Zpět na článek

Diskuze: Čipset AMD 890GX - Nejvýkonnější IGP a SATA 6G

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

xhafan
xhafan
Level 1 Level 1
2. 4. 2010 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdar Obr. Super recenze! Zaujala me jedna vec, a nemuzu to vygooglit jak jsi toho dosahnul - a to FSB 346Mhz s pametma na [b]4[/b] x 346 = 1384Mhz. Zahranicni OC recenze http://www.overclockersclub.com/reviews/asus_m4a89gtd_pro_usb3/7.htm na teto desce pretocila procik na 19.5 x 216.7 = 4.226Ghz, pameti jedou na 216.7 x [b]8[/b] = 1733Mhz, coz je podle me daleko mene vykonne pretaktovani nez razantni zvyseni FSB. Muzes prosim nastinit jak jsi dosahl toho 4x nasobku pro frekvenci pameti? Diiik.

xhafan
xhafan
Level 1 Level 1
2. 4. 2010 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xhafan sorry najak se to bble postnulo: ...nemuzu to vygooglit jak jsi toho dosahnul - a to FSB 346Mhz s pametma na [b]4[/b] x 346 = 1384Mhz. Zahranicni OC recenze ...

xhafan
xhafan
Level 1 Level 1
12. 4. 2010 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xhafan tak jsem zakoupil tuto asus desku s X4 965 3.4ghz. rychlost pameti se nastavuje v biosu - proste se da pamet na 1384mhz v biosu.

Btw, tady jsou me OC poznatky:
-procik jede na 4ghz, pri 1.425v
-FSB 330mhz
-pameti g.skill ripsaw 12800-CL8 jedou na 1760mhz
-winrar x64 benchmark ve win7 x64 dela 3mb/s

urban.novak
urban.novak
Level 1 Level 1
1. 3. 2010 08:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela mi v článku chybí test zaměřený na jedinou noviku, tzn. SATA 6G. Jak je na tom ve srovnání s řadičem v SB750 a případně i s řadičem od Marvelu, který zatím používali výrobci desek pro přidání SATA6G k starším chipsetům.

maysider
maysider
Level 1 Level 1
1. 3. 2010 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@urban.novak zřejmě jako obvykle, rozdíl žádný....možná nějaké SSD disky, a to jen v několika testech, takže přínost znovu zřejmě téměř nula

kapa
kapa
Level 25 Level 25
1. 3. 2010 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maysider To mas pravdu, momentalne je prinos takmer nula, no SSD disky rychlo nastupuju a za kratky cas prekrocia schopnosti SATA2... Keby som si ja kupoval novu dosku, tak by som tam chcel mat SATA3 a hlavne USB3 na prenosny externy disk....

urban.novak
urban.novak
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maysider @kapa: Naštěstí na anandtechu recenzi neodflákli tak jako zde a jednu stránku věnovali právě srovnání SATA řadičů v 790GX,890GX a Intel H55. AMD má stále co zlepšovat, při práci s 4k bloky zaostává za H55 o 20-40%.

Beny.eM
Beny.eM
Level 1 Level 1
12. 3. 2010 01:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maysider @urban.novak: Tak jsem na to koukal a píše se tam o úmrtí testovacího disku uprostřed testů, takže ty výsledky jsou taky všelijaké. Rozdíl se projevil hlavně u nejrychlejších SSD a to by bylo dost smutné, kdyby si to Intel neuměl ušít na míru.

ifkopifko
ifkopifko
Level 1 Level 1
1. 3. 2010 08:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z.O. píše: "Pak jsme spíše naopak limitováni výkonem CPU v těchto nízkých rozlišeních."
WTF? :D Z čoho to akože vyplýva? :)

lukasg
lukasg
Level 1 Level 1
1. 3. 2010 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ifkopifko Zdravím, mohl by jste otestovat i schopnosti akcelerace HD videa při obsahu, který pro ATI zatím vždy překračoval specifikace a GK ATI ho nebyli schopné akcelerovat.

Samsung.Demo.Oceanic.Life.x264.1080p.40Mbps

gos
gos
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukasg Opět jen dodám. To je jen otázka ovladačů, ne HW. ATI asi nějak necíti potřebu to dodělávat. nV to podporuje v ovladačích vcelku dlouho, ale taky tomu tak vždy nebylo a nemuseli měnit HW, jen dodělali podporu do ovladačů.

gos
gos
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukasg @gos: Tak ale můžu to doma na Catalystech 10.2 testnout, jestli to hoši náhodou už nezprovoznili.

RulezZzOr
RulezZzOr
Level 1 Level 1
1. 3. 2010 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=lukasg]Zdravím, mohl by jste otestovat i schopnosti akcelerace HD videa při obsahu, který pro ATI zatím vždy překračoval specifikace a GK ATI ho nebyli schopné akcelerovat.

Samsung.Demo.Oceanic.Life.x264.1080p.40Mbps[/quote]

nemate nekdo nato velky webovy prostor pro stazeni ?:) nemam rap.account a v praci na torrentech fakt neujizdim :o) hodte to nekdo na ftp, budu rad :o) diky

Scarecrow
Scarecrow
Level 1 Level 1
1. 3. 2010 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RulezZzOr http://freestorage.ro/b6hhcr885fm6

pauco
pauco
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Scarecrow velke vdaka za ten link :!:

LaMMa
LaMMa
Level 1 Level 1
1. 3. 2010 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Pokud jste čekali od severních můstků AMD 890 GX a FX něco zásadně nového, máte smůlu. Ostatně jsem to říkal už vloni." Po tejto vete mi hned bolo jasne kto je autor. Ten toho uz tolko nakecal, ze nieco z toho mu urcite muselo vyjst a samozrejme sa tym nezabudne hned pochvalit :D

smith007
smith007
Level 1 Level 1
1. 3. 2010 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky se přimlovám za rozsáhlejší test HD videa se zmíněným demem. A mám otázečku - jde utilita AMD Overdrive bez problému použít i na desce Asus? Případně i na starším čipsetu 785G?

flyer
flyer
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@smith007 AMD overdrive jde pouzit i na starsim chipsetu :wink:

smith007
smith007
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@flyer A máš tam i funkční tu regulaci otáček ventilátorů?

flyer
flyer
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@flyer a nezalezi na vyrobci desky ja sam ho jedu na Asus M4A785TD-V EVO coz je doska s 785G/SB710

flyer
flyer
Level 1 Level 1
3. 3. 2010 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@flyer @smith007: jj regulace facha bez problemu :wink:

webwalker
webwalker
Level 32 Level 32
1. 3. 2010 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že je to celkem zbytečné. Omezení je s největší pravděpodobností v ovladačích a ne v grafice.

vavra
vavra
Level 2 Level 2
1. 3. 2010 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote] Omlouváme se, zde najdete zítra (3.1.2010) článek o čipsetu AMD 890GX. Dneska jsou ještě informace
pod NDA.[/quote]

Zítra?? Zítra je 2.1.2010 a jaksik Vám blbnou časi komentářů, někteří už jsou v budoucnosti :-D

janis
janis
Level 1 Level 1
1. 3. 2010 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vavra Zítra je 2.3.2010,jak už upozornilo víc čtenářů v komentářích.Pěkně se to tu motá...

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 3. 2010 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@janis opraveno, je tam spravne uz 2.3. :)

janis
janis
Level 1 Level 1
1. 3. 2010 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chvíli jsem měl pocit,že už blbnu - čtu si článek,pak překliknu na jinou stránku a po návratu na mne hledí úplně jiný o Sedmičkách.Tohle to vysvětluje...
Jinak - zajímalo by mne,jak dokázal ASUS obejít vypuštění ACC ze southbridge?Přepínač přece nemůže nahradit něco,co je fyzicky nepřítomné: buď ACC v southbridgi je,jen není propojené do CPU a řeší to právě přepínač,který to propojuje,nebo přepínač propojuje vlastní řešení ASUSu,které nahrazuje odstraněné ACC v SB nebo něco ještě jiného?

unaghy
unaghy
Level 1 Level 1
1. 3. 2010 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Omlouváme se, zde najdete zítra (3.1.2010) článek o čipsetu AMD 890GX. Dneska jsou ještě informace pod NDA."

Zajtra je 2.3.2010 a nie tretí januárový deň. Ani sa nečudujem, že článok bol uverejnený počas NDA, keď autor nemá ani tušenie, ktorý mesiac je. :wink:

Navazka
Navazka
Level 1 Level 1
1. 3. 2010 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@unaghy Souhlas. Škoda, že jsem si článek nepřečetl hned, jak jsem ho otevřel, stihl jsem jen první stránku. Ale teď už se k němu zřejmě vracet nebudu, zvláště když měl vyjít už 3. 1. 2010 :roll:

janis
janis
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Citát: [b]S kontaktem chladiče a případným "vykláním" jsem neměl problém.[/b] To věřím,Zdeňku,ale já trochu mám - věřte,že viklat se ve vyjmenovaných slovech fakt nenajdete.

CeleronD
CeleronD
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zkuste, prosím, pro zajímavost změřit reálné spotřeby se slabším zdrojem. Ten zkušební 1000W při zátěži 120W už hodně zkresluje.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 3. 2010 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CeleronD nadělte si lekci elektrotechniky ze základní školy a budete vědět, že je tomu právě naopak ...

maysider
maysider
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier chováš se jak malý děcko...

faugusztin
faugusztin
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier P. Obermaier, ehm... Aku ma ucinnost HX1000 pri zatazi 100-120W? Nuz, moze byt akakolvek od 65% vyssie. Ani Corsair vam pri tak nizkej spotrebe garantovat nebude, ze dosiahnete 80% ucinnost, dokonca si mozte byt isty ze ucinnost toho zdroja sa k 80% pri danej spotrebe ani len nepriblizi.

Aka je ucinnost 450W zdroja s certifikaciou 80Plus pri rovnakej zatazi ? Mozte si byt isty, ze je to 80% alebo viac, kedze 120W je uz certifikovany rozsah.

Preto sa zostavy netestuju na 1000W zdroji. Ten mozte pouzit pre testy SLI/CF, pre ine zostavy je tento zdroj absolutny nezmysel.

LaMMa
LaMMa
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier Skoda ze Vam nebol nadeleny "zdravy rozum" :idea:

Dr.House
Dr.House
Level 1 Level 1
13. 3. 2010 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @maysider: Decko seš ty, faugusztin ma pravdu

Dr.House
Dr.House
Level 1 Level 1
13. 3. 2010 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @faugusztin: Máš naprostou pravdu.

Dr.House
Dr.House
Level 1 Level 1
13. 3. 2010 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @LaMMa: Ahoj, máš pravdu...

simiksimik
simiksimik
Level 21 Level 21
2. 3. 2010 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Pro přehrávání videa by měl teoreticky stačit i jednojádrový Sempron 100, já o tom ale vážně pochybuji.." Proč? Na jaké frekvenci při tomto testu běžel použitý CPU?----"Pozitivní zjištění je, že všechn[b]a[/b] řešení dokáží přehrát HD filmy bez vypadlých snímků a výraznějších problémů." Co je na tom optimistického? To je snad samozřejmost, uz pomerne dlouhou dobu. Co zkusit nějaké náročnější video třeba výše zmiňované demo, které na starších AMD přes DXVA neakceleruje?----"Měřit"(čím?) spotřebu na kW zdroji opravdu nebude to pravé ořechové.----Článek mi přijde takový povrchní, přijde nová komponenta, tak to proženeme standardními testy a uděláme závěr...

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
2. 3. 2010 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@simiksimik proč? - odpověď je v článku ...

Bohužel to není samozřejmost, a už vůbec ne dlouhou dobu ...

Viz odpověď pro "chytráka nad tebou"

No a jak máme měřit, nestandardními testy, v každé recenzi jinými?

Ach Bože, kdy už skončí ty prázdniny ...

ifkopifko
ifkopifko
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier :D :D Mno keď stačí aj jednojadrový intel Atom s IONom, tak prečo by nestačil sempron s radeonom pre videá, ktoré budú akcelerované DXVA?

maysider
maysider
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier podle tvého chování jsi ve školním věku ty.....kdy ti teda skončí prázdniny??

ifkopifko
ifkopifko
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 16:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z.Obermaier píše: "Pak jsme spíše naopak limitováni výkonem CPU v těchto nízkých rozlišeních." WTF? Z čoho to akože vyplýva? 25-50fps v nenáročných hrách a desktopové 2-jadro na 3GHz je limitom. :D

Chroustostroj
Chroustostroj
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hure pojatou recenzi jsem na pctuningu dlouho nevidel :confused:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S prvním čipsetem řady AMD 800 jsme se měli setkat už vloni. Jsem zvedavej cim zacne clanek o FERMI (až se dockame).

foboss
foboss
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

by ma zaujimalo, preco nie je u nvidia kariet uvadzane ako minus, ze su to len preznacene karty, kde tu to ako minus uvedene je :)

pcwifi
pcwifi
Level 1 Level 1
2. 3. 2010 23:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a kdy se ATI rozhoupe a umozni akceleraci 16RF 1080p ? jeste toto stoleti ? Protoze do te doby neni duvod brat na HD videa nic lepsi nez GF8200 - 9300 v mATX ci ITX formatu klidne i s Dual Core Atomem...

nejak tu strategii nechapu :confused:

pcwifi
pcwifi
Level 1 Level 1
3. 3. 2010 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

proc se vsude cpe nejake stupidni IDE ? Na trhu mame uz leta SATA1,2 a ted i SATA3,na co IDE ??? Nevnimam :D proc tam nenacpali jeste taky radic FDD :roll:

iddqd.ouje
iddqd.ouje
Level 1 Level 1
10. 3. 2010 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

takze SLI pod AMD procesorem se zase nekoná... :-( to je mrzuté ...

Beny.eM
Beny.eM
Level 1 Level 1
12. 3. 2010 01:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi proto, že jich ještě na světě spousta funguje stejně dobře, jako jejich SATA varianty. Např. DVD mechaniky díky SATA nijak nezrychlily, nebo máš jiný názor? A protože u jejího používání nepožírám chleba s máslem, ještě mi funguje. :shock: :D

Dr.House
Dr.House
Level 1 Level 1
13. 3. 2010 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:D Tak tady se zase obr vyznamenal podobne jako nedávno s Nvidiemi (tu recenzui mám ještě uloženou)........

recenze je plná chyb a špatných údajů.

Např. Asus Express gate není utilita pro flašování biosu.

Nechápu jak muže pstá recenze když tomu vubec nerozumí, použít AMD Athlon II X2 250 je uplná blbost pro testování nejnovější desky. Říci že tato deska nepřináší nic nového je taky pekná blbost. Fakt hrůza. Taky mě dostalo že deská má značný nárůst spotřeby, 20 W no hrozný :D to abych si koupil temelín. Je to fakt....Říct na jistotu jaký budou 890 FX je taky šílenství.

komentáře typu : Skoda ze Vam nebol nadeleny "zdravy rozum" jsou na místě......

PCtuning válí :wink: :!: :shock:

Dr.House
Dr.House
Level 1 Level 1
13. 3. 2010 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A to že náš u radeonu 4290 při nízkých rozlišení limituje procesor je perla :D

Můj AMD Phenom II X4 955 OC na 3,8 bude brzdit IGP? :D :D :D :D loleQ ne?

Reklama
Reklama