ATi R700: DirectX 10.1 a návrat tesselatoru
Další generace grafických čipů od ATi přinese podporu další verze rozhraní DirectX, ve kterém by klíčovou roli měl hrát tesselator.
Upozornění: Následující text může obsahovat oficiálně neověřené informace a spekulace.
O R700 zatím víme, že bude složen z více menších jader, bude vyráběn 55nm procesem a tušili jsme, že se dočkáme podpory nějaké příští verze DirectX. Zprávy z Fudzilly tuto domněnku potvrzují. Microsoft oficiálně nevypustil žádné informace o názvu příští verze svého nejen grafického API, ale pracovně si jej můžeme nazvat "DirectX 10.1". Co tedy DX10.1, nebo přesněji Direct3D 10.1, přinese za novinky?
Microsoft prý slíbil, že Direct31 10.1 bude oficiálně podporovat hardwarový tesselator. Tuto jednotku sice mají některé grafické čipy od ATi - jmenovitě R200 (Radeon 8500), Xenos (Xbox 360) a všechny čipy rodiny R6xx (Radeon HD2000). Pokud jste tedy někde zaslechli, že R600 odpovídá požadavkům DirectX 10.1, toto je nejspíše původ této zprávy. Ale DX10.1 zdaleka není hotové a proto by bylo naivní se domnívat, že R600 splní opravdu všechny požadavky.
Co se týče již zmíněného tesselatoru, kterým disponují už Radeony HD2000, ten bude údajně v příští generaci vylepšen, takže zvládne jeden polygon rozdělit až na 15 segmentů. Hry, které budou tesselator využívat, se objeví nejdříve koncem roku 2008. Doufejme, že vývojáři zahrnou podporu i pro tesselator Radeonů HD2000 - tímto způsobem by jejich majitelé mohli objevit dosud skrytý potenciál svých karet.
Zdroj: Fudzilla
PCTuning fórum: R7x0 - informace, spekulace...