Zpět na článek

Diskuze: AMD ukázalo Lightning Bolt, nejspíše lepší než řešení Intelu!

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kapa
kapa
Level 25 Level 25
13. 6. 2012 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja to chcem k tabletu..., zene kupim nejaky vecsi tablet, doma ho zasunie do dokovacky namiesto monitora, kde bude napojena mouse, klaves, externy disk, DVDrw mechanika a mozno ine veci...., ked ide von, zoberie tablet z dokovacky a je to... mozno aj nejaky lepsi smartfon, doma mat dokovacku s monitorom, klavesnicou a komplet vecami, len pripojit smartfon a mame z toho nenarocne PC ktore by mojej zene stacilo s prehladom... :D

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
13. 6. 2012 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa Jsou lepší způsoby jak se zbavit ženy než jí kupovat tablet.

edemski3
edemski3
Level 23 Level 23
13. 6. 2012 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa Na to je tu Asus Transformer, ne? http://tech.ihned.cz/c1-56001380-asus-transformer-pad-300-jeste-trochu-snizit-cenu-a-bude-skvely

kapa
kapa
Level 25 Level 25
13. 6. 2012 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@edemski3 myslienka je podobna, no ja som myslel nieco univerzalne, lacne, pristupne, rozsirene, proste pichnem to na dokovacku na ktoru si ponapajam klasicke veci ake potrebujem....

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
13. 6. 2012 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže AMD vytvoril štandardizovaný dokovací konektor. Už len aby tam bola možnosť napájania notebooku ktorý tento port pre dock poskytuje a bude to ono.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shagy2301 Autore, píšete jednu informaci naopak, ta krabička potřebuje externí napájení, z ní se nabíjí notebook. Vize tedy taková, že přijdu domů a zapíchnu do notebooku jen jeden kabel a všechno pofrčí.
- eagleking

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace se srovnavaji jablka s hruskama, tohle je dokovaci stanice, (ty snad existujou uz leta ne?) a thunderbolt je konektor. Kazdopadne jdou opacnou cestou (Intel i AMD), misto aby se dohodli a meli jsme na notacich jeden typ zdirek, tak jich tu mame aspon 5

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
13. 6. 2012 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Pixel6692: No já nevim, ty jejich procáky...... Nebudu radši komentovat. :wink:

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Pixel6692: vidis a Apple si zvolil Intel, takze jestli po vydani lightning boltu na to neprejde jablko tak se to stejne neprosadi :lol:

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
13. 6. 2012 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @kalda69: stejně jako s firewire, že :?:

A ačkoli bylo FW o dost lepší než USB, tak se nikdy pořádně neprosadilo.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
13. 6. 2012 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @tynyt: Nikdy v životě jsem neviděl nic co by se připojivalo přes FW, dokonce jsem ani nedávno nevěděl co to je. Až tak to byla úspěšná technologie. :lol:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shagy2301 Ano, AMD zřejmě vyrobilo dokovací stanici na kabel, a mělo by to podle slajdů podporovat aji napájení notebooku viz. "Powers notebook - Yes" Není to špatný, ale napadá mě hned jeden problém - Cena. U TB se jedná jen o kabel, tady musíš mít doma nějakou krabičku (dokovací stanici), a pokud si budeš chtít něco připojit na cestě nebo v kanclu, budeš tu krabičku opět potřebovat.
- eagleking

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 23:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Presne to me take napadlo - dokovaci stanice, ktera bude urcite nekolikrat drazsi nez TB.

shagy2301
shagy2301
Level 40 Level 40
Procesor: ARM
Operační systém: macOS
13. 6. 2012 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace je pravda že aktuálna verzia potrebuje externé napájanie, ale ďalej je napísané, že to externé napájanie má vypadnúť, a bude to napájané len z primárneho notebooku, z portu sa vraj bude dať napájať sekundárny notebook ak som to správne pochopil.
*k němuž lze připojit až čtveřici LCD panelů, klávesnici, externí disk, přehrávač Blu-Ray a také zároveň nabíjet telefon a třeba i jiný notebook. *
Jde o prototyp a dok má tedy ještě samostatné napájení, u finální verze by jej měl napájet notebook skrze Lightning Bolt kabel.

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 23:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @shagy2301: Napajeni z primarniho NTB - jaky to bude mit vyznam? Ze mi to drive vycucne baterii notebooku? Takze stejne bude muset jit neco do site - i kdyz je pravda, ze pri praci na stole ten notas stejne do site zapojim, tak by byla skoda tu krabici nenapajet z ntb (nicmene bych radeji videl reseni permanentne napajene dokovaci stanice a pres jeden kabel resene jak napajeni tak datove prenosy).

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @shagy2301: Autor novinky to má blbě viz. http://www.theverge.com/2012/1/13/2706097/amd-lightning-bolt
- eagleking

gos
gos
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Holt hrom (thunder) je jen pomalejším bratříčkem blesku (lightning). :D
Vtipný název, jen se obávám, že jestli se to AMD bude dařit prodávat a začnou se na to objevovat zařízení, tak příjde žaloba od Intelu, minimálně kvůli názvu. :)

orfeus4free
orfeus4free
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=gos]Holt hrom (thunder) je jen pomalejším bratříčkem blesku (lightning). :D
Vtipný název, jen se obávám, že jestli se to AMD bude dařit prodávat a začnou se na to objevovat zařízení, tak příjde žaloba od Intelu, minimálně kvůli názvu. :)[/quote]

Za použití názvu přírodního úkazu?

Bezmezný obdiv a víra v nedotknutelnost Intelu mě u některých uživatelů trošku děsí.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@orfeus4free ehm, spis nez obdiv Intelu bych to videl na absurdni soudni pre v americe kde je vlastne vsechno mozne

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
14. 6. 2012 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 Ano, v Americe je temer vsechno mozne, dokonce i obycejny clovek se tam domuze sveho prava. Muzete to rici o systemu tady u nas?

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlavni rozdil je totiz v tom, ze thrunderbotl = defakto externi PCI-E4x. Jde na to pripojit vse, radice, grafiky, vse, neni to primarne nahrada nakejch USB ci vec k pripojovani monitoru. Na samotnej Thunderbolt by sel pripojit lighting bolt kdyby nekdo udelal takovej radic heh.

To co dela AMD je na bazi USB 3.0, tudiz je to CPU driven a pri praci to zatezuje CPU a zpomaluje celej system. Uz jen to ze se takova p*covina jako USB3.0 rozsirila je k placi, tohle uz by bylo doslova napovazenou.

Je to jako kdyz srovnam starej Firewire400 a USB2.0. Firewire je mozna jen o 10% v realu pri kopirovani rychlejsi, ale zatez CPU 1% na USB 20%.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 6. 2012 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH Taky mne to udivuje, ze se porovnava TB/LB. K notebooku si chci pripojit herni grafarnu, to pres usb3 "asi" nepujde :) Samozrejme ze tohle reseni amd je levnejsi, kdyz je to jen dp/usb3 kabel :)

hobou
hobou
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DOC_ZENITH Já si myslím, že LB je taky jen externí PCIE. To že má v krabičce na konci prodlužky i řadič USB 3.0 neznamená, že monitor nebo Bluray poběží přes USB 3.0. Ale je tady ta volitelná možnost si tam USB 3.0 flasku připojit a "strhat" výkon CPU při kopírování :D kdyby to bylo na bázi USB 3.0, asi by se nedělali s dalším portem a určitě by to ani neutálo tolik periferií. Toť můj názor.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 6. 2012 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hobou neni:
http://www.anandtech.com/show/5413/amds-lightning-bolt-low-cost-thunderbolt-alternative-for-usb-30dp
Je to jen usb3/dp extender.

hobou
hobou
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hobou @hnizdo: Podle toho schémátku to vypadá, že je to jen USB 3.0, napájení a DP kabel muxován do jednoho na straně notebooku a demuxován na straně docku. Tzn. DP + USB 3.0 + napájení v jednom. Takže monitor si pojede po DP, fleška nebo klávesnice po USB 3.0. Nevidím důvod proč by nemohli v příští generaci přimuxovat i pcie linku pro externí grafiku grafiku. Je to skoro totožné s řešením Intelu, ten má ale elektroniku v kabelu a ne v notebooku a docku jako AMD.

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hobou @hobou: Pokud bereš USB3.0 + DP v jednom konektoru jako PCI-E4x + DP v jednom konektoru jako "zhruba to samé" Tak už chápu proč má můj minulej příspěvek tolik mínusů...

hobou
hobou
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hobou @DOC_ZENITH: V první příspěvku jsem si myslel, že LB je vytáhnutá PCIE, vedená DP kabelem do docku, kde je na ní připojen mimo jiné i řadič USB 3.0. Po shlédnutí schématu v odkazu výše jsem názor změnil a myslím si, že je to DP, USB 3.0 a napájení zabalené v notebooku do jednoho DP kabelu a v docku rozbalené a zprostředkované pro periferie. Plus jsem dodal, že nevidím důvod proč by nemohli v budoucnu k USB 3.0, DP a napájení přibalit i PCIE linku pro externí grafickou kartu, čímž by se připodobnili TB. Rozumíme si? Netvrdím, že USB 3.0 + DP = PCIE + DP, to ne.

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hobou @hobou: Faktem zůstátá že se jedná jen o podělanej masivní USB3.0 hub s vyvedenými DP výstupy. S thunderboltem se to srovnávat vůbec nedá. Nevim za co mi lidi naklikali -, asi si nezjistli co ta věc opravdu je zač a už klikali...

hobou
hobou
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hobou @DOC_ZENITH: Spíš si asi nemyslí, že USB 3.0 je tak zlá věc. A není to totiž "jen USB hub s DP porty", je to USB hub, DP hub a napájení NTB v jednom kabelu. Tři zcela odlišné kabely vměstnané do jednoho. Srovnání s TB s LB je možné - obojí slibuje připojit k NTB periferie pomocí DP. Výhody a nevýhody jednolivých řešení jsou zřejmé a většině zde diskutujících příjde řešení AMD patrně lepší.

kapa
kapa
Level 25 Level 25
13. 6. 2012 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hobou @DOC_ZENITH: Ano, je to tak, cez DP kabel pustia aj USB3.0 + napajanie, nic viac, nic menej, proste namiesto 3kablov bude jeden. jednoduche, lacne, netreba ziadnu extra licenciu... ale pre externu grafiku to nebude...

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
14. 6. 2012 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hobou @kapa: Otazkou je, jestli to opravdu bude lacinejsi. 1x kabel+zarizeni vs. 2x kabel (TB a napajeni, USB zarizeni budou mit sve kabely tak jako tak).

q23
q23
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

usain bolt je stejně nejrychlejši !!!

Lokavidu
Lokavidu
Level 1 Level 1
13. 6. 2012 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to je bomba!!! :!: :) 8)

doufam, ze k tomu pujde nacpat nejaky haswell :D

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
13. 6. 2012 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemužou se už ňák dohodnou? To bude zas bordel ve všem. Snad to bude aspoň na vzájem kompatibilní.

Chroustostroj
Chroustostroj
Level 1 Level 1
14. 6. 2012 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin Nedělal bych si iluze. TB je tlačen intelem i applem a přes značný náskok se nijak neprosadil. AMD už tu jednou mělo xgp, ktere bohužel skončilo aniž by na to někdo něco začal dělat. Z hlediska periferií a konektorů nezbývá AMD nic jiného než adoptovat řešení Intelu. Vymýšlení vlastních řešení je pro AMD jen vyhazování peněz za R&D, ktéré by spíše měli věnovat do svých cpu.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
20. 6. 2012 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Chroustostroj Do CPU ať radši nic nevěnujou, ať zustanou levný. 8) Já mam na AMD tak trochu asi alergii, když mi někdo přinese 5 let starej komp od Lynxe se socketem 939 na opravu tak to bych ho nejradši zastřelil.

Reklama
Reklama