinak souhlasím, že by to chtělo tvář a sílu i na mediální scéně. :)
Jinak mě osobně název "piráti" nevadí, právě naopak mi přijde, že se přibližuje mladé generaci, kde je obrovský potenciál voličů. :)

Fang
Fang
Level 4 Level 4
1. 2. 2012 23:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech @Nostalgie: Kde by se meli medialne prezentovat, aby se dostali do podvedomi dostatecnymu mnozstvi lidi, kteri se o ne nijak nezajimaji, protoze proc by meli?
Ostatne, vim o nich dost, jsem rad, ze se snazi, ale volitelni jsou pro me zatim leda v tezky opilosti, coz teda posledni dobou plati takrka o vsech stranach u nas.

next_ghost
next_ghost
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech @ilianik: Když si člověk dohledá historické souvislosti ([url]http://www.piratskenoviny.cz/?c_id=32859[/url]), tak zjistí, že název Pirátská strana je vlastně jediný rozumný. Mimo Švédsko je sice složitější vybudovat pod tím názvem jasnou politickou značku, ale na druhou stranu kdyby se švédští piráti jmenovali Piratpartiet, čeští Strana svobodného Internetu, britští Civil Liberties Party, němečtí třeba Freiheitpartei a tak podobně, bude to ještě mnohem těžší. Takhle aspoň každý úspěch pirátských stran v zahraničí znamená reklamu pro tu místní.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech @ilianik: Mně nevadí ani OSEL, podle mě je docela fajn dát si "hloupé" jméno, protože koneckonců nejde o jméno, ale o to, co představuje a ty myšlenky v pozadí...pokud někdo odsoudí piráty kvůli jménu (nebo osla), tak to je člověk ,sk terým nejde argumentovat a bude věřit všemu, co mu navykládá demokratická strana, i kdyby prosazovala totalitní zákony...

440bx
440bx
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech @net.Xtreme: Problem je, ze BFU to vubec nezajima. Nemaji na to cas, nechteji se o to zajimat. Slysi pirati - to jsou ti co stahuji. Dal to neresi. Rozumny clovek se na to podiva a zjisti, co se deje, ale tech je minimum a u voleb to bude malo. Jako politik si musis ziskat hodne hlasu, intelektualni uzavrena skupina se nikam nedostane.

Fang
Fang
Level 4 Level 4
1. 2. 2012 23:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech @440bx: Jen odbocim - ten, koho volim, musi byt nejen nekym, s kym souhlasim ci se ztotoznuju s jeho programem, ale musim taky verit v to, ze ma na to ho prosadit, nebo aspon prosazovat. V piraty v tomto smeru neverim.

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech @440bx: Přesně tak, navíc ne každý má čas někde zjišťovat o co které straně jde a proto tu stranu hodnotí podle jména. A pokud si někdo dá jméno, které nepředstavuje jejich cíle a nebo je takto negativní, tka prostě neuspěje.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
1. 3. 2012 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech @zumik31: jestlize nekdo hodnoti stranu jen podle jmena tak vlastne ani nedivim ze mame v tomhle state politiky takovy jaky mame a podle me je takovy hlas uplne zbytecny a jestlize podle toho pak nasi politici "pracuji" tak to holt uz ani lepsi nebude

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 07:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozhodně jsem rád, že se tento web nevěnuje jen recenzím HW a SW, ale že se zajímá i o poslední kauzy Megauploadu nebo ACTA.
U nás o tom bohužel média buď mlčí nebo lobují na straně OSA a podobných institucí a snaží se neznalému čtenáři vnutit jednoznačný názor, že Megaupload byla nelegální zlodějina nebo že ACTA ochrání domácí podniky před nekalou konkurencí :). V době kdy Čína kopíruje produkty, které ještě ani nevyšly :) se my v Evropě a USA budeme omezovat na svým právech podobnými paskvily a ještě to budeme obhajovat, jak nám to pomůže.
Komu to skutečně možná pomůže, to už víme.
Jelikož běžný občan toho zmůže jen málo, tak je třeba alespoň zatlačit na ovčany a poskytnout jim skutečné informace.
Proto fandím každému kroku, jakým je tento článek a především fandím anonymní legii. Myslím, že v nadcházejících dnech budou více než očekáváni.

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co viem USA nikdy nedodrziavalo autorske prava cohokolvek, tiez rusko a ani cina.
Autorske prava su len pre take male staty ako sme my, aby sme im mohli plnit kapsi.

Bennie
Bennie
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

99% toho co stanoví acta naše předpisy už dávno obsahují. Balíčky ze zahraničí se samozřejmě otvírají a kontrolují, dokonce i osobní zavazadla cestujících se otvírají a kontrolují, pokud je to potřeba.

ACTA není primárně namířena na EU, ta má standardy ochrany duševního vlastnictví sakra vysoko, ale na třetí svět v čele s Čínou, protože jednak Velký obsah brečí... a jednak USA ekonomika jde do kopru a Čína ji za chvíli koupí a to za peníze, které vydělala "kradením" americké technologie :) Aspoň takto to USA gov vidí.

Autorská, resp. vydavatelská práva v dnešní podobě jsou neobhajitelná a ochrana 70 let po smrti autora měla svoje opodstatnění v době Mozarta, kdy to tak akorát stačilo na to, aby se jeho opery odehrály ve všech metropolích Evropy, ale v dnešní době rok stará písnička nebo film je vykopávka, takže má-li být nějaká ochrana a já tvrdím že má, pak časově přiměřené dnešní ekonomické realitě... tj. podle mne, max 5 let u umění, max 1-2 roky u konzumních srágor typu džastibíbr a českohledásuprstár :)

P.s. padíka na katanu přidávám :)

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
2. 3. 2012 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bennie nj sice se baliky otviraji, ukazuji se kufry apod. ale nemusite zapinat mobil kvuli MP3, nechavat si prohlizet karty ve fotaku a jestlize ACTA projdou tak kdyz bude v balicku flashka, USB HDD notebook apod. tak to celnik pripoji nebo zapne aby se kouknul co tam vlastne ten clovek ma, projede si nainstalovany programy, koukne na vase fotky z dovoleny, poslechne pisnicky vasich kamaradu od ohne a jestlize bude napr. OS nelegalni tak si notebook pekne nechaj a potom az zjisti kolik SW jste zproneveril vlastnikum autorskych prav aby vam to mohli pekne cele nauctovat, tak ho pekne nechaji znicit aby snim neslo "pachat dalsi zlo a ozebracovani umelcu"

matex
matex
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za článek a zveřejnění překladu dohody. Právě jsem se tím prokousal a pochopit to bez komentáře rozhodně nejde. Chtěl jsem zkusit pochopit zda je ACTA primárně namířena proti porušování autorských práv, patentů apod. v digitální sféře (což je asi nejvíce medializováno) nebo je to jen součástí celkové ochrany duševního vlastnictví, ale nepodařilo se mi to ;-)

[ Z pohledu podniku, vynálezce nebo autora jsem osobně zastánce práva na ochranu "znalostí", protože ty jsou dnes často jedinou možností zisku konkurenční výhody a mají svou (i když velmi obtížně vyjádřitelnou) "hodnotu".
Z globálního pohledu by bylo vhodné všechna omezení přístupu ke znalostem odstranit aby mohlo dojít k maximalizaci jejich užitku a platit pouze za produkty a služby, které takto vzniknou. ]

Nicméně forma ochrany, kterou ACTA představuje nevypadá jako posílení ochrany práv (ty už jsou stejně ve všech vyspělých zemích legislativně zakotveny), ale spíše jako cesta k celosvětovému "Big Brotherovi" ... trefně píšete o "noze ve dveřích", které už ale možná nikdy nepůjdou zavřít.

Já jen pevně doufám, že u nás to s ACTA dopadne jako s mnoha dalšími kauzami a nakonec bude:
[b]ACTA ad acta[/b]

kvolaa
kvolaa
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přesně tohle, co děláte Vy, mělo udělat nějaké mainstream médium. Jenže novináři jsou na to příliš blbí a příliš svázaní s Velkým bratrem, ať si pod tím představíme cokoliv. Raději napíší něco o zpovykané mládeži, co ráda krade na netu. Že je stahování legální podle §30 autorského zákona, to je příliš nezajímá, peníze od autorských svazů jsou přednější. Hanba jim. ACTA odmítnout !

janis
janis
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kvolaa S tím stahováním to není tak jednoznačné (a to ani u nás, natož v jiných státech, kde je už jen stažení trestně postižitelné): u nás je beztrestné pořízení kopie (tedy i stažením z internetu) audiovizuálního díla pro [b]vlastní, osobní potřebu[/b], aniž byste musel zkoumat, zda k umístění a volnému užití díla dal souhlas vlastník autorských práv. [b]Trestné a nelegální[/b] je pak umístění takového díla k volnému stahování a užití bez souhlasu majitele autorských práv - tedy postižitelní jsou uploadeři, stahovači se proviňují "pouze proti morálce". Na software (hry, OS, aplikace) se však takto benevolentní autorský zákon nevztahuje - tam je trestně postižitelné jak uploaderství, tak stahování. Chce to číst pořádně ten citovaný zákon...

Shamar
Shamar
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pochvala a 0,50 odmena, nemam moc co rict navic, co tu uz nekdo 5krat nerekl predemnou... jen bych se chtel zeptat zda mate moznost v ramci medializace nejak ovlivnit vyskyt tohoto clanku do takovych tech reklam na clanky co jsou u idosu dole :wink: myslim ze by to hodne pomohlo k osvete nas obcanu...

johnn
johnn
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dobre napsano podle "zdraveho selskeho rozumu"
BTW: ten posledni obrazek me dostal, velice povedene "all in one"....

janis
janis
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[b]Vydavatelé chtějí... kde se poskytovatelé připojení sami změní na policajty, kteří pro ně budou zadarmo pracovat.[/b]

Tohle je výstižné obnažení toho jádra problému, kvůli kterému se vzbouřili i internetoví giganti: i podle stávajících zákonů, bez SOPA, ACTA a dalších mají vlastníci dostatek pák k tomu, aby si svá práva obhájili - jenže jsou líní, neschopní nebo obojí. Vyhledávat na fórech, hostingserverech a dalších nelegální soubory, oznamovat je správci serverů a žádat výmaz je pracné a zabere to čas - tak proč tím nezaúkolovat jiné, že? Za ochranu svého majetku je zodpovědný vlastník (zkusili jste někdy v pojišťovně uplatňovat náhradu za vykradené nezamknuté auto či byt?), tak ať se laskavě stará on a nepřenáší svoje povinnosti na ISP.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
2. 3. 2012 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@janis podle me ste presne uhodil hrebik na hlavicku, protoze podle me tyhle koprorace nejdou do online distribuce z jednoho prosteho duvodu :arrow: penize, respektive pocatecni investice do rozjeti, kde by museli nakoupit HW, vyvinout ci koupit SW, platit daleko vetsi IT apod. a kdo by dal miliony na tohle kdyz ten predchozi model distribuce porad jeste "funguje"

michal121
michal121
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Další s dokonalých článků pana Rybky. Stáváte se mým oblíbeným autorem. Děkuji a tleskám.

BloodyO
BloodyO
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kéž by jsme se jednou dočkali pokrokových řešení místo okrádání a omezování..

Jinak výborný článek, odměnu si určitě zaslouží tak poctivě klikejte ať se dostane výše než minule. :)

Sagara
Sagara
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

asi hlavní petice proti acta:
[url=http://www.avaaz.org/en/eu_save_the_internet_spread/?copy]http://www.avaaz.org/en/eu_save_the_internet_spread/?copy[/url]
...nevíte někdo o nějaké české?

FidoUncle
FidoUncle
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zítra přijďte do Prahy na Klárov:[url]http://www.facebook.com/events/265567480176630/[/url]

v.sobo
v.sobo
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to mi pripomelo tento jiz par let stary obrazek, ktery je bohuzel porad pravdivy :(

[img]http://www.lauexplorer.com/wp-content/uploads/2010/02/legal-dvd-vs-pirate-dvd.jpg[/img]

PROC mam jako PLATICI zakaznik byt znevyhodnen spoustou limitaci???

johnn
johnn
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=FidoUncle]Zítra přijďte do Prahy na Klárov:[url]http://www.facebook.com/events/265567480176630/[/url][/quote]

spis pri dalsich volbach hooodne zauvazujte, komu date hlas, chce to zmenu od zakladu.....

Nephilim
Nephilim
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

aké pekné oko navrchu ACTA

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nephilim Hmm ... proc mi to pripomina NWO a oko v pyramide na 1-dolarovce? :-(

WITAS
WITAS
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[url][/url]http://www.youtube.com/watch?v=AuZWG6m8dWs

brabee
brabee
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vážený pane Rybko,

až se příště rozhodnete překládat z právničtiny, sežeňte si k tomu právníka, neboť o právu očividně nevíte vůbec nic.
Tím spíše, když se svými mylnými dojmy rozhodnete "vzdělávat" ostatní.

Jen pro příklad viz. komentář k článku 10. Kde se v úmluvě říká, že soud musí nařídit zničení zboží či nástroje porušující práva?
Soud má pouze mít pravomoc toto nařídit.
Kterou už naše soudy navíc mají, viz. § 40 odst. 1 písm. d) autorského zákona.

jutes
jutes
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tymto oznamujem autorovi že podavam žalobu v mene ACTA za kopirovanie textu ACTA. :wink: a vlastne žalujem cely tento web, providera, jeho mamu, otca, sesternicu. Hlavne tu sesternicu lebo mi nedala :lol:

P.S: tym čo nepochopili robim si srandu

Efferwyck
Efferwyck
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

+0,5 kč a velky plus.

matador88
matador88
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to skonci tak, ze sa populacia bude bat a vratime sa do casov nedavno minulych. pamatate si inzeraty vsade na predaj hier, filmov, softu? potom prisiel rychly internet a uzivatel si tak sam moze sem tam nieco pripadne stiahnut. pre seba, mozno len obcas. takto sa opat zacnu nabalovat ti, ktori budu mat pristup k datam aj nadalej, a bud to budu mat na haku (deti, studenti), alebo budu organizovani (mafia ide po vsetkom, kde su prachy).

Satiriasis
Satiriasis
Level 1 Level 1
1. 2. 2012 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Take moc dekuji za clanek, ackoliv jsem podobnou snuzku nesmyslu cekal, sam clovek by si na dany preklad cas nevynalozil. Proto ocenuji jiste velmi namahavou praci autora clanku.

Jinak k ACTE - jen at si ji uzavrou, ale az zase nekdo Obamovi posle obalku s antraxem, jak se to stalo Bushovi, tak at v tom nevini teroristy, ale postu ktera za to prece muze:)). To je tak absurdni cela tahle smluva... Me jen fascinuje, ze to vsichni podepisujou jak stado ovci, to si to nikdo z politiku neprecetl??

Reklama
Reklama