Alien: Isolation – Vetřelec v té nejlepší formě
Článek Alien: Isolation – Vetřelec v té nejlepší formě

Alien: Isolation – Vetřelec v té nejlepší formě

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

9. 10. 2014 02:00 53

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Příběh hry 3. Atmosféra hry 4. Prostředky ke gradování napětí
5. Vybavení ve hře, technické provedení 6. Grafika 7. Chování vetřelce, DLC 8. Hodnocení, závěr

Herní vývojáři se snaží přenést atmosféru z filmového Vetřelce do herního světa už po desítky let. A ne vždy se to podaří. Dodrželi autoři tentokrát své sliby? Dočkali jsme se takové zábavy, jakou jsme od prvního oznámení hry očekávali? Dlouho očekávaná hororová survival hra Alien: Isolation je konečně na světě!

Reklama
Reklama

Alien, v překladu „Vetřelec“ Ridleyho Scotta je jedním z nejlepších sci-fi thrillerů všech dob. Téměř až k filmovému sci-fi nebi ho katapultovala hustá atmosféra pramenící z psychologicky načrtnutého teroru mimozemského tvora, který řádil na lodi Nostromo.

Na rozdíl od pokračování filmu s názvem Aliens, jehož se pro změnu ujal James Cameron, zde Vetřelec útočil naprosto nečekaně, vždy sám, ale i přesto s citelnou přesilou. Vetřelce z původního Aliena tak posádka lodi včetně legendární Ellen Ripleyové (Sigourney Weaver) nemohla úplně zabít, ale jeho útok vždy jen horko těžko odvrátila (samozřejmě s nějakými těmi ztrátami).

Alien: Isolation – Vetřelec v té nejlepší formě

Přestože je původní premisa filmu opravdu lákavá, v Alieních hrách jsme se mohli setkat vždy jen s herní náplní, která se inspirovala spíše akčněji pojatým pokračováním ságy. Jediným světlým bodem strachu chtivých fanoušků Aliena v jeho nepříliš slavné videoherní historii byla kampaň za mariňáky z Aliens vs. Predators z roku 1999. Ačkoliv v ní stále vystupovaly desítky zakrslých nepřátel, kampaň byla hodně děsivá, jelikož přinesla nepředvídatelné chování útočících potvor. Žádné skripty, ale čistá hrůza z toho, kdy a odkud se na vás příště vrhnou.

Hra Alien: Isolation by přitom měla premisu plíživého strachu dále prohlubovat, ba co víc, tvůrci nám slibovali, že se jejich dílo bude inspirovat výhradně prapůvodním filmem. To znamená jeden jediný, přes tři metry vysoký Alien a mrazivá hororová atmosféra vycházející z jeho nepředvídatelných útoků a nemožnosti ho nadobro přemoci. Zdali se vývojářskému studiu The Creative Assembly, které je známé především sérií strategických her Total War, a s vydavatelem Sega za zády povedlo splnit všechny své sliby, a jestli konečně se při nějaké té „Aliení“ hře budeme pořádně bát, si prozradíme v naší dnešní recenzi.

Alien: Isolation – Vetřelec v té nejlepší formě

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning