Zpět na článek

Diskuze: AMD Ryzen a Boost - je to horší než se čekalo (říká Der8auer)

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
1. 9. 2019 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jsou supaci to AMD, uz jsou jako intel...hajzlici.

Hell Kitty
Hell Kitty
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak Děláš jakoby boost frekvence byl základní takt na kterým bude počítač pracovat 24 hdin 7 dní v týdnu. Boost frekvence je pro tragédy a zoufalce. 99% lidí chce spolehlivost bez padání, kupuje hlavně procesor s počtem jader, základní frekvencí s patřičným TDP. Ale ne jsou tu tydýti, co za každou cenu přetáčejí procesor na maximální hranici schopnosti pracovat stabilně bez chyb. A nejhorší je, že takový dementi chtějí mase lidí vnutit jejich názor, že je to špatné. Pro Intel a AMD by bylo lepší před takovými dementy se chránit tím, že boost max frekvenci by neměli udávat, a jen uvádět základní takt s patřičným TDP. A boost max frekvence by měla být spíš hranice, kdy dochází k nestabilitě procesoru. Ať si mentálové honí ego já mám o 0,5 GHz větší, tamten zas o 0.6 GHz frajer. Boost frekvence by mělo být něco jako vrchol pro taktovače a ne pro stabilní práci. 99,9% kupujícím ty vaše breky z přetaktování je u (.). Digizombíci a jejich plačky.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
1. 9. 2019 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak Jde o penize, takze tak nejak.. co cekat, ze.

Nevim co by zakaznici museli zacit delat, aby se situace zmenila.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
1. 9. 2019 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Velké zklamání je 3900X. Je tu vidět, jak špatné ty čipy jsou a to se jedná o nové kusy? Jak poběží a budou držet specifikaci za 2 či 3 roky tvrdé práce :!: :?:
Chtěl jsem v září 3900X testnout, ale počkám co přinese příští rok, tohle ne. Škoda času.

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
1. 9. 2019 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel mno porad to je nejvykonejsi desktop procesor soucasnosti. Intel nez predvede neco konkurenceschopneho to bude tak jeste rok.....

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
1. 9. 2019 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak Z mého pohledu Intel znevýhodňují jen ty čtyři pci-e linky dedikované NVMe, jinak je konkurenceschopný stále dost. Teprve až se umravní ceny a návrhy desek (X570, B550), tak budou věci takto jednoznačné.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
1. 9. 2019 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak - jde o to, že i 14 nm intel nedrží boost a věkem se to zhoršuje a teď co čekat od 7nm procesu u výkonného HW ohledně degradace a elektromigrace, když i 32/22/14 nm procesy mají po letech tvrdé práce občas problémy s funkčností (a některé i díky chybě v návrhu viz umírání atomů )
- prostě z HW se pomalu stává drahé a výkonné spotřební zboží ... už je čas na revoluci a opuštění x86, ale mezítím bude jedinou cestou vícejádrové řešení :)

- tohle už je prostě vlastnost, která nejde obejít a děje se tak u Intelu i AMD >>> Obr krásně předvádí svou nestrannost, když na některých deskách s některými CPU s různými zdroji i chlazením jsou boosty doslova o +- pár procent Mhz jiné a bere to jako padné argumenty do svého anti-amd kanónu, ale už neukáže podstatnou informaci, že Intel takhle funguje mnoho let :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
1. 9. 2019 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak To skoro ano ( http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_ryzen_7_3700x_ryzen_9_3900x_review,23.html ) , ale počkám. Na Zen3 či něco od Intelu pokud se vzchopí.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
1. 9. 2019 22:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak @Xcute: no X570 je úlet (ale chápu je to takový posun HEDT s PCIe 4.0 do "běžného" desktopu >> 3900x s X570 je pěkné kombo ) >> taky jsem zvědav jak to dopadne s novou generací "levnějších" desek a možná i s podporou PCIe 4.0 a nejen pro dedikovanou grafiku :) (aby to neskončilo 16x PCIe 4.0 pro GPU a zbytek neběžel na PCIe 3.0 >> ale to by bylop 99.9% uživatelům asi u zadele :)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
1. 9. 2019 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak @blackbox: Ještě připočti možné (přiznávám spekulace) bezpečnostní problémy, kterým se díky širší uživatelské základně dostane příslušné publicity (viz příkladně aktuálně Boost), abys to něměl tak jednoduché.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
1. 9. 2019 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak @blackbox: Jenomze AMD stale dotahuje Intel v IPC a ted se ukazuje, ze slibovane boost hodnoty, ktere mely Intel pokorit, jsou spis fantaziji nez realitou.

Takze ve vysledku Core i7-9700K a Core i9-9900K jsou plus minus vyrovnane oboum RyZenum 3800X a 3900X, se kteryma byly porovnavany. Z toho plyne, ze pokud zakaznik nejde vyslovene po cene, tam nema RyZen 3000 konkurenci, tak hodne zalezi na konkretnim pouziti a klidne se muze stat, ze pro cast uzivatelu bude nakonec Inteluv procesor lepsim resenim.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak @Redmarx: "Takze ve vysledku Core i7-9700K a Core i9-9900K jsou plus minus vyrovnane oboum RyZenum 3800X a 3900X"
...Sorry, ale predcasne placas. Pokud doslo k posunu tech frekvenci od dob vydani (coz nikdo nevi), tak musis pockat na re-test. Pokud nedoslo a vetsina tech testu byla delana stejne uz s tim upravenym boostem, nikde se nic nemeni. Krome toho nezapominej, ze je to zavisle i na desce (Biosu) a bavis se vetsinou o zmenach vykonu v rozmezi okolo 1%. Coz je v praxi nepoznatelne.

jfb
jfb
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 03:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak @Redmarx: AMD Intel v IPC Ryzeny 2 předehnalo o koňskou délku, Intel vede ve frekvenci.
Možýná Intel vrátí vedení v IPC Ice Lake, ale to zatím lze jen odhadovat. Ovšem tam zase chybí ty frekvence.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
1. 9. 2019 22:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak @blackbox: No tuzingový ventilátorek fakt potřebuješ, a jinak samoúčelnou led na jinak imo slušném Spire chladiči taky.
S X570 mám ten problém, že upustili od tradiční segmentace (předně X=x8/x8 pci-e sloty), nižší cenové jsou ryzí marketing - nad využitelností single x16 gen4 slotu u běžného spotřebitele, stejně tak gen4 pcie NVMe se můžeme zasmát až se budeme za břicha popadat. Pak s gen4 navíc zabolí, že cpu neumí x8/x4/x4, abys z toho teprve těžil. Takže pokud chceš konektivitu využít naplno, budeš muset pořídit ne zrovna lacinou plx na kartě a bez ní je konektivita při srovnání v reálu šulnul - na kdovíjak zářnou budoucnost nevěřím.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
1. 9. 2019 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak @Redmarx: - výkon Ryzeny mají o tom žádná a očividně ten výkon nestojí na rozdílu max. pár procent boostu a to hlavně z důvodu, že při těžké zátěži není šance (ani pro jednu značku) ty boosty držet >> díky dobré optimalizaci, tak AMD i při vysoké zátěži dokáže držet slušné frekvence na všech jádrech zároveň ..a tam Intel bez kvalitního chlazení a OC hodně na AMD ztrácí (je zvláštní, že takhle blbě se Intel CPU chovají mnoho generací a s věkem se to zhoršuje a nikdo do toho nevrtá ;) )
- subjektivně Intel CPU jsou lepší hlavně kvůli 14nm >> dá se očekávat pomalejší degradace, ale spotřeba i cena je dramaticky horší :)
- vždy je to o ceně v poměru cena/výkon/..

- ohledně IPC AMD dotáhlo Intel a AMD trochu vázne jen ve specifických AVX instrukcích (netýká se celého setu), ale zase tolik nethrotluje jak Intel(i když ten se hodně zlepšil ve srovnání s předešlými generacemi) .. jestli čerpáš data z neoptimalizovaných či Intel friendly benchmarků, tak jsi k takovému závěru mohl dojít..

- ANO vždy je to o konkrétním nasazení, pro konzumenta či občasného pracanta/hráče je AMD výbornou volbou i když má své mouchy u "pracanta" co pravidelně využívá například AVX 512 je logicky dobrou volbou Intel, ale to se týka tak 1 promile :)

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
1. 9. 2019 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak @Redmarx: Kdyz kouknu na CZC, tak v podstate nejlevnejsi 8 jadro je 3700X, potom uz je hned Intel, takze ceny uz vubec nejsou u Intelu tak premrstene, jak byly pred vydanim AMD procesoru, at zije konkurence!

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak @Redmarx: ..vyjma teda toho 3900x, tam to vychazelu snad i trochu vic, ale ten si stejne nekoupis pro ST vykon...

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
1. 9. 2019 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak @Redmarx: Ne, že by měl Intel na výběr. :D

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
1. 9. 2019 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepcadvorak @Daemonius: asi tak nějak mnoho generací 14nm++++ refreshů s max 4 jádry kolem 10 tisíc a najednou skoro to samé nabízí s 8 jádry :)

fenixn
fenixn
Level 1 Level 1
1. 9. 2019 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No to je opravdu konec světa, amd procesory běží v boostu o 25-50mhz méně než by měli, ale to že intel procesory vlastně nikdy 5ghz v boostu nedosáhnou jelikož intel počítá těch 5ghz jen na jedno vlákno a ne 1 jádro tak vlastně max většiny intel procesoru je v boostu na 4.7ghz a těch 5ghz s jedním vláknem žádná app nebo game fakt nevyužije, takže amd max 50mhz méně, intel 300mhz méně ale to náš obrmajík ani náhodou nezmíní že :lol: :lol: to se mu nehodí do krámu a to nejsem fanda amd.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
1. 9. 2019 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak za tohle te fandove AMD sezerou a Der8auera taky. :lol:

Jinak se zadne prekvapeni u normalnich nezfanatizovanych uzivatelu nekona. Vzpomenme na Zen1, taky bylo hlavne zpocatku spousta problemu, ktere se u Zen1+ vyladily a nehlede na to se zajetim vyroby najednou lidi dosahovali vyssi frekvence a ja to rikal hned od zacatku bud si pockam na Zen2 pul roku nez AMD odladi vyrobu, nebudu jim delat pokusnyho kralika nebo si pockam na opravenej Zen2+.

Procaky jsou to hlavne v relaci ceny, kolik stoji vyborne, jen to chce pockat nez se vsechno odladi, prijde B550, zlevni X570, bude casem jeste lepe. Fanousci, at si klidne koupi nedoladene kusy z prvnich varek, to je mi putna.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
1. 9. 2019 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx to bylo hlavně o biosech a mikrokódech, nepochopim že AMD to podruhé nepodchytili, vžtyť je to školácká chyba. Můj 1500X zpočátku běžel na 1,425V a nyní na 1,32V na 4Ghz, s každým novým biosem/uefi se to lepšilo. Kdyby nechali měsíc dva na doladění tak by se houby stalo a měli by aspoň produkt bez dětských nemocí...

login001
login001
Level 1 Level 1
1. 9. 2019 22:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kua tak neboostuju ako maju ale ocenenia zbieraju vsade dokonca aj tu zlata hviezda padla. Ked ten boost raz naskoci to len bude frmol, drzte si klobuky! Obr vytiahne platinu!

komplik
komplik
Level 21 Level 21
2. 9. 2019 00:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@login001 Však ty procesory jsou dobré a mají výkon, jen nedosahují toho co AMD tvrdí že dosahovat mají. Třeba u NV to byl přece neskutečný problém že u GTX970 neuvedla správně hodnotu nějakých jednotek či co to přesně bylo a vyplácela za to odškodné, přitom ty karty byly ve své době dobré a měly výkon který lidi očekávali. Nebo teď AMD bude vyplácet nějakou refundaci za Buldozery, přotim ti co si je kupovali tak s jejich výkonem museli být ok.

Podobně to vidím že bude s tím boostem. Prostě AMD deklaruje něco co není pravda

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
2. 9. 2019 01:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik - stock je ok
- boost je taky na nekterych deskach ok(navic ani u Intelu uz neni nekolik generaci 100% OK)>> ze nefunguje na kazdem m/b: a s kazdym chlazenim atd. neni dukaz o tom ze AMD tvrdi nepravdy ;)
- GTX 970 měla jen 3,5 GB deklarované paměti a melo to prokazatelne negativni dopad ..
- na vyplaceni 12.1 mega pristoupili protoze se ignorovali nazory nezavislych odborniku a akceptovali se nazory a "pocity" laiku>> AMD by to diky neobjektivite stejne projelo, tak radeji vyplatilo jen smesnych 12.1 mega a pritom narozdil od GTX 970 byly vsechny podstatne parametry zverejnene a pravdive

roob
roob
Level 36 Level 36
2. 9. 2019 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @blackbox: 970 nemala ziadnych 3,5GB pamate, mala naletovanych 4GB! Problem bol v tom ako je pamat napojena na GPU. GPU bol defakto rozdeleny na 4 bloky kde 1 blok bol koli vadnemu chipu z casti uzamknuty a zbernica nebola v plnej sirke a priepustnost do tej casti pamate bola velmiv elmi velmi pomala.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
2. 9. 2019 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @roob: když nechápeš psaný text tak se nevyjadřuj ;) >> "měla jen 3,5 GB deklarované paměti " nikde nepíšu, že neměla 4GB ;)

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
1. 9. 2019 23:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

za rok. Provozní vlastnosti bude AMD PCtuningovat ještě dlouhé měsíce.
Vzhledem k množství proměnných(a některé zcela nové)co do tohodle vstupuje, vyladění bude dlouhej proces.

Paullikiller
Paullikiller
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 07:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže pan Obr píše : "...Boost u Ryzenů je naprosto v pořádku, že za to mohou desky a podobně. Je to samozřejmě naprostá lež a blábol"
a pak na konci píše : "Je zde mnoho faktorů, verze BIOSu, verze firmware SMU jednotky, verze AGESA kódu, chlazení a další."

říkám si, redakce zkoušeli stejný jeden procesor a dosáhli i nedosáhli max. boostu a zde nám jistí pc expert dal statistiku uživatelů. Ti mají nějakou konfiguraci HW a kde je řečeno, že toho max. boostu nemohou dosáhnout?? Kdyby právě měli jinou desku chlazení atd.

Co je cílem tohoto sdělení? Už vím, nekupujte výkonější procesory za míň peněz protože oni vám lžou. Deklarovaný výkon se může lišit i o jedno celé procento. Bububu :)))

Cemada
Cemada
Level 5 Level 5
2. 9. 2019 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paullikiller Jj taky si myslím, že tak statistika je trochu na prd.
Budou tam lidi co nacpali Ryzen 3xxx do B350/X370/B450 a X470 desek, co (ne)aktualizojí BIOSy, používají vodu, pořádné vzduchové chladiče ale i ty boxové. A to všechno má na boost vliv.

Myslím, že správný test je právě vzít jedno CPU, jedno chlazení, zdroj, RAM atd. a hromadu desek s aktualizovaným BIOSem a vyzkoušet jak to bude běhat. Jediné v čem bude v takové sestavě změna je deska a BIOS = věc výrobců desek. A jak jsme viděli (u prý pochybného webu...nevím, nějak to nesleduji), tak to opravdu vypadá, že problém je spíše u nich než u AMD.
Udělali i některé jiné webu podobný test?

Bobulak
Bobulak
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 08:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Paullikiller Je mi k smíchu, jak tady Obermaier hejtí AMD. AMD má celkem dobře popsané, jak a kdy ty boost takty lze dosáhnout a nikde nepíše, že jsou garantované pro box chlazení a pro každou desku...
Já taky se svým Ryzen 5 1600x nedosáhuju taktu na všech jádrech 4,0GHz(byť to nikdy na všech jádrech neslibovali) a je mi to vcelku šumák. Jako jo 4,0GHz vypadá líp než 3,9GHz, ale výkon mám dostatečný a za ty peníze prostě něco neskutečnýho. Výkon tohoto procesoru stál před necelými 2-3 roky 50.000!!!!
Člověk musí brát v úvahu hlavně poměr cena/výkon a to je u AMD neskutečný a AMD veliký dík. A děkovat mu musí i příznivci Intelu, jinak by si ty své Core i9 9900x nekupovali za "směšný" peníze, vlastně by si to ani koupit nemohli, protože by tyhle procesory vůbec nebyly :idea:
Zajímalo by mě, jestli spíš kolik zastoupení Intelu dává peněz(zboží) za tyhle sračky PCTuningu, aby takhle psali???

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2019 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bobulak upozornuju te ze der8auer neni zamestnancem pctuningu 8)

co mas za problem s tim, ze 85-95% ryzenu nedosahuje deklarovanych hodnot turba ani na jednom jadru? je to fakt, nedosahuje. staci aby amd uvedlo na obalech turbo ktereho ryzen urcite dosahne, takjako u intelu. jinak je to klama reklama, a nekala obchodni praktika.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
2. 9. 2019 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bobulak @hnizdo: Upozornuji ze der8auer si tam nepridal obrovu hate omacku ;) a kdyz uz zminujes Intel tak ten taky neni 100%

Jinak jestli jeden procesor v jedne desce dosahuje na max boost (nekdy i nad papirovou hodnotu) a v druhe desce ne tak problem asi nebude v samotnem Ryzenu ...

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2019 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bobulak @blackbox: problem neni v ryzenu, problem je ve lzivem oznaceni boostu u daneho produktu.

pokud ti jako jasnem vyrceni faktu pripada jako hejt, pak neni problem u obra.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bobulak @hnizdo: Uplne stejny problem mas u specifikaci mobilnich procesoru Intelu, ktere muzes klidne nazvat lzivym. Podobna mlha o boostovaich taktech, jako ma Ryzen, horsi, ale v tom, ze v tech notasich budou ty propady vykonu daleko vetsi.
Tim Ryzen neobhajuji, co se tyce boost clocku a nemyslim, si, ze by to tak melo spravne byt. Nicmene, takovy je bohuzel trend dnesni doby a smer, jakym se boost pro max. vykon vydal.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2019 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bobulak @tombomino: Nevsiml jsem si, ze by boosty u ultramobilnich CPU byly takovy problem, jako zde :roll:
Az na to bude zakazniky masove poukazovano, muzeme porovnavat ;)

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bobulak @hnizdo: Kdyz se podivas na notebookcheck
https://www.notebookcheck.net/Intel-Core-i7-8550U-SoC-Benchmarks-and-Specs.242108.0.html
tak muzes videt, ze prumerny vykon v R15 je 159.8bodu. Zmeril jsem svuj a vyslo mi 158bodu,coz je 1,1% pod prumerem, cili mam bezne vykone 8550U. S timhle vykonem to bezelo v1T zatezi na nejrychlejsim threadu s avg frekvenci 3.830, coz je 4,25% pod specifikaci Intelu.
Takze jak vidis, podle notebookcheck, kteri to maji namerene na 74 ruznych noteboocich, jsem tam kde o ni a ST frekvence je prumerne o cca 4+% nizsi pri pouziti R15. R20 zatezuje vic, takze tam to pujde asi dolu k tem 6%, ale to se mi uz nechce premerovat.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bobulak @hnizdo: Sorry Hnizdile, ale tohle tvoje vyjadreni je nesmysl. O ULV a notebookovych CPU obecne se to tohle vi uz davno.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2019 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bobulak @tombomino: ale mlho, my se tu nebavime o dlouhodobych boostech ktere ovlivnuje chlazeni, na to u amDDe vubec nedojde, ono se to na deklarovany boost nedostane ani ve spicce :)

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bobulak @hnizdo: ..kdyby jsi si nekdy sam neco zmeril a nemlel jen pantem blbosti, tak by jsi vedel, ze ten to nechyta ani ten "spickovy" boost. Jinak podle mne placas stejne i tak, protoze v tom videu De8auer se rika, ze testovali v CB15..tak pokud testovali 100ms..tak mi ten test nedava smysl uz vubec..

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
2. 9. 2019 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bobulak @hnizdo: takže aby jsme si rozuměli ty řešíš boost frekvence v iddle a nejde ti tedy o reálný provoz a jak se chovají CPU v zátěži ? :)

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 9. 2019 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bobulak @tombomino: bez der8auerovi poradit, chudak nevi co nameril.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2019 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bobulak @blackbox: ne, my si evidente nerozumime, a podle toho co zde blabolis za nesmysly, asi ani nebudeme 8)

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bobulak @hnizdo: Ja uz to Hnizdilovy psal v jinem chatu, 8auer nic nemeril a jen hodil vysledky z verejneho poolu do grafu. Coz je nejvetsi slabina toho testu.
Koukam, ze stejne bude mlit porad stejne dokolecka.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
3. 9. 2019 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bobulak @hnizdo: On to nemeril on udelal jen sumarizaci vysledku a vyradil ty nejvice nepravdepodobne (vetsinou ty prilis dobre)

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
2. 9. 2019 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bobulak @hnizdo: ty vyčítáš AMD něco za co přímo ani nemůže obviňuješ ho z podvodu za věci z kterými máji "problémy" i ostatní mnoho let a ostatním budeš tvrdit, že píšou nesmysly >>> tak to máš úplnou pravdu v takovém případě si rozumět nikdy nebudeme :)

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
2. 9. 2019 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

----------------------------------------
a teraz sup-sup sem s rovnakym testom na platforme intel-dementel, random dosky s random biosami, random chladicmi, random okolitou teplotou, random bordelom v kysni co vplyva na chladenie .... kua toto je jak u blbych

to som strasne-prestrasne zvedavy ci na platforme intel-dementel 100% 9900K bude mat 1-vlaknovy boost presne 5,000 GHz

ako ja ZASNEM, do boha ZASNEM !!! Dosiahnutie maximalneho boostu zalezi aspon na desat veciach a tu sa niekto cuduje ze preco tu mame takty o 25 MHz nizsie, o 2x25 MHz nizie, o 3x25 MHz nizsie ...
----------------------------------------
:shock: :shock: :shock:

Pjetro de
Pjetro de
Level 38 Level 38
2. 9. 2019 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de ako fakt, toto pre mna nie je ABSOLUTNE ZIADNA RELEVANTNA INFORMACIA !!!

postavte vo velikanskej sale 5000 PC:

- s absolutne identickymi fosnami
- s absolutne identickymi biosmi
- s absolutne identickymi agesami a vsetkymi dalsimi firmwarmi a mikrokodami
- s absolutne identickou vonkajsou teplotou
- s absolutne identickymi CPU chladicmi
- s absolutne identickym cabla managementom a vnutormi usporiadanim kysne
...
a proste dalsich x veci co by malo na to vplyv

a POTOM VAZENI, AZ POTOM ked budu vysledky vyzerat tak isto, POTOM VAZENI mozeme hovorit o tom, ze je nieco v neporiadku s CPU

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2019 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de ryzeny se prodavaji pro vsechny desky na trhu, ne s jednou deskou. musi tedy fungovat STEJNE ve VSECH DESKACH, protoze neni uvedeno jinak. test je naopak prisne relevantni.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
2. 9. 2019 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @hnizdo: Takze kdyz to odflakne treba MSI nebo clovek co to spatne postavi a nastavi, tak je to vina AMD? Ty jsi taky dobry material ...

Cemada
Cemada
Level 5 Level 5
2. 9. 2019 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @hnizdo: Jasně, takže takt CPU je absolutně nezávislý na desce, biosu, chlazení atd.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2019 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @blackbox: na defaultu, outofthebox se to musi chovat vsude stejne nebo lepe.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
2. 9. 2019 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @hnizdo: - stock ano zbytek uz ne .... nefungují tak ani ostatní produkty a mobilní segment jde ještě dál tam se čachruje i se stock frekvencemi ...
- je divné, že po tolika letech podobné praxe napříc celým IT trhem se dělá taková aféra až z AMD CPU, které přišlo s výváženějším boostem na všech jádrech ....

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2019 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @blackbox: mozna proto, ze jedine u toho amd to meritelne a prokazatelne nefunguje jak je deklarovano, jak dokazal der8auer

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
2. 9. 2019 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @hnizdo: - takže test v kontolovaném prostředí, který dokázal, že jedno CPU se v různých M/B: chová odlišně není směrodatný, ale velmi snadno napadnutelné testy v nekontrolovaném prostředí s různým SW/HW sestavením s rozdílnými výsledky (některé dokonce vyřadil) mají dle tebe větší váhu ?

- to není pravda, že jen u AMD naměřeno to bylo i u ostatních a dost se to i probíralo, ale takovýto masivní hype je jen kolem AMD a přitom se v realné zátěži chovají jejich CPU vyrovnaněji :)

- nedalo mi to a projel jsem si izolovaný/zakonzervovaný stroj se Skylake CPU vše nastaveno na neomezeno(žádné updaty FW ani SW)podle logů když byl před lety úplně nový držel lépe turbo(v iddle) se záteží už začal ztrácet i přes vyhovující teploty a podle současných testů(teploty pořád identické) max. Turbo udržel maximalně na několik stovek ms a jakmile zátěž soupla na 10% tak už byla o 100-200MHz nižší boost frekvence a při plné zátěži o 300-400 MHz nižší než deklarovaná Intelem(ark) a to jsme stále u ST zátěže >> pak jsem si to risknul a provedl updaty a doinstaloval i jiný SW na měření a světe div se výsledky se rozcházely každý program vč. správce úloh ukazoval mírně odlišné výsledky s různou prodlevou a teď jak chceš v tomhle stavu obhájit správnost výsledků xxx testů z nekontrolovaného prostředí(kdy i sám Deb8auer vyřazoval příliš podezřelé výsledky ) >> nejedná se o nějaký custom či mobilní stroj kde si boosty lítají jak chtějí a někdy nedrží ani stock frekvence ;)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @blackbox: ...už je čas na revoluci a opuštění x86 jsi mě málem poslal za židle a ...to není pravda...přitom se v realné zátěži chovají jejich CPU vyrovnaněji...jak chceš v tomhle stavu obhájit správnost výsledků xxx testů myslíš fakt vážně?

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2019 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @blackbox: nevim co mas za problem s tim, ze z reprezentativniho vzorku dat bylo prokazano, ze ryzeny nedosahuji deklarovaneho boostu.
take nechapu, co nejsi schopen pochopit na faktu, ze nikdo neni povinen si kupovat konkretni desku k dosazeni deklarovanych parametru.
tady se nebavime o nejakem 50/50. bavime se o jedocifernych procentech. muzes mlzit jak chces, to je podvod.

b00n
b00n
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @hnizdo: na desce a na chlazení naopak hodně záleží. levný Z390 desky s poddimezovaným vrm při nevhodným chlazení běžně throttlují 9900K https://youtu.be/cZcqw-K1drY?t=754

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
2. 9. 2019 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @Xcute: no a něco konkrétního a smysluplného by nebylo >> nějaký argument, fakta, čísla, výsledky testů atd. atd. :)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @Xcute: Piš romány, když si je všechny koupíš, vyděláš!

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
2. 9. 2019 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @hnizdo: - nevím co nechápeš na tom, že s tím samým už mají problém i ostatní a to mnoho let :)
- jediná zaručená hodnota je stock frekvence a tu si AMD drží s velkou rezervou i při plné zátěži
- AMD ani Intel nejsou od toho, aby řešili nekvalitu produktů jednotlivých výrobců ... (zrovna nedávno jsem řešil sestavu s Ryzenem 2700x a problém byl v špatně základně chladiče Noctua >>> i takový renomovaný výrobce dokázal dodat do oběhu defektní produkt po reklamaci a výmeně za nový kus vše OK )
- jestli nejsou dodrženy vhodné podmínky (chlazení, napájení atd.), tak to není vinou AMD >> podobná situace s výrobci grafik různé frekvence, hlučnost,spotřeba, stabilita, životnost, celkový výkon a přitom se jedná prakticky o stejný čip...
- podvod je to jen v tvé hlavě

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @blackbox: Faktem je, že stabilitu Boostu při srovnání cenově ekvivalentních řešení 1151vsAM4 tady hádáš z křišťálové koule právě ty.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
2. 9. 2019 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @Xcute: - tak jedu Intel only(práce i doma a nejde jen o pár CPU ), takže mám kam sáhnout pro výsledky(naopak Ryzeny má jen pár lidí v mém okolí a spolehám na různé testy, recenze a jejich reference ) >> Intel má i na Z-tkových deskách problém dosáhnout papírového maxima bez pořádné zátěže..(ale to je vzhledem k podmínkám, které uvádí na ARK pochopitelné)

- něco dalšího nemáš btw teď jsem záhlédl ve vedlejší diskuzi příspěvek uživatele, který vypnul SMT a najednou bylo vše OK >> takže proč to na některých modelech funguje korektně a na některých ne ? >> je to problém AMD a nebo výrobců desek a nebo obou stran ? dle mého to bude problém na všech stranách nepodchycené VRM v kombinaci s UEFI a AGESOU atd.)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de @blackbox: Dodávané box chlazení hraje pro AMD, speciálně pokud toužíš o po vánočním stromečku. Ale vážně... Vyber si tuzingový chlazení čipsetu, když je můžeš otočit za napájení. Vnímáš nápaditost toho bordelu?

Bobulak
Bobulak
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de Jéééé Obermaiere, mám pro tebe tip na nový test pro Intel. Fakt hustej a nebude to moc složitý, vlastně vůbec:)

Vezmi Core i9 9900K, strč ho do nejlevnější desky(není podmínkou, můžeš použít klidně to nejdražší:))). Strč k němu box chladič a poděl se o výsledky max boostu :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jo a argument, že to prodávaj bez chladiče neberu. Ono s vodníkme to jde každýmu :idea:

To by bylo pokoukáníčko:)))), ale takový test tady nikdy nebude, co???

Jeremy
Jeremy
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bobulak To ne, to by se musel hanbou propadnou do země. :D

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Testovali single core? V Defaultu CB20 jede multithread. Z článku to není jasné. Intel při použití AVX2 taky nejede na full boost a nevím o tom že by AMD někde psala, zda je max boost myšlen s AVX2 nebo ne.
Monitorovací software čte hodnoty jednou za 200ms a trvá mu to dalších cca 20ms. Co se děje mezi tím, nemá ánunk.

janis
janis
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak takovej bodák do zad jsem tedy nečekal, šmejdi santaclarští - a to jsem vás měl tolik rád! Nejen že, vy parchanti hanební, překonáte výkon konkurenčního Intelu s nižším boost taktem (fakt se nestydíte?!), ale dokonce si ho u některých kusů dovolíte překračovat?! Jak si pak přijde chudák Zdeněk, když před nedávnem psal, že jste o boost taktu lhali a honem se to snažíte kamuflovat? Pak nakonec vypadá sám, jako ten, kdo trochu šulí...
Ale konec sarkasmu - opravdu kupce procesoru zajímá, jestli utilita pro měření taktu došplhá na frekvenci, natištěnou na krabičce na zlomek sekundy, když je výkon vyšší, než nabízí konkurence? Pak jsem za blba - mne ne. Je mi u zádele, jestli mám pod kapotou auta tříhrnek nebo šestivál, pokud soupeř vidí jen moje zadní světla a stejně tak je mi u zádele, čím vším nacpali inženýři CPU a na jakém běží taktu, jestliže mi odvede vyšší výkon a rychlejší zpracování úloh než nabídka konkurence.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..takovou prilezitost si kopnout do AMD Zdenecek nemohl nechat ujit.
Skoda, ze uz se nad tim videem aspon trochu nezamyslel a nerekl tu dalsi cast a jen kejha jako husa. Clovek by myslel, ze si spoji 1+1 a treba ukaze v te spojitosti i test na HWUnboxed, ktery ukazuje ze stejne CPU ma ruzne vysoke frekvence napric ruznyma deskama a nejspis i ruznymi Biosy. Jak tady nekteri uz psali, cast tech vysledku pujde na vrub desek a vysledny procenta se tak nedaji vlastne vubec urcit.
https://youtu.be/o2SzF3IiMaE?t=374

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2019 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombomino jak uz jsem psal vyse, protoze amd u ryzenu nedeklaruje pro udavane parametry pouziti konkretni desky, musi se ryzeny chovat stejne na vsech deskach v defaultnim nastaveni. jinak je to podvod.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo V jednom s tebou vyjimecne souhlasim Hnizdile, a sice ze AMD mlzi co se tyce zpusobu, jak dosahnout maximalni boost takt. Podovodem bych to ale v tomto pripade nenazval, protoze existuji stale instance, ktere ne jen ten papirovy boost maji, ale ho i prekonaji a pokud vim, tak AMD deklaruje max boost "za urcitych podminek". Pridal bych, ze tohle mlzeni AMD na renome v tomto pripade nepridava.
Jinak jen pro info.. vzal jsem svuj 8550U a meril jsem ST frekvenci v R20..ani jednou 4Ghz, skakalo to nekde mezi 3800-398X. Takze az 5% pod tecnickymi specifikacemi Intelu. Pokud zatizim 2T..tak to slo uplne do kytek a mel jsem frekvnce nekde na urovni 2,9-3,2Ghz..takze klidne i o 1Ghz nizsi. Je jasne, ze notebookove ULV APU je jina trida, nez desktop, ale treba tady jsou ty rozdily v praxi opravdu poznatelne..zatimco u Ryzenu budou pro vetsinu lidi na hranici fantazie.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2019 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo @tombomino: neco jako "pokud existuje sance, tak je to OK" plati tak v rudem svete, ne vtom realnem.
ne, neni to ok, a je v poradku ze lidi rvou.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo @hnizdo: To co pises neni samozrejme pravda.
Intel specifikuje u 8550U max boost 4000Mhz pri zatizeni min. jednoho threadu. V realite to ve spouste notebooku nikdy 4000Ghz nebude a to dokonce ani nikde blizko. Nechal jsem par minut bezet R20 a nejrychlejsi jadro melo po par minutach na jednom threadu prumer 3757Mhz, coz je o 6.1% mene nez udava specifikace. Takze kdyz budu chtit, muzu klidne prohlasit, ze Intel lze a zavadi vedome svoje zakazniky. Na rozdil o Ryzenu, kde je rozdil 0-2% ve vetsine pripadu, 6% v realnem provozu mas sanci uz poznat.
Tak co lze Intel?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo @tombomino: To, že nakupuješ špatně nás přesvědčuješ všude :D . CPU vrať, prodej, zbav se ho.

Mě jede Intel 400MHz nad Max Turbo Frequency ALL CORE, takže jsem spokojený.
A podobně mi tak jel i předešlý.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2019 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo @tombomino: Jak budeme argumentovat ve smyslu vy taky bijete cernochy? Nebudeme. Zaloz si na redditu vlakno o mobilnich boostech a uvidime kolik lidi to bude zajimat.

To co pisu samozrejme pravda je. AMD deklaruje boost ktereho dosahuje 14, resp 5 procent produktu. To je podvod.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo @oldass: Myslis, ze by jsi byl schopny napsat jeden komentar v zivote, ktery by daval smysl a melo ho cenu vubec cist?

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo @hnizdo: Ty mas ten svuj svet Hnizdile takovy hezky jednoduse cerno-bily..

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo @hnizdo: Intel deklaruje boost, ktery nedrzi an vzdalene :D Zvlastni, u AMD je to lez u Intelu je to "biti cernochu" :D

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2019 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo @tombomino: kdyz dojdou argumenty, zacne dehonestace. (c) Tromboza, paid by AMDDe

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2019 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo @tombomino: ty ho maz pouze rudorudy.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2019 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo @tombomino: "ntel deklaruje boost, ktery nedrzi an vzdalene" Lzes. jako obvykle.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo @hnizdo: Pro fanatika jsou vsichni ostatni fanatici. Stejne jako pro lhare, vsichni ostatni taky lzou. To je znama vec hnizdile.

blaho
blaho
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PANABOHA to si nemel psat Obr...
Že prej nejakej troll Jan Stach skočil z mostu :lol:

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

" Je to samozřejmě naprostá lež a blábol, založit toto tvrzení na patnácti měřeních pochybného webu, je síla samo o sobě"
.. nechat psat pomateneho, proflaknuteho redaktora, takove vyjadreni o jinych webech.. Adame, ze se nestydis.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Jeste tak umet cist a chapat, k cemu se text vztahuje ze..
to by jsi si ale nesmel dat prezdivku "stara prdel" ;)

Jeremy
Jeremy
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na prasárny od Intelu AMD zdaleka nemá. Že když se občas něco záporného objeví na AMD, tak Obermayer vyleze z kanálu a prská kolem sebe co to jde. :lol:

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2019 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jeremy Der8auer je podle tebe Obr? Mas to nejake popletene.

Jeremy
Jeremy
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo Myslím tuhle aktualitu, kterou zde musí prezentovat právě Óbermajer. :roll:

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
2. 9. 2019 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo prosím odcituj mi něco od Der8auer ve stylu, který tu tlačí Obr ...předem děkuji

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2019 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hnizdo @Jeremy: ach tak, takze kdyby to psal Stachuj, bylo by to v poradku? Ale ten by to asi nepsal, ze. A o tom to asi bude. Proste je to Obrovina, abychom zakryli fakt ze amDDe kral je nahy. Muze za to Obr!

GaGy
GaGy
Level 30 Level 30
2. 9. 2019 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Udělal sem test. Vypnul sem SMT (HT) a turbo funguje správně. :lol:
https://imgur.com/a/Z4dXtVF

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
2. 9. 2019 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GaGy zajímavý postřeh (proč si toho ještě nikdo nevšiml?)

JakubL
JakubL
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 07:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak už vyšla reakce na Guru3D:
https://www.guru3d.com/news-story/der8auer-good-number-of-ryzen-3000-chips-does-not-reach-boost-clock.html
Celkem racionálně se tam zamýšlí nad možnými důvody. Vypíchl bych hlavně, že není jasné, jaký byl při jednotlivých testech použit profil napájení, jestli byly instalované ovladače AMD nebo jestli byly zastavené všechny procesy na pozadí..
Aby se ověřila metodika, bylo by vážně nejlepší udělat podobný sběr dat pro starší generaci Ryzenů nebo i pro Intel procesory.

Gembler23
Gembler23
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JakubL dobrý je i pročíst komentáře pod tím článkem. Hned na první stránce myslím vše shrnuto: As a user, you shouldn't really mind the slightly lower boost clock. If it is slightly lower, lets say 100~150Mhz.
But, as a consumer, you should be furious. If it is one of your key selling points, you must provide it at 100%.

a
This has been the messiest CPU upgrade I've ever had, great performance, but just figuring out what the hell is going on has been a convoluted clown fiesta.
a
the problem with Ryzen currently, is that right now, when you buy a processor and a motherboard combo you cannot know which result you'll get
worse than that you are forced to take motherboard X unless you want it to have a negative impact on your cpu
this is simply not acceptable

a
AMD ain't saint, everyboddy should know this, my buying decisions are not influenced by that. That said, I belieave it's a minnor problem, but shouldn't happen anyway. If all processors can only boost to 4.2 so advetise 4.2, it's simple, there is no escuse. Ryzen 3k still a great buy anyway (despite AMD not being saint).

A přesně proto jsem si radši za prachy na upgrade koupil vodníka a novej case.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gembler23 Principielne se da spuhladit s tim, ze AMD neco opravdu nedotahlo/ nedoresilo a jak dosahnout max boost v ST vykone je podobna mlha, jako u notasu. Nastesti ty rozdily nejsou tak velke. Resit nekde 0-1-2% nizsi frekvenci je z hlediska praxe o nicem. Jinak ale souhlasim s tim, ze by minimalne u tech boardu melo byt jasneji, proc vlastne boostuji nektere lip, nektere hur.

mike99
mike99
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pan Obrmajer video od Der8auera opravdu viděl? Nebyl to náhodou Cinebench R15? Já vím, drobná chybka, ale solidní autoři narozdíl od těch pochybných nedělají chyby minimálně v opisování informací.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
13. 9. 2019 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Pravděpodobně znáte tuhle tabulku, na které AMD spřátelené weby založili obhajovací rétoriku, že Boost u Ryzenů je naprosto v pořádku, že za to mohou desky a podobně. Je to samozřejmě naprostá lež a blábol, založit toto tvrzení na patnácti měřeních pochybného webu"
..hele Obermajere, tak se ztrapnit..nakonec je to Biosama desek, presne jak HWunboxed napsal.
Obrmajere, obrmajere .. ty jsi pripad pro chocholouska :))

Reklama
Reklama