Zpět na článek

Diskuze: CEO společnosti NVIDIA se vyjádřil ke kauze GTX 970: "Nedovolíme, aby se to stalo znovu"

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Bradley
Bradley
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, ó ano, jsem otřesen a jak! Když jsem si koupil novou 970tku, byl jsem na vlně blaha, všechny hry jsem pouštěl na max, vše fungovalo a karta byla tichá a žrala málo, ovladače fungovaly, všechno bylo zelený. Ne! Supr zelený!

Ale pak jsem se dozvěděl, že karta nemá 4gb rychlé paměti, ale jen 3,5 GB rychlé paměti a 0,5 GB pomalé paměti a toho dne mi FPS ve všech hrách spadlo o polovinu, karta začala být hlučná, poměr cena výkon se zhoršil stonásobně, v obraze se začaly objevovat artefakty, občas mi hry jen tak bezdůvodně spadly a vůbec, je to teď ta nejhorší karta na světě!

:D :D :D :D :D

Ethos
Ethos
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bradley nvidia - SHIT

humik
humik
Level 23 Level 23
27. 2. 2015 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bradley ironii jsem pochopil.. ale mě jde v takových věcech o princip a cítil bych se oklamán... a o to jde v celé věci...

když mě někdo ojebává a vědomně, tak mě to přirozeně štve ...

petfish
petfish
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@humik Říká se "nepředpokládej úmysl, pokud něco můžeš vysvětlit chybou".
Udělala nvidia chybu chybu ? Ano.
Byl to záměr ? Myslím, že ne (a jistě se můžu mýlit).
Jen mi ta hysterie kolem chybné specifikace připadá přehnaná. Je to pořád jedna z nejvýkonnějších karet se slušným poměrem cena/výkon. Na tom nic nezmění ani to, když se zjistí, že v ní je schovaný trpaslík, co počítá obraz na prstech ;-).

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@humik Jasné. Tiež by ma tých 3.5GB na GTX970 nahnevalo keby som ju kupoval s vedomým, že je to grafika s 4GB. Ale to je tak všetko. Ak by som bol s výkonom a celkovo s tou grafikou spokojný tak by som ju nevracal. A tiež by to pre mňa neznamenalo to, že nekúpim pri ďalšom výbere grafiku od NVIDIe, ak mi práve tá grafika z nejakého dôvodu vyhovuje viac. To by som šiel sám proti sebe.

Takto sa totižto nedá argumentovať keďže AMD nie je žiadna svätá spoločnosť. Tiež môžem povedať, že by som si nekúpil grafiku od AMD ako protest, že sa mi nepáči akým spôsobom prezentovali na niektorých meetingoch svoje karty (fyzickým rozbíjaním kariet konkurencie). Znamená to teraz, že každý kto si kúpi grafiku od AMD podporuje hulvátstvo? Myslím si, že nie.

blaho
blaho
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bradley Pobavilo :wink:

Len nezabudaj , ze tu chodi vela
buzikov z ddworId.cz/žumpy/
takze ta tu uminuskuju na smrť :)

humik
humik
Level 23 Level 23
27. 2. 2015 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho a ty jsi hetero podle jakého klíče? že přitakáváš zelenáčům ?

Bradley
Bradley
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho Ne vážně, 970tku nemám, mám svou "starou" 660Ti a nemám potřebu kupovat nic novějšího, ale baví mě celá kauza.

Vysvětlete mi někdo prosím (a myslím to úplně vážně) v čem nVidia lhala? Nesnažím se naznačit že ne, nemám očividně dost informací.

Ale jako fakt: má 970 4gb paměti nebo ne? To že si koupim osmiválec přece neznamená že budu mít 400 koní, ne? Proč tedy "4bg paměti" najednou v IT světě znamená "4gb [b]rychlé[/b] paměti"? :D :D :D

To je něco jako "8 jader" v Bulldozerech? Nebo 8gb v R295X2 (kdy ve skutečnosti každé jádro má přístup pouze ke 4 gb?)? Nebo něco jako "výrobcem udávána spotřeba paliva na 100 km" u aut? Nebo něco jako "vyrobeno z masa" na výrobcích ve Vaší oblíbené masně?

Pořád mám pocit, že tvrzení nVidie, že karta má 4gb paměti je mnohem pravdivější než kterýkoliv ze shora uvedených případů :D

To ovšem neznamená, že výroky na internetu nemají faktický fyzický a fyzikální dopad na vlastnosti karty!
:D

Končim, než mě někdo začne brát vážně :D

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho @Bradley: [b]To Bradley:[/b] Tak právě "8" jader v FX mě přesvědčilo, abych po letech u AMD upgradoval na Intel, ikdyž by ho deska ještě zvládla a na renderování by mi stačil.

Grafiky taky upgraduju podle toho, co se pro mé potřeby jeví vhodnější a má konzistentnější výsledky. Naposledy to u mě vyhrála GTX680 před HD7970, mimojiné proto, že na maximální výkon se v té době nedalo u AMD spolehnout.

Analogie s auty, masem a dvoučipovými grafikami je i na ironii už dost mimo. Ikdyž bych to na výkonu většinu času nepoznal, pořád by tu bylo pár příležitostí, kdy by mi asi vadilo, že mi jich v osmiválci jede jen sedm, a kvůli reálně spotřebě si snad rozumný člověk před koupí prohlédne pár recenzí. Když si koupím MASO, tak mě opravdu štve, že mi na pánvi pustí napíchanou vodu a to, že dvoučipová grafika má efektivně polovinu udávané paměti zarazí už asi jen někoho, kdo žil posledních deset let na pustém ostrově.

Dokážu pochopit, proč je někdo s GTX970 stále spokojen, stejně jako proč se někdo může cítit podvedený. Já ji doma nemám, takže tuto kauzu beru jako vztyčený ukazováček, že na závěry recenzí založených na měření průměrných FPS Frapsem se nemá smysl spoléhat, a že ani highendovému segmentu se při tom, co stojí, nevyhýbají kompromisy.

Bradley
Bradley
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho @humik: Pokud definice hetero je, že jsou zelení a homo, že jsou červení, jak naznačuješ, tak ano, jsem zelený :D

humik
humik
Level 23 Level 23
27. 2. 2015 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blaho @Bradley: hh :D já si jen rýpnul :) snad to nikdo nebral vážně :)

mohu mít jako hetero i AMD grafiku ? nebo mě máte za bukvu ? :D

petfish
petfish
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bradley Tak nevím, jestli těch (zatím) 8 lidí, co dalo palec dolů nepochopilo ironii, nebo se jim opravdu snížil výkon ;).

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petfish Ale to je jedno či sa im osobne na ich PC a monitore znížil výkon, dnes už predsa podľa oddborných, nezávislých, amatérskych magazínov majúcich meter na realitu platí že: "výkonnější karta není ta ve FullHD, ale ta ve vyšších a náročnějších rozlišeních" a keďže GTX970 je v 3x1080p či 4k slabá tak je to šunt a nepredajná grafika pre debilov.

Len chcem teda upozorniť čitateľov aby až si budú kupovať grafiku nepozerali na jej výkon v tom ich rozlíšení, na tom čo majú doma - to by vybrali zle, treba pozerať len v 5760x1080 a 4k ...aj keď sa rozhodujete medzi grafikami ako 260X a 750Ti :lol:

luciferik
luciferik
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petfish @Maťko911: Tieto perly som si aj ja dnes vsimol hlavne otom ako kazdy co si kupi gtx 980 je automaticky debil a 290x oc dokonca rychlejsia a lepsie vybavena :?: :D vsetci tam zrazu hraju v na singel karte v 4k lebo len nato je gtx970 a 290x urcena :D

humik
humik
Level 23 Level 23
27. 2. 2015 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petfish @Maťko911: navíc nějak nechápu proč máš za chybné tvrzení, že výkonnější kartou je ta která dá vyšší rozlišení ? co je na tom nelogického/divného ?

např. mam GPU, který mi fullHD dá 60 fps
a na třech monitorech 35 fps

mám druhé GPU, který mi fullHD dá 60 fps
a na třech monitorech 10 fps

která z těch dvou je celkově vzato výkonnější (ve fullHD jsou na tom na stejno to je jasné)? ta druhá přeci ne ? nebo se mýlím?

humik
humik
Level 23 Level 23
27. 2. 2015 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petfish @Maťko911: co to tu žvaníš... i na DDw byla gtx 970 chválena (co si tak vybavuji, hledat to nebudu), že je to dobrá karta... na fullHD... a že ve vyšších rozlišeních už to moc nerozdýchává se píše ve všech recenzích... tak zas nepřeháněj :)

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petfish @humik: Máš pravdu, jediný problém je v tom že keď mám doma Full HD monitor, či ešte podstatne rozšírenejšie 1680x1050, 1600x900, 1440x900 tak má výkon v inom než mojom rozlíšení nemusí trápiť.

A vieme že Radeonky dokážu práve vo vysokých rozlíšeniach prekonávať nVidie ktoré s nimi v nižších rozlíšeniach dokážu držať krok alebo ich aj jemne prekonávajú.

Takže ak mám 1080p LCD tak má zaostávanie GTX960 za napr. R9 280/285 v 4k nemusí trápiť lebo to neodzrkadľuje výkon ktorí karta podá u mňa a teda, u mňa R9 280/285 NEBUDE výkonnejšia než GTX960.

humik
humik
Level 23 Level 23
27. 2. 2015 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petfish @humik: prosím, místo případných mínusů nechť mi někdo vysvětlí, co je na mém příkladu blbě... dík ;-)

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petfish @humik: Tak to si nečítal aktuálne komentáre podľa ktorých má odrazu GTX970 výbavu s ktorou by mala stáť tak 5-6000 korún. :-) Či chceš alebo nie, Stach je snáď najmenej dôveryhodná osoba na českom webe. Keď budeš starší, zistíš ako s každou generáciou kariet mení názory o 180° stupňov. Vždy tak, aby to v čom je aktuálne AMD lepšie (alebo to čoho má viac) bolo práve to najdôležitejšie pri kúpe grafických kariet. Nemá zmysel niekoho takého obhajovať.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
28. 2. 2015 05:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petfish @humik: Všechno...

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petfish @humik: Ja som ti mínus nedal, ale vyjadrím sa. V zásade máš pravdu. Problém je v tom, že takýmto spôsobom Stach vyberá grafiky aj pre FHD. Nie je pravda totiž tvrdenie, ktoré používa často a to, že na FHD GTX970 nepotrebuješ. Ja mám GTX780 čo je grafika na podobnej úrovni a nie vždy mám dostatočný výkon alebo nejaký jeho veľký prebytok. To si on len vymýšľa odôvodnenie prečo GTX970 nedoporučiť. Momentále pre FHD nie je lepšia grafika (z pohľadu jeho obľúbeného pomeru ceny a výkonu) ale to on nikdy nepovie. Sa mi zdá, že na to Matko911 narážal. Možno sa ale mýlim.

humik
humik
Level 23 Level 23
27. 2. 2015 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petfish @mareknr: obhajovat? já jen píšu, že ji též chválil...

a starší? myslíš až mi bude 40 nebo 50 ? je mi 33 ... :D

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petfish @humik: No tak to si mal už čas si všimnúť čo je Stach zač. :-) A tiež si všímaj ako keď pochváli niečo od NV (čoho je dosť málo) tak za tým vždy ide nejaké ale. Prípadne poznámka ako to má AMD lepšie.

Maťko911
Maťko911
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Otřásla tato kauza Vaší důvěrou k této značce?"

Nie, žiadnu som totiž nemal. 8)

nVidiu berem ako ďalšiu tech. firmu ktorá sa v prvom a hlavnom rade snaží zarobiť a tomuto svojmu pochopiteľnému cieľu podriaďuje všetku svoju činnosť. Prvoradý je zisk a dovolené je všetko. Zavádzanie, zahmlievanie a hold aj klamanie - či už vedomé alebo vďaka internému nedorozumeniu medzi "zložkami" firmy.

Až budem chcieť upgraidovať svoju 280X tak si GTX970 kľudne kúpim - ak tu nebude lepšia a efektívnejšia R9 370/370X.

To ako sa nVidia zachovala neovplyvní moje vyberanie, nemôže lebo to by som si potom nemohol vyberať s 50% produktov na elektronickom trhu - ak by som vyberal podľa nejakej morálnosti výrobcu či jeho správania a nie na základe samotného produktu. :idea:

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, řekl bych, že zákazníkům je silně jedno, jestli v NVIDIA sekretářka při přenášení dokumentace do jiného oddělení padla na hubu a několik stran se pomíchalo. Interní záležitosti ať si řeší na schůzích... :roll:

[quote]... Ne! Supr zelený![/quote]
Pobavilo :lol:

luciferik
luciferik
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samozrejme tato grafika je premna mrtva a ked budem chcet upgrade pri w3 z mojej 660ti tak sa budem pozerat len po radeone a gtx 980 :D :D Osobne si myslim ze ak je naozaj daky problem a hry co pouzivaju nad 3.5gb v ram zacnu dak lagovat tak nech to v biose/driveroch vypnu a nech vyuziva len 200bit(ci kolko to je) a 3.5gb vram. Stale u nas nema konkurenciu kedze zlava na r9 290 stale neprichadza. Zaloba je inak opravnena aj nasranost ludi to nech si nv vyzere ma pisat pravdu...

humik
humik
Level 23 Level 23
27. 2. 2015 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak určitěěěěěěě....

a když jo, tak už to jen tak nepoznáte ...

cihla
cihla
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě by docela zajímalo, co hezkého nám k této kauze řekne Zdneněk, který nedávno v jedné newsce tvrdil, že je vlastně vše v pořádku a ti zlí jsme my, uživatelé a ne nVidia, která pouze lhala svým zákazníkům.

carda19
carda19
Level 13 Level 13
27. 2. 2015 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Otřásla tato kauza Vaší důvěrou k této značce?

Ne jen k téhle kartě.

Ale jak je možný že tahle Grafika je původně 3 GB a že musely to nějak upravit aby tam nacpali ještě 1 GB navíc když GTX980 S tím problém nemá a označení nebo přímo ty GPU jsou u obou stejný nebo se pletu?

Jen by mě to zajímalo.

Wendak
Wendak
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@carda19 Proč byla katra původně 3GB ?
No protože Hnus (nebo jak se jmenuje) jen papouškuje nějaký PR kecy - spousta lidí, obzvlášť nemyslících amíků mu na to skočí.
Prostě v této kauze jde o princip...

Prostě se měl omluvit, přiznat chybu a dát nějaký řešení pro ty , co chtějí kartu vrátit (např. vrátit 20% z ceny). To by bohatě stačilo.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@carda19 No vzdyt taky komparativni mereni GTX970 a GTX980 vykazuji rozdily na urovni statisticke chyby. Cely ten humbuk je komicky..

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 PS: Ale osobne mi vyhovuje. Az si tu kartu za par mesicu koupim, bude kvuli nemu levnejsi. ;o)

Honzi
Honzi
Level 21 Level 21
27. 2. 2015 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ne neotřásla, měli to líp popsat to jo. radši budu mít o 12,5% míň VRAM než o 12,5% vyšší spotřebu

Novak Karel
Novak Karel
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Honzi To já zase naopak. Představ si auto,které má vyšší spotřebu, ale jede pořád v pohodě.Pak druhé auto, které má nižší spotřebu, ale po rovince a do kopce ho musíš tlačit.

A vadí to i u NV 970 viz.: http://diit.cz/clanek/geforce-gtx-970-microstuttering-total-war-attila

racecar
racecar
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 21:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Novak Karel velmi rozumny priklad s tym autom, to si naozaj sam vymyslel? :roll:

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2015/02/totalwar_attila/charts/tw_medium_1920.png

tu sa prejavilo ako cervene auta s vysokou spotrebou dostavaju na hubu z kazdej strany. :oops: :oops:

Wendak
Wendak
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 23:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Novak Karel @racecar: To je měřený hned po vydání, obě firmy zapracovali na ovladačích - je to vidět na tom odkaze víš od DIIT - 980 a 290X jsou na tom zhruba stejně (stejá výška FPS v grafu)

Wendak
Wendak
Level 1 Level 1
27. 2. 2015 23:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Novak Karel @wendak: sorry "výš", omlouvám se

Ethos
Ethos
Level 1 Level 1
28. 2. 2015 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ešte že som nekúpil MSi gs70 2qe laptop..

Reklama
Reklama