Zpět na článek

Diskuze: AMD Ryzen 5 7500X3D: Nejlevnější X3D herní procesor. Vyplatí se?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Michal Šafr
Michal Šafr
Level 1 Level 1
3. 12. 2025 07:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosimtě Zdendo srovnej si ty grafy, četl jsem že máš Intel/NVIDIA bias, ale tohle je trochu moc ne. Nejvýkonnější komponent od jakéhokoliv výrobce ať je v grafech vždycky jako první.

K doporučení na závěr: lidi hlavně se vykašlete na 7600X3D, kupte tray 7800X3D a vůbec nic nemusíte řešit dlouhé roky.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 08:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taaak. Muzeme odskrtavat. "Inflacni sokove zdrazeni" mame za sebou u techto polozek:

GPU ✔️ (ted bude druhe protoze VRAM)🔜✔️

RAM ✔️

CPU ✔️

MoBo ✔️

PSU ✔️

SSD ✔️ a podruhe 🔜✔️

Zbyvaji nam bedny (nemyslim ty lepsi, ty se tak nejak drzi), sluchatka a chladice. Nejaky duvod se urcite najde, jako treba hlinikova krize. Ani nevim, jak to ti vyrobci monitoru delaji, ze levna zobrazovadla porad stoji +/- stejne, nekdy i mene. Nekdo by rekl magie, ale spis to bude (brano dnesni optikou) neproziravost, nebo spis - nasobne marze u cehokoliv s napisem gaming. Je zajimavy, ze i u zradla nastal zajimavy jev - kvalitni veci tolik nezdrazily, zato ty budget hruzy vyrazne. Tim se kvalita stava dostupnejsi (pozn.: manipulace a trocha ironie).

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @cztajtrlik Kdy probehlo inflacni zdrazeni CPU?

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 12. 2025 06:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Grew mel jsem to v uvozovkach, protoze mi prijde, ze vyrobci toho zneuzivaji a pote, co to proslo u grafik, to zkousi skoro se vsim. Udajne ted zdrazi AMD. Na mysli jsem mel to bajne zdrazeni 7800x3D pri launchi devitkove rady. Ale mate pravdu, CPU obecne jsou ja tom relativne dobre.

MasterDebater
MasterDebater
Level 22 Level 22
Grafická karta: NVIDIA
1. 12. 2025 18:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Radšej Intel 😃

zhor
zhor
Level 30 Level 30
1. 12. 2025 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta cena 6600Kc je nesmysl, za stejnou cenu je 9700X kterej je mnohem univerzalnejsi a jestli nektera hra bude mit o par fps min (spis vic) tak to nikdo nepozna: 7500x3d vs 9700x

Ondřej
Ondřej
Level 29 Level 29
1. 12. 2025 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tahle recenze s rtx 5090 a jen v rozlišení 1080p asi moc potenciální kupce zajímat nebude a budou raději hledat testy někde jinde.

bean
bean
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
1. 12. 2025 23:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej @Ondřej Proč? V recenzích CPU je třeba být limitovaný procesorem.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
2. 12. 2025 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukas @Lukas Recenze celé sestavy je recenze celé sestavy a recenze CPU je recenze CPU. CPU nelze porovnávat na kartě, kterou by sis k němu reálně koupil, protože nic nenaměříš.

Já osobně zamykám na všechny hry na 60fps (mám projektor) a dělal bych to i kdybych měl 9800x3D.. Znamená to tedy, že 9800x3D má stejný výkon jako můj 12400f???? (oba jedou na 60fps)..

Myslím že nikoli.

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
2. 12. 2025 07:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej @Ondřej Je to recenze CPU, k takovému testu potřebuješ co nejvýkonnější GPU a nízké rozlišení aby byl test co nejméně ovlivněn GPU, respektive výsledky musí být omezeny výkonem CPU a ne výkonem GPU. Takže pokud nemá potencionální kupec CPU v hlavě kopku sena, bude se zajímat právě o takovouto kombinaci. Neboť výsledky s tímto CPU a např. s 5070 ve 4K a nebo 1440P mu odpověď nedají.

Ondřej
Ondřej
Level 29 Level 29
2. 12. 2025 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @Fox_25 V pořádku. Naštěstí existují zahraničí testy, kde si najdu jak si procesor vede k nějaké relevantnější kartě. Protože tenhle procesor vážně nikdo nebude kupovat k RTX 5090. Takže recenze na ukázání čísel dobrá, ale k ničemu. Mě bude zajímat jak si procesory vedou v 1440p na maximální detaily se zapnutým RT, kde uvidím že můžu ušetřít peníze za procesor a připlatit si za gpu. Navíc mi v recenzi chybí třeba takové 9600x, 9700x, 5800x3d které by mě tam zajímaly.

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
2. 12. 2025 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @Ondřej Já to myslel trochu jinak, tato kombinace je dobrá na ukázku surového výkonu bez ovlivnění ze strany GPU. Ne že si nějaký potencionální kupec bude chtít koupit 5090 a 7500x3d. Asi bych dodal že toto je test CPU, ne test jaké CPU bude stačit na 1440p s max detaily a s RT. CPU tam mohlo být více, to souhlasím, ale i tak si člověk udělat představu jak na tom toto CPU je. Mě stačí že stojí stejně jako R7 7700X, příp. si můžu přidat asi 2000kč a koupit rovnou 7800x3d, takže za mě tento test svůj účel splnil.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @Ondřej Jenže to už pak není test CPU, ale GPU. Zdejší test ti ukáže, jak si který CPU vede. To znamená, že pokud tě nebude brzdit grafika, tak si tento CPU povede tak, jak ve zdejším testu. Pokud tě ale grafika brzdit bude, tak na tom ty CPU budou všechny stejně.

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
3. 12. 2025 00:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @casperdeluxe Myslíš že to pochopí? Všichni mu píšeme +- to samé a zatím nic.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2025 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @Fox_25 Někdy je to těžké no. Já moc nevím, co na tom kdo nechápe. Ten výkon toho CPU je prostě pořád stejnej, ať tam dáš grafiku jakou chceš. Pak už je to jen o tom, kterej CPU se fláká víc a kterej míň.

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
4. 12. 2025 01:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox_25 @casperdeluxe Mě Ondra trochu připomenul známého který řešil olej do automatu. Ten, v požadované normě stál tuším 19 tisíc. Jenže on na to vyzrál a našel si ho na allegru za 2 tisíce.

Alferi
Alferi
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 12. 2025 12:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K testovací sestavě - chápu, že se snažíte držet jednotné nastavení kvůli širšímu srovnání, ale speciálně zde je kombinace nízkorozpočtového procesoru s výkonnostně i cenově ustřelenou RTX 5090 dost nevhodná. Jak známo, tak efekt výkonu procesoru výrazně škáluje s výkonem GPU, takže výsledky by se v kombinaci s přiměřenější grafikou tolik nelišily a měly by pro zákazníka reálnější vypovídací hodnotu. Případný zájemce by asi pořizoval maximálně 5070 Ti / 9070 XT.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 12. 2025 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alferi @Alferi take bych to testovaci metodiky dal grafiku kterou ma 90% populace to proste 5090 neni.. idelani by bylo jak rikas neco kolem 9070XT coz dneska kupuje valna vetsina lidi..

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 12. 2025 18:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @theyarealldeaddave mam toho blba ignorovaneho, ale tipnem si to presne, opapouškoval presne to, co napisal Alferi nad nim, kliknul si plus a honi si rebricek :D

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 12. 2025 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Valná většina, tedy 94%, kupuje nvidii. Děkujeme

Lukáš Vacek
Lukáš Vacek
Level 1 Level 1
2. 12. 2025 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @theyarealldeaddave přece nebudeš taková trubka 😀 porovnával sem nedávno pár grafik 10-15K aby sme sousedovi vybrali přesně co si přeje , měli sme doma hromadu grafik od obouch výrobců, krom zjištění že je reálně zbytečné řešit těch pár FPS a zaměřil se na ticho , co bylo ale zajímavější pokaždé když sme vložili nVidia grafiku Steam se okamžitě zeptal zda chci sdílet HW , na grafike od AMD to nevyskočilo ani jednou ... zajímavé co

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 12. 2025 10:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Lukáš Vacek Zajímavé. Když jsem měl Nvidia grafiky, tak se mě Steam za cca deset let zeptal tak dvakrát. Teď mám tři roky AMD a dotaz jsem dostal třikrát.

Lukáš Vacek
Lukáš Vacek
Level 1 Level 1
2. 12. 2025 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento komentář byl skryt.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 11:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Lukáš Vacek zajímavé, že na Steamu teď posledních pár let rostou nvidie více, než obvykle.
GeForce RTX 5070 hits new milestone, it's now one of the Top 10 gaming GPUs on Steam

Zajímavé také, že poslední Čvrtletí má Nvidia v gaming segmentu, kde jsou také grafické karty, mnohem vyšší zisky, než obvykle.

Zajímavé také, že AMD naopak gaming klesl tak, že do něj raději začali přidávat i procesory, protože měli u slabších finančních výsledků i důvod ted, že se radeony tolik neprodávají.

AMD and Intel claw back GPU market share as Nvidia loses ground, but still dwarfs both rivals with 92%

Ale, všechno tohle naštěstí vyvrátila tvá akce se sousedem, to je jasný 😭😂

Mě se teda Steam zeptal už 3x na mou 7900 xtx, na 3080 se mě neptal ani jednou.

PS.
Ale ale, klasický hulvát ze stratos koutku :D jak nečekané.

SkyBoiler
SkyBoiler
Level 30 Level 30
2. 12. 2025 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Problem statistiky steamu je v tom, ze zapocita jedno PC opakovane. Takze v Cine, kde dost frci internetove kavarny kam si chodi hraci zahrat, se pokazde prihlasi do Steamu. A vyplni a odeslou pruzkum. 1000x z jednoho PC. A co pouzivaji? nVidia karty 🤣.... Takze bych k tomu co ma steam byl trochu rezervovany. Coz nic samozrejme nemeni na market share.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 12. 2025 13:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @SkyBoiler Mně to nenabízí účast na průzkumu pokaždé, když se přihlásím do Steamu. Je nějaký důvod, aby se to na jiném počítači dělo?

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 mna sa steam este nikdy nepytal s nvidiou. ale s rx6950 sa ma opytal

matkas10
matkas10
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Lukáš Vacek mam uz kopec rokov karty od nvidie a nemam pocit, ze by sa ma to casto pytalo a na jednom a tom istom PC uz vobec nie..
Mam 4070TiS od vydania, co uz budu pomalicky dva roky a hadam prvykrat sa ma to opytalo vcera(medzičasom som vymenil aj MB+CPU).
Opýtalo sa ma to najprv na NTB s intel CPU+uHD intel a po prichode domov aj na velkom PC ( to som rovno bezal zapojit VR, nech prispejem aj tým :D )

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka Prý valná většina... Ty máš dost 😄

SkyBoiler
SkyBoiler
Level 30 Level 30
2. 12. 2025 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 Protoze v ty kavarne se prihlasi pokazdy x krat denne nekdo jiny a kazdou odstavku, kdy to nejede, probiha skriptem reinstalace PC takze jsou tam kazdy den nove Windows s jinym ID, jmenem, IP … Ten pruzkum Steam je debilne napsana aplikace, ktera tohle neumi detekovat spravne.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @SkyBoiler dokud nebude steam pocitat veskery HW na kterem je nainstalovany idealne dle SN: produktu aby nedochazelo k duplicitam tak je to uplne o nicem.. Mnohem presnejsi cisla nam poskytuje mindfactory.de

matkas10
matkas10
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka Ze mnoho presnejsie cisla :D :D troll obyčajný :D

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 12. 2025 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka Zdaleka nejpřesnější čísla poskytuje JPR (Jon Peddie research). Ale je mi jasné, že to vám nevoní.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
2. 12. 2025 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka ty jsi lofas prodeje 94% ku 6% a mindfactory ukazuje přesná čísla 😂😂

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 19:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @SkyBoiler Tak to na konci dne vlastně nic nemění, kdyby se tam více kupovalo AMD, což kdyby ta karty nestály za hovno tak by to i smysl kvůli ceně dávalo, bylo by to opačně :D Navíc tak nějak pochybuju, že někdo má potřebu v kavárně doplnit dotazník o tom, jaká má kavárna hw, když si platí za čas tam 😊 + by tolik nerostly ani dražší karty, jako třeba 5080.

SkyBoiler
SkyBoiler
Level 30 Level 30
2. 12. 2025 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Nic nevyplnujes, zobrazi se ti okno, odkliknes, app si nacte HW a finito. Jinak to neber jako kavarny zname drive u nas, jsou to proste herny kde prave maji vykonne herni stroje s 4080/4090/5080, ktere si bezny cinan nekoupi a proto chodi hrat tam. Steam se sice tvari ze to opravili ale provozovatele tvrdi, ze na kazdy stroj to prijde i nekolikrat za rok, coz by nemelo. Ale jak pisu, nic to nemeni na market share a Steam bych bral s rezervou (me treba nikdy neprisel na jedno z PC co mam 🤣).

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2025 06:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @matkas10 Lidi s takovou duševní poruchou by neměli pouštět na net 😀

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2025 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @SkyBoiler to si moc nejsem jistý, že na jejich dotu lolka a podobné blbinky tam dávají takto dražší karty, ale nemohu soudit, ty herny jsem nikdy nějak nezkoumal :D

Syedie
Syedie
Level 29 Level 29
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2025 13:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka
Mindfactory.de má na celkový světový trh s GPU jen velmi malý vliv – jeho podíl se odhaduje na méně než 1 % globálních prodejů. Je to významný německý e‑shop, který zveřejňuje detailní statistiky, ale ty odrážejí pouze jeho vlastní prodeje, nikoli celý trh.

📊 Proč je vliv Mindfactory omezený

Mindfactory je jen jeden retailer – působí hlavně v Německu a zaměřuje se na koncové zákazníky, kteří si sami staví nebo upgradují PC.

Globální trh GPU je ovládán velkými hráči jako Nvidia a AMD, jejichž podíly sleduje analytická firma Jon Peddie Research. Například Nvidia drží kolem 88–92 % trhu samostatných grafik.
===================================================
🧾 Shrnutí

Mindfactory.de ≠ globální trh – jeho data jsou zajímavá pro sledování preferencí německých DIY zákazníků, ale nepředstavují více než zlomek procenta celosvětového trhu GPU.

Globální trendy: Nvidia má drtivou převahu, zatímco AMD se drží jako menší hráč.

Lokální trendy (Mindfactory): AMD může působit silněji, protože komunita zde více preferuje jeho produkty.

Poprosil jsem Chat, aby to napsal s ohledem na tvou slabší duchovní a mentální stránku. 😂

Alferi
Alferi
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 12. 2025 18:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alferi @Alferi Jinak recenze je dobrá, abych jen nedržkoval.

bean
bean
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
2. 12. 2025 00:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alferi @Alferi Jak známo, tak efekt výkonu procesoru výrazně škáluje s výkonem GPU, takže výsledky by se v kombinaci s přiměřenější grafikou tolik nelišily a měly by pro zákazníka reálnější vypovídací hodnotu.

Docela se divím, že tyhle bludy jsou na webu se zaměření na HW. Nevím kolikrát to ještě budou recenzenti muset vysvětlovat, ale testování procesoru musí být omezeno procesorem, protože jinak netestuješ procesor, ale grafiku. A výpovědní hodnota by byla přesně nulová, protože bys dostal data stejná jako v benchmarku daného GPU. To, že jsou potom řadoví uživatelé neschopní data interpertovat a otevřít si benchmarky příslušných komponent neznamená, že má smysl zavádět špatnou metodologii testování.

Alferi
Alferi
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bean @bean Přesně - většina potenciálních zákazníků si toto neuvědomuje, a potom čekají, že u svojí nové RTX 5060 si polepší ve stejném poměru jako u zde použité 5090. Proto dává smysl testovat i v prakticky očekávatelné kombinaci, a ne jen ve snové aktuálně nejvýkonnější. Viz třeba Techspot.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bean @bean take se divim, ze ta tuna vysvetlovani porad nestacila. Stale asi pribyvaji novi uzivatele, ktere to dosud minulo a archivem neprochazi.

Chapu, ze nekterym chybi doplneni, jak "facha svuj se svym", tedy napr. lowend CPU s 5060/9060, tento 7500X3D s 5070/9070 atd. Jenze pak by zase drzkovala spousta lidi, ze proc tam neni 5080, ze i s ni tento procesor pry dosahuje dobrych vysledku. A jela by se cela sada. To slo kdysi, v tech dobach, kdy se touhle praci dalo uzivit (dnes jev zridkavy, spise na par YT kanalech), a tudiz na to tak nejak byl cas uz z principu.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 12. 2025 09:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bean @Alferi Testuje se jeden komponent, a to CPU. Proto je třeba odstranit všechna úzká hrdla jinde. Očekávatelné kombinace jsou IMHO nesmysl, protože pak bude recenzent zavalen stížnostmi typu, že nějaký čtenář nemá zrovna tuhle grafiku a že má jiné RAMky a tohleto a támhleto. Recenzent nemá povinnost předvídat nějaké kombinace, to si musí každý přebrat sám. Jinak bychom se mohli dobrat třeba takových absurdních závěrů, že budeme předpokládat, že průměrný BFU má nějaký hrozný CPU chladič nebo ztvrdlou teplovodivou pastu, tak CPU nebudeme raději testovat na plný výkon, ale na takový, jaký by měl s hrozným chladičem nebo ztvrdlou pastou. Tzv. očekávatelné kombinace jsou jenom past.

Tom Radon
Tom Radon
Level 20 Level 20
2. 12. 2025 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bean @bean ano pro test kvality procesoru je správné nasadit tu nejlepší GPU.
Ale pro studenta, který šetří a (nejspíše) upgraduje nebo staví počítač s takovým levným CPU by bylo asi velké překvapení, kdyby viděl výsledky testů všech těch CPU výše s jeho současnou (4060) nebo plánovanou (5070) grafikou v rozlišeních vyšších, než Full HD (protože ne každý hraje Counter Strike a potřebuje 250 FPS), kde si užije vyšší detaily při pouhých 50-60 FPS). Třeba by si řekl, že je to prašť jako uhoď :-)

Alferi
Alferi
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bean @Slusnak123 Vzdyť já proti testování s referenčním maximem na grafice neprotestuji, takový výsledek je v praxi i u levnějšího procesoru jako výhled pro případný budoucí upgrade GPU užitečný. Ale zde je to spíše než informace o reálném využití hardwaru víc benchmark (ta kapitola se přece jmenuje "herní výkon"). Informace o efektu s aktuální "sweet spot" kombinací tam chybí a laik je zmaten, že utratil zbytečně pár tisíc za minimální přínos. Jasně že nemůžu nutit recenzenta, aby vše testoval dvakrát, ale čtenář by se dočkal takového pomyslného poklepání na rameno: "Hele kámo, s tou RX 9060 XT si tady moc nepomůžeš."

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 12. 2025 17:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bean @Alferi To já vím, že neprotestujete. Jen mi přišlo zbytečné testovat ještě tu “očekávatelnou kombinaci“. Můj názor je ten, že autor článku správně otestoval potenciál procesoru, ale už je na každém, jak ten potenciál naplní.

iperitas
iperitas
Level 34 Level 34
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 12. 2025 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta cena je uplny nezmysel. Ked uz tak radsej priplatok asi 1700 korun za 7800X3D.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 12. 2025 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sracka.

Stejne jako u serie 5XXX bud 5800x3d nebo nic. Ty nizky frekvence zabijej produktivitu i gaming, kde je cache k hovnu.
A kdo hraje v 1080p?
7600x pretoceny, da ve 1440p a 4k tenhle zmetek "3d" jako nic.
Sam mam 9800x3d a je mi k nicemu, protoze hraju ve 4k. Ta cache neni vsemocna. Udelal bych lip, s obyc procakem ale vyssima frekvencema. Mam ho jenom kvuli tomu ze je "gaming" a do sbirky jako muj prvni 3d procak a na gaming, kde pro 4k by se nasla i lepsi volba.
Tady amd doji na marketingu X3D a prodava nedopaleny zmetky no. Nic vic.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 47 Level 47
1. 12. 2025 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox Proto mam na 4k 9700x prave kvuli vyssi frekvenci. Na YT je dost testu ktere ukazuji jak v nekterych hrach X3D cache "uvadne" pri delsim hrani, coz recenze neukazou. Dojde k jejimu zahlceni a pak je casto k nicemu a jen brzdi vykon.

Kazdopadne i ve 4K se cache hodi, pokud pouzivas DLSS/FSR/XESS kdy jedes na nizsim rozliseni a nejake FPS to prida. Je pak otazkou, jestli to za ty penize a vyssi W a teplotu stoji.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 12. 2025 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant @maslovycroissant A to je dalsi vec, uchladit to. Mam na tom 240mm vodnika a je to tak tak. Takze upgrade na 360mm o vanocich.

matkas10
matkas10
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant @mibfox uchladis to normalne aj vzduchom, lenze ryzeny sa vzdy snazia boostovať a dostat na nejaky svoj limit, najcastejsie teda teplotný limit 95°C a teda sa ti moze zdat, ze sa ti prehrieva nech to chladis cimkolvek. Sú tak navrhnute, su na to stavané. Samozrejme cim lepsie chladis, tym vies dlhsie udrzat boost pri zatazeni vsetkych jadier. Pokial nemas velky rozdiel skóre napr. v cinebench, oproti vysledkom z netu, si na tom okej.

Richard Salava
Richard Salava
Level 11 Level 11
2. 12. 2025 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox Ja byl s 5600X3D spokojeny, ale tam ty frekvence jeste nezarezavali, takze obcas to porazelo i 5800X3D

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
1. 12. 2025 08:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Obře X3D přidává hlavně na low FPS takže tvuj testovací herní scenář je uplně k ho*nu.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
1. 12. 2025 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa hry jsou hry, tyhle mam zmerene a cache se v nich projevila pozitivne ... tudiz i v prumernych fps se to ukaze, ja tam rozdily vidim ..... takze nevidim duvod zabihat do detailu low fps

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 47 Level 47
1. 12. 2025 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier Tak zrovna low FPS je vic vypovidajici hodnota nez prumerne FPS. Preci jen stuttering bude uzivatele vic zajimat resp vadit. 🫣 A zrovna u X3D s tim v nekterych hrach problem je.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier Myslim, ze prave naopak. V dobe, kdy nejsou zdroje projet testy na celem portfoliu GPU a soustredi se na 1080P + highend GPU (logicky), jsou 0,1 % a 1 % lows zalezitost, ktera uz je tak jako tak otestovana v ramci toho iednoho testu a zverejneni nezabere tolik casu navic.

SkyBoiler
SkyBoiler
Level 30 Level 30
2. 12. 2025 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier Takovou blbost napise redaktor PCT, to je na vyhazov z redakce tvl. Se nedivim ze si tu chovate Srackose, jednooky mezi slepymi kralem 🤡

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 12. 2025 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

amd je strasne nenazrane, co pyta za 6 jadro, co je ppouzitelne len na hry

jarad8312
jarad8312
Level 22 Level 22
1. 12. 2025 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @stratossim0 optám se

mám nyní amd ryzen 5 5600 +6800xt a gamím hry.
Msi b550 tomahaw.

má smysl si kupovat 3d procík do této desky?
nebo to prodat a koupit si rovnou am5?

takhle jak to mám to beží, ale zase nechci obětovat 12 k třeba kvůli +15 snímkům navíc.
a nebo počklat na nové procíky na jaře? co bys udělal? Ai mě třeba moc nedoporučuje upgrade am4. jelikož tento není zas špatněj...ale asi když už tak rovnou novej eqip...

chtěl jsem tam dát am4 ryzen s 3d ale říkám si, jestli to není zbytečný,

humik
humik
Level 23 Level 23
1. 12. 2025 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarad8312 @jarad8312 já měl 5600 taky, 6650XT, na fullHD 144hz, přešel na 5700x3D a koupě nelituji, zvedly se minimální fps, celkově to líp drží a tolik nedropuje, nějaké max fps taky přibyly... ale nemám to přesně změřeno... přechod mě stál s prodejem předchozího cpu asi 3500 Kč...

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 12. 2025 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarad8312 @jarad8312 pokud dané PC máte v plánu provozovat ještě několik let, tak má upgrade smysl.

jarad8312
jarad8312
Level 22 Level 22
1. 12. 2025 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarad8312 @Lukáš Meistner no na to jsem se neptal ale dík.) provozuju pc od doby 486Dx2

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 12. 2025 13:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarad8312 @jarad8312 jste mě asi nepochopil. Ptal jste se, zda má cenu upgrade na X3D. Píšu, že pokud to PC máte v plánu provozovat alespoň 2 a více roků, tak ano. Jinak ne, už by se to nerentovalo.

Michal Mareček
Michal Mareček
Level 2 Level 2
1. 12. 2025 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarad8312 @jarad8312 Já určitě počkám na další generaci procesorů (mám podobnou sestavu jako Vy) a až se bude AM5 rozprodávat po bazarech, zase dobře nakoupím od těch, co ten upgrade potřebují.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 05:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarad8312 @Michal Mareček win win pro nás oba já někomu levně prodám 9600X a koupím nějaký nový 10000X3D

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
1. 12. 2025 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @stratossim0 njn to je tak kdyz neni konkurence, vzpomen co pytal intel za 4 jadra pred lety to bylo to same chybela konkurence tak koncova zakazniky zdimali co to slo amd je to samy delaji to kvuli byznysu.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 12. 2025 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @stratossim0 nesouhlasim, AMD nabizi celkem velke portfolio svych produktu a kazdy si vybere, urcite lepe jak u Intelu kde 1/2 nabidky jsou smejdy z vyroby s degradaci a vysokou mirou reklamaci.. Pokud ti tento proceso nevyhovuje nic ti nebrani ho proste nekoupit a koupit jiny model, AMD jich ma na trhu hromadu a hodne z nich ma super pomer cena/vykon.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
1. 12. 2025 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka ohledne te degradace .. pred 2 tydny me umrel 3700x zadne taktovani teploty podle me me dobre .. po 5 letech provozu 20 hodin dene ale vetsinou bez vetsi zateze a umiral zajimave ke konci prestavaly fungtovat USB porty, mel jsem za to ze odesla filtrace nebo napajeni na x370 desce, tak jsem koupil b550 desku ale tim to nebylo, meziti cpu z niceho nic uz nepostuje vubec, takze pouzit ryz 3600 zalozni, bez problemu a nyni jiz mam 5700x ktery dava brutalni vykon s 65w tdp a za 4000czk to je pohodicka, neni nutne kupovat topend, mimochodem na to co pouzivam nepoznam rozdil mezi tim kdyz to pc bezelo na ryz3600 nebo ted na 5700x.. spis me zajima uspornost a proti 3700x ma 5700x docela vyrazne lepsi single thread i multi je o neco vyssi, vykonove to stejne nevyuziju. Nicmene je jasne ze AMD neni zadna charita a dela to pro zisky stejne jako intel pred lety zneuziva vicemene monopolu.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Maximumspeed77 tak zrovna Ryzen 3700X uz je vyrobeny u TSMC a tam zadna degradace kremiku nikdy potvrzena nebyla, je tam jeste pod iHS celkem dost soucastek co mohlo odejit.. jako taky sem uz videl jeden umrelej Ryzen, konkretne 1700X ale to je opravdu jeden z tisice co mi prosel rukama.. u Intelu je to oficialne potvrzene ze tam ta degradace proste je, znamemu behem 2 let nejdrive umrel 13900K a pak nasledne i 14900K nez presle nastvanej na 9800X3D

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
2. 12. 2025 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka ja myslim ze nemas uplne pravdu ze CCD je vyrobeno 7nm v tsmc ale ten IO cip ze je z GF na 12nm, a myslim ze to tak je i u rady 5000 ale nejsem si tim jist. Ja podeziram desku konretne jednu verzi biosu kterou jsem tam zkousel v ramci hledani nejakeho bezproblemoveho stavu, deska byla asus crosshair 6, velmi draha ale mel jsem s ni dost problemu ted mam nejakou obyc msi b550 a tam neni problem zadny, ta asuska tam byl problem rozjet nektere pameti, na tom msi jede vse, pak mam v zaloznim pc nejakou uplne obycejnou lowcostovou asus b450 a tak take vse jede v pohode na 1 dobrou .. nevim no .. proto jsem tu crosshair6 x370 vymenil protoze v ni umrely od roku 2016 2 procesory .. mam takove podezreni ze 1 verze biosu byla bugla a mozna davala do cpu vyssi napeti nebo tak neco a tim doslo k jeho poskozeni ale jeste par let fungoval nez odesel uplne..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 12. 2025 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Maximumspeed77 tak hlavni cip je u TSMC, tak jsem to myslel to vim ze ten IO cip byl jeste delanej u GF ale u GF nikdy problemy s degradaci taky historicky nebyly a je to uz celkem dlouholety a odladeny proces, takze i tohle by bylo divny.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
2. 12. 2025 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka ja z toho ze ty 2 procesory odesly sice bezely dost dlouho, vinim super drahou desku ktera proste mela zrejme v nejakem z biosu chybu a zrejme pustila do cpu vyssi napeti nez je pro nej zdravo.. nebo neco takoveho chlazeny byl dobre tezko rict radeji jsem ji vymenil uz take mela narok byla z roku 2016 ale v ty dobe stale 8500.. vtipne je ze nejmene problemu at uz s pametmi nebo nejakych jinych jsem mel na tehle drahe fosne, navic treba 1 ze 100 pripadu se PC neprobudilo ze spanku a bylo treba power/off/on pak dobry nekdy az na 2 pokus .. ale ten interval byla treba i 2 mesice tak me to nejak moc nevadilo a nikdy to nespadlo v zatezi, vzdy neslo vzdbudit ze spanku, a to delalo jak s ryzenem 1700 tak s 3700x oba procesory v ni odesly 3700x vubec nepostuje, 1700 ano, ale pri instalaci win skoncis, proste system nelze dokoncit instalaci. Takze to uz byla posledni kapka, ted mam nejakou MSI A55 B550 za 2.5k a pohoda vsecko vali BAR, vali, Pcie 4.0, nekolikery pameti na 1 pokus vali XMP vali..

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 12. 2025 07:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jan Belka "lepe jak u Intelu kde 1/2 nabidky jsou smejdy z vyroby s degradaci a vysokou mirou reklamaci.."

Tohle už je na přes držku ty Tvoje lži, se fakt divím že Tě tady trpí 🙄

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
3. 12. 2025 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperrapid a urcite jsou to lzi ? Pokud vim intel i stahoval nejake produktove rady z trhu prave kvuli spatne vyrobe nebo vyrobni vadam.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 12. 2025 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Určitě jsou, polovina to fakt není, to rovnou můžeme nazvat 9800x3d šmejdem, protože vybuchuje na asrock deskách :D

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 12. 2025 07:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Maximumspeed77 Nějaké vady měly jen ty nejvyšší modely, ale napsat že polovina !!! jejich nabídky jsou šmejdy je prostě nehorázná lež... Naopak, ve střední a nižší třídě mi příjde výhodnější Intel než předražená AM5. Ta má zas asi výhodu v lepší rozšiřitelnosti do budoucna. Však si každý vybere podle sebe 😉 Teď momentálně je to stejně jedno, protože stavbu PC zabije cena pamětí a SSD 😉

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
4. 12. 2025 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperrapid tak zrovna cena pameti a ssd me moc netrapi kdyz jsem koupil ddr4 32GB za 1200 a asi za 3500 2TB samsung 990evo na system.. na AM4 a 5700x, mozna pozdeji vymenim GPU ale zatim me rx6750 naprosto dostacuje na to my QHD165hz a obcasny hrani. Se dalo cekat kdyz neni konkurence ze cena pujde nahoru, AMD neni zadna charita stejne jako intel pred lety jen se prohodili role intel je ted v prdeli a AMD na vysluni, pred 15 lety to bylo presne naopak.

Reklama
Reklama