Zpět na článek

Diskuze: Asus ROG Strix GeForce RTX 4070 Ti OC Ed. O12G: Když vám normální karty nestačí

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

petrohrad
petrohrad
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 1. 2024 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Můžete mi někdo říckt, v aké situaci, napříkald ve které hře, pískají an kartě cívky? Já jí mám, teda non-OC, koupenou loni před vánoci a žádné pískání jsem neslyšel. Buď je to tím, že nemám OC verzi nebo mám nějakou novější edici (přece jen recenze už je rok stará...).

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 1. 2023 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v rakusku sme mali uz akciu rtx 4070ti 860e , za 899e su skladom. cena uz je celkom fajn, vykon 3090ti kazdemu i narocnejsiemu hracovi staci, este nech padne o 100e a bude fajn :) osobne mi staci i 3080 zatial, ale akonahle bude prva pouzita, pojdem po nej :)

FanatiXX
FanatiXX
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za tu cenu absolutně nesmyslná koupě, když ostatní začínají na 22K.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 10:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FanatiXX @coyd ani tech 22tis neni moc koser, ta karta mela stat hluboko pod 20. Jinak nejlevnejsi PALIT na CZC maji za 22 999,- a nikdo to nechce furt to tam lezi skladem..

seltino
seltino
Level 35 Level 35
11. 1. 2023 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo nejlevnejsi rtx 4070ti stala na czc 22000kc uz jsou davno pryc, stejne jako vetsina o dost drazsich edice karet co byly skladem. Takze ocividne se to prodava jedna basen, hlavne tech karet se naskladnilo nasobne vice v den uvedeni pro nas trh nez u AMD, takze to ze se tam nektere karty ohreji rozhodne neznamena ze o ne neni zajem ;-)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 1. 2023 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @seltino Minimálně pár stovek karet za MSRP (tedy těch 22 tisíc) by mělo ještě průběžně chodit.

Na smarty.cz jsou za ty prachy k předobjednání Ventusy.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) VENTUS je nehorsi edice na trhu, o to bych nezavadil ani pohrabacem.. ty usetreny prachy za to nestoji.. Mel jsem tech edici doma nekolik a katastrofa, tam je hned poznat ze se setrilo pri vyrobe az doslova na krev, to radsi ten PALIT

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 1. 2023 12:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Kdybys jich měl doma víc než několik, tak bys věděl, že u některých z nich byla spíš blbě nastavená regulace, než že by někdo šetřil, i to, že některé z nich byly naopak docela povedené.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) nemyslim si, za stejny penize sly vzdycky sehnat lepsi konurencni karty..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 18:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo mas pravdu, nemyslis, a to nikdy.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 1. 2023 18:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo U Ventusů, Mechů a Gigabytů Gaming nebo Eagle je to sázka do loterie. Jenže to je i u Pulse, a občas bohužel i u toho Nitra.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 19:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) no nevim me zatim nitro nezkalamalo jak v 5700XT tak i 6800XT a rad pujdu zas do 7900XTX

Lubo33
Lubo33
Level 1 Level 1
10. 1. 2023 20:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je vtipné, ako sa tvor s nulovými skúsenosťami, čo sa týka testovania grafických kariet (Stratossimo) furt snaží učiť orla (Adama) lietať. :)

Lubo33
Lubo33
Level 1 Level 1
10. 1. 2023 23:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Lubo33 Hmmm, mylil som sa. Belka nedava tie palce dole z 2, ale az zo 4 uctov. :)

seltino
seltino
Level 35 Level 35
11. 1. 2023 11:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Lubo33 kdyz ma obe ruce leve a na kazde jeste 4 palce, tak to jde samo 😀

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
10. 1. 2023 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Lubo33
Mimochodem, viděli jste video od KrisFix, kde to vypadá, že ovladače pravděpodobně zabíjejí 6800 a 6900 karty?
https://www.youtube.com/watch?v=pQDnwpc_k4E

jestli se to potvrdí, tak nějaká vaporgate je proti tomu prkotina

FabledWarrior
FabledWarrior
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 05:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @830 Tohle je blbost, kdyby to tak bylo, tak by reddit zaplavila vlna stížností uživatelů, že jim shořela karta atd... tady dostali nějakých 63 kusů karet a asi 48 z nich bylo spálených stejným způsobem... skoro to až vypadá na karty z nějaké mining farmy nebo něčeho nestandartního...

Však i tady na PCT fóru má spousta lidí Radeon 6800 a 6900 a myslím, že to někdo zkoušel a nic zvláštního s novýma ovladačema nezjistil.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 1. 2023 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @fabledwarrior Taky jsem si říkal. Jenomže tam by mělo logiku, kdyby to majitel poslal na reklamaci. Přece nezničím kartu, abych ji pak posílal na opravu.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
11. 1. 2023 10:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @fabledwarrior
Blbost je nevěnovat tomu pozornost. Případů, kdy ovladače mrzačily karty už jsme tu pár měli. A zrovna major verze, která přidávala podporu nových karet a architektury je pro podobnou chybičku náchylná.

Pokud si Kris dovolil něco říct na youtube, tak s ohledem na jeho reputaci a schopnosti bych to nebral na lehkou váhu. Kdyby mu přišel balík od jednoho těžaře, určitě by to zmínil a řekl, tohle se ti hošánku stane, když pustíš do jádra vysoký napětí, tak bacha na to. Explicitně ale říká, že to je od více lidí. Samozřejmě, někdo mohl zničit desítky karet a pak je nefunkční rozprodat desítkám uživatelů, ale to je v rozporu s tím, že mu zákaznici tvrdí, že karty fungovaly a pak přestaly.

Ohledně redditu. U karet, co vyšly před dvěma roky má málokdo tendenci někam psát, že mu chcípla. Prostě ji reklamuje a nebo když už je mimo záruku, tak ji pošle právě někomu jako je Kris. A on se pozastavuje nad tím, že těch karet s tímhle neobvyklým defektem je nějak moc. U karty kterou ukazoval říkal, že je ve stock stavu, tedy žádný tekutý kovy, vyměněný thermalpady a podobný věci, co těžaři dělali a problém tedy nevznikl mechanikcy špatným zacházením.

Jinak 6800xt je jedna z karet, které doma mám a je fakt, že od prosince se to chovalo divně. Většinou když na jednom monitoru běželo 3d a na druhém video. Dřív to nedělalo. Myslel jsme si, že jsme něco rozhodil tím, jak jsem tam měl 7900 a neřešil jsem to. Vrátil jsem tedy včera ovladače a problém zmizel. Jasně, může to být náhoda, ale docela mi zatrnulo.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @830 mam doma taky 6800XT nitro+ a zadny problem nemam, ale mam jenom jeden 4K monitor na 144Hz..

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @830 třeba nějaké vadné série jako bylo svého času u RX 280/X, najednou drobné chybky, v další fázi glitch v obraze - dole proužek asi jako nehet malíčku. Pak to pár týdnů běželo, v testech vše OK a pak jednoho dne jen černá obrazovka - gk byla KO.

Martin Tesárek
Martin Tesárek
Level 1 Level 1
12. 1. 2023 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @fabledwarrior Zrovna minulý týden jsem posilal XFX 6900Xt do reklamace. Nedalo se na ni hrát. Extrémní padaní během hraní. Taky se mi zobrazila celá zelená obrazovka. Někdy po celodenním hraní, někdy stačilo 10 min. Nevím jestli to s tím má něco společného ale VGA co mam teď pujčenou (NV 1050ti) jedu bez problemu. Sice 6900XT je "funkční" ale jen ve win, brouzdaní na netu, souborove operace atd. To ale není to, co člověk od takové karty chce. Jestli je načatá nebo je tam něco na hraně netuším. Uvidíme co na to reklamační oddělení.

Petr Sehnal
Petr Sehnal
Level 1 Level 1
12. 1. 2023 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @830 Co vím posledně AMD optimalizovalo spotřebu při přehrávání videa u nových karet tak docela možná celkově sahali do nastavení napětí a taktů.

iSheepTM
iSheepTM
Level 44 Level 44
Procesor: ARM
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
11. 1. 2023 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Lubo33 Deset let uteklo jako voda a nic se nezměnilo.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
10. 1. 2023 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PC gaming pofrčí dál. Sakra, vždyť já mám haswell a GTX1070TI a hraju. A v pohodě. Nemám RTX, nemám 4K, ale vůbec mi to nechybí. Pár bláznů si ty nový grafiky koupí, pro ostatní je tu stále bazar. Tam jsou naštěstí ceny relativně normální.

Duptcheck
Duptcheck
Level 20 Level 20
10. 1. 2023 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos @Nedos jj, jasny, jen blazen bude jezdit v novem aute, kdyz si muze koupit na bazaru koupit vylitanou ovci...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 1. 2023 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Duptcheck @Duptcheck nemozes porovnavat auta a grafiky. navyse este i auta z druhej ruky su niekedy lepsei ako nove.

racz
racz
Level 2 Level 2
10. 1. 2023 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Duptcheck @Duptcheck "Ked chces prist o peniaze, kup si nove auto". Na druhy den ma minimalne o 10%nizsiu hodnotu. Vylietanu ovcu samozrejme ze nie ale 1-2 roky stare auto s 20.000km je idealna kupa

snajprikx
snajprikx
Level 0 Level 0
11. 1. 2023 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Duptcheck @racz Jasne v bazaroch je kopa 1-2 ročnych starych aut pod 20 000km :D
Pretočene utopene naburane... :D
Ja kupujem nove a nemam problem, zabehnem si ho sam viem presne na čom som, STK bez problemu. Po 8 rokoch predam, niečo doplatim a mam zase nove.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
10. 1. 2023 18:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ceny nových GPU jsou fakt mimo mísu. Ve čtvrtém měsíci roku 2017 jsem na alza kupoval MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1 za 7 699 Kč (druhá nejlepší edice od MSI). Zhruba v té době se dala MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR edice pořídit okolo 11,5k (přesně si to již nepamatuji).
Nyní v roce 2022 přichází duchovní nástupce RTX 4070 Ti za lidových 29k. :) Jako bonus přináší celých 12GB VRAM (za ty peníze bych opravdu čekal více), které má i generačně starší RTX 3060. Nevím zdali se mám smát, nebo brečet.

S tímhle přístupem se časem PC gaming smrkne na minimum, a nebo lidé přejdou finálně na notebooky a skutečné PC bude zábava pár vyvolených, těch kteří jsou ochotní dát tolik peněz do jedné PC komponenty.
Nepochybně se takoví najdou, a mimochodem Adam má pravdu! Dokud lidé budou ochotní kupovat nic se nezmění. Něco mi říká, že zanedlouho články o grafických kartách dopadnou jako v období kdy nebyly vůbec k dostání, a nebo pokud byly, tak za šílené ceny.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 1. 2023 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Ondruch @RapierCZ jedina cesta je zacit kupovat konkurenci a dat Nvidii jasne najevo ze 70% zdrazovani v ramci jedne generace proste neni pro lidi akceptovatelne.. jine reseni proste neni

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
10. 1. 2023 18:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Hm, zvláštní, u procesorů to na mě spíš dělá dojem, že jediný výsledek nakupování konkurence je ten, že předtím byly drahé Intely a levné Ryzeny, a teď jsou drahé Intely i Ryzeny.

Pavel Ondruch
Pavel Ondruch
Level 1 Level 1
10. 1. 2023 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) souhlasím s Vámi. Od Ryzen 3000 AMD drží ceny zhruba +/- na úrovni Intelu, záleží na konkrétním modelu. Jenže, zatímco solidní CPU s patřičným počtem cores Vám vydrží nějakou dobu, a dost pravděpodobně přežije pár upgrade GPU (jistě pravděpodobně bude částečně brzdit GPU) dá se to říct o GPU?!

Tahle grafika by měla reálně stát dejme tomu okolo 13-15k, když započtu inflaci a obecně vyšší platy (kupní sílu). A to nepočítám fakt, že Seasonic zdroj Seasonic Focus 650 Gold Semi-modular by mě pravděpodobně nestačil. Tudíš cena GPU + cena nového zdroje.

Timmah!
Timmah!
Level 20 Level 20
10. 1. 2023 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo

Lebo dobrotive a ferove AMD je a vzdy bude lacnejsie a hlavne cenovo primerane. Ako napriklad v pripade 24 jadroveho Threadripperu 5000, ktory vysiel len v PRO verzii, a teda o tisicku drahsie ako predosla generacia. A vsetkym, co kupili 3960/70/90 aj s TR40 doskou sa krasne vysrali na hlavu.
V momente, ked nemaju konkurenciu, spravaju sa rovnako ako Intel/Nvidia. Ale ty by si za nich aj zivot polozil.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 1. 2023 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Timmah! nabizi Intel snad levnejsi reseni vuci 24 jadorvemu TR4? Ja pamatuju kdyz blby 6 jadro 3930K stalo 25tis.. Diky AMD prisly mnohem lepsi a levnejsi procesory, ktery mame i dnes. Ono kdyz se podivas na moderni profi platformu co AMD nabizi je to proste nabuseny a pro 1% trhu, vyrabi se to v maloseriich a proste tohle musis zaplatit.. Proc by AMD delalo charitu kdyz nema konkurenci a hlavne stale ma mnohem lepsi pomer cena/vykon nez konkurence. Tyhle procaky byly vzdycky drahy.. Nehlede na to ze 99% lidem staci bohate 12-16 jadro v pripade 7900/7950X sam mam doma 7900X a rozhodne threadripper nepotrebuju.. Pokud nekdo ma PC k tomu aby na nem vydelaval tak si proste priplati, odecte si DPH, da si to do nakladu a hlavne se mu ten procesor za par mesicu zaplati.. zde se proste pocita s tim ze to kupuje firma a ta ma nakej kapital a hlavne rada si priplati protoze se ji to vyplati.. porovnavas neporovnatelne.. Proc myslis ze si Nvidia uctuje za profi grafiky klidne 5x takovou cenu nez za herni edici s tim samym cipem.. a taky to velky firmy kupuji jak na bezicim pasu..

Timmah!
Timmah!
Level 20 Level 20
10. 1. 2023 23:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo

Preco do toho pleties Intel? A ano, Intel mal konkurenciu k 24 jadrovemu TR, 24 jadrovy Xeon 2295 (alebo nejake ine cislo) - ktory stal cca 1700? Skratka vyrazne menej. Samozrejme bol aj nieco menej vykonny, lebo to bol starsi Ice Lake - az teraz ho nahradi Sapphire Rapids. Pointa v kazdom pripade je, ktoru si ako zvycajne odignoroval, ze v momente ked malo porovnatelny az lepsi produkt, tak nan zadrbalo cenu ako Intel.
To ze ty Intel nepotrebujes a to potrebuju len firmy a vsetok ten balast, co si popisal, to je uplne irelevantne. Ide len o to, ze nakupovanie konkurencie, cize AMD, ku ktoremu tak vytrvalo nabadas, povedie len k tomu, ze si AMD zacne pytat obdobne ceny ako intel/nvidia, lebo si budu verit, ze ich ludia budu aj tak kupovat. Ale ty isto najdes aj potom sposob, ako to obhajit.

FabledWarrior
FabledWarrior
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 05:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Timmah! Prosím tě a kde AMD tak razantně zdražilo? Jako že od dob prvních Zenů zdražilo Ryzeny 5 o 50 dolarů a to je tak asi všechno? To snad nemyslíš vážně ne? A že zdražily Threadrippery? A koho to zajímá? Threadripper je profi HEDT platforma a tak je prostě drahá a basta. Tyhle procesory jak tu bylo psáno kupuje korporátní sféra, případně profesionálové a ty procesory jim vydělají mnohem více peněz, než stojí a nikdo s tím nemá problém. Kupovat si Threadripper na domů na hraní a nějaký úpravy obrázku nedává naprosto smysl a AMD ani zřejmě nechce, aby to někdo dělal. Nehledě na to, že Intel se jim nepřiblíží ani po kolena a říká si stejně absurdní částky. To má být jako AMD charita a prodávat jedny nejlepší HEDT procesory za pár tisíc, aby měl Timmah! radost? Ses asi dočista zbláznil. A ten Xeon cos tady postoval... nevím jestli si děláš srandu, ale Inte za něj chce 50 tisíc a je to 18cti jádro ... to jako vážně? :)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Timmah! Kdyz porovnam kolik stal predchozi highend v podobe RX 6950XT a dnesni 7900XTX tak cena rozhodne nestoupla o 70% jako v pripade RTX 4080/4070Ti.. A pritom je AMD vykonejsi.. takze klidne mohli cenu napalit jeste vejs nez ma Nvidia a stejne to neudelali. Tj opravdu se snazej aby byli stale vyhodnejsi nez konkurence coz se jim stale dari.. 7900XTX 24GB v naky TOP edici typu Nitro+ za 33tis s DPH se mi na dnesni pomery vuci nvidii zda doslova luxusni nabidka, zvlast kdyz ta karta obcas trapi vykonem i RTX 4090 ktera je cenou uplne jinde..

FanatiXX
FanatiXX
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @RapierCZ Ten zdroj na tuhle kartu staci s prstem v nose.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 1. 2023 09:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Mno a ono jim zbývá něco jiného než nabízet lepší poměr cena/výkon? Jaký jiný důvod pro nákup Radeonu než nenávist k Nvidii by byl, kdyby měly Radeony ke všemu ještě horší poměr cena/výkon?

Martin Černý
Martin Černý
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 10:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) S tím bych úplně nesouhlasil. Syn před několika lety kupoval za 3490Kč na CZC.cz R5 2600. Před pár měsíci měnil za R5 5600 z téhož obchodu. Stál myslím kolem 3790Kč. Ten rozdíl není tak markantní.
Koukám na R5 7600X - 6890Kč. Předchůdce R5 5600X měl zaváděcí cenu okolo 8tis (to už byl overkill). Cena 7600X je vysoká, ale pořád o víc jak 1000 korun méně, než zaváděcí cena modelu předchozí řady. S ohledem na dnešní dobu je ta cena adekvátní a věřím, že ještě klesne.
A už i na českém trhu je k mání R5 7600 nonX model - opět CZC za 6332Kč. Dle mě solidní cena.
Ale souhlasím, že ceny GK jsou úplně mimo.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @blackgray ceny GK zene nahoru posledni roky nejvic Nvidia, dovolit si za jednu generaci GPU zdrazit o 70% je nesmysl.. zvlast kdyz je cip 1/2 tj vyrobne mnohem levnejsi k tomu neni zadny logicky duvod.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 1. 2023 11:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Chtěl bych mít tvoji jistotu, že je „plný“ 379mm čip se 46 mld. tranzistorů vyráběný v roce 2022 na 4–5nm procesu TSMC mnohem levnější než částečně defektní ořezaný 628mm čip na 8nm procesu u Samsungu se 28 mld. tranďáků vyráběný v roce 2020.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 1. 2023 11:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @blackgray To jsou ceny po slevách, nejspíš proto, že prodeje nenaplnily očekávání (anebo proto, že nejnatěšenější příznivci AMD už nakoupili za plnou cenu a teď je řada na ty ostatní).

Zaváděcí cena 7600X byla 9600 korun (resp. 299 dolarů, aktuálním kurzem už je to méně). Na šestijádro fakt žádná láce.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 11:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) na jeden kremikovy plat se jich vejde mnohem vic nehlede na to ze sance na defekt se rapidne zmensuje s tim jak je cip mensi. Rozhodne ten cip jako kusovka nemuze byt skoro 2x drazsi nez ten predchozi to je nesmysl.. nehlede na to ze vyrobni ceny po konci krypta dost klesly protoze vsichni rusej objednany vyrobni kapacity a TMSC ma nyni desitky procent volny produkce... A aby jim linky nestaly tak logicky musi jit vyrobni cena dolu aby se ozivila poptavka.. Pro TMSC je stale lepsi aby linka bezela i s mensim ziskem nez aby stala uplne..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 1. 2023 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Jakože Nvidia má nasmlouvané nějaké kapacity za nějaké ceny, a přijde TSMC a řekne koukejte, nám Apple teď zrušil objednávku, tak vám to uděláme levněji? No, nevím.

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Odkial mas informacie o tych 10tkach percent volnych kapacit u TSMC?

Timmah!
Timmah!
Level 20 Level 20
11. 1. 2023 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @fabledwarrior

No mozno tych co kupuju Threadrippery to zaujima. Tych co kupili TR40 dosku s 3960x/3970x atd... s prislubom upgrade dalsej generacie a potom k tomu jaksi nedoslo. Ale jasne, ty to nekupujes a nepotrebujes, tak Tebe je to jedno.

a druha vec, ked AMD predavalo 24 jadrovy TR za 1500 EUR, to bola charita? Takze ked jeho nastupcovi pribili o liter vyssiu cenu len tak lebo preco nie, no problemo, lebo aj tak to kupuje len "korporatna sfera"?

Ten Intel som si zmylil to znacenie, aj som to tam pisal, ze si nepamatam. V kazdom pripade, toto nema s Intelom nic spolocne. AMD zvysilo cenu medzi dvoma generaciami o tisic eur, prave zato ze nemalo od Intelu konkurenciu. Inymi slovami, urobilo presne to, co robil Intel v case Bulldozeru. Ale to Stratos veselo ignoruje, lebo je AMD fanboy, co je samozrejme dobre znamy fakt - a ty ho teraz este obhajujes? Takze aj ty, Brutus?

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Dik za odkaz. Podla toho clanku ale nevieme ake je vyrazenie aktualne pouzivaneho 5nm procesu a jeho derivatov. Pise sa iba, nebude plne vytazeny. 50% pokles vytazenosti sa spomina u 7nm procesu, kde sa to da ocakavat, kedze viacere firmy vratane AMD a NV presli na novsi vyrobny proces.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 14:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @mareknr1 "Furthermore, even TSMC's N5/N4-capable lines will be underutilized" tohle je celkem jasne.. TMSC bud bude muset nalakt na nizsi ceny nebo jim budou stojicimi linkami utikat penize.. Novy vyrobni procesy vzdy musi bezet idealne na 100% aby se ty novy linky zaplatily co nejdriv, u tech linek co uz nakej rok bezi to neni tak tragicky ty si uz na sebe vydelaly zvlast behem krypta kdy si mohla TSMC napalit ceny.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 14:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo
Ohledně cen grafik.... Já bych měl takovou otázku k zamyšlení.
Ohledně 7900XTX se vesměs píše - i to tak vychází, že je konkurencí pro RTX4080. Čili kdybych to vzal tak, že 7900XTX je spíše nástupcem 6800XT, tak ten nátůst ceny je taky docela markantní.
Mě prostě spíš příjde, že AMD neudělalo takový pokrok ve výkonu, tak postavili ty karty proti o řadu nižším Nvidiím a nastavili k tomu ceny. Pak se to jeví tak, že Nvidia strašně zdražila, nicméně to spíš vypadá, že 6800XT za 650USD má nástupce v podobě 7900XT (900USD) případně spíše 7900XTX (1000USD)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 18:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe ono u 6800XT vs 6900XT vuci 7900XT vs 7900XTX doslo k nekolika zmenam.. 7900XTX je tedy nastupce 6900XT ale AMD Ji boostlo vic nez predchozi radu.. Karta je od 7900XT vic vzdalena nez byla 6800XT od 6900XT a taky dostala karta vic pameti, to proto aby mohla vic konkurovat RTX 4090 kde se to obcas dost deje hlavne v nizsim rozliseni ji dokaze dost potrapit obcas tj 1080p nebo 1440p.. AMD viditelne chtelo nuzky rozevrit mezi 2 nejlepsimi modely vic stejne jako to udelala Nvidia s 4090 vs 4080 ovsem stale zachovala nizsi cenu nez 4080 s vyssim vykonem.. Ceny grafik obecne stejne podle me do nekolika mesicu klesnou jak u AMD tak Nvidie, je svetova krize, lidi maj mene penez a proste nemuzou platit tolik za grafiky.. zvlast 4070TI je proste nechutne predrazena ta bude muset jit nekam k 15tis s DPH maximalne..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo
Mě je jedno kdo co boostnul nebo rozevřel nůžky. I podle toho vašeho svatostánku je 7900XTX postavena proti 4080. Z tohoto důvodu je to tedy nástupce 6800XT.

Vy furt melete něco o tom, jak je ta nebo ta karta lepší a jak je 4070Ti předražená atd... No když se na to podívám a porovnám si je, tak 4070Ti má aktuálně nejlepší poměr cena/výkon. Z toho mi plyne, že všechny ostatní karty jsou více předražené. Nehledě na svatostánku donedávna stále omílaná šílená spotřeba Nvidia karet a najednou je o tom nějak ticho že to je trošku naopak. O tom jaksi Jeníček s Mařenkou přestali psát...

Stanislav
Stanislav
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 23:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe PŘESNĚ efektivita se obrátila a najednou žádný odstavce pějící ódy na spotřebu nvidia karet , najednou je to přestalo zajímat

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 1. 2023 07:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @stasek
Nj. To se teď ale nehodí...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 1. 2023 17:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cena skoro jak RX 7900XTX 24GB s 2x větší VRAM a mnohem větším výkonem..
https://www.czc.cz/sapphire-radeon-pulse-rx-7900-xtx-24gb-gddr6/364662/produkt
31 000,- s DPH a skladem, krasna nereferencní verze Sapphire Pulse

Jako chtit za 4070Ti jakož to nastupce RTX 3070Ti, předtím to byla RTX 2060 Super cenu skoro
30tis s DPH chce koule, to se musí nechat :)

Jinak davat do kladu "Podpora DLSS 2.x, DLSS 3 " je celkem zavadejici protoze AMD i kdyby mohla tuto technologii podporovat, coz by urcite technologicky slo udelat, nemuze, protoze Nvidia ve sve neskonale moudrosti toto zakazala a pokud by se o to AMD jenom pokusilo, ihned by nasledovala žaloba...

Vice mene i to byl duvod proc AMD vymyslelo FSR a darovalo to vsem zdarma.. aby se zacalo konecne pracovat na otevrenem standardu co by makal na veskerem HW na trhu tj i na Nvidii a i na Intelu.. Dokonce to ani neni omezeni architekturou tj umi to i starsi Nvidia grafiky GTXxxx, DLSS 3.0 napriklad umi jenom RTX4xxx a da se ocekavat ze DLSS 4.0 zas bude umet jenom nasledujici architektura tj celkem naprd...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
10. 1. 2023 17:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Jediný důvod, proč AMD „vymyslelo“ FSR, je ten, že Nvidia nedala DLSS zdarma. Nebýt DLSS, žádné FSR doteď není a všichni valí dál na upsampling rozplizlou bilineární či bikubickou interpolaci.

A v kladech je to proto, že her s DLSS 2.x je oproti FSR 2.x pořád o dost víc, pořád je u DLSS 2.x méně artefaktů, a na něco proti DLSS 3.x se teprve čeká.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 1. 2023 18:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) dle zahranicnich testu je aktualni nejvyssi verze FSR na urovni DLSS 2.0 spise 2.2 coz je slusny vysledek na to ze je FSR na trhu 3x kratsi dobu nez DLSS a uz dneska je podpora ve vic hrach, tj tempo integrace do her ma FSR mnohem rychlejsi nez Nvidia coz se dalo cekat. Podobne dopadl po par letech i souboj Free Sync vs G-Sync. Ohledne DLSS 3.0 se da ocekavat ze AMD se na stejnou uroven dostane uz tento rok.. Prece jenom diky tomu ze to je OPEN FREE na tom maka celosvetove mnohem vic lidi nez na DLSS ktery si drzi Nvidia pod poklickou a nikdo do toho nevidi..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
10. 1. 2023 18:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Ne, fakt to nefunguje tak, že když udělá AMD něco otevřené, tak to ostatní odpracují zadarmo místo nich. Tak si to představují jenom markeťáci AMD.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 1. 2023 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) no vidis a prozatimni progess u FSR je toho prikladem, vyvoj je mnohem rychlejsi nez byl u DLSS..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
10. 1. 2023 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Prozatimní progress u FSR je akorát příkladem toho, že když je hra nachystaná na DLSS, dá se relativně snadno nahradit FSR 2.x.

Kolik je her s podporou FSR 2.x, ve kterých předtím nebylo implementováno DLSS?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 1. 2023 20:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) impementace FSR 1.0 je otazkou hodin do enginu hry. FSR2.0 je otazkou dni.. Proto se to rozsiruje tak rychle.. u DLSS je orbovska byrokracie protoze si to do svy hry nemuzes dat jen tak.. Musis s Nvidii domluvit vsechno okolo a to je proste byrokracie jako prase.. Proto se to rozsiruje tak pomalu.. Nektery stuida to prave kvuli ty sileny byrokracii ani nechteji, stejne to bylo kdysi i s PhysX technologii, ta umrela jenom diky tomu ze to byl uzavrenej standart a vyvojari si tam proste nemohli delat co chteli. Vetsina studii radsi vzalo svy penize a nakej fyzikalni engine si udelali na miru.. Velkej vliv taky melo to ze Nvidia od ty doby co koupila AGEIU umele kryplila optimalizaci SW PhysX na procesory kde to proste vytezovalo jenom jedno jadro a nemuelo to novy instrukcni sady.. Samozrejme to byl zamer jak lidi donutit prejit na HW PhysX a koupit si grafiku od Nvidie.. Vetsinu technologii co Nvidia vymysli sama pohrbi timto stupnidnim priustupem.. Co vymyslelo AMD se pouziva vice mene stale v 99% tj Asynnchronni shadery, Free Sync, True Form (zaobleni hran pozdeji se to zakomponovalo primo do DirectX), velkou merou Vulkan (vice mene prejmenovany Mantle) i DX12 (ktery taky pouziva hodne technologii z Mantle) a dneska uz i FSR... Vice mene AMD je ten kdo prinasi na trh stezejni technologie a dava je svetu zadarmo a ony se pouzivaji jeste dlouhyn roky po tom... V tomto ohledu je Nvidia proste spatecnicka, trh svym chovanim jenom brzdi... Opravdu se nedivim EVGA ze jim s nima dosla trpelivost, vsak sam Linus Towarlds je poslal slusne receno do prdele a prohlasil ze nejhorsi spoluprace na vyvoji Linuxu jakou kdy zazil byla prave ta s Nvidii..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
10. 1. 2023 21:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Ano, nepochybuju, že implementace FSR 1.x je na hodiny, je to jen filtr na shaderech. Upsampling na jednom framu a doostření obrazu. Proč by to proboha mělo zabrat týden. V podstatě se to dá zapnout i bez jakékoliv implementace, buď přes ovladače, anebo přes reshade. Ale taky tomu odpovídá kvalita.

Ad byrokracie a vyjednávání s Nvidií kolem DLSS – a tím si seš fakt jistej? Pak je mi fakt záhadou, jak se to může dostat i do indie her vyvíjených jediným člověkem.

Ad PhysX – když pominu fakt, že podporu na multithread později dodělali... jak to přesně nutilo lidi přecházet na GeForce, když se rozšířená fyzika vždycky dala přepnout do SW režimu, nebo vypnout? A proč by vlastně měla Nvidia ještě něco optimalizovat pro procesory, když to v GPGPU režimu běhalo na všech GeForce a chodilo to i na Radeonech, jenom pomaleji? Jakože když chceš počítat fyziku přes GPGPU, a ještě kvůli tomu koupíš nějakou firmu, tak první, co uděláš, je, že budeš, jak to přepracovat na šestnáctivláknové procesory a nové instrukce? Seš fakt komik.

Ad Mantle: Myslíš to proprietární Mantle, u kterého jste s Honzíkem ucvrkávali, jak kvůli němu bude Nvidia vyřízená, protože to bude na konzolích a z konzolí se to prosadí i na PC a bude to všude? A jak to ohrožuje i DirectX? A jak budou mít Radeony díky němu o 20–40 % vyšší výkon než „jiné než Radeon GCN grafiky“? Dovedeš si představit, co byste s Honzíkem dělali, kdyby nastoupila Nvidia, že má proprietární API, které neběží na Radeonech a výrazně zvedá výkon na GeForce a nahrazuje DirectX a OpenGL? :D

Myslíš to Mantle, co po po roce fungovalo pořád jen v těch pěti a půl hrách co na začátku, na kterých spolupracovalo AMD, a které raději pustili do standardu, aby to neumřelo úplně, ať z toho mají aspoň nějakou výhodu?

FSR? Znova opakuju, do kolika her dokázalo AMD dostat FSR 2.x bez toho, že by mělo vyšlapanou cestičku díky implementaci DLSS? Kolik je her, co podporovaly FSR 2.x nebo podporují FSR 2.x, aniž by tam předtím už bylo DLSS 2.x?

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 1. 2023 23:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) To nema zmysel. On bude stale sirit nezmysly o skripleni SW PhysX. Fakt si mysli, ze NV zobrala perfektny kod od AGEIA a dala si pracu ho skriplit. :D NV urobila s PhysX kopec prace, ale takymto fanatikom to nebude nikdy dobre. Ostatne ani nema zmysel komentovat.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
10. 1. 2023 23:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz)
těch her s fsr co neměly dlss není tak málo. jednak konzolovky (páč amd hardware) a u aktuálních titulů mi přijde, že to vychází s oběma technologiemi zároveň. třeba darktide.

nejsme fanda ani jednoho, tak to nesleduji a nezapínám

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 1. 2023 00:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @830 Ne jedničku. Dvojku. Z hlediska funkčnosti jsou to dost odlišné věci.

FanatiXX
FanatiXX
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Nevim proc se upinat na cenu tehle edice. 4070Ti sezenes za 22K.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FanatiXX @coyd no spis 23, to stoji nejlevnejsi PALIT na CZC kterej tam lezi skaldem a nikdo to nechce :) takze ani za tuhle cenu to nakej prodejni trhak neni.. Zvlast kdyz kartu se stejnym vykonem sezenes z bazaru rok starou za 1/2.. Ta karta je proste predrazena az na pudu a vsichni to vedi, proto jsou prodeje katastrofalni

seltino
seltino
Level 35 Level 35
11. 1. 2023 11:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FanatiXX @Stratossimo za 22 byly v den uvedeni a uz jsou prodane, takze za 22, ale chapu ze tohle je presne ten styl DDworldu, kdyz resi cenu nvidie uvadi se zpravidla cena mnohem vyssi, coz byl krasny priklad u recenzovane rtx 4080 ktera se dala na cz trhu skladem koupit za 35000kc, ale uvadena cena byla 38500kc, pro porovnani byla uvedena cena nitro plus za 32000, pritom tahle karta se prodavala nejlevneji za 33500 na czc, takze misto realneho rozdilu v cene1500korun tady byl bombasticky rozdil v 6500korun. Proste klasika DD a tve prispevky maji shodu v tom ze si realitu upravujete podle toho jak se Vam to hodi do AMD kramu, jeste ze tady ale oponentum nikdo nemaze prispevky a nebanujete je kdyz neunesete pravdu a dojdou Vam argumenty. V kazdem vlakne tady u tebe je boj za AMD a hejt na Nvidii na zaklade pokroucene reality.

Stanislav
Stanislav
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FanatiXX @Stratossimo tebe to nějak trápí? Ty katastrofální prodeje?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 13:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FanatiXX @stasek koho by trapily nizky prodeje nezajimaveho produktu? od koupe 4070Ti odrazuji skoro vsechny redakce na svete a velci youtuberi, tj neni divu ze prodeje jsou nizke..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 1. 2023 14:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FanatiXX @Stratossimo Myslíš ty skoro všechny dvě, co si umanuly, že když se něco jmenuje RTX 4070 Ti, musí se to prodávat přinejhorším za stejou cenu jako RTX 3070 Ti, jinak to není žádný pokrok?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 18:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FanatiXX @Adam Vágner (pctuning.cz) rozhodne ne s cenou o 70% vejs ano.. A jeste lzivym marketingem ze je az 3x vykonejsi nez 3090Ti tim tomu Nvidia nasadila korunu

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FanatiXX @Adam Vágner (pctuning.cz) no nevim uvadi tak 1.7x rychlejsi to je 1/2 toho co slibovala Nvidia :) Takze AMD na Nvidii opravdu nema a to jeste Nvidia srovnavala mnohem horsi edici 4070Ti s TOP edici predeslou tj vsem bylo hned jasne ze to je marketingovy blabol doslova LEZ

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 1. 2023 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FanatiXX @Stratossimo No a není lepší, když je všem jasné, že to, co je na prezentaci, je marketingový blábol, než když tomu věří jak u těch Radeonů?

Václav Zelenka
Václav Zelenka
Level 1 Level 1
10. 1. 2023 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mohl bych požádat o vložení RTX 3080 (jakékoliv verze)? Jde mi o přímé porovnání. Jako její majitel stále zvažuji možný přechod na 4070Ti, ale prozatím jsem skeptický. Děkuji

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
10. 1. 2023 16:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Zelenka @DoTY Doměřím, ale bude to trvat strašně dlouho. Aktuálně tu mám rozdělaný TUF 4070 Ti, TUF RX 7900 XT a Gigabyte 4070 Ti OC Gaming a všechny musím dorazit předtím, a do toho dojdou asi ještě nějaké 7900 XTX. Jenom tohle změřit bude zábava tak na čtrnáct dní čistého času, a všechno to musí být ASAP a jít dál, o dalších rozdělaných věcech nemluvě.

Václav Zelenka
Václav Zelenka
Level 1 Level 1
10. 1. 2023 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Jasný, chápu... tak to neřeště. Stejně by to zajímalo asi jen okrajovou část čtenářů.
P. S. Já bych se případně spokojil i s nějakýn starším měřením, ale chápu, že by se to nedalo dost dobře zakomponovat do článku... leda něajk s poznámkou, že u 3080 se jedná o starší měření...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
10. 1. 2023 16:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @DoTY Nelze, mám to změřené na uplně jiné sestavě, a i s jinou skladbou her a nastavení.

Ale asi tam můžu po dotestování toho TUFa do jeho recenze přihodit aspoň nějaké dílčí výsledky testů výkonu, které jde přes benchmarky otestovat dávkou nebo jdou rychle (metro, F1, witcher, world of tanks).

roob
roob
Level 36 Level 36
10. 1. 2023 23:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) to sa oplati, merat 70 rovnakych kariet, ktore potom vo vysledku budu mat rozdiel 0,4fps. Vdaka...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 1. 2023 00:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @roob Provozní vlastnosti jsou jiné, výkon jak kdy. Dokud nebyly boosty, bývaly ty rozdíly větší.

Václav Zelenka
Václav Zelenka
Level 1 Level 1
14. 1. 2023 23:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stanislav @stasek Děkuji. Mám +- jasno. Počkám na 5k řadu popř něco od Amd. Naštěstí nejsem fanatik ani pro jednu značku xd

hor411
hor411
Level 3 Level 3
10. 1. 2023 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To že 7900XTX se nedá koupit je nepřesné. Skladem jsou Sapphire Pulse.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
10. 1. 2023 16:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hor411 @hor411 No ano, taky jsem to po vydání článku zjistil, v jedenáct dopo tam nebylo ještě nic. Otázka je, jestli tam skladem vydrží aspoň do večera. :D

Buď jak buď, ty rozhodně nejsou za 29 tisíc (navzdory tomu, že Pulse asi měl být za MSRP).

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 1. 2023 17:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hor411 @hor411 dokonce je jich skaldem 5+ a cena je opravdu pekna, Sapphire nezklamal. Pulse byly vzdy luxusni edice hodne se blizici Nitro+, ve svetle teto edice postradaji i vsechny ty levnejsi RTX 4080 smysl.. Proste MSRP ceny u AMD se vzdy blizili konecnym cenam nereferencek mnohem vic nez u Nvidie..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
10. 1. 2023 17:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Cena pěkná? Pulse luxusní edice? Není to náhodou nejlevnější model? Neměl by stát 999 dolarů? Nevím, školy nemám, ale kolik je to v korunách?

Nesliboval kolega náhodou 28 tisíc?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 1. 2023 18:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) TOP EDICE Nitro+ stoji 33tis. TOP edice 4080 stoji klidne o 5-7tisic vic (STRIX + AORUS 41 000,-) a to je to stale pomalejsi karta s mene VRAM.. AMD ma mnohem lepsi pomer cena/vykon nez Nvidia v soucasny dobe a osobne nechapu ze si jediny kdo tohle nvidi... PS: na CZC se uz karty prodavaji jako blazen, za chvili tam nic nezbude.. Tj zajem je o ne viditelne celkem velkej, 4080 lezi skladem :)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
10. 1. 2023 18:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Jestli nebude hlavní problém v tom, že u Radeonů Asus Strixy nemá vůbec. Mohl bys mi vysvětlit, proč, když se výrobcům tak strašně vyplácí ty Radeony dělat, protože je nikdo nenutí prodávat je pod cenou?

A furt to neodpovídá na otázku, kde jsou ty Radeony 7900 XTX za 28 tisíc. Já nepochybuju o tom, že si na to CZC narazilo litr navíc, ale pořád je to daleko přes čáru.

A RTX 4080 leží na skladech hlavně proto, že se sem průběžně vozí po stovkách. To se o těch Radeonech zatím říct nedá.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 1. 2023 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) STRIX edice byly u AMD vzdy uz roky dozadu, chces mi rict ze zadna 7900XTX STRIX nebude? .. Sapphire byl vzdy s nereferenckama prvni protoze je to hlavni partner AMD.. Ovsem pokud srovna NITRO+ vs STRIX/AORUS MASTER jsou to srovnatelne edice.. Vsechny jsem je testoval a obcas bylo Nitro+ i lepsi po strance hluku nez treba STRIX apod.. NITRO+ 100% patri mezi TOP edice na trhu a plne srovnatelne s TOP edicema jak Gigabyte/MSI tak i ASUS to snad nepopiras ne?

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
10. 1. 2023 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo strix je sračka měl jsem rx 580 a chlazení vrm stálo úplně za hovno zlatej sapphire at uz pulse nebo nitro

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
10. 1. 2023 23:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz)
pulse mívá dlouhodbě stejná pcb jako nitro edice a liší se vlastně jen chladičem. takže byť by to měl být nejlevnější model z nereferencí, tak už by neměl být za msrp referencí. když se na to dá vodní blok, je to hodně zajímavá kombinace (i v poměru cena výkon) a kam se hrabe nějakej toxic nebo strix

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 08:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @830 presne tak PULSE je posledni roky hodne zajimava nerefernce a udelala obrovsky krok a vice mene rozdily mezi Pulse a Nitro jsou opravdu jenom v tom chladici.. Proto je taky mezi Pulse a Nitro+ tak maly financni rozdil.. Kdo nepotrebuje naky RGB blikatka a ultra tichy chod veme Pulse.. kdo chce TOP tak Nitro+ ale dobry je ze obe edice jsou jedny z nejlevnejsich na trhu a pritom patri mezi ty lepsi. Sapphire se dlouhodobe snazi drzet hodne dobrej pomer cena/vykon... Treba jejich 5700XT byla jedna z tech levnejsich a pritom to byla plne srovnatelna karta zpracovanim i vykonem treba s RTX 2070 super STRIX ale byla o 7tis levnejsi.. mam doma 5700XT i 6800XT v edicich Nitro+ a to je to samy v blede modrym, luxusni edice akorat ve svy dobe zkryplena cenama behem kryptohorecky.. ja ji nastesti sehnal jeste za dobry penize diky tomu ze spolupracuju nekolik let se Sapphirem..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 1. 2023 10:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo RX 5700 XT plně srovnatelná výkonem s RTX 3070 Strix. Tvl, v jakém vesmíru? Nepřestane mě fascinovat, s jakou lehkostí dokážeš lhát i u věcí, u kterých je ověření na minutu googlování. :D

Musím se omluvit Honzíkovi Stachovi, říkal jsem, že jste oba stejní, ale ty seš ještě horší.

Takovou kravinu si nedovolil tvrdit ani on.

http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/graficke-karty/gigabyte-rtx-3070-gaming-oc-test-a-recenze-nove-grafiky-nvidia-v-souboji-s-amd-rx-6800-7.html

Jo tys asi myslel 2070 Super, co? Mno, taky ne.
https://www.techpowerup.com/review/sapphire-radeon-rx-5700-xt-nitro/27.html

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 10:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) preklep melo tam bejt samozrejme 2070 Super jako tehdejsi konkurence k 5700XT.. k 3070 konkurovala uplne jina karta.. To ti mohlo dojit kdyz RTX 3070 Super ani neexistovala, misto toho byla 3070 Ti.. Tady je aspon videt jaky mas o grafikach prehled a jak uvazujes.. Nehlede na to ze ses mohl normalne zeptat zda je to preklep nebo ne a ne hned psat nenavistny a pomlouvacny komentare na moji osobu... Evidetne nic jinyho ani nedokazes

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 1. 2023 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Takhle se asi překlepáváš často, co? Chceš napsat slabší, a omylem napíšeš výkonnější...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 10:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) byl to pouhy preklep RTX 2070 Super > RTX 3070 Super nic za tim nehledej.. Uz jsem to opravil.. Jinak by ses nad sebou mel zamyslet tvoje vyjadrovani vadi asi hodne lidem, kdyz vidim tvoji odmenu 50,- za clanek, evidentne ti hodne lidi spise penize odecita, protoze Rybka za svuj clanek co vysel den pred tebou uz nasbiral 800,- ... tedy 16x vice jeho clanky se totiz narozdil od tvych daji cist a neni tak arogantni a sebevztahovacnej jako ty.. Rozhodne nikoho neurazi za "blbej" preklep...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 1. 2023 11:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Myslíš RTX 2070 Super, ne RTX 2060 Super? Seš nějakej nervní.

To je těžký, v tvým případě se fakt špatně pozná, co myslíš vážně a u čeho ses jenom spletl.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) spis me nebavi tu trvait tolik casu nad resenim nakyho debilniho preklepu, tobe to viditelne dela radost..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
11. 1. 2023 12:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Po pravdě bych byl raději, kdybych takové příspěvky vůbec řešit nemusel. :D

Zkusím poprosit programátory, jestli by neudělali skript, který tvým příspěvkům dá automaticky dva souhlasy a mým dva nesouhlasy, ušetří ti to dost klikání. ;-)

mareknr
mareknr
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) Pridaj tam rovno aj dve minusky pre mna, aby si mu usetril cas aj za mna. :D

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo
Když už chcete porovnávat edice, tak porovnávejte porovnatelné. To znamená strix vs strix, Aorus vs Aorus a podobně. Jinak to naprosto ztrácí význam to srovnání

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 18:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe ¨klidne 5700XT AORUS sveho casu stala 12tis s DPH, 2070 Super stala o 5tis vic. Pritom karty byly stejne vykonne.. Zde se tehdy krasne ukazovalo jak moc na toim Nvidia rejzuje, protoze karty byly skoro stejny ale Nvidie byla o tech 5000,- drazsi.. to krasne ukazovalo jak brutalni marze tehda Nvidia na tech cipech mela. Jinak 4080 AORUS stoji 40-41tis, tolik 7900XTX rozhodne stat nebude za to ti rucim :) A to jeste musi brat ohled na to ze tech 8GB VRAM navic taky neco stoji..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 1. 2023 22:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo
Mě je jedno kolik něco stálo nebo kolik co stojí. Já si umím vybrat podle sebe. Jen píšu, že když porovnávat, tak porovnávat porovnatelné. A ne nějaké pláboly o tom, že tato karta je TOP, tak to budu srovnávat s jiným TOP modelem.... To, jestli má nějaká karta víc VRAM je sice hezké, ale to je rozhodnutí té dané firmy. Že pak ta výroba stojí vice? No to je logické. Ale pořád je to rozhodnutí té dané firmy. Trošku mi příjde, že se toho tak nějak chytáte moc často té VRAM. Byť její využití ve hrách je aktuálně minimálně rozporuplné, spíše až nevyužitelné.

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 1. 2023 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) výživná debata. Stratoss tady mele fakt kraviny. Se divím, že mu s takovou grácií odpovidas. Já bych ztratil nervy sotva bych viděl jeho nick. Jinak počet her s Dlss 200+ vydání 2019 / fsr 110 2021. Stratoss píše že je tu 3x déle dlss. V matematice zřejmě chyběl. Že si nějaká firma něco vymyslí a nechá si to je běžná praxe. Druhé nezbývá než buď to udělat líp, nebo open source.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
12. 1. 2023 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Alixon U FSR 2.x je aktuálně podporovaných spíš něco přes půlku ze 110, zbytek je teprve v přípravě. U DLSS už se počítá spíš to, co už je venku, hry, kolik jich to má avizované, už ani nikdo neřeší.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 1. 2023 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Alixon
DLSS je na trhu:
FSR je na trhu od : 6/2021 Tedy nakych 18 mesiců
DLSS je na trhu: 8/2019 tedy nejakych 40 mesiců

Ano neni to 3x dele ale rozhdone vice jak 2x dele.. Takze vyvoj FSR jde mnohem rychleji kupredu nez DLSS. AMD dokazalo Nvidii celkem dost dohnat jak v kvalite tak v poctu her a to nato melo mnohem mene casu

pocet her FSR vs DLSS
https://diit.cz/clanek/amd-dohani-nvidii-ma-jiz-230-her-podporujicich-fsr

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
12. 1. 2023 21:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Když pominu fakt, že téměř polovina her s FSR 2.x je zatím pouze ohlášených, ale reálně podporu ještě nemají, a „ekvivalentem“ DLSS 2.x je FSR 2.x (březen 2022), nikoliv FSR 1.x (a fakt to není totéž, jsou to dvě diametrálně odlišné technologie jak na náročnost implementace, tak na kvalitu)...

Opět se zeptám, kolik je her, ve kterých je FSR 2.x a nebylo v nich dříve implementováno DLSS 2.x?

Implementace FSR 2.x jde tak rychle pouze proto, že na to už byly nachystané díky tomu, že je v nich už implementováno DLSS 2.x. AMD se tak tjošíčku chlubí cizím peřím.

Linky na DIIT jako argument sem laskavě necpi, Jirka Souček v tom článku ohýbá realitu ještě víc než ti markeťáci AMD. Ani je nenapadlo stvořit pojem „FSR-kompatibilní hry“. (i když koukám, že to zase možná jenom opsal z wccftech bez uvedení zdroje https://wccftech.com/amd-fsr-2-upscaler-confirms-compatibility-for-over-one-hundred-available-and-upcoming-game-titles).

Zeptej se Honzíka, u kolika titulů uvádí samotné AMD podporu pro FSR 2.x v reviewers guide na Radeony RX 7900.

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 1. 2023 10:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) on tam má vážně ty hodnocení 2x? 😃
Stratoss i kdyby bylo bambilion s FSR. Tak nvidia to může používat a tudíž je na tom pořád líp. Mě jako koncového zákazníka nakonec zajímá na kolik hrách si to můžu pustit a pokud je to pořád víc na nvidii, která i zvládá lépe RT, tak je volba jasná. A Adam má pravdu. Nvidia něco vymyslí a amd to okopiruje. A že to udělali open source? Jejich věc. Upřímně nebýt to open source, tak v kolik hrách to asik tak je? A nebýt nvidia nevěřím,že by to teď bylo daleko. Osobně nejsem ultra fans. Je mi fuk co mám v pc, důležitá je celkova cena a výkon. Osobně odmítám dávat víc jak 25k za kartu. Tudíž jsem teď sáhl právě po msi gaming trio 4070ti, jelikož lepší 7900xt je pořád o 4k dražší. Moc jsem chtěl aby se to letos amd povedlo a.. Je to takové jaké to je. Ceny se zvedli do nesmyslu nvidia tohle prostě posrala a amd využilo příležitosti se taky napakovat. Jasně štve mě ten debilní konektor i označení, ale dávat 26k za amd v referenci nebudu. Sry. Strop mám jaký mám a referenci brát nebudu. Osobně beru už jen msi. Stará 660ti ještě stále funguje na druhém pc a to má 10let. A ty taky přestaň mystifikovat 18 a 40 je 2x nebo si dávej pozor kam klikas

Reklama
Reklama